Uusperheen kesälomat
Miten muut saatte ne sovittua, onko teillä 'selvät sävelet', miten lomanne vietätte?
Vietättekö ne yhdessä, osa lomasta erikseen, osa loma kokonaan ilman lapsia (jos tuo siis mahdollista)...
Tiedän, että ei ole yhtä kaavaa, mutta..
Meidän perhe (me vanhemmat siis), emme ole päässeet vielä sopuun, meillä oli näköjään erilaiset käsitykset loman vietosta..
Kommentit (144)
vaan "vaativa asiantuntijaura":) Sellaisista naisista ei ole kuin väliaikaisesti petiä lämmittämään.
vaan "vaativa asiantuntijaura":) Sellaisista naisista ei ole kuin väliaikaisesti petiä lämmittämään.
Mitenkäs sitten suu pannaan?
se ois edelleen sun eikä sen uuden kanssa. Sinut se heivasi pihalle.
Tuo kuulostaa niin mun eksän uudelta eukolta. Se luulee olevansa miehelle tärkein nainen maailmassa, mutta meillä on sentään yhteinen lapsi! SITÄ ei muuta mikään ja sen eukon voi heivata pihalle vaikka heti!
Olin siis se, joka halusi viettää viikon loman. Olet kyllä todella ikävä ihminen, kun hyökkäät tuolla tavalla vierasta ihmistä vastaan netissä. Mielestäni olen kertonut välittäväni mieheni lapsesta todella paljon. Olen ainoastaan perään kuuluttanut tasapuolisuutta.
Niin ja mieheni tukee MINUA tässä asiassa, ei lapsensa äitiä.
jos se suostuisi ottamaan. Mutta sillä on uusi nainen ja haluaa tämän naisen kanssa viettää loman. Siksi poika saa olla kesällä päiväkodissa, että saan itsekin levätä.
Eli mies pitää 2 viikkoa kun hänen tytöt on meillä. Minä 2 viikkoa kun oma poika on pois päiväkodista. 2 viikoa vietetään niin, että miehen tytöt ei ole meillä ja minun poika on päiväkodissa. Haluamme vähän omaa aikaakin omalle parisuhteelle.
Lapsellasi vaan kaksi viikkoa kesälomaa ja itselläsi sitten neljä? Varsin reilulta kuulostaa. Kaikkea sitä kuuleekin, ikinä ennen en ole törmännyt siihen, että lapsia pidettäis päiväkodissa vanhempien KESÄLOMIEN aikana...
selkeä järjestys. Eli ensi kesänä mies jää kesäkuussa lomalle ja minä olen vielä töissä. 2 viikkoa mies omien lastensa kanssa. Minun ja meidän yhteiset pois päiväkodista eli mies hoitaa 2 viikkoa kaikki lapset. 2 seuraavaa viikkoa olemme ydinperheenä ja miehen lapset äidillään ja minun isällään 2 seuraavaa viikkoa minä yksin lomalla ja hoidan meidän yhteiset ja minun lapset. Tässä mallissa saa kaikki nauttia. Miehen lapset isästään. Minun lapset minusta ja me ydinperheenä yhteisten lasten kanssa toisistamme. Jokainen voittaa. Suosittelen. Ennen kuin oli yhteisiä lapsia, vietimme sen 2 viikkoa yhdessä matkustellen. Se oli ihanaa aikaa.
meillä ex ei halua viettää aikaa lastensa kans vaan ottaa lomansa kouluaikana eli toukokuussa. Viime vuonna aloitti elokuussa lomansa sinä maanantaina, kun lapset meni tiistaina kouluun. Surkeaa on lapsien ilme taas tänäkin vuonnna.
Kesälomat lähestyvät, myös kaikille perheille. Ja lehdissä on kirjoituksia miten hankala kesästä tulee lapsien pitkien kesälomien takia. Pystyn vain kuvittelemaan miten "mukavalta" lapsista tuntuukaan huomata ja lukea lehdistäkin miten lapset aiheuttavat hankaluuksia vanhemmilleen lomailemalla. Jospa tänä kesänä vanhemmat selvittäisitte kesälomien aikan lapsista huolehtimisen ilman että lapsille tulee paha mieli teidän tuskailustanne.
Jospa tänä kesänä vanhemmat selvittäisitte kesälomien aikan lapsista huolehtimisen ilman että lapsille tulee paha mieli teidän tuskailustanne.
Näin näyttää käyvän. Yhden viikon kanssa on vielä niin ja näin, mutta eiköhän sekin saada jotenkin luovittua, ehkä mummolaan tms. kun omat lomat (siis minun omat ja exän lomat) käyvät jo vähiin. Me sumplimme nämä jutut aina pääasiassa keskenämme molempien toiveita (jotka on keskusteltu uusien kumppaniemme kanssa) kunnioittaen ja joustaen mahdollisuuksien mukaan molemmat. Nyt näyttäisi niin, että minä saan heinäkuussa kaksi lapsivapaata viikkoa (Ajatella!! Äiti aikoo nauttia kahdesta lapsivapaasta viikostaan täysin rinnoin ja vielä myöntää sen... Tosin, mielestäni lapsella on oikeus viettää aikaa isänsäkin kanssa noin pitkään kerralla, joka toisen viikonlopun sijaan) ja mies sitten elokuussa koska saa lomansa ja työasiansa sumplittua, kun omat lomani on lusittu. Kukaan ei kärsi, kaikki saavat nauttia sekä lapsellisesta että lapsettomasta lomasta, ja mikä parasta - lapsi saa piiiiitkän loman päiväkodista. :)
Uusien kumppanien kanssa ei kummallakaan ole lapsia, mutta tykkään ajatella, että aikuisina ja järkevinä ihmisinä sellaisessakin tapauksessa asiat hoituisivat keskustelemalla. Ihan kreisii, eikö?!
lapsia ja meillä ei ikinä loma ilman lapsia. Minulla on yksi lapsie ex liitosta ja mies ei halua tavata lasta ollenkaan (eikä miehen suku yms). Miehen 2 lasta viettävät meillä aina kesät yms.
Olisi kyllä joskus kiva olla ilman mukuloita :)
Yhteisiä lapsia meillä ei ole eikä tule.
lapsia ja meillä ei ikinä loma ilman lapsia. Minulla on yksi lapsie ex liitosta ja mies ei halua tavata lasta ollenkaan (eikä miehen suku yms). Miehen 2 lasta viettävät meillä aina kesät yms.
Olisi kyllä joskus kiva olla ilman mukuloita :)
Yhteisiä lapsia meillä ei ole eikä tule.
..enpä tajua itekkää tuota "lapsi hoidossa, itse lomalla".
Mun lapset ei oo koskaan ollut päivääkään hoidossa jos itse olen ollut lomalla.Ja olin monen monta vuotta yksinhuoltaja, joten olin lasten kanssa myös kaikki vkoloput, arki-illat yms.
Nykyään isä tapaa lapsiaan, mutta kesälomat järjestetään sen mukaan mitä hänelle ja hänen uusperhelleen sopii.Ja meidän lapset ei koskaan voi olla siellä jos ei ole uuden avokinkin lapset.
Jota en taas tajua, kun puhutaan kuitenkin koululaisista.
ihan sen vuoksi, että haluat olla miehesi kanssa? Voi elämä...kaikenlaisia saastavanhempia niitä onkin olemassa. Et taida paljoa lapsestasi välittää? entä isovanhemmat?
Hyi olkoon, toivottavasti älyät edes hävetä, kun huomaat kaiken tämän palautteen täällä.
Terv Sosiaalityöntekijä lastensuojelusta
Lapset ovat kesällä meillä silloin kun meillä aikuisillakin on lomaa. Aika mukavasti saadaan aina kesät suunniteltua, vaikka se periaatteessa vaikuttaa kuuden aikuisen lomien sijoitteluun.
Lapset ovat kesällä meillä silloin kun meillä aikuisillakin on lomaa. Aika mukavasti saadaan aina kesät suunniteltua, vaikka se periaatteessa vaikuttaa kuuden aikuisen lomien sijoitteluun.
Että saatte noinkin hyvin sovittua lomat - meillä ei vaikuta kuin neljän aikuisen lomien sijoitteluun, nyt kun lapset ovat jo sen ikäisiä, ettei tarvitse mummun lomaa vielä lisänä miettiä.
Ehkä taas illalla pitää ottaa asia esille ja yrittää sopia.
Joku vastaaja kommentoi, että miten voi olla henkilön kanssa, joka sanoo, että sinun lapset ei vietä lomaa meidän kanssa, tuo on hyvä pointti, mutta avomieheni ei sentään noin ole asiaa ilmaissut, vaikka onhan se sieltä rivien välistä noin hekä tulkittavissa.
ap
Ja ihan meidän omasta halusta!
Parisuhde on erittäin hyvässa kunnossa, lapset = omat ja etäsellaiset ovat hyvä ystäviä keskenään ja arvostavat vanhempiensa ja puolikkaiden näkemää vaivaa, jotta lapset saavat olla lomalla pitkään ilman mitään varahoitopaikkoja.
Olla kaksi viikkoa lomalla miehen kanssa kahdestaan ja viedä lapsi hoitoon ..... eipä ole ikinä tullut pieneen mieleenkään että parisuhdetta pitäisi/voitaisiin hoitaa tuolla tavalla :-o
Olemme 4 viikkoa lomalla yhtä aikaa ja silloin meillä on koko lauma lapsia kanssamme. Ne toiset vanhemmat pitävät lomansa ennen meidän lomaa ja silloin lapset ovat heidän kanssaan. Erikseen tietysti :) Paitsi että meidän yhteiset lapset ovat kanssamme koko ajan.
Meidän perheeseen kuuluu miehen etälapsi ja yksi meidän yhteinen. Etälapsi meillä 4 viikon ajan kesällä, ja miehellä 4 viikkoa lomaa. Olen pitänyt tiukkaan kiinni siitä, että yksi viikko miehen kesälomasta vietetään kolmistaan ja kolme viikkoa niin, että etälapsi lomailee meidän kanssa. Yhden viikon olen sitten molempien lasten kanssa niin, että isä töissä. Lomamatkat tehdään aina nelistään.
eikä minulla ole puolisoa jakamassa arjen vastuuta.
Ei tulisi mieleenkään pitää pitkää lomapätkää niin, että lapsi on päiväkodissa. Ennen varsinaista kesälomaa käyn pidennetyllä viikonloppumatkalla, jolloin menee muutama lomapäivä ja lapsi on pk:ssa, mistä kummitäti sitten hakee kotiin.
Kesäloma vietetään kuitenkin lapsen kanssa yhdessä ja on se minullekin lomaa!
jos se suostuisi ottamaan. Mutta sillä on uusi nainen ja haluaa tämän naisen kanssa viettää loman. Siksi poika saa olla kesällä päiväkodissa, että saan itsekin levätä.
mutta meillä lapset ovat joka toinen viikonloppu isällään, talvella joko joulu-tai hiihtoloman ja kesällä kolme viikkoa. Minulla myös kolme viikkoa kesällä ja talviloman ajoitan tietty jouluun tai hiihtolomaan. Mutta minä pidän kesällä yhden viikon kokonaan itselleni koska lapset ovat kanssani muuten miltei aina. Ja ei se haittaa, pidän lapsistani mutta viikon vietän yksin erakkona luodolla enkä tee mitään muuta kuin ajattelen ja luen.
isän PITÄÄ viettää osa lomastaan ilman jotakuta lastaan? Itse en voisi kuvitella sanovani miehelleni että "sun lapses ei sitten saa olla meillä silloin ja silloin, koska haluan viettää lomaa ilman sitä" Asiaan saattaa kyllä vaikuttaa se, että itsellänikin on "oma" lapsi, siis sen yhteisen lisäksi, ja tuntuisi todella pahalta jos mies sanoisi jotain vastaavaa hänestä. Luultavasti mieheni lapsi tosin EI ole meillä miehen loman aikana, koska miehelle ei ehdi lomia kertyä. Mutta kesällä aivan varmasti jonkin pitemmän jakson, jolloin minä olen yksin lasten kanssa kotona:)