DeMoms #3
Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.
Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)
Kommentit (448)
no niin nyt päätin että on aikaa (ja voimia) kirjotella!
maanantai-iltana käytiin meijän ukkojen kans terv.kesk. päivystyksessä ku miehelläki iski flunssa päälle ja hengitys vaikeutui.Aateltiin samalla näyttää konstan korvia ku tuntu vieläki niin tukkoselta ja yski kauheesti.
Tuomio: konstalla molemmissa korvissa tulehdus ja jos ei nyt mee ohi niin sitte täytyy mennä korvalääkärille!!miehellä keuhkoputkentulehus-ja ruokatorvessa kans.Se on nyt sit ensimmäistä kertaa yli kolmeenvuoteen sairaslomalla, täytyy sanoo että IHANAA. Siis se että se on kotona!
Ollaan vaan levähetty ja seurattu pojan touhuja, tuntuu että viikonloputki menee semmosta kyytiä ettei koskaan ehi pysähtyyn. Nyt on sit lääkkeet alkanu auttaan ja aletaan olla suht. hyvissä voimissa.. paitsi mua aivastuttaa! :)
eilen olin kaverin luona illalla käymässä ja yhtäkkiä alko pistään tonne alamahaan ihan kauheesti. mä aukasin housut ettei mikään purista ja yritin olla hengittämättä ja paikoillaan. pisti ja pisti vaan aina enemmän...!! En edelleenkää tiiä mistä se johtu, nyt on varmaan oviksen aika, siitäkö?
Ettei vaa mitää keskenmeno juttua tai muuta..
miiu86, mulla oli sokeriarvot koholla loppuraskaudessa (ainaki). vasta viikolla 33 mut laitettiin niihin testeihin ja tulokset oli just siinä rajoilla. Mut piti mennä sairaalaan siihen vuorokausiseurantaan.. Mulla sitä hoidettiin ruokavaliolla ja paino laski viimesten viikkojen aika huimasti :D no, kai mä kärsin siitä vaivasta koko raskauden, poikaki ehti kasvaa 4,240 kiloseksi.
päätettiin että ostetaan pojalle vaan muutama joululahja, toisillemme ei varmaan mitään. tilattiin kyl nyt uus imuri ja digikamera, eiköhän siinä oo ihan tarpeeksi :)
mätkyjä tuli 500e niin eipä siinä paljo juhlita, viime vuonna käytiin veronpalautuksilla ulkomailla!eli aika paljo ne meidän tapauksessa heittää.
aateltiin ostaa konstalle semmonen fisher pricen kävelytuki/mopo.. siin on sit kaveria pitkäksi aikaa! :)
Jii85, oikeen paljon onnea tärkeään päivään!Uppouduin täysin oman hääpäiväntapahtumiin.. parisängyn yläpuolella on kuvaamossa otettu kuva jossa " sulhanen voi suudella morsianta ohimolle" ... ah sitä ihanaa päivää, ja ihanat kuvat siitä muistona.
Onko teille tulossa isot häät? Meillä oli 180 vierasta, välimatkaa meillä oli 550 km niin ei ollu paljo edes valmiiksi yhteisiä kavereita, ja suvut on isot :) Olihan siinä hommaa ja järjestämistä mutta kaikki meni niinku pitikin, ehkä vielä vähän paremminki :)
kun olimme lähdössä juhlapaikalta ja vieraat lauloivat taustalla, hyvästelimme omat vanhempamme ja tietnkin uudet appivanhemmat... sillon näin ensimmäistä kertaa moneen vuoteen kun isäni ITKI!!olen sentään niitten kuopus..
ku päästiin pihalle oli automme sotkettu sinapilla ja ketsupilla, pissapojan säiliöön oli laitettu maitoa (lämmintä oli 25 ainaki :) ja tuulettimeen laitettu tuoreita silakoita!!!!!!!!kiitos rakkaat ystävät ja velipojat.
Kaupungin läpi kotia ja autoa pesemään.. laitettiin kyl pojat peseen pahimmat sotkut.. mut semmonen perinne meillä on aina ollu :D
ja matka kohti pohjoista alkoi:)
Että tämmösiä muistelmia mulla, voi ku sen sais elää uudelleen.. siitäki on jo 2,5 vuotta!!
hyvää pikkujouluaikaa kaikille!
Kiitos napero!:)
Täällä tämä morsian on vääntänyt 60 riisipussia ja täyttänyt ne. Viittaa me ei äidin kanssa saatu valmiiksi, joten mentiin tänään ostamaan takki;) Heh, minäkö laiska ja saamaton..?
Mulla on ihan kummallinen olo. Limaa tulee niin että ei mitään tolkkua, ei pärjää päiviä ilman suojia. Aamuin ja illoin oksettaa, on kamalan huono olo ja kamala nälkä joka iltapäivä. Mutta, raskaana en ole, ainakaan testien mukaan:( Johtuskohan jostain jännityksestä...
Missäs mortem piileskii? Kaipaisin kovasti kuulumisia:) Oon koittanu metsästää sua mesestäkin mutta ei millään osuta sinne samaan aikaan:( Sama juttu mavun kanssa, se sängyn laita on vieläkin vauheessa:( (Laiska ja tyhmä ja saamaton..)
Meillä on kotona netti ihan päin honkia, se ei toimi ilman että pitää verkko piuhasta kiinni, eli kirjottaminen ja netissä oleminen on lähes mahdotonta:(
Huomenna se jardinsin (mä en osaa sanoa sua jiiksi) päivä sitten on. Kauhiata ku aika menee äkkiä. Onnea huomiseen.
Täällä on yritys loppunut.
Koska tästä kierrosta ei raskaaksi tultu ja mies lähtee armeijaan niin alan syömään e-pillereitä siksi aikaa kun se on poissa että endo pysyy kurissa. Tuntuu tyhmältä käyttää ehkäisyä kun ei ilmankaan ole raskaaksi tullut, mutta juuri niiden kuukautisten estämisen takia e-pillerit on ainoa vaihtoehto.
Musta on tullu fanta-riippuvainen.
Kiittis mortem:) Kiva kuulla susta, tosin ikäviä uutisia koska yrittäminen jää väliin:( Muistitko muuten mainita ukolles siitä ihottuma asiasta mistä sillon puhuttiin? Saapi mua kutsua ihan millä nimellä tahansa ;D Itte vaan kyllästyin tohon edelliseen nimimerkkiin, ja taas tekis mieli vaihtaa:)
Nyt on pakko valittaa tosta mun ompelijasta...Eli, se soitti torstai iltana mun äidille, ja sanoi että puku on valmis. Minä olin töissä torstai iltana ja sovittiin että haetaan puku tänään klo 12:00. No, sitten se päivällä, noin klo 11 ja sanoi että puku ei ole vielä valmis. Sovimme että haemme sen klo 16:00. Kavennuksen lopulliseksi hinnaksi ompelija sanoi 260¿. Mentiin sinne sitten hakemaan pukua ja ennen kun sain puvun edes päälleni, ompelija sanoi puvun hinnaksi 350¿. Puku oli likainen ja se oli silittämättä. Maksoimme loppujen lopuksi 260¿, mutta viesti lähtee kuluttaja-asiamiehelle, ja omelija saa kyllä palautetta työpanoksestaan. Ärsyttävää toimintaa >:(
Nyt täytyy mennä opettamaan isälle marssi askeleet:) Laitan teille kuvia sitten kun tullaan häämatkalta:)
ONNEA jardins!! ja miehellekki tietysti yhtäisot onnentoivotukset:)
meillä täälä tavallinen meno jatkuu, ei mitää erikoista:/ ei ees tunnu yhtään, että joulu ois pian, viimevuonna se tais tulla heti ku ensilumet tuli.
no eihkä se siitä ku lunta tulee, tai toivottavasti tulee:)
käytiin tänää keskisellä ostoksilla, mutta oli nii lössiä, ettei siinä kerkee rauhas kattoa ku kokoajan pitää olla siirtämäs kärryjä pois edestä.
saatiin me nyt tenavien lahjat jo ostettua, niille ei enempää osteta.
loput lahjat taidan ostaa netinkautta nii saa rauhas kattella.
mutta mie jatkan tuon kangaskasan säilytysjärjestelmän suunnittelemista:) mun ompeluhuone on keittiön nurkas ku ei muualla oo tilaa, ja se nurkka täynnä kankaita lattiasta myöte...
ja lisää kankaita vaan pitää hakea kokoajan:D
Ja paljon onnea Jii85 ja totta kai miehellesi myös!!! Toivottavasti muistin oikeita henkilöitä onnitella... Mulla todettiin torstaina illalla pissatulehdus....sit pe aamuna jouduin menemään synnärille käyräjuttuihin kaikki oli niissä ok..pieniä supisteluja näky mutta ei hälyyttävää...lääkekuuri aloitin torstaina ja siitä oon jo puolet syönny...no viime yönä tuli kauheat tuskat oikealle alamahaan ja alkoi välillä nipistelyja tuntumaan ilmeisesti supistelee... soitin päivystykseen ja nyten pitää 9 aikaan mennä sanoi lääkäri että saa varautua siihen että joudun osastolle jäämään... nyt menossa Rv 28 tasan ja on kyllä tullut kaikenlaista mieleen..saas nähdä mitä tekevät mutta ilmoittelen sitten..nyt menen käymään suihkussa.. Moi vaan kaikille..
Kiitos mavu ja miiu:)
Vihkiminen oli ihana, mutta se meni ohi ihan silmän räpäyksessä! Mua itketti koko ajan, mutta kyyneleet pysyivät silmäkulmissa. Ihana fiilis kun itketti onnesta kun isä saattoi alttarille...Ah, sanoinkuvaamatonta..:)
Juhlat meni hyvin kanssa, vieraat lähtivät melkein kaikki ennen meitä, joten siitä ei tullu ongelmia. Ruoka oli ihan super hyvää, samoin kakku:) Hannu polkas ensimmäisenä, eli ukko valta tulee vallitsemaan meidän kotia;)
Sviitti oli ihana! Ja niin iso ja tilava. Kuherruskuukausi on tähän asti pitänyt paikkansa, ihanaa on ollut:) Tässä nyt sitten odotellaan sitä muuttoa ja plussaa:D
Ihanaa olla vihdoinkin kotona...Elikkäs torstaina siis kävin päivystyksessä mahakipujen takia...Määräsi lääkkeet pissatulehdukseen...Pe aamuna menin synnärille ottivat käyrää ja muita kokeita tekivät kaikki näytti olevan ok..
Sunnuntaina aamuyöst' nousi kauhea tuska mahaan taas enkä ajatellu sen johtuvan muusta kun pissatulehduksesta...Kuuntelin sitä päivän ja sitten menimme mun vanhempien luokse syömään...tuska paheni ja soitin päivystykseen...
lääkäri soitti tunnin päästä ja päätti että pitää tulla 9 aikaan illalla ja luultavammin joudun osastolle..nooh menin päivystykseen tekivät kaikkia kokeita ja lääkäri sai paikalle tulemaan synnytyslääkärin joka päivystys vuorossa katsoivat tuloksia tulehusarvot nousseet huimasti ja jotain muuta..Sy.lääkäri määräsi osastolle mentäväksi..Niinpä siis menin synnärille jossa laittoivat tippaan tulemaan kahta eri antibioottia ja laittoivat minut käyrään...olo oli aika kamala...Sitten käyrän lopussa kätilö kattoi ja supistuksia tuli jo 5 minuutin välein..itse en niitä huomannut tai huomioinnut kun oli se valtava tuska mahassa..laittoi sitä estolääkettä myös mulle ja rauhoittui tilanne..
Maanantaina aamulla taas sain ne lääkkeet tipan kautta ja teki myös käyrää...supistukset olivat loppuneet.. sitten aamupäivällä lääkäri teki sisätutkimukset ja muuta..Sai selville että mulla mitään pissatulehdusta ollut vaan Kohtu oli tulehtunut..Sanoi että tulehdus olisi luultavammin ollut pahempikin jos en niitä pissatulehdukseen määrättyjä lääkkeitä ois syönny.. Tutki vauvan ja kaikki näytti olevan tosi hyvin..Paino arvio tällä hetkellä oli 1.3 kg ja sanoi että tyttö näyttäisi olevan tulossa... Määräsi antibioottia jatkettavaksi 3 kertaa päivässä tipankautta kun tulehusarvot oli laskeneet jo 6 mutta leukkarit sitten tosi korkeella...ja sanoi että kaksi päivää viellä tarkkailevat tilannetta.. Siinä sit meni päivä hittaasti...
Tiistaina kaikkien kokeiden ja tutkimuksien ja lääkkeiden jälkeen sitten pääsin kotiin illalla...Lääkkeita pitää ottaa 3 kertaa päivässa viikon ajan ja sitten kontrolliin... Kyllä ehti säikäyttää..Onneksi mies oli koko ajan tukena ja oli aivan ihana ja oli myös yöt mun kanssa sairaallassa... Sunnuntaina kun mentiin niin kätilö sanoi että perhehuone vapaana että jos tahotaan niin sinne..Nyt kaikki on hyvin...
Tuli varmaan aika sekavaa tekstiä mutta kai siitä ymmärtää...pitää taas mennä lääkkeet ottamaan..moi vaan kaikille..
MIIU86: Kohtutulehdus kuulostaa aika pahalta :/ Kylläpäs sun vauvas on jo suuri :)
Juuri yksi tuttu sai vauvan tässä hetki sitten, painoa oli 2630 grammaa. Aattelin, että kuinkahan pieni vauva meille tulee, kun tuo tuttu oli kuitenkin aika suuri kokoinen. Mä itse olen ollut n. 2800 grammaa syntyessäni.
Minkähän kokoinen se vauva nyt olisi? :)
Vauva on taas tänään kääntyillyt masussa, masu ihan hassun muotoinen välillä ja kylkien alalpuolelta on jotakin ruumiinosaa vähän väliä tunnettavissa.
Tänään on sitten tasan rv 28+0, hui! Ja huomenna on viimeine työharjoittelupäivä.
kyllä mäkin olin aika ihmeissäni kun sanoi että jo yli kiloinen reilusti..kuulemma kasvaa mittojen mukaant tai jotain.mutta sanoi että 3,5 kilonen on ainakin tällä hetkellä tulossa...toivotaan että tulisikin...miehen sisko synnytti muutamia kuukausia sitten pojan joka painoi reilut 5 kiloa...olihan siinä kokoa jo..kuulostaa kyllä aika pahalta mutta onneksi ei ollut niin paha kun olisi voinu olla....nyt on olo jo helpottanut mutta kuumen persetti pukkas nytten ja nyt illalla olisi toiseksi viimeinen synnytysvalmennus kerta...viimeksikään en päässy...mies sanoi että nytkään ei mennä kun olen kuumeessa..ehkä parempi niin kun vielä vähän oli tulehdus päällä...täälläm on ollut kyllä hiljaista... mutta palaillaan..
Ensiksi Jiille onnittelut! Sinäkin olet nyt virallisesti siirtynyt tähän rouvakerhoon ;) Nyt vielä kun pääsisit vauvakerhoon siirtymään!
Miiulla aika pahan kuuloinen tuo kohtutulehdus! Toivottavasti jo paranemaan päin kuitenkin.
Täällä elämä jatkuu samaa rataa kuin ennenkin. Vauva on tosin tainnut kääntyä poikittain :/ Kääntyisi nyt vielä sen 90 astetta että olisi raivotarjonnassa (tähän asti ollut istuvassa asennossa ja pää on painanut kylkiluita, nyt siis poikittain). Hemppa on nousussa, mikä kyllä vaikuttaa koko olemukseen. Jaksaa paljon paremmin taas kaikkea, mitä nyt vähän väsyttää, kun en moneen kuukauteen ole nukkunut yhtään kokonaista yötä, paitsi sitä se on kyllä sitten vauvankin kanssa :) Tottuupahan ainakin hyvissä ajoin tuohon yöheräilyyn. Ei mun vessassa tarvitse öisin juosta, mutta aina asentoa vaihtaessa tms. herään vähintään sen 5 kertaa yössä. Aina ei edes saa heti unta, niin voi olla että sen lisäksi että olen yöllä käynyt hereillä esim. 7 kertaa, olen valvonut välillä lähes tunnin yhteen putkeen, kun en ole saanutkaan unta herättyäni :p Se on vähän mälsää.
Mitäs mortemille ja " vauvahankkeelle" ?
Han ja Rumpali 31+5
Kiitos Han_ :) Rouvaseloa tosiaan reilu viikko jo takana:) Tosin mulla tulee vieläkin semmonen fiilis että valehtelen henkilöllisyyteni kun sanon uuden sukunimeni ;D No kaipa siihenkin tottuu:) Mitens pitkään teillä muilla rouvilla kesti tottua uuteen nimeen ja nimen kirjoitukseen:) Ja harjoittelitteko uutta nimmaria kovastikkin:) (En mä utelias ole...;))
Mulla on taas kamala vauvakuume!!!! Perkules sentään, onko tähän muuta lääkettä kun vauva;) Häämatkalla hommailtiin sitten ihan todenteolla ja silloin mulla olisi pitänyt olla ovis, joten nyt jännätään tuleeko ne mankat sillon 9päivä:)Muutenkin ollaan oltu suht ahkeria tuossa harjoittelussa, huh, vihdoinkin! :)
Me mennään perjantaina kirjottamaan ne kämppä paperit:) Mä niin rukoilen ja toivon että se nykyinen asukas olis muuttanut jo pois siitä ja et me päästäis sinne uuteen kämppään jo tässä kuussa:) Mutta viimestään 1.1 päästään uuteen kotiin:)
Mun pomon tyttö ja mun serkku saivat poikavauvat. Voi kun niitä kuvia on saanu ihastella ihan kyllästymiseen saakka..:) Mäkin haluan oman vauvan:) Onneksi häissä heitettiin riisiä, joten jos se sieltä kohta tulis:)
Rv 29+0 täynnä ja sain tänään äityispakkauksen :) Ollaan myös viikonloppuna hankittu hoitopöytä ja lipasto vauvan tarvikkeita varten.
Nyt sitten alkaakin näyttää uhkaavasti siltä, että tila loppuu.. Kaappitilaahan meille ei vauvanvaatteita varten ole ollenkaan (kaikki kaapit täynnä), joten piti hankkia lipasto niitä varten. Ja sehän kaappitila ei kauaa riitä (jos riittää nytkään.) Joten aijomme hakea nyt kolmiota :) Mulle kelpaa hyvin, vaikka vauva nukkuukin meidän kanssa sen verran kauan, kun pinnasänkyyn mahtuu, niin on kiva kun saadaan ylimääräinen huone. Saan tunkea sinne tietokonepöydän, tietokoneen ja kaikki miehen tavarat (strereot, cd-levyt ja elokuvat.) Ja näissä kaikissa kolmioissa täällä pitäisi olla vaatekomero, ainakin osassa on. Sellainen tarvittaisiin kyllä kipeästi.
Täällä olisi nyt yksi kolmio vapautumassa (soitin kuntaan ja kyselin vähän, että koska kannattaisi alkaa hakemaan asuntoa jos kevään aikana haluisi muuttaa. Kuulemma kannattaa laittaa nyt jo hakemuksen sisään.) ja olisi kiva muuttaa 1.1.07, vielä kun vauvakin on visusti masussa. Aivan viimeisilläni ei olisi kiva muuttaa senkään takia, kun koirat stressaavat jo itse muutosta ja haluan vauvan tulon olevan niille mahdollisimman luonnollinen juttu ilman sen enempää häslinkiä.
Että sellaista nyt tänne päin, koulukin loppuu muutaman päivän päästä. Olisi mulle ainakin sairaslomalle tekemistä sekä äityislomalle, kun saan rauhassa laitella tavaroita paikoille.
Moi vaan kaikille...
Joo tulehdus on nyt parantunut ja muutenkin kaikki sujuu todella hyvin...paitsi hemoglobiini ollut alhainen ja olen ollut tosi väsynyt sen vuoksi...nyt sitten noita pillereitä popsin jos sitä vaikka piristys..
Me saatiin äippäpakkaus viime perjantaina..tuli viikossa mä jo varauduin odottelemaan tammikuulle sitä vasta...oli kyllä aivan ihania vaatteita..mutta mun mielestä enemmän oli " poikien" värejä mutta sille aivan sama..todella suloisia silti...
Tänään käytiin siinä kasvutarjonta ultrassa ja nyt sitten viimeinkin selvisi se todellinen raskaudenkesto...Elikkäs nyt viikot 31+3 ja itse ollut menossa vasta 30+1 että viikko tuli lisää...mutta saas nähdä neiti tulee sitten kuin tulee..Kätilökin sanoi tänään että selvä tyttö..niin sanoi se lääkärikin silloin kun olin sen kohduntulehduksen takia tutkimuksissa..mulla vaan on niin tunne että se on poika..mutta aivan selvästi näkyi että tyttö...oli kääntynyt nytten pääalaspäin että mukavasti siellä valmiina... Tytöllä painoa oli nyt reilu 1.5 kg... menee aivan keskiviivan mukaan..
Meillä on 70 neliön kolmio ja musta tuntuu että meillä loppuu tila kesken...mutta tuota tavaraakin on kyllä aivan liikaa...meillä on hoitopöytä omassa huoneessa jo valmiina ja yllättäen aivan täynnä rojuja..sänky vielä kasaamatta ja maalaamatta..mutta kyllä tässä kerkeää..meilläkään ei kaappitilaa pahemmin ole joten ajattelin ostaa lipaston vauvanvaatteille ja sitten myöhemmin laitan sinne vaikka lakanat sun muut kaapista ja vauvanvaatteet sinne kaappiin kun se on isompi...mutta nyt taas lähden nukkumaan...moi vaan kaikille..
Tuossa lähistöllä olisi tosiaan vapautumassa rivitalokolmio, jossa on sauna. Seinänaapurina meillä olisi mun sisko ja toisella puolella olisi varasto. Joten naapurit olisivat hyvät :D Vuokra olisi omien laskelmien mukaan n. 480 jäte- ja vesimaksujen kanssa. Ei ainakaan pitäisi kovin kalliimpi olla. Tässä oli just viime kuussa meidän naapurista vapautunut kolmio, jossa vuokra oli 439e, joten ei tuo toinen kolmio kovin kallis voi olla.
Sähkölaskut täällä on vaan järjettömiä, kun on suora sähkölämmitys. Halvempi vissiin olisi keskuslämmitys, joka on tuossa naapuririvitalossa (josta tuskin tässä lähiaikoina vapautuu asuntoja, yksi kolmio siinä olisi ollut.)
Äiti eilen sanoi, että olen tottunut liian hyvään :O Ennen vanhaan sitä asuttiin yhdessä huoneessa vanhemmat ja monta lasta.. Tiskikonettakaan me ei kuulemma tarvita, kun nekin ovat aikoinaan pärjänneet hyvin ilman sitä, vaikka oli neljä lasta ja äidin hoitolapset vielä päälle. Mä en ehkä jaksa kovin kauaa olla ilman tiskikonetta, kun talossa on lapsi ja mieskin vielä (joka ei siitä tiskaamisesta niin lujaa tykkää.)
Olisihan se mukava muuttaa suurempaan asuntoon, kun täällä tosiaan ahdasta on. Vaikeampi pitää siistinäkin, kun joka nurkka on täynnä tavaraa ja kaapit pursuaa ylitse. Eilen mainitsin tilanpuutteesta miehen isälle ja se heti sanoi, että ei missään nimessä tarvitse vielä muuttaa. Että kattelkaa sitten äityisloman jälkeen (sillä vissiin kuvitelmissa, että menen heti äityisloman jälkeen töihin, vaikka mulla ollut jo kauan se ajatus etten 9kk vauvaa hoitoon laita. Onneksi äiti on samaa mieltä, että alle 3v. kuuluu kotia. Ja itse haluan pitää lapsen kotona ainakin 2-vuotiaaksi asti, jos mahdollista.)
Isä pyysi mua joulupyhien ajaksi töihin, mutten voi mennä jos oon sairaslomalla :/ Mutta toisaalta enhän mä ole edes oikein työkykyinenkään enää. Seteleiden kuvat vaan vilahti mulla silmissä, kun mietin töitä :D
MSOL, missä on noin edullisia kolmioita?! :O Meillekin, kiitos! Meillä vuokra 480¿ ja asutaan kumminkin kaksiossa (59m2). Isompaa katteltiin kesällä, mutta päädyttiin kuitenkin jäämään tähän, koska tää on niin erinomaisella paikalla (Oulun keskustassa). Ja tosiaan siihen nähden missä kämppämme sijaitsee niin tämä on edullinen, parhaimmillaan keskustan kaksioista saa pulittaa yli 600¿, keskimäärin jotain 530-550¿ on vuokra keskustan kaksioissa.
Ollaan sitä mieltä, että vaikka haaveissa tietysti olisi isompi kämppä, niin ei meillä kyllä tilanpuutetta tässäkään ole. Siksi ei olla vielä muuttamassa. Ainoa haittapuoli on se, ettei talonyhtiössä ole mitään pihaa, missä lapsi voisi leikkiä vaan täytyy etsiytyä yleisiin puistoihin tms.. Se onkin varmaan ainoa syy, miksi ylipäätään muutettaisiin joskus (niin ja tietysti se, jos olisi kaksi lasta).
Viime neuvolakäynnillä terkka meinasi, että Rumpali olisi lopultakin kääntynyt raivotarjontaan. Mikäpä sen parempi, ei tarvitsisi vaivata päätään jollain ulkoisella kääntämisellä tms. Ja kyllä nuo potkut yms. liikkeet tuntuu ehkä vähän eri paikassa kuin aiemmin.
Han ja Rumpali 33+0
Han_: Täältä perämettiltä :D Tosin täältä on puolen tunnin matka Vaasaan että Seinäjoelle. Ja tuo asunto ei taida pakosti noin kallis olla jopa halvempikin ;)
aatella että joulu on jo reilun viikon päästä:O ja tällästä ilmaa pitäny, ei sitte yhtään tunnu joululta!! toivottavasti sitte aattona vähä enempi ku pukki tulee ja pääsee anoppilaan kyläilemään:) tai ensi aaton aattona nokialle isseenluo kyläilemään ja aattona iltapäivällä äiteenlu ja sitte anoppilaan:) oikee kunnon sukulaisvierailut yhtenä viikonloppuna:)
aatella eetä asutaan MSOL:in kans näin lähekkäin eikä olla ees nähty!:D pitää kyllä viimestään ens kesänä tehä treffit:) nyt on niin synkkää ja masentavaa että sisällä vaan enimmäkseen tulee oltua, päivisin 12 aikaan mennään pihalle ja olla pari tuntia nii sitten on jo synkkää/pimeetä:(
pitäs tehä äiteelle joululahjaks kestositeitä ku se on monta kertaa sanonu että sen pitäs tehä lisää ittelleen, mutta sen nyt tuntien niin se ei saa mitään aikaseks.
mun suvulle ostetaan isovelinkans puokkiin lahjat ja vielä ois miehen suvulle ostamatta.
annetaan isovanhemmille ja kummeille pojan maalaamat kynttilät, ku ostin tiimarista valkosia kynttilöitä ja punasta kynttiläväriä ja niitä poika sitte suti sieltä täältä ja tuli oikeen hienoja:) mä ne sitte " paketoin" sillai ku kukatki sellofaanilla. pohjaan kirjotin sitten vuosiluvun ja keneltä se on. lisäks vielä joku pieni karkkirasia niin eiköhän se oo ihan tarpeeks hyvä lahja.
Mavu: Niimpä :) Pitää joku kerta tehdä treffit, kun mullakin alkaa pian äityisloma ja tekee hyvää kun pääsee sitten kotoa poiskin vauvan kanssa tapaamaan muita mammoja :)
Se asunto on nyt meille varattuna! Vuokra siinä tosin on 500e+vesi ja sähkö, mutta se asunto on rakennettu 1998 (aika uusi) ja se on 75 neliöinen asunto saunalla. Taroeen mukaan se myös maalataan ennen kuin me muutetaan sinne. Vuokrasopimus alkaa ehkä 1.1.07 riippuen, että koska ne asukkaat muuttavat pois ja missä kunnossa se asunto niiden jäljiltä on.
Miehen mielestä tosin ollaan jo liian lähellä mun sukulaisia.. Kun siskokin on sitten seinänaapurina.
Tänään oli sitten taas neuvolassa aika...Kaikki oli ok..Paitsi että mulla on nuita mahakipuja ollut niin alettiin tarkkailemaan sitten että ei vain ole sappivaivaa...kyllä vähän huolestutti...välillä tosi vaikea kävellä ku kipu on aivan mahdoton ja kun kohtaa osoitin niin sanoi että joko sappea tai sitten niin kovaa ummetusta että siitä johtunee... Kaikkien mittojen mukaan meillä olisi ainakin näillä näkymi tulossa 3.5 kg ötökkä...katsotaas nyt..nyt oli sit viikko 27+1 menossa... Ensiviikolla laittoi ajan sokerirasitukseen...ärsyttää sinne mennä moneksi tuntii istumaan...mutta nooh se on käytävä niin se on..täälllä on hiljaista...mutta mä taidan lähteä nukkumaan...moimoi kaikille vaan.... =)