Marrasmammoja????
Huhuu!!!! Onko täällä muita juuri plussanneita tulevia marrasmammoja??
Itse tein tänään testin ja + sieltä tuli :))) iiiigs!!!! LA 5.11.2010
Esikoinen on myös marrasvauvva joten tuttu vuodenaika synnyttää... mikäli pienokainen vain pysyy kyydissä..
Seuraa kaipailee:
Adelaide rv 4+4
Kommentit (161)
liityn joukkoon mukaan :-) Viime viikolla plussasin ja la olisi näillä näkymin 18.11. Yli vuoden yritys viimein palkittiin. Meinasi välillä jo usko loppua koko touhuun... Neljäs muksu on tuloillaan meille. Edelliset on tyttö -00, poika-03 ja tyttö -08. Itse olen 33-vuotias.
Kiva kun tulee uutta väkeä joukkoon! tervetuloa!
Itse myös mietin tota varhaisultraa, mutta en ole siihen menossa. Lähinnä siksi, kun asun maalla niin lähimpään ultraan tunnin matka ja kuitenkin kun olen joka päivä töissä neljään...menee vaikeeksi. Aion siis sinnetellä np-ulrtaan. En kyllä ollut edellisestäkään raskaudesta varhaisultrassa.
Mulla on jotenkin rauhallinen ja luottavainen ole. Aika erilainen kuin ensimmäisestä raskaudesta. Nyt olen jo alkanut miettimään synnytystä ja mihin synnytyssairaalaan menis jne.
Hei vaan kaikille!
Tiistaina testi näytti plussaa ja olin pudota sohvalta! (kaksi vuotta yritystä takana) oli pakko tehdä sitten vielä eilen aamulla toinen testi ja onneksemme se näytti samaa=) laskurien mukaan esikoisemme laskettu aika olisi 18.marraskuuta.
ensi kuun alussa olisi ensimmäinen neuvola, jänskättää kovasti.
Onnea teillekkin kaikille plussanneille
Plussa pärähti ruutuun maanantaina. Tuli pikkasen yllätyksenä tämä raskaus, mutta ihan hyvillä mielin täällä ollaan jo. Tämä olisi kolmas lapsi jos kaikki menee hyvin. Oireita ainakin on :) Alkuraskauden ultrasta en osaa vielä sanoa, vasta neuvolaan aikaa tilailen tänään. Laskurin mukaan la olisi 14.11. Tosin edelliset on syntyneet rv 39 joten saattaa tulla jo lokakuun lopussa.
Oikein ihanaa odotusaikaa kaikille marrasmammoille!
täällä ihmettelen, voiko käydä niin että rintojen arkuus vaan loppuu? Oli tosi arat noin viikon pussauksesta ja sit loppu... mietityttää... tulis van jo se alkuraskauden ultra, niin sais jonkunlaisen rauhan. Se olis sit viimenen päivä. Ja neuvolan sain melkein kuukauden päähän. Juuri muita oireita ei ookkaan, paitsi kova väsymys. Onnea odotukseen kaikille!
Tsinnia rv 5+2
Aivan järkyttävä olo ollut tänään :((( hillitön pahaolo koko päivän. Kävin aamulla jumpassa vaikka kuinka väsytti ja sen jälkeen onkin ollut karsea 'krapula-olo'. Koko (vapaa)päivä on mennyt sohvalla maatessa ja oksennusta pidätellessä!!! *örf*
Jos tämä ei yhtään hellitä ensiviikkoon mennessä niin on varmaan pakko hakea saikkua..
Muistelen kyllä, että tytöstä alkoi suunnilleen samaan aikaan tää pahoinvointi ja sitä riemua riitti rv 14 asti. Yhhyh!!!! Onko mulla yhtään kohtalotoveria??? Onko kenelläkään muulla vielä vastaavaa???
Koko ajan on syötävä jotain..ei voi päästää vatsalaukkua tyhjäksi :P muuten lentää pirjo.
Kyllä se ainakin minulle sopisi, että oma kuukausipino laitettaisiin pystyyn. Nyt vain hyviä nimiehdotuksia miettimään...
Pikkupapu75 rv 4+2 (omien laskujen mukaan)
Juu, kannatetaan :)
Löytyykö halukasta ylläpitämään esittelypinoa?
En kyllä keksi nyt mitään kovin raflaavaa nimeä.. ainoastaan näitä perinteisiä: 'marrasmasut' 'marrasmurut/-mussukat' ....
Onko kenelläkään ideoita?
Adelaide 6+5
Pahoinvointia myös täällä :( Ollut jo pari viikkoa ja pahemmaksi menee ( Olisiko raskaus kuitenkin pidemmällä, kuin luulen? ). Itsekin mietin tuonne töihin menoa, että kuinkahan sitä siellä pärjää. Aamusta alkaa ja vasta nukkumaan mennessä helpottaa.
Menkkamaista jomotustakin on huomattavasti enemmän kun kahdesta ensimmäisestä, mistähän sekin johtuu? Luulisi, että mitä enemmän on raskauksia takana niin nuo "kasvukivut" helpottaisi.
Onko kellään muilla vaikeutta nukkua yöllä? Alkuyö menee tonne 03 asti ihan ok, mutta sen jälkeen menee pyörimiseksi. Mulla on kyllä töitten puolesta jonkunasteista ressiä, joten johtuisko siitä?! Hyvää se ei kuitenkaan taida masuasukille tehdä :(
Silli 5+3
Ihmettelen, että olen suuremmilta pahoinvoinneilta säästynyt ja lähinnä muiltakin oireilta. SEn takia on varmaan niin vaikea sisäistää olevansa raskaana ellei testi muuta näyttäs ja menkat ois myöhässä. Sikäli jännä, tunnen koko ajan olevani pirteämpi kuin ennen raskautta. Töissäkin jaksan paremmin ja olen positiivisempi. Tai sitten se johtuu kevätauringon säteistä jotka pikkuhiljaa pilkehtivät pitkän talven jälkeen :)
minäkin ilmottaudun mukaan....
tänään oli jo jopa ensimmäinen neuvolakäynti =)
nyt menossa viikko 6+4 ja tää olis kolmas, jos vaan matkassa pyssyy. peukut pystyy!!! =)
maamamma rv6+4
Täällä myös ollut uniongelmia. Nukun alku yön hyvin, mutta sitten menee pyörimiseksi. Tosi ärsyttävää. Kuitenkin täytyy jaksaa töissä ja vielä kotona 1vuotiaan kanssa. Oon 24h väsynyt, oksennus kurkussa...noh, hyvän syyn takia tässä oireillaan.
Hyvää viikonloppua kaikille mammoille!
kun ensi kertaa näkee sikiön ultrassa :) Tänään käytiin varhaisultrassa ja nyt on tosi helpottunut olo kun ei tarvitse miettiä että kasvaako masussa mitään. Syke löytyi ja sikiön pituudeksi mitattiin 10 mm. Omien laskujen mukaan kuukautisista nyt olisi meneillään 6+4, mutta ultrassa sanottiin että olisi 7+0.
Jännitin tosi paljon, mutta täytyy sanoa että kyllä avopuoliso silti jännitti vielä enemmän. piti oikein hermo sauhut vetää vaikkei hän ole polttanut muutamaan vuoteen. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille muille marrasmammoille!
Varovaisesti minäkin täältä seuraan liityn. LA olis 27.11 jos tässä kaikki menee kuten toivotaan. Kolmas lapsi olisi.. Vielä täytyy huomenna varmistaa, että ihan oikeasti on raskaana. :)
pari viikkoa on ollut pahaa oloa, varsinkin iltaisin ja öisin, mutta se on mennyt ohi. rinnat on tosi kipeät koko ajan, muita oireita raskaudesta ei ole =)
oon kattellut ja vaunuja ja muita tavaroita ja en tajua miten jaksan odottaa tätä tätä lasta marraskuuhun asti ennen kuin se syntyy...
onneks tulee ainakin kesä ja lämmintä :)
onnea paljon kaikille tuleville mammoille.
Jos tämä nyt hyvin menee, meille olisi tulossa kolmas lapsi, la nettilaskurin mukaan 20.11.
Nyt on vaan pientä huolta, kun tämä ei ole mennyt ollenkaan niin kuin edellisillä kerroilla...
Alkuun oli valemenkat, jotka loppuivat heti alkuunsa. Muutaman päivän odottelin menkkoja, ja kun niitä ei alkanut kuulua, tein raskaustestin. Siihen tuli tosi haalea viiva, ja tänä aamuna tein toisen testin, siihenkin tuli haalea viiva.
Raskausoireita ei juurikaan ole, rintoja vähän aristaa ja alavatsaan välillä juilii, varsinkin oikealle puolelle.
Nyt vähän pelottaa, että onko tämä kohdunulkoinen raskaus vai mikä.
Maanantaihin pitää vissiin odotella, että voi soitella johonkin ja kysellä viisaammilta neuvoa.
Kannattaako soittaa neuvolaan vai naistentautien polille vai mihin?
Että tällaisissa fiiliksissä toivottavasti raskaana 4+6
Onnellisena tästä pienestä ihmeestä, liityn joukkoonne. Testi näytti + viikko sitten ja aika epätodellinen olo on vieläkin. Neljäs tulossa meidän perheeseen jos päästään loppuun saakka. Oireina tähän mennessä ainoastaan palelu ja mieletön väsymys.
Uneliini 4+6
eilen alkoi vuoto joka on jatkunut vaan, eli kesken meni tämä raskaus. :( olin koulutuksessa toisella paikkakunnalla, joten oli aika paljon kokoamista itsessä aamulla hotellissa, kun tajusin, että raskaus ei jatku enää. piti vielä pitää esitelmä auditoriolliselle ihmisiä ja aika sekavat fiilikset oli, todella piti pinnistellä että sain itseni kasaan. mutta eipä tälle nyt mitään voi, alusta asti oli hieman epäuskoinen olo, jota tietenkin verikoe vahvisti (eli hcg arvot olivat terkkarin mukaan matalammat kuin pitäisi). poistun siis pinosta.
tsemppiä kaikille odotukseen, toivottavasti kenellekään muulle ei käy näin.
Tuntuu ilkeältä laittaa iloista asiaa dragonladyn jälkeen..Tsemppiä hänelle! Niin, oon viikolla 5+6, toista odotellaan, LA 15.11. Esikoinen on pian 5 v. tyttö. Kertokaa milloin ja miten ootte kertonu esikoiselle tulevasta pikkusiskosta/veljestä? Millaisia reaktioita on tullut? Tuntuu aika tutulta iso osa teidän muiden kirjoituksista: väsyttää, öklöttää, tissit on KIPEET ja ISOT! pari kertaa on mahassakin vihlaissut kunnolla. Neuvola varattuna 12.4. ja täällä on myös takuuvarma pelkopoli-tapaus. Onko jollain takanaan synnytyksen jälkeistä masennusta?
Minullakin on laskettu aika 15.11. Vajaan viikon on ollut tosi huono olo: väsyttää ja oksettaa - ihme että olen jaksanut töihin vääntäytyä. Esikoinen on 7-vuotias ja ihmettelee tietysti, miksi äiti koko ajan nukkuu... Yksi asia huolestuttaa: en ole ottanut vielä(kään) sikainfluenssa-rokotusta, pitäisiköhän ottaa rokotus pikapuolin?
Tein tänään (ties monennenko) varmistustestin, nyt sellasen CB:n digitaalisen jossa on ne viikkonäkymät...Joten kaippa se on uskottava että sitä raskaana on ku testi ilmoitti että "raskaana 2-3viikkoa" eli meneillään ois rv 4-5.
Todellakin on aika kurjaa tulla hyviä uutisia kertomaan ku Dragonladyn uutiset edellä on, pahoitteluni ja lujat rutistukset! Itelle nuo uutiset ovat valitettavan tuttuja joten aikani mietin joko tänne uskaltaudun (taikauskoisena) ku edellisen kerran tipuin noista huhtikuun haneista pois. Mulla on siis takana neljä km:a mutta onnekseni meillä on myös kolme ihanaa poikaa eli tää raskaus ois meidän kahdeksas ja näillä näkymin tää pienokainen ois meidän viimenen ku tuota ikää tulee taas huomenna lisää mittariin...
Olin jo luovuttanu ettei meille enempää tuu ku tälle pienelle annettiin lupa tulla heti ku ed. synty mutta aika huonolla menestyksellä ja ku lekurini kertoi että nuo mun munasarjat on ihan tukossa ja tässä plussanneessa kierrossa oli kokeiluna terot+clomit lähinnä juuri kadonneen kierron metsästykseen sekä munaskujen kypsyttämiseen. Ens kierrossa ois ollu tarkoitus mennä seuranta ultraan kp10 mutta nyt käviki näin :)
Mää olen siis huomenna 34v, ukkokulta 36v ja pojat 02/95, 08/99 ja 08/07 ja neljännettä siis ootellaan Lahdessa eli synnäri ois PHKS niin ja se LA ois ilmeisesti 25.11
Ja mikäli tuohon kiinalaiseen kalenteriin on uskominen niin tääki ois poika! (kuten tuo kalenteri tiesi kertoa myös noista kolmestakin) =D
Oireita on kamalien menkkakipujen lisäksi kans noita tuttuja kuten rintojen ööö täyttymistä (kolmen lutkuttjan jälkeen tyhjien säilöiöiden täyttymistä) ja kipuilua, järkyttävät repäisykivut mutta nyt noita on sekä vas että oik puolen (ennen mulla on ollu noita vaan oik puolen eli ei koskaan ennen vas puolen ja että molemmilta puolen), väsyttää muttei vielä kovin rankasti (ei siis sitä zombieoloa vielä kuten edellisestä) ja välillä on sellasia huononolon tuulahduksia, niin ja tietty palelee-ei palele-palelee-kuuma!-olotilat, närästys on nyt tullut uutena ystävänä kehiin, tätä mulla ei ole ollu oireena muutako tuossa edellisessä keskenmenneessä (jossa tosin ei muita oireita ollukkaan)..
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja toivotaan ettei kenenkään tarttis enää tippua pois ja kaikki sais sen marraskuisen nyytin!
Huh, tulipas tekstiä....Mukavaa sunnuntain jatkoa!
nani rv 4+3 (mitä ilmeisemmin)
Minä soitin ainakin heti plussan jälkeisenä päivänä neuvolaan, koska eihän sitä tiedä minkälaiset jonot täällä Helsingissäkin on. Ajan sain kuukauden päähän.
Tänään käytiin varhaisultrassa yksityisellä, ja sieltähän löytyi 9,2 mm alkio ja tasainen syke, jee! Päiviksi laskettiin 7+0, viimeisten menkkojen mukaan olisi ollut jo 7+2.
Varhaisultrassa (tehdään alakautta) tehdään mittaus ja katsotaan montako ihmisenalkua sieltä löytyy, eipä juuri muuta.
Eli ei sillä oikeastaan muuta merkitystä ole kuin että saa varmuuden että kasvu on lähtenyt käyntiin ja nyt on kuulemma 90% todennäköisyys että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Eipä ole juuri muita oireita kuin ajoittainen yököttävä olo viimeiset pari viikkoa. Oksentanut en ole ja aamulla syön aina voileipäkeksin ennen ylös nousemista, niin sekin tuntuu auttavan. Niin ja rinnat on tainnut vähän turvota mutta eivät ole kuitenkaan arat.