35-vuotiaan naisen yöhikoilu
Olen viime aikoina herännyt usein öisin hikoiluun. Voiko tämä johtua jo 35-vuotiaana esivaihdevuosista? Kiertoni on täysin normaali ja säännöllinen, ja muita oireita ei ole.
Kommentit (20)
Minulla itselläni alkoi hikoilu ja kuumotus tuon ikäisenä. Liittyi kuukautiskiertoon, viikkoa ennen menkkoja oli pahimmillaan.
Vedin Absolut Torria kainaloihin, tissien alle ja väliin + nivusiin.
Pahin yöhikoilu alkoi kuitenkin myöhemmin, nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylipainoinen?
Muussa tapauksessa käynti lääkärillä olis aiheen.
Painan 68 kg, ja olen 163 cm pitkä, eli BMI on 25-26 välillä, ja laihdutan parhaillaan. Minulla on aiemmin ollut enemmänkin ylipainoa, mutta silloin näitä oireita ei ollut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla itselläni alkoi hikoilu ja kuumotus tuon ikäisenä. Liittyi kuukautiskiertoon, viikkoa ennen menkkoja oli pahimmillaan.
Vedin Absolut Torria kainaloihin, tissien alle ja väliin + nivusiin.
Pahin yöhikoilu alkoi kuitenkin myöhemmin, nelikymppisenä.
Kuinka monta päivää kuukaudessa siis hikoilit? Itsekin epäilin tuota, luulen, että hikoilu alkoi noin viikkoa ennen kuukautisia. Mutta tämä hikoilu ei siis tapahdu joka kierron aikana, vaan muutaman kerran viime vuoden aikana muutaman päivän tai ehkä viikon pätkissä.
Ap
Yöhikoilu voi olla myös syöpää, menisin lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Otatko ahteriin?
Kipitäpä siitä läksyjen pariin, että varmasti ovat maanantaina tehtynä, kun uusi kouluviikko alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Saatko tsrpeeksi seksiä? Voisiko johtua panetuksesta?
En nyt tiedä onko kysymys esitetty tosissaan, mutta seksiä on keskimäärin 3-5 kertaa viikossa. Kuukautisten aikaan ei seksiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nussittuna nukkuisit paremmin.
Eikös tuossa toiminnassa hikoilla tosi runsaasti myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko tsrpeeksi seksiä? Voisiko johtua panetuksesta?
En nyt tiedä onko kysymys esitetty tosissaan, mutta seksiä on keskimäärin 3-5 kertaa viikossa. Kuukautisten aikaan ei seksiä.
Ap
ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylipainoinen?
Painan 68 kg, ja olen 163 cm pitkä, eli BMI on 25-26 välillä, ja laihdutan parhaillaan. Minulla on aiemmin ollut enemmänkin ylipainoa, mutta silloin näitä oireita ei ollut.
Ap
(imusolmuke) Tuntuuko patteja missään, väsymys jne. Vatsakipua..
E.Vaihdevuodet alkaa- kilpirauhasen liikatoimintaa
On ollut yöhikoilua, ensin johtui vaihdevuosista ja vuosia myöhemmin syövästä. Vaihdevuodet on todennäköisintä, kun ne tulevat kaikille, osalla vaan lievempänä kuin muilla.
Diabetes aiheuttaa yöhikoilua, mene lääkäriin.
Voi. 46v ja hikoilua. Varsinkin talvella kun pitää pukea jopa yöksi, kun ikkunoista vetää hiven ja patterit ei toimi hyvin aina kerrostalossa.
Mulle tuli tuota e-pillereistä ja minipillereistä. Ilmeisesti estrogeenitaso laski liian alas.
Eräältä lääkäriltä kuultuna, vaihdevuodet voivat alkaa jo kolmekymppisenä vaikka suurimmalla osalla naisista ne alkavatkin paljon myöhemmin.
Nachtschweiß kann viele verschiedene Ursachen haben.
Gehen Sie zum Arzt und lassen Sie sich untersuchen
Vierailija kirjoitti:
Eräältä lääkäriltä kuultuna, vaihdevuodet voivat alkaa jo kolmekymppisenä vaikka suurimmalla osalla naisista ne alkavatkin paljon myöhemmin.
Mulla alkoi 35-vuotiaana esivaihdevuodet. Oli myös alhainen ferritiini . Jompikumpi aiheuttaa yöhikoilun ja yölliset sydämen tykyttelyt.
Mulla oli uniapneassa yöhikoilua ennen kuin sain CPAP-laitteen, siihen loppui sitten hikoilut.
Oletko ylipainoinen?