Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrasmammoja????

02.03.2010 |

Huhuu!!!! Onko täällä muita juuri plussanneita tulevia marrasmammoja??

Itse tein tänään testin ja + sieltä tuli :))) iiiigs!!!! LA 5.11.2010

Esikoinen on myös marrasvauvva joten tuttu vuodenaika synnyttää... mikäli pienokainen vain pysyy kyydissä..

Seuraa kaipailee:

Adelaide rv 4+4

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäreilua!

Täällä on armotonta väsymystä ja ajoittaista pahoinvointia. Voisin oikeasti nukkua koko ajan. Vaan ei auta, töissä on käytävä ja muksut hoidettava. Mieheni on onneksi hoitovapaalla, joten hoitelee suurimman osan kotitöistä.

Meille olisi sen kiinalaisen systeemin mukaan tulossa poika ja kun katsoin nuo edelliset lapset, niin jokaisen kohdalla piti paikkansa :-D Saapa nähdä.

Vierailija
122/161 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa tyhmälle, mikä kiinalainen juttu sukupuolen määrittämiseen? Never heard?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä plussasin tällä viikolla ja omien laskujen mukaan rv 3+6 ja nettilaskurin mukaan la olis 29.11.

Huomenna soittelen neuvolaan...

Vierailija
124/161 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään plussan, ja nyt on sitten meidän toinen lapsi tulossa vuoden ja kahden kuukauden ikäerolla. Tosi kumma tunne, kun ekaa tehtiin pitkään ja hartaasti mutta niin vain toinen nappasi ekasta hupuloinnista!

Nyt on siis 4+0, tai alan laskea tästä, selkeä plussa tuli ja la 27.11 (oma synttäri 26.11. :D )

Ehdotan ryhmän nimeksi MARRASMAHAT. :) Tykkään ihan maha-sanasta enemmän kuin masusta. Ja marrasmammoja varmaan on jo aiemmilta vuosilta. :)

virva

Vierailija
125/161 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Lauantaina sitten pärähti odotettu plussa clearblue-digitaalitestiin ja nyt sitten marraskuun viimeisille päiville odotellaan pikkukakkosta syntyväksi. Enhän mä tuohon lauantain testiin uskaltanut pelkästään luottaa vaan tein kaksi muutakin eilen ja tänään :D

Meidän perheeseen kuuluu minä 27v, mies 31v ja juuri 2v täyttänyt esikoistytär. Toista on toivottu koko ajan esikoisen synnyttyä, jonka jälkeen on ollut kaksi keskenmenoa, ensimmäinen 10/08 (tuulimuna) ja toinen 9/09 (kuudennella viikolla). Vähän siis pelonsekaiset tunteet nyt ja odottelenkin viikkoa 14 kuin kuuta nousevaa. Silloin aion mennä alkuraskauden ultraan, jos siellä on kaikki hyvin niin vähän uskaltaa luottaa enemmän.

Tämä raskaus alkoi lääkityksellä minulla oli yhdistelmä metformiini+clomifen+pregnyl-irrotuspiikki. Lääkitystä ei tarvinnut kauaa käyttää vaan heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi.

Olen kirjoitellut täällä vauvapalstalla enemmän esikoisen kuumeiluaikana ja vähän odotus ja vauva-aikanakin, mutta viime aikoina vähän vähemmän.

Kiva tutustua uusiin ihmisiin ja samassa tilanteessa oleviin.

T: Juli ja Nupsukka rv 4+1

Vierailija
126/161 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotettu plussa tuli testiin perjantai aamuna ja sitten lauantaina ja vielä sunnuntaina tuli digitestiin plussaa!! :) Raskautta on toivottu jo vuoden verran joten olen onnellisuuden huipulla. Toivottavasti pikkunen pysyy mukana loppuun asti!

Vauva-sivun mukaan laskettu aika on 24.11,25.11 tai 26.11.

Eka neuvola käynti on 27.4. Ennen sit pitäisi tutustua netistä hiukan siihen mitä pitäisi syödä ja mitä ei saa syödä. Jos kellään on mitään kerrottaavaa niin kaikki tieto on tervetullutta! :)

T: Nanny

Vierailija
127/161 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut dragonlady, kurja juttu!

Onpas meitä jo paljon tänne ilmottautunut. Pitäisikö sitä perustaa ihan jo viikkopinoo tai kuukausi-..? Ja mulle käy ainakin Marrasmahat nimi vaikka mun mielestä masu söpömpi ;)

Täällä huonoa oloa tää päivä ja heikotusta oli jo eilenkin, et nyt se sit alkaa, yök! Oli meinaan tuosta kuopuksesta myös semmosta. Hirveä väsy on ja kylmä, kylmä, kylmä.. Mut pitää vaan jaksaa lasten kaa, kääksis! No ajois sit nukkuun! Ja lämmin tulee tuon vuoden vanhan perässä mennessä ;)

Olipas muuten kiva huomata, et meitä kolmannen odottajiakin oli yllättävän paljon :) Ja tais olla suurperheellisiäkin tääl, kiva!

Eipä muuta kuin viikonalkuja!

Emmuli rv 7+2

128/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on oikein kiva ilma, kauhulla ootan sitä hetkeä taas millon niitä jalkarättejä taivaalta tulee..eikös se luvannu taas jotain lumen ja rännän sekaista tulevan? Mun puolesta sais jo riittää vaikka kovasti lumisesta talvesta tykkäänkin mutta rajansa kaikella!

Sisko29: Se on sellainen kiinalainen vanhanajan uskomus juttu, yritän tuohon linkittää pari mallia, joista voit kattoa kumpi teille ois tulossa =D. Eli siinä naisen ikää verrataan hedelmöittymiskuukauteen ja sen mukaan on määritelty kumpi tulis :)

http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

http://www.holodeck.com/pregnancy/chinese-cal.html

Nuo on ihan hauskoja ja kiva sitte verrata vaikka lopuksi että kellä pitikään paikkansa :)

Oireita ei silleen pahemmin oo tullu ainakaan lisää. Välillä etoo tai lähinnä närästää mutta vielä ei ole tarttenu pönttöä halailla kuten edellisten onnistuineiden raskauksien kans, mutta senki aika vielä voi tulla ku niin alussa mennään. Mutta edelleen mua pelottaa, en varmaan voi nauttia tästä ennen alkuraskauden ultraa ainakaan. Maha on pipi edelleen, repii ja menkkaoireet jyllää...kait se on ihan ok..?

Nimestä: Marraskuun masut on kiva eikä mahakaan huono oo, mussukatki on ihan kiva tai marraskuun masujen myllertäjät :) no joo eiköhän tuo eka kuitenki..

Takasi töihin vielä ku tätä energiaa on..

nani 4+5

Vierailija
129/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista vaivaa ja ällötystä tällä suunnalla.

Mä ehdotan nimeksi mamut=marrasmurut tai masut tai mamat eli marrarmahat tai masut tai ihan miten kukakin haluaa sen tulkita, lyhennetty versio on selkeempi ja osuu kivasti silmään tuolta pinoista, voidaanhan me olla vaikka isnpäivän yllätyksiä, kun kerran siinäkuussa kaikilla on la:t

Noh nää oli vaan ehotuksia.

Mua nauratti kun hain postin, mulla on aika varattu äippäpolille 15.9.2010, voi tulla vähän myöhään toi np-ultra.....Oikea aika on siis 15.4, mutta on tainnu vähän heilataa tätsän sormi kun on tuota lappua kirjoitellut :0)

eipä tässä varmaan oikeen muuta ollu, tervetuloa kaikki uudet....

Mä oon tehny ton kiinalaisen jutun aikasemmista, Esikoisesta se meni oikein kuopuksesta ei, jos tätä nyt uskoo niin poika tulisi, se voiskin olla kiva, meillä kun on jo 2 tyttöä !

mukavaa viikonjatkoa, nauttikaa ihanista aurinkoisista päivistä !

piparilla ja uppis 7+3

Vierailija
130/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tahdon pahoitella Dragonladyn tilannetta! Olen itsekin keskenmenoja kokenut, ja eka erityisesti oli ihan hirveä. Surin sitä valtavasti. Pahoittelut teidän koko perheelle.

Sitten tuohon kiina-asiaan: mulla esikoisen kohdalla ei osunut oikein, mutta katotaas jos nyt vaikka, poikaahan tuo veikkaa. :)

Ja nimeen: mites olis MARRASMUKSUT?

virva, jonka 6kk tyttö parkuu lattialla kun ei yltä tuttiin, pakko mennä hätiin.

Vierailija
131/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista draconladylle!

Eilen oli eka neuvola ja sain katsella ihan ihan pikkuriikkistä pavun näköistä läpättävää juttua monitorista

Vierailija
132/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista draconladylle!

Eilen oli eka neuvola ja sain katsella ihan ihan pikkuriikkistä pavun näköistä läpättävää juttua monitorista

Vierailija
133/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, ei sitten millään!

Eilen oli eka neuvola ja ultralla katsottiin vauvaa, siellähän se pikku sydän läpätti

Vierailija
134/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lekurissa ja sielä todella oli pikkuinen alkio ja syke oli selvä! Olen niiiiiiii onnellinen! Pelkäsin todella että jäljellä on vain tuulimunaraskaus kun se toinen pussukka tuli pois. Nyt on viikkoja ehkä sen 6+6.

Ja laskettu aika hahmottuu sinne marraskuun 10.pv tietämille :) Ehkä ehditään kotiin vauvan kanssa kakkua tekeen iskälle isäipäiväksi! :) JOS sattus laskettuna syntyyn...

Tätä päivää ei pilaa mikään!

Kaikki tää itkuntuhraus hyvästä ja pahasta, öklötys ja ihme himarit joihinki sapuskoihin, ei olekaan ollut turhaa. Olen niin täpinöissäni! :)

Vierailija
135/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et meitä on täällä näin paljon! :)

Toivottavasti Dragonladyn tapaus ei toistu kenenkään muun kohdalla. Pahoittelut teidän perheelle!

Jos kiinalaiseen on uskomista niin tyttö olisi tulossa. Saa katsoa täsmääkö. :)

Ryhmän nimellä ei väliä. Olen mukana missä vaan, nimellä ei väliä kun on näin onnellinen :)

Vierailija
136/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi vuoto, ei vielä kova, mutta odottelen sellaista... Alavatsaan sattuu kuin kovemmissakin menkkakivuissa.... Raskaustesti näyttää edelleen plussaa (tänään vielä tein), mutta kyllä tämä nyt kesken menee, ei voi mitään.

Alusta saakka on ollut sellainen fiilis, että tässä ei hyvin käy ja yritin olla ajattelematta vauvaa. Silti tuntuu tosi pahalle...

Vierailija
137/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska toi kiinalainen testi, sen mukaan meille tulee neljäs tyttö! ennestään siis kaksostytöt -06 ja tyttö -07

Nyt on aamupahoinvointi alkanut ja iltaisin turvottaa!

suhina 8+1

Vierailija
138/161 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi: Halaus ja paljon voimia Dragonladylle ja Anirille :((. Todella kurjia uutisia, toivottavasti ei tule enää keneltäkään sellaisia!

Yyyyh ja blaaaah...mun pahoinvointi senkus jatkuu ja tuntuu voimistuneen. Toisaalta en tohtisi valittaa siitä, koska se on eniveitsuli hyvä merkki.. Mutta jotain RAJAAAAA!!! Oli pakko käydä lekurissa pyytämässä sairauslomaa. En kertakaikkiaan pysty menemään töihin. Käytännössä makaan koko päivän sängyllä tai sohvalla ja pidättelen oksennusta. Välillä koitan väkisin haukata jotain pientä nassuun (lähinnä jugurttia, maitoa, jaffaa, leipää, vihanneksia, piimää tms..) Aika harvoja pystyn syömään ilman puistatuksia ja huokauksia :(. En muista että oliko esikoisesta ihan NÄIN kamalaa kuvotusta.. Tää tuntuu kyllä kohtuuttomalta välillä! Mitään en pysty tekemään..pyykit ja tiskit lojuu sijoillaan mätänemässä.

Huomenna olis eka ultra (yksityisellä). Jännittää ihan hirveästi!! Onneksi mies tulee mukaan :). Tulen sitten kertomaan mitä näkyi ;).

Sisko29!! Kyselit taannoin milloin esikoiselle/sisaruksille on kerrottu vauvasta. Mä mietin ihan samaa..milloinkohan olis hyvä ajankohta :) Luulen että aika pian...toinen jo niin kovasti toivoo pikkusisarusta ;) "äiti,milloin minusta tulee isoveli" ja kysyjähän on siis itse tyttö ;DD heh. Tilasin jo netistä paidan, jossa lukee 'ISOSISKO' ja aiotaan sen avulla sitten kertoa isovanhemmille!

Tuosta ryhmän nimestä...kaikki ehdotukset kuulostaa hyviltä (paitsi sitä 'mamua' en oikein kannata..siitä tulee lähinnä 'maahanmuuttaja' mieleen, sori :)) Voihan sitä nimeä vaihdella fiiliksen mukaan ;). Eiköhän laiteta uusi pino pystyyn viimeistään ensi viikolla? laitetaanko esittelypino samaan vai erikseen?

Nyt lähden jatkamaan oksennuksen pidättelyä sänkyyn ja nauttimaan tästä 'ihanasta' närästyksestä :PPP

Adelaide rv 7+4

139/161 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saapuihan se pahoinvointi sieltä sitten,yök.Öllötystä ei auta yhtään se että vanhempi pojista on rajussa vatsataudissa ja oksennusta ja ripulia saa olla siivoamassa vähän väliä :( Ja nuorempi pojista on aivan terve ja semmonen vilpertti et hyppii,pomppi,riehuu ja kiljuu koko ajan...äiti ei oikeen jaksais ;) Noh,eikähän tää tästä jossain vaiheessa helpota,ehkä :)

Vierailija
140/161 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino olis kiva, nimell ei väliä. kaikki ehdotukset ok.

Itselläni oma vointi aika sama, väsyttää ja heikottaa. Nyt viikolla 8 ja ensi viikolla ensimmäinen neuvola käynti.

Esikoiselle emme niinkään kerro vielä aikoihin, mutta kun hän on reilun vuoden niin toisaalta ei viä kovin paljon ymmärräkään, vaikka kertois. Aika rankkaa tämä odottaminen kun vertaa ensimmäisen odotusta. Silloin sai työpäivän jälkeen huolata jne, nyt ei toivoakaan!