Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOkuiset keskiviikkona***

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitin juuri pitkän jutun jonnekin bittiavaruuteen, argh!

Yöllä onkin satanut vettä meidän allergikkojen riemuksi, pölyä hieman vähemmän ilmassa ja helpompi hengittää edes pienen hetken. Onneksi olen haravoinut pihan jo ettei tarvitse mennä pöllyttämään enää. Ensi viikolla ajattelin kyllä istuttaa orvokit ruukkuihin ja vaihtaa ne juhannusta ennen petunioihin.

Hanneli: Tuntui varmaan ihanalta saada välillä positiivisiakin uutisia, kun olet joutunut murehtimaan ukkiasi nyt pidempään.

Picapica: Kurjaa nuo kunnan säästöt...Kysele täällä asiosta, jotka sinua askarruttavat, kyllä joku varmaan osaa vastata.

pikku_ruu:Tuo kenkä-juttu kuulosti niin tutulta. Minä lähdin viime viikolla hieman korkeimmissa kengissä poikien kanssa kaupungille, kävellen. No menomatka sujui ihan ok, mutta se tulomatka! Meinasin jo riisua kengät, kunnes hoksasin, että minullahan on se riivatun 77 e hoitosukat jalassa...

Pepper: säästösyistä ja elämää helpottaakseni minäkin tukkaa kasvatan...

Mantse: on se hyvä, että joku meistä turkulaisista mahakkaista on kaupungille asti jaksanut vappuna.

Kirppu: Ihanaa lomanodotusta!

Myry: Minäkin teen tämän suursiivouksen pari kertaa vuodessa, mutta en millään jaksa lähteä kirppikselle vaan vien vaatteet ja tavarat Pelastusarmeijaan.

Peeveli: Tsemppiä maitoaltistukseen, meillä on kahdella pienimmällä maitoallergia.

Jotain vielä...unohtui...sori...

Missäköhän Lem ja Puuhapetet luuraa, samoin Karmiini...

Pitäisiköhän tuossa toukokuun loppupuolella laittaa uusi pino koskien 17. kesäkuuta ja Kaivaria? Joku esitti kysymyksen tapaamispaikastakin, Kaivarihan on aika iso paikka...pistetäänkö sekin mietintämyssyyn...täytyy sopia myös kellonaika ja nyyttärituotavat...

Nyt siirryn kahvinkeittoon ja aamupalan laittoon ja jatkan sitten viimeisen siivouskohteen eli yläkerran vaatehuoneen kanssa (lue romuvarasto, tuleva vaatehuone...). Ihanaa päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 23+1

Vierailija
2/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväistä huomenta!

Aamumyslit mahassa ja kahvikuppi kädessä. Kuopus kuuntelee lastenlauluja ja hytkyy tahdissa...

Tuntuu että toimintatarmo on iskenyt useampaankin elokuiseen listalaiseen. Minäkin eilen siivosin takapihaa ja sain vietyä sorttiasemalle peräti puoli autollista romua. Ah, että teki hyvää sielulle! Muutettiin viime kesänä ja nyt pähkitään tömpsäyttääkö suht iso euromäärä takapihan kalusteisiin vai odottaako syksyyn jolloin noita kalusteita saisi merkittävästi halvemmalla =) Voitte vaan arvata mitä minä olen mieltä =) ja mitä mies on mieltä =( Katsotaan kumpi voittaa!!

SUPISTUKSISTA ja TAAPERON KANTELUSTA...suppareita on melko säännöllisesti noita vatsan kovettumisia ja tuntuu ikäänkuin pitäisi huohotella. Rakas puolitoistavuotias kuopuksemme tahtoo kovasti äidin syliin etenkin kun kokkailen ja silloin tulee häntä kannettua ja myös nosteltua kun kipuaa tuoleille ja yrittää pöydällekin toisinaan kivuta. Mietin että mitenköhän paljon vaikuttaa supisteluun. Olisiko mitään vinkkiä tähän asiaan?

HIUKSISTA...ai että alkoi kutkuttamaan tuo kampaaja-ajan varaaminen. Taitaa olla meillä listalaisilla melkoiset hulmuavat harjat kesän loppuun mennessä kun raskausaikanahan hiukset vissiin kasvavat melkoisella nopeudella. Ja sitten on vielä se ihana kesäauringon valo joka vielä kasvua kiihdyttää!! Kasvatin viime raskaudessa tukan pitkäksi ja se on kyllä osoittautunut helpoksi äippälomatukaksi.

nyt täytyy mennä, en muista puoliakaan eilisestä pinosta mutta voimia ja hyvää vointia kaikille!

t.tuuli72 + jumppailija rv24 (muistaakseni?!?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiiitkästä aikaa käyn palstaa kurkkimassa, töissä on aivan järjetön kiire. Päivät ovat venyneet pitkiksi ja tyttöä on tullut nähtyä ihan liian vähän. Roikkuu aina koko illan lahkeessa, on se niin hellyttävä. Itsellä alkaa omatunto kolkutella kun tuntuu, että kotona käyn suunnilleen vain nukkumassa. Onneksi koko vappu oltiin oman perheen kesken kotona ja tytön kanssa paljon.

HIUSTEN KASVATTAMISESTA: minä lukeudun myös kasvattajiin. Oikein harmittaa syksyinen päähänpisto leikata lyhyeksi ja hyödynnän tämän raskausajan kasvattamalla takaisin edes sellaiseen pituuteen, että hiukset saisi kiinni. Hiukset tosiaan kasvavat kohisten.

Vointi on olosuhteisiin nähden mainio. Väsymys painaa, mutta laitan sen näiden pitkien päivien piikkiin. Rautaa olen alentuneeseen hemppaan syönyt ja tuntuu auttavan. Virtsatietulehdusepäily oli ja jotain häikkää näytteessäkin, mutta lääkärin mukaan pitää vain juoda runsaasti niin pitäisi mennä ohi. Silti epäilys vaivaa ja ajattelin uusia näytteen. Niin ja hammas alkoi oireilla ja epäilen joulukuussa laitetun paikan lohjenneen. Huomenna päivystykseen. Onhan näitä vaivoja. Vastapainoksi hemmottelen itseäni jalkahoidolla ja kampaajalla! Ja menemme miehen kanssa teatteriin, tosin viikolla. Ja kerrankin esitys joka kiinnostaa yhtä paljon molempia eli Viivi ja Wagner.

Masussa on jokapäiväiset jumpat alkaneet, tuntuvat hiukan huonosti ulospäin vielä. Johtunee edessä olevasta istukasta. Huomasin, että on ollut juttua kohdunkaulan päällä olevasta istukasta, mulla todettiin sellainen rakenneultrassa ja kontrollikäynnille pitäisi mennä muistaakseni viikolla 26. Toivottavasti on siirtynyt, sillä en haluaisi sektiota.

Nyt töiden pariin ja toivottavasti ehdin vielä palailla myöhemmin.

Hyvää keskiviikkoa!

emali 24

Vierailija
4/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa siivoillut ja pesty pyykkiä. Ekaks siivosin meijän varastokopin kun muuton yhteydessä tungettiin vaan tavarat äkkiä sisään ja ovi kiinni. Ja piti saada talvilelut mahtuun sinne kun ovat tähän asti ollut yhteisessä pyörävarastossa. Nyt ne on pois sieltä eipä pitäisi siitä asiasta tulla valittamista. Tilalle tuli pari pientä laatikko hiekkaleluja ja pelejä. Ovat rattaitten vieressä ei pitäisi tulla sanomista. Ulos en niitä enään uskalla jättää kun viime syksynä hävis puolet leluista kun jätin ulos kun edellisessä paikassa ne sai olla rauhassa hiekkalaatikolla. Sitten pesin lasten talvivaatteet pois ja niitä riittää kaikilla pari haalaria ja toppatakki ja housut eli pestävää riitti.

Vappu meni siinä samalla mies oli töissä. Yhtenä päivänä käytiin mummolassa grillaamassa ja muutenkin kyläiltiin. Su ja Ma mulla oli siskon tyttö yökylässä kun he olivat vappua kavereillaan viettämässä. Meillä kun mies meni juuri samaiseksi yöksi töihin niin ei oltais muutenkaan mihinkään menty.

Eilinen meni lepäillessä. Huomas että kun enempi riuhto tuolla varastossa niin tuli supistuksia enempi. Nyt tarvii ottaa ihan rauhallisesti etteivät lisäänny. Lääkäri neuvola olis parin viikon päästä niin näkee onko niistä supistuksista ollut haittaa.

Lapset odottavat jo kovasti lomaa ja koulu ja eskari päiviä lasketaan joka päivä ja aikaa koska vauva syntyy.

Nyt täytyy lähteä viemään eskarilainen kirjastolle menevät sinne katsomaan pelikaani miestä.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 24+6

(anteeksi oma napainen viesti)

Vierailija
5/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatelilla meinasi olla kiire. Lapsivesi meni vajaa viikko sitten ja nyt sitten vaan maataan, syntymään asti. Kaikille odottajille hyvää kesää. Terveisi Eria ja Taateli 24+4.

Vierailija
6/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin piiitkästä aikaa pinoutua. Taustailen ahkerasti mutta en viitsi kirjotella paljoa kun toi kirjallinen ulosanti on tosi heikkoa...

Kaivellaanpa oma napa ekana...Rv sama kuin Opemammalla eli 23+1 ja kaikki mennyt hyvin. Masu kasvaa kovaa vauhtia vaikka onkin vielä pieni. Ultrassakin olen käynyt jo pari kertaa ja vielä olisi yksi tossa rv28. kiva sinne on mennä ja seuraavalla kerralla pääsenkin 3D ultraan. Minulla on perinnöllinen sairaus peryityy fifty-fifty, eli jos on onnea niin lapsi saa terveet geenit ja jos ei niin sitten saa sen sairauden. Niin tässä vaan on se mahdollisuus että olisi synnynnäisiä epämuodostumia, siksi monet ultrat. Plus myös istukka on lähellä kohdunsuuta joten sitäkin vähän seurataan...Mutta en valita, aina on kiva käydä masukkia moikkaamassa...=)

Neuvolakin oli tossa viime viikolla. Kaikki muuten hyvin paitsi hemppa 105. Parilla numerolla se oli noussu mutta ei tarpeeksi joten rautaa syödään. Ei tosin vaivaa eikä haittaa alhanen hemppa. Painoa on tullu nyt 2kg yhteensä ja sf mitta oli 19.

Esikoista odottaessa tähän mennessä oli tullut jo 5 kiloa lisää sf:ää en muista ja mulla joku menninkäinen syönyt esikoisen odotuskortin...=(

Kertokaas te joilla on vertailu pohjaa...( useampi lapsi) niin kun noi ultraajat antavat paino arvion niin jos esim, esikoisella on ollut rv 21 350g ja toisella 420g samalla viikolla niin miten on pitänyt paikkansa todellinen paino? siis onko toinen ollut silloin isompi?

Mulla on joku häiriö päässä ja kauhea pelko saada iso vauva...esikoista odotellessa näin unta että sain 62cm pitkän tytön ja kun kotiin päästiin tämä tyttö oli jo neljä vuotias...

Uni ei onneksi käyny toteen...esikoinen oli poika ja alle kolme kilonen. Mutta kauhean" trauman " sain siitä vauvan kokoon.

Mutta juu täytyy lopetella ja koetta useimminkin pinoutua...

Aurinkoista päivää kaikille

Zilla ja masu 23+1

Vierailija
7/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERIA: Toivottavasti vauva vielä pysyy mahassa eikä väkisten tungeksi tähän maailmaan!!!! TSEMPPIÄ kovasti vuodelepoon!!!!!!!!!!!!!! On niin vähän vielä viikkojakin kasassa!

Viimeyö oli mitä oli, tyttö natisi ja kitisi vähän väliä, mikähän sillä nytten on? No tänään on korvakontrolli niin saa tietää et onko vika siellä vaiko jossain muualla..

Nyt sitten koulukirjojen pariin..

hanneli ja natikka rv 26+3

Vierailija
8/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eria: jaksamista loppuodotukseen, en tiennyt että tuollainen on edes mahdollista.

VÄSYMYS

harvakseltaan täälläkin niitä touhupuuskia, mutta enimmäkseen väsymystä taas =( Rautakuurin söin ja ehkä piristi vähän tai sitten oli lumevaikutus. Viime yönä valvoin taas 2 h enkä saanut unen päästä kiinni millään, tosin samaan aikaan valvoin 1,5v taaperomme ihan vain jutellakseen niitä näitä...

Mutta siis heräilen lähes joka yö 4-5 krt ja välillä en sitten saakaan enää unta. Ehkäpä se onkin syy tähän päiväväsymykseen.

HIUKSET

kävin myös kampaajalla viime viikolla ja leikkautin taas aika lyhyeksi. Hiukset on niin ohkaiset, että pitkänä niissä on enemmän tekemistä kuin lyhyenä.

Pitäisi ottaa puhelin käteen ja soittaa Kelaan ja kysellä vielä lomakkeen täytöstä kun olen tehnyt osa-aikatöitä ja oma yrityskin on ollut toiminnassa vaikkei siitä tuloja ole tullutkaan. Ja sitten vielä tikkien poistoon viime viikon haaverista.

petraelena 24+5

Vierailija
9/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eria: nyt lepoa!!!!!!! ja stemppiä sulle jaksamiseen.....

ja muille huomenta vaan tasapuolisesti.

ihanaa se kesä vihdoin sieltä tulee...siitepölyt vaivaa eikä täälläpäin vettä näy.

lähdetään kesäkuussa lomalle...haen aina välillä sellasta lomaliiton tuettua lomaa ja päätös tuli että olemme päässeet....

viimeeeksi kävimme huhmarissa, ja nyt menenmme punkaharjulle.....eheheheh se on kivaa kartan kanssa suunnistusta taas tiedossa.

meillä lapset meni tarhaan pitkästä aikaa taas ja tässä aamupäivä menee kivasti ja rauhallisesti...pojilla oli kamalat vatsataudit , onneksi ei tullut minuun.

mutta plaamisiin.

minttu rv 25+3

Vierailija
10/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Erialle ja Taatelille jaksamisia. Meneekö ihan sairaalaolosuhteissa syntymään asti (vai pääsetköhän lukemaan näitä)? Kerrothan kuulumisia, kun pystyt; me täällä pidetään teiät mielessä.

Vappu tuli ja meni, enkä sitten viitsinyt lähteä sinne tupareihinkaan. Ajatus känniläisistä ei sittenkään kamalasti kiehtonut. Sen viinilasillisen kuitenkin vappuaattona nautiskelin.

Ottaa niin paljon päähän, että melkein itkettää: Sain takaisin lainaamiani vauvanvaatteita -likaisen harmaina!!! Pelastaako niitä enää mikään? Lainaajallaystävällä olikin ihmeen hoppu kotiinsa, en nyt ihmettele miksi. Miten voin yrittää saada noista valkoisista (saatika muut värit) potkareista, bodyista jne käyttötavaraa, onko vinkkejä? Ei ne tuosta enää enempää pilallekaan voi mennä.

Käytiin eilen Stokkan outletin muuttomyynnissä Vantaalla. Hemmetisti oli väkeä mutta kyllä oli halpaakin. Sain reilulla parilla kympillä aika ison läjän vaatetta. Suosittelen käymään, jos asuu lähellä ja hermo kestää ihmispaljoudessa.

Kesähäitä kuullosti olevan luvassa teilläkin. Mitähän ihmettä sitä keksii päälle, kun ei viitsisi ihan älyttömiä rahasummia laittaa äitiysjuhlavaatteisiin. Bebesissä oli kivoja mekkoja mutta maksavat aivan tuhottomasti. Minkäslaisia ratkaisuja te ootte tehneet juhlavaateasioissa?

Ajatus katkeilee, parempi siis lopetella tältä erää. Vointeja kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
11/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin erittäin paljon tsemppiä Erialle sinne vuodelepoon. Toivotaan, että pikkuinen siellä masussa vielä jatkaa kasvuaan. Mutta apu on ainakin pikkuiselle lähellä sairaalan levossa.

Kovin näyttää aamu harmaalta, vaikka iltapäiväksi on luvattu säätiedotuksessa jopa jotain 20 astetta lämmintä. Olisi kiva, jos aurinkoa tässä tänäänkin vähän saisi :)

Hanneli80: Kiva kun sait eilen niitä hyviä uutisia lääkäriltä :) Eihän meillä tässä enää mielettömästi ole aikaa kuitenkaan edes jäljellä.

VAUVAN LIIKKEISTÄ:

Täälläkin vauva on alkanut olla tosi aktiivinen liikkumaan ja tuntuukin siltä eli kaikkea möyryämistä ja potkuja tosi paljon ja yölläkin aina välillä. Omituisia vauvauniakin sitä tulee nähtyä. Ja ei meilläkään mies ole kuullut vauvan sydänääniä vatsan läpi vaikka on yrittänytkin joskus sitä mitä siinä neuvolakirjassa sanotaan...

Nyt on alkanut myös pikkasen kiinnostus siirtymään vastasyntyneiden asioihin raskauteen verrattuna niin että olisipa kiva, jos olisi pian jo vaikka heinäkuu niin meidän ajat lähestyisi :)

Kovasti houkuttaisi jo tehdä kaikenlaisia hankintoja vauvaa varten kuten pinnis, rattaat, sitteri, vaatteita, turvakaukaloa yms, mutta kun en itse oikein kaupoissa ole käynyt eli miehen kontolle kaikki reissut jääneet niin on kaikki sitten vielä hankkimatta. Mutta hyvinhän tässä vielä ehtii shoppailla. Yksi suuri huvi on nettikirpparin selailu ja vauvan vaatepakettien katselu, mutta kun ei sitä sukupuoltakaan voi vielä 100% varmuudella tietää :)

Pia rv:lla 28 :) jo ja kuulostaapa hienon isoilta viikoilta...

Vierailija
12/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on jo siirtynyt kesäaikaan. Eilen sai lippalakin joka on nyt kultaakin kalliimpi. Aamulla hän pukiessa laittoi sen lippa taaksepäin ja oli valmiina lähtemään päiväkotiin. Onneksi sain tunkaistua kypärämyssyn korvien suojaksi.

ERIAlle ja Taatelille tsemppiä vuodelepoon. Päiväkerrallaan viikot karttuu, toivotaan ettei Taateli vielä tule vanhempiaan katsomaan.

TUULI: meillä esikoinen on kookas ja itse olen joutunut rajoittamaan pojan kantamista. Poika viihtyisi hyvin sylissä kun sieltä näkee niiin paljon paremmin ympärilleen. Itse istahdan maahan tai sohvalle kun otan pojan syliini. Nyt hän on jo siihen tottunut mutta alussa tapani nosti äänekkään vastalauseiden myrskyn. Tietenkään kaikkia nosteluita ei voi vältää. Ruokaa laittaessani joudun tunnustamaan että turvaudun aika usein DVD-elokuviin ja piirrettyihin.

ZILLA: Itselläni ei ole kokemusta kokoarvoista ja kuinka ne pitää paikkaansa. Eikö sitä sanota, että usein toinen lapsi olisi isompi kuin esikoinen, kolmonen taas isompi kuin kakkonen... Itse odotan jännityksellä kokoarviota nyt kakkosen kohdalla kun poika oli syntyessään viisi kiloinen ja 57cm pitkä. Mut leikattiin ja kaikki meni hyvin. Hieman hymyilytti kun mies tuumasi, että mukava hoitaa kunnon kokoista vauvaa. Häntä kun kovasti jännitti uusi pieni nyytti. On myös jännä kuinka kaikki aina mulle sanoivat (ja sanovavat edelleen) kuinka iso teidän poika on. Minusta hän on kuitenkin niiiiin pieni :)

ihan hölmistyin kun luin että jotkut ovat jo lähempänä rv30. Kyllä aika on mennyt nopeasti :)

pubu ja Unski rv24+5

Vierailija
13/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin tänään vielä Naisten klinikalla ultrassa tarkastamassa tuota vaavin sydäntä, hyvältä näytti. Kaksi lääkäriä kävi sitä tutkailemassa ja kumpikin tuli siihen tulokseen että mitään vikaa ei ole.

Painoarvio oli nyt 515 g, viikkoja siis 23+2. En osaa sanoo miten pitävät sit paikkaansa. Tuosta painosta sanoivat vaan et hyvän kokoinen on viikkoihin nähden. Esikoinen oli viikoilla 24+2 arvioitu painavan 680g. Syntyessään painoi 3085g.

ERIALLE, jos pääset lukemaan viestejä, kamalasti jaksamista makoiluun ja onnea matkaan!!! Tule tosiaan kertomaan kuulumisia jos vaan pääset.

TUULI: Sama täällä, esikoista on pakko kannella ja meinaa kyllä jo mahaan ottaa ja välillä tulee noita supistuksia. Meillä poika nukkuu vielä yläkerrassa, ja ei oikein osaa alas itse tulla. Joten pakko kannella ees ja taas. Mun pikkusisko tulee viim. heinäkuussa mulle avuksi, et loppu raskaudessa on onneksi joku kokopäiväisesti apuna hoitamassa.

ODEllakin, kuin myös monella muulla, oli tuo juhlavaate ongelma. Niin myös täällä, ekat häät on jo tän kuun 20. päivä. Vinkkejä otetaan vastaan..

Moni oli hiuksia kasvattelemassa, mä taas mietin lyhyemmäksi leikkaamista, tuntuu että tippuu kaikki hiukset päästä. Ihan kauhee määrä lähtee hiuksia kun käy suihkussa ja harjatessa.

Täällä ei sada, muutta ei kyllä paistakkaan. Silti täytyy lähtee ulos touhuilemaan..

calathea

Vierailija
14/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erialle paljon tsemppiä! Tulehan ilmoittelemaan voinnistasi sitten kun pystyt.

Mulla maha jo vastaa kokoa rv 35. Tiedän sen siitä, kun nyt käytössä loppuodotuksen vaatteet (siis esikoisesta)

Painoa tullut +11 kg, mutta ihan luonnollista kun tulokkaitakin useampi ;)

Vointi on hyvä, tosin joskus öisin supistelee.

Ihmeellinen intohimo vaivannut jo viikon ; nimittäin maapähkinät. Niitä menee pussi päivässä. Mikähän vitamiininpuutos mulla on.

Ostimme Emmaljungan tuplat, ja hyvältä tuntuvat. Onpahan sitten valmiina, jos en jaksa enää kesällä kauppoja kierrellä.

Vierailija
15/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erialle voimia ja jaksamista, toivottavasti kaikki menee hyvin.

KEVÄTSIIVOUS: taitaa jäädä isommat siivoilut väliin. Vähän on tullut siivoiltua esikoisen pieniä vaatteita varastoon ja tehtyä tilaa vauvojen tavaroille, muuten ei mitään erikoista sillä rintamalla. Ikkunatkin jäänee ainakin miulta pesemäti.

PÄIVÄUNET: väsyttääkö muita elokuisia jo tässä vaiheessa? Miulla menis sujuvasti yhdet tai kahdet päikkärit päivässä vaikka öisinkin nukun vähintään 8 tuntia. Liekkö kaksosten kasvattaminen väsyttävää puuhaa :)

Vauvoille olen laittanut kaikki esikoisen vanhat vaatteet valmiiksi, samoin kirppislöydöt on pestynä kaapissa. Näyttäis olevan nyt riittämiin pieniä vaatteita kaksosten ensimmäisiksi viikoiksi ainakin valmiina. Lisää ehtinee sitten hankkia kun varmistuu että pitikö 4d ultran veikkailut paikkansa. Ja neulomisesta oli joskus puhe, olen neulomassa vauvalle villahaalaria ja yhdet töppöset jo valmiina. saas nähdä saako toista haalaria enää aikaseksi vai pitääkö pyytää äitiä tai siskoa neulomaan toinen.

Käytiin viime viikolla 4d ultrassa kun viikkoja tasan 25, siellä kölli ja viuhtoi kaksi vaavia, molemmat poikkitilassa. Toisen sukupuoli ilmeisesti varma, mutta toinen oli niin tiukasti jalat ristissä että Brunokaan ei ihan varmaksi sanonut, arvaili vaan. Sukupuolet jääkööt salaisuudeksi, mutta jos veikkaukset menee oikein niin keskenään samaa sukupuolta näyttäisivät olevan. Kaksoset olivat kookkaita kaksosiksi, toinen oli 840g ja toinen 870g. Kohta jo kilo täynnä molemmilla :) Ja jos samaa käyrää kasvavat loppuun asti niin pari nelikiloista jötköä olisi tulossa. Siinä olisikin kantamista loppuviikoilla, 8 kg vauvoja masussa.

Maha on melkoinen, " vyötärön" ympärys jo 109cm. Vähitellen alkaa tehdä jo tiukkaa sukkien pukeminen jne, etenkin illalla. Huomenna neuvola, jossa kuulee sf-mitan ja tähänastisen painokertymän.

Ja vielä vähän omaa napaa. Käytiin viime viikolla Tukholman risteilyllä ja hyvin meni. Hiukka hirvitti etukäteen kun kuullut kauhujuttuja ennenaikaisista kaksossynnytyksistä, mutta miula tuloksena 5 kivutonta harjotus supparia 3 päivän aikana eli ei syntyneet lapsoset laivaan :)

Harvapää kun olen en muista kommentoida juuri mihinkään aiheisiin jne, Kirjottelen enimmäkseen vaan omia kuulumisia. Vaan nyt tilaa muillekin.

Babybel ja kaksoset rv 25+5

Vierailija
16/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAPERON KANTAMISESTA

piti vielä kommentoida, että kyllä täälläkin nostellaan ja kannellaan hieman yli 12 kiloista pojan jötkälettä ;) Pikkasen olen yrittänyt vähentää kanniskelua ja laskeudun itse alas halimaan kun pyytää kädet ojossa syliin.

Ruuanlaiton aikana poika kiipeää jakkaralle katselemaan ja " auttamaan" äitiä...

Vierailija
17/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erialle ja Taatelille paljon jaksamista. Toivottavasti vuodelepo on avuksi.

Kun vielä on töissä ja ulkona on hyvät ilmat, niin on palstailu jäänyt vähän vähemmälle.

Vappu meni melko rauhallisesti, enimmäkseen ulkoillessa ja kyläillessä ja tietysti herkutellessa! Nopeeta meni vapaat kuitenkin. Nyt miullekin on iskenyt jokin vimma siivoilla. Ei olla kauaa asuttu nykyisessä asunnossa ja ylimääräset tavarat tuli karsittua jo aiemmin, mut aina riittää siistimistä ja tavaroiden lajittelua. Oikein kunnon suursiivouksen teen vasta, kun lopetan työt ja sillon pesen ikkunat. Onpahan pahimmat siitepölyt ja katupölyt hellittäneet.

Vauvan tavaroita olisi jo ihana käydä lajittelemaan ja sisustamaan asuntoa uudelleen, mut kai tässä on vielä vähän aikaa hillittävä itsensä. Nekin kyllä ehtii hoitamaan varmaankin sitten loman alettua. Vaunut käydään tilaamassa varmaankin tällä viikolla.

Hiukset: Miulla on aina ollu pitkät hiukset ja ne on kätevä pitää ponnarilla, joten raskausaika ei tuo muutoksia kampaukseen. Tyylikkäämpänäkin tietysti voisi joskus liikkua ... :)

Vauva liikkuu paljon ja masukin tuntuu hieman enemmän pullahtaneen esille, vaikka pieni onkin.

Muuta ei nyt muistu mieleen, joten vointeja kaikille!

Babyperhonen ja Onnikki rv 23+3

Vierailija
18/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

TUKASTA: Mitä lyhyempi, sitä parempi! Ei enää koskaan sitä kamalaa nenän yli kasvattelua ja pinni päässä kulkemista! Että näytän sitten varmaan syksyllä variksenpelättimeltä, kun lyhyttä tukkaa pitäisi kuitenkin olla parturille näyttämässä neljän viikon välein.

VAATTEIDEN VALKAISUSTA: Itse valkaisin noita mummon tekemiä vauvan pitsilakanoita onnistuneesti Klorinilla. Aine löytyy ruokakaupasta pesuainehyllystä ja ohjeet on pullon kyljessä. Pesu oli muistaakseni 40 asteessa koneessa, eli helppoa oli. Valkoista siis ainakin saa, mutta en tiedä, jääkö noihin muita värejä sitten ollenkaan. Voit tietysti sitten värjätä ne valkaisun jälkeen jollain muulla värillä. Kannattaa kokeilla, jos mitään menetettävää ei kerran ole. Ja aurinkohan on hyvä valkaisija myös - koko kesäksi ulos vaan narulle?

RASKAUSDEMENTIA: Olen hienosti sotkenut kalenterini töissä ja buukannut kaikki asiat väärille päiville, ja nyt ne ovatkin sitten päällekkäin, mahtavaa. Koskas se kesäloma alkoikaan, ei musta ole enää näköjään pään puolesta töihin, vaikka kunto muuten kestäisikin...

MUU OLO: Juuri pääsin miettimään, että ei ole pitkään aikaan enää päätäkään särkenyt, niin heti alkoi särkeä. Lisää vettä heti nyt.

Jaksamista vuodelepoon ja Taatelin kypsytykseen! Ja jaksamista kaikille muillekin!

t. Picapica ja Peukaloinen 25+0

Vierailija
19/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun ERIALLE tsemppiä vuodelepoon!! Tuo on sellainen asia, joka kannattaa ottaa tosi vakavasti!! On vielä niin vähän viikkoja meillä kaikilla, että nämä pikkuiset saavat kyllä luvan pysyä masussa vielä pitkään!! Toivottavasti pääset kirjoittelemaan kuulumisiasi aina silloin tällöin!

HIUSTEN KASVATTAMISESTA vielä sen verran, että itse kyllä viihdyn hyvin lyhyttukkaisena, mutta nyt tuli sellainen olo, että kaipaan vähän vaihtelua. Sitä paitsi lyhyttä saa olla leikkauttamassa kuukauden välein ja äitiyslomalla se on aika hankalaa ja turhan kallistakin lystiä. Jos vaikka ensi kesään asti kasvattelisi ja sitten taas leikkaisi. Tai katsotaan nyt, raaskiiko sitä sitten enää. Toisaalta hiukset on onneksi uusiutuva luonnonvara ;).

TÖISSÄ on aivan hirveä kiire. Alkaa selvästi loppuajan kiireet vaivata. Olisi miljoona asiaa, jotka pitäisi vielä saada tehtyä ja koko ajan tulee eteen lisää¿ Toisaalta hyvä näin! Mitä enemmän kiirettä, sen paremmin pysyy työvire päällä ja työpäivät menevät nopeasti. Ja on tietenkin myös ihanaa tuntea itsensä edelleen erittäin tärkeäksi ihmiseksi töissä, vaikka pian onkin jättämässä vastuunsa toiselle.

ODE71: Ymmärrän erittäin hyvin harmituksesi lainaamiesi vauvanvaatteiden kohtalosta! Minulla on käynyt vähän samalla tavalla: lainaamat tavarat tulee takaisin niin tahraisina, että ovat lähes käyttökelvottomia. Minua itseäni harmittaa edelleenkin (jokin aikaa sitten tästä asiasta täälläkin kirjoitin) se, etten ole saanut miehen siskolle lainaamiani vauvanvaatteita takaisin. Tämä perhe asuu tällä hetkellä ulkomailla ja kun heidän luonaan kävimme pari viikkoa sitten, oli puhetta että vauvanvaatteet kaivettaisiin esiin. Kun loma lähestyi loppuaan, kysyi kälyni, että voisiko he sittenkin laittaa ne vaatteet tulemaan myöhemmin, kun miehen vanhemmat ovat siellä käymässä. Nyt on miehen vanhemmat siellä, eikä painostuksesta huolimatta näitä vaatteita ole kaivettu esiin. Vähän pelottaa, ettemme niitä saa vieläkään. Tällaista tämä kai on, kun hyvää hyvyyttään lainaa vaatteita toisille.

VAUVAN HUONETTA on meilläkin jo laiteltu ja iso osa tavaroista kaivettu esiin. Kaikki pienet vaatteet odottaa jo käyttäjäänsä lipastossa. Pinnis on jo esillä - uusi patja tosin pitäisi sinne hankkia. Verhot ja matto vielä vauvanhuoneesta puuttuu, mutta muuten kaikki on aika valmista. Kaukalon ja sitterin saamme tutuilta muutaman viikon kuluttua, rattaat odottaa varastossa. Sitten olisikin enää hankintalistalla kantoliina ja itkuhälytin. Minä laitan mielelläni tavarat jo nyt kuntoon, jotta äitiysloman alkaessa voin keskittyä vain lomailuun. Olemme joka tapauksessa jonkin verran poissa maisemista, joten ei tarvitse sitten enää miettiä tavarahankintoja.

Onkos jo joku elohiirulaisista on saanut ÄITIYSRAHAPÄÄTÖKSEN? Minä odotan omaani kuumeisesti, sillä on siitä jo ainakin kuukausi, kun jätin sen meidän palkkikseen. Esikoista odottaessani sain päätöksen tosi nopeasti. Samoin odotan päätöstä VAKUUTUKSESTA. Minulle luvattiin, että hakemus käsiteltäisiin viimeistään tämän viikon aikana, joten aika pian pitäisi tulla ilmoitus asiasta. Olisi niin kiva saada nämä käytännön asiat hoidettua.

KESÄHÄISTÄ: Meilläkin piti olla tiedossa kesähäät, mutta suunnitelmiin tulikin muutos. Veljeni on menossa naimisiin kihlattunsa kanssa, mutta he ovat yllättäen muuttamassa ulkomaille, ja muutto ajoittuu juuri sovitulle hääpäivälle. Nyt veljeni puolisoineen meneekin naimisiin ihan vain todistajien läsnäollessa ja ilman minkäänlaisia juhlia. Harmittaa hiukan, olisi ollut ihanaa päästä juhlistamaan veljen onnea.

OMA VOINTINI on aivan loistava!! Nukun öisin kuin tukki ja olo on muutenkin varsin virkeä.Viikonloppuisin päiväunet kyllä maistuu, mutta näin arkisin en koe olevani yhtään normaalia väsyneempi. Iltaisi maha tuntuu aina painavan ja pieniä supistelujakin tulee yleensä silloin, mutta tuo on aika pientä.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!!

Pepper (26+6)

Vierailija
20/25 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan päivään en oo koneelle joutanu. On tullu puuhasteltua ulkona ja kyläiltyä kovasti sukulaisten ja tuttujen luona. Niin ahkeraan on istuttu kahvipöydässä ja grillin äärellä, että eilinen neuvola oikein pelotti. Painonnousu oli onneks ihan kohtuullista 340 g/vko. Kävin samalla reissulla lääkärissä ultrassa. Kaikki oli ihan kunnossa. Sairaslomaa sain tällä kertaa jopa kuukauden tän selän takia. Mie en voi nostella oikein mitään, kun nyt on ruvennu toinen jalka pettämään välillä alta. Meidän kohta 5-v. poitsu kyllä mielellään tulis vielä välillä syliin. Onneks sohvalla voi sylitellä vaikka koululaisenkin kanssa!

HIUKSET Mie oon just suunnitellu huomenna tilaavani parturin. pakko saada uutta väriä juurikasvun peitoks ja vähän uutta malliakin. Niskasta miekin taidan jättää sen verran pitkiks et ylettävät ponnarille.

MINTTUMARIA Mukavaa lomaa Punkaharjulla! Meidän liitolla on siellä pari lomaosaketta ja myö oltiin siellä pari vuotta sitten syksyllä. Nyt oon anonu sitä heinäkuulle, mutten oo vielä saanu päätöstä. On varmasti kiva paikka kesällä, kun on se kesämaa siinä vieressä ja Savonlinnaankin lyhyt matka. Huhmarissa myökin ollaan oltu kerran tuetulla lomalla ja oli ihanaa nauttia viikko täysihoidosta. Pitää varmaan taas äippäloman ja hoitovapaan aikaan yrittää anoa lomaa.

PEPPER kyseli päivärahapäätöksistä. Mie kirjotin jo ennen vappua saaneeni sen. Olin ihan iloisesti yllättyny. Harmi vaan et se kotihoidontuki on ihan onneton, mut meinaan silläkin sinnitellä luultavasti sen pari vuotta.

ERIA tosi paljon tsemppiä vuodelepoon ja toivottavasti Taateli vielä viihtyy ja kasvaa masussa pitkään! Tyhmänä en kyllä ees tiedä, et miten kauan vauva voi olla masussa ilman lapsivettä??

Tosi monilla tuntuu olevan jo vauvan vaatteet ja tavarat valmiiks laitettuina. Meillä ei oo kun hoitopöytä makkarissa. Mitään en oo oikein uskaltanu laitella vieläkään. Miulla jää varmaan valmistelut hyvin viime tinkaan tän epävarmuuden takia. En vaan uskalla uskoa, et kaikki menee hyvin, vaik oon käyny jo kuudessa ultrassa! Ainakin yks ultra on vielä edessä joskus rv 34-36.

Nyt syömään ja sit pistän nenäni pihalle.

Hipsuhiiri ja Pipana 26+3