***Pidempään tuhdanneiden MAALISKUU***
Kommentit (108)
Äsken alkoi sitten menkat. Vähän aavistelinkin tätä, koska kivut kovenivat koko ajan. Nyt siis tulee sellaista tuhrua. Mutta lasken kp 1:ksi vasta kunnon vuodon, eli huomenna varmaan on kp 1. Vai miten te muut sen laskette?
Helinäkeiju: Mullakin munasolun irtoamispäivänä oli ihan kamala olo ja alavatsaan sattui oikealle puolelle, tuntui siis sellaista kirvelyä pari tuntia. Oliskohan sinulla sitten tänään se päivä kun munasolu puhkeaa? Mutta kyllä pitäisi olla mahiksia tärpätä siitäkin kun puuhailee ovisplussapäivänä. Varmuuden vuoksi vielä tänään puuhiin?
Nelli: Tosi hyvä juttu, että pääset nyt sitten inssiin. :) Jes! :) Olen iloinen puolestasi. :)
Minä siis suuntaan katseeni seuraavaan ovikseen, joka muuten sattuu olemaan pääsiäislomapäivien aikaan, jos nyt ei kierto hirveästi heittele (taidan käyttää ovistikkuja varmuuden vuoksi). Joten hyvää aikaa puuhailla. :) Katsoin laskurista laskettua-aikaa ja olisi 24.-tai 25.12.´10. Aika hieno joululahja kyllä olisikin. Mutta katsotaan nyt miten käy.
Hyvää viikonloppua! :) Ja tsemppiä!
...mitka kuulumiset Nellilla!!! Kovasti nyt vaan tsemppia inssiin. Millekas paivalle se sitten se itse inssi osuu?? Voi kun mekin oltais jo noin pitkalla... Taalla vaan odotellaan (sairaala-aikaa..)..
Kahdenp@janaiti, ma oon ainakin laskenu kp1 vasta kunnon vuodosta. Yleensa tiputtelee muutaman paivan (tassa kuussa viikon....).
Niin, taalla se tati loysi vihdoin tiensa perille kp34! Pisin kierto koko vuoden aikana. Ja ei muuta kun uutta yritysta putkeen..
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Tinttis
Paljon on tullut uusia, mutta valitettavan paljon vanhojakin täällä vielä..
Itse en ole kirjoitellut, kun alkoi olla niin masentavaa kun mitään ei tapahtunut.
Mutta toissapäivänä, kahden vuoden jälkeen plussasin!!Uskomatonta, ja seksiä oli tuon kierron aikana yhden kerran.Yritimme jo unohtaa koko asiaa.. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Pelkään kovasti!
Tsemppiä kaikille! Kyllä se vielä onnistuu!
Haaveilija-79
nyt täälläkin on jotenkin kevättä rinnassa että hymyilyttää vaan. Tosiaan soitin maanantaina naisten poliklinikalle ja kutsu postissa jo seuraavana päivänä fertiliteettiplk, suunnitteluun (mitä toi sitten tarkoittaakin?) pitänee googlettaa..no aika on sitten 10.5 aika kauas menee mutta oon todella tyytyväinen että saatiin toi kutsu kuitenkin, ei tartte sitä jännittää että milloin se tulee..
Nelli, minkälaisia noi pistokset on, oon kuullu että kynämalli, pelkään kyllä neuloja ja en oo koskaan pistäny mutta päätin että jos sitä joutuu tekemään ni se on vaan tehtävä.ei auta.
haaveilijalle, mahtavaa! ei voi olla kun onnellinen puolestasi :)
2poj@näidille, mä lasken kierron ihan siitä kun paperiin jotain tulee, että ei tartte olla mitään kunnon vuotoa..
no mutta on kuitenkin helpottunut ja huojentunut olo kun pääsi jatkotutkimuksiin, pelkäsin ehkä enemmän että sinne pääsis vasta tyyliin ens syyskuussa, että toivottavasti tällä iloisella mielellä sais plussattua :)
Heti näin alkuun HAAVEILIJALLE SUUREN SUURET ONNITTELUT!!! :D Ihania uutisia sulla meille :) Muistan sinut kyllä! Ja ihana kun tulit meille kertomaan ilouutiset ja luomaan näin ollen hiukan uskoa meihin pidempään tuhdanneisiin että kyllä sitä voi onnistua vaikka se "hiukan" kauemmin kestääkin! Nyt oikein paljon sulle tarrasukkia mukaan matkaan..
2poj@näiti: Mä lasken kans vasta kp1:si kunnon vuoto päivän. Ja mun mielestä juuri sen päivän laskeminen ekaksi on sopinu yksiin oviksen kanssa.. Tsemppiä jälleen kerran uuteen kiertoon
Tinttis: Maanantaille se inssi osuu. Mies käy ensin toimittamassa asiansa yhdekäsän aikaan labraan ja mulla on meno sitte 10.30 inssiin. Mies tulee mukaan :) Joutu kyllä ottaan töistä vapaata puoli päivää, mutta ei voi mitään.
iiris: kiva se on että kutsu polille on nyt kuitenkin saatu ja on jotain "toivoa tulevaisuudessa".. Itse ainakin jaksoin eteenpäin aina noiden kautta että oli aika varattuna polille seuraavaan käyntiin. Sitä on elänyt vähän niinkuin jaksoissa viimeisen vuoden, eikä ole sitten käynyt ylitsepääsemättömän raskaaksi tämä yrittäminen. Jos joku olisi minulle silloin alunperin sanonut että inssiin päästään vasta n. vuoden kuluttua eka käynnistä, niin olisin kyllä masentunut siihen paikkaan :)
Joo iiris.. pistokset on kynämallia ja ne on ihan helppoja juttuja. Se kynällä pistämminen ei tunnu yhtään miltään :) ainut että kirvelee jälkeenpäin se pistos vähän.
Mutta tuo irrotuspiikki pitää pistää ruisku-neula yhdistelmällä ja siinä on neula hiukan isompi kuin kynässä.. Eilen illalla laitoin sen. Ja se ei ollut mitään mukavaa puuhaa :( Ei ylitsepääsemätöntä tosiaankaan, mutta noihin kynäpistoksiin verrattuna todella epämiellyttävää.
Nyt sitten irrotuspiikin pistäneenä odottelemaan huomista inssiä. Ja ihme kyllä ei jäänitä sitten yhtään, on vain levollinen ja helpottunut olo! Vihdoinkin päästään toimiin :D
-Nelli
Heippa kaikille,
Minäkin lähetän onnitteluviestin haavelijalle :)) ONNEAONNEA paljon, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!
Käyn aina lukemassa teidän kuulumisia ja harmittavan vähän plussia tullut :( Toivottavasti kevät tuo muutoksen asiaan..
Mitäs Sofille mahtaa kuulua?
Nellille tsemppiä inssiin!! Meillähän tärppäsi ekasta inssistä :)
Ihanaa kevättä kaikille!
t.Asteri RV 22+5 (pikkuinen poika masussa)
haaveilijalle sekä asterille pojasta!!
Nelli, minkä takia sun pitää tehä niitä pistoksia? En muista yhtään, oliko sulla ongelmia oviksen kanssa/ munasolun irtoamisen kanssa?
Meille sanottiin, että suoraan vaan inssiin. On kuitenkin nyt kaksi kiertoo jäänyt väliin, ensin mies ei ollut valmis ja sitten minä..Jospa ensi kierrossa oltaisiin molemmat valmiina inssiin.
plussia,plussia!!
inkeri kp22/28
Onnea myös mun puolesta teille!
Täällä tutut ja tavanomaiset PMS-oireet ovat päällä... Piruuttani tein aamulla herkän raskaustestin (jos vaikka joskus onnistuisi näkemään kiinnittymisyrityksen tms), yksi viiva vain. Täytyy vaan yrittää jaksaa uskoa, että jonain päivänä, jossain kierrossa, jonain vuonna me nähdään se toinenkin viiva.
Yk 11 ja kp 24/n.29
Ihanaa kuulla plussauutisia pitkästä aikaa! =) Ovat olleet tässä pinossa harvassa viime aikoina. Ehkäpä tämä kevätaurinko laittaa hormonit hyrräämään ja vauvoja alulle runsain mitoin!
Nelli: mukavaa, kun olet viitsinyt tarinoida inssiin valmistautumisesta, kiinnostavaa luettavaa! Jos mekin vaikka jossain vaiheessa siihen hakeudutaan... tai sit vaan odotellaan kärsivällisesti sitä reilun vuoden kuluttua koittavaa IVF:ää.
Iiris, Nelli, 2poj@näiti: Mä lasken tädin tulon ekasta vuotopäivästä, eli kun paperiin tulee jotain värillistä. Melkein poikkeuksetta tämä tapahtuu aina aamupäivällä ja saman päivän aikana alkaa "kunnon" vuoto.
Jennyriina: Yritin yhden kierron veran mitata aamulämpöjä, mutta en saanut niistä mitään järkevää irti, joten päätin lopettaa mittailun siihen. Kuulemma aika epävarma menetelmä, sillä elämäntavat vaikuttaa aamulämpöihin paljon.
Helmiina: Pahoittelut tuulimunasta.
Helinäkeiju: Käsittääkseni Terolut ei auta ovulointipulmiin, vaan Clomit. Mun ovistesteissä lukee, että testiä ei saa tehdä aamupissasta, muuten ei ajankohdalla oo väliä. Eli ilmeisesti se aamupissa on liian väkevää ja tulos vääristyy. Mutta muuten ei kai väliä, jos teet testin päivän mittaan väkevästä virtsasta. Se luin ohjeesta, että runsasta juomista pitäisi välttää 2 h ennen testin tekoa, joten parempi varmaan väkevä kuin liian laimea pissa, kunhan ei oo aamupissaa.
Eewokille mukavaa kevättä!
Täällä odotellaan tätiä. Ensi maanantaina olisi polyypin poisto sairaalassa päiväkirurgiassa ja toivon todella, että täti tulisi ajallaan, että pääsen poistamaan sen! Jos se nimittäin on se syy, joka vaikeuttaa meidän raskaaksi tulemista! Voi kuulemma lisätä keskenmenon riskiäkin. Jostain luin jonkun lääkärin todenneen, että polyyppi voi (muodosta ja koosta riippuen) toimia jopa kiurukan tavoin ehkäisynä! Hui! Tänään jo vatsanippailusta luulin, että menkat alkaa, mutta ei vaan vielä ole näkynyt...Pöhöttyneestä olosta päätellen pitäisi tädin tulla viimeistään huomenna ja ehtisi sitten vuoto loppua sopivasti ennen maanantaita.
Niin ja viime viikolla olin toisen kerran vyöhyketerapiassa. Taas käsiteltiin erityisesti mm. lantion verenkierron kivuliasta "pistettä" ja munasarjojen pistettä. Viimeinen Terolutkin tuli muuten syötyä viime viikolla tuosta kolmen kk:n satsista.
-Ennuli-
kp 27/26-27?
Asterille olis kysyttävää jos käyt edelleen täällä kurkkimassa :D
Tehtiinkö sulle inssi luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon sillon? Ja mikä sulla oli ultrassa tilanne ennen inssiä, oliko yksi vai useampi munarakkuloita? Pregnylihän sulla ainaki tais olla käytössä silloin jos oikein muistelen?
Inkeri: Ei ole mulla ollu ongelmia oviksen tai muutenkaan irtoamisen kanssa... Jostain syystä lääkäri kuitenkin haluaa tehdä inssit lääkkelliseen kiertoon. Kai niin voi saada parempia tuloksia.. Itsekkin hiukan ihmettelin miksei yritety ensin mun omaan kiertoon ko mulla on monesti ollut jo omin avuin kaksi melkein hyvänkokoista rakkulaa ennen ovista. Mutta kai se lääkäri haluaa yrittää kaikkensa että onnistuttaisiin näillä kolmella inssillä, ettei heidän tarvitse laittaa lähetettä väestöliittoon maksusitoumuksella. Ei ole mitään halpaa touhua lähettävälle sairaalalle ne IVF:ät sun muut hoidot sitten.
Ja kannattaa Inkeri mennä tosiaan siihen inssiin sitten kun varmasti on siihen valmis. Eli mun mielestä oot ihan oikein miehesi kanssa tehnyt että olette jättäneet inssit vielä välistä, koska ette ole olleet valmiita! Ei varmasti sekään mikään helppo päätös ja asia ole ollut! Ei ollut itsellekkään henkisesti helppo paikka tänään vaikka olinkin valmistautunut ja olin varma että inssiin halutaan nyt mennä.
Silvialle pahoittelut negasta.. uskotaan ja toivotaan että kyllä se vielä joskus *jaksuhalit*
Ennuli: Toivotaan että sun täti tulee ajallaan, ellei sitten päätä jäädä ihan kokonaan pois! Mutta jos on tullakseen niin tulisi sitten nyt! Saisit sen polyypin sieltä pois häiritsemästä! Tsemppiä sulle siihen operaatioon jo näin valmiiksi toivotettuna, ellen ehdi enää toivotteleen :)
ON: Eli tänään oli inssi. Lääkäri ei ultrannut tilannetta ennen inssiä eli ei ole viime hetken tietoa rakkuloiden kuulumisista. Toimenpide oli fyysisesti helppo ja nopea. Ei sattunut juuri ollenkaan. Henkisesti sitten asia ei niin helppo ja yksinkertainen ollut.. Kyllä se meinasi itku tulla siinä pöydällä kun lääkäri alkoi katetria sisälle viemään että saadaan miehen simpat matkaan.. Ajattelin vaan mielessäni että ei tämä oikein ole että joutuu lapsia näin tekemään! Asian pitäisi olla minun ja mieheni välinen eikä niin että joku välikäsi minulle ne simpat sinne laittaa. Mutta iloinen olen että se on nyt tehty ja niin toivon ja rukoilen että tämä onnistuisi kerrasta eikä uudestaan tarvitsisi enää mennä!
Operaation jälkeen makasin puoli tuntia ja sitten sain lähteä pois. Onneksi minulla oli mies mukana! Olisi ollut kyllä vielä huonompi mieli tehdä inssi kokonaan ilman miehen läsnäoloa. Ja oli sekin mukavaa kun mies oli sen puoli tuntia sitten minun kanssa odottelemassa että voidaan lähteä, ei tarvinnut siellä yksin maata ja miettiä! Saatiin sentään toisiamme kädestä pitää jos ei muuta :)
Tämän päivän on ollut masu ihan pipinä.. Vasen puoli enemmän kuin oikea. Vasemmalla mulla oliki se 4 rakkulaa ja oikealla yksi. Uskoisin kivuista päätellen että irtoaminen on tänään tapahtunut :)
Ja nyt vaan sitten piinaillaan muutama viikko! Onneksi aika kuluu varmaankin nopeaa, koska meillä on ne hääjärjestelyt nyt aivan viime metreillä!
Nelli
Nellille tuhannesti paukkuja pystyyn, että nyt tärppäisi! Ja ihania hääjärjestelyjen aikoja!
Kiitos tsempityksestä.
Ihmettelen, miten erilaisia käytäntöjä ilmeisesti eri lääkäreillä on. Kun söin joulukuussa clomeja ja ultrassa näkyi kuusi munarakkulaa niin lääkäri kielsi ehdottomasti raskauden yrityksen siinä kierrossa..? Mieli vaihtelee kovasti kierron eri vaiheissa. Tällä hetkellä inssi tuntuu ok ajatukselta, mutta saa nähdä mikä on mieli muutaman viikon päästä. Toisaalta halu saada raskaus alkuun olla niin kova, että ehkä siirrytään jo tekoihin. Suru lapsettomuudesta on aika-ajoin alkanut olla melkein pelottavan suuri.
Katsoiko kukaan liviltä ohjelmaa, jossa käsiteltiin lapsettomuutta? Tuttuja tunteita.
Muakin kiinnostaa mitä sofille kuuluu, huhuu sofii?!
inkeri kp 24
Käynhän minä täällä kurkkimassa ja lukemassa teidän kuulumisia.
Mulle tehtiin inssi niin, että söin clomeja kp 5-9 (jos en ihan väärin muista)ja pregnylin pistin la-iltana, kun inssi tehtiin seuraavana maanantaina klo 10.00. Silloin edeltävän perjantaina, kun ultrattiin, löytyi yksi "iso" rakkula (olisikohan ollut 18mm) ja sitte kaksi pienempää (jotain 14-15mm). Lääkäri oli sitä mieltä, että kahdella-kolmella munasolulla hedelmöittyminen prosentuaalisesti parempaa (tietysti) kuin yhdellä ja kuitenki kolmosten mahdollisuus olisi ollut häviävän pieni. Mutta kyllä silti plussaamisen jälkeen jännitti ja pelotti alkuraskauden ultra, että kuinka monta sykettä löytyy, vai löytyykö ollenkaan..Toivottavasti teillä tärppää!!! Outo fiilis oli, kun siittiöt oli katetrilla viety kohtuonteloon ja samantien lähdin töihin...että tässäkö tämä sitten oli.
Terkut kaikille!
t.Asteri rv 23
Kiitti Asteri vastauksista..
Muaki Inkeri kyllä tosiaan ihmetytti mun lääkärin päätös lähteä tekemään inssiä kun oli tuo 5 rakkulaa. Hän oli aikaisemmin sanonut että jos on yli 3 niin ei tehdä missään nimessä ja jos 3 rakkulaa olis niin silloin voidaan HARKITA asiaa! Mutta niin vaan hän nyt sitten uitenkin päätti viidellä rakkulalla uskaltaa lähteä yrittämään :/
Itseä hiukan kauhistutti kun ei niillä rakkuloilla niin mahdotonta kokoeroa ollut kuitenkaan.. 17-14mm, mutta uskoisin itsekkin niinkuin lääkärikin että sieltä jää irtoamatta ne kaksi 14mm kokosta ja varmaan ne 17,16 ja 15 kokoset ehkä irtoavat.. Mutta silti edelleen ihmetyttää ja kummastuttaa lääkärin päätös!! Lähteä nyt kuitenkaan ottamaan riskiä siitä että viisi irtoaa ja menee loppuun saakka. Mutta enpä itsekkään kieltäytynyt inssistä... Eli en kyllä laita täysin lääkärin syyksi jos tästä monikkoraskaus alkaisi. Mutta näin se taitaa olla että vauvakuumeinen lapsia rakastava hörhö tekee mitä vain saadakseen oman nyytin, vaikka sitten useamman kerralla!
Nelli pp1
Mies ylipuhui minut käymään alkuraskauden ultrassa, kun on ollut kovia vatsakipuja. Se oli sitten eilen ja siellähän se kaveri köllötteli ihan oikeassa paikkaa ja sydän sykki. :) Enköhän siis kohta uskaltautune o-puolelle.
Tänne kaikille kovasti tsemppiä tuhtaamiseen...tutkimuksiin ja hoitoihin! bd
Nelli: Toivottavasti inssi tuottaa tulosta ja häät menee hienosti.
Ihanaa ja aurinkoista kevättä. :)
-ray rv8+1
onnellista odotusaikaa!!
Ja Nellille oli pakko tulla sanomaan, etten halunnut todellakaan lietsoa mitenkään pelkoa tai pahaa mieltä sulle. Omaa tilannetta vaan ihmettelin. Varmasti sun lääkäri tietää mitä tekee ja siksi inssiä sulle suositteli. Luulisin, että niin monet asiat vaikuttaa lääkäreiden päätöksiin, joista me tavikset ei tajuta tuon taivaallista =) Rohkeesti vaan inssiin Nelli!
Mitäs muille??
Tätiä odottaen inkeri kp 25/ tässä kierrossa luultavasti 26
Ihana, että joku muisti kysellä perään..:)
Mä olen ollut tauolla "nuolemassa haavoja", tuska ja suru kävi taas hetkellisesti liian isoiksi! En oo käynyt edes koko sivuilla yli kuukauteen.. Nyt auringon ja valon myötä alkaa mielikin taas valaistumaan!:)
Tänään oon flunssaisen muksun kanssa kotona ja hetken mielijohteesta löysin taas tieni tänne, ja pikaluin viestit läpi. Aivan kaikille en rupea kommentoimaan, kun on kuitenkin yli kuukauden tekstit..:)
Mutta mukana ollaan, ei ole mitään ihmeitä tapahtunut! Nyt on viimeinen kierto, sitten tuleekin jo 2vuotta täyteen! Plääh.. Mutta kuten 2pojanäitilläkin, tästä kierrosta la:ksi tulis jouluaatto, että olispa ihana plussata..:)
Nelli: Kiva lukea sun inssikokemuksesta! Ihan hirveästi peukutuksia, että eka inssi tuo teillekin plussan! Mä olen kanssa kuullut, että jos ovuloi itse, niin ei helpolla tehdä lääkkeelistä inssia, eikä varsinkaan jos muniksia on monta.. Mutta eri käytäntöjä tosiaan on! Mä en ainakaan panis ollenkaan pahakseni kahtakin vauvaa kerralla...;)
Tosiaan teillä on viikko häihin! Onnentoivotukset Rouvalle näin etukäteen!!
Asteri, sähän olet hurjan pitkällä jo!! Kiva kuulla plussanneiden kuulumisia! Onnea pienestä pojasta!!
Jostain syystä tuohon viestiin ei tullut koko viestiä?!!? Loppu puuttuu, mitähän mä siihen kirjotinkaan?!?!
Niin Ennulille ainakin, että tsemiä maanantaille!! Oon kuullut samaa polyypin ehkäisytehosta. Toivottavasti tämä tuo uutta toivoa tuhtaamiseen!!
Inkerille jaksuja, se ei ole helppo asia päättää hoitohin menemisestä!
Muutama uusikin oli tullut tuhtaamaan, tervetuloa minunkin puolestani!
Ja mikä ihanampaa, muutama plussakin oli tullut! Onnittelut ray ja haavelija!!
Kevään tulon myötä uutta intoa peuhaamiseen toivottelee,
Sofi (kp:t on 6/30)
Nyt on 3 päivän rentouttava kylpyläloma takana. Pakko tulla kertomaan mitkä oli fiilikset ennen tuota lomaa. Meidän piti lähtee lomalle sunnuntaina 21.3. ja mä laskin että menkat pitäis alkaa ke 17.3 jolloin tulee kp25 eli menkat olis onnellisesti ohi ennen kylpylälomaa. No, sieltähän se tuhru alko ihan normaalisti ke 17.3. aamulla ja huokaisin helpotuksesta että loma tulee näin onnistumaan kivasti. Vaan eipä sitten tullutkaan muuta kuin tuo aamutuhru. Aattelin että tää on tietysti tätä Murphyn lakia että sillon kun ei pitäis niin on pitempi kierto, mullahan oli ovisplussakin vasta kp 12. En uskonut raskauden mahdollisuuteen koska ehdimme puuhailla vain kerran kp 12 (eli liian aikaisin), ja vasta kp 15 lämpökäppyrä näytti selvän laskun alaspäin, eli oviksen, ja seuraavana päivänä suuren nousun. Torstaiaamuna oli lämmöt edelleen koholla (37) jota vähän ihmettelin eikä tuhruakaan näkynyt edelleenkään. Tein varmuuden vuoksi raskaustestin (siis kp26/24) etten turhaan herättelisi toiveita vaan saan olla rauhassa työpäivän ja odotella vuotoa alkavaksi. Oli melkoinen järkytys kun palasin vessaan testiä katsomaan. Mä en meinannu uskoa silmiäni. Syke nousi kahteensataan ja oli pakko istua kun kädet ja jalat valahti ihan veltoiksi, siis siinä se oli, PLUSSA. Yli vuosi sitä oli odotettu ja siinä se nyt oli. Mä panin vessan oven lukkoon ja istuin hetken pökkyrässä pöntöllä ja vaan tuijotin testipuikkoa. Uskomatonta!
Jos kaikki menee hyvin niin laskettu aika olisi marraskuun lopussa. Varovasti katselen pikkuhiljaa odottavien puolelle. Paljon plussaonnea kaikille, tulkaahan pian perästä!
Terveisin,
varovaisen onnellinen jennyriina rv 4+5 (?)
Heipat! Minäpä voisin tänne liittyä turisemaan. Oon 25 vuotias neitonen ja ukkoni on 34 vee. Ollaan epävirallisesti yritelty kolmisen vuotta eli oltu ilman ehkäisyä. Virallisesti yrityskertoja takana vaivaiset kaksi eli oon tikutellu ja yritetty heilutella peittoa oikeaan aikaan. Tällä hetkellä masennus on todella kova kun tuntuu ettei tästä tuu mitään ja kaikilla muilla on lapsi tulossa tai jo tullut. Viime menkat oli viikon myöhässä ennen kuin alkoivat ja pettymys oli melkoinen. Vauva olisi niiiiin tervetullut :). Keskiviikkona mennään lekurille juttelemaan että voisko joku olla vialla.
kävin siis tänään kp10 ultrassa..
Hiukan kauhistutti kun lääkäri ultrasi.. oli ihan hiljaa ja pudisteli vaan päätään :) Sit se aukas suunsa ja käski hoitajan alkaa kirjaamaan ylös kun hän luettelee..
No loppujen lopuksi sieltä löytyi 1kpl 17mm, 1kpl 16mm, 1kpl 15mm ja 2kpl 14mm folleja!
Mutta vaikka folleja oli 5 kipaletta niin me päästään silti inssiin! Lääkäri meinas että ei kyllä halua monisikiöraskautta, mutta ei myöskään halua heittää hukkaan tätä kiertoa ja kaikkia lääkkeitä jne.. Eli huomenna sitte irrotuspiikki ja maanantaina mennään ekaan inssiin.
Että sellasta tänne!
Niin ja tänään mun pitää kuitenki pistää vielä lisää puregonia!
Nelli