Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin rouva loisii kotona

Vierailija
23.03.2010 |

Naapurissamme asuu kahden lapsen äiti, joka laittoi 4-vuotiaan esikoisensa viime syksynä päivähoitoon ja viettää nyt päivät 2-vuotiaan kanssa kotona. Joulun alla hän kehui minulle, että sai vihdoin lopputilin töistä ja nyt saakin ansiosidonnaistä päivärahaa kotiin.

Töitä hän ei halua hakea, koska ei oikein tiedä millaisia töitä haluaisi tehdä. Eikä hän ainakaan aktiivisesti hae töitä. Toisella kertaa hän pohti minulle sitä, että haluaisi kovasti kolmannen lapsen, jotta voisi hyvällä omallatunnolla jatkaa kotona olemista vielä kolme vuotta.

Rouvan mies oli huokaillut äijien saunaillassa miehelleni, että miksi ei saa rouvaansa lähtemään työelämään. Ja että hän ei ainakaan halua perheeseen kolmatta, kun hän yrittää sinnitellä jo nykyisen perheen laskujen kanssa.

Minua ärsyttää ihan julmetusti, että naapurin rouva kehtaa laittaa isomman muksun hoitoon ja hengailee kotona pienemmän kanssa ansiosidonnaisella päivärahalla. Menisi töihin!

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuo joudu maksamaan siitä hoitopaikasta

ihan niinkuin kateelliset töissäkävijätkin. Toden näköisesti vielä enemmän.

maksaa hoidosta vain n. neljäsosan, lopun maksaa yhteiskunta.

Vierailija
22/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan omivat lapsensa itselleen. Miehenä myös minulla tulisi olla oikeus hoitaa lasta 3 vuotta kotona, kun nainen paiskii töissä. Naiset ovat niin helvetin kieroja loisia ettei tule kuuloonkaan että mies jäisi kotiin hoitamaan vauvaa.

T: 11cm mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ihminen ei ilmaiseksi elä, se on varma.

joka varmasti elää ilmaiseksi.

Vierailija
24/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rouva on kerran ansiosidonnaisella, niin eivät ne laskut nyt kuitenkaan ihan miehen vastuulla taida olla.

Minusta vasta kannattaisikin ärsyyntyä. Olen kotona ihan ilman mitään tuloja ja mies tosiaan joutuu kantamaan vastuun kaikista laskuista. Meillä on yksi lapsi, joka on koulussa, pilasin nyt varmaan ap:n päivän totaalisesti?

Vierailija
25/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet hoitomaksut maksaa tuollanen perhe. :)

Vierailija
26/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska lainsäätäjämme ovat viisaasti säätäneet subjektiivisen päivähoito-oikeuden, niin mikäs siinä. Tähän se sitten johtaa. Ihminen on pohjimmiltaa etuuksia maksimoiva yksilö ja koska tuollainen on mahdollista, siten myös menetellään.

Ja ette kai kuvittele, että paivähoidon todellisia kuluja katetaan päivähoitomaksuilla! Maksut kattavat vain murto-osan kuluista. Suurin osa kuluista katetaan verovaroista, joten me työssä käyvät ihmiset maksamme ne! Joten, mikäli naapurin rouva vaivautuisi hoitamaan itse jälkikasvunsa, tulisi sitä suoraa säätöjä yhteiskunnan kuluihin.

Tässä on muuten taas yksi esimerkki siitä umpikujasta, johon hyvinvointiyhteiskunta on ajautumassa! Rahat eivät vaan riitä tähän menoon!

Vierailija
27/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan omivat lapsensa itselleen. Miehenä myös minulla tulisi olla oikeus hoitaa lasta 3 vuotta kotona, kun nainen paiskii töissä. Naiset ovat niin helvetin kieroja loisia ettei tule kuuloonkaan että mies jäisi kotiin hoitamaan vauvaa.

mutta..mies kun ei pysty imettämään niin se on vähän huono homma.Toki sitten jos haluaa jäädä kotiin kun lapsi 1-vuotias, mikäs siinä..Epäilen kyllä hyvin vahvasti.Ei se arki kolmen lapsen kanssa kotona ole niin helppoa,moni sanonut että töissä paljon helpompaa..

Vierailija
28/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 3-vuotiaan kanssahan saa olla vielä kotihoidontuella!! mitäs loismaista siinä muka on!?!

Vierailija
29/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että olet noin kärmeissäsi tilanteestani. Kerron sinulle toki, mitä haluan. Sinä sitten suodatat / värität tarpeittesi mukaan juttuja. Meillä menee oikein kivasti näin, joten ei tarvitse huolehtia minun työssäkäymättömyydestäni. Kaikki ei näy ulospäin, mitä seinien sisällä on ja on yhdessä sovittu.

Vierailija
30/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sitä, että kun ikää tulee, oppii ajattelemaan, että se ärsyynnyt syö vain omaa energiaa. Miksi ärsyynnyt naapurin ratkaisusta. Et voi sille mitään ja se ei oikeastaan sinulle kuulu. Ärsyynnys syö vain sinua ja saa sinut pahalle päälle.

Kun tajuaa, että elämä menee menojaan ja ihmiset elävät laillaan, vaikka kuinka ärsyyntyisit, huomaat, että opit elämään vihdoin omaakin elämääsi.

Miksei saisi ärsyttää, jos itse tekee töitä ja yrittää hoitaa perheen tarpeetkin samaan aikaan kunnialla? Mun mielestä saa kyllä sanoa täällä, jos tympii. Täällä kertovat kaikki asioista, jotka tympivät tai ottavat päähän tavalla tai toisella.

Kertoo aika paljon kuitenkin ihmisistä se, että yritetään hyssytellä sellaista kirjoittajaa, joka vain avoimesti kertoo naapurin rouvan valintojen ärsyttävän.

Mua tympii tässä keskustelussa se, että jotkut yrittävät hyssyttää aiheen tuolla jeesustelulla.

Vierailija
31/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään naapurin asia ei ole kuinka monta lasta naapurissa on, tai tekeekö naapuriperheen äiti töitä vielä lastenhoidon lisäksi vaiko ei. niin ja kotoakäsinkin voi tehdä toitä. esim. toimisto hommia...

Vierailija
32/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta..mies kun ei pysty imettämään niin se on vähän huono homma.Toki sitten jos haluaa jäädä kotiin kun lapsi 1-vuotias, mikäs siinä..Epäilen kyllä hyvin vahvasti.Ei se arki kolmen lapsen kanssa kotona ole niin helppoa,moni sanonut että töissä paljon helpompaa..

Säilönnän voi tehdä 2 ensimmäisen kuukauden aikana. Sitten äiti voi lähteä töihin ja isä hoitaa lapsen. Maitoa voi myös säilöä työpäivän jälkeen.

Kehno tekosyy. Olet itsekäs nainen. Menisit töihin ja antaisit miehen tutustua lapseenne.

Vierailija
33/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nähdään tuossa postilaatikolla niin kerron sulle ihan "livenä" nää viimeiset käänteet: nyt sain sitten vihdoin hoitopaikan sille kaksivuotiaallekin, joten mulle jää jatkossa enemmän aikaa shoppailla ja laitella kotia ihan rauhassa. Soittivat duunista eilen ja pyysivät takaisin, mutten viitsi nyt lähteä kun just alkoi se ansiosidonnainen juosta ja ihan hyvinhän tässä pärjäillään. Tuu sitten kahville joku päivä niin jutskaillaan enemmän!

Vierailija
34/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttää tekosyynä tuota imetystä vaikka on korvikkeitakin olemassa ja rintapumppu..

Jotenkin siinä paistaa loisimisen mahdollisuus. Ei viitsitä panostaa työelämään. Antaisitte isienkin hoitaa vauvoja. Otin eron exästä, koska hän eli 50-lukua ja oletti että mies elättää perheen ja nainen hoitaa lapset ja siivoaa kodin.

Minä halusin olla kotiäiti. En saanut mahdollisuutta. Noidalle ei kelvannut työelämä :(

Vierailija
35/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttää tekosyynä tuota imetystä vaikka on korvikkeitakin olemassa ja rintapumppu..

Jotenkin siinä paistaa loisimisen mahdollisuus. Ei viitsitä panostaa työelämään. Antaisitte isienkin hoitaa vauvoja. Otin eron exästä, koska hän eli 50-lukua ja oletti että mies elättää perheen ja nainen hoitaa lapset ja siivoaa kodin.

Minä halusin olla kotiäiti. En saanut mahdollisuutta. Noidalle ei kelvannut työelämä :(

Meikäläisten pitäisi käydä töissä, sillä välin kun rakkaat vaimomme provoilevat av:lla.

T: Isukki

Vierailija
36/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilönnän voi tehdä 2 ensimmäisen kuukauden aikana. Sitten äiti voi lähteä töihin ja isä hoitaa lapsen. Maitoa voi myös säilöä työpäivän jälkeen.

Kehno tekosyy. Olet itsekäs nainen. Menisit töihin ja antaisit miehen tutustua lapseenne.

varmaan sitten siellä töissä ehtisin pumppailla maitoa,mulla kun ei heru niin helposti rintapumpulla, paitsi kun vauva imee!.Stressi siitä vaan tulisi ja maidontulo loppuisi siihen paikkaan.Itse olet itsekäs ihminen!

Vierailija
37/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte kyllä itsekkäitä ihmisiä,ette ajattele kuin rahaa ettekä lasta!

Vierailija
38/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhrata urastaan edes paria kuukautta jäädäkseen omien lastensa kanssa kotiin. Isyysloma ehkä juuri pidetään, mutta pidempi hoitovapaa tms. eipä tunnu montaa kiinnostavan.

Sääli miten moni nainen vielä tänäpäivänäkin omii vauvan itselleenja käyttää tekosyynä tuota imetystä vaikka on korvikkeitakin olemassa ja rintapumppu.. Jotenkin siinä paistaa loisimisen mahdollisuus. Ei viitsitä panostaa työelämään. Antaisitte isienkin hoitaa vauvoja. Otin eron exästä, koska hän eli 50-lukua ja oletti että mies elättää perheen ja nainen hoitaa lapset ja siivoaa kodin. Minä halusin olla kotiäiti. En saanut mahdollisuutta. Noidalle ei kelvannut työelämä :( T: 11cm mies

Vierailija
39/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan suorittaminen, myös miesten mahdollisuus hoitaa vauvaa, kun nainen menee töihin.

Näitähän riittää. Valitus alkaa, kun pitäisi oikeasti täyttää ne tasa-arvon vaatimukset.

Onko se tasa-arvo sittenkään taistelun arvoinen?

Kotiäidistä tulee tuollainen mielikuva kuten ap antoi ymmärtää. Tukien varassa loisija ja hoitaa muka kotia, silti tehtailee provoja av:lla ja kuuntelee musiikkia leivosten syönnin lomassa.

Milloin miehet saavat saman mahdollisuuden. Leivonnaiset maistuisivat myös miehille.

Vierailija
40/79 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttää tekosyynä tuota imetystä vaikka on korvikkeitakin olemassa ja rintapumppu.. Jotenkin siinä paistaa loisimisen mahdollisuus. Ei viitsitä panostaa työelämään. Antaisitte isienkin hoitaa vauvoja. Otin eron exästä, koska hän eli 50-lukua ja oletti että mies elättää perheen ja nainen hoitaa lapset ja siivoaa kodin. Minä halusin olla kotiäiti. En saanut mahdollisuutta. Noidalle ei kelvannut työelämä :( T: 11cm mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän