kirjotin sekasaunasta tänne perjantaina
että kun mieheni menee sekasaunaan ja olin kauhuissani siitä.
Päätin sitten mennä itsekin ekaa kertaa elämässäni. Minulla on PALJON raskausarpia, iso roikkuva nahkapussi-maha ja riippu rinnat.. sekä löysä lylly pylly. Mutta menin silti ja olen ylpeä itsestäni :)
Saunassa oli 4 miestä ja 7 naista (kaikki lapsetttomia ja laihoja).
mut silti mieheni istuu tuossa vieressä eikä jättäny mua (sitähän mä alunperin pelkäsin) :D
Kommentit (115)
sekasaunta ovat aivan luonnolisia ja aseksuaalisia: päästäisittekö esim. teini-ikäisen tyttärenne ja tämän kaverit "sekasaunaan" neli-viisikymppisten miesten kanssa?
Ja jos ette, miksi ette, jos kerran sekasaunominen ei ole millään tavalla epäsopivaa tai seksuaalista? Ja jos taas tällaisen kontekstiin asetettuna teidän mielestänne sekasaunominen ei olekaan niin ei-seksuaalista ja viatonta, että päästäisitte tyttärenne sekasaunaan miesten kanssa, miksi on ok, että pariskunnat - joiden alastomuus ja seksuaalisuus kuuluu yksiavoisessa suhteessa vain pariskunnan toiselle osapuolelle - menevät näihin sekasaunoihin? Miten alastomuus niissä voi olla täysin viatonta, jos sen ei katsota olevan sitä esim. uimahallien saunoissa tms.?
Tekopyhyyttää väittää, että alastomuus on luonnollista ja normaalia saunoa tuttujen kesken alastomana.
Tekopyhyyttää väittää, että alastomuus on luonnollista ja normaalia saunoa tuttujen kesken alastomana.
Siis alastomuushan nimenomaan ON luonnollista, vai moniko teistä on syntynyt vaatteet päällä? :)
Tekopyhyyttää väittää, että alastomuus on luonnollista ja normaalia saunoa tuttujen kesken alastomana.
Siis alastomuushan nimenomaan ON luonnollista, vai moniko teistä on syntynyt vaatteet päällä? :)
Vai oletko itse ollut koko ikäsi alasti? Ovatko lapsesi edelleenkin alasti? Käyskentelevätkö pitkin kyliä ilman rihman kiertämää?
Miksi sitten "provosoiva" pukeutuminen katsotaan jotenkin pahaksi asiaksi, jos alastomuus on luonnollista? Eikös se nyt ole hyvä, että 12-vuotiaalla tytöllä on jalassa farkut, joista persvako paistaa ja paita, josta napa vilkkuu? Alastomuushan on luonnolista! Tai että naapurin rouva jättää rintaliivit kotiin läpinäkyvän kesäpaitansa alta. Tai että naapurin isäntä kourii haarojaan. Sehän on ihan luonnollista, että tiukuja kutittaa varsinkin kesähelteellä.
tytärtäni menemästä isänsä kanssa saunaan!
Jos taas puhut tuntemattomista miehistä, niin en todellakaan päästäisi, kuten en myöskään päästäisi esim. elokuviin, lenkille tai ravintolaillallisellekaan. Vaikka niissä vaatteet ovatkin päällä, niin en näe mitään syytä tyttäreni kehitellä minkäänlaista suhdetta vanhojen äijien kanssa.
Eli se alastomuus ei ole mikään peikko, vaan ne ajatukset minkä perusteella ihminen toimii. -> kaveriporukka menossa alastomina saunaan on ok, vanha äijä viemässä teinityttöäni illalliselle on ehdottomasti ei ok.
mutta tytärtänne ette päästäisi matkaan, vaikka siinä ei mitään pahaa olekaan ja alastomuus on luonnollista.
Hiukan ristiriitaista. Miksi se alastomuus ei enää olekaan luonnolista jos tyttärenne saunoisi työporukkanne miesten kanssa.
mutta tytärtänne ette päästäisi matkaan, vaikka siinä ei mitään pahaa olekaan ja alastomuus on luonnollista.
Hiukan ristiriitaista. Miksi se alastomuus ei enää olekaan luonnolista jos tyttärenne saunoisi työporukkanne miesten kanssa.
katso naisia seksuaalisesti. Joten eipä ne katso nuorta teinityttöäkään kiinteine rintoineen sillä silmällä.
ja jos mieheni ei olis ollu mukana niin olisin silti mennyt saunaan. mulla oli hyvä fiilis sillo (ja on vieläkin) ja tunnelma oli rento. en kai mä yksin jää istumaan jonnekin ku kaikki muut menee saunaan ja halusin itse kans mukaan. te ootte kyl ankeita ku yritätte pakottaa ajatuksianne mulle. mä itse tiedän tilanteen ja oloni. miks on niin vaikeeta vaa iloita jonkun puolesta? sekasaunaan meno oli iso askel mulle ja oon ilonen että tein sen. -ap
On tärkeää välillä hieman rikkoa rajoja!
Mitä muuten miehesi ajattelisi, jos tästälähtien menisit myös muihin sekasaunoihin, myös sellaisiin, joihin häntä ei ole kutsuttu?
Miehesi kerran menee niihin kyllä, pidit sinä siitä tai et / tulet sinä sinne tai et.
Mitenköhän olisi toisinpäin?
Olisit siis mennyt sinne saunaan joka tapauksessa, vaikka miehesi ei olisi ollut edes paikalla tai vaikka miehesi olisi sekasaunan vastustaja?
Ap sai mieheltään toisen näkökulman sekasaunomiseen ja koki asian aluksi negatiivisena. Aikuisena ihmisenä hän kuitenkin analysoi tunteensa ja hiffasi mistä kenkä puristaa. Hän olisi voinut vastakin pitää iteään rumana ja hävetä alastomuuttaan, mutta voitti itsensä!! Jos ongelmana olisi ollut vaikka, että hän kokee alastomuuden ylipäätään kamalana eikä voisi katsoa muita alastomia miehiä, olisi ongelma ollut ihan eri!
Hienoa AP!
mutta tytärtänne ette päästäisi matkaan, vaikka siinä ei mitään pahaa olekaan ja alastomuus on luonnollista. Hiukan ristiriitaista. Miksi se alastomuus ei enää olekaan luonnolista jos tyttärenne saunoisi työporukkanne miesten kanssa.
Herää kysymys, että kuinka luonnollista se alastomuus sitten on.
Kuinka moni on sitä mieltä, että nuorten bileissä on ihan ok myös sekasaunoa illan aikana. Sellaisten 14-kesäisten?
Olen nykyään 29v sinkku ja kaveriporukalla usein ennen viihteellemenoa saunotaan. Ei sen kummemmin ole sovittu seka/erillissaunoista, porukat nyt vaan tulee ja menee miten sattuu.
Saunassa kyllä käyttäydytään ihan ok, suihkussa myös. Joskus joku "rohkea" tarjoutuisi saippuoimaan tai kuivaamaan pyyhkeellä. Voin kertoa, että monet pariskuntariidat olen noiden -ehkä huulienkin- heittojen takia nähnyt :)
Jälkitilanteet, sitten kun ollaan jo lähdetty sinne viihteelle tai ylipäänsä saunominen jo ohi ja illanvietto muuten loppusuoralla, ne sitten ovatkin jo ihan toinen juttu.
Silloin ne miehet vasta tulevat huohottamaan "ohimennen" ja salaa omalta rakkaaltaan, miten hyvän näköiset tissit tai perse sulla onkaan.. Joku hakee ihan fiksusti joskus tanssimaan ja alkaa sitten siinä lomassa -kun ei enää pysty itseään pidättelemään- voihkia miten paljon haluaisi jne..
Enkä ole mitenkään meidän porukan ainoa "uhri" tuon asian suhteen.
Miehelle ei jää saunomisesta mitään muuta mieleen, kuin saunahöyryjen kiilloittama kiinteä iho ja saippuaveden jättämät vanat rinnoilla. Jos te kuvittelette, ettei miehenne koe eroottisiä väristyksiä kaverienne naisten vartaloista, niin ette te kovin hyvin tunne miehiänne!
En sano sillä, että siinä mitään pahaa olisi! Ei vain saa olla naiivi asian suhteen ja olla yllättynyt, mikäli joku kavereistanne kertoo teille illan tuoksinassa, että miehenne ehdottelee sitä suntätä.
Itse en olisi kehdannut. En tosin kehtaa mennä uimahalliinkaan tämän raskausarpipullataikinani kanssa.
Meillä mökilläkin kylvetään ,silleen miehetkeskenään ,naiset samoin.Nuoret serkukset yhdessä,mutta heistä tärkeintä onkin uiminen ja ovat uimaasut päällä.