Naapurin rouva loisii kotona
Naapurissamme asuu kahden lapsen äiti, joka laittoi 4-vuotiaan esikoisensa viime syksynä päivähoitoon ja viettää nyt päivät 2-vuotiaan kanssa kotona. Joulun alla hän kehui minulle, että sai vihdoin lopputilin töistä ja nyt saakin ansiosidonnaistä päivärahaa kotiin.
Töitä hän ei halua hakea, koska ei oikein tiedä millaisia töitä haluaisi tehdä. Eikä hän ainakaan aktiivisesti hae töitä. Toisella kertaa hän pohti minulle sitä, että haluaisi kovasti kolmannen lapsen, jotta voisi hyvällä omallatunnolla jatkaa kotona olemista vielä kolme vuotta.
Rouvan mies oli huokaillut äijien saunaillassa miehelleni, että miksi ei saa rouvaansa lähtemään työelämään. Ja että hän ei ainakaan halua perheeseen kolmatta, kun hän yrittää sinnitellä jo nykyisen perheen laskujen kanssa.
Minua ärsyttää ihan julmetusti, että naapurin rouva kehtaa laittaa isomman muksun hoitoon ja hengailee kotona pienemmän kanssa ansiosidonnaisella päivärahalla. Menisi töihin!
Kommentit (79)
Mitä jos lakkaisit ajattelemasta mitä muut sinusta ajattelevat ja alkaisit ELÄÄ. Ja antaisit muidenkin elää? Paha rasti lestadiolaiselle?
Jos jokainen ajattelisi vain itseään niin se olisi hienon yhteiskunnan tuho. Ap: naapuri on kamala loinen joka pitäisi karkottaa maasta.
viestisi kertoo ehkä eniten siitä, että sinulla on asiat niin hyvin että aikaa jää ihan naapurin asioiden pohtimiseen.
Herra on edesauttanut sinun elämääsi suurella onnella, toivottavasti osaat myös nauttia siitä.
Mokoma loinen. Toiset yrittää jaksaa käydä töissä. Ja toiset hoidattaa lapsensa yhteiskunnan piikkiin ja ottaa vastaan vielä tuet.
Herkeä vihasta ja heitä kiukku,
älä kiivastu, se on vain pahaksi.
ihan niinkuin kateelliset töissäkävijätkin. Toden näköisesti vielä enemmän.
etkä kuluttaisi energiaa siihen että ärsyynnyt naapurin rouvan touhuista!
Elä ja anna toistenkin elää - miten sitten ikinä tahtovatkin. :)
Oikeesti en ole saanut töitä.
Helpompi itselle.
Jospa tämäkin äiti on hakenut töitä mutta turhautunut kun ei oo tärpännyt.
Täydet hoitomaksut maksaa tuollanen perhe. :)
Miksei saisi ärsyttää, jos itse tekee töitä ja yrittää hoitaa perheen tarpeetkin samaan aikaan kunnialla? Mun mielestä saa kyllä sanoa täällä, jos tympii. Täällä kertovat kaikki asioista, jotka tympivät tai ottavat päähän tavalla tai toisella.
Kertoo aika paljon kuitenkin ihmisistä se, että yritetään hyssytellä sellaista kirjoittajaa, joka vain avoimesti kertoo naapurin rouvan valintojen ärsyttävän.
Mua tympii tässä keskustelussa se, että jotkut yrittävät hyssyttää aiheen tuolla jeesustelulla.
minä teen osan päivistä työtä kotoa käsin ja opiskelen lisäksi kotosalla päiväsaikaan, joten onkohan minullakin laiskan ihmisen maine naapurustossa??? Toivon tosin, että naapureillani olisi itsellä tarpeeksi tekemistâ, että eivät turhaan vahtisi minua, koska en vahtimista oikeasti tarvitse... Et voi oikeasti tietää naapurin elämästä kaikkea, joten ehkä ei kannattaisi niin kovasti arvailla ja arvostella... ;-)
pitää toisten elämää ruotia.Mulla ei vois vähempää kiinnostaa mitä naapuri tekee.Kukaan ihminen ei ilmaiseksi elä, se on varma.
Mutta onhan se hyvä ymmärtää myös se, että tämä ärsytys vahingoittaa vain sinua itseäsi. Sillä et mitenkään "kosta" naapurin rouvalle hänen elämäntilannettaan, joka sinun mielestäsi on nyt vääränlainen. Turha viha tekee sinusta vain stressaantuneemman ja sisäisesti rumemman ihmisen. Helpommalla pääset kun et murehdi asioita joihin et voi vaikuttaa.
Miksei saisi ärsyttää, jos itse tekee töitä ja yrittää hoitaa perheen tarpeetkin samaan aikaan kunnialla? Mun mielestä saa kyllä sanoa täällä, jos tympii. Täällä kertovat kaikki asioista, jotka tympivät tai ottavat päähän tavalla tai toisella. Kertoo aika paljon kuitenkin ihmisistä se, että yritetään hyssytellä sellaista kirjoittajaa, joka vain avoimesti kertoo naapurin rouvan valintojen ärsyttävän. Mua tympii tässä keskustelussa se, että jotkut yrittävät hyssyttää aiheen tuolla jeesustelulla.
Mutta onhan se hyvä ymmärtää myös se, että tämä ärsytys vahingoittaa vain sinua itseäsi. Sillä et mitenkään "kosta" naapurin rouvalle hänen elämäntilannettaan, joka sinun mielestäsi on nyt vääränlainen. Turha viha tekee sinusta vain stressaantuneemman ja sisäisesti rumemman ihmisen. Helpommalla pääset kun et murehdi asioita joihin et voi vaikuttaa.
Miksei saisi ärsyttää, jos itse tekee töitä ja yrittää hoitaa perheen tarpeetkin samaan aikaan kunnialla? Mun mielestä saa kyllä sanoa täällä, jos tympii. Täällä kertovat kaikki asioista, jotka tympivät tai ottavat päähän tavalla tai toisella. Kertoo aika paljon kuitenkin ihmisistä se, että yritetään hyssytellä sellaista kirjoittajaa, joka vain avoimesti kertoo naapurin rouvan valintojen ärsyttävän. Mua tympii tässä keskustelussa se, että jotkut yrittävät hyssyttää aiheen tuolla jeesustelulla.
9 ei ollut ap.
Kommentoin tota ärsyttämistä. Mua eivät naapurin rouvat ärsyttele. Mutta kyllä mun mielestä saa ärsyttää, jos naapurit alkavat valittaa tai kehua omaa elämäänsä. Silloin he itse avaavat tien itsensä arvostelulle.
Sanot täällä mitä vaan, niin se pointti aina unohtuu. Keksitytään jauhamaan sitä että miksi sinä ap nyt valitat tuollaista ja miksi avasit tällaisen keskustelun. Että sellaista...
Komppaan sua ap. Ärsyttää välillä monikin asia, tuo mukaan lukien. Ja tiedän että itse taas ärsytän joissain asioissa muita. Hyvä kun purkavat sitä täällä edes:)
Itse hain puoli vuotta aktiivisesti töitä ja stressasin työttömyyttäni niin etten pystynyt nauttimaan vapaista päivistä ollenkaan :(
Puolen vuoden työttömyyden jälkeen vanha työnantajani sitten soitti minulle ja kyseli haluaisinko tulla töihin =o
Aivan turhaan oli hikipäässä kauheassa stressissä töitä etsinyt. Työpaikka kun hyppäsi eteen puskan takaa.
Tuon jos olisin tiennyt etukäteen olisin voinut ottaa työttömyyden enemmän loman kannalta.
Tuosta opin sen, että jos vielä jään työttömäksi niin en stressaa työnhaun kanssa. Varaan vaikka tunnin päivästä työnhaulle ja loppuajan pidän vapaata ja leuhotan naapurille kuinka saan ansiosidonnaista tekemättä mitään ;)
Eri asia jos oikeasti ei saa töitä, mutta jos kehuu sillä että loisii kotona, niin...
mutta jos on työtön niin on hankalampaa saada töitä kuin jos työllisen jäädä kotiin...
Niin minä ainakin tekisin. Mitä se minua liikuttaa, jos jotakuta ärsyttää tapani pukeutua/olla lasteni kanssa/käydä töissä tai olla käymättä/...
Maailmassa riittää niitä ihmisiä, joita mikä tahansa tuntuu ärsyttävän enkä minä ainakaan rupea heidän arvostelunsa pelossa elämään.
Mua eivät naapurin rouvat ärsyttele. Mutta kyllä mun mielestä saa ärsyttää, jos naapurit alkavat valittaa tai kehua omaa elämäänsä. Silloin he itse avaavat tien itsensä arvostelulle.
Tulisi ajatella muitakin. Me muut veronmaksajat olemme siinä asemassa että emme voi tehdä samoin. Meillä on suku ja ystävät jotka tuomitsevat moisen käyttäytymisen heti.
On väärin tehdä niin koska me emme kehtaa vaikka haluaisimme. Heräämme kiukkuisina töihin ja maksamme teidän elämänne. Onko se oikein?
Kyllä mekin haluaisimme loisia pitkät päivät, mutta kun on muutakin elämää ja mitä sukulaiset tai ystävät sanoisivat moisesta käytöksestä?
Ei olisi mukava näyttäytyä sunnuntaina kirkossa, itseasiassa se olisi häpeällistä.
Miksi ette voisi mennä töihin kuten muutkin?