Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkä aika on ok, olla vastaamatta ystävän viestiin?

Vierailija
30.08.2025 |

Mun mielestä ois ihan kiva, että sinä päivänä kun huomaa viestin niin vastaa jossain kohtaa. Mun mielestä ei ole ok, että yli kuukausi menee vastatessa

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kertoo jo paljon jos ei kuukauteen vastaa

Vierailija
2/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vähän taustoja? Kontekstia tarvitaan, jotta voi vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni mukaan n 9 vuotta.

Vierailija
4/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tais jopa 2kk mennä ennen, kuin vastattiin

Vierailija
5/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotta. 

Vierailija
6/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunhan kerkiää ensin käydä Clas Ohlsonilla.

Vierailija
7/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa vähän taustoja? Kontekstia tarvitaan, jotta voi vastata.

Ei joka kuukausi jutella, mutta sitten kun jutellaan saattaa kulua pitkä aika ennen kuin vastaa

Vierailija
8/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystäväni mukaan n 9 vuotta.

Ei oo sillon oikea ystävä 

Vierailija
9/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35 vuotta. 

Voi olla, ettei edes elä noin pitkään

Vierailija
10/16 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viestistä. Jos lähetän kysymyksen tyyliin olen menossa huomenna paikkaan x, haluatko lähteä mukaan?, niin toivoisin vastausta saman päivän aikana. Yleisiin kuulumisten vaihtoon on ok, vaikka vastaa seuraavana päivänä. Mutta jos vastaukset viipyy säännöllisesti useita päiviä tai viikkoja tai niitä ei tule ollenkaan, niin teen kyllä johtopäätökset enkä enää ajattele että meillä on mitään kaverisuhdetta olemassa. 

Ymmärrän että joka tilanteessa ei voi lukea viestejä tai vastata niihin, ja joskus vastaaminen voi ihan unohtuakin joksikin aikaa kun on muuta hässäkkää meneillään, mutta jos muutaman päivän sisällä ei saa aikaiseksi käyttää vaikka yhtä minuuttia siihen että vastaisi edes jotakin, niin kertoohan se ihan riittävästi siitä minkä verran merkitystä minulla on sille toiselle ihmiselle. 

Vierailija
11/16 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran teknisiä ongelmia puhelimen kanssa. Se oli sitä aikaa kun sain ekan älypuhelimeni, sim-kortilla en ollut tajunnut kirjautua vaikka puhelin oli päällä. Kaveri pahastui kun vastasin hänen mennäänkö ulos-viestiin päiviä liian myöhään.

Mutta nykyään ihmiset osaa nämä jutut ja kaikilla on whatsapp. Tuskin on kunnon syytä jos vastaus viipyy kuukauden. Se syy on että unohduit etkä ole tärkeä.

Vierailija
12/16 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuus.

Vierailija
13/16 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on sellainen ystävä, jonka kanssa ollaan yleensäkin harvemmin yhteydessä, niin mua taas ei haittaa jos vastaa vaikka kuukauden päästä johonkin ei-kiireelliseen viestiin.

Vierailija
14/16 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on ok nykyaikana

Vierailija
15/16 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ok aika on jopa parikin viikkoa. Jos joku akuutti kysmys, niin toki oletan että vastataan mahdollisimman pian, mutta sellaiset pitkät kuulumisviestit puolin ja toisin on sellaisia, että niihin vastataan ajatuksen kanssa ja se vie aikaa, joten ihan ok, että vastaus tulee kunhan on sopiva väli kirjoittaa. Vähän kun kirjeenvaihtoa siis.

Muutaman kaverin tiedän ajattelevan, että pitää vasta heti, heille kyllä itsekin vastaan heti, mutta usein lyhyemmin. Mulle saa vastata kun ehtii, en tee siitä tulkintoja.

Vierailija
16/16 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme minuuttia 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä