Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen kesälomat

Vierailija
19.04.2010 |

Miten muut saatte ne sovittua, onko teillä 'selvät sävelet', miten lomanne vietätte?

Vietättekö ne yhdessä, osa lomasta erikseen, osa loma kokonaan ilman lapsia (jos tuo siis mahdollista)...

Tiedän, että ei ole yhtä kaavaa, mutta..

Meidän perhe (me vanhemmat siis), emme ole päässeet vielä sopuun, meillä oli näköjään erilaiset käsitykset loman vietosta..

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen tarkottaa mun mielestä jo aika paljon muutakin. Mutta kyllä toi nyt kuulostaa siltä, ettet sinä varsinaisesti sen lapsen kanssa olemisesta NAUTI. Ja toistan nyt, että se ei vielä tarkoita, että olisi huono äitipuoli. Ei toisen lasta ole helppoa rakastaa.

Mulla itselläni on kaksi lähilapsipuolta (ja kaksi omaa lasta). Lapsipuolet ovat kesän aikana ehkä joka toinen viikonloppu äitinsä luona ja viime kesänä olivat myös yhden viikon heinäkuussa, mutta sitten ei sen jälkeen kyllä enää loppukesänä viikonloppuja. Muun ajan kaikki lapset ovat kotona minun kanssani, eikä minulla ole yhtään lapsetonta päivää tai viikkoa. Kuten ei kai äideillä yleensäkään ole!

Lapsipuolten äiti on itse vapaalla koko kesän, kun on opiskelija. Hän nyt ei kuitenkaan ota näitä lapsia sen enempää luokseen. Minä en ole tajunnut edes ajatella, että tämä olisi ongelma - kun nämä lapset nyt on osa minun perhettäni, niin totta kai he ovat kesälomallaankin kotona. Vaikka se nyt on minunkin lomaani.

[/quote]

mutta olet siis tosissasi sitä mieltä, että MINÄ olen huono äitipuoli, kun haluan yhden viikon lomailla. Sen sijaan lapsen äidiltä on ihan ok viettää toinen kesä PUTKEEN ilman lastaan?

[/quote]

Vierailija
62/144 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei halua lapsensa kanssa viettää aikaa, niin ei se lapsellekaan sitten kivaa ole.

oletetaanpa, että tilanne olisi sellainen, jossa mies olisikin yksin ja aloittaisi lomansa viikkoa juhannuksen jälkeen. huutelisitteko te vieläkin täällä, että äidillä on oikeus viettää neljän viikon loma joten isän on pakko ottaa lapsi viideksi viikoksi; viikoksi kun on töissä ja neljäksi lomaviikoksi? pitäisikö hänen ottaa viikoksi joku väliaikainen hoito, että äiti saisi olla ilman lasta rauhassa koko oman lomansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis rakastan lapsipuoltani kuin omaani ja huolehdin hänestä kuin omastani (tai siis miten nyt voisin kuvitella, sillä omia lapsia minulla ei ole).

sellainen tarkottaa mun mielestä jo aika paljon muutakin. Mutta kyllä toi nyt kuulostaa siltä, ettet sinä varsinaisesti sen lapsen kanssa olemisesta NAUTI. Ja toistan nyt, että se ei vielä tarkoita, että olisi huono äitipuoli. Ei toisen lasta ole helppoa rakastaa.

Mulla itselläni on kaksi lähilapsipuolta (ja kaksi omaa lasta). Lapsipuolet ovat kesän aikana ehkä joka toinen viikonloppu äitinsä luona ja viime kesänä olivat myös yhden viikon heinäkuussa, mutta sitten ei sen jälkeen kyllä enää loppukesänä viikonloppuja. Muun ajan kaikki lapset ovat kotona minun kanssani, eikä minulla ole yhtään lapsetonta päivää tai viikkoa. Kuten ei kai äideillä yleensäkään ole!

Lapsipuolten äiti on itse vapaalla koko kesän, kun on opiskelija. Hän nyt ei kuitenkaan ota näitä lapsia sen enempää luokseen. Minä en ole tajunnut edes ajatella, että tämä olisi ongelma - kun nämä lapset nyt on osa minun perhettäni, niin totta kai he ovat kesälomallaankin kotona. Vaikka se nyt on minunkin lomaani.

mutta olet siis tosissasi sitä mieltä, että MINÄ olen huono äitipuoli, kun haluan yhden viikon lomailla. Sen sijaan lapsen äidiltä on ihan ok viettää toinen kesä PUTKEEN ilman lastaan?

Vierailija
64/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun ei ole etäjäseniä, tai siis on, mutta ovat jo aikuisia. Heitä ei siis lasketa mukaan.

Meillä on kotona enää minun kuopukseni ja hän on meidän kanssamme koko kesän. Viikon tai kaksi saattaa käydä mummolassa, mutta lomaillaan ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa ydinperhe.

Vierailija
65/144 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ei halua lapsensa kanssa viettää aikaa, niin ei se lapsellekaan sitten kivaa ole.

kerropa miksi tässä sitten arvostellaan äitipuolta?

Vierailija
66/144 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi herranjestas teidän ihmisten kanssa!!! Mä olen täysin samaa vastaajan 70 kanssa. En kyllä ole edes eronnut, mutta jos niin käy, en taatusti omalta osaltani sotke rakkaita lapsiani minkäänlaisiin uusperhesotkuihin.

Mies varmaan sotkee, mutta sen puolen yritän itse hoitaa lasten kannalta parhaalla tavoin ja toivon, ettei lapsilleni KOSKAAN tule sellaisia äitipuolia mitä täälläkin näyttää muutaman olevan.

En kyllä voi kuin sääliä tämän päivän perhesotkuissa eläviä lapsia. Ei ole ihme, että lasten ja nuorten psyykkiset ongelmat kasvavat vuosi vuodelta.

Vierailija
67/144 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän tässä äitipuoltakin arvostellaan - oletuksena, että ihanteellisimmillaan äitipuoli tuntee tai ainakin yrittää käyttäytyä kuten äiti. Ja jos se biologinen äiti on ihan kelvoton tapaus, niin äitipuoli voisi edes koettaa olla vähän parempi.

kerropa miksi tässä sitten arvostellaan äitipuolta?

Vierailija
68/144 |
23.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- Ja jos se biologinen äiti on ihan kelvoton tapaus, niin äitipuoli voisi edes koettaa olla vähän parempi.

jos hän on jo edellisen kesälomansa käyttänyt lapsen kanssa. joskus se tulee jaksamisen raja vastaan muillakin kuin biologisilla äideillä. voisin kuvitella näin kuuden lapsen biologisena äitinä. =)

Vierailija
69/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensa vietetaan kesalomat miehen lasten lasnaolon ehdoilla. He ovat meilla keslla kahteen otteeseen - viikon ja 2 viikkoa. Ekan viikon he ovat yleensa paivaleirilla ja mies tekee lyhyempaa paivaa. 2 viikkoisjaksolla ollaan kaikki lomalla ja kaydaan jossain.

Miehen loput 3 lomaviikkoa jakautuvat vuoden ympari lasten meilla vietettavien lomien mukaan. Mitaan varsinaista muuta yhteista lomaa meilla ei ole kuin kesan 2 viikkoa. Itse en valttamatta ota toista lomaa esim. talviloman takia.

Mies ei myoskaan voisi olla toista poissa kuukautta putkeen tai joutuisi vaihtamaan tyopaikkaa. Heilla on vahan "tulos tai ulos" -meininki.

Vierailija
70/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies pitää 2 viikkoa kun hänen tytöt on meillä. Minä 2 viikkoa kun oma poika on pois päiväkodista.

2 viikoa vietetään niin, että miehen tytöt ei ole meillä ja minun poika on päiväkodissa. Haluamme vähän omaa aikaakin omalle parisuhteelle.

Vierailija
71/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset exillä.

Sitten en tiedä, mitä tehtäisiin jos olisi yhteisiä lapsia. Ehkä vietettäisiin se viikko ydinperheenä niin, että yhdessä olisi minä, mies ja yhteinen lapsi ja muut lapset exillä.

Vierailija
72/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta minulla aiemmin ja 1 yhteinen(kohta 2)

Tehdään ainakin yksi reissu niin että koko perhe on mukna,isommat tapaavat isäänsä kesällä niin paljon kun ehtivät=)Tuolloin laitetaan kuopus hoitoon ja tehdään joku reissu kaksin miehen kanssa.Esim.viime kesänä tehtiin koko perhe kylpylä/huvipuistomatka,kaksin olimme jenkeissä muutaman päivän+madonnan keikalla.Ja kuopuksen kanssa käytiin korkeasaari+linnanmäkireissu kun isot oli isällään.Isommat myös kävivät oman isänsä/isän sukulaisten kanssa sirkuksessa/lintsillä/korkeasaaressa ja mökillä olivat.Ei ainakaan tähän mennessä lomat ollut ongelmana..mies myös teki mökkireissun omien kavereitten kanssa ja itse kävin laivalla omien kanssa.

Vierailija
73/144 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pääsääntöisesti ongelmana, ettei miehen ex anna lapsia meille.

Miten muut saatte ne sovittua, onko teillä 'selvät sävelet', miten lomanne vietätte?

Vietättekö ne yhdessä, osa lomasta erikseen, osa loma kokonaan ilman lapsia (jos tuo siis mahdollista)...

Tiedän, että ei ole yhtä kaavaa, mutta..

Meidän perhe (me vanhemmat siis), emme ole päässeet vielä sopuun, meillä oli näköjään erilaiset käsitykset loman vietosta..

Vierailija
74/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee, että yhtä monta tapaa kuin perhettä : )

Meillä mies ehdotti, että pidän lomastani 3 vkoa silloin, kun lapseni ovat isällääm, alakoululaisia molemmat ja yhden viikon sitten lasteni kanssa.

Pikkasen olin ihmeissäni, että ehdottaakko oikeasti noin (oli kuulemma minun puheistani ymmärtänyt, että minäkin haluaisin noin, en missään vaiheessa ole harkinnut noin omia lomiani).

Joten kun lähtökohta oli tämä, niin tuntui aika kurjalta alkaa lomia suunnittelemaan, eilen yritettiin, mutta ilman tulosta.

Kaikesta sitä ihminen saa ongelmia aikaiseksi - jopa lomasta, jonka pitäisi olla kiva asia.

ap

Vierailija
75/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies pitää 2 viikkoa kun hänen tytöt on meillä. Minä 2 viikkoa kun oma poika on pois päiväkodista.

2 viikoa vietetään niin, että miehen tytöt ei ole meillä ja minun poika on päiväkodissa. Haluamme vähän omaa aikaakin omalle parisuhteelle.

Lapsellasi vaan kaksi viikkoa kesälomaa ja itselläsi sitten neljä? Varsin reilulta kuulostaa. Kaikkea sitä kuuleekin, ikinä ennen en ole törmännyt siihen, että lapsia pidettäis päiväkodissa vanhempien KESÄLOMIEN aikana...

Vierailija
76/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pidetään lapsi hoidossa, jotta saadaan pitää lomaa. Aargh!

Meillä on myös uusperhe, 2 lasta minun ed. liitosta (koululaisia) ja kaksi lasta nyk. miehen kanssa (pk-ikäisiä). Minä olen koko sen ajan tehnyt kotona töitä, kun isot ovat olleet koulussa, joten heidän lomansa ei ole ollut ongelma. Pienet ovat pois päivähoidosta niin paljon kuin pystymme järjestämään lomaa yhteensä miehen kanssa. Miehellä on lomaa 4 viikkoa, itse olen yrittäjä, joten en pysty kovin montaa viikkoa olemaan kokonaan lomalla (kun ei tule rahaa mistään), mutta yritän järjestää 1-2 viikkoa niin, että päästään koko perhe yhdessä vähän reissaamaan. Sen lisäksi tehdään varmaan pari viikkoa niin, että pienetkin ovat kotona, mies töissä ja minä teen töitä sitten silloin, kun mies on kotona. Eli pienet saavat 6 viikkoa lomaa, ovat hekin kesälomansa ansainneet! Koululaiset viettävät sitten osan siitä loma-ajasta, kun pienet ovat hoidossa, mummolassa tai isänsä kanssa mökillä tai kavereiden mökillä.

Vierailija
77/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se suostuisi ottamaan. Mutta sillä on uusi nainen ja haluaa tämän naisen kanssa viettää loman. Siksi poika saa olla kesällä päiväkodissa, että saan itsekin levätä.

Lapsellasi vaan kaksi viikkoa kesälomaa ja itselläsi sitten neljä? Varsin reilulta kuulostaa. Kaikkea sitä kuuleekin, ikinä ennen en ole törmännyt siihen, että lapsia pidettäis päiväkodissa vanhempien KESÄLOMIEN aikana...

Vierailija
78/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se suostuisi ottamaan. Mutta sillä on uusi nainen ja haluaa tämän naisen kanssa viettää loman. Siksi poika saa olla kesällä päiväkodissa, että saan itsekin levätä.

Aikamoista. Omasta mielestäni minä olen joka kesä ollut lomalla, vaikka lapset eivät ole päiväkodissa ollutkaan vaan minun kanssani. Yhdessä lomaillaan :-)

Vierailija
79/144 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kommentoijasta, haluaa selvästi vain provosoida sinua. Teet täysin oikein, en tajua kuinka kukaan voisi kritisoida sinua tosissaan tuosta. Lapsen äidillä sen sijaan olisi miettimisen aihetta omassa toiminnassaan. Ja tämä mielipide tulee kamalassa uusperheessä kasvaneelta ihmiseltä, jota todellakin hyljeksittiin ja kohdeltiin huonosti vanhempipuolen taholta.

Entä jos olisit vaikka sopinut kaverisi kanssa matkan tuolle viikolle? Huudettaisiinko täällä, että sinun täytyy peruuttaa matkasi, tai olet huono äitipuoli?

Juurihan sanoin, ettei minulla ole ollut omaa aikaa yli vuoteen! Viime kesänä hoidin lasta kuukauden, isä toisen kuukauden ja lapsen äiti vietti lomaa koko sen ajan!

ainakaan meille/minulle. Ilmeisesti äidilleen tuntuu olevan. Todella ikävää leimata minut huonoksi ihmiseksi sen takia, että haluaisin kerran vuodessa viikon lomaa itselleni! Tai edes pari päivää riittäisi!

jota kaikki hänen tärkeät aikuisensa tuntuvat pitävän vain riesana eikä kukaan halua viettää aikaansa hänen kanssaan, jos ei ole pakko.

Sitähän se aikuisen ja vanhemman vastuu on, että lapset ovat läsnä elämässä kaiken aikaa, 24/7 silloinkin, kun vanhempaa väsyttäis niin maan pirkuleesti.

Hän asuu pääsääntöisesti äitinsä luona, on meillä kuitenkin melkein joka viikonloppu. Lapsi on viisivuotias ja miehen ex tekee vuorotyötä, joten asuu sen takia myös meillä. Jään lomalle juhannukselta, mies viikkoa myöhemmin. Lapsen äiti on kanssani yhtä aikaa lomalla ja hän yritti puskea lasta meille jo heti juhannuksena, että voi lähteä uuden miesystävänsä kanssa lomalle. Kieltäydyin. Teen todella rankkaa asiantuntijatyötä ja opiskelen samalla. En ole yli vuoteen viettänyt yhtään vapaapäivää ilman lasta. Tarvitsen hieman omaa aikaa. Eli, aion olla sen oman lomaviikkoni omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni ja lapsi on tervetullut kun isänsä on kans lomalla.

Sanomattakin lienee selvää, että ex on ihan hiilenä ja uhkailee tapaamisoikeuden menetyksellä jne.

Sinä et selvästikään niin halua tehdä.

Vierailija
80/144 |
19.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinä et voi levätä hänen kanssaan lomaillessasi, eikä isänsä suostu viettämään lomaa ollenkaan hänen kanssaan..?

Omalla kohdallani olisi paljon rasittavampaa viedä lapsi päiväkotiin lomallakin, pitäisi laittaa kello herättämään, kun ei sinne kuitenkan kehtaisi vasta puolenpäivän aikaan lasta viedä. Kun lomailee lapsen kanssa, saa nukkua piiiiitkään ja venyä ja vanua vaikka iltapäivään asti yövaatteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan