KOLMOSET MAALISKUUHUN
Heippasta.
Aloitan uuden pinon tälle kuulle. Tervetuloa kaikille ja toivottavasti -menoa samantien odottajiin! :)
Itsellä on sen verran synkkää menoa, etten viitsi sillä nyt edes piinata ketään. ;) Mutta siis clomit aloitettu (taas) ja odotellaan tikutuksen aloitusta.
Paljon lapsilykkyä tänne kaikille!
:)töpsy kp 5/35 yk12
Kommentit (111)
voi hitsi sentään kun ottaa päähän! Tänään oli outoja kipuja alavatsalla ja testasin ovista niin aika vahvaa viivaa näytti.. Nyt siis kp18 ja mä luulin että ovis olis ollu viikonloppuna. Nyt sit jos ovis on tosiaan tänään, on aika mahdotonta raskautua kun viimeksi pupuiltiin toissapäivänä ja tänään ei pysty :( kyllä ärsyttää. Nyt alavatsa tosi kipeenä, pahentu koko ajan. Ihan kun alkais menkat! Että se siitä taas..:(
äitykkäinen kp18/27-29 yk6
Ihan alkuun kiitokset Minnille ja rumpalille! Yritän tässä pitää mieltä neutraalina, ettei tule järkytys kumpaankaan suuntaan kävi miten kävi... ;)
Ja Koralli, minusta näyttää kyllä molemmissa olevan haaleat viivat! *Varovaiset onnittelut!* Nyt olen itse testaillut kaiken maailman testeillä, ja minusta nuo kotitestin testit ovat kaikista huonoimpia! Paras liuskatesti on tällä kokemuksella halpatestistä tullut liuska, jonka merkkiä en muista. Siinä näkyi ihan selvä viiva jo monta päivää sitten, kun taas vasta tänään alkaa olla niissä kotitestin liuskissa samaa vahvuusluokkaa testiviiva...
Myöskään kotitestin ovis-testit ei mulla toiminu, clearbluen digitesti sitä vastoin aivan loistavasti!
Äitykkäinen ja rumpali, pidän peukkuja teille! Tosiaan se yksi kertakin joskus riittää... ;)
Omassa navassa ei muutoksia, vuotoa tulee niukasti, mutta mielessä kaikuu ne sanat: "jos röntgensäteille on altistuttu aivan varhaisraskaudessa, ennen raskauden varmistumista, on todennäköistä, että tulee varhainen keskenmeno..." mutta jatko tietenkin vähän helpottaa: "mikäli raskaus kuitenkin jatkuu, on syntyvä lapsi melko varmasti täysin terve." Että näitä täällä pyörittelen tuhrua ihmetellessä... ;)
Ja päivälliseksi vedin just suklaakakkua! :D
:)töpsy jollain viikoilla, ehkä.
Töpsylle varovainen onnittelu, toivotaan parasta :)
Korallin testeistä mun silmään ei ainakaan näkynyt mitään, mutta pitäiskin nähdä testit ihan livenä, voi kuva ja ruutu vääristää. Joten toivotaan sinnekin parasta :) Mäkin olen testannu tolla clearbluella, sillä ei digitaalisella. Joten toivottavasti se viiva tulee vahvana :)
Äh, mä nyt taisin mennä riemuitsee liikaa siitä oviksesta, tänään meinaan tuli reilu annos valkovuotoa ja loppui kyllä samantien. Että ei varmaan ollut ovisvuotoa? No joka tapauksessa ollaan viime viikko ja tänään otettu siimahäntiä talteen ;) Mutta jotenkin sitä vaan masentuu näin loppukierrosta, ettei se kuitenkaan tärppää.
kp 19/26-28
meikäläinen täällä...
Mutta siis äitykkäiselle piti tulla sanomaan, et tiedän aika hyvin sun fiilikset tällä hetkellä, mua ottaa kans päähän, ihan kaikki! Ja kun musta tuntuu tällä hetkellä, ettei sitä ovista oo ees tulossa/menossa, kun ei oo mitään oireita moisesta ja toisekseen mä oon niin kuiva kun vaan voi olla, joten ei tästä tuu yhtään mitään, prkl!!! (anteeksi kielenkäyttöni)
Ja sit noista Töpsyn mainitsemista kotitestin liuskoista, mä oon ostanu niitä sen takii, et ne on halvimpia (raharaharahapahapahapaha...) Mut taidanpa nyt sitten tilata jotain muita... hmmm, mikähän noista olis paras ja edullisin... noihin digitaalisiin en viittis laittaa rahaa... ;) mut todnäk mä niitä kohta tilaan... Mites ne muuten toimii, siis pystyykö yhdellä toimittamaan useemmankin kerran? vai onko kertakäyttökamaa?
rumpali kp13/27 (yk 9 ainakin...)
joten toivotukset nyt et olis tärpänny... ;) ja täällä kanssa samanlaiset tuntemukset ettei tää tuu onnistuun, ei varmana tärppää yms. Kai tää on jotain ittensä suojelemista, ettei mukamas tipu niin korkeelta jne blaablaablaa...
rumpali
Mies toi apteekista kaksi cb-digitestiä. Mahtaakohan ne vielä näyttää raskautta huomenna, kun on 3-4 pv mahdollisiin menkkoihin. On vähän siinä ja siinä. Mut kai mä kokeilen :I Voipi kyllä olla, etteivät vielä näytä. Pyysin kyllä miestä tuomaan kaksi tavallista cb:n testiä, mutta noilla nyt sit pitää pärjätä. Nyt kyllä rupes jännittämään testaaminen, koska jos tulee se "ei raskaana", niin sit mulla menee hermot :D
Mulla tuli tuossa iltapäivällä vielä kaiken lisäks pyyhkiessä veristä vuotoa...sit se muuttu ruskeeks ja sit loppu kokonaan. Joten hermoille käypä tilanne tästä nyt yhtäkkiä tuli. Että ollako vai eikö ja mennäkö kesken vai eikö...arghh..
Nyt siis kp 23/n.25-26 tai rv 3+3
Töpsylle onnea! varmaan voit olla huoletta. sulla oli kuitenkin suojat päällä ja hajasäteily siihen vatsan alueelle on kuitenkin tosi pientä.
ja Koralli: kyllä mä kanssa näin molemmissa viivat! varovaisesti jo onnea siis täältäkin! :))) joku sanoi ettei nähnyt viivoja, enkä mäkään ensin, mutta käänsin sitten tän läppärin näyttöä vähän alemmas, niin ihan selvästi näky. :D
ja sitten noista netistä tilattavista testeistä: yks lapsettomuuspuolen lääkäri sanoi, et hän ei suosittele kenellekään niitä, koska eivät ole luotettavia, vaan esim. hoidoissa olevien potilaiden on ovulaatioinduktiossa käytettävä ihan apteekista ostettavia ovistestejä. varmaan jotkut niistä on ihan hyviäkin, mutta onhan se niinkin, ettei niillä varmaan samanlaista laadunvalvontaa ym. ole, kuin niillä, joita myydään apteekeissa ja jossain isommissa tavarataloissa. vaikka eipä sillä, en mä tästä mitään muuta varsinaisesti tiedä, tämä siis oli hänen mielipiteensä.
kyllä tätä pinoa on välillä aika hauskakin lukea, kun ihmiset on niiiin tohkeissaan ja kyttäävät oireita ja ottavat valokuvia testeistä. :D vaikka helppohan se on tässä vaiheessa mun täältä hymyillä, oottakaa kuulkaa vaan, kun oon samassa tilanteessa... apua! ;)
hetkellisesti on täälläkin kiire helpottanu, ihanaa. lumetkin vähitellen taitaa sulaa. :) ihania kevätpäiviä! toivotaan oikein paljon plussia pinoon! t.VM
Kohta pitäis hammaslääkäriin lähteä iikkk!! Mut joku sano et kun hoidattaa hampaat kuntoon nii saattaa paremmin tärpätä, toivotaan.:)
Harmittaa vieläkin tuo eilinen oviskohtaus. kesti myöhään iltaan asti ja vatsa sen jälkeen ihan pallo. Ei muuten mutta kun me ei olla nyt sit pupuiltu kahteen päivään mut jospa tänään olis vielä mahiksia..menee kyllä varmaan pieleen tämäkin kierto!! voi miks tuolla miehellä pitää olla tuollainen työ...
Tsemppiä ja peukkuja kaikilleja mukavaa päivää. :)
Äitykkäinen: kyllähän ne simpat voi sinnitellä muutaman päivänäkin, 3-4 pv sun sisällä, joten kun vielä tänään varmistelette, niin mahdollisuuksia on kyllä vielä raskauteen. Luin täältä vauvakuumepalstalta mun mielestäni jostain, joka oli pupuillu sunnuntaina (mies reissuun sit) ja ovisplussa tuli vasta keskiviikkona ja ovis siis todennäköisest vasta torstaina, ja plussa tuli.
Mun tämän aamuinen testi, ei tarvii arpoa tulosta =)
http://i191.photobucket.com/albums/z146/Koralli73/Yk2/P1070490.jpg
Pientä ruskeaa limaista vuotoa tulee pyyhittäessä, mutta eiköhän se ole sitä normikiinnittymisvuotoa vain.
Koralli73 kp 24/n.25-26 yk2 dpo12 (tai rv 3+4)
koralli73: Jess onnea paljon!!:) niin toivotaan että meilläkin tärppää. Täytyy varmistella vielä.
Olipas kaamee hammaslääkäri. Nyt on kasvoista toinen puoli täysin tunnoton. Piti hermo poistaa hampaasta. mjut tuleepahan nyt hmapaat hoidettua ja täytyy useammin käydä tarkistuttamassa. Mut joo täytyy mennä ruokkimaan lapset.
äitykkäinen kp 19/27-29 yk6
Töpsy: Paljon onnea! :)
Ja Korallille myös onnea ja tarraliimaa mukaan, että pikkuinen pysyy kyydissä! :)
Itse olen ollut koko viime viikoa kipeänä. Tosi outo flunssavirus: ei flunssaa, mutta kurkku on kipeä ja joka lihasta särkee. Helpotti jo vähäksi aikaa, mutta tänään taas on kurkku kipeä. :( Testasin äsken ovulaatiota ClearBluen testillä (ostin sen kun en jaksanut arpoa noilla muilla testeillä, että onko ovis vai ei). Niin siihen ilmestyi hymynaama, eli huomenna kait ovis sitten tapahtuu. Mutta, mutta... kun kp:t on vasta 11 tai 12... Nyt olen ihan pihalla... :-0 Kierto on ilmeisesti vähän sekaisin. Täytyy tänään yrittää vaikka onkin vähän kipeä olo.
äitykkäinen2: kyllä se voi vielä tärpätä, kun tosiaan siittiöt voivat elää naisen kropassa useampiakin päiviä. Mutta tänään vaan varmistelemaan vielä jos se vaan onnistuu.
Tsemppiä kaikille! :)
Kp 11 tai 12/28-32, yk ?? (yli 2 vuotta yritetty)
eli meillä kuopus on edelleen kuumeessa... josko tää tästä joskus helpottaa...
KORALLI: OIKEIN PALJON ONNEA!!! IHANAA!!! Mä elän kyl niin hengessä mukana! Toivon todella että kaikki menee hyvin ja saatte pienen prinsessan ;)
Äitykkäinen, mulla lohkes joulun aatonaattona hammas, ja sitä on nyt sitten hoidettu useempaan otteeseeen, ja huhtikuun lopussa on viimonen hammaslääkärikäynti sen takia, joten sen jälkeen on hammas kunnossa. Mutta toivottavasti sun olotila paranee pian, ja liikoja särkyjä ei tuu :) Ja onnea vielä varmistukseen ;)
Täällä mä tein taas ovistestin ja pöh se näytti taas negaa, ehkä vähän vahvempi viiva kun eilen, mut selkee nega, eli odotettavissa taas pitkä kierto... huoh! Mä oon nyt heittäny pyyhkeen kehään, tai ainakin mulla on sellanen tunne ettei meille nyt tuu kolmatta, ja tuleeko koskaan... pöh ja pah!
rumpali kp 14/27
En mä vielä uskalla siirtyä minnekään odotuspuolelle, kun ei menkatkaan oo vielä määrä alkaa. Kattelen nyt muutaman päivän.
2poj@näiti: oviksesta menkkoihin kestää joillakin 16 päivää, luteaalivaihe (joksi tuota sanotaan) on normisti 11-16 pv. Eli ihan hyvin sulla voi olla nyt ovis ja olis silti ihan normipitkä kierto. Nyt on paras hetki, eli peitot heilumaan siellä. Huomenna on helposti jo liian myöhäistä. Joskus ovis tulee samana päivänä ku plussakin, joten sulla voi olla ovis jo tänäänkin.
rumpali: ootko varma, ettei ovis ole mennyt jo? Kun mietin noita sun kp:itä, niin itellä jos on 27pv kierto niin ovisplussa tulee just joskus kp 11-12.
Meillähän touhuttiin ovispäivää edeltävänä aamuna, kun ovis oli seuraavan päivän iltana. Eli n. 1,5vrk väliä. Mähän olin suunnitellut että 2-3pv ennen ovista, mut niin se ovis vaan tuliki yllättävän aikasin taas mullaki. Toihan on siis se "metodi" muka millä vois tulla tyttö. No, kyllä me se poikaki vastaan otetaan, ei siinä mitään :) Mut jos tulee poika, niin mies ei varmaan enää neljättä suostu yrittämään...eli siinä mielessä toivoisin nyt tyttöä tulevaksi. Toisaalta mä oon miettiny jo pojanki nimeä, joka rimmais noiden kahden kanssa. =)
Sitte mä mietin jo sitäki, että kun tuota ikää mulla tulee jo 37 tänä kesänä,niin pitäskö mun suunnata yksityiselle johonki lapsivesitutkimuksiin tmv...mut ku niissä on taas se km-riski. En mä tiedä pystysinkö mä raskautta keskeyttämään, mutta jos jotakin olisi, niin haluaisin sen tietää etukäteen...vaikeita asioita nämä.
Tärppionnea teille kaikille!
Ja onnea koralli :) hieno homma! Vaikka vähän kateudesta vihree olenkin jokaisen plussan kohdalla mitä toiset saa.. höpsö minä.
Täällä ei mitään erityistä, samoja tuntemuksia kuin ennenkin kun menkat alkaa lähentyä. Ainoana uutena, että valkovuoto on lisääntynyt, sellaista kananmunan valkoista. Että vähän olen kysymysmerkkinä, että mistä moinen.. ei pillereiden aikana vaan ollut.
iloinen mieli on, vaikka olo onkin, että ne menkat sieltä alkaa. Pitää pääsiäisenä tehä jotain kivaa niin saa ajatukset pois, lapset lähtee niin ollaan miehen kanssa kahdestaan.
kysyin jo esikolta, että entäs jos meille tulisi vielä joskus vauva. olisi kuulema kivaa =)
kp 20/26-28
Mulle vois jo laittaa porttikiellon tänne...
mutta siis Korallille "pakko" vastata ;) eli mä aloin het menkkojen jälkeen testata eli oisko ollu kp5 tai kp6, kun vuoto oli loppunu, enkä kyllä oo ollu haivatsevinani (mikä sana) ovista, mut eihän sitä tiedä... pitääköhän mun seuraavan kierron alkaessa aloittaa jo het kp1 testaan? ;) ja siis mulla on AINA ollu kierto 35päivää, mut ny kolmen viimesen kierron kaksi kiertoo on ollu 27 ja 28 päivää, mistähän toikin voi johtua... Niin ja niistä lämmöistä kun kyselin, niin tänään oli sit enää 36.9, et tais sit olla taas tässä tää kierto... Nyt vaan ootteleen niitä menkkoja alkavaksi parin-kolmen viikon päähän... :(
rumpali kp14/27
rumpali: okei, no ei sentäs menkkojen aikaan tarvii ovista testata :D Eli jos sulla oliski nyt tulossa tavallinen 35 pv kierto? Sehän muuttaa täysin asian, silloinhan sun ovis olis vasta kp 20 tuntumassa.
Noista lämmöistä on paha vielä päätellä mitään. Sun pitäs ainaki yks kokonainen kierto mitata joka aamu niin näkis miten sun lämmöt oikein pelaa. Sulla tuntuu olevan tosi korkea alkukierronlämpö, jos sulla nytki on 37 pinnassa eikä ovista ole ollut. Mittaathan varmasti oikein, eli heti herätessä, eikä saa ees ylös nousta, eli herättyäsi (ja pitäs puolen tunnin säteellä puoleen tai toiseen olla sama kellonaikaki) mittari heti suuhun. Jos kävelet veskiin mittaamaan, niin se kävely jo nostaa sun ruumiinlämpöäsi.
Suuret onnittelut Töpsylle ja Korallille! Varmasti kaikki menee hyvin! Mulla oli myös monen päivän ajan kiinnittymisvuotoa. Ja jos joku muukin on plussanut tässä välissä niin onnittelut. En ole vähään aikaan käynyt kurkkaamassa tälle puolelle. Väsy ja pahoinvointi on edelleen mukavat kaiffarini nimittäin :)
Peukutan ja tsempitän koko porukkaa! Tuokoot kevätauringon säteet kaikille plussatuulet mukanaan!
Jo vauvan liikkeet tunteva kinuski 14+5
Mymoosa: Kiva että olet iloisella mielellä, peukkuja sinne:)
Rumpali: minullakin tuli mieleen et jos sulla onkin nyt tulossa pidempi kierto ja ovis on myöhemmin..älä vielä masistele (minä paraskin puhuja):) ymmärrän kyllä että kiukuttaa.
VadelmaMama: Odotas vaan, odotas vaan;)on tää kyl varmaan ihan sekopäistä touhua jos joku ei vauvakuumeinen tulis lukemaan:)
Kinuski: Voihhh ihanat viikot..ja liikkeitäkin jo tunnet :) Hyviä pahoinvoiteja ja kaikkea muutakin sellaista kivaa mitä meikäläinen kaipailee :) no ei, toivottavasti olosi pian helpottaa.:)
Mä oon niin täysin satavarma ettei tässä kuussa tärppää!!!Mä haluun olla juhannuksena raskaana tai mieluiten jo vappuna. Tulis toi ukko nyt töistä niin pääsis asian eteen jotain tekemään.;)
äitykkäinen kp 19/27-29 yk6
Meillä meni uusiksi tän viikon suunnitelmat, tai ainakin alkuviikon, kuopus on kuumeessa :( oltiinhan me terveinä yli kk!!! Jippii! No, onpahan aikaa miettiä/funtsia näitä omia tuntemuksia ja fiiliksiä ;)
Töpsylle onnittelut, ihanaa!!! Ja peukut pystyssä että kaikki hyvin!
Koralli: varovaiset onnentoivotukset!!! IHANAA!!! josko sieltä olis tyttö tuloillaan ;)
Minnis oli käyny piipahtamassa, ihanat viikot sulla kyllä alkaa olemaan, oi jospa joskus sais kirjottaa viel tollain...
Omaa napaa sitten... Blääh ensin alkuun... Mä oon nyt kyllä vetäny vettä ihan hulluna, varmaan sen 1,5litraa päivässä, vähintään, ja sit vielä napsinu noita pillereitä, vaikka tuskin niistä mitään apua on, nyt menossa kp 13 ja ei mitään, siis yhtään mitään tuntemuksia oviksesta, tikutellut oon, mut paskan marjat mitään viivaan viittaavaakaan oo näkyny. Joten tää(kin) kierto meni sit puihin, tuskin sitä ovista enää tulee... :(
Mut sit kysyn tällasta "tyhmää", mulla siis noita kotitestin Sofi One Step-ovistestejä käytössä, ja tänään käytössä olleeseen testiin tuli kaks viivaa, (tai siis kolme) ja kumpikaan ei siis oo läheskään yhtä vahva kuin toi kontrolliviiva, jäin vaan ihmettelemään että miks noin...
rumpali kp13/27 (ja yritystä kesästä -09)