Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko harkinnut lastensuojeluilmoitusta kaverisi lapsista?

Vierailija
24.01.2010 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini arjessa, mikä onkin parantanut tilannetta. Millainen tilanne kaverillasi on?

Vierailija
2/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhdenkään edes puolitutun kohdalla käynyt mielessäkään.



Millaisista ongelmista nyt puhutaan? Siis jos ap harkitsee tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisin kyllä, jos sellaiseen olisi syytä.

Vierailija
4/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen perhe asuu Helsingissä ja toinen perhe asuu Lahdessa. Molemmat ovat kavereitani mutta välillä on ollut vaikeuksia katsoa ja kuunnella sivusta sitä minkälaista elämää välillä viettävät.

Vierailija
5/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen perhe asuu Helsingissä ja toinen perhe asuu Lahdessa. Molemmat ovat kavereitani mutta välillä on ollut vaikeuksia katsoa ja kuunnella sivusta sitä minkälaista elämää välillä viettävät.

Itselleni tuntuu täysin vieraalta ajatukselta, että joutuisin puuttumaan kavereideni elämään niinkin rajulla eleellä kuin lastensuojeluilmoitus. Eikä nyt kyseessä ole mitkään "kaunis pieni elämä" kiiltokuvaperheet, vaan tavalliset perheet tavallisine elämineen.

Vierailija
6/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut päiväkoti ehti ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä juo (tosin useimmiten poissa kotoa tai silloin kun lapset nukkuu)ja käyttää perheen rahoja vain itseensä (ostaa mm. autoja, veneitä ja niihin sälää neuvottelematta). Äiti on väsynyt ja jotenkin ei vaan hallitse arkea. Koti on järkyttävän likainen ja täynnä tavaraa ja roskaa(viimeksi mm. keittiössä oli 9 roskapussia, joita kukaan ei ollut jaksanut viedä!), lapsi tekee mitä haluaa ja syö kun haluaa (on nyt 3,5-v. ja hän hakee itse kaapista "ruokaa", vaikkapa sipsejä ja suklaakeksejä. Ovat imuroineet viimeksi n. 8kk sitten, lattioista osa pesty viimeksi 3,5v. sitten!

Välillä äiti miettii, että pitäisikö kylvettää vauva (on nyt 6kk) kun haisee koko ajan pahalle ja hiukset on täynnä karstaa ja sosetta. Isompi lapsi käy pesulla jos haluaa, yleensä ei halua. Jouluna mummi oli "pakolla" pessyt lapsen, edellisen kerran oli käynyt pesulla 6 viikkoa aiemmin. Hampaita ei pestä kuin "joskus".



Kyllä välillä tosiaan käy mielessä ilmoituksen teko. Mutta mitä hyötyä siitä olisi? Joku kävisi ehkä neuvomassa ja puhumassa arjen hallitsemisesta, mutta kun ei kiinnosta?!



Vierailija
8/9 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä juo (tosin useimmiten poissa kotoa tai silloin kun lapset nukkuu)ja käyttää perheen rahoja vain itseensä (ostaa mm. autoja, veneitä ja niihin sälää neuvottelematta). Äiti on väsynyt ja jotenkin ei vaan hallitse arkea. Koti on järkyttävän likainen ja täynnä tavaraa ja roskaa(viimeksi mm. keittiössä oli 9 roskapussia, joita kukaan ei ollut jaksanut viedä!), lapsi tekee mitä haluaa ja syö kun haluaa (on nyt 3,5-v. ja hän hakee itse kaapista "ruokaa", vaikkapa sipsejä ja suklaakeksejä. Ovat imuroineet viimeksi n. 8kk sitten, lattioista osa pesty viimeksi 3,5v. sitten! Välillä äiti miettii, että pitäisikö kylvettää vauva (on nyt 6kk) kun haisee koko ajan pahalle ja hiukset on täynnä karstaa ja sosetta. Isompi lapsi käy pesulla jos haluaa, yleensä ei halua. Jouluna mummi oli "pakolla" pessyt lapsen, edellisen kerran oli käynyt pesulla 6 viikkoa aiemmin. Hampaita ei pestä kuin "joskus". Kyllä välillä tosiaan käy mielessä ilmoituksen teko. Mutta mitä hyötyä siitä olisi? Joku kävisi ehkä neuvomassa ja puhumassa arjen hallitsemisesta, mutta kun ei kiinnosta?!

Kiitos tästä, nyt ymmärrän paremmin. Omaan lähipiiriini ei onneksi kuulu tällaisia, lähimainkaan. Olen todella surullinen kuullessani tallaisesta.

Kun tällä palstalla lähes mikä tahansa tuntuu olevan lastensuojeluasia (kuten esim. 6-vuotias on yksin kotona tunnin koulun jälkeen tai äiti ja isä juovat aterialla viiniä ja saunassa olutta..) niin todellinen lastensuojelutarve välillä vähän hämärtyy.

T: Se joka kyseli syitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ei hoida lapsia vaan tuo niitä muille hoitoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän