Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin Siperia opettaa itsepäistä kiukkuteiniä! - OV

Vierailija
12.03.2010 |

Tapaus 1:

Miljoona kertaa sanottu että talvikeleillä EI lähdetä mopolla (ei nastarengasta) kaverille 5 km:n päähän etenkin kun on 50/50-mahis että mopo ei lähde käyntiin palatessa. Siis miljoona kertaa.

No, teini raivoo ja lähtee kuitenkin. Eikä mopo lähde käyntiin kaverin luota. Teini soittaa kotiin ja parkuu että pitää hakea. Mies sanoo: uups, nyt vaan sitten työnnät.



Tapaus 2:

Kolme vuotta hoettu läksyjen teon tärkeyttä, mutta ei, koulu menee perseelleen koska teini ei mielestään tarvitse koulua. Yhteishaku käynnissä ja teini tahtoo tietylle alalle. Hoooppssan, eipä asiaa sinne, kun tietyt numerot on niin perseestä, ei ylity keskiarvoraja. Elämä on, tuumas opo, eikun kympille parantamaan numeroita.



Tapaus 3:

Teinillä mahikset päästä kuukaudeksi kesätöihin edellytyksenä se, että ilmottautuu hakijaks helmikuun loppuun mennessä. Arvatkaa montako kertaa muistutettiin? Aivan oikein, ainakin miljoona. Teinin miehestä se oli nalkutusta ja vittuilua ja oli sitä mieltä että kyllä ehtii vielä. Arvatkaa ehtiikö? Sorgen, juna meni jo.



Uskokaa tai älkää, ollaan tosiaan maltettu olla huomauttamatta sille, että mitäs me sanottiin. Tää on tapaus jossa sosiaaliohjaaja muistutti moneen kertaan, että älkää mestaroiko - antakaa tän oppia ihan itse. Näyttää maailma tosiaan opettavan. Pikku juttuja, mutta teini alkaa vähitellen hyytyä niihin ja parantaa tapojaan.



Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää pienimpänä omillaan. Ekaluokkalaista ei enää tarvitse hoitaa kun se on jo niin iso. 13 vuotiaat jätetään kaupunkiin kun vanhemmat lähtee mökille. Nehän on niin isoja, ettei tarvi perään katsoa.

14 vuotiaille ostetaan sidukat matkaan, että ne oppii ottaan alkoholia.

Tää on niin tätä Suomessa.

ajella nastattomilla renkailla. Meillä olis mopo lukkojen takana alun alkaenkin. Kauhistutti muutama vuosi sitten kun ystävä sanoi poikansa virittelevän mopoaan, mut minkäs hän sille voi ja pojat ovat poikia. 2. kyllä mä olisin puuttunut jo kauan sitten tiukemmalla kädellä tuohon koulunkäyntiin. 3. teinin ihan oma moka. On se vaan kumma, et tääl maailmalla jossa lapsia ja heidän asioitaan hoidellaan yliopisto-ikään asti pärjäävät hyvin maailmalla ja elämässään. Kun antaa tarpeeksi rakkautta, rajoja ja hyvän jalustan lujalle itsetunnolle niin sitä pärjää maailmassa.

Vierailija
82/85 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hän lienee autuaan tietämätön mitä niistä hyvin käyttäytyvistä pikku mussukoista tulee kun lähtevät collegeen opiskelemaan... Siellä litkitään viinaa, poltellaan maria, harrastetaan villiä seksiä ja kaikkea "pahaa" tapahtuu. Vaan kiitospäivänä mennään kiltisti kotiin ja ollaan niin herran enkeliä.



Ja kyllä, olen ollut vaihdossa ja tiedän ihan oikeasti mikä meno tuolla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meno oli PALJON hurjempaa mitä Suomessa, vaikka meitä pidetään väkivaltaisina alkoholisteina. Ja ihan kunnollisessa ja arvostetussa opinahjossa olin!

Vierailija
84/85 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotonaan saa maata kun kukaan ei pakota lukemaan ja tekemään töitä.

Tuskin kukaan aikuinen kiittää vanhempiaan siitä, että eivät viitsineet patistaa koulunkäyntiin tai töihin vaan antoivat "siperian opettaa". Kutosen todistuksella ei pääse paljon mihinkään.

Mieheni äiti oli myös näitä vanhempia, että kiljui vain, että sitä niittää, mitä kylvää. Tukea ei tullut ja kukaan ei kysellyt miten menee. Peruskoulun päästötodistus oli todella huono.

Päätä olisi ollut lukea, mutta ovet oli kiinni. Nyt tekee paskapalkalla duunarinhommia ja on katkera äidilleen (isä kuollut) kun se ei koskaan viitsinyt patistella vaan aina kitisi, että kyllä siperia opettaa.

Ihanko oikeasti AIKUINEN MIES on katkera mamille, että mami ei pakottanut ressua opiskelemaan? Että kun jätkä räki kattoon ja haistatteli ja antoi mennä koulun päin seiniä, niin se olikin äidin vika? Joo, okei, ehkä teini-iässä jossian määrin, mutta helvetti, mikä on selitys sille, ettei äijä ole saanut asiaoitaan kuntoon vieläkään? Vieläkin mamin syy?

Pitäisikö sun miehesi vihdoin ottaa vastuuta ihan itse omasta elämästään? JOs kerran päätä on, niin mikään ei estä opiskelemasta aikuisenakin.

Mutta tietysti jos on kivempi kiukutella ja syytellä mammaa, kun meni lapsen sillä lailla pilaamaan, niin sitten täytyy toimia niin.

Vierailija
85/85 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kukaan vanhempi ei voi käydä lapsensa puolesta koulua, kukaan vanhempi ei voi mennä kesätöihin lapsensa puolesta. Jos lapsi ottaa mopon ilman lupia tallista, niin oma vika jos bensa loppuu, taluttakoon.



Ihan turha vedellä mitään narkkari-kortteja, jokainen vanhempi varmasti kuitenkin hankkiin lapselleen apua jos on narkkari tai edes sinne suuntaan menossa. Ap ei kirjoittanut missään vaiheessa että hänen pojallaan olisi päihdeongelmaa.



Meillä on firma ja otetaan mielellään kesäpoika ja tyttö joka kesä töihin. Mutta mä en todellakaan ottaisi töihin sellaista jonka äiti toisi poikansa meille ja äiti olisi se joka soittelisi poikaa töihin? Kyllä se on niin että jos töitä haluaa, niin silloin hakee niitä itse ja soittaa itse ja tulee itse paikalle.



Kyllä on osa porukasta ihan kuutamolla. Kuvitellevat että jos lapsen pistää ottamaan vastuuta omista teoistaan lukuisista auttamisyrityksistä huolimatta, niin se tarkoittaa sitä että ei enää välitä lapsesta ollenkaan tai että siitä on tulossa narkkari!!



Ohhoh..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan