***Pidempään tuhdanneiden MAALISKUU***
Kommentit (108)
raylle paljon onnea sykkeen näkymisestä :) Ihana juttu! Ja kiva kun kävit kertoilemassa kuulumisia.
Inkeri: En mää ottanukkaan sun kirjotusta pelon lietsomisena tai mitenkään muullakaan lailla.. Ihmettelin vaan tosiaan itsekkin tuota minun lääkärini näkökulmaa tuohon asiaan miten jatketaan hoitoa vaikka noin paljon rakkuloita olikin. Kun siis tietääkseni lääkärit suhtautuvat yleensä juurikin niin niikuin sullekkin oli käynyt! Eli en ottanut mitenkään pahalla sun kirjotusta :D
Sofi: Kiva kuulla susta pitkästä aikaa.. Ja mukava jos sentään tämä ilmojen kirkastuminen on saanut sinuakin hiukan paremmalle mielelle! Ei tämä ole helppoa hommaa tää pitkään yrittäminen! Meilläki alkaa pikuhiljaa se 2 vuotta paukkua täyteen yritystä.. (Ja esikoisen jälkeen olen käyttänyt vain n. 3kk ehkäsyä, muuten on menty aikalailla keskeytetyllä yhdynnällä ja esikoinen täyttää kesäkuussa 5v.!, ei ole "vahinkoa" päässy sattumaan sitte millään)
jennyriinalle oikein paljon onnea plussasta! Mahtavia uutisia! :D
Adalmikselle tervetuloa joukkoon mukaan!
Tinttis: Toivotaan että se kirje tulis mitä pikimmiten!! Mä voisin testata sillon hääpäivän jälkeisenä aamuna :/ Uskoisin että näkyisi jo silloin testissä jos testais.. Eipä olis mitään ihanampaa huomenlahjaa olemassa tuoreelle aviomiehelle kuin testi jossa on kaksi viivaa!! Mutta sitte jos tuliski nega niin oon miettiny että kuinka se latistais sitte aamun tunnelman :/ Että saa nyt nähdä teenkö silloin testiä..
Omaan napaan ei mitään kummempaa.. Munasarjoja välillä hiukan kipuilee, mutta muuten olo ok!
Nelli pp 3
Heissan,
olen kyllä ollut tuolla Pikku2maaliskuun puolella, mutta taidan sopiakin paremmin tänne pidempään tuhdanneiden joukkoon:) kokemusta on siis sekä esikoisen pikaplussassa että nyt tästä kakkosen tuhraamisesta:)
tilanne:
minä 32, mies 38
esikoinen -04
yrityksiä takana 13
nyt 1/29-31 eli taas alkoi uusi kierto.
Mä olen kyllä nyt ihan sekaisin!
Kuten aikaisemminkin jo kerroinkin, jouduin tuossa viikko sitten röntgeniin, koska mulla todettiin keuhkokuume. No, lueskelin sitten tutkimuksia, joissa kaikissa kerrottiin, että röntgen juuri tuona aikana on erityisen vaarallista, koska aiheuttaa solumuutoksia/epämuodostumia ja mahdollisessti myös estää kiinnittymisen. Eli käytännössä tämä kierto ovisplussineen meni "hukkaan".
Siksipä en nyt tiedä mitä pitää ajatella, kun PLUSSA pamahti aamulla testiin..? :/ Olen ihan pihalla!!!
Meillä on yritystä nyt jo 12 kiertoa takana ja tämä kierto oli kolmas lääke-avusteinen. Arvatkaa, että ahdistaa, kun en osaa iloita nyt plussasta, jota olen yli vuoden jo odottanut! :(
Näissä ahdistavissa tunnelmissa
töpsy kp29/32-35 (tai rv 3+4) yk 12
Vastikään valmistuneena röntgenhoitaja täytyy käydä kyselemään tarkemmin...eli kävit varmaan keuhkokuvassa, kun kerran keuhkokuume? Laittovatko lantiolle suojan, kun kuvasivat? Jos laittovat, en olisi suuremmin huolissani. Keuhkokuvien säderasitus ei ole kovin suuri (vastaa 3 vrk taustasäteilyä, jos otetaan pelkkä pa-kuva ja 12vrk jos kuvataan myös sivusuunta) ja oikein rajattuna sellasesta ei pitäis muutenkaan tulla vatsan alueelle kuin vähän hajasäteilyä. Alkiot on tosiaan herkkiä säteilylle, niin tietysti on mahdollista, että pienikin määrä säteilyä siihen vaikuttaa haitallisesti.
Tsemppiä sinulle.
-ray
Ja lisäänpä tähän vielä Säteilyturvakeskuksen sivuilta (http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilyn_terveysvaikutukset/fi_FI/siki…) tällaisen jutun:
Sikiövaikutukset
Päivitetty 11.12.2008
Raskauden aikana on vältettävä turhaa altistusta säteilylle. Ensisijainen syy ei kuitenkaan ole kehityshäiriöiden riski. Pienehköt säteilyannokset eivät lisää epämuodostumien määrää. Sen sijaan säteilyaltistus sikiökauden aikana lisää syntyvän lapsen riskiä sairastua syöpään.
Jos sikiö altistuu herkässä vaiheessa suurelle äkilliselle säteilyannokselle, saattaa lapsesta tulla pienipäinen, pienikokoinen ja henkisesti jälkeenjäänyt. Muita kehityshäiriöitä on havaittu vasta erittäin suurten (usean grayn) annosten jälkeen. Sikiö voi saada tällaisia säteilyannoksia, jos äidille annetaan sädehoitoa raskauden aikana.
Säteilyaltistus hyvin varhaisessa vaiheessa, ennen kuin raskaus on edes tiedossa, saattaa aiheuttaa varhaisen keskenmenon. Jos raskaus kuitenkin jatkuu, syntyvä lapsi on kaiken todennäköisyyden mukaan terve.
Tapir: Tervetuloa vaan tänne tuhtaamaan! Plussia on nyt onneksi muutamia tullutkin ja on kiva kun saadaan tilalle sitten uutta porukkaa :)
töpsy: PALJON ONNEA! mahtava juttu! Ja iloitse vaan raskaudestasi nyt! Ei se murehtiminenkaan mitään auta.. Ja uskoisin (ja toivon) että kaikki on röntgenistä huolimatta hyvin.
Omaan napaan ei juurikaan mitään uutta.. Piinaillaan täällä vain :) Viikko enää häihin ja tänään pitäsi sitten suunnata vielä ostoksille shoppailemaan kaikenlaista pientä mitä vielä puuttuu.
Nelli pp 5
Ja onnea jennyriinalle ja tervetuloa Adalmis ja Tapir!
Mulla meinaa mennä nyt vähän omanapaiseksi tämä touhu, mutta oikeasti haluan ihan hirveästi teille kaikille vauvan. Mieluiten nyt heti! :)
Mutta nyt kuitenkin tätä omaa napaa: Isot kiitokset Ray! Oli tosiaan keuhkokuva ja suojat laitettiin lantiolle molemmin puolin.
Kuvat otettiin edestä ja sivulta.
Ennen ovista olin myös kuvissa, silloinkin kyllä suojattiin yhellä suojaessulla.
Nelli olet ihan oikeassa, ettei murehtiminen mitään auta! Kurjaa vaan, kun en osaa yhtään iloitakaan! Etenkin kun tätä plussaa kuitenkin on odotettu niin hitsin kauan ja olisin kyllä halunnut edes hetkellisen riemastuksen kokea plussan nähtyäni! :/
(jossain vaiheessa vielä ajattelin, että voi kun edes näkisi sen plussan, vaikka menisikin kesken. No, nyt sitten on plussa, mutta kas kun ei silti ole ollenkaan hyvä. Kyllä ihminen on hankala elukka!)
Vaan eihän tässä auta, kuin odotella. Tänään on tosin jo vähän tuhrutellut, mutta toisaalta illalla vähän pupuiltiin miehen kanssa, että voi toki olla ihan siitäkin. (Tokasta mulla kanssa tuhrutti kovasti ja kaikki meni silti oikein hyvin. Toisaalta silloin en syönyt lugeja, jonka kai pitäisi pitää tuhrut poissa?!)
En kuitenkaan hetkeäkään ole osannut ajatella, että tämä pieni alku ei menisi kesken. :(
Mutta pidän teidät kartalla, oikein paljon plussatsemppiä kaikille ja mukavaa virpomissunnuntaita! :)
Töpsy, aikasta hajalla
Päivitän tilannetta: Vuoto jonkin verran lisääntynyt, pyyhkiessä selvää verta ja ruskeaa, ei vielä vuoda housuihin asti tosin. Nyt en sitten tiedä jatkanko lugeja vai lopetanko..? Siis ohjehan on, että jatketaan, jos testi näyttää plussaa ja lopetetaan jos miinusta. Mutta nyt taas ajattelen, että jos luget nyt pitää vuodon sitten poissa tavallaan turhaan..? Toisaalta jos siellä onkin joku kaveri, joka haluaisi mukana pysyä (jota en jaksa uskoa) niin sittenhän lugejen lopetus tässä vaiheessa saattaisi innostaa vuotoa alkamaan ja irrottaa tyypin?!
Piru että osaa olla taas pyllystä tää homma! :/
Töpsy yk 12 ja pönttö ihan sekaisin
Onnea kovasti Topsylle plussasta! Vaikkakin ikava oli lukea tuosta sun rontgen-ongelmasta. :( Onneks Ray osasi antaa infoa!
En tieda mitaan noista lugeista, mutta jotenkin tuntuis, etta kannattais jatkaa niita. Koska plussannuthan sa olet, on vaan tuota tuhruvuotoa, joka on aika yleista muutenkin raskauden alussa! Kovasti tsemppia!!!
Tinttis
Onnea töpsy plussasta!!
Sinuna en olisi huolissani siitä röntgenistä, asiasta en tiedä kyllä mitään, mutta ray:n neuvot kuulostivat kyllä asiantuntevilta!! Tosin on helpommin sanottu kuin tehty, että älä murehdi, koska kuten sanoit, ihmismieli on niin ihmeellinen!
Tuosta tuhrustakaan ei ole kokemuksia, mutta jatka nyt vaan lugeja, jos kerran ohje sanoo, että plussasta jatketaan! Alkuraskausen tuhruttelu on niin yleistä, ettei väkisin nerkitse mitään!
Tervetoloa uusille, kiva saada keskusteluihin vähän uutta verta, kun osa siirtyilee o-puolelle, kuten hope so me kaikki nopeasti!:)
Nelli: Kuinka sun hermot kestää?!?!=D Viikko häihin ja piinaus tuossa vaiheessa! Mä varmaan menisin seiniä pitkin...:)
Mulla piti olla vapaa viikonloppu töistä, mutta jouduin tuuraamaan koko vkl:n, koska työkaveri oli keskeytyksessä! Arvatkaapa mitkä tunteet herätti..:(
Terveisin Sofi
Kiitos tsemppauksesta!
Kyllä mäkin vähän ajattelin, että jatkan nyt lugeja ja soittelen sitten lääkäriin, jos vuoto tuosta yltyy...
Testit on näyttäneet joka päivä vahvempaa viivaa, mutta kauhean vahva ei viiva vieläkään ole. Tosin aloitin testailun tapani mukaan jo viikon oviksen jälkeen, eli vasta tänäänhän olisi pitänyt eka testi tehdä. ;) Kärsivällisyys ei ole mun vahvuuksiani siis... :D
Koitan pitää mieleni tyynenä ja ottaa vastaan mitä tulee. Syön foolihappoa ja en juo viinaa, tällä reseptillä odotan pahinta ja silti pienesti toivon ihmettä! :)
Tosi kauhee juttu Sofi tuo, että jouduit tuuraamaan keskeytyksen ajan! :/ Tietääkö tämä työkaveri, että yritätte?! Vähän liian rajua varmasti henkisesti, koitahan toipua!
Näissä tilanteissa pitäisi aina yrittää muistaa, että meidän lapset ei ole muilta pois ja toisin päin... Sitä vaan herkästi sortuu ajattelemaan, kun toiset raskautuu tahattomastikin samalla, kun itse tusaa hiki päässä monta kuukautta ja jopa vuotta, että olispa tuokin vauva meille annettu! Mutta koitetaan pitää lippu korkealla, kyllä ne vauvat meille tulee, kun on sen aika!
Oikein paljon lykkyä pyttyyn kaikille!
:)töpsy
Töpsy: Toivotaan ettei vuoto lisäänny. Ja mäki oon sitä mieltä että kannattaa jatkaa niitä lugeja ko kerran olet sen plussan saanut! Kovasti nyt tsemppiä sinne että pikkuinen pitää lujasti kiinni tiputtelusta huolimatta!
Sofi: Hih :) Hermot kestää nyt ihmeen hyvin :D Tuntuu että ne varmaan kestäis tosi paljon huonommin näitä piinapäiviä jos ei olis tätä hää-hässäkkää loppusuoralla! Eipä ehi niin paljon miettiin sitä että onko onnannut vai ei, kun on niin paljon kaikkea muuta!
Aika kamala tilanne sulla Sofi mennä tuuramaan toista tuollaisen asian takia! Voi ei... ei osaa muuta sanoa!
ON: Ei mitään ihmeempää tänään. Ei mitään tuntemuksia eikä siis oikeestaan mitään :) Ensi viikko menee onneksi varmaan niin siivillä ko vaan voi mennä!
Nelli pp 6
on ollut pakko pitää vähän taukoa tähän palstailuun. Oltiin siellä reissussa tammikuun alussa ja olin taas jälleen kerran ihan varmat, että nyt on tärpännyt, mutta ei... Täti tuli reissuumme mukaan. Aika hajalla olin taas ja noin muutenkin, alkaa olla yritystä jo niin kauan takana, että tuntuu ajoittain ettei jaksa enää. Meillähän tulee kesällä jo kolme vuotta täyteen pillereiden lopettamisesta. Alkoi olla tuntenmuksia ettei ikinä saada omaa nyyttiä. Alkuvuoden olenkin nyt ytittänyt olla turhaa miettimättä asiaa ja pitää pientä taukoa täältä. Olen toki käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia aika ajoin.
Täällä on tapahtunut niin paljon, ihanaa lukea, että plussauutisia on tullut useampia! ONNEA Ray, haaveilija, jennyriina ja topsy! Unohdinkos nyt jonkun? Ihania uutisia kertakaikkiaan!!! Joskos nyt kevätaurinko toisi vielä lisää plussia tullessaan!
Nelli: kovasti täällä myötäelän ja toivon, että ensimmäinen inssi toisi kaivatun plussan! Häävalmistelut vie kyllä varmasti mukavasti ajatukset pois, ihanaa häiden odotusaikaa ja onnea jo etukäteen tulevalle rouvalle. Ihana olisi onnitella sitten vaikka häiden jälkeen plussasta kanssa!
Asteri: Onnea kovasti pienestä pojasta! Ihana lukea ultrakuulumisia!
Sofi: siellä kanssa taukoiltu palstalta. Uskomatonta kyllä miten paljon toi aurinko ja valoisuus vaikuttaa mielialaan. Ihan eri fiiliksillä kohti kevättä! Aika kurja tilanne sulla ollut viikonloppuna...
Tervetuloa uusille, toivotaan,, että visiittinne on nopea!
Omaa napaa: Täällä siis edelleen kovasti yritetään ja toivotaan. Uutta sen verran, että vihdoin ollaan jonossa sinne keskussairaalaan. Nyt ollaan jonotettu 2kk ja kirjeessä joka tuli kotiin oli, että keskimääräinen jonotus aika olisi 3,5kk. Yli puolivälin siis jo! Nyt kp2 ja toki harmittaa, että täti taas löysi tiensä tänne, mutta toivoa antaa toi lähestyvä hoitoon pääsy, josko sitten...
Emma
Pikaisesti tulin käymään ennen töihin lähtöä.. Illasta ei ole kuitenkaan taas aikaa :)
Kiva Emma kun tulit pitkästä aikaa kertoilemaan kuulumisia.. Harmi vaan ettei sulla ollut meille mitään jättiuutista mukanasi :( Toivotaan nyt kuitenkin että viimeistään se hoitoon pääsy auttaisi sitten myös teidän kohdallanne! On tämä niin väärin kun joitakin koetellaan tällälailla tän asian kanssa :( Mutta voimia jatkoon *rutistaa* kyllä se teillekkin vielä joskus! Näin ainakin toivomme ja vahvasti luotamme!
Omaan napaan ei mitään tuntemuksia.. Odotellaan odotellaan
Nelli pp8
Minäkin taidan siirtyä tuolta pikku2 Maaliskuu ketjusta tänne. Yritystä kun on jo niiin monta kiertoa takana. Kotona siis 2,3v tyttö odottaa sisarusta.
Clomeja apuna plus pregnyl ja nyt mennään tällä tahdilla toista kiertoa. Eilen pregnyl pistetty ja lakanoita kovasti heiluteltu. En vain jaksa uskoa, että huhtikuussakaan tärppää. Olisi meinaan aika hieno joululahja kun la olisi jouluaatto!
Mutta onnea kaikille plussanneille ja onnea yrityksiin muille!
Olin niin varma, että nyt tärpännyt--- samoin mies.
Mutta eih, tuli tooosi lyhyt kierto, 25.. :( Vaikka ovisplussa oli vasta kp 15.. Menee hermo, menee toivo... :(
Nyt pidän (yritän pitää ) taukoa vauvapalstoilta ja keskittyä muuhun.. Juu-u.
Clomit pitäis ottaa käyttöön viimeistään ens kierrossa, nyt en päässy lekuriin, kun tää kierto lyheni viikolla.
KP 2/25-36
Sitä tehtäis sitten nyt niinkuin vuoden 2011 ekoja vauvoja.. :)
Onnea Töpsy ja toivotaan, että tuhruttelu loppuu.
Ennuli81: Mäkin lasken kp 1 päiväksi sen päivän kun tulee kunnolla vuotoa. Mutta mites se sitten lasketaan kun vuoto runsastuu yöllä? Monessa kierrossa on tapahtunut noin.
Nelli: Kovasti tsemppiä sinulle! :) bdbdbdbdb! :)) Sinulla on jännät ajat käsillä.
ON: Minulle tuli tänään ovisplussa ClearBluella.. Vähän ihmettelen tuota, koska kp:t on nyt vasta 11 tai 12 (tuntui jotenkin "ovis-ololta", niin testasin). Vähänkö on kierto sekaisin... ? Viimeksi oli pitkä kierto, niin tuleeko tästä sitten lyhyempi..? Yrittääkö kroppa jotenkin tasata kiertoa?
Olen ollut viime viikosta kipeänä. :/ Todella outo flunssavirus päällä: ei ole nuhaa/flunssaa, mutta kurkku on kipeä ja joka lihas on kipeä ja päätä jomottaa. Outoa... :0 Lapst sairastivat jo saman viime viikolla, mutta oli myös yskää. Mutta täytyy yrittää puuhailla tänään tai huomenna.
Täällä oli niin paljon tekstiä etten varmaan muistanut kommentoida ihan kaikkea. Mutta kaikille tasapuolisesti tsemppiä! :)
Kp 11-12/28-32, yk ?? (yli 2 vuotta yritetty)
Tähystys on nyt tehty, mutta mitään polyyppiä ei sitten löytynytkään. Ultrassa kuulemma limakalvo voi jossain kierron vaiheessa näyttää polyypiltä. Mut siis nukutettiin, tsekattiin paikat ja herätettiin 10 min kuluttua. Kuulemma siistiltä näytti kohtu ja putket on auki.
Tähystyksen jälkeen on tullut veristä vuotoa, voi kuulemma vuotaa 1-2 viikkoa ja tämän ajan on yhdyntäkielto. Mietin vaan mikä siellä vuotaa, kun mitään ei tehty..? Tai ehkäpä se vuoto alkaa, kun kohtuun kerran mennään "sörkkimään".
Että semmosta. Lievä pettymys, kun ehdin jo toivoa, että syy lapsettomuuteemme olisi löytynyt ja hoidettaisiin viimein pois.
Nyt on kyllä kierto varmaan ihan sekaisin... En tiedä yhtään koska ovista pitäis odotella. Seuraavat kuukautiset tulee sairaalasta saadun paperin mukaan 4 - 6 vk kuluttua...
Seuraava askel sitten IVF, noin vuoden kuluttua. Ellei siis ihme tapahdu ja tulen raskaaksi ennen sitä!
Tervetuloa uusille ja onnea plussanneille!
- Ennuli -
kp 6/??
Nyt oli ihan pakko kommentoida, kun Kahdenp@janaidin kirjotus oli niinkun olis mun koneesta lahtenyt! :)) Mulla kanssa viime kierto oli ihmeellisen pitka (ja myohainen ovis) ja nyt tassa kuussa on vissiin tulossa lyhyt kierto, kun taalla kanssa ovis kp 11-12! Hassua! :)
Niin, etta ovis on nyt sitten takana pain. Kivuista paatellen oli ja meni su-ma. Pupuiltua tuli, mutta eipa tassa nyt enaa oikein jaksa uskoa luonnolliseen raskautumiseen... Tulis vaan se aika sinne sairaalaan!
Tinttis
Nellille oikein ihania häitä!
Mulla näyttää tosi huonolta, kahden vuoden jälkeen kaivattu plussa ja nyt vuotaa viikolla 6..
Se siittä.. Lähtee itkemään..
Taallahan on ollut tapahtumia! :)
Onnea kovasti Haaveilijalle ja Jennyriinalle!! Tosiaan luo toivoa, kun kuulee naista pitemman tuhtaamisen jalkeen tulleista plussista. Tosi mahtavaa! Ei muuta kun tervemenoa odottajiin! :) Asterillakin jo viikot pitkalla! Varmaan ihana tuntea pikkusen potkut.. :)
Nellille kovasti tsemppia viime hetken haavalmisteluihin! Aika jannat paikat sulla, kun inssi ja haat sattuu melkein yhta aikaa! Toivottavasti saatte miehesi kanssa haalahjaksi ne kaksi viivaa.. ;)
Tervetuloa joukkoon turisemaan Adalmis!
Ennulille tsemppia maanantaiseen operaatioon. Toivottavasti tuo toivotun tuloksen! :)
Voi etta kun meillakin jo tapahtuis jotain.... Meille piti tulla varmistuskirje sielta sairaalasta, mut ei oo kuulunu mitaan.. Taytynee varmaan soittaa sinne ja varmistaa, etta on lahete mennyt perille!
Ovista kohti mennaan, kp9 tanaan.
Tinttis