Uusperheen kesälomat
Miten muut saatte ne sovittua, onko teillä 'selvät sävelet', miten lomanne vietätte?
Vietättekö ne yhdessä, osa lomasta erikseen, osa loma kokonaan ilman lapsia (jos tuo siis mahdollista)...
Tiedän, että ei ole yhtä kaavaa, mutta..
Meidän perhe (me vanhemmat siis), emme ole päässeet vielä sopuun, meillä oli näköjään erilaiset käsitykset loman vietosta..
Kommentit (144)
Sä olet ihan oikeassa. Sulla on oikeus omaan aikaasi. Et ole lapsenvahti exälle. Exä haluaa viikon loman sinun kustannuksellasi. Ai ai.
Nyt saat pahan äitipuolen leiman otsaasi :-)
Äitipuolien nääs täytyy antaa kaikkensa, on oltava parempi kuin oma äiti.
Ihan kylään tuli isän luokse. Samoin oli itselläni kun menin isälle, en minä kotiin mennyt. Koti oli äidin luona.
Onko tämä kaksi kotia ajattelu nyt aikuisten luoma illuusio? Lieneeköhän lapset itse ajattele samalla lailla..
Lapsien ikä tietenkin myös oleellista
sanoo että hänellä on koti myös iskän luona. Samoin kun mun mieheni tytär tulee meille, niin ei hän kyllä tule kylään, vaan isänsä luo toiseen kotiin, jossa hän ei toki päätoimisesti asu.. Ikävää jos teillä on korostettu tuota "tämä ei ole sinun kotisi"-juttua, mutta vaikka teillä olisi ollut etäisemmät välit niihin etävanhempiin, niin ei kaikilla ole:) Onneksi.
Kyseessä oli siis se, että miehen exä ei arvosta sitä, että MINÄKIN tarvitsen omaa aikaa! Ja viittasin työhöni sen takia, että ymmärtäisitte että todellakin olen loman tarpeessa. Viime kesänä minulla ei ollut lomaa, sillä lomailimme miehen kanssa eri aikoina, että lapsi pystyi olemaan meillä koko kesän, koska äidillän oli muita menoja.
Hän asuu pääsääntöisesti äitinsä luona, on meillä kuitenkin melkein joka viikonloppu. Lapsi on viisivuotias ja miehen ex tekee vuorotyötä, joten asuu sen takia myös meillä. Jään lomalle juhannukselta, mies viikkoa myöhemmin. Lapsen äiti on kanssani yhtä aikaa lomalla ja hän yritti puskea lasta meille jo heti juhannuksena, että voi lähteä uuden miesystävänsä kanssa lomalle. Kieltäydyin. Teen todella rankkaa asiantuntijatyötä ja opiskelen samalla. En ole yli vuoteen viettänyt yhtään vapaapäivää ilman lasta. Tarvitsen hieman omaa aikaa. Eli, aion olla sen oman lomaviikkoni omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni ja lapsi on tervetullut kun isänsä on kans lomalla.
Sanomattakin lienee selvää, että ex on ihan hiilenä ja uhkailee tapaamisoikeuden menetyksellä jne.
hoidettavaksi kun teet niin vaativaa asiantuntijatyötä.
Hän asuu pääsääntöisesti äitinsä luona, on meillä kuitenkin melkein joka viikonloppu. Lapsi on viisivuotias ja miehen ex tekee vuorotyötä, joten asuu sen takia myös meillä. Jään lomalle juhannukselta, mies viikkoa myöhemmin. Lapsen äiti on kanssani yhtä aikaa lomalla ja hän yritti puskea lasta meille jo heti juhannuksena, että voi lähteä uuden miesystävänsä kanssa lomalle. Kieltäydyin. Teen todella rankkaa asiantuntijatyötä ja opiskelen samalla. En ole yli vuoteen viettänyt yhtään vapaapäivää ilman lasta. Tarvitsen hieman omaa aikaa. Eli, aion olla sen oman lomaviikkoni omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni ja lapsi on tervetullut kun isänsä on kans lomalla.
Sanomattakin lienee selvää, että ex on ihan hiilenä ja uhkailee tapaamisoikeuden menetyksellä jne.
Pidän itseäni hyvinkin omistautuvana äitinä JA äitipuolena, silti en ihan ymmärrä, että MIKSI tuon äitiPUOLEN pitäisi hoitaa lasta enemmän kuin tämän oman äidin? Että äiti ansaitsee loman mutta äitipuoli ei? :D Eikös se äiti nimenomaan ollut lykkäämässä lasta muille??? :DDD
Äitipuolien nääs täytyy antaa kaikkensa, on oltava parempi kuin oma äiti.
Äiti voi olla lomalla koko kesän, mutta minä en saa koskaan pitää lomaa. Ja tiedoksi nyt kaikille, että tottakai olen ottanut mieheni siinä tiedossa, että hän on isä. Ja miehen lapsi kuuluu perheeseemme.
jos sinä koet tarvitsevasi lomaa, niin tietenkin sinä otat sitä. olisi eri asia, jos isä jäisi lomalle yhtä aikaa. ja sittenkin voisitte ihan hyvin viettää viikon loman - olettaen, että miehelläsi on normaalit 4 viikkoa - ilman lasta. nämä järjestelyt on jokaisen perheen ihan itse päätettävä, ei siihen ulkopuoliset pysty.
meillä on mieheni kanssa muutama päivä vuodessa ihan kaksin, joten minua tuo lapsen koko kesän meillä olo ei stressaa. mutta koska minä en ole sinä, sinä teet juuri niinkuin teille itsellenne paremmin sopii.
-69-
hyväksikäytöksi sanoisi. Ihan mielellään pidän kaikkia lapsia täällä.
Jos miehen ex-vaimolla olisi lomaa niin sitten lapset olisi varmaan oman äitinsä kanssa myös.
Äitipuolten otettava aina lapsi ja lomista viis. Kummallinen oikeudentaju. Pakko olla kiukkusten, katkerien ja itsekkäiden äitien kirjoituksia.
Äiti synnyttänyt ja halunnut lapsen, suurempi vastuu hänellä kuin äitipuolella.
Meillä mies tekee koko kesän töitä, useat viikonloputkin. Minunko pitäisi hoitaa lapset, jotta äiti saa lomailla? Miksi?
Mikä ihmeen tarkoitus lapsilla on äitipuoliensa kanssa viettää aikaa. Käsittääkseni lapsilla oikeus äitiinsä ja isäänsä? Ja pointti siinä, et lapsi on myös heidän kanssaan, ei ulkopuolisten äitipuolien.
Mites jos isälle ja äitipuolelle tulee ero? Varmaan edellenkin hoidettava lapsia kun heihin tottunut ja lapset kaipaavat?
Miehen lapset on äidillään ehkä viikon jossain välissä, minun lapset on isällään ehkä jonkun päivän (mutta tuskin edes yötä) ja muuten minä olen kotona koko kesän kaikkien kanssa. Sitten reissataan, kun miehelläkin on muutama viikko lomaa.
Järjestettiin kouluikäisille muutama leiriviikko, että on mulle joku hetki, kun on kotona vähän kevyempää ja toisaalta sitten lapsilla jotain muutakin kesätouhua kuin kotinurkissa pyörimistä.
Äitipuolten otettava aina lapsi ja lomista viis. Kummallinen oikeudentaju. Pakko olla kiukkusten, katkerien ja itsekkäiden äitien kirjoituksia.
Äiti synnyttänyt ja halunnut lapsen, suurempi vastuu hänellä kuin äitipuolella.
Meillä mies tekee koko kesän töitä, useat viikonloputkin. Minunko pitäisi hoitaa lapset, jotta äiti saa lomailla? Miksi?
Mikä ihmeen tarkoitus lapsilla on äitipuoliensa kanssa viettää aikaa. Käsittääkseni lapsilla oikeus äitiinsä ja isäänsä? Ja pointti siinä, et lapsi on myös heidän kanssaan, ei ulkopuolisten äitipuolien.
Mites jos isälle ja äitipuolelle tulee ero? Varmaan edellenkin hoidettava lapsia kun heihin tottunut ja lapset kaipaavat?
ja teille saa tulla sitten kun sinä äitipuolena sen suvaitset?
jota kaikki hänen tärkeät aikuisensa tuntuvat pitävän vain riesana eikä kukaan halua viettää aikaansa hänen kanssaan, jos ei ole pakko.
Sitähän se aikuisen ja vanhemman vastuu on, että lapset ovat läsnä elämässä kaiken aikaa, 24/7 silloinkin, kun vanhempaa väsyttäis niin maan pirkuleesti.
Töissä ei voi lapsia hoitaa, vaikka haluaisikin. Nyt laman takia tehtävä paljon töitä, muutama saanut jo potkut kun ei ole suostunut viikonloppu töihin. En ala tarkemmin syitä potkuihin kertomaan. Kuitenkin työnteko "liikaa" nyt pakkorako.
Ei lienee kuitenkaan lapsienkaan etu, että isä saa potkut, koska lapsien kanssa? Tilanne tietenkin väliaikainen.
Minä en lapsien tuloa meille sanele, mutta en ole myöskään kokoaikainen hoitaja. Äiti ja isä sen tehköön, kun siihen kykenevät. Toisekseen en ole terve ihminen, olen eläkkeellä.
ainakaan meille/minulle. Ilmeisesti äidilleen tuntuu olevan. Todella ikävää leimata minut huonoksi ihmiseksi sen takia, että haluaisin kerran vuodessa viikon lomaa itselleni! Tai edes pari päivää riittäisi!
jota kaikki hänen tärkeät aikuisensa tuntuvat pitävän vain riesana eikä kukaan halua viettää aikaansa hänen kanssaan, jos ei ole pakko.
Sitähän se aikuisen ja vanhemman vastuu on, että lapset ovat läsnä elämässä kaiken aikaa, 24/7 silloinkin, kun vanhempaa väsyttäis niin maan pirkuleesti.
että me otamme lapsen todella mielellämme aina! Hänellä on meillä oma huone ja olemme muutenkin lapsiperhe sen suhteen, miten lomat jne. suunnitellaan. Kyse on vain siis siitä, ettei lapsen äiti ole valmis uhraamaan omaa lomaansa lapselleen, mutta minun täytyy se tehdä joka vuosi.
ainakaan meille/minulle. Ilmeisesti äidilleen tuntuu olevan. Todella ikävää leimata minut huonoksi ihmiseksi sen takia, että haluaisin kerran vuodessa viikon lomaa itselleni! Tai edes pari päivää riittäisi!
Sinä et selvästikään niin halua tehdä.
Meillä on lomat silloin kun saadaan ne työnantajalta hyväksyttyä. Vain 3 viikkoa mulla ja miehellä. Yritetään pitää yhdessä koko 3 viikkoa ja yritetään saada kaikki lapset (yht 7) kokoajaksi meille. Miehen 4 ovat sopimuksen mukaan sen 3 viikkoa, joka oletettavasti on just meiän loma-aika (toivottavasti), sekä meidän puolesta lapset saa olla meillä niin paljon kun mahdollista... ja mun 2 lasta ovat 50%, joten ovat myös silloin kun me ei olla lomalla... jos mun 2 lapsen isän loma osuu samaan ku mun loma, niin sit yritetään ainakin 50-50 jakaa loma-aika. Molemmat kun tietty haluu olla lasten kanssa koko lomansa. Yleensä ollaan saatu aika ristiin järkättyä lomat ex:n kanssa... 1 yhteinen lapsi siis meillä.
Mulle oma-aika ei ole aikaa ilman lapsia konkreettisesti, vaan mahdollisuus hetkeksi hiljentyä omiin ajatuksiini, se onnistuu toki myös lasten kaikkien ollessa meillä. Mä en tarvitse lomaa lapsistani =) Musta se on ajatuksena hassua...
Juurihan sanoin, ettei minulla ole ollut omaa aikaa yli vuoteen! Viime kesänä hoidin lasta kuukauden, isä toisen kuukauden ja lapsen äiti vietti lomaa koko sen ajan!
Sinä et selvästikään niin halua tehdä.
tosi kurjaalta kuulostaa.
jos ei suhde onnnistu ilman lasten työntekoa kesällä 2 viikkoa lukuunottamatta niin silloin tuollaiset suhteet loppuu ja piste. lapset ensin.
ap sinä ja mieheesi oelette laspenne tehneet ja ne pitäisi myös jaksaa hoitaa. oma elämä siihen menee mutta olisit miettinyt.
Herranen aika, jos oma aika on ilman lasta olemista, niin minulla ei ole ollut omaa aikaa yli kuuteen vuoteen, koska silloin tuo esikoinen syntyi!Jos pitää erotella, että oma aika ei ole omaa aikaa, kun joutuu olemaan lapsipuolen kanssa, niin silloinhan se lapsi on sinulle jotain muuta kuin tärkeä ja kiva ihminen. Esim. riesa.
se, että sinä olet ollut koko kuusi vuotta lapsesi kanssa ei oikeuttane sinua arvostelemaan yhtään ketään.
oletetaanpa, että tilanne olisi sellainen, jossa mies olisikin yksin ja aloittaisi lomansa viikkoa juhannuksen jälkeen. huutelisitteko te vieläkin täällä, että äidillä on oikeus viettää neljän viikon loma joten isän on pakko ottaa lapsi viideksi viikoksi; viikoksi kun on töissä ja neljäksi lomaviikoksi? pitäisikö hänen ottaa viikoksi joku väliaikainen hoito, että äiti saisi olla ilman lasta rauhassa koko oman lomansa?