kirjotin sekasaunasta tänne perjantaina
että kun mieheni menee sekasaunaan ja olin kauhuissani siitä.
Päätin sitten mennä itsekin ekaa kertaa elämässäni. Minulla on PALJON raskausarpia, iso roikkuva nahkapussi-maha ja riippu rinnat.. sekä löysä lylly pylly. Mutta menin silti ja olen ylpeä itsestäni :)
Saunassa oli 4 miestä ja 7 naista (kaikki lapsetttomia ja laihoja).
mut silti mieheni istuu tuossa vieressä eikä jättäny mua (sitähän mä alunperin pelkäsin) :D
Kommentit (115)
voidaan nähdä vaikka vahvana naisena elämisenä - kunhan vain riittävän railakkaasti tulkitsee!
ja jos mieheni ei olis ollu mukana niin olisin silti mennyt saunaan. mulla oli hyvä fiilis sillo (ja on vieläkin) ja tunnelma oli rento. en kai mä yksin jää istumaan jonnekin ku kaikki muut menee saunaan ja halusin itse kans mukaan.
te ootte kyl ankeita ku yritätte pakottaa ajatuksianne mulle. mä itse tiedän tilanteen ja oloni. miks on niin vaikeeta vaa iloita jonkun puolesta? sekasaunaan meno oli iso askel mulle ja oon ilonen että tein sen.
-ap
Kai mä nyt itse tiedän miksi menin sinne saunaan ja oloni nyt jälkikäteen. vai onko sulla joku ihme kristallipallo josta näät ja tunnet oloni paremmin kuin minä itse? :D -ap
Oikeastaan se on ihan mahdotonta, sillä itse itseään tarkastellessa näkökulma on aina subjektiivinen. Ja kun siihen lisätään vielä omat tunteet, joiden läpi asiat nähdään, niin on varsin todennäköistä, ettei oma tulkintasi tilanteesta ole se mitä se oikeasti on.
porukoissa. Jos viinaa oli enemmän niin meni nussmiseksi aina joillain pareilla. Joskus kimppakivaakin.
Jos viinaa vähemmän niin kyllä jännitteitä aina oli. Loppuillasta meni nussimiseksi joidenkin kesken.
Kyllä kimppasauna on siksi juuri luonnollista, että se tuo hiukan jännitystä kun saa tiirailla muita alastomana ja samalla näytellä itseään.
Ei sovi huonokroppaisille ja huonoitsetuntoisille.
10 vuotta useamman eri kaveriporukan kanssa, eikä koskaan ole mennyt nussimiseksi. Kaikenlaisia vartaloita on niissä saunoissa näkynyt.
voidaan nähdä vaikka vahvana naisena elämisenä - kunhan vain riittävän railakkaasti tulkitsee!
ihan vain miehen mieliksi. Siihen ei moni pysty!
ja jos mieheni ei olis ollu mukana niin olisin silti mennyt saunaan. mulla oli hyvä fiilis sillo (ja on vieläkin) ja tunnelma oli rento. en kai mä yksin jää istumaan jonnekin ku kaikki muut menee saunaan ja halusin itse kans mukaan. te ootte kyl ankeita ku yritätte pakottaa ajatuksianne mulle. mä itse tiedän tilanteen ja oloni. miks on niin vaikeeta vaa iloita jonkun puolesta? sekasaunaan meno oli iso askel mulle ja oon ilonen että tein sen. -ap
No sinä olet kääntänyt kelkkasi ihan kokonaan tässä muutaman päivän aikana. Viime viikolla olit sitä mieltä, että saunaan et mene millään.
Oliko miehesi entinen hoito paikalla? Tätähän myös arkailit.
Taitaa olla näitä Porvoosta päivää -juttuja. Vai onko joku Suomen Sekasaunojat Ry:n kesäkamppis meneillään?
Tässä välissä on jo musta muuttunut valkoiseksi ja ap ihan kirkkain silmin väittää, että niin hän halusikin.
Mutta eihän siinä mitään. Joustavuushan on todella arvostettu ominaisuus työelämässä. Toivottavasti ap pärjää työelämässä hyvin tuon joustavuutensa ansiosta. Kyllä hän sen on ansainnut!
en vaa käsittänyt sitä että voisin itsekin sinne mennä häilemättä kroppaani.
nyt näin ja koin sen. näin ettei se ollutkaan niin paha paikka ku luulin, ei siellä ollut mitään seksuaalista.
ihan sama vaikka joku sanoisi että ikinä tee benji-hyppyä. mut sitten tilaisuus tulee siihen ja fiilis on hyvä niin miksi ei? siitä vaa hyppäämään. :)
-ap
miehesi jättävän sinut ja änkesit saunaan ilmeisesti tämän varjolla. Mikä tästä tekee nyt niin ihqun kokonaisuuden?
kuin että kun mies on tottunut pettämään, niin nyt sinäkin ajattelit kokeilla, kun tilaisuus tuli. Ja hyvältähän se tuntui.
ettei vaimo tykkää siitä? tai mitä ihanaa on pakottaa itsensä alastomaksi vieraiden ihmisten edessä, jos tapa ei itseään miellytä?
että mies ohitti hänen tunteensa tässä asiassa täysin. Ja sen, että hän pelkää miehen pettävän häntä.
Nyt kun hän meni sinne saunaan, niin siinä samalla mieskään ei enää voi pettää häntä, ja ennen kaikkea sen saunomisen ansiosta mies kuuntelee vastaisuudessa ap:n tunteita ja toiveita ihan tosissaan.
Mikä hillitön logiikka.
Pakko ihmetellä, miten älyttömän voimakkaita tunteita tällainen yhteissaunominen herättää! Itse olen pienestä pitäen käynyt perheenjäsenten ja sukulaisten kanssa samassa saunassa ja nyt aikuisiällä erilaisilla reissuilla, kun ei olla jaksettu ruveta mitään vuoroja säätämään, vaan jokainen on saunonut, kun itselle sopii. Saunassa on siis koko ajan ollut sekalaista seurakuntaa. Suurin osa on ollut alasti, jotkut uimapuvut päällä. Jos joku on vaatinut vuoroja, niin ne on järjestetty tekemättä siitä sen suurempaa numeroa (useimmiten niin, että ensin on naisten vuoro ja sitten sekavuoro). Siksi on vaikea ymmärtää yhtä lailla näitä "hyi helvetti" kuin päinvastaisiakin kommentteja. Minulle sauna on epäeroottinen paikka, enkä ole koskaan tuntenut oloani epämukavaksi siellä.
Ap on nyt siis saanut oikeastaan pelkkiä haukkuja suuntaan jo toiseenkin. Minulla ei varsinaisesti ole muuta neuvoa kuin tee niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Annat vaan av:n turhan vaahtoamisen valua toisesta korvasta ulos :)
ettei vaimo tykkää siitä? tai mitä ihanaa on pakottaa itsensä alastomaksi vieraiden ihmisten edessä, jos tapa ei itseään miellytä?
Ja onpahan helpompi vahtia ukkoa siinä sauanlauteilla, kun jostain takkahuoneesta ;) Ihmiset ovat kyllä valmiita mihin vain kun pitää pitää kumppani talutushihnan päässä.
Toisekseen myös ryhmän painostus on jälleen kerran näyttänyt voimansa. Yksi ei halua olla joukosta poissa, kun kaikki muut näin tekevät. Mitäs siitä, vaikka se ei olisi ihan mieluisa juttu, mutta ryhmän ulkopuolelle jäänti olisi kauhistus! Mieluummin sitten vaikka alasti saunassa.
Toisaalta kun mietin sitä alkuperäistä tarinaa, niin tämä on ainoa oikea lopputulos. Sen verran ressukalta se kirjoittaja vaikutti jo silloin. Tuskinpa on miehelle tai miehen kavereille kykenevä sanomaan, että mä teenkin muuten eri tavalla, sillä tavalla kun musta tuntuu hyvältä.
Pakko ihmetellä, miten älyttömän voimakkaita tunteita tällainen yhteissaunominen herättää! Itse olen pienestä pitäen käynyt perheenjäsenten ja sukulaisten kanssa samassa saunassa ja nyt aikuisiällä erilaisilla reissuilla, kun ei olla jaksettu ruveta mitään vuoroja säätämään, vaan jokainen on saunonut, kun itselle sopii. Saunassa on siis koko ajan ollut sekalaista seurakuntaa. Suurin osa on ollut alasti, jotkut uimapuvut päällä. Jos joku on vaatinut vuoroja, niin ne on järjestetty tekemättä siitä sen suurempaa numeroa (useimmiten niin, että ensin on naisten vuoro ja sitten sekavuoro). Siksi on vaikea ymmärtää yhtä lailla näitä "hyi helvetti" kuin päinvastaisiakin kommentteja. Minulle sauna on epäeroottinen paikka, enkä ole koskaan tuntenut oloani epämukavaksi siellä.
Ap on nyt siis saanut oikeastaan pelkkiä haukkuja suuntaan jo toiseenkin. Minulla ei varsinaisesti ole muuta neuvoa kuin tee niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Annat vaan av:n turhan vaahtoamisen valua toisesta korvasta ulos :)
saunassa? Tai perhe kerrallaan? Miten siitä saa enemmän vaivaa kehiteltyä, kuin että mennää sekaporukalla saunaan? Itse en tunne yhtään perhettä, jotka sekasaunoisivat tuttavaperheiden/sukulaisten kanssa.
Kyllä tällainen kelkankääntö ja asioiden selittäminen parhain päin olisi mahtava voimavara politiikan saralla. Ryhdy ehdokkaaksi.
Pakko ihmetellä, miten älyttömän voimakkaita tunteita tällainen yhteissaunominen herättää!
Jos aletaan esittämään veikkauksia tunteiden herättäjän puolesta, niin mun ääni menee ihan ap:lle, joka niin itsepintaisesti väittää, ettei ole tossukka, vaikka hänen tekstinsä ihan täysin viittaa siihen.
Aikaa saunomiseen on kaksi tuntia. Jos vuoro jaetaan, jää molemmille sukupuolille yksi tunti. Jos taas mennään sekasaunaan, saavat kaikki saunoa täydet kaksi tuntia. Hence the säätö :)
Tuttavaporukoissani tuo ei ole koskaan ollut ongelma, koska kukaan ei kummemmin välitä siitä, kenen kanssa saunoo. Minulle on aivan yhdentekevää näyttäydynkö alasti mies- vai naispuolisille tutuilleni. Toki heille, joille tämä tuottaa ongelmia, suon vaihtoehdon käydä omassa rauhassaan saunomassa.
Niin suloisen naiivi ja nuoruuden intoa täynnä. Ja tuo tomeruus, että nyt minä ratkaisin tämän jutun näin. Se on jotenkin kaikessa typeryydessään hellyyttävääkin.
olisi sinne niin innoissaan ollut menossa? Vai olisitko väen vängällä etsinyt josatin sekasaunan, minne olisit päässyt rajojasi rikkomaan? Hyh, miehesi kuulostaa myös täysin idootilta.