Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms #3

31.03.2006 |

Tein taas uuden kun alkoi mulla ainakin jo toi vanha takkuilemaan.

Aloitettaiskos taas tilanteilla kun ne ovat muutamilla muuttuneet :)

Kommentit (448)

Vierailija
321/448 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han_ koita kestellä niiden kipujen kanssa, täällä sama ongelma nyt :(

Menkat alko aamulla (tai aamulla sen huomasin) ja tänään ois pitänyt olla vasta kp17!! Mutta se sitten onkin nyt kp1. Ihmettelen todella että mikäs tämä minikierto nyt on :S

Edelliset kierrot kun ovat olleet sitä viidenkymmenen päivän luokkaa. Nooh ei voi mitään.

Vierailija
322/448 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ikinä ole menkat olleet varsinaisesti kovin kipeät paitsi aina ekana päivänä. Voin kuitenkin valottaa ettei niistä kivuista raskaana pääse :) Mulla on ihan hillittömiä kramppeja vatsassa ollut koko ajan, jo ennen plussatestiä. Mulla on kun taaksepäin kallistunut kohtu niin se sieltä suoristuessaan lähettää aika pahoja kipuaistimuksia.

Vaikka en minä tilaani pois vaihtaisi! Pelkään kuitenkin aika isosti kaikkia raskauden aiheuttamia vaivoja ja etenkin sitten sitä synnytystä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/448 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on olleet erittäin kivuliaat menkat aivan 12-vuotiaasta asti. Synnytyskipujakaan en jaksa pelätä, kun olen valmistautunut niihin kipuihin viimeiset 8 vuotta kuukausittain :] Pelottaisi varmaan enemmän, jos ei yhtään osaisi aavistaakaan, mitä tuleman pitää. Onhan ne synnytyspoltot vielä kovemmat, kuin menkkakivut, mutta välillä kyllä tuntuu, ettei se epiduraali olisi pahitteeksi menkkojenkaan aikaan.

Useimmiten syön särkylääkkeitä n. 5 kpl/päivä koko menkkojen ajan. Olen useasti ollut pökertymispisteessä kipujen vuoksi. Kylmä hiki valuu selkää pitkin ja silmissä sumenee. Olen joitakin kertoja oksentanut voimakkaiden kipujen takia, mutta useimmiten ei tarvitse muuta kuin maata kaksinkerroin lattialla/sängyllä ja tuskanhiki virtaa. Joskus olen hyperventiloinut, kerran kivut laukaisivat paniikkikohtauksenkin :p

Kivut ovat erittäin uuvuttavia. Kerran kun alkoivat kesken luennon ja kaveri siinä hetken ihmeteltyään tuumasi vain, että " meinaatko pyörtyä?" . Olin kuulemma aivan kalpea ja hengitin niin oudosti.

Kyllä sitä todellakin kaipaa vääntyillessään lattialla vähän tujumpia kipulääkkeitä, kuin buranaa. Toistaiseksi lääkärit eivät ole myöntäneet kipulääkitystä minulle, vaikka todellakin kärsin tästä. Olen joutunut lähtemään harva se kerta kesken koulu- tai työpäivän kotiin, sillä kivut ovat olleet niin kovat. Mutta tämäkin vain kuuluu naiseuteen (ja meidän sukuun). Ei mahda mitään :/

Vierailija
324/448 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo hanin teksti olisi voinut olla mun kirjoittamani! Joskus oon joutunut kovien kipujen takia ottamaan tramalia mikä on kyllä vieny kivun pois mutta en niitä kuitenkaan söis mieluusti kun niin voimakkaita ovat. Muuten otan 800 burana debottablia minkä avulla joten kuten pystyy elämään, sirdaluddi vaikutti hyvältä ja sitä varmaan seuraavaksi pyydänkin kun menen lääkäriin, toimii hieman paremmin kuin tuo burana. Silloin kun menkat oli ehkäisyn takia säännölliset niin alotin syömään särkylääkkeitä aina paripäivää ennen kun vuoto alkoi niin suurimmat kivut jäi pois.

Nyt on ollu harvinaiset vähäkipuiset menkat, elämään oon pystyny nyt täysin normaalisti 8]

Vierailija
325/448 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala kun mortemilla ja han_:lla on kovat menkka kivut!! Mulla oli joskus nuorempana, yläasteella yhden kerran niin suuret kivut, että oli pakko lähteä koulusta kotiin, ja bussissa joku nainen luuli minun kärsivän huumeiden vieroitusoireista..!

Onneksi nykyään on rauhallisempaa, ja jos mahaan sattuu, niin menen kuumaan/lämpimään suihkuun makaamaan joka poistaa minun kivut tehokkaasti. Kuumavesipullo lisää kipuja, jos sen laittaa mahan päälle, mutta selässä ja jaloissa se rentouttaa mukavasti:)

Mulla on ne menkat tosiaan kadoksissa, nyt on kp 58. Kummallista kun nuo rupesi hyppimään näin rajusti pillereiden lopettamisen jälkeen:(

Vierailija
326/448 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs kamalista menkkakivuista ootte joutuneet Han_ ja mortem kärsimään. :O Mullakin on ollut kamalia tuskia menkkojen takia, mutta ei ihan noin kamalia. Maha vaan pakkaa mennä sekaisin ja joka paikkaa särkee.

Kp 22/31. Nyt alkaa pikkuhiljaa olla jännät paikat :P

Vierailija
327/448 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin huomiseksi lastentarhanopettajan sijaiseksi yhteen paikalliseen päiväkotiin! Oon pikkusen mielissään! Olinhan toki lähes vuoden töissä pk:ssa, mutta olin " vain" harjoittelija, joten aika jännä päästä tekemään varsinaisia lastentarhanopettajan hommia. Kattoo nyt, että jatkuuko se sijaisuus sitten pidempään, mutta ainakin on jalka hyvin oven raossa, että muistavat minut sitten myöhemminkin, kun tarvitsevat sijaisia! :))))

Nyt on menkat olleet harvinaisen kivuttomat, ei oo edes tarvinnut olla jatkuvassa " buranapöllyssä" . Tällekin päivälle olen ottanut vasta yhden! Siitäkin olen mielissään! Mut katsotaan vaan, niin huomenna, kun pitäisi töihin mennä, niin kivut äityvät aivan kamaliksi :/ Ei kyllä saisi maalata piruja seinille...

Vai piinailee se MSOL siellä? Toivotaan, että menkat nyt pysyis sulla poissa, mutta tietysti oikeasta syystä! ;)

Vierailija
328/448 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSOL: Toivottavasti sulla ei nyt ne menkat ala:) Olisi tosi ihanaa saada lisää positiivisia uutisia:)

Mä olen taas täällä opistolla, ja ylläri ylläri, tauolla! Ei täällä muuta tehdäkkään=/ Menkat eivät ole vieläkään alkanut, ja aattelin tehdä taas testin loppuviikosta jos niitä ei kuulu.

Vierailija
329/448 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 83, ja mies 75. Tulokas ilmoitti itsestään 19.12.2005 (miehelläni oli kolmekymppiset edellisenä päivänä!) H-hetki meillä on 11.8

Vierailija
330/448 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp 25/31 ja hätähousuna testasin negan. Mutta voihan se siitä vielä muuttua. Mahaa ainakin vihloo ja nipistelee. Tosin sekin voi yhtä hyvin enteillä vaan menkkoja. Toivottavasti ensi kierrossa olisi parempi onni, jos menkat vaan ensin alkaa.

Vierailija
331/448 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos MSOL elätellään vielä hetki toivoa että se oli liian varhain vaan testattu ni siksi nega..

Mä testaan lauantaina tai sunnutaina..:P Ku on vähän sellainen olo. Vartalo ei tunnu omalta, ja sitten kun ne viime menkatkin tuli ihan väärässä kohtaa. Mutta en elättele toivoa hirveesti, pitää tietää uskaltaako solariumiin :)

Vierailija
332/448 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää aika lailla.

Kivaa on se että saan mutsin luota matkaani saumurin ja ompelukoneen :) Alan niillä huristella kestovaippasälää pikkuiselle.

Peukkuja kaikille plussaa toivoville!

Vierailija
333/448 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan se Mavu on jakautunut? :)

Vierailija
334/448 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän sille mavulle kuuluu:) Mua aina jännitää ja kiinnostaa, että kumpi sieltä nyt sitten tuli:) Olen kamalan utelias;)

Mulla ei ole vieläkään menkat alkanut, eikä ole ollut edes semmoista fiilistä, että nyt ne tulee...Täytynee tehdä taas testi, vaikka tiedänkin, että se on nega. Pelottaa vaan nyt, kun haluaisin ensin ne häät. No, voihan sitä mahankin kanssa mennä naimisiin, mutta mutta...Katsotaan nyt miten käy:)

Toivottavasti MSOL ja mortem saa plussat:) Pidän teille peukkuja! :)

Vierailija
335/448 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aio testata! Mun menkat tuli ja sillä siisti! En jaksa enää nähdä sitä negatiivista tulosta. Testaan vasta sitten kun olen aika satavarma siitä että sieltä tulee plussa =)

Mä olen miettinyt kanssa että onkohan mavu jakautunut jo. Muistaako kukaan koska se LA oli?

Vierailija
336/448 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Mavun la ollut 1.4 tai jotain sinne suuntaan?

Mulla alkoi menkat viime viikolla, ja en tiedä johtuuko synnytyksestä, vai mistä, mutta ne on runsaammat kuin koskaan :(.

Käytiin pojan kanssa viime viikolla sairaalassa tutkimuksissa ja saatiin kokeiluun erityiskorvike, joka on tarkoitettu maitoallergisille. Tällä hetkellä tuntuu että siitä on ollut apua.

Oon nyt alkanut käymään taas tallilla, ja kyllä se tuntuukin hyvältä :)

Vierailija
337/448 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö tuli:) 31.3 klo:9.08 tytön tyllerö syntyi, oli 3415g ja 48,5cm ja terve:) tyttö on niiin enkeli ku olla ja voi! se ei varmaan edes osaa itkeä:O yölläkin se herää ja avaa vaan silmänsä ja vähän tuhisee.

poika käy välillä kattomas tyttöä kun se on sängys (ä-pakkaus laatikossa) on se sille jo oikeen pusujaki antanu ja paijannu päätä:)

tytölläki oli oikee kunnon tukka ku syntyi, ei meinattu sitä pinniäkään saada sen päähän kiinni ku piti sydänääniä saada kuunneltua.

sitte synnytyksestä vähän:) eli synnytys kesti n. 6h ja kylpyyn ne ei mua päästäny ku edellinenki synnytys meni niin nopeesti. mentiin siis sairaalaan aamulla 6.00. kivunlievityksiä en halunnu ottaa, paitsi loppuvaiheessa oli pakko ottaa ilokaasua ku rupes ponnistuttamaan ja ei saanu kuitenkaan ponnistaa (se oli tuskaa!!!) noh, loppujen lopuks tyttö tuli ja pieni pinta repeämä vaan tuli, että ei sen pahempaa, ja kivutki oli ihan siedettäviä:)

noh, nyt täytyy mennä taas, tultiin vaan äiteenluo kylään ettei ihan mökki höperöks tuu:) taidetaan me se nettiki jossain vaihees ottaa uudestaan. mutta onnea kaikille raskautta yrittäville ja raskaana oleville:)

Vierailija
338/448 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mavu: Onnea prinsessasta :)!!!

Vierailija
339/448 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea mavulle pienen prinsessan johdosta! Oi, kun mulle kasvaa iso vauvakuume kun lueskelen teidän juttuja! :) Ne on suloisia hetkiä kun sisarukset tutkivat uuta tulokasta. Olimme juuri eilen siivoamassa sitä meidän vanhaa kämppää ja löysin semmosen kuvan missä isoveli on sairaalasängyn vieressä tillittämässä meikäläistä 20vuotta sitten :)

Ihanaa jos otatte netin taas teille;) Hyvä hyvä!

Me tosiaan ollaan nyt hieromassa kauppoja sen vanhan kämpän kanssa. Ihanaa jos se nyt menis kaupaksi, pääsisin kattelemaan hääpukuja:)

Vierailija
340/448 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pikkuisen typykän johdosta! Nyt teilläkin on sitten tyttö ja poika, mutta eri järjestyksessä kuin meillä(kun meillähän tuo tyttö vanhempi ja poika nuorempi, teillä taas poika vanhempi ja tyttö nuorempi). Onko vauva paljon järisyttänyt arkea? Onko esikoisessa näkynyt ollenkaan mustasukkaisuuden merkkejä vielä(jos edes tulekaan)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän