***Pidempään tuhdanneiden MAALISKUU***
Kommentit (108)
Pahoittelut kaikille vastoinkäymisiä kohdanneille!
Olen vähän yrittänyt pitää taukoa palstailussa. On ollut tosi paskat fiilikset; olen sairastanut nyt monta viikkoa kauheaa keuhkotautia ja myös yrittäminen on alkanut todellakin ahdistaa! Luulenkin, että tämä kierto on viimeinen jonka jaksan vääntää ja sitten on pakko oman mielenterveyden takia pitää taukoa.
On myös pitänyt myöntää se tosiasia, että voi hyvin olla, ettei meille sitä kolmatta tulekaan. :( Clomeja rankempiin hoitoihin en aio ruveta ja nyt on kolmas clomi-kuuri päällä. 8 kiertoa on maksimi ja välissä pitää olla 2 kiertoa ilman. Mutta niiden jälkeen on sitten pakko varmaankin luovuttaa lopullisesti.
Painoakin olen yrittänyt saada tippumaan tässä, mutta sekään ei tunnu onnistuvan. Kai tämä pimeyden väistyminen luulisi vähän auttavan, toivottavasti auttaa myös tässä lievässä alavireisyydessä...
Tsemppiä kaikille, toivottavasti niitä plussatestejä alkaa näkyillä! :)
:)töpsy kp 13/32-35 yk 12
Semmoista piti nyt tassa ruveta Topsylta kyselemaan, etta miksi sulle maarattiin nuo clomit? Siis onko sulla ollu hormoniongelmaa tai mitaan?? Mietin vaan, etta oliskohan mullekin hyotya kokeilla niita tassa sairaala-aikaa odotellessa.. Vaikka mulla ei hormoneissa/oviksessa mitaan haikkaa pitais ollakaan.
Harmi kuulla, etta teilla ei kolmosen alulle saanti ota onnistuakseen. :( Tsemppia ja kiva jos huomasit taman kysymykseni ja viitsit vastata! Ja muutkin joilla kokemuksia clomeista! :)
Tinttis
Moi,
Mulla clomit PCO:n vuoksi. En siis ovuloi ilman, jos nyt ovuloin niiden kanssakaan... Toiset kuitenkin saa käsittääkseni clomit myös vaan tukihoidoksi. Kannattaahan sitä kysyä, mutta sillon pitää käydä seurantaultrassa ainakin kerran, että näkee ettei tule hyperstimulaatiota ja että annostus on oikea.
:)töpsy
Haluais jo ens viikon tänne. Tein ihan huvikseen ovistestin ja suht vahvaa viivaa jo näyttää vaikka kp vasta 8.. No joskos tulisi lyhyempi kierros.
Järkyttävää väsymystä.. Nukkunut 10h yöunia ja päikkäreitä päälle..
Mulla tosiaan pitäisi tässä kierrossa käydä ultrassa ja lisää labroja tiedossa. Mulle ei noita clomeja ole annettu, vaikka monelle samoissa tilanteessa olleille ne on annettu.
Eka kasa labroja tosiaan ja sitten kuulemma mietitään lääkitystä. Tosin oma lääkärini aloitti tyroksiinilääkityksen, ja nyt sitä sitten maanantaista asti popsinut.
Millasia määriä teillä on ( jos teillä joillain on ) ja kauankos kestää, ennen kuin alkaa vaikuttamaan. Itse toivon, että joskos tuo tasoittaisi kaikki muutkin hormoniarvot normeiksi. Se kun tuntuu vaikuttavan niin moneen asiaan.
Jotenkin rupee masentaa kovaa, kun joka puolella on raskaana olevia ja kaverit saa vauvoja. Oon itkeskellyt viime päivinä pahaa oloakin ja miettinyt miksei meille sitä nyyttiä suoda. Turhaa, tiedän, mutta jotenkin tuntuu toivottomalta-- tosin nyt kun tuossa ovis testissä suht vahva viiva, niin toivo elää. Rupesin myös litkii greippimehua, joskos paksuntais limakalvoja.. :)
Tinttuliina ja Nelli: kiitos vastauksistanne. Tässä nyt pohtinut kaikkia mahdollisia kysymyksiä lääkäriä varten. Mieskin ilmoitti, että lähtee mukaan maanantain lääkärikäynnille. Ei tarvitse yksin mennä jännittämään.
omaa napaa: Meillä siis alkaa tulla täyteen vuosi yritystä ja ensi viikon maanantaina on tk-lääkärin vastaanotto. Mulla kierto ollut suht säännöllinen eli ei nyt ihan päivälleen tarkka, mutta ei mikään mega pitkäkään. Ovulaatiokin tapahtuu ainakin oireiden perusteella. En ole ovulaatiota lähtenyt tikutellemaan.
Oikein aurinkoista kevään jatkoa kaikille!
Aurinkoista päivää kaikille!
Töpsylle jaksamisia tämän asian kanssa.. tuttuja tunteita käyt päässäsi läpi! kyllä itsellä ainaki menee tunteet niin vuoristorataa näiden asioiden kanssa. Välillä olen ollut niin maassa ja epätoivoinen, ja sitten taas välillä positiivisemmalla mielellä.
Helinäkeiju: Mullaki vasta hyvä ystävä sai vauvan. Olen todella iloinen heidän puolestaan, mutta kyllä se syvältä aina riipaisee kun olen pikku neitiä sylissä pitänyt. Kuume ja toiveet on nousseet niin huimasti! Mullekki tuommonen pikku paketti ja äkkiä :)
haaveilija: Kiva että miehesi lähtee mukaan! On tämä kuitenkin yhteinen projekti.. Ja hyvä että olet niitä kysymyksiä miettinyt valmiiksi! Vaikka silti helposti käy niin ettei kaikkea tule edes kysyttyä :)
ON: Tällä neidillä alkoikin tänään menkat! :) Vähän aikaisessa, mutta ei haittaa.. Ja ei tarvitse yhtään mun menkkoja pahoitella, ihan oli odotettavissa! Ja sainpas soittaa sinne polille, ja tiedättekös mitä! Me päästään inssiin tähän kiertoon :D Oli ihan erilainen täti siellä langanpäässä kuin viime kierrossa kun soitin. Tämä hoitaja ei puhunut mitään että katsotaan onko aikaa, vaan sanoi että: selvä kp 10 on 19.3 laitetaan sille päivälle johonki väliin ultra ja sillä selvä! Näin helposti se hoituu joidenkin hoitajien kohdalla :)
Nyt vaan sitten toivon ettei hormonit aiheuta mulle kamalia sivuvaikutuksia, kun on ne häätkin!
Perjantaina meen polille pistosopetukseen (vaikka osaan kyllä pistellä, oon monia ihmisiä töissä pistellyt, mutta pakollinen opetus) ja samaisena (eli ylihuomenna) perjantaina aloitan sitte clomit tabletteina.. otan niitä ensi tiistaihin saakka, keskiviikkona ja torstaina sitten puregon pistokset ja perjantaina ultra! Jossa nähdään mitä on lääkkeet saanu aikaan tuolla sisuksissa... tarvittaessa sitten vielä lisää puregonia! mahdollisesti inssi olisikin sitten sitä seuraavan viikon tiistaina 23.3! Toivotaan ettei tule liikaa muniksia ja inssi peruunnu sen takia!
Vihdoinkin jotain positiivista uutista minulta tältä vauvan yritys rintamalta :D
Mulle vois muuten päivittää esittelypinoon:
Nelli yk 21
iät: 25 v. mies 31 v.
Toiveissa toinen lapsi, mulla tyttö 06/05, miehelle ensimmäinen.
Miehen simppanäyte OK. Tähystys+munatorvien aukiolotutkimus endo-epäilyn takia tehty 8.12.09 (Johtimet auki ja endoa ei ainakaan "kriittisissä" paikoissa) Ekaan inssiin maaliskuussa!
Topsylle vastauksesta! :)
Helinakeiju, hyvin taalla tosiaan tiedetaan milta susta tuntuu.. Mulla kanssa tyokaverit saa vauvoja toisensa jalkeen.. Mutta jotenkin on nyt vahan helpottanu, kun tietaa, etta on jonossa sairaalaan. Ainakin jotain tapahtuu! Jaksuja sulle.
Nelli, tosi jannittavia uutisia!!!! Ma oon niin innoissani sun puolesta! Ei muuta kun tanne raporttia kun homma etenee! :)
Tinttis
Aurinkoista päivää kaikille..
Kävin juuri polilla pistosopetuksessa ja hakemassa sieltä "tavaraa" pistoksia varten! Apteekista ostin itse lääkkeet, mutta polilta sai pistoskynän ja muuta tarvittavaa. Oli oikein dvd:kin mukana missä opetetaan pistoksen laittaminen :D voipi olla ettei sitä tule katseltua..
olipas muuten kallis apteekki reissu! Sinne hujahti 160e, reilu 200e olis menny jos tuo puregon ei olis kela korvattava!
Niin ja selvis mulle siellä polilla vielä sen verran että kyllä mulle pregnyl (eli irrotuspiikki) sitten pistetään tai siis itsehän sekin pitää pistää sitten. Lääkäri vain ei ollut tästä maininnut silloin mitään.. olin vain mielessäni ajatellut että eikö sekin olisi hyvä sitten pistää ja näin varmistella että kypytetty/kypsytetyt follit myös irtoavat!
Tänä iltana se sitten pitäisi ensimmäiset 2tabl clomeja huitaista naamariin! Siitä se nyt sitten lähtee...
Nelli
Nelli, hienoa että pääsette inssiin tässä kierrossa. Hurjilta (ja hintavilta) kuulostaa kaikki nuo piikit ym. - rohkeutta!
Mulla oli ehkä ovulaatio tänään olotilasta päätellen. Ovistestien tulkinnassa oli vähän vaikeuksia, enkä ehtinyt tehdä niitä joka päiväkään... perjantaina viivat oli lähes yhtä vahvat keskenään, mutta eilen testiviiva näytti haaleammalta. Täytyy odotella pari viikkoa vielä, ei kovin toiveikkaana, ja sitten soittaa sinne keskussairaalaan ajanvarausta tutkimuksiin.
Menossa kp 16/29 ja yk 11.
No niin, tässä taas eletään ovis-aikoja ja mieliala on ehkä hitusen korkeammalla taas...
Olen pistellyt poskeeni foolihappoa ja tuoreita greippejä ja saanut tosiaan elämäni ensimmäisen hymynaaman clearbluen digi-testillä! :)
Ja Silvialle ja muillekin ohessa kuva samaan aikaan testatuista liuskasta ja clearbluen tikusta. Ja kuten huomaatte, ei liuskassa ole kovinkaan vahvaa viivaa, vaikka hymynaama tulikin! Päätin siis jatkossa satsata noihin digi-testeihin, vaikka ne kalliita onkin! Ihme vaan, ettei niihin saa ostettua pelkkiä niitä testitikkuja (vai saako?!) kun on aikamoista tuhlausta heittää täysin toimiva laite roskiin joka kuu! Tai ehkä niitä ei tietysti normaalisti käytetä kovin montaa kuukautta... ;)
No, tsemppiä nyt kuitenkin kaikille, hienoa, että Nelli pääsee inssiin, pidetään varpaat ristissä! :)
töpsy kp 19/32-35 yk 12
täällä vieläkin :( noh ei muutakun leuka rintaan ja kohti uusia petymyksiä...no ei vaan..
helinälle, tosi hieno homma että miehes lähtee mukaan, itselläkin mies ollu joka kerta mukana paitsi aukkaritutkimuksessa mutta ollu ihan mieletön tuki, että hattua pitää nostaa myös meidän miehille!
Nellille, ootko menossa ekaan inssiin? kuinka pitkään sait odotella ennenkun kutsu kävi vai ootko yksityisellä puolelle, ja mitähän kuluja tulee tuon apteekki reissun päälle? kiva kysymys lista.. :)
on.perjantaina alkaneiden menkkojen myötä tuli niin kauhea itkukohtaus mitä ei vielä tähän mennessä noin isoa tullu, päätettiin isännän kanssa että poliklinikalle soitto..no jonossa inssiin tms.jatkotoimenpiteisiin ollaan..jännittää vaan että miten kalliiksi tulee mutta ei auta..halu on niin kova että syödään vaikka sitten näkkileipää!
onko miten paljon muille kokemuksia noista jatkotoimenpiteistä?
Nelli: Olipas kalliita noi piikitykset (lääkkeet). Toivotaan, että niistä olisi apua ja raskautuisit pian. :)
ON: Pari päivää ollut jo suht kovia menkkakipuja, eli kohta kai ne alkaa. Nyt kait menossa dop 11, eli muutama päivä vielä. En usko, että tässä kierrossa onnistuu edes kun ei oltu oviksen aikaan puuhissa. Väsyttää ihan sikana... :-0. 10 päivää ollut jos jonkinmoista jomotusta ja nyt vaan menkkakivut kovenee, joten siitä pääättelen, että kohta täti saapuu..
Aurinkoista viikkoa! :)
Kp 28/n.28 (tämä kierto venyy)
Ihan ihme kierto menossa meikalaisella... Tanaan kp 32 tai 33. Viime keskiviikkona tuli pikku liraus vaaleanpunaista vuotoa (niinkun mulla aina muutama paiva ennen menkkoja..) ja siita asti rusehtavaa tiputtelua. Tosi arsyttavaa, kun koko ajan taytyy pitaa phs:aa. Alkaisivat nyt kunnolla! Tanaan on mun mielesta tasan kaks viikkoa oviksesta (joka oli myohassa tassa kierrossa), etta tanaan odotin niita alkavaksi. Mutta jospa ne nyt vihdoin huomenna alkaisivat!!
Ihan naurettavaa aatella, etta ma siis vuodan kaksi viikkoa neljasta! Menkkojenkin jalkeen kun mulla on aina tiputtelua. :/ Voi tata naisen elamaa.....
Tammosia taalla tanaan!
Tinttis kp 32 tai 33, yk14 alkamassa...
Niin huomasinpas niistä lääkkeistä tässä yksi päivä että kyllä ne muuten riittää mulle kahteen kiertoon! Eli ei ihan niin pahat hinnat ko ensin luulin, mutta hintavaa hommaa silti! Tai clomit ainaki riittää, mutta sitte puregonin kanssa riippuu siitä miltä kp 10 ultrassa näyttää, ko voi olla että sitä joutuu pistään enemmän ko mitä se lääkäri oli alunperin meinannut. Mutta jos tällä tämänhetkisellä toteutuksella mennään niin silloin sitä jää juuri ensikierron tarpeiksi.
Ja siinäkin kyllä vielä se että inssiin täytyy päästä myös siihen seuraavaan kiertoon, koska se puregon ei säily "avattuna" kuin muistaakseni 28vrk. Eli hukkaan menee kalliit aineet jos ei päästä tarvittaessa ensi kierrossa inssiin.
Silvia: Mullakin on joskus ollut hankaluuksia ovistestien tulkinnassa. Parhaiten mulla on oviksen näyttäny RFSU:n tikut. Kotitestin One Stepit ei antaneet yhtä selviä viivoja!
Töpsy: joo haaskaustahan se on... eli ei saa mun tietääkseni niitä tikkuja pelkästään ostettua, vaan pitää tosiaan se koko "paketti" hommata uudestaan.
iiris: Joo eka inssi olis tiedossa :) Kuinka pitkään sain odotella? No tuota viime kesän heinäkuussa kävin ekan kerran "lapsettomuuden" vuoksi lääkärillä ja siitä asti oon odotellut että jollekkin alettais. Ja tuo mun heinäkuun käynti on ollu suoraan jo sairaalan puolella (pääsin suoraan ko olin jo ennestään, muista asioista siellä "asikkaana") Eli jos tk:n kautta olis pitäny lähetteitä lähteä hommaamaan niin vois varmaan olla vielä pari kk lisää kulunutta aikaa tuohon. Niin ja ollaan siis julkisella puolella hoidossa.
Apteekki reissun päälle tulee kuluja vielä ainakin kp10 ultra (n.27e) ja sitte inssi-päivän polikäynti (27e). Jos jostain syystä joutuis ultraan useammin, niin aina se polikäyntimaksu sitten lisää. Työajasta mulla ei kuitenkaan tule miinuksia, vaan saan onneksi käydä ihan työaikana lääkärikäynneillä, en joudu korvaamaan tunteja takaisin tai että niitä palkasta minulta vietäisiin.
Pahoittelut sulle iiris alkaneista menkoista :( Ja kysele vaan sitte lisää jos tulee muuta kysyttävää vielä.
2 poj@näiti: Eikö olekkin inhottavaa kun suunnilleen on jo maansa myyny ennen ko menkat ees alkaa :D On tää vaan niin turhauttavaa hommaa.. ei oikein voi muuta sanoa! Itekki aina tiän kivuista ja tiputtelusta että sieltä se niagara taitaa taas tulla..
Tinttis: Joo mua siis kans turhauttaa niin hemmetisti ko tuntuu että vuotaa sen 2 vko! ennen menkkoja ja tiputtelee myös niiden jälkeen..
ON: Viimeiset clomit otettu tänään.. huomenna alkaa sitten pistokset ja perjantaina ultraan tsekkaamaan tilanne mitä mömmöt on saanu aikaan :D
Yhtään ei onneksi jännitä/pelota se pistosten laitto, se nyt tästä vielä puuttuis!
Täysin en ilman sivuoireita ole selvinnyt.. itkuherkkyisyyttä on ollut havaittavissa (ja paljon ja mitä tyhmimmistä asioista) Nukkumisvaikeuksia, väsymystä, kuumia aaltoja, yöhikoilua, niin ja masennusta (onneksi vain hetkittäisiä kohtauksia).. Että siinäpä ne tärkeimmät! Ai niin ja paha olo on myös ollu, mutta en ole oksentanut.
Enää vähän reilu pari viikkoa häihin, JAIKS sentään :D
Nelli
Täällä iloinen mieli-- ekaa kertaa elämässä pärähti super nopeasti super tumma ovisplussa! :))
Hyvin on sitä hyväksikäytetty jo-- lauantaista asti peittoja heiluteltu, eilistä lukuunottamatta. Aattelin jatkaa tuota vielä viikonlopun yli. ;)
Itsellä olo parantunut tyroksiinikuuria syödessä. En tiedä, onko tuolla jotain tehoa ovikseen? Mutta jos tämä auttaa säännöllistämään kiertoa ja muita hormoonilukuja, niin vältyn clomeilta ja teroluteilta. :) Mulla tosiaan oli oikealla n.16 ( !!!) munarakkulaa kp 2, ja vasemmalla oli 3. Eli kai niistä sitten joku on ok. Tosin mitään kipuiluja en ole tuntenut, yleensä oikealla kamalat säryt, mutta saattaahan ne tulla vielä. Joskos irtoisi tuolta vasemmalta tällä kertaa.
Sori omanapaisuus, jotenkin tuo aamun ovisplussa antoi uutta potkua päivään.
Ollaan jonossa kunnalliselle puolelle, en tiedä kauanko sinne pääsy kestää. Kävin Felicitaksessa ja hyvä paikka, mutta ostettiin juuri isompi asunto ja matkailtu sinne ja tänne, niin päätettiin, ettei sitä kautta kaikkeen ryhdytä. Tosin meneehän se näinkin toisaalta.. ;)
Hurjissa hinnoissa nuo pistokset ja lääkkeet tosiaan liikkuu, mutta ihan satavarmasti joka pennin arvoista. Meillä tosiaan jo lapsia, yhteinen vaan puuttuu. Mies ruvennut oikeasti tajuamaan minua viime aikoina paremmin-- itku tosiaan ollut herkässä, kun ympärillä ihmiset raskautuu ja saa lapsia. Mutta en mä luovuta, ainakaan tuon ovisplussan jälkeen. Katsotaan mikä ääni on kellossa kuun vaihteessa.. ;)
Ihan hirmu hyvää kiertoa kaikille. Keväällähän niitä vauvoja tehdäänkin.. ;) Luin artikkelin, että nämä ajat, kun aurinko rupeaa paistelee, niin vauvoja tehdään hurjat määrät, juhannuksen lisäksi.. ;))
kp 15/29-34-- eli oiskos tulossa 30-31 pvän pituinen kierto.. :)
Täällä alkoi uusi kierto kp 4/28-40 yk 28
En tiiä, johtuuko oviksesta-- varmaankin-- joskus aikasemminkin tälläsen olon kokenut, mutta aatellut, että ovis on tuloillaan, mutta nyt sen pitäisi olla täällä kohta jo ohi..
Tosiaan ke tuli tikkuun toooooosi vahva viiva, eilen oli haaleempi, mutta selkee plussa. Illalla irtosi limaklönttejä, lukisin ne limatulpaksi. Samanlaista limaa irtosi tosiaan ennen pojan syntymää.
Mutta tänään tekis mieli oksentaa. Eilen mahaa nippaili vähän, mutta sellasia kamalia kipukohtauksia ei ole tullut, joita kokenut..
Mutta tää olo, karseeta. Tekis mieli syödä vaan jäätelöä tai muuta raikasta.. :( Oksettaa tosiaan kamalasti! Liittyykö tämä ovikseen?? Voiko se nyt vasta olla??
Tänään en enää tikuttanut, koska aattelin, että ohi..
Plussatuulia ja sori omanapaisuus jälleen kerran.. Olo vaan niin karsee, ettei tässä kamalasti ees ajatus kulje. Tosin hyvin on hyödynnetty tuota ovulaatiota. Mies ollut kovilla viikon, tiistaina oli "huilipäivä" ja nyt se ketuttaa, ois pitänyt vaan jaksaa.. ;))
Kp 17/28-34
inkeri: Onpa kiva kuulla että olisitte nyt sitten ehkä sinne inssiin pääsemässä!
jennyriinalle tervetuloa mukaan!
2poj@näiti: Voipihan se olla että sulla vaikutti se tähystys kiertoon ja sen vuoksi ovis tuli tässä kierrossa hieman myöhemmin kuin yleensä. Mulla tais aikaistua päivällä tähystyksen jälkeen kierron kulku.. (eli ihan normi vaihtelu kyllä tuo vrk.. on mulla silloin tällöin saattanut ennenkin vaihdella tuon verran, eli ei mulla tainnut olla kyse tähystyksestä siinä..) harmi kun et saanut miestä enää sinne petiin kumottua :(
Ennuli: Toivotaan että vyöhyketerapiasta olisi jotain hyötyä..
Mites Caffeen tilanne?
Helinäkeiju: Kiva kuulla susta.. Harmi vain että sulla on hiukan huonojakin uutisia kerrotavana :( Toivottavasti ensi kerralla kävisi paremmin..
eewokille tsemppiä jatkoon! Jos hyvin käy niin käyt kyllä meille huikkaamassa sitten ;)
haaveilija83: En tiedä kuinka hyviä ne on tuolla tk:n puolella lääkärit vastaileen ja kertoileen asioita.. Varmaan aika paljon riippuu tuurista millasen lääkärin saa. Mutta kysy vaan ihan kaikki mitä mieleen juolahtaa! En osaa sen tarkemmin sanoa mitä kannattaisi kysellä, koska kaikilla menee nämä jutut loppujen lopuksi niin paljon henk.kohtasesti. Mutta ihan kaikki mikä askarruttaa/mietityttää niin kyselet menemään :D
Myös Silvialle tervetuloa joukkoon..
Tinttis: Soittelen sitte polille ko menkat alkaa (kunnolla).. Perjantaina pitäisi alkaa. Toivon niin kovasti että päästäisiin inssiin tällä kertaa! Eikä taas sanottaisi samaa että ei ole aikoja! Kaikista eniten pelkään ko siellä on vaan labrassa yksi täti joka sen siemennesteen pesun suorittaa että sillä on just sillon talvilomaviikko ko olis meidän inssi! Eli se olis sitte siinä, ei inssiä tähänkään kiertoon :/ Niin ja jos inssiin päästään niin se olis jo tämän kuun lopussa :)
Sinänsä hiukan kyllä arveluttaa ensi kiertoon sitä inssiä edes ottaa, kun pitää niitä hormoneja syödä ja piikittää. En tiedä yhtään millaset sivuvaikutukset niistä oikein mulle tulee ja meillä on ne häät! kiva olla siellä kauheissa hormonihuuruissa ja maha turvonneena niinku olis viimeisimmillään raskaana :D No onneksi mun puvussa on nyöritys :D
Sitte taas jos tähän kiertoon ei inssiä saada/oteta niin se on varma että meillä jää yksi inssi käymättä ennen kesätaukoa. Olis kiva saada ennen kesätaukoa se lähete vetämään eteenpäin, jos ei sitä ennen tärppää.
niin ja KP:lle piti vielä toivottaa tsemppiä..
-Nelli