***Pidempään tuhdanneiden MAALISKUU***
Kommentit (108)
Niin se vaan taisi ovis loytaa tiensa tanne.. Kp 19! :O Pitka kierto siis tulossa... Noh, O hyodynnetty joka tapauksessa.. ;)
Kiitos uudesta maaliskuun pinosta!
T
Ohhoh, hienoja uutisia! Onnea Helmiina ja ray!
Ja Nellille jaksamista kaikkiin puurtamisiin!
Mulla alkoi vuoto, tänään jo toinen päivä clomejakin. Eli jaksan jatkaa nyt näköjään ainakin vielä tämän kierron... :) Vähän meinaa ahdistaa, kun ei tärppää, ja töissäkin on ihan pyllyä. :/
Mutta tsemppiä joka lyylille, täältä noustaan plussarintamaan, eiks je!?
:)töpsy kp 5/35 yk 12
Mukana keikutaan edelleen,huoh. Mietin tuossa itsekseni, että onko se keltarauhashormonin liian vajaata toimintaa kun ennen tätiä alkaa tulla ihan minimaalista vuotoa? Ja onko teille kenellekään määrätty siihen jotain lääkettä?
Tänään ei jaksa olla positiivinen tai pirteä, yrittäminen on niin, töpsyä lainatakseni, pyllystä. Mutta mies onneksi lupasi, että tässä kierrossa yritetään inssiä.
inkeri kp 3/28
Tänne kai minäkin nyt jo kuulun. Pian vuosi yritystä takana, hyvin turhauttava vuosi. En olisi ikinä uskonut että raskautumiseen menisi näin kauan, meillä (minä 33v/ mies 35v) kuitenkin ennestään luomuna tyttö-03 ja poika-06.
Vuosi sitten ajattelin että jos laskettu aika ei tule vuodelle 2010 niin sitten luovutaan kolmannen lapsen haaveilusta, mutta eipä asia enää tunnukaan niin yksinkertaiselta. Aika stressaavaakin tälläinen tilanne, pitäis kai vain päättää jokin takaraja yritykselle ja se siitä sitten... Tällä hetkellä olen samaa mieltä Töpsyn ja Inkerin kanssa, yrittäminen on pyllystä.
Inkeri tuossa mietti keltarauhasen vajaatoimintaa kun on pientä vuotoa ennen varsinaista vuotoa. Itse törmäsin vastaavaan asiaan ekaa kertaa viime kierrossa ja kysyin asiaa gyneltäni. Hän tuumas ettei se merkkaa mitään, mutta hän onkin tälläinen vähätteleväinen lääkäri jonka mielestä ihmisellä joka on saanut kaksi luomulasta ei voi olla mitään ongelmaa lapsensaannissa.
Meillä tuo samainen gyne ei ole suostunut tekemään tämän raskautumisongelman hyväksi mitään. Puoli vuotta kokeiltiin Teroluteja lyhyen kierron vuoksi, mutta koska ne eivät pidentäneet kiertoa eikä tuloksi syntynyt niitä ei enää jatkettu. Nyt kuulemma pitäisi vielä yrittää luomuna toukokuulle asti ennen kuin mietitään muuta. Jokseenkin turhauttavaa kun nyt on kuitenkin menossa jo yk 15, eikä tässäkään kierrossa ovistikut näytä mitään. Pitäisi vissiin vaihtaa gyneä, mutta meilläpäin on kaikki gynet niin varattuja etteivät ota uusia potilaita...
Sori pitkä vuodatus. Olen niin kauan seuraillut näitä palstoja ja nyt oli pakko päästä vuodattamaan omia ajatuksiaan.
Turhautunut jennyriina kp 10/24 yk15
Tajusin just, että jos tässä kierrossa ei tärppää niin meille ei tänäkään vuonna tule vauvaa :/
inkeri kp 4/28
Mitähän tämä kroppa nyt sekoilee tuon tähystyksen jälkeen..? Ovisplussa tulikin vasta tänään ja tähän mennessä on jo touhuiltu enemmän ja vähemmän. Pitkin viikkoa on alavatsaa jomottanut, niin en varmaan sitten osannut tulkita kehon merkkejä oikein (enkä Pregentin ovistikkuja. Nyt käytän Fertestin ovistikkuja, niin ovat selvempiä). Tänään pitäisi siis saada vielä mies petiin, mutta en tiedä miten se onnistuu. No, täytyy yrittää.
Nelli: Jaksamista häävalmisteluihin ja puurtamiseen! :)
Tsemppiä maaliskuuhun! :)
Kp 16/n.28
Mukana edelleen roikutaan, valitettavasti.
Vyöhyketerapiaa kävin eilen kokeilemassa ja se olikin mielenkiintoinen kokemus. Terapeutti paineli jaloissani olevia "pisteitä", ja mm. munasarjojen, kohdun ja lantion verenkierron "pisteet" oli paineltaessa todella kipeitä! Terapian pitäisi palauttaa oma hormonitoiminta normaaliksi…Toivotaan. En tosin nyt tiedä mitä vaikuttaa tämä Terolut (=ulkopuolisen hormonin pumppaus elimistöön) yhdistettynä vyöhyketerapiaan (jonka pitäisi palauttaa normaali hormonitoiminta). Suositteli hoitoa miehellekin. Parin viikon kuluttua seuraava käynti. Vähän kallista vaan on, 66 euroa kerta! Mutta mitäpä en tekisi oman nyytin eteen…
Kovin kauaa ei ole hoitoa varaa jatkaa näillä hinnoilla, mutta muutaman kerran käyn nyt kokeeksi. Jos vaikka muutenkin rentouttaisi ja poistaisi stressiä (joku pallean piste oli myös "kipeä", seurausta stressistä ilmeisesti).
D- ja E-vitamiiniä muuten suositteli tuo terapeutti (E mielellään vehnänalkioöljyn muodossa) raskautumiseen avuksi.
Inkeri: Mulla on sellainen mielikuva, että tiputtelu juurikin johtuu keltarauhashormonin vajauksesta. Kiva, että pääsette inssiin pian!
Mulla ei tosin tiputtelua ole ikinä ollut, ja silti syön Terolutia (heittelevä kierto). Meillä on tämän kierron lisäksi vielä yksi mahdollisuus saada vauva tänä vuonna. Tiukkaa tekee...
Ray: Onnea kovasti! Ja kiitos vastauksestasi koskien Terolutia ja kierron heittelyä.
Tervetuloa Jennyriina! Voisiko olla, ettet ovuloi, kun kerran tikkuun ei tule plussaa? Toki kaikki tikut ei välttämättä toimi kaikilla. Olisi kyllä hyvä, jos pääsisit jatkotutkimuksiin varmistamaan, että kaikki ok.
- Ennuli -
kp 8/26-27?
Inkeri: Mulla ainakin on hyvin todennäköisesti keltarauhasen vajaatoiminta, koska tiputtelua tullut jo melkein vuoden aina ennen menkkoja, välillä tiputtelua tulee jo kaksikin viikkoa ennen menkkoja. Mulla on vielä tosi lyhyt kierto, 25-28 päivää. Mulla kokeiltiin ensin teroluteja , mutta ei mtn apua. Sitten proveraa, mutta siitäkään ei mtn apua. Nyt kun kävimme mieheni kanssa lapsettomuuslääkärillä, se määräsi mulle lugesteronia 400 mg päivässä! Eli aika hurjan määrän, mutta se on auttanut! Yhtään ei ole tiputellut :D
ON: KP 28 ja jännittää...Eka kierto kun käytän lugesteronia. Menkkoja ei kuulu...Tein äsken raskaustestin, mutta negaa näytti. Ihan pienen pienen pientä tuhrua tullut, mutta muuten ei tunnu että menkat alkaisivat. Kauheeta piinaa.
siis voi kökkö sentään...Toinen tuulimuna...Taas niin mun/meidän tuuria. Eli taas jonon jatkoksi vaan... Ma menen vielä varmistamaan asian, mutta kyllä se nyt valitettavasti taas on niin, että alusta on taas aloitettava!:(
Helmiina: Pahoittelut tuulimunaraskaudesta. :( Minullakin on ollut yksi sellainen ennen ensimmäistä lasta. Jaksamista ja voimia!
Omaa napaa: En saanut sitten miestä petiin kun oli ovis päällä. :( Oli niin huonolla tuulella ettei auttanut mikään. Onhan tässä tiistaina ollut viimeinen puuhailukerta, että jos se riittäisi. Kyllä ottaa pattiin...
Eilen muuten tunsin kun munaraakula puhkesi, tai olettaisin sen tapahtuneen kun alavatsaa poltteli pari tuntia oikealta puolelta. Enpä ole aiemmin moista tuntenut. Nytkin istuessa tuntuu oikealla puolella alavatsaa arkuutta. Oikealta puolelta poistettiin siis se endometriooma, niin jos ei ole vielä parantunut tuo kohta..? Mutta ei tosiaan tähystys auttanut näihin jomotuksiin yhtään; pahensivat vaan. :/
Aurinkoista viikonloppua! :)
Kp 18/n.28
Elikkä pitänyt hiljaiseloa ja tuossa olinkin välissä jo raskaana, joka tosin vuoti taas pois.. :(
Mulla on nyt todettu PCO ja endoa tosiaan ei ole vielä tähystetty, ultratessa sitä ei siis näkynyt.
Nyt vauvalla ollut lupa tulla 2 vuotta. Kummallakin meillä entisestä liitosta jo lapsia, yhteinen vaan puuttuu.
Mulla ikää 33v, ja miehelläni kohta 42v.
Tutkimukset on aloitettu ja usko on ruvennut luomuraskauteen loppumaan.
Ed. raskauksissa kiloja tullut huimasti lisää ( nyt 170cm, 60kg ) ja minulla on todettu aina raskausajan diabetes, muutenkin sokereiden kanssa ongelmia. Aloitan vhh-dietin, joskos se auttaisi. Luin, että sokeritkin voivat vaikuttaa raskautumiseen ja tuohon ongelmaan.
Aikas lyöty olo, mies yrittää tukea ja musta tuntuu, että tää on maailmanloppu just nyt, vaikka se on kaukana siitä.
Plussaonnea kaikille
kp 3/28-34.. Yk-- kauan!
Mulla ois aukiolotutkimus ens kuussa, ja nyt tässä kuussa katsellaan hormoneja ja ultraillaan. Hintavaa puuhaa on. :(
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Edelliset lapset tulleet ilman yrittämistä ja tämä kauan toivottu raskaus ei siis ota onnistuakseen.
Ovuloinnistakaan joka kierrosta ei olla varmoja. Onko ainoa "hoito" tähän clomit ja terolut?? Tai se joku m´llä alkava hormoni?
Suuren suuret pahoittelut ;(
Koita jaksella.. helppoa ei varmasti ole
ON: Viikko vielä seuraaviin menkkoihin ja tänään alkoikin jo tiputtelu.. että silleenpä taas! Mua vähän kummastuttaa ettei mun lääkäri pidä sitä mitenkään ongelmana! Sehän selvästi ymmärtääkseni kertoo siitä keltarauhasen toiminnan vajauksesta ja siihen olis niin helppo hoitokin, mutta joo.. Ei vaan aina voi ymmärtää..
Voi ei, Helmiinalle pahoittelut tuulimunasta.
Minut voi poistaa esittelylistalta, meille ei sitä kolmosta varmaan tule. Ehkäisyäkään ei kyllä ole joten jos ihme tapahtuis niin ilolla otetaan vastaan.
Hyvää jatkoa kaikille! t. eewokki
Tikuttelin viikolla ovista ja olin jo epätoivon partaalla kunnes viimein kp 12 onnisti (viime kierrossa ovis oli jo kp9). Tietääkö joku, onko sillä väliä kuinka väkevästä virtsasta tämän ovisplussan saa? Kun tikutan sellaisesta "normaali" pissasta, joka on aika laimean keltaista niin siitä en saa tikkuun kuin haalean viivan, mutta sitten oikein kunnon keltaisesta (samana päivänä) vasta tulee selvä ovisplussaviiva. Meinaan vaan että voiso se olla itsensä huijausta jos testin tekee "liian väkevästä" virtsasta?
Ilmeisesti mä ovuloin kuitenkin aikas hyvin, vai voiko olla että munarakkula kehittyy hyvin muttei kuitenkaan irtoa? Lääkäri kyllä sanoi ettei se ole mahdollista koska kiertoni on säännöllinen. Mulla oli kyllä nytkin kovat alavatsakivut monta päivää, tänään vasta helpottivat. Mietin vaan kun olen aamulämpöja mittaillut enkä ole vielä kertaakaan saanut sellaista käyrää joka näyttäisi selvän oviksen ja lämmön nousun sen jälkeen. Lämpötiloja olen mittaillut myös edellisiä raskauksia yritettäessa ja siellä on tosi selkeät käyrät molemmissa. Mittaileeko kukaan lämpöjä vai onko se teidän mielestä täysin turhaa?
Kaunista talvipäivää toivotellen,
jennyriina kp 14/24
Tulin vierailemaan tänne, kun alkaa pian olla vuosi yritystä takana. Gynellä kävin puolisen vuotta sitten ja sen suhteen kaikki pitäisi olla ok. Muutama vuosi sitten ultrattu epämääräisten kipujen vuoksi ja sekin oli ok (silloin oli vielä pillerit käytössä).
Nyt siis sain ajan terveyskeskuksen lääkäriin parin viikon päähän ja kyselisinkin teiltä mitä kaikkea kannattaa siltä lääkäriltä kysellä. Lähtettä varmaan eteenpäin jatkotutkimuksiin, mutta entä muuta?
Yritys aloitettu virallisesti toukokuussa 09, mutta pillerit jäi pois jo huhtikuun puolella.
minä siis 26 ja mies 35.
Minä 28, mies 34
Esikoisen yritystä 5/09 alkaen
Tutkimuksiin 4-5/10
Vuosi alkaa täälläkin siis täyttyä. Erikoinen olo... Olen aina pelännyt lapsettomuutta, mutta kuitenkin olin toiveikas. Nyt alkaa usko jo horjua.
Kävin 2/10 yksityisellä gynellä, joka ultrasi ja sanoi kaiken näyttävän ok:lta. Ovulaatiokin oli gynen mukaan tapahtunut munasarjan ympärillä olevasta nesteestä päätellen. Gyne antoi ohjeeksi hakeutua keskussairaalan naistentautien polille ensi kuussa (4/10).
Ensimmäinen tutkimus on ilmeisesti siemenneste-/siittiötutkimus ja mulla aukiolotutkimus. Jännittää ja ahdistaa. Toivottavasti polilla on aikoja tarjolla, vaikka kesää lähestytään.
Helmiinalle ja Helinakeijulle pahoittelut keskenmenosta! :(
Nellille pahoittelut uhkaavasta tadin vierailusta.. Millon teilla lahdetaan siihen ekaan inssiin? Huhtikuussa?
Eewokille kaikkea hyvaa jatkossa! :)
Jennyriina, tuo kp 12 ovisplussa on aika normaali, tai siis edelleenkin aikasin, mutta sullahan onkin aika lyhyt kierto. Tulisko tassa kuussa vahan pitempi kierto? Ma en oo kun kerran tikuttanut tuota ovista ja mun niissa ohjeissa oli, etta virtsan olis hyva olla rakossa muutama (?) tunti ennen testia. Ja etta testi pitais tehda klo 12-20 valilla. Mutta tuon varmaan tiesitkin.... :) Itse en ole noita lampoja mittaillut, enka jatkossakaan mittaile! Ylimaarainen stressa taman kaiken muun paalle ja lieko sitten NIIN luotettava.
Haaveilija, varmaan joo se laakari laittaa teidat siihen jonoon. Luulisin, etta ihan ensimmaisia tutkimuksia on tosiaan tuo siemennayte seka sun hormonien kartotus. En tiia minkalainen kierto (saannollinen??) sulla on, mutta sita kanssa sitten syynaavat. Taitaa olla eroja noissa laakareissa mita rupeevat tekemaan ensin. Varsinkin jos sulla on pitka kierto ja/tai et ovuloi, niin sitten saattavat alottaa teroilla/clomeilla. En nyt oikein sitten tieda mita kaikkee voisit kysella, muuta kun etta kuinka pitka on jonotusaika. :)
Silvialle tervetuloa joukkoon, toivottavasti sun ei tartte taalla kauan tuhdata.. Tiedamme kaikki hyvin nuo tunteet,kun vauvaa ei ala kuulua, joten olet oikeassa paikassa. Tsempataan taalla toinen toisiamme! Sullakin varmaan ensimmaisia tutkimuksia on sun hormonit ja miehen siemenneste. Tsemppia!
Mita muuten kuuluu KP:lle?? Taustailetko?? Kiireita koiran kanssa?
Omasta navasta ei raportoitavaa... Oottelen millon menkat nyt sit alkaa tassa kuussa, kun se ovis meni niin pitkalle.
Tinttis
Olen ollut auttamassa kaveriani muutossa to-la ja la illalla agility-kisoissa hommissa... Koiraa olen tässä yrittänyt myöskin kouluttamaan..
Tänne ei ihmeempää.. Olen vain vähän pitänyt taustailua, kun tuntuu ettei meille sitä lasta tule..
Nyt annan jonkin aikaa ajankulua... Kun meillä tuo yrittäminen on vienyt mun halut sänkypuuhista, niin siksi yritän olla välillä miettimättä näitä yrittämiseen liittyviä asioita..
KP
Olen hiukan taustaillut.. Lukenut olen teidän juttuja, mutta en ole oikein löytänyt virtaa alkaa itse kirjoittamaan.
Hääsuunnittelut ja tekemiset ovat vieneet melkoisesti aikaa.. Ja sitten vielä kun olen lähtenyt taas töihin ja käyn iltaisin sitä koulua samaan aikaan.
Mutta nyt oli pakko kirjoittaa HELMIINALLE oikein suuren suuret onnittelut!!! Tulin niin iloiseksi sun hyvistä uutisista :D
Ja myös ray! En vielä ollut ehtinyt sua toivottaa tervetulleeksi ja nyt saan jo toivottaa hyvää matkaa muualle :D
Mukava tinttis kuulla (tai paremminkin lukea) että simppatestin tulos oli hyvä!
Mites töpsy? Menkat hukassa... onko ilmestyneet vai vieläkö odottelet?
-Nelli-