Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset nykyään kuuntelevat cd-levyjä? Onko teillä soitinta?

Vierailija
19.02.2023 |

Olen pitkään ollut vain Youtuben / Spotifyn varassa (kummatkin ilmaisena) mutta nyt haluaisin ostaa suosikkibändini kaikki 3 levyä mutta rupesin miettimään onko järkeä? Ei meillä ole kuin vanha pleikkari jolla pystyy kuuntelemaan cd-levyjä, äänentoisto tv:n kautta. Toisaalta haluaisin nimenomaan kannattaa tuota lempibändiäni jonka levyt olisi kyllä LP:lläkin saatavana mutta olisiko se iso, kannattamaton projekti alkaa keräillä noita sekä soittimen hankinta? Äh, vaikeaa.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista muista vanhoista cd-levyistä olen luopunut mutta jos elvyttäisi harrastuksen uudelleen?

Vierailija
2/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioneerin vaihtajassa kuusi levyä valmiina mutta yleensä kuuntelen vinyyli levyiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Denonin vahvistin, johon liitetty Denonin CD-soitin ja Dualin levysoitin sekä pari isoa lattiakaiutinta. Kuuntelin säännöllisesti suunnilleen 1 CD-levyn iltapäivisin ja minulla on myös laaja kokoelma LP-levyjä. Olen tottunut kuuntelemaan kokonaisia albumeja yksittäiseltä bändiltä tai artistilta enkä vain yksittäisiä kappaleita. Muuten seuraan musiikkia YouTuben kautta mm. muusikoiden haastatteluja.

Vierailija
4/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On levyjä ja soitin.

Vierailija
5/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikoihin ollut enää mitään soitinta. Se on niin helppoa tietokoneen kautta kuunnella ihan mitä haluaa.

Vierailija
6/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on Denonin vahvistin, johon liitetty Denonin CD-soitin ja Dualin levysoitin sekä pari isoa lattiakaiutinta. Kuuntelin säännöllisesti suunnilleen 1 CD-levyn iltapäivisin ja minulla on myös laaja kokoelma LP-levyjä. Olen tottunut kuuntelemaan kokonaisia albumeja yksittäiseltä bändiltä tai artistilta enkä vain yksittäisiä kappaleita. Muuten seuraan musiikkia YouTuben kautta mm. muusikoiden haastatteluja.

Joo minäkin kuuntelen Youtubesta koko albumin aina kerralla, repeatilla vielä parhaimmat biisit. Sitten kun on tässä läppärillä vielä mainostenestot niin ei sekään haittaa. Mutta ihan bändin kannatuksenkin vuoksi tuo cd-levyjen ostaminen kiinnostaisi nyt kovasti.

Vierailija
7/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

CD soittimia löytyy kaikista kaupoista.

Vierailija
8/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vain yksi lempimusiikki? Mulla on kymmeniä levyjä. Kaikki lempimusiikkia.

Vierailija
9/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on soitin vinyylilevyillekin. Tietenkin löytyy säilöstä myös analoginen TV ja aito video.

Vierailija
10/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta bluetooth kykyinen vinyylisoitin, esimerkiksi Sony ja sen kytket johonkin kivaan bt kaiuttimeen, vaikka Audio Pro C10mkii

Vinyylilevyt on kivoja ja ne voi hyvällä hinnalla myydä vaikka huutonetissä jos alkaa olla liikaa

Vierailija
11/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla vain yksi lempimusiikki? Mulla on kymmeniä levyjä. Kaikki lempimusiikkia.

No nyt olen viime aikoina hurahtanut tuohon yhteen bändiin. Muuten kuuntelen paljon tietyn genren radiokanavia Amerikasta. Ja sitten youtubesta kun löydän tuolta radion kautta jonkun helmen.

Vierailija
12/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levyt ovat kaapissa. Kuuntelen youtubea telkusta.

Vierailija
13/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha stereosydeemi yhä käytössä ja jossa mukana cd soitin. Toimii yhä moitteetta vaikka ikää +30v

Vierailija
14/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiteatterisysteemi kaikkine soittimineen. Ja Spotifysta, Youtubesta tms. voin yhdistää Chromecastilla.

Vierailija
15/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On soitin. Miksi ihmeessä pitäisi hävittää cd-levyt? Joillain monien tuhansien kokoelma, useita seiniä täynnä mielimusiikkia. Joku täällä heitti mulle kerran ivallisena kuittia, kun kerroin cd-levyistäni jotain. 

Tosi älykästä, mit vitt kuuluu kenellekään?  Nillitti kuinka cd-levyt eivät enää ole muotia ;D Olen mielelläni juntti. Teen kuten itse haluan, en mene lampaana muiden peesissä. Ja äskettäin luin jostain että cd.t ihan nykypäivää.

Vierailija
16/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 90-luvulta peräisin olevia cd-levyjä pari sataa ja on soitinkin tietysti. Ja c-kasettejakin 80-luvulta on paljon ja sama soitin käy niillekin. Lp-levyjäkin on, mutta niille ei kyllä enää ole soitinta.

Vierailija
17/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on soitin, spotifyssa ei ole läheskään kaikkea.

Vierailija
18/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaista musiikkia netissä

Last.fm.

Soundcloud.

Spotify.

Youtube.

Vierailija
19/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On stereot joissa cd soitin ja myös mahdollisuus kuunnella spotifyta. Vinyyleitä on jonkin verran, mutta juuri nyt ei ole levysoitinta. Mulla on muutaman sadan cd-levyn kokoelma, enkä aio siitä luopua, musiikki on tärkempiä asioita elämässä.

Vierailija
20/72 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni soitin rikki ja nyt pitäisi ostaa uusi. Tässä pitäjässä ei ole kovin kummoisia kauppoja. Ehkä pitää tilata jostain.. kun vaan tietäisi mistä. Harmi kun ei voi kuunnella kaupassa soitinta jos netistä tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme