Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Huhtikuun helmet 2009 - Maaliskuu ***

01.03.2010 |

Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi

Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?

Emminen -88, t04/09, Turku

Iza80 -80, p05/09, Helsinki

Jadeade -82, p05/09, Turku

Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu

Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09

Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala

Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala

Lyyti -77, t04/09, Uusimaa

Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi

Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki

Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?

Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi

PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu

Pikku-Tiuhti

Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi

Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala

Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki

PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa

Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?

Sande75 -75, p03/09, Helsinki

Satuilija -80, t04/09, Vantaa

Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi

Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää

Smoothie -79 t04/09, Helsinki

Sonja80 -80 p03/09, Helsinki

Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi

Tiituska -86 p04/09 Lahti

Tiuhti -81, t04/09, Helsinki

Tsili -77, t03/09, Helsinki

Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo

Verticia -85, t04/09, Turku

Vikasi -73, p04/09, Oulu

Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?

PIKKUISEMME:

6kk

Aaku77 6kk 70cm 9175g

Juliaana 6kk 66cm 7420g

Kristiina75 6kk 71cm 8300g

Prinsessa65 6kk 70cm 7500g

Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g

Taapero82 6kk 70,7cm 10800g

Vikasi 6kk 71cm 9460g

8kk

Emminen 8kk 74cm 8840g

Iza80 8kk 70cm 10600g

Jadeade 8kk 71cm 8500g

Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g

PikkuKeiju 8kk 68,5cm 7340g

Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g

Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g

Sailori 8kk 73cm 9800g

Sande75 8kk 72,5cm 8330g

Satuilija 8kk 73,2cm 9030g

Shinon 8kk 71,7cm 9890g

Tsili 8kk 68,8cm 7310g

Tuuti 8kk 72cm 8660g

Verticia 8kk 72,5cm 9200g

Äitsykkä3 8kk 74,5cm 9415g

10kk

Kaisa_kissa 10kk 78cm 10500g

Lyyti 10kk 71cm 9100g

Paik 10kk 71cm 8635g

Päkkänä 10kk 72.7cm 12150g

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1113128/_huhtikuun_h…

Kommentit (186)

Vierailija
81/186 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nousi jupe seisomaan keskellä

lattiaa, istuitui sit tuumimaan alas ja kokeili uudestaan. Siitä se alkaa. Tosi hyvä tasapaino ja motoriikka tuntuu olevan, ihana rauhallinen lapsi.

Yöt on nykyään mallia joka toinen, eli välillä kitistään ja välillä nukutaan. Vaihteeksi hyvä yö takana. Kerra pari kävin silittämässä ja isoveljet nukkui yön läpi, juhlaa!

Kakkoselle pukkaa uhmaa ihan urakalla, mutta kai se 4 v kynnyksellä täytyykin. Esikoinen on onneksi seesteisessä vaiheessa, välillä on oikein hyviä päiviä ja välillä vaan joku pikkuriita.

Iza oli menossa viihteelle, hienoa! Pikkuäidin päiväkin kuulosti hyvältä, ja jotain muuta piti kommentoida mutta vellitilaus tuli.

Oliko hyvä miitti?

tuuti

Vierailija
82/186 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään totaalinen vapaapäivä. Lapset mummilassa, mies töissä ja ollaan lähdössä tyttöjen kanssa viettämään päivää. Meillä on äitien vapaapäivä!

Sakulla on taas heittänyt ripulin puolelle pari päivää. Kävin sen hakemassa eilen hoidosta kotiin kesken päivää. Ruoka ei välillä oikein maita, välillä syö koko lautasellisen, mutta kovin on iloinen poika!

Meillä viimeisin villitys on ajaminen pikkuautoilla. Saku konttaa pitkin lattioita pikkuauto kädessä ja työtää sitä edessänsä. Pojat on poikia näköjään pienestä pitäen!

Sellainen ihmeellisyyskin meillä tapahtui että alkuillalsta yhden tutin laiton jälkeen Saku nukkui aamukuuteen heräämättä kertaakaan. Kyllä se tästä suttaantuu!

Saku on tykännyt hoidossa olemisesta. Nyt se on reilun kuukauden jälkeen pari kertaa itkassut mun perään, mutta se nyt saataa ruveta itkemään kotona joskus ihan siitäkin kun isosisko häviää suihkuun ja laittaa oven kiinni... Mitään sen kummempaa muutosta en ole sakussa huomannut hoidon alun jälkeen. Ehkä ainoastaa se, että tuntuu että kovin nopeasti kehittyy kaikissa asioissa kun varmaan ottaa muista lapsista mallia. On meillä kyllä vähän sellainen äiti-äiti vaihe, että sylkyyn pitää usein tulla ja muuten, mutta ei muuta kummempaa. Hoidossakin on alkanut hienosti nukkumaan jne.

Vatsamakkaroista...mä olen kauniisti sanottuna tälläinen hyvillä toppauksissa varustettu, mutta mulla on aina ollut littana vatsa. Toppaukset on kerääntynyt johonkin muuhuh. Nyt toisen muksun jälkeen littanasta vatsasta ei ole tietoakaan vaan siinä on KAUHEA pömppö. Ihan ahdsitaa. Se mikä mega peffasta lähti on nyt vatsa makkaroina. Not so nice!

Nukkumisesta vielä. Yllättävän hyvin jaksan työt vaikka Saku valvottaa. Tosin muisti reistaa ihan hirveesti varmaan juuri unen puutteen takia. Välillä tulee sitten totaalinen kilahdus, mutta onneksi mies käy välillä Sakun kanssa mummilassa yökylässä. Silloin saan nukkua ja sillä jaksaa taas kovasti. Mutta eiköhän tämä tästä ala pikkuhiljaa korjaantumaan.

Mutta nyt lähden hömpälle. Mukavaa päivää kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/186 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitin saunaa jälleen. Myönnän olevani saunahullu kuten tiuhtikin, toinen vaihtoehto on, että seison kymmenen minuuttia kuumassa suihkussa. Vatsatauti meidän perheeltä näyttäisi menneen ohi ja Tompan ab kuurikin siihen korvatulehdukseen loppui toivon mukaan myös korvatulehdus on parantunut.

Ollaan nukuttu taas kaikki samassa sängyssä, Tomppa tosin illasta nukkuu omassa petissään, mutta tuo 4vee rassukka. Kaksplussassa oli niistä kauhukohtauksista, sellaisia 4veellä pari ollut kun on omassa huoneessaan nukkunut. Se on järkyttävää, kun mikään ei rauhoita lasta. Sääli on voittanut ja poika päässyt äidin ja isän keskelle. Jotain tarttis kuitenkin tässä keksiä, sillä en enää millään jaksaisi perhepetiä jonne ei meinaa perheen äiti mahtua kuin poikittain jalkopäähän. Ehkä rupean itse nukkumaan esikoisen huoneessa.. mutta onneksi olen sentäs hoitovapaalla, miestä käy sääliksi.

Tomppa kiljui tänään. Jotain asiaa oli tai sitten vaan kokeili kuinka kimeästi pystyy kiljumaan sanoisinko, että erittäin kimeästi. Kunhan nyt nukkuvat yön eikä mitään kello viiden heräämistä kiitos. Jupe nousi keskellä lattiaa seisomaan. Tomppa nousee äitiä, isiä tai mitä tahansa seinää vasten, mutta äitistä ottaa kiinni ainakin silloin jos äitillä sattuu olemaan kuumaa kahvia kupissa. Extreme-seikkailija on meidän Tomppa.

Yritetäänhän nyt nukkua kun uni on parasta lääkettä ettei tule lopullista kilahdusta päkkänää lainatakseni.

Hyviä öitä!

84/186 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa freesiltä näyttääkin. Lähellä totuus paljastuu :) Kiitos kuitenkin kohteliaisuudesta Iza, eipä ole kukaan pitkään aikaan kehunut.

Meillehän nyt kävi niin, että flunssa + kuumeputken jälkeen pärähti korvatulehdus molempiin korviin. Maanantaina oli lääkärissä korvat katsottu ja seuraavan viikon tiistaina alkoi oikea korva valua eli ehti puhjeta. Vähän huono omatunto, kun oon niin kyllästynyt tohon kuukauden kestäneeseen narinaa, että sanoin erittäin tympääntyneellä äänellä useaan otteeseen Urholle, että lopeta toi narina ja valitus, en jaksa kuunnella. Nyt antibiootilla.

Eilen Urho oli siskolla hoidossa ja pani ranttaliksi. Oli 4,5 h, joista 3 h tuntia itkeny kipua ja hylkäämistä tms. Voi raasua, siskokin oli kolmen lapsen kokemuksenkin jälkeen sitä mieltä, että meidän pikkumies oli kyllä superraasuliikkis, kun vuodatti krototiilinkyyneliä ja sylihiireili. Niiden oma 7 kk vanha tyttö ja Uke oli molemmat ihan hämmennyksissä, kun toinen vauva huusi, olivat sitten kilpahuutoa. Onneksi siskon mies kotona. Me miehen sukulaisen 70 v juhlissa. Livahdin heti kun kehtasin hakemaan huutajan kotiin. Nyt onkin ollu hyvällä riehatuulella.

Miitissä oli hauskaa, kuten arvata saattaa. Tulin kyllä extrahyvälle tuulelle seuran lisäksi myös uuniperunasta ja pullasta, maistui maan mainioilta kolmen päivän järkkynärästyksen jälkeen.

Urho sai kurkkia vähän syntsälahjoja etukäteen, kun joudutiin lainaamaan niitä eiliseen juhlaesitykseen. Kapuloiden soitti sujuu hienosti ja triangelikin suht ok. Tamburiini kaipaa vielä hiomista. Mutta kyllä tosta muusikko tulee - vai ehkä sittenkin seinäkiipeilijä. Kovasti on alkanut myös juttelemaan "vauvaa".

Sylville etukäteissynttärionnittelut. Yksi on hyvä ikä!

Voimia väsyneille! Onhan kaikki jo terveinä?

Uni paras lääke on kaikkeen, mäkin taidan painua tuon pikkuapinan eiku -ipanan kanssa unille.

Tsau,

Sande

Vierailija
85/186 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaas, että joku on 1vuotta vanha, tai uusi. 365 päivää... Sylvikös jo on? Tompan ab pullossa luki vielä 0v.

Tomppa ruvennut Urhon tavoin apinaksi kanssa. Jätkä ei osaa vielä kävelläkään niin alkaa kiivetä laatikoiden ja tuolien päälle.

Olen saanut nyt hetkellisen sisustusinspiraation. Netistä olen katsellut päiväpeittoja, mattoja, verhoja, mutta aika kallista on. Hobby Hallista löysin yhden verhon.

Mutta nyt tuo meidän vielä 0v on tehnyt kakat yövaippaansa.

Otin viestini muokattavaksi vielä vaipan vaihdon jälkeen kun oli ikävä kirjoitusvirhe, voi niitä olla vieläkin. Ihana auringonpaiste ulkona pakkasta vielä taitaa olla. Tänään pitäisi pihalle päästä. Esikoinen yöpyi mummolassa jälleen. Puettiin eilen jo keväthaalari ylle sillä ei aamusta ole pihalle tarennut mennä. Eilen tein perunarieskoja muussin lopusta niin Tomppakin söi yhden.

miellyttävää maanantaita!

Vierailija
86/186 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, tuleeko muille kirjoittaessa tällaista, että huomaa käyttävänsä jotain sanaa turhan monta kertaa, niin, että se häiritsee? Tiedän ainakin tota, niinku, kuiteskin, heh heh ihmisiä, elävästä elämästä eli puheessaan sanoja viljelevät itse taidan olla vielä-ihminen.

Joten vielä kupillinen kahvia! (kerta kiellon päälle!)

Vierailija
87/186 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ekoilla 1 v lähestyy, meillä ei vielä edes 11 kk. Siksi tuntuukin välillä, että jupe on ihan vauva muihin verrattuna. Lauantaina ehkä tajusi nimensä, nauroi kun osoitti ja sanoi jupe. Tänään ei enää merkkiäkään. Ei sana ei myöskään tehoa, eli kielellinen kehitys on vasta tulossa. Mölinää kuitenkin kuuluu.

Pikkuäidille tiedoksi, että mä olen ihan kamala pilkunviilaaja, luen kaikki tekstit kolmeen kertaan ja silti ne kuulostaa tältä. Ei me kaikki ruuneperejä olla, vaikka haluttais. Mä puhun niinku siis koko ajan, tarvin varmaan tukisanoja, että on aikaa muodostaa lause ;-)

Kaunis päivä, muttei vielä ruoasta tietoakaan, kohta pitäis kuitenkin syödä, että voi suunnata ulos

tuuti

Vierailija
88/186 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenta, mutta ompas täällä ollut hiljaista. Toivon ettette kuitenkaan kipeinä ole.

Tomppa näyttää lamppua ja sanoo KUK-KA. Tomppa näyttää kelloa ja sanoo KUK-KA ja sitten Tomppa näyttää ehkä kukkaa pienellä etusormellaan ja sanoo KUK-KA. (voi sanoa myös kuk-ko tai kak-ka). Äitiä huutaa kun on hätä ja jos jotain tahtoo sanoo ANNA! Ei monia sanoja Tompallakaan, mutta muutamallakin pärjää jos ikääkään ei ole vielä vuotta. Joten ehtiihän Jupekin Tomppaa nuorempana kieltään kehittämään. Meillä ei 4veekään aina tajua ei-sanan merkitystä.

Tänä aamuna mietin sanoja ja meinasin mietelmäni tänne kirjoittaa, mutta nyt kun olen paremmin herännyt ei ne niin järkeviltä mietteiltä enää tunnu. Rupean aamukahveille ja sitten alkaakin kahden päivän ohjelmoitu aikataulu, tulen kuitenkin kurkkaamaan onko täällä ketään näkynyt. Sitä mietin, että on tämä suomenkieli vaikeaa eikös ole vaikeimpia kieliä koko maailmassa? Miten me osataankin tätä puhua? Hyvä me ja kaikki jotka suomea opettelee.

Vierailija
89/186 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aika vaan häviää taas kummasti jonnekin.

Meidän sannallinen kehitys on laimeaa. Lamppu on PU, se tulee joskus. Nyt kovasti osoittelu lisääntynyt mutta sanoista ei saa kukaan selvää. EI sana ymmärretään vallan hyvin. Jos kiellettyyn paikkaan mennään niin katsotaan koko ajan äitiä, että koska se kieltää ja hymy vaan levenee kun kielletty kohde lähenee. Huudettaessa tulee kyllä paikalle, jos huvittaa. Välillä ei huvita jos ei joku tule kantamaan. Konttaamalla mennään jo 100%, mutten sitten ollaan ruvettu kulkemaan seisaaltaan tukia pitkin.

Mä tunnistan itseltäni myös noita hassuja sanoja joita lykkään joka paikkaan ja joskus samaan lauseeseen enemmän kuin tuplasti. Töissä joudun olemaan kova ruunegreeni kirjallisesti ja sanallisesti ja välillä tuntuu ettei kotona tule suusta mitään järkevää ulos jne.

Mutta nyt täytyy alkaa sanasepoksi taas täällä töissä. Toinen kahvikupillinen pitää käydä hakemassa. Sakun notin meidän viereen about 5.30, jonka jälkeen se istui meidän sängyssä puolituntia taputtamassa käsiään ennenkuin nukahti...ZZZZZZZZZZZ

Vierailija
90/186 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meidän lapsella. Neuvolassa noin oivaa sanontaa käytti siitä, kun lähtee liikkeelle ja sitten unohtaa aloittaa puheen harjoittelun. Inkahan sanoi jo joulukuun puolivälissä kissa tai siis kihhhh-ta, mutta sitten lähti konttaamaan ja homma tyssäs siihen. Oon täällä mummolassa kuunnellut, että sanoisiko ei-ei vilkuttaessaan kun joku lähtee ulos. Taitaa yrittää sitä. Ja kun kello lyö (täällä siis seinäkello soittaa tasa- ja puolituntisin) niin sitä pitää aina matkia. Mutta vähissä on tytön sanat. Selviää ilman puhettakin, kun ymmärretään viittomiaan niin hienosti. :) Mehän ollaan kanssa enemmän Jupen ikäluokkaa, eikös Jupekin ole näitä 20+jotain päivä huhtikuuta? Että sitä 11 kuukautta vasta tavoitellaan ensi viikolla. Sylvin 1v-synttärit jo nyt perjantaina? Eiks juu?

Minä kanssa pilkunviilaaja, mutta Tuutin tavoin kova puheentuotto estää täydellisyyden. :) Eikä sit aina niin jaksa välittää kun on arkipuheesta, -kirjoituksesta kyse. Virallisemmissa yhteyksissä tarkempi ja allergianäppyjä saan kirjoitusvirheistä julkisilla paikoilla. Kerran muutama vuosi sitten oikein otin asiakseni soittaa Seppälän pääkonttoriin kun siellä (ei konttorissa, vaan liikkeessä) oli kyltti

HOUSU

VIIKOT

Että miksi ei ole yhdysviivaa välissä, kun olivat noin kahdella rivillä. En tainnut päästä vaihdetta pidemmälle. Sanoivat kiitos moi. Ihmeellistä toimintaa. Pitäsköhän boikotoida?

Me siis mummolassa ollaan edelleen. Alakerrasta kuuluu mölinää, joka tarkoittaa missä äiti ja ruoka.

Lyyti

Vierailija
91/186 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/artikkelit/112/onko_tutista_hyotya_vai_haittaa_

Hyvä juttu tutista tuolla linkissä ;)

Terveppä vaan joo.. Ei oo ollu aikaa ja paljoa kiinnostustakaa kirjotella hetkiin.. Vie tuo sossu kyllä kaiken elämänilon.. Heidän mielestään kun 5e:lla ruokitaan kolmihenkinen perhe kuukauden ajan.. Muutoshakemus lähti eilen postiin jos se jotain auttaisi.. Toivonmukaan tai ollaan lirissä..

Huomenna selviää sitten kaiketi, että koska kämppä lähtee myyntiin.. Toivonmukaan nyt ei ihan heti, kun ei yhtään innosta muuttaa mihinkään ja mikään paikka ei oikein tunnu tuntuvan nyt omalta.. Lähinnä rahan takia.. Jos olis rikas niin mähän muuttaisin heti stadiin vaikka hakaniemen torin läheisyyteen, mutta kun ei..

Ulkonakin sataa lunta, ei yhtään kivaa! Mä haluan takaisin ne +10 asteen kelit, kiitos..

Juu enpä ole kovin positiivisella tuulella tänään..

No mutta jotain positiivista. Nea sai tänään jatkettavan lastensängyn.. Tai siis sai ja sai.. Maksaahan siitäkin pitää. Mut siis laitoin tonne vauvan osta ja myy palstalle ilmon, et tarvitaan semmonen ja sit semmonen kiva mies laitto mulle mailii et tämmönen olis tääl 30km päässä et kelpaisko ja he voi tuuakkin.. Sehän passasi.. Ainoa vaan, että pystyn maksamaan aikaisintaan kuun viiminen päivä sängyn heille niin ei ollut mikään ongelma. Toi sängyn tänään meille ja makselen kun ehdin.. Olispa tämmösiä ihmisiä enemmän olemassa! Nyt pitäisi vaan pierasta rahat jostain patjaan ja petivaatteisiin jotta Nea pääsis joskus nukkumaankin tuohon..

Jos noit viestei nyt lukisi..

Tuskinpa tää pino mihinkään kuihtuu jos toukokuun alusta siirrytään taapero puolelle.. Sama kai se on minkä linkin alle sitä kirjoittelee, vai?

Listaa vois joo tosiaan päivittää.. Täällä tarkoitettiin varmaankin listan alkupäätä.. Eli karsia sieltä pois ne ketä ei kirjoittele enää..

Sauna.. Nea kävi ekan kerran saunassa joskus kuukausi sitten.. Sen jälkeen ei olla uusiksi käyty.. Johtuen ihan minusta, kun ei oikein raskaana olles toi sauna oo mikää paras vaihtoehto.. Viime kerralla oli vuorokauden sen jälkeen ihan sairaan huono olo.. Ei saanu happea ja oli koko ajan semmonen tukahduttavan kuuma.. Et jos seuraavaksi menis sitten vasta ku oottelee et muksu tulis uloski..

On muuten ihan sairaan raskasta tän mahan ja Nean kanssa! Ja eilen huomasin vaippaa vaihtaessa kuinka paljon Nea oikeesti jo painaa.. Tziisus.. Onneksi noita vaipanvaihtoi ei mulle osu päivään kuin kolme. Mies hoitaa loput.. Mut neki kolme on jo aika tuskallisia. Mut ei mitään verrattuna siihen mimmosta tuskaa nää päivät on.. Juosta toisen perässä ja etenki tämmösinä päivinä kun toinen tekee vaan kaikki pahansa.. Ja ei mitään lepomahollisuutta missään vaiheessa.. Ja ku öisinkä ei saa nukuttua mahan ja jatkuvasti tulehtuneiden olkapäiden takia.. Raivostuttavaa!!

Oon kanssa pikku-tiuhtin kanssa samoilla linjoilla, et enemmän mua pelottaa katolta tippuva lumi kuin et vauva kaapataan.. Tuossa ku alko tulee lämpimämpää niin käskinkin miehen raivata pation lumesta tyhjäksi, et saa Nean mahdollisimman kauas räystäästä ja sit tiputti viel harjalla suurimmat katolta pois mitä oli tippumaisillaan.. Mies kyl alkoi selittämään, et vauvoi kaapataan paljonki ja viedään ulkomaille.. :/

Paikki jutteli jotain helvetistä itään biisistä.. Luin sitä kommenttia aikaisemmin jo ja mietein sillon, et mie en varmaan paljon ees välitä mitä biiseis lauletaa ja mitä vaikutteita Nea saa.. Mä kuuntelen kerta mieluiten metallia ja kotiteollisuus on yksi niistä parhaimmista bändeistä, ennen Maj Karmaa tietenkin.. Ja sit mies taas kuuntelee radiosta mitä millonki.. Jotenki ajattelen, et laps ymmärtää et biisi on biisi ja sieltä ei tongita sit mitään yleiseen kielenkäyttöön.. Tai semmosen havainnon tein tuttavan lapsien kohdalla.. Ne saattaa täysil hoilata jotain biisiä mikä ei ehkä olis parasta mahollista lapsen korville, mut se jää siihen.. Ei ne jutut tuu arkipäivän juttuihin mukaan..

Heh.. Täällä ihmiset puhuu mahojen koosta.. Katsokaapa raskaana olevien tai juuri synnyttäneiden vatsoja.. Hyvät teidän vatsanne on!! Voi kun pääsisi omastaki eroon….

Pikkuäiti teki kyl hyvän havainnon, kun minä lukeudun myös niihin jotka toistaa kirjoittaessaan tai puhuessaan jotain tiettyä sanaa :D ..

Tänään oli pakko jo uskoa kuinka paljon nää pienet jo ymmärtää.. Nealle kun sanoo, että mennään vaihtamaan vaippa niin tää kävelee edeltä kylppäriin, odottaa oven avausta ja odottelee sit pöydän ees et hänet nostetaan vaipan vaihdolle.. Ja ku tää on nyt jo kahtena päivänä toistunu aina vaipan vaihol mennes niin pakko sen on siis ymmärtää mitä se tarkoittaa.. Koska se mahtaa oppia ottamaan itse vaippansakin vielä :D heh..

Njoo, taidampi alkaa kahtelemaan nyt sitä listapäivitystä ja sitten jos keksisi jotain järkevää tekemistä.. Yks kortti olis ihan pakko väsätä tänään..

Verticia

Vierailija
92/186 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandelle&Urholle ja Tiuhtille&Nausikaalle kiitos viimeviikkoisesta! Yritettiin Tiuhtin kanssa vielä työnnellä Töölönlahden vartta loskassa ja mä jouduin luovuttamaan kun ei päässyt eteenpäin... kova kunto Tiuhtilla! =)

Onhan Urhon korvat jo parempana?

Hyvä Lyyti, ehdottomasti pitää soittaa ja huomauttaa yhdys-sana-virheistä! =) Eilen ei Valintatalon kassa tervehtinyt, vaikka katsoi silmiin kun moikkasin ostosten yli. Mietin, että pitääkö nyt ottaa yhteyttä johonkin, sillä kaupan kanssan täytyy tervehtiä, eikös? Ehkä se on vaan nuorison tapa, ettei tervehditä enää ja mä olen vanha pieru? Kerran olin vitun huora kun en päässyt väistämään lumipenkkaan kolmen teinikaunottaren kulkiessa rinnakkain ohi. Mitähän noista meidän kullannupuista tulee...

Poistan ylimääräiset usein toistuvat sanat kun oikoluen omat tekstini, pilkunviilaaja olen siis.

Ylihuomenna on Sylvin synttärit! Kehityksessä täällä on suurin osa paljon tätä tyttöä edellä. Meillä vasta noustaan itse tukea vasten seisomaan. Tuntuu et viimeisen kuukauden sisällä on tapahtunut ihan hurjasti. Liikkeelle lähdön lisäksi tietoisuuden taso on kasvanut huimasti, eikä Sylvi enää tunnu lainkaan vauvalta, vaan ihan oikealta pieneltä ihmiseltä.

Lauantaina pidetään pienet juhlat ja kävinkin Vertician muinoin mainitsemassa Bake&Party-liikkeessä törsäämässä muffinssivuokiin. Vielä kun joku leipoisi. Taitaa mennä myöhään pe-iltaan, mitään en pysty tekemään neidin pyöriessä jaloissa ja vaatiessa huomiota.

Sylvi puhuu edelleen omaa kieltään. Kaikenlaista osoitettaessa kuuluu kuitenkin TÖ tai TO tai joskus TOI. Osaa osoittaa leppäkertut ja hattivatit missä ikinä onkaan niiden kuvia. Plus lamput ja isän. Äitiä kysyttäessä näyttää lähintä lamppua... Sylvi on sanonut JOO jo useamman viikon, mutta sanan merkitystä tuskin ymmärtää. EI:n ymmärtää: aina kun sanoo ei, niin tyttö vastaa painokkaasti EI ja nauraa. Ainoalle lattialle jätetylle kukkaruukulle mennessään katsoo äitiin, sanoo EI EI, pyörittää päätään ja kauhaisee samalla multaa... Myös äidin silmälaseillä on nimi: EIII! =/

No nyt se irroitti kännykästä akun, eipähän ainakaan soita vahingossa muistissa oleviin työnumeroihin. Koko ajan rutisee, ellei ole jotain todella kiinnostavaa käsillä (kuten kännykän akku?), joten en tässä paljoa pysty koneen ääressä istumaan. Nyt pitää taas lähteä ulos kun aurinko paistaa!

Palasin kirjoittamaan (ja oikolukemaan) tätä 10 h myöhemmin, en päässyt päivällä lähettämään. Kännykkää kootessa huomasin lattialla myös muistikortin, joka on ehkä just sentti kertaa sentti kooltaan. Miten ihmeessä Sylvi sen sai irti? Miten ihmeessä se ei tullut syödyksi? No nyt tyttö nukkuu. Nukutusrumba on edelleen hirveätä: 0,5-1,5 h itkua, höpötystä ja päristelyä, sekä uutuutena pinniksessä pysyyn kampeaminen, jota pitää tehdä vielä silmät kiinnikin. Aargh. Väsy tuli äidillekin.

t. Tsili & Sylvi 363 päivää

Vierailija
93/186 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan minunkin alkaa oikolukea nämä omat tekstini. Katsokaas, kun mä vain kirjoitan mielestäni niin tylsiä, etten jaksa enää lukea sitä, kun on tekstin kerran sormistaan sylkäissyt. :) Kärsimättömyys on hyveeni.

Teinikaunottaret. Olen minäkin miettinyt, että millä ihmeellä näistä kersoista saa kasvamaan kunnollisia ihmisiä, jotka eivät vitunhuorittele vastaantulijoita tahi hyväksy virallisissa yhteyksissä huonoa kieltä. Muutenkin saisivat olla rehtejä, suoraselkäisiä kansalaisia, jäykkis ei silti tartte olla. Kasvatusohjeet, kiitos? Anyone? Vai onko se tuuripeliä, että kun vanhempana yrittää antaa jotain osviittaa ja sitten ne kuitenkin lopulta valitsevat ainakin puolittain sen mitä rinnakkaisluokan Matti ja Maija esimerkillään näyttävät?

(BTW: Monikko ei tarkoita sitä, että mulla kasvaisi mahassa uusi kansalainen, vaan yleisemmin tarkoitin tätä lastemme ikäluokkaa.)

(BTW2: Eilen katsoin sattumalta MTV:tä noin kaksi sekunttia ja siellä oli joku ParisHiltoninSeuraavaBestis-ohjelma ja siinä sanottiin OMG. Siis. Oikeasti OMG, ei mitään oumaigaadia. Oon niin vanha, että en ollut uskonut tuota käytettävän puheessa lyhenteenä. Luulin sen olevan nettitekstiä. OMG. Oon todella vanha. Paitsi nyt, kun rennosti käytän BTW:tä. Vaikka sen käyttö on nyt jo varmaan ohi, kun se on rantautunut minun näppäimistölleni. :D)

No nyt kiipeää yläkertaan mun veljen lapset. Pitää päästää ne nukkumaan. Monta juttua jäi kertomatta.

Paitsi yksi asia vielä. Michelin-tähtiä taas saaneet ja sitten kävin lukemassa tähtiravintoloiden ruokalistoja, tai parin sellaisen siis ja nyt hingun Ravintola Carmaan syömään. Öö. Kotihoidontuella?

Lyyti

Vierailija
94/186 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekstit tursuaa kirjoitusvirheitä, lisäksi koen etten pysty ilmaisemaan itseäni aina riittävän hyvin kirjallisesti kuin vaikkapa suullisesti. Tulipas taas monimutkaisesti varsin yksinkertainen juttu. En jaksa oikolukea, kun en niitä virheitä huomaa, kun vasta myöhemmin. word voisi ola ratkaisu?! Ja todellakin joka tekstistäni löytyy varmasti sanoja joita toistelen pitkin viestiä.

Vertician tilanne kuulostaa todella kurjalta! Voimia! Teillä aivan ihana ja kultainen tyttö! :)

Lyytin hehkuttamat tähtiravintolat kuulostaa ihanilta, mutta so not kotihoidon tuella. Joku yllätys menu voisi olla kokemisen arvoinen.

Onnittelut pian 1-vuotiaalle Sylville! Aika hurjaa kohtelua on Tsili saanut osakseen teinipimuilta, hui! :/

en nyt enää muista mitä muuta piti kommentoida, mut en vaan muista. Muutenkin vähä väsynyttä toimintaa mulla pesin meinaa eilen liberon Saaran vaatteiden joukossa. Pääsivät vaatteet uusinta kierrokselle. Jotain muutakin samankaltaista tapahtui eilen tai tänään, mutta en nyt enää muista mitä.

Sen muistan et olimme tänään 1-v. kuvauksessa ja Saara poseerasi kauniisti, tosi onnistuneita kuvia tuli. Ensi viikolla saa koevedokset, laitankin puhelimen muistuttamaan siitä. Otettiin kuvia molemmissa mekoissa, kun en osannut valita toista. Ihana rekvisiittakin löytyi mm. vanhanaikaiset söpöt nukenrattaat, ja lehmitytön maitokannu. Tulee valinnanvaikeus valita kuvista ja se paras, mistä teettää suurennos.

Hyvää yötä!

Emminen ja Saara 11,5kk

Vierailija
95/186 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsin sekavaa jorinaa! Koettakaa kestää pilkku ja yhdyssanavirheet, niitä kun aina löytyy mun teksteistä - ikävä kyllä. Lauseiden rakentamisesta puhumattakaan. ;)

Vierailija
96/186 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla nopsasti kommentoimaan kirotusvihreiden kera että miten nuo lapset saisi kunniallisiksi kansalaisiksi kasvatettua.

Meillä ei kotona kiroilla, huudeta tai lyödä. Muistan jotenkin naivina ihmisenä järkyttyneeni kun esikoiseni tuli kerran tarhasta kotiin, ärräpäät huulilla ja kauhea kapina meininki päällä. Jotenkin olin tyhmästi kuvitellut, että kodin esimerkki riitää, mutta tosiasia on, että niitä vaikutteita imetään paljon tarhasta, koulusta ja kavereiltä.

Mä oon tälläinen peace, rauhaa ja hyvää tahtoa kaikille jne, mutta olen kyllä huomannut, että ainakin tyttäreeni se on tarttunut. Se inhoaa jos jonkun kanssa tulee riittaa, se yrittää aina sovitella niitä jne. Välillä pelkään ettei siitä tule liian herkkä. Toisaalta mä aina opetan, että lyödä ei ikinä ekaksi saa mutta jos toinen mottaa niin takasin saa antaa. Ehkä se ei sitten ole niin peace meininkiä, mutta en halua että nuo mukulat jää toisten jalkoihin.

Niin, edelleenkin kuitenkin jaksan uskoa siihen, että vanhempien rakkaus, kuuntelutaito ja esimerkki vaikuttaa paljon teininuoren elämään. Todennäköisesti kapina vaihe tulee. Nimimerkki, itsekin kiroilua, tupakanpolttoa ja mustia hiuksia kokeillut. Mikään niistä ei ollut mun juttu. Tärkein oli kuitenkin varmaan se, että mun äiti ei mua kartsalle illalla päästänyt vaikka olisi haluttanut. Kiittänyt sitä olen kauniisti näin jälkikäteen.

Meidän teini, sunnuntaina 11 v, kärsii meidän perheessä vielä monesta sellaisesta rajoittesta mitä muut saa tehdä. Meillä ei saa pelata habbo hotellia tai olla facebookissa, eikä mennä kauppakeskukseen kavereiden kanssa hengaamaan. Siinä nyt muutama esimerkki.

Meidän vauva puolestaan on alkanut nostamaan hoidossa rähinän kun sen sinne aamulla jättää. Aloitti sen maanantai aamuna kun isä vei ekan kerran. Tiistaina sama juttu. Tänään vein minä ja totta tosiaan, kamala parku tuli. Niin, ja äidille paha mieli... :-(

Kaikille jaksuja kevät flunssiin ja askareisiin. Toivottavasti Urho on jo parempi. On se huisaa kun 1 v:t lähestyy!

Vierailija
97/186 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin aamupuurolla tuota teinin kasvatusta ja tulin siihen tulokseen, että olisko hyvä itsetunto se ratkaiseva juttu? Murrosiässä tottakai täytyy kapinoida ja kokeilla kaikenlaista, itsekin olen tehnyt juttuja mitä en viitsi edes muistella. Mutta sosiaalinen paine on varmasti teinillä kova - täytyy näyttää tietynlaiselta kavereiden silmissä. Jos teini on varustettu hyvällä itsetunnolla, niin ei ole pakko lähte mukaan kaikkiin typeryyksiin kuten tuntemattomien huoritteluun. Suurin osa lapsista toivottavasti kasvatetaan jonkinlaisille käytöstavoille, joita noudatetaan vanhempien läsnäollessa. Kaveriporukassa onkin sitten pakko näyttää jotain ihan muuta. Vai mitä ootte mieltä?

Ei sais Lyyti mainita kalliita ravintoloita... ;) Arvaa oliko pakko käydä kurkkaamassa Carman listaa netistä! Me säästettiin muinoin Demossa käyntiä varten niin, että kerättiin kaikki pullonpalautusrahat, kolikot taskusta, kauppojen bonus ja plussasetelit yms. "demorahastoon", jolla käytiin sitten herkuttelemassa. Tämä oli ennen Demon michelinmerkkiä, toivottavasti hinnat ei oo noussu... Mut samalla meiningillä voisi säästää myös hoitovapaalla, pikkuhiljaa. Olis ihanaa käydä miehen kanssa jossakin kaksin, mutten vielä uskalla antaa Sylvin iltahuutoja kenenkään muun hoidettavaksi. Sillä välin täytyy tyytyä niihin halpoihin paikkoihin, joista löytyy syöttötuoli. Ja päiväsaikaan tietty.

Sylvistä tulee ilmeisesti tankotanssija: veti niin hienon pyörähdyksen tuolin metallijalkaa vasten. Itkuhan siitä tuli, vaikkei muksahtanut korkealta "tangon" ansiosta... voi pieni kulta!

Vierailija
98/186 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit. Joo, kohta meilläkin sellaiset on, hui! Mutta mielestäni nuorella pitää olla rajat, mutta toisaalta pitää sallia ja päästää menemään. Mielestäni myös lämpimät välit ovat tärkeät nuoren ja vanhemman välillä, jotta asioista pystytään keskustelemaan.

Luin aivan kauhean jutun iltasanomista, todella järkkyä!

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2044220

Vierailija
99/186 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo Tomppa ja leikkii isin kahvimukilla sekä lusikalla. Isi nukuttaa isoveljeä taitaa nukkua itsekin.

Oli kivasti luettavaa, joten jätän omat pälinäni myöhempään. Pitäisi saada tuo huuii-mieskin nukkumaan. Viimeyönä piristyi 3-4 välillä leikkimään. Huuii vaan!

Ja sen vielä kerron, että mua ei häirii toisten kirjoitusvieheet, omat vain, lohduttavaa jos huomaan virheitä toisillakin, yleensä en huomaa..no kun en omianikaan havainnoi ajoissa.

Pikkuäiti suosittelee osio pitkästä aikaa: Lopettakaa karkkien syönti ja peskää hampaat hyvin! Hammaslääkäri muisti yli 100€ laskulla, eikä ollut edes mikään yksityinen tohtori.

Hyvää yötä!

Vierailija
100/186 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuu jo yli puolen välin ja talvi vain jatkuu, ei paljo maa näy...

No kevättää sen verran, että lapsille oon hankkinut jo kevätvaatteita ulkoiluun, kengät vielä pitäis, muut alkaapi olla.

Täällä toiset jo täyttää vuoden ja joku tais jo olla 1v.Meil viel kk juhliin!!

Aika menee vauhdilla, tai ainakin kun ajattelee vuotta taaksepäin, niin kyllä se on nopsaa menny.

Vauvan vaatteita ja muita tavaroita on myyty, enää olis vain kävelytuoli ja sit vaunut, muuten kaikki onneksi on saanut uuden kodin. Vaunuja tarvii vielä et niistä ei luovuta vielä.

Jotenki haiku kun tavarat lähtenyt, mutta kylläpä se niin on, että aikansa kutakin.Nyt tuntuu siltä että meidän vauvat on tässä.

Oikeen huvitti, kun oikein soitettiin mulle että myynkö sängyn yläpuolelta verhosysteemin ja kerroin hinnan, ostaja sano topakasti, että maksan ainakin 5e enempi mitä sanoit hintaa koska tiedän että ne on kalliita!! Tälläsiä ostajia sais olla enempi!!

Pääasia ollu että joku huolii tavarat, mut onneksi on pienen korvauksen parhaista jutuista saanu, saa sit ostaa lapsille uutta mitä ne tarvii..Ku nuo tulotkin on aika pienet...

Huomenna meen vauvaa katsomaan sukulaisen luo, että katotaan tuleeko vauvakuume.

Pikkumies nousee kovasti pystyyn, mut ei vielä kävele tukia vasten. Leikkii kovasti sisarusten kans sekä yksinkin ja tietysti pahuuttakin osaa tehdä.

Yöunet aika hyvät nykyään, kerran ehkä pitää tutti laittaa ja päiväunetkin nukkuu noin 3h + pienet unet 1h, yleensä pitemmät ulkosalla.

Ymmärtää tosi paljon puheesta, mut eri asia uskooko esim. kiellot.Sanoo mamma, äiti, vauva.

Tekee tornia isoista palikoista, nyt on 5 palikkaa saanut torniin laitettua!!

Oon ollut kotona nyt hoitovapaalla ja oon tykänny, vaik hermot ollu viime aikoina aika kireellä, sen on ainakin mies saanu huomata.Itekki mietin syytä tähän hermojen kireyteen, mut en osaa oikein sanoa, muuta kuin että meinaa vain kaikki ottaa päästä!!

Ja lapsetkin on kyllä aistinut kireyteni!! Ja tulee sit korotettua ääntäkin helpommin.

No toivotaan että kireyteni poistuisi ja tulisi iloisuus ja positiivisuus pian minulle!!

Olin muuten laivareissulla kavereiden kera ja oli mukavaa, kahden yön reissu oli!!

Meidän neiti saa prinsessahuoneen, on tapetointi/maalausurakka edessä viik.loppuna!!

Palataan ja kaikille aurinkoista kevättä!! (tai ainakin sen odotusta)

äitsykkä3 ja termiitit