Miten ihmiset nykyään kuuntelevat cd-levyjä? Onko teillä soitinta?
Olen pitkään ollut vain Youtuben / Spotifyn varassa (kummatkin ilmaisena) mutta nyt haluaisin ostaa suosikkibändini kaikki 3 levyä mutta rupesin miettimään onko järkeä? Ei meillä ole kuin vanha pleikkari jolla pystyy kuuntelemaan cd-levyjä, äänentoisto tv:n kautta. Toisaalta haluaisin nimenomaan kannattaa tuota lempibändiäni jonka levyt olisi kyllä LP:lläkin saatavana mutta olisiko se iso, kannattamaton projekti alkaa keräillä noita sekä soittimen hankinta? Äh, vaikeaa.
Kommentit (72)
Pioneerin vaihtajassa kuusi levyä valmiina mutta yleensä kuuntelen vinyyli levyiltä.
Minulla on Denonin vahvistin, johon liitetty Denonin CD-soitin ja Dualin levysoitin sekä pari isoa lattiakaiutinta. Kuuntelin säännöllisesti suunnilleen 1 CD-levyn iltapäivisin ja minulla on myös laaja kokoelma LP-levyjä. Olen tottunut kuuntelemaan kokonaisia albumeja yksittäiseltä bändiltä tai artistilta enkä vain yksittäisiä kappaleita. Muuten seuraan musiikkia YouTuben kautta mm. muusikoiden haastatteluja.
Ei ole aikoihin ollut enää mitään soitinta. Se on niin helppoa tietokoneen kautta kuunnella ihan mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Denonin vahvistin, johon liitetty Denonin CD-soitin ja Dualin levysoitin sekä pari isoa lattiakaiutinta. Kuuntelin säännöllisesti suunnilleen 1 CD-levyn iltapäivisin ja minulla on myös laaja kokoelma LP-levyjä. Olen tottunut kuuntelemaan kokonaisia albumeja yksittäiseltä bändiltä tai artistilta enkä vain yksittäisiä kappaleita. Muuten seuraan musiikkia YouTuben kautta mm. muusikoiden haastatteluja.
Joo minäkin kuuntelen Youtubesta koko albumin aina kerralla, repeatilla vielä parhaimmat biisit. Sitten kun on tässä läppärillä vielä mainostenestot niin ei sekään haittaa. Mutta ihan bändin kannatuksenkin vuoksi tuo cd-levyjen ostaminen kiinnostaisi nyt kovasti.
CD soittimia löytyy kaikista kaupoista.
Onko sulla vain yksi lempimusiikki? Mulla on kymmeniä levyjä. Kaikki lempimusiikkia.
Meillä on soitin vinyylilevyillekin. Tietenkin löytyy säilöstä myös analoginen TV ja aito video.
Osta bluetooth kykyinen vinyylisoitin, esimerkiksi Sony ja sen kytket johonkin kivaan bt kaiuttimeen, vaikka Audio Pro C10mkii
Vinyylilevyt on kivoja ja ne voi hyvällä hinnalla myydä vaikka huutonetissä jos alkaa olla liikaa
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla vain yksi lempimusiikki? Mulla on kymmeniä levyjä. Kaikki lempimusiikkia.
No nyt olen viime aikoina hurahtanut tuohon yhteen bändiin. Muuten kuuntelen paljon tietyn genren radiokanavia Amerikasta. Ja sitten youtubesta kun löydän tuolta radion kautta jonkun helmen.
Levyt ovat kaapissa. Kuuntelen youtubea telkusta.
Vanha stereosydeemi yhä käytössä ja jossa mukana cd soitin. Toimii yhä moitteetta vaikka ikää +30v
Kotiteatterisysteemi kaikkine soittimineen. Ja Spotifysta, Youtubesta tms. voin yhdistää Chromecastilla.
On soitin. Miksi ihmeessä pitäisi hävittää cd-levyt? Joillain monien tuhansien kokoelma, useita seiniä täynnä mielimusiikkia. Joku täällä heitti mulle kerran ivallisena kuittia, kun kerroin cd-levyistäni jotain.
Tosi älykästä, mit vitt kuuluu kenellekään? Nillitti kuinka cd-levyt eivät enää ole muotia ;D Olen mielelläni juntti. Teen kuten itse haluan, en mene lampaana muiden peesissä. Ja äskettäin luin jostain että cd.t ihan nykypäivää.
Mulla on 90-luvulta peräisin olevia cd-levyjä pari sataa ja on soitinkin tietysti. Ja c-kasettejakin 80-luvulta on paljon ja sama soitin käy niillekin. Lp-levyjäkin on, mutta niille ei kyllä enää ole soitinta.
Tietenkin on soitin, spotifyssa ei ole läheskään kaikkea.
Ilmaista musiikkia netissä
Last.fm.
Soundcloud.
Spotify.
Youtube.
On stereot joissa cd soitin ja myös mahdollisuus kuunnella spotifyta. Vinyyleitä on jonkin verran, mutta juuri nyt ei ole levysoitinta. Mulla on muutaman sadan cd-levyn kokoelma, enkä aio siitä luopua, musiikki on tärkempiä asioita elämässä.
Meillä meni soitin rikki ja nyt pitäisi ostaa uusi. Tässä pitäjässä ei ole kovin kummoisia kauppoja. Ehkä pitää tilata jostain.. kun vaan tietäisi mistä. Harmi kun ei voi kuunnella kaupassa soitinta jos netistä tilaa.
Kaikista muista vanhoista cd-levyistä olen luopunut mutta jos elvyttäisi harrastuksen uudelleen?