Naapurin rouva loisii kotona
Naapurissamme asuu kahden lapsen äiti, joka laittoi 4-vuotiaan esikoisensa viime syksynä päivähoitoon ja viettää nyt päivät 2-vuotiaan kanssa kotona. Joulun alla hän kehui minulle, että sai vihdoin lopputilin töistä ja nyt saakin ansiosidonnaistä päivärahaa kotiin.
Töitä hän ei halua hakea, koska ei oikein tiedä millaisia töitä haluaisi tehdä. Eikä hän ainakaan aktiivisesti hae töitä. Toisella kertaa hän pohti minulle sitä, että haluaisi kovasti kolmannen lapsen, jotta voisi hyvällä omallatunnolla jatkaa kotona olemista vielä kolme vuotta.
Rouvan mies oli huokaillut äijien saunaillassa miehelleni, että miksi ei saa rouvaansa lähtemään työelämään. Ja että hän ei ainakaan halua perheeseen kolmatta, kun hän yrittää sinnitellä jo nykyisen perheen laskujen kanssa.
Minua ärsyttää ihan julmetusti, että naapurin rouva kehtaa laittaa isomman muksun hoitoon ja hengailee kotona pienemmän kanssa ansiosidonnaisella päivärahalla. Menisi töihin!
Kommentit (79)
Huh huh, siinä vasta loinen onkin. On tenavansa vajaa 3 v kanssa kotona ja kirjaimellisesti KOTONA. Koskaan ei akka vaivaudu ulkoiluttamaan lastansa. Ei koskaan.
Raskasta olla tuollaisten loisten naapurina!
Öööö.. No, mää PÄÄTTELEN ihan sillä että meillä pelkkä miehen liksa nostaa lapsien hoitomaksut kattoon.
Ja ansiosidonnaista jos saa niin kyllä se jonkun verran varmaan on?
Perheen ansioit hinnan muodostaa.
En käsitä miksi tarhamaksuista ihmiset jaksaa aukoa päätä, koulutus on KOKONAAN ilmaista.. :)
T. 8
ja käyttää tekosyynä tuota imetystä vaikka on korvikkeitakin olemassa ja rintapumppu.. Jotenkin siinä paistaa loisimisen mahdollisuus. Ei viitsitä panostaa työelämään. Antaisitte isienkin hoitaa vauvoja. Otin eron exästä, koska hän eli 50-lukua ja oletti että mies elättää perheen ja nainen hoitaa lapset ja siivoaa kodin. Minä halusin olla kotiäiti. En saanut mahdollisuutta. Noidalle ei kelvannut työelämä :( T: 11cm mies
Katkaisin välit totaalisesti ja tein selväksi sen. Myöskään mitään tukia en maksele. Minulle olisi kuulunut myös oikeus hoitaa vauvaa. Nyt vauvamme on kasvanut jo isoksi. Äiti ei ole vieläkään työelämässä. Hän vaatii minua maksamaan elareita. En todellakaan maksa, se olisi viimeisin teko maanpäällä.
Hankin oman vauvan ja vaimon joka ei ole niin itsekäs kuin exäni!
T: 11cm mies
Raskasta olla tuollaisten loisten naapurina!
Kun sen sellaiseksi tekee.
Öööö.. No, mää PÄÄTTELEN ihan sillä että meillä pelkkä miehen liksa nostaa lapsien hoitomaksut kattoon.
Ja ansiosidonnaista jos saa niin kyllä se jonkun verran varmaan on?
Perheen ansioit hinnan muodostaa.En käsitä miksi tarhamaksuista ihmiset jaksaa aukoa päätä, koulutus on KOKONAAN ilmaista.. :)
T. 8
, niin hoito maksaa kaupungille kuitenkin n. 1000 e/kk, eli siitä maksaa suurimman osan kuitenkin muut kuin ko. perhe.
Hoida sit sitä ja leiki kotia ja sit kun se kasvaa liian isoks heitä menemään.
ja käyttää tekosyynä tuota imetystä vaikka on korvikkeitakin olemassa ja rintapumppu.. Jotenkin siinä paistaa loisimisen mahdollisuus. Ei viitsitä panostaa työelämään. Antaisitte isienkin hoitaa vauvoja. Otin eron exästä, koska hän eli 50-lukua ja oletti että mies elättää perheen ja nainen hoitaa lapset ja siivoaa kodin. Minä halusin olla kotiäiti. En saanut mahdollisuutta. Noidalle ei kelvannut työelämä :( T: 11cm mies
Katkaisin välit totaalisesti ja tein selväksi sen. Myöskään mitään tukia en maksele. Minulle olisi kuulunut myös oikeus hoitaa vauvaa. Nyt vauvamme on kasvanut jo isoksi. Äiti ei ole vieläkään työelämässä. Hän vaatii minua maksamaan elareita. En todellakaan maksa, se olisi viimeisin teko maanpäällä. Hankin oman vauvan ja vaimon joka ei ole niin itsekäs kuin exäni! T: 11cm mies
Minua ärsyttää enemmänkin ne perheet, joissa ei mene kumpikaan töihin ja saadaan kaikki tuet valtiolta ja lapsia tehdään iso lauma. Lapset viedään hoitoon ilmaiseksi vieraalle kun tulee yksivuotiaiksi ja sitten miehen kanssa maataan kotona kahdestaan. Ei ole sairas tämä perhe ei eli ei sairauden takia lapset ole muualla hoidossa. Ei haluta kouluttautua tai etsiä töitä laajemmalti.
Hoida sit sitä ja leiki kotia ja sit kun se kasvaa liian isoks heitä menemään.
Katkaisin välit totaalisesti ja tein selväksi sen. Myöskään mitään tukia en maksele. Minulle olisi kuulunut myös oikeus hoitaa vauvaa. Nyt vauvamme on kasvanut jo isoksi. Äiti ei ole vieläkään työelämässä. Hän vaatii minua maksamaan elareita. En todellakaan maksa, se olisi viimeisin teko maanpäällä. Hankin oman vauvan ja vaimon joka ei ole niin itsekäs kuin exäni! T: 11cm mies
Anna miehellesi mahdollisuus olla vauvan kanssa. Hänkin haluaa nauttia tuista ja av-palstasta.
Että voikin olla itsekkäitä naisia.
Pienellä miehellä ison miehen puheet. Tällaiset varmaan hankkii noita vaimoja idästä, ei kai näihin ansoihin muut lankea.
Kato ikkunasta - mä oon nyt täällä kotona! Tuu ihmeessä kahville niin mä kerron sulle lisää näistä meidän lasten uusista hoitokuvioista!
Viikonloppuna muuten saattaa olla ovis ni ehkä yritetään sit sitä kolmattaki lasta. Ei ainakaan tartte miettiä niitä duunikyselyjä muutamaan vuoteen.
Eikä se meidän Repa mitään ollu siellä saunaillassa jutellu että mun pitäisi töihin mennä. Kysyin siltä niin se sano että oo vaan kotona, siivoilet vaikka täällä vähä päivän mittaan.
Olen juuri se joka kertoi aiemmin päivällä että naapurin mies sanoi lastamme autistiksi, hän kun harrastaa ja tapaa kavereita muualla kuin kotikujalla. KUN KAVEREITAHAN EI VOI OLLA KUIN NAAPURITALOSSA, EIHÄN?
Päätelmän autismista oli tehnyt siitä kun lapsemme ei näy pihalla. Että tämmöisiä naapureita. Ei sitten tule mieleen että meidän pienemmät lapset ulkoilee talvisin aamupäivällä, eikä iltapimeässä enää. Isomman kaverit ei asu tässä ihan lähellä joten tapaa heitä myös muualla.
Mutta ainahan kannattaa sekaantua toisten asioihin vaikkei niistä mitään tiedäkään.
Osanotot, tampioita riittää näköjään muuallakin.
Pahoittelen, että olet noin kärmeissäsi tilanteestani. Kerron sinulle toki, mitä haluan. Sinä sitten suodatat / värität tarpeittesi mukaan juttuja. Meillä menee oikein kivasti näin, joten ei tarvitse huolehtia minun työssäkäymättömyydestäni. Kaikki ei näy ulospäin, mitä seinien sisällä on ja on yhdessä sovittu.
Menee töihin ja antaa miehen hoitaa vauvaa. Sitten toisen vauvan kohdalla minä voin mennä töihin ja hän hoitaa.
Isyys ei ole minulle kertakäyttöjuttu, vaan 100% asia. Kaikki tai ei mitään. Minä tiedän mitä haluan ja jos nainen ei ole tasa-arvon kannattaja niin otan eron. Saa pitää vauvansa itsellään kuten ajattelikin. Imettäköön täysin rinnoin. Minä olisin kelvannut vain rahan tuojaksi.
Pienellä miehellä ison miehen puheet. Tällaiset varmaan hankkii noita vaimoja idästä, ei kai näihin ansoihin muut lankea.
Mitä jos pyytäisit ihan epäitsekkäästi anteeksi loukkaavaa kirjoitustasi.
Mitä jos pyytäisit ihan epäitsekkäästi anteeksi loukkaavaa kirjoitustasi.T: 11cm mies
Menee töihin ja antaa miehen hoitaa vauvaa. Sitten toisen vauvan kohdalla minä voin mennä töihin ja hän hoitaa.
Isyys ei ole minulle kertakäyttöjuttu, vaan 100% asia. Kaikki tai ei mitään. Minä tiedän mitä haluan ja jos nainen ei ole tasa-arvon kannattaja niin otan eron. Saa pitää vauvansa itsellään kuten ajattelikin. Imettäköön täysin rinnoin. Minä olisin kelvannut vain rahan tuojaksi.T: 11cm mies
Komppaan. Olen akateeminen nainen. WT-muijathan ovat niitä jotka tahtovat jäädä työelämästä lapsia hoitamaan.
Mitä jos pyytäisit ihan epäitsekkäästi anteeksi loukkaavaa kirjoitustasi. T: 11cm mies
Se oli yhtä sarkastinen vitsi kuin sinun kirjoituksesi, sillä en usko noihin sinun kirjoitustesi todenperäisyyteen pätkääkään eli että olisit ajatellut tai kohdellut kumppaneitasi noin sillä ne kuulostaa minusta vitseiltä, mutta jos et vitsiäni ymmärtänyt niin pyydän anteeksi.
Esikoinen koulussa ja kuopus 6v. tarhassa ja ärsyynny ihan rauhassa.
Työstä saa palkkaa ja kotona olosta ei saa ja silloin joutuu luopumaan monesta. Jokaisen oma valinta.
Monesti niihin valintoihin on syytkin.
Esikoinen koulussa ja kuopus 6v. tarhassa ja ärsyynny ihan rauhassa.
Työstä saa palkkaa ja kotona olosta ei saa ja silloin joutuu luopumaan monesta. Jokaisen oma valinta.
Monesti niihin valintoihin on syytkin.
Kukas sitten elättäisi perheen?
Kävisit sinäkin töissä. Miehesi mitta saattaa jonain päivänä täyttyä.
Nauttia vauvan seurasta?