Uusperheen kesälomat
Miten muut saatte ne sovittua, onko teillä 'selvät sävelet', miten lomanne vietätte?
Vietättekö ne yhdessä, osa lomasta erikseen, osa loma kokonaan ilman lapsia (jos tuo siis mahdollista)...
Tiedän, että ei ole yhtä kaavaa, mutta..
Meidän perhe (me vanhemmat siis), emme ole päässeet vielä sopuun, meillä oli näköjään erilaiset käsitykset loman vietosta..
Kommentit (144)
miehen lasten meilläoloaika= miehen loma-aika. Toisin sanoen mies pitää lomansa silloin, kun ex ilmoittaa lasten olevan meillä. Ennen yhteisiä lapsia pidin osan lomastani uusperheen kanssa ja osan ypöyksin, nykyään lomaa on vain uusperhekokoonpanolla (olen hoitovapaalla joten tavallaanhan minulla ei lomaa olekaan. Loma-aika teettää päinvastoin enemmän työtä minulle, sillä kotitöiden määrä lisääntyy huimasti.)
kaikki lapset asuvat meillä 365 päivää vuodessa.
Meillä on yhteisiä lapsia kaksi, minulla on ex-suhteesta kaksi lasta ja miehellä on ex-suhteesta kolme lasta ja sitä edeltävistä suhteista meillä on kummallakin yhteensä 5 lasta ja nyt näyttää siltä että nykyinen on tuleva exä ja kovin iloisesti odotan, että tuvankin kanssa saadaan omia lapsia. On se niin ihanaa lisääntyä jokaiselle ... vastaantulevalle!
Meillä on yhteisiä lapsia kaksi, minulla on ex-suhteesta kaksi lasta ja miehellä on ex-suhteesta kolme lasta ja sitä edeltävistä suhteista meillä on kummallakin yhteensä 5 lasta ja nyt näyttää siltä että nykyinen on tuleva exä ja kovin iloisesti odotan, että tuvankin kanssa saadaan omia lapsia. On se niin ihanaa lisääntyä jokaiselle ... vastaantulevalle!
Mieluusti minäkin olisin siinä ydinperheessä pysynyt - sattui vain ex-mieheni olemaan väkivaltainen ja omistushaluinen, joten erosin. Avomieheni puolestaan jäi leskeksi 5 vuotta sitten. Joten meidän perheessä on 4 lasta (molemmilla 2 edellisestä liitosta) - olemmeko huonoja ihmisiä : ))
Mutta vastausta itse kysymykseen - joka kesäinen sumpliminen nuo lomat kyllä meillä ainakin ovat, lapset ovat jo koululaisia kaikki, mutta silti tavoitteena on, ettei montaa viikkoa olisi heillä keskenään olo aikaa kesästä.
Lisänä muutaman kerran vuodessa parin päivän lomia. Muuten lasten kanssa. Ja en todellakaan viettäisi koko kesälomaa etälapsien kanssa, viikko saa riittää. Lisäksi muutaman päivän vierailut.
Me haluamme miehen kanssa olla välillä ihan kaksin.
Suunnitelmissa ulkomaanreissu mihin luultavasti lähtee pienin mukaan. Aiomme valita kohteen missä lasten kerho. Lapsi 8v kun reissu ajankohtainen
lomien kanssa. Menee äitinsä luo sitten kun äidillä on lomaa.
Lisänä muutaman kerran vuodessa parin päivän lomia. Muuten lasten kanssa. Ja en todellakaan viettäisi koko kesälomaa etälapsien kanssa, viikko saa riittää. Lisäksi muutaman päivän vierailut.
Me haluamme miehen kanssa olla välillä ihan kaksin.
Suunnitelmissa ulkomaanreissu mihin luultavasti lähtee pienin mukaan. Aiomme valita kohteen missä lasten kerho. Lapsi 8v kun reissu ajankohtainen
eli et ole valmis ottamaan vastuuta
Vai ei valmis ottamaan vastuuta :-)
itsekkäitä te jotkut naiset olettekaan. Kannattais nyt ihan ensimmäiseksi olla sekaantumatta miehiin, joilla lapsia. Näin lasten elämä olisi ainakin paaaljon parempi...
Sitten olen minä lomalla ja tietenkin kaikki kolme kotona ja loppukesästä ex ottaa kaksi isompaa ja ovat mummolassa. Kaksi isointa ovat siis koko kesän lomalla (eivät tarvitse ulkopuolista hoitoa) ja pienin on hoidossa muutaman päivän (mies on välillä viikonloppuja töissä joten viikolla vapaata). Meillä ei ole yhteistä lomaa tällä kertaa, mutta joku viikonloppureissu tehdään varmaaan koko perheellä (eli kaikki kolme lasta). Ja meillä siis pääasia että LAPSET saavat lomailla mahdollisimman paljon. En ikinä veisi lastani päiväkotiin kesällä että saisin itse lomailla. Niin ja vanhimmalla on ADHD.
Etäisällä on 3vko lomaa kesäkuun alusta, joten poika on sen ajan isänsä luona. Tästä ei juuri edes keskustella, koska jos asuisimme yhdessä vielä niin emme veisi poikaa silloinkaan (tietenkään) isän kesäloman aikana hoitoon.
Isän uusi avokki on äitiyslomalla jo loman aikaan. Isän loman jälkeen poika on vajaan viikon mummolassa ja sen jälkeen viikon kanssani lomalla (enempää kun ei ole lomaa) ja vielä toisen mummon kanssa viikon sen jälkeen. Loppukesästä on vielä sitten isänsä kanssa viikon kesälomalla ja isyyslomalla tutustumassa uuteen sisarruspuoleen.
Ja mahdollisesti minunkin kanssa jos työsuhteelle ei näy jatkoa, jolloin pidän 2011 lomia pois pariviikkoa.
Mielestäni lähtökohta on se, että lapselle on järjestettävä väh. se 1kk loma päivähoidosta kesällä mikäli vaan mitenkään mahdollista. Päiväkodissa työskenelleenä tiedä mitä lapset puhuvat kun äiti/isi on lomalla ja tuo heidät hoitoon. Sääliksi käy näitä lapsia. Vanhemmat tarvitsevat lomaa, miksi ei ajatella lasten tarvitsevan lomaa, ihan yhtälailla he tarvitsevat ja se on vanhempien tehtävä huolehtia lastensa hyvinvoinnista. Sääli jos parisuhteesta huolehtiminen menee lapsista huolehtimisen ohi.
itsekkäitä te jotkut naiset olettekaan. Kannattais nyt ihan ensimmäiseksi olla sekaantumatta miehiin, joilla lapsia. Näin lasten elämä olisi ainakin paaaljon parempi...
JOS äidit pitäisivät lapsistaan huolta, ei äitipuolten tarvisi? Eikö niin? Siis jos viitataan thän yhteen tapaukseen, niin kaikilla muilla on oikeus lomaaan mutta ei äitipuolella?
Meillä loma vietetään minun ja yhteisten lasten kesken. Miehen lasten kanssa ei koskaan ole lomaa vietetty, mitenkään.
Miksi? Siksi ettei miehen ex anna lapsia edes yöksi. Lastenvalvojalla käyty kertomassa ettei ex suostu sopimusta noudattaa... Eipäs auta! Lastenvalvoja sanoi 7v sitten,että annetaan ajan kulua, kyllä ex siitä rauhoittuu...
Emme laske miehen lapsia osaksi perhettämme,ikinä.
Lapsia saamme tavata silloin kuin exälle sopii. Vanhinta lasta ei enää kiinnosta meillä käydä, äitinsä kääntänyt lapsen täysin isäänsä vastaan. Hyvää vauhtia tekemässä samaa nuorimmillekkin lapsille.
No, ei jakseta enää kaivata näkyvästi noita lapsiakaan.
nainen on naiselle susi. Tällä asenteellako me kasvatamme myös lapsiamme?
Meillä on tänä kesänä järjestetty lomat siten, että miehelläni on viikon loma (yrittäjänä ei enempää) silloin kun minun lapseni ovat isällään. Tai kolme heistä, yksi ei suostu isäänsä tapaamaan, joten hän on kanssamme, mutta hän onkin jo aikuinen opiskelija, joka asuu vain viikonloput ja lomat kanssamme. Miehen lapsista toiseksi vanhin viettää tuon viikon myös kanssamme. Ajattelimme lähteä nelisin jonkin pikkureissun pyörähtämään ihan täällä Suomessa. Kanssamme olevat lapset ovat 18 ja 16 vuotiaita, joten mitä luultavimmin se tarkoittaa jotain festarireissua. Miehen toinen lapsi asuu jo oman puolisonsa kanssa.
Koko muun kesän minun lapseni ovat kanssamme ja miehen tytär niin paljon kuin haluaa, hän osaa jo itse päättää asiasta. Käsittääkseni hänellä ja äidillään on jokin pikku mökkireissu tulossa, mutta mikäli aikaisempiin kesiin on luottamista, teini on suurimman osan ajasta meillä. Hän kun äitinsä kanssa muutti toiselle paikkakunnalle pari vuotta sitten ja suurin osa ystävistä asuu vielä täällä.
Meillä siis helppo kesä. Viisi lapsista on meillä suurimman osan kesää ja viikon verran meillä on vain kaksi teiniä.
..ydinperheiden vanhemmilla on yleensä VUOSIKAUSIA yhteistä lapsivapaata aikaa ennen lasten syntymää. Tänä aikana he kehittävät ja hoitavat parisuhdettaan voidakseen sitten olla hyviä vanhempia lapsille. Näihin vuosiin sisältyy yleensä myös useita lapsettomia lomia.
Uusperheille sen sijaan ei haluttaisi antaa päivääkään lapsetonta yhteistä aikaa, vaan näköjään heiltä edellytetään, että kaikki parisuhteen hyväksi tehtävä työ (tai huvi) tehdään öisin lasten nukkuessa. Näissä olosuhteissa en ihmettele, jos uusperheet rakoilevat. Vanhemmuushan vaatii hyvin onnistuakseen vahvaa yhteistyötä aikuisten kesken. Uusperheen lapset vielä ovat usein vaativampia kuin ydinperheiden, koska he ovat kokeneet kriisin.
olemme arjet ja lomat lastemme kanssa...meille kun ei kuulu tuota lakisääteistä lomaa:))
eli mieheni etälapsi on meillä kuten normaalistikin, joka toinen vkonloppu. Omat lapseni ovat isällään paljon kesästä, kun näkevät harvemmin joten periaatteessa tänä kesänä varmasti saamme viikonloppuja viettää myös kahden mieheni kanssa, kunhan saamme mummoja hoitamaan yhteistä vuoden ikäistä kullanmuruamme :)
antaa lapsen olla päiväkodissa. Kyllä se lapsikin tarvitsee lomaa. Meillä on aina pidetty kiinni siitä, että lasten loma ja turvallisuus on tärkein. Kun lapset meni kouluun, meillä on ollut yhteistä lomaa viikko tai kaksi. Muuten lomitetaan, niin että ei lasten tarvitse olla yksin kotona lomillaan. Alkukesän ovat leireillä. Kyllä aikuisten pitää hieman joustaa lasten takia.