Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmammoja????

02.03.2010 |

Huhuu!!!! Onko täällä muita juuri plussanneita tulevia marrasmammoja??

Itse tein tänään testin ja + sieltä tuli :))) iiiigs!!!! LA 5.11.2010

Esikoinen on myös marrasvauvva joten tuttu vuodenaika synnyttää... mikäli pienokainen vain pysyy kyydissä..

Seuraa kaipailee:

Adelaide rv 4+4

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokos oot uuden testin tehnyt? Toivottavasti antoi iloisia uutisia :) Meillä näyttäis johis28 olevan sama la :) Täällä ei oo ollu vielä mitään oireita, toivottavasti kaikki hyvin silti. Esimmäisestäkään ei tosin tullut paljon mitään. Koralli taisit kysellä, että onko muilla ollut puoliso mukana ensimmäisellä käynnillä. Meillä oli ja oon ilonen, että mies tuli mukaan :) Mitenköhän sitä ei muista mitään mitä ensimmäisellä kerralla tehtiin.. Olisko sitä jännittänyt niin paljon.. :) Jos oon oikein malttamaton, niin soitan ens viikolla neuvolan. Tytöllä olis kyllä neuvola parin viikon päästä, saa nähä maltanko odottaa sinne asti :)

Vierailija
82/161 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! Biita78 ja Koralli, meillä taitaa olla sama laskettu aika :)

Oma raskaus alkaa pikkuhiljaa sisäistymään enemmän ja enemmän, ja sanojen "minä" ja "raskaana" yhdistäminen samaan lauseeseen onnistuu jo paremmin :D Oireita ei ole vielä tullut juurikaan lisää, mutta mielialojen vaihtelu, lievä öklötys, jatkuva vessassa ravaaminen ja väsymys ovat kyllä osa arkea. Jännä seurata miten olo muuttuu ja kuinka kauan vanhat vaatteet mahtuvat päälle.. Milloin muuten te muut aiotte ostaa ekat mammavaatteet?? Mä oon jo tutkaillu nettikauppoja ja ajattelin aika pian tilailla ekoja, ihan varuilta.

Ihanaa odotusta,

Janet 5+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juu perjantaina uuden testin ja selvästi vahvempi viivahan sielt tuli :) Sen lisäksi taitaa ne mensut jäädä tulematta, niidenhän olisi normaalisti eilennä pitäny alkaa ja mitn sellasia tuntemuksia ei ole. Ajoittain pahaa oloakin on ollut, mikä on mennyt onneks nopeasti ohi. En oikein osaa sisäistää vielä tätä, niin epätodelliselta se vielä tuntuu. Ehkä asiat konkretisoituvat heti ekassa ultralla, jota jo hieman odottelen :)

Vierailija
84/161 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukkoon ilmottautuu Pööh LA 21.11 =D.

Vitonen tulossa...

Vierailija
85/161 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiviikkona tein postiivisen apteerkin raskaustestin. Siitä epäuskoisena menin tk:n labraan testiin ja kun soitin tulosta, niin sanottiin että se on nega?! no, hain uuden apteekista ja siihen tuli myös haaleat 2 viivaa kuten aamullakin. perjantaina tein vielä yhden apteekkitestin ja samat 2 haaleaa viivaa tuli siihenkin. menkat eivät ole alkaneet ja ovat yleensä hyvin säännölliset 28-29 päivää joten pakko kai se on uskoa, että olisin raskaana vaikka se tk:n tulos kummitteleekin mielessä..?! perjantaina soitin neuvolaan ja kysyin asiasta, ja hän laittoi vielä lähetteen verestä otettavaan tesiin, jonne ajattelin mennä huomisaamuna.

oireita on hieman eli rinnat kipäet, mahaa pakottaa ja välillä hieman huono olo. 1 lapsi on ennestään synt 12/03, nykyisessä suhteessa tämä olisi siis ensimmäinen yhteinen nyytti, jota on tässä jo pidempään tuhnattu eli yk 8 tai 9 olisi nyt tärpännyt jos tämän nyt on sitten totta. :)

nettilaskurin mukaan la olisi 13.11. ilmeisesti voin tulla raskaaksi vain helmikuussa, koska esikoinen on myös saanut alkunsa helmikuussa ja hänen la oli 21.11 vaikka joulukuun puolelle menikin syntymä.. :) hassu yhteensattuma.

mutta toivotaan että kaikki menee hyvin enkä vaan kuvittele koko asiaa..

mukava että meitä on näin monta!

Vierailija
86/161 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onnea kovasti "yläpuolelle",uskoisin että raskaana olet. Mulle aikanaan on sanottu et menkkojen tulis olla 2-3 vkoa myöhäs ennenku ku kannattaa pissanäytteel labrasta varmistaa, verikoe onki jo eri juttu! tsemiä!

Terveisin, pööh

Vierailija
87/161 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika on netin mukaan sama kuin esikoisen syntymäpäivä... Johan nyt pomppas. :D Pitänee varata neuvola-aikaa...

Vierailija
88/161 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein plussatestin lauantaina, kun pisimmän kierron mukaan kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ruutuun pärähti heti vahva plus. Oireita oli kyllä jo ollut pitkin viime viikkoa, niin että osasin kyllä jo tuota tulosta aavistella.

Esikoinen olisi tulossa ja LA olisi 17.11. - siis jos kaikki menee hyvin.

Jotenkin tätä raskautta on kyllä vielä vähän vaikea hahmottaa todeksi. Jatkuva väsymys muistuttaa siitä, että jotain on kehossa tekeillä. Se on tällä hetkellä päälimmäisin oireeni *haukotus*.

Vierailija
89/161 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla muuten nyt alkuraskauden vaiheilla ollut sellaista omituista alaselän tai mahan juilimista? Välillä hetken aikaa jomottaa aina jostain kohtaa ja menee sitten ohi. Kuuluukohan se asiaan?

Vierailija
90/161 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen plussannut, ja kun on tosi lyhyt kierto, niin la ois 24.11 ja viikot 3+5.. Viime kesältä yks kkm, joka nyt tuntuu koko ajan takaraivossa. Väsyttää ja kiukuttaa ja oksettaa, mut silti on olo et tuleeko tästä mitään. Täytyy pitää kaikki sormet ja varpaat ristissä :)

Tämä on mun neljäs ja ukkokullan esikoinen.

Vierailija
91/161 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla muuten nyt alkuraskauden vaiheilla ollut sellaista omituista alaselän tai mahan juilimista? Välillä hetken aikaa jomottaa aina jostain kohtaa ja menee sitten ohi. Kuuluukohan se asiaan?

Kuulostaa tutulta! Tänäkin aamuna hetken tuntui menkkamaista jomotusta, joka meni sitten ohi. Eilen tuntui hetken alaselkä kipeältä ja istumaan noustessa vatsaa vihlaisi. Tämä on esimmäinen kerta kun olen raskaana, että ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen ymmärtänyt, että kaikenlaiset mahatuntemukset ja selkäkivutkin voivat kuulua raskauteen...

T. Milleriina rv 4 + 5

Vierailija
92/161 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kyseisiä mahan ja selän kipuja. niitä oli ekassa raskaudessa ja on nytkin. ootteko uskaltaneet jo kertoa raskaudesta kenellekään? olen viikolla 7 ja mieheni kanssa päätettii ettei kerrota ennen ensimmäistä ultraa, mutta parhaalle kaverille kyllä kerroin,sillä hän pitää asian omana tietonaan. ja onhan tätä onnea kiva jakaa.

Vierailija
93/161 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemättä viikkoa mennään ja olo on kyllä vieläkin epäuskonen ja varovainen, pelkään niin et jotain tapahtuu.. näin viime yönä unta keskenmenostakin, toivottavasti ei toteudu!!

Oireista: edelleen menkkakipuiluja ja väsymys ehkä hieman hellittänyt ja huonoa oloa ei havaittavissa, toisaalta hyvä niin.. heikotuskohtuksia on tullut, yks kunnon, kun en ollut syönyt.. Mut muuten aika vähäset oireet ja senkin takia epäilykset. Tekis mieli alkuraskauden ultraan, mut ei raski nyt maksaa, joten huhtikuun loppuun täytyy oottaa.

Onnee siis kaikille plussanneille! Ja tervetuloa Pikkupapu (tuolta vauvakuumeesta) :) Mullakin aluks oireena tuo päänsärky muuten, ei kiva!

Piparilla, meillä tais olla sama la ja mietit kuka pääsee eka lähteen. Huh, pitkä matka siihen vie, mut kyllä mäkin vähän oon jo sitä aatellut vaikka epävarma oonkin ;) Meillä on pojat syntyneet reilusti yli la:n eli siis vastaus on minä :) Eka 41+4 ja toka 42+4, käynnistettiin siis 42+2. Mutta siitä oon tyytyväinen nyt, et varmasti ainakin marraskuussa tulis :)) Kun lasketut ajat on olleet noista loppukuusta, niin seuraavaan kuuhun on menty, ggrrr ;)

Tulipas stooria ja jos täs pikkuhiljaa joku haluaa tehä esittelylistaa.. ja sit virallista marrasmasu pinoo kehiin, vai?

Emmuli rv 6+2

Vierailija
94/161 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut uusille plussanneille!

Kiitos tervetulotoivotuksista Emmuli! =)

Tänään soitin neuvola-aikaa. Neuvolan täti laski viimeisten kuukautisten (11.2) mukaan mulla olevan raskausviikkoja nyt 4+5. Hän kuitenkin sanoi, että tämä tarkentuu sitten vielä ultrassa. Sain neuvola-ajan 6.4 tiistaiksi eli 8. raskausviikolle (menkkojen mukaan).

Soitin myös varhaisultra-aikaa. Se on Femedassa maanantaina 12.4.

Ihanaa kun raskaus alkaa pikkuhiljaa muuttua konkreettisemmaksi.=)

Täällä olo on edelleen aivan normaali pientä ajoittaista päänsärkyä lukuunottamatta. (Mulla on näissä aikaisemmissakin raskauksissa tuota päänsärkyä ollut alussa). Mulla oli viime raskauskin vähäoreinen, joten en ole lainkaan huolissani. Toisaalta, kyllähän tässä ehtii vielä vaikka minkälaista oiretta saamaan.

Kyllä se ainakin minulle sopisi, että oma kuukausipino laitettaisiin pystyyn. Nyt vain hyviä nimiehdotuksia miettimään...

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille marrasodottajille!

Pikkupapu75 rv 4+2 (omien laskujen mukaan)

Vierailija
95/161 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin antamassa verikokeen, kun tk:n raskaustesti pissasta oli viime viikolla nega, vaikka olen tehnyt 3 apteekin raskaustestiä haaleilla viivoilla. Soitin tulosta ja neuvolan täti sanoi, että Hcg on 143, ja hänen mukaansa se on aika alhainen siihen nähden mitä pitäisi olla. :/

Laittoi uuden lähetteen labraan ja sanoi, että menisin ensi viikon maanantaina ja katsotaan sitten onko arvo noussut reippaasti ja jos ei ole niin jotain vikaa on sitten.. Mulla pitäisi olla laskureiden mukaan viikkoja 5 + 2-3 ja neuvolan tätin mukaan tuo hcg pitoisuus viittaisi viikkoihin3-4. jäi tosi paljon mietityttämään, että onko kuitenkin jotain vialla.. ja ahdistaa ajatus, että pitäisi koko viikko jaksaa odottaa uutta verikoetta, ja jos siinäkin on arvot alhaiset niin sitten tämä ei taida päättyä marrasvaaviin.

mutta siis piti kysyä että onko kellaään kokemuksia alhaisista pitoituuksista? ja kun katsoin netistä, niin se hajontahan on toooosi iso esim viikolla 5, mutta ilmeisestihän arvojen pitäisi olla isommat, kun sain uuden ajan labraan enkä neuvolaan.

eli täällä meni vähän mieli maahan viikon aluksi..

Vierailija
96/161 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä ajatella. Oli taas tuplat aluillaan, ja toinen on tullut tänään tyhjäksi. Toisesta ei vielä tiedä että onko siellä alkiota vai ei :/

Viikon pitää odotella jotta pääsen uudestaan ultraan. Hurjan kipeeksi meni alaselkä ja hetken päästä myös alamaha, ja 10min siitä tuli vuotoo. Lekuriin pääsin ja selvästi on 1 amniopussi ja toinen tyhjentynyt. Mutta kun viikkoja niin vähän, ei voi sanoo onko alkio siinä pussissa vai ei. Sama tapahtunut jo 3kertaa aiemminkin jotein ei silleen tullut yllätyksenä. Ja kolmesti on se toinen pussi pysynyt mukana.Joten toivoa on! Nyt voin vain odottaa. Piinaava viikko edessä! :( Oireita on kuitenkin. Öklötys ja väsymys ja omenan ja kurkun ajoittainen himo :) Ja jatkuva pikku-nälkä! Niin, jos tää etenee niin taas on mulla edessä väh 15kg :D Pitäs kai alkaa treenaan jalkoja ja selkälihaksii jotta jaksaa sen painon kantaa! :D

Pitäkää mulle peukkuja ettei tää öklötys oo turhaa kokemusta vaan!

Niin kovasti toivon...!

Vierailija
97/161 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia dragonlady ja biita-78!

Mulla ei edelleenkään mitään muita oireita, kuin kuukautisten poisjäänti. No, tissit on ehkä vähän turvoksissa. Johtuisko raskaudesta tai sitten maitobaari täydempi. Tyttö vähentäny imuttelua kolmeen kertaan päivässä. Aamulla juon kaksi kuppia kahvia tyhjään mahaan, mikä ei todellakaan puhu sen puolesta että raskaana olisin. Esikoisesta oli pakko syödä aamupuuro. Mulla on yksi oireetoon raskaus vuosien takana eikä se päättynyt hyvin :( Siksikään en uskalla ajatella raskautta ennen kun kuulen sydänäänet tai ultrassa näen mitä tuolla oikein on. Ja pitäis vissiin pari kuukautta ekaa ultraa ootella :/

Millä viikoilla muuten neuvolassa kuulee sydänäänet? Tai ne edes kuuntelee? Viimeksi kävin 6+jotain ultrassa, niin sitten ei ekassa neuvolassa ees tarttenu sitä miettiä.

Hömppä rv7??

Vierailija
98/161 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma neuvolassa voidaan kuunnella sydänääniä jo viikolla 9, mutta ne eivät välttämättä kuulu vielä. Siksi ehkä onkin vähän ristiriitaista haluaako sitä, kun ei ole varma kuuluuko.

Väsymys on tullut nyt tänne vahvasti ja mahan nipistelyt ja vihlonnat. Siinä ne raskausoireet kuitenkin oikeataan mulle ovat. 2 viikoa vielä neuvolaan. Ja sitten saa tietää koska ultra on:)

Jännää...:)

Vierailija
99/161 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla etten ole ainoa noitten menkkamaisten kiputuntemusteni kanssa. :)

Onneksi itsellä ei pahemmin mitään muita oireita ole. Ihan alkuvaiheissa oli pientä pahoinvointia, mutta sekin on mennyt ohi. Tai sitten pahimmat ovat vasta edessäpäin. Tissejä jonkin verran turvottelee, mut kaipa nämä kaikki kuuluva asiaan :)

Mitenkäs,milloin kannattaisi sinne neuvolaan alkaa soittelemaan. Menkat ovat selvästi melkein viikon myöhässä ja kaksi haaleaa positiivista testiä olen tehnyt. Meinasin vielä yhden tehdä varmuudeksi ennen kuin soittelen, kun tein nuo kaksi aiempaa niin aikaisessa vaiheessa. Omien laskujen mukaan olen nyt rv 4+5.

Ja mitä juttuja tuolla varhaisultrassa oikein katsotaan, minkä takia sinne kannattaisi mennä?

Vierailija
100/161 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea myös tältäkin suunnalta uusille plussanneille.

Täällä myös ajoittain pieniä menkkamaisia tuntemuksia. Nipistelyä vatsassa tuntuu myös silloin tällöin, mutta aika harvakseltaan vielä. Rinnat myös hieman arat, tai oikeastaa lähinnä vain nännien seutu.

Itse en ole vielä neuvolaan soittanut vaikka olen jo/vasta rv 6+1. Menen perjantaina varhaisultraan (Jännittää tosi paljon) ja soitan vasta sen jälkeen neuvolaan jos kaikki näyttää ultrassa hyvältä.

En ole oikein vieläkään uskaltanut kunnolla iloita raskaudesta kun takaraivossa kuitenkin muistuttaa koko ajan edellinen tuulimuna. Jotenkin ehkä suojelen itseäni jos kuitenkin joudun taas pettymään niin en sitten putoa niin korkealta kuin viimeksi.

Puolukkainen86: Ymmärtääkseni varhaisultrassa katsotaan vain että onko mahassa elämää, kuunnellaan sydänäänet ja katsotaan raskausviikot. Itse haluan mennä sinne tuon edellisen tuulimunan takia että saan mielenrauhan siitä että mahassa oikeasti on elämää. Jos niin kävisi että tämäkään raskaus ei onnistu niin haluan tietää siitä mahd. aikaisin. Toiset taas ei näe sitä tarpeelliseksi tai eivät raaski maksaa siitä. Meillä päin se kustantaa 90-100 euroa.