kirjotin sekasaunasta tänne perjantaina
että kun mieheni menee sekasaunaan ja olin kauhuissani siitä.
Päätin sitten mennä itsekin ekaa kertaa elämässäni. Minulla on PALJON raskausarpia, iso roikkuva nahkapussi-maha ja riippu rinnat.. sekä löysä lylly pylly. Mutta menin silti ja olen ylpeä itsestäni :)
Saunassa oli 4 miestä ja 7 naista (kaikki lapsetttomia ja laihoja).
mut silti mieheni istuu tuossa vieressä eikä jättäny mua (sitähän mä alunperin pelkäsin) :D
Kommentit (115)
Pakko ihmetellä, miten älyttömän voimakkaita tunteita tällainen yhteissaunominen herättää!
Jos aletaan esittämään veikkauksia tunteiden herättäjän puolesta, niin mun ääni menee ihan ap:lle, joka niin itsepintaisesti väittää, ettei ole tossukka, vaikka hänen tekstinsä ihan täysin viittaa siihen.
-mies oli pettänyt ap:tä
-mies hekumoi viikkoja etukäteen sekasaunasta tietäen ap:n tunteet asiaa kohtaan
-mies oli haukkunut ap:n roikkuvaa vatsaa (vaikuttaa seksiin)
Näiden asioiden vuoksi tunsin sympatiaa ap:tä kohtaan. Tunsin, että hän tarvitsee tukea ja ymmärrystä.
Aikaa saunomiseen on kaksi tuntia. Jos vuoro jaetaan, jää molemmille sukupuolille yksi tunti. Jos taas mennään sekasaunaan, saavat kaikki saunoa täydet kaksi tuntia. Hence the säätö :)
Tuttavaporukoissani tuo ei ole koskaan ollut ongelma, koska kukaan ei kummemmin välitä siitä, kenen kanssa saunoo. Minulle on aivan yhdentekevää näyttäydynkö alasti mies- vai naispuolisille tutuilleni. Toki heille, joille tämä tuottaa ongelmia, suon vaihtoehdon käydä omassa rauhassaan saunomassa.
Ja toisekseen meidän murkut tuskin haluaisivat esitellä itseään vastaikkaisille sukupuolille/sukulaisille, mutta teillä lienee tämäkin ihan normaalia?
Viittasin tällä tunteiden herättämisellä sekä ap:n alkuperäiseen että tähän ketjuun.
Olipa hassu kommentti ilman pienintäkään sisältöä.
pakkautua porukalla saunaan ihastelemaan sukulaisukkojen/akkojen kupeita.
Ikinä ei ole "mennyt nussimiseksi" kuten joku sekasaunoja sanoi heillä käyvän, koska sauna on niin epäeroottinen paikka ainakin meille. Ja koskeehan monien kommentit ihan yleisiä saunojakin, ette ilmeisesti käy sellaisissakaan, esim. uimahalleissa?
Ikinä ei ole "mennyt nussimiseksi" kuten joku sekasaunoja sanoi heillä käyvän, koska sauna on niin epäeroottinen paikka ainakin meille. Ja koskeehan monien kommentit ihan yleisiä saunojakin, ette ilmeisesti käy sellaisissakaan, esim. uimahalleissa?
vieraille? Kertokaa nyt mikä siinä on niin ihanaa?
mieheni kanssa. Eikä koskaan ole ollut mittä seksuaalisuuteen viittavaa. Ihan selvinpäin useimmiten olemme olleet.
Meillä kotona sauna lämpiää kesällä joka päivä ja hui ihmiset käyvät ihan ilkosillaan uimassakin.
Täällä tuntuu olevan aika kovakalloisia sekasaunomisen vastustajia...Saunomisessa ei ole kyse mistään "itsensä esittelystä kavereiden miehille". Porukoissa, joissa liikun (pakko kai täälläkin mainita, että ihan akateemisia ollaan, huoh), se ei vain ole koskaan ollut mikään ongelma. Eikä muuten hilluta alasti bileissä tai järjestetä jenkkityylisiä "pimp and ho"- tai "underwear"-partyjä. Alastomuus saunassa nyt vain sattuu olemaan meidän mielestämme luonnollista, eikä sitä kukaan sen kummemmin ajattele. Eivät edes porukkamme ulkomaalaisvahvistukset.
Minä ymmärrän niiden kannan, jotka eivät pidä sekasaunoista, miksi siis muiden on niin vaikea ymmärtää, että joissakin tilanteissa joillekin ihmisille alastomuuteen ei liity mitenkään seksi tai erotiikka?
jossa hän väitti tunteiden herättäjän olevan ap:n käytös.
Viittasin tällä tunteiden herättämisellä sekä ap:n alkuperäiseen että tähän ketjuun.
Mikä varmaan pitääkin paikkansa esim. tässä ketjussa, mutta siinä aiemmassa oli myös aika tulisieluista "hyi yök sekasauna"-meininkiä.
vieraiden ihmisten edessä. Jos sauna on teille erotiikka-vapaata aluetta, niin muuttuko se, jos menette alasti vieraan miehen kanssa makuuhuoneeseen? Ihan ok vaikka nukkua kaverin miehen kanssa alasti, kun sehän on ihan luonnollinen tapahtuma? En mä oikein ymmärrä miten joku edes viitsii katsella kun tädin 50v ukko pesee jormaansa, mutta huvinsa kullakin.
pysykää vain naistensaunassa. Sekasaunaan mennään saunomaan: lutustelemaan, juomaan saunajuomaa, pesemään ja löylyttelemään, ei esittelemään.
Minustakin tylsintä illanvietoissa on porukan jakautuminen saunavuoroihin. Ensin saunot akkojen kanssa ja sitten odottelet miesten saunaa ja se vasta tuppaa kestämäänkin... Parhaimmillaan miehet odottavat, että naiset laittavat iltapalan valmiiksi heidän saunoessaan.
Minusta miesten jutut, erityisesti pienessä sievässä on yleensä parempia kuin naisten, siksi olisi kiva viettää aikaa porukalla. Toisaalta ei minustakaan sekasauna esim. työkavereiden kanssa ole kovin luontevaa.
ettei hänen pidä taipua miehen edessä ihan itsensä vuoksi.
jossa hän väitti tunteiden herättäjän olevan ap:n käytös.
Mikä varmaan pitääkin paikkansa esim. tässä ketjussa, mutta siinä aiemmassa oli myös aika tulisieluista "hyi yök sekasauna"-meininkiä.
pysykää vain naistensaunassa. Sekasaunaan mennään saunomaan: lutustelemaan, juomaan saunajuomaa, pesemään ja löylyttelemään, ei esittelemään.
Minustakin tylsintä illanvietoissa on porukan jakautuminen saunavuoroihin. Ensin saunot akkojen kanssa ja sitten odottelet miesten saunaa ja se vasta tuppaa kestämäänkin... Parhaimmillaan miehet odottavat, että naiset laittavat iltapalan valmiiksi heidän saunoessaan.
Minusta miesten jutut, erityisesti pienessä sievässä on yleensä parempia kuin naisten, siksi olisi kiva viettää aikaa porukalla. Toisaalta ei minustakaan sekasauna esim. työkavereiden kanssa ole kovin luontevaa.
mieheni kanssa. Eikä koskaan ole ollut mittä seksuaalisuuteen viittavaa. Ihan selvinpäin useimmiten olemme olleet. Meillä kotona sauna lämpiää kesällä joka päivä ja hui ihmiset käyvät ihan ilkosillaan uimassakin.
Vai miten voit tietää, miten joku toinen asian kokee?
Miehet ovat hyvin visuaalisia. Miehet ajattelevat seksiä huomattavan usein. Nämä kaksi asiaa kun lasketaan yhteen, niin todennäköisesti jonkun mielessä pyörivät myös seksisävytteiset ajatukset.
Ja etkä sä pärjää ilman miesten juttuja sitä aikaa että käyvät saunassa?
miksi ap:n mies oli niin innoissaan jo etukäteen?
Paljon samoja ajatuksia, jotka nyt eivät täällä saa vastakaikua, mutta kukin tehköön tyylillään, ei se ole minulta pois :) Hauska silti tietää, että joku muukin näkee homman samalla lailla.
yhteissaunoa, olette taas tilanteessa, että sekasaunalaisille 1 tunti ja näille parille 1 tunti.
Vai meinaatteko jyrätä asian niin, että nämä pari ei saa saunoa lainkaan tai sitten heidän on pakko tulla sekasaunaan.
Mun mielestä sekasaunat oli nuoruuden kännipäistä hörinää kun haluttiin olla rohkeita ja tehdä toisin kuin vanhemmat. Kyllä mää tiedän toki vieläkin näitä yhteissaunaporukoita ja ne ei todellakaan ole sellaisia, ettei kukaan välitä mitään. Yleensä jälkeen päin käydään pariskuntien kanssa riitoja kun se mun Erkki katseli liikaa Riitan posliinia.
Aikaa saunomiseen on kaksi tuntia. Jos vuoro jaetaan, jää molemmille sukupuolille yksi tunti. Jos taas mennään sekasaunaan, saavat kaikki saunoa täydet kaksi tuntia. Hence the säätö :)
Tuttavaporukoissani tuo ei ole koskaan ollut ongelma, koska kukaan ei kummemmin välitä siitä, kenen kanssa saunoo. Minulle on aivan yhdentekevää näyttäydynkö alasti mies- vai naispuolisille tutuilleni. Toki heille, joille tämä tuottaa ongelmia, suon vaihtoehdon käydä omassa rauhassaan saunomassa.
kavereiden miehille/naisille.