Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOLMOSET MAALISKUUHUN

02.03.2010 |

Heippasta.

Aloitan uuden pinon tälle kuulle. Tervetuloa kaikille ja toivottavasti -menoa samantien odottajiin! :)

Itsellä on sen verran synkkää menoa, etten viitsi sillä nyt edes piinata ketään. ;) Mutta siis clomit aloitettu (taas) ja odotellaan tikutuksen aloitusta.

Paljon lapsilykkyä tänne kaikille!

:)töpsy kp 5/35 yk12

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista. =)

Äitykkäiselle pahoittelut tädin tulosta! =(

Saaralah:lle, varmasti tuossa tilanteessa on tosi vaikea valita. Toisaalta, jos nyt käyt sen leikkauksen läpi niin sittenhän se on tehty ja voitte jatkaa yritystä ilman keskeytystä. Odottaminen on kyllä vauvakuumeiselle vaikeaa...

Pikkupapu rv 3+6

Vierailija
42/111 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kuva, oli ilo nähdä! :)

Ja pahoittelut äitykkäiselle!

Ja Saaralahille tsemppiä, mä uskon, että niin käy, kun on hyvä. Eli jos et nyt tule raskaaksi, pääset leikkaukseen ja sen jälkeen voit taas yrittää vauvaa. Mutta jos käy toisin päin, on sekin varmasti hyvä niin! Koita olla miettimättä liikaa (tiedän, helpommin sanottu, kuin tehty) ja ottaa vastaan mitä annetaan! :)

ON: tässä eletään ovis-aikoja ja mieliala on ehkä hitusen korkeammalla taas...

Olen pistellyt poskeeni foolihappoa ja tuoreita greippejä ja saanut tosiaan elämäni ensimmäisen hymynaaman clearbluen digi-ovis-testillä! :)

Ja ohessa kuva samaan aikaan testatuista liuskasta ja clearbluen (testilaitteesta poistetusta) tikusta. Ja kuten huomaatte, ei liuskassa ole kovinkaan vahvaa viivaa, vaikka hymynaama tulikin! Päätin siis jatkossa satsata noihin digi-testeihin, vaikka ne kalliita onkin! Ihme vaan, ettei niihin saa ostettua pelkkiä niitä testitikkuja (vai saako?!) kun on aikamoista tuhlausta heittää täysin toimiva laite roskiin joka kuu! Tai ehkä niitä ei tietysti normaalisti käytetä kovin montaa kuukautta... ;)

No, tsemppiä nyt kuitenkin kaikille, hienoa, että saatiin jälleen yksi uusi plussa pinoon! Toivottavasti on tarttuvaa lajia... ;)

töpsy kp 19/32-35 yk 12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pikkupavulle plussasta!! :) Hienoa! :))

Ja pahoittelut tädin yllättämille.

Töpsy: noita digitestin viivoja ei muuten kannata verrata muihin testeihin, näin olen täältä lukenut. Kannattaa vaan katsoa sitä ruutua, että näyttääkö ovulaatiota vai ei. :)

ON: En olekaan vähään aikaan kirjoittanut. En ole ehtinyt kun järjestin isäni syntymäpäiviä (ja muutenkin oli kiire). Ne olivat viikonloppuna. ja olin 3 viikkoa kipeä.

Ei siis ovisaikaan päästy puuhailemaan, joten en usko, että tässä kierrossa onnistuu. Pari päivää on ollut jo aika kovia menkkakipuja. :/ Nyt jotain dpo 11 menossa. Tämä kierto siis tulee venymään pidemmäksi kuin yleensä. Tähystys varmaan jonkin verran auttoi näihin kipuihin kun eivät ole nyt niin kovat. Mutta kyllä edelleen täytynyt muutaman päivän ajan ottaa särkylääkettä. Ja nyt parin päivän ajan mikään muu kun Miranax ei auta ja kipuilu jatkuu koko päivän. :( No, jos ensi kierrossa sitten pääsisi hyödyntämään ovulaation. Laskettuaika tulisi olemaan sitten lähellä jouluaattoa. :)

Aurinkoista viikkoa kaikille! :)

Kp 28/n.28

Vierailija
44/111 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea plussasta! :)

ja onnea ovisplussasta kanssa! :D toivotaan tärppiä. bd

täällä edelleen odottavalla kannalla. kyllä tää joskus loppuu... onneks! enää kolmisen kuukautta jäljellä, sit voi alkaa yrittää vähitellen. :) onneks aika menee niin tosi nopeesti kuitenki, kun on paljon puuhaa ja muuta mietittävää. en kyl tiiä mitä tekisin, jos ei ois. kun en nytkään paljon muuta mieti kun vauvoja, niin mitä se sit oiskaan...!?

:) t.VM

Vierailija
45/111 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti joo, näin mäkin olen lukenut mutta tuo tikku on siis siitä hymynaama-testistä. :) Eli on ovulaatio päällä, mutta liuskatestistä en todellakaan tulkitsisi niin. Ja siis just tuon takia aion jatkossa käyttää vain noita digitestejä.

töpsy

Vierailija
46/111 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta pikkupapu, koitahan nyt saada meistä muista edes joku mukaan... ;)

Mymoosalle ja äitykkäiselle pahoittelut tädistä! Ja vissiin ootte parantuneet jo taudista, juu en kyl ihan heti haluu uudestaan vattatautia, oli sen verran rankka tuo viikonloppu, mut siitä tulee onneks kohta jo kk!!!

Saaralah: varmasti on joku tarkoitus jos tulee plussa tai jos menkat alkaa... Mun yks hyvä ystävä ei saanu syksyllä opiskelupaikkaa, ja kas seuraavalla viikolla plussas ;) ja oli kyl toooosi onnellinen! Ja noi "vihjailut" on kyl kaikkein pahimpia... Me tosissaan kerettiin oleen 4vuotta naimisissa (yhessä 7vuotta ennenkuin esikoinen ilmoitti tulostaan, tosin se yks km oli 2002) ja moni varmasti ootti et toinen tulee het perään, mut niin vaan meni 2v ennenkun toinen ilmoitti tulostaan (pojilla siis 2v9kk ikäeroa) ja mä oon muutamalle sanonu, et katotaan ny muutama vuos eteenpäin, että tuleeko meille kolmosta, kahteenkin ollaan tyytyväisiä ja ikionnellisia ollaan noista (kun tietää ettei kaikki voi saada ees sitä yhtäkään) mut silti välillä (varsinkin jos on just menkat alkanu) tuntuu tosi pahalle, kun joku kysyy kolmosesta! (ja oon mä sanonu parille, etten oo yhtään varma haluunko ees kolmosta, kun tuo kakkosen synnäriaika oli kauhee, oli siis ekat 2,5vrk tipassa tarkkailuosastolla ja sit nää joka kk pettymykset ottaa päähän!)

Noista ovistikuista, mulla on kyl ihan liuskoja ollu, ja oon kyl niin käsi niiden käytössä, että tuskin pistän rahaa enää ton setin jälkeen (ehkä kaheks kierroks on viel) niihin... Tuntuu jotenkin turhalta, kun ei niistä apua oo, tai siis ovis kyl näkyy (kai?) mut kun ei siitä oo kuiten mitään tulosta näkyvissä ;)

No, jos nyt sit vähän omaa napaa (tai sen olemattomuutta) Keskiviikkona on siis kp 28 (kai) ja sillon aattelin testata, vaikka en kyl usko raskaana olevan (no tänään tein jo hätähousuna yhden testin ja kas kummaa negaa näytti) ja sit viikonloppuna uudestaan, ellei menkat kerkee alkaa ennen sitä...

Joo, eipä mulla muuta, mitäs koralli-ystäväiselleni kuuluu? ;)

rumpali kp 26/28-34 (kai?)

Vierailija
47/111 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan taas flunssassa nyt sitten minä sairastuin kun muut parantui. Ostin greippejä ja greippimehua, mä kyllä oikeesti tykkään niistä eikä niiden syöminen tai juominen ole ongelma vaan muistaminen. Mulla on nykyään niin huono muisti ja koko ajan tavarat hukassa. Olen nyt kolmena yönä nähnyt sellaista unta että yhdessä olin viimeisillään raskaana ja lähdettiin miehen moottoripyörällä synnyttämään, toisessa unessa mun piti tehdä ovistesti ja vahingossa teinkin r-testin mikä oli positiivinen ja kolmannessa unessa tein ovistestin mikä näytti plussaa että tuosta sen huomaa mitä mun päässä liikkuu päivät pitkät.

kannattaisko mun muuten ostaa niitä raskaus vitamiineja (vai mitä onkaan) vai foolihappoa vai molempia?

äitykkäinen kp5/27-29 yk6

Vierailija
48/111 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupapu: Oikein paljon onnea plussasta! =) Ei sitten kauaa ehditty yhdessä kuumeilla. Mukavaa odotusaikaa!!!

Tänne ei kuulu ihmeempiä. Toista yrityskiertoa mennään ja tää alkukiertohan on ollu niin tylsää. Mutta nyt ku ovis lähenee niin alkaa taas mielenkiinto nousta. Loppukierrosta ollaan taas tietty ku tulisilla hiilillä ja sitten taas luultavasti tulee romahdus ja samat kuviot toistuu. :D Pitäs nyt vaan liiemmin olla stressaamatta tätä yritystä, pitäs ja pitäs.

Pitäsköhän munkin greippimehua alkaa muuten juomaan. Mä tykkään tosi paljon sen mausta, joten voisin ensi kierrosta ottaa senkin ohjelmaan. Tässä kierrossa paneuduin noihin vitamiineihin että mitä pitäs ottaa ja ne on nyt kunnossa.

Äsh, eipä tänne sen kummemmin asiaa :)

Seuraaville testailijoille plussasäteitä, jospa tulis jollekin nyt se kaivattu plussa!

Koralli73 kp 10/23-29 yk2

Vierailija
49/111 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupapulle paljon onnea komeasta tuloksesta :). Saatiinhan tänne yksi plussa jo tässä kuussa. Lisää vaan...

Täällä on mieli taas maassa kun inhottu täti tuli taas eilen kylään. Olen niin kypsä tuohon tätiin jo! Vuoden verran yritystä jo ollut (TJOT-meniningillä) eikä plussaa vain näy. Mä en jaksa odottaa odotuksen aloitusta enää ja tää tuntuu niin mahdottomalta! Kierto oli taas oudon lyhyt, vain 25 päivää, joten ehkä se ovis tulee taas nopeasti... Taidanpa ostaa niitä tikkuja kans jospa niistä olisi apua. Ja greippimehua pitäisi litkiä vaikka inhoan sitä :)

Plussaonnea koko porukalle tasapuolisesti!

Vierailija
50/111 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli73: Kertoisitko mitä vitamiineja popsit? Mulla on apteekkiin lähtö edessä niin tietäis vähän mitä sieltä ostaa.

Misu-78: Pahoittelut tädin tulosta. Aina yhtä ikävää! Onnea uuteen kiertoon!

Eipä tänne edelleenkään mitään uutta. Noista vitamiineista saa antaa vinkkejä!!

Isosti tsemppiä ja peukkuja kaikille!!!!

äitykkäinen kp 6/27-29 yk6

Vierailija
51/111 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kohta lähössä Tampereelle, mut pikasesti ennen sitä... ;)

Misu, mä tiedän sun tunteet, mulla oli just samanlaista kun tuota kuopusta "tehtiin"... Mulla vaan päinvastoin tuo kierto, mulla aina ollu pitkä (n35päivää)

Tuosta greippimehusta, kokeilin sitä sillon kun haaveiltiin tuota kuopusta, ja mä en kyllä sitä pysty juomaan! Ja toinen oli se omenaviinietikka, yök (onneks sitä löytyy tabletteinakin ;) ) Mitäs vitamiineja te syötte? Mulla on tuolla viime raskauden jäljiltä niitä odotuksen aikaisia, voiko niillä olla jotain hyvää vaikutusta?

Ja sitten tähän omaan "oloon"... Blääh! Mä en taas(kaan) tiedä mitä tää tarkottaa!!! Eilen tuli pyyhkiessä (niinkuin tänäänkin) kirkasta verta tai sellanen jälki paperiin... Ja tänään sit aamulla tein r-testin mut negaahan se näytti, niinku vähän arvelinkin... No, jos ei menkat ala kunnolla viikonloppuun mennessä tai ens viikon alkuun, josko sitten kokeilis uudestaan...

Tulis nyt niitä plussia tähän pinoon ja kunnolla!!!

rumpali kp28/28-34 (tai kp2/27-34) (niin ja JOS ne menkat ny alko eilen, niin tuli kyllä mulle TOSITOSI lyhyt kierto!!!)

52/111 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussista ja pahoittelut menkoista.

Jeah, tauti on viimein taltutettu, käytiin se sitten kaikki läpi. Jäis siinä sitten greippimehutkin juomatta, joten tähän kiertoon turha lähtee enää uusimaan.

Katotaan viitsinkö enää ees alottaa, oli se sen verran kamalan makusta litkua.

Mä ku niin koetan olla ressaamatta, mutta eilen yöllä taas mietin asiaa.. en viiti enää edes miehelle puhua. Kun on tehnyt selväksi, että jos yhteistä lasta ei tuu niin sitten ei tuu ja noi kaksi riittää sitten hälle. Mutta entä jos ei riitä.. huoh.. jättääkö sitten ja ettii hedelmällisemmän naisen..huoh. Ei pitäs ajatella ja eihän tässä vasta olla kuin ihan yrityksen alussa.

kp 7/26.28 yk 2

ainiin piti ihan kysyy, että mitä tuo dpo tms oikein meinaa? Minä ku en oo perehtyny yhtään näihin hienoihin nimityksiin.. menkat on menkat jne.. ;)

Vierailija
53/111 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

dpo (=days past/post ovulation), eli montako päivää ovulaatiosta. Jokaisella yleensä vakiomittainen tuo aika ovulaatiosta menkkoihin, joten kun tietää ovulaation, niin tietää koska menkkojen pitää alkaa. Samoin tuossa voi piinailla, koska voi testata ekan kerran. Jotkut herkät testithän voivat antaa positiivsen jo 6-7 pv oviksesta. Yleensä kyllä plussa ilmestyy aikasintaan dpo 10.

greippimehut lisäävät limoja, mutta niin lisää veden juominenkin, eli jos ei greippiä siedä, niin turha sitä on mun mielestä juoda. Se on niin omaperäinen maku, että siitä joko pitää tai ei. =) Mä taas syön himona ihan tavisgreippejäkin. =) Eli juokaa vettä enempi ainakin koko alkukierron ajan niin sekin lisää niitä hedelmällisiä limoja ovulaation aikaan.

Vitamiineista. Tärkein on saada foolihappoa riittävä määrä min. 400 mikrogrammaa/vrk. SItä pitäs saada ennenki raskautta, kun sen puute voi aihettaa sikiölle jonkin selkärankajutskan..en muista enää mikä, mutta googlettakaa =) Ja foolihappoahan saa ihan ruoastakin, vihanneksista kai lähinnä, mutta sitä kannattaa syödä mun mielestä tablettinakin.

Mä oon noissa aiemmissa yrityksissä syöny sitä multitabsin raskausvitamiinia jo yritysaikana. Se on hyvä vitamiini mun mielestä. Kaikki tarvittava samassa.

Nyt ku mulla itellä on kovasti tiputtelua ennen menkkoja (viime kierrossa 7 päivää..) niin kokeilen vähän b-vitamiinien (erityisesti b6) "yliannostusta", auttaisiko ne tiputteluun, kun jostain sellaista luin, että voi auttaa. Eli mä nyt ite sit ostin yhtä sun toista purkkia ja koitan muistaa ottaa jokaisesta joka päivä..mulla on ainakin sellainen vahva b-vitamiini, jossa on mukana foolihappo, lisäksi otan b6-vitamiinia, c-vitamiinia, d-vitamiinia, sinkkiä, kalciumia....olikohan tuossa kaikki. Mutta ehkä helpommalla pääsee sen Raskausvitamiinin kanssa, ku siinä on kaikki tarvittava samassa =)

rumpali: juu multa jää kans omenaviinietikka tällä kertaa kokeilematta. Mähän kans kokeilin sitä viimeksi. Karmeeta :D

Ja vielä Rumpali: Mä muuten lasken menkat alkavaksi vasta kunnon vuodosta. Eli tuollaiset pyyhittäessä-verta-paperiin ovat vain menkkoja edeltävää tiputtelua. Näin lapsettomuusklinikoilla määritellään. Toivottavasti sulla olis kyse kumminkin esim. kiinnittymisvuodosta eikä tulevista menkoista.

Täällä ootellaan yhä ovista, ei ole vielä ollut, viime kierrossahan olikin yllättävän aikaisin, ku oli just tällä kp:llä mitä nyt on. Peittoja on pöllytelty nyt aamulla anivarhain, ennen kello kuutta =) Mies ku lähtee aikasin töihin ja iltasin on niin väsyny. Parempi pirteä mies ja väsynyt nainen,ku toisinpäin ;)

Jahas juniori heräs päikkäreiltä...heissan ja plussasäteitä kaikille!

Koralli kp 11/23-29 yk2

Vierailija
54/111 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs ei mulla tämän ihmeempää "uutista" ole kuin, et menkat alkoi tänään sitten reissussa... :( No kylhän mää tän arvasin/tiesin... Mut nyt vaan taas uutta kiertoo kohti, blääh! Eiköhän tää mieliala tästä kohene taas kun tulee "ne" päivät ;)

Koralli, sä oot kyl ottanu asioista selvää, mä oon kyl ihan pihalla! No, jos tässä kävis rohtoja hakemaan huomenissa... :)

rumpali kp1/27-34 (eli ens kierto on varmaan sitten kp35...)

55/111 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos koralli selvennyksestä. Enpä ole ennen tuota tiennytkään, mutta eipä sillä mulle ole merkitystäkään, menkat tulee jos/kun tulee :)

Mä muuten juon vettä n.2-3l päivässä, enkä ole huomannu mitään limoja.. tai niinku olen sanonu, en osaa lukee kehoani. Pitäsköhän juoda enemmän.. Tiedä edes ovuloinko, sano gyne kerran, että en välttämättä edes joka kierrosta saa ovista.

Mä oon syöny noita vitskuja vasta, kun on plussannu. Juurikin tuota raskaana oleville tarkoitettuu, harmaa paketti. Kalkkia tosin olen yrittänyt jo nyt syödä, kun en muuten maitoa juo.

Ihanaa kun on tauti voitettu ja energiat taas palannut, olikin viikon tauko pupuilusta ja sanoin miehelle ettei ennen seuraavia menkkoja mitään viikon taukoja, luoja paratkoon mitä tuskaa se oli olla ilman ;)

Meillä pitäis olla ens viikko tärppiä, miehellä iltavuoro.. Noh, se on vaan yöllä sitten jaksettava, kun mies tulee töistä ;) Onneks lapset on ma-ke päiväkodissa niin voi päivälläkin.

kp 8/26-28

Vierailija
56/111 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotus ei siis oo mitään "päteä" tai sen semmoista. Juniorin yritys ku kesti 1,5v niin siinä ajassa vaan ehti lueskella yhtä sun toista... :/ Ja ku mä oon luonteeltani sellainen, että ku kiinnostun jostain asiasta, niin mä sit luen siitä kaiken mahdollisen..

Saako täällä linkittää? Tuossa jotain perustietoa foolihaposta, ei pelkästään raskautta ajatellen.

http://www.poliklinikka.fi/?page=5575414&id=5801719

Mymoosa: sä juot tosi hyvin vettä, ei sun kantsi lisätä. Mä huomaan limat sillai, että oviksen aikaan käytän mielelläni phs:aa ku muuten on aina pikkareissa jotain..mut sinänsähän siis se määrä ei ole tärkein vaan laatu. Jos ihminen juo liian vähän, niin ne oviksen aikaiset limatkin voi olla kuivempia, sitkeämpiä eli simpoilla voi olla hankala edetä. Vesi notkistaa limoja helppokulkuisemmaksi. Näin mä oon ymmärtäny. Ja ainahan niitä limoja on siellä sisällä, kohdunsuulla, siellähän niitä tarvitaan (eli vaikka ei ite tuntuskaan huomaavan isoja limoja, niin kyllä niitä siellä silti on)

Mä huomasin ite eilen että on aika lailla limoja ja rupesin sit tekeen ovistestejä. Päivällä tuli jo aika vahva viiva, mut silti nega. Illalla tuli sit jo ovisplussa ja tänä aamuna personakin ilmoitti plussasta. Eli tuli se ovis kumminkin aika aikasin tässä kierrossa. Veikkaan että ovulaatio tapahtuu tänään.

Mähän mittailen ite myös aamulämpöjä (se on musta vaan niin mielenkiintoista sekin) ja niiden avullahan voi myös päätellä onko ovulaatiota tapahtunut.

Rumpali: harmi ettei tärpännyt vielä. :(

Koralli kp 12/23-29 yk2

57/111 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli, okei :) täytyykin alkaa olee tarkempi, jospa sitä sitten huomais niitä merkkejä.

On taas yksi hyvä syy juoda noinkin paljon :) koetan tuolla veden juonnilla pitää herkkuhimoa ja nälkää kurissa, kun pitäis saada laihutettuakin. Mutta kun on tällainen tapasyöjä, vaikka söis hyvin ja terveellisesti niin silti pitäsi myös mässätä.

Nyt pitää mennä tekee perheelle jauhiskeittoo

Vierailija
58/111 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koralli73: Kiitos kovasti tuosta "tietopaketista" Minulle tuli ainakin tarpeeseen:)

Rumpali: harmitukset sinne kun menkat alkoi. Onnea auuteen kiertoon!

Jee huomenna lapset menee mummille hoitoon ja mulla ja miehellä vapaa ilta. Keikalle pitäis lähteä ja oon aivan onnessani, pääsen vielä ensin kampaajalle:) Nyt tulee kyllä vapaa ilta tarpeeseen kun on tuon 5v esikoisen kanssa ollu todella vaikeeta vaikka eihän se tilannetta miksikään muuta mut kuitenkin. Mutta eipä tänne kummempia, lunta sataa taas plääh..jospa se olis vanhan surmaa.

äitykkäinen kp 7/27-29

Vierailija
59/111 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just näin menee meillä! :/ Ekan kerran sain oviksen bongattua tässä kierrossa ja tänään sitten jouduin röntgenkuviin! :( Että ottaa aivoon! Laittoi se suojat mahan ympärille, mutta jos olis tärpännyt, niin nyt on pahin aika saada röntgensäteilyä, eli tod. näk. ei sitten kiinnity/ menee kesken...

Sori omanapainen viesti, oon vaan ihan romuna.

Ja niin, keuhkokuume diagnosoitiin, eli oon myös aika huonossa kunnossa...

töpsy kp 24/32-35 yk 12, vaikkei sen nyt tällä kertaa niin väliksi. :(

Vierailija
60/111 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti vaan kirjoitan, että menkat alkoivat äsken, joten eikun katse seuraavaa ovista kohti, joka on pääsiäislomapäivien tienoilla (2-4.4.), joten siinä on hyvää aikaa puuhailla. Jos ei sitten vaan innostu liikaa... :D Mutta laskettuaika olisi 24.- tai 25.12. :) Olisikin todella hieno joululahja. :))

Hyvää viikonloppua! :)