*** Huhtikuun helmet 2009 - Maaliskuu ***
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Emminen -88, t04/09, Turku
Iza80 -80, p05/09, Helsinki
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09
Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala
Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Smoothie -79 t04/09, Helsinki
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Vikasi -73, p04/09, Oulu
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
PIKKUISEMME:
6kk
Aaku77 6kk 70cm 9175g
Juliaana 6kk 66cm 7420g
Kristiina75 6kk 71cm 8300g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10800g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
8kk
Emminen 8kk 74cm 8840g
Iza80 8kk 70cm 10600g
Jadeade 8kk 71cm 8500g
Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g
PikkuKeiju 8kk 68,5cm 7340g
Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g
Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g
Sailori 8kk 73cm 9800g
Sande75 8kk 72,5cm 8330g
Satuilija 8kk 73,2cm 9030g
Shinon 8kk 71,7cm 9890g
Tsili 8kk 68,8cm 7310g
Tuuti 8kk 72cm 8660g
Verticia 8kk 72,5cm 9200g
Äitsykkä3 8kk 74,5cm 9415g
10kk
Kaisa_kissa 10kk 78cm 10500g
Lyyti 10kk 71cm 9100g
Paik 10kk 71cm 8635g
Päkkänä 10kk 72.7cm 12150g
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1113128/_huhtikuun_h…
Kommentit (186)
Olisi sitten taas maanantai. Moni on jo töissä joten ei tänne ehdi kirjoittamaan. Itse näin viimeyönä unta, että olin töissä. Aamulla jatkuu tämä sama, Tompalle maito, esikoiselle lastenohjelmat ja mehua, Tompalta kakkavaippa pois itselle kahvia, esikoiselle paahtoleipää..
Kurkku hiukan kipeä. Onkohan täällä kipeinä olleet toipuneet? Satuilijan perheessäkö oli flunssaa? Mites Sylvin 1-vuotis bileet? Tsilillä aina niin ihania kuvia, että odotan millainen 1vuotis kuva tulee. Emminenkös käytti Saaraa 1vuotis kuvauksessa kuvaamossa. Meillä esikoinen kuvattiin virallisesti vasta 2-vuotiaana joten teemmä Tompan kanssa samoin, pitänee itse muistaa kuvata 1vuotiasta.
Iltapäiväksi luvattu kivaa ulkoilusäätä eli ulos olisi viimeistään silloin tarkoitus päästä. Äskön vielä mittari näytti 15 pakkasastetta.
Mahtavaa maanantaita kaikille isoille ja pienille!
Lyytiltä pitänyt kysyä tuottiko dieetti tulosta? Mun oma pikadieetti eli se inhottava ripulitauti tehosi ja paino putosi 2kg. Sen jälkeen tuli hirvittävä suklaanhimo eli samoissa mitoissa ollaan luultavasti kuin ennen pikadieettiä.
Äitsykän prinsessan huoneen remontti kuulostaa kivalta projektilta, tuumii prinssejen äiti...mihin ihmeeseen niitä autoja saisi mahtumaan? Millaista on tuutin poikaperheessä?
no nyt yksi oottaa puuroaan
Mulla kesti tänän aamuna vartin verran kaivaa auto lumipenkasta. Mutta totta tosiaan oli kyllä upea ilma. Aurinko paistoi ja lämmitti ja joka puolella oli kaunista. Ei siitä voinut sitten hirveesti harmitella!
Isosiskon synttärit vietettiin vaan nyt mummien ja vaarin toimesta. Saku oli elementissään kun kaikki oli meillä vieraana yhtä aikaa. Toinen mummi toi varastosta siskon taaperokärryn ja sillä sitten harjoiteltiin. Meni vielä vähän liian kovaa eteenpäin, mutta muuten oli tosi pop.
Muuten viikonloppu meni mukavasti. Sakukin oli harvinaisen iloisella tuulella. Siihen varmaan auttoi lauantaina ruhtinalliset kahdet pitkät päikyt.
Meille sopisi lauantai miitti tosi hyvin. Meille sopii paikaksi Helsinki-Vantaa-Espoo akselilta ihan mikä tahansa paikka.
Dieetistä piti sanomani, että mulla oli eilen yksi äitiys t-paita päällä kun ne on niin ihanan lökösiä. Mies sitten taputteli mun masua pitkin iltaa ja kyseli, että koskas kerrotaan porukoille ilouutiset. Tempperamenttisempi vaimo olisi varmaan jo motannut.....
Mukavaa viikkoa kaikille!
Tultiin illalla viikonloppureissulta ja mies vietti kaksi tuntia lumitöissä, nyt on pihatien sohjot kaivettu ylös ja yöllä satanut kevyt lumi narskuu ihanasti jaloissa. Ei ole liukasta eikä möykkyistä. Kaunis aamu kertakaikkiaan.
Pikkuäidin aamu kuulosti just mun aamulta, velliä jupelle, pikkukakkonen päälle, kahvi tulemaan ja paahtoleipää porukalle. Kakka tulee yleeensä siinä vaiheessa, siis jupella.
Autoja autoja, meillä on yks ikea-laatikollinen autoja, siis sellainen, joka mahtuu expedit hyllyyn. Sit kaks laatikollista junaradan palasia, kaks dubloja ja kaks pikkulegoja. Asutaan siis espoon ikean lähellä :-)Parkkitalo ja automatto leikkihuoneen lattialla, mun vanha nukkekoti, josta käytössä on vain autotalli... Ja hot wheels autorata ja pari autopalapeliä. Nykyään junaradan liepeillä asustaa myös dinosaurusperhe. Sinistä tapettia ja marimekon autoverhot. Brumbrum.
Oltiin lauantaina uimassa koko perhe ja voi vitsit kun jupe tykkäs. 30 cm syvässä vedessä oli hyvä harjoitella seisomista, mutta hieman harmitti, kun ei voinut kontata eteenpäin, kun naama upposi veteen. Isot polskutti itsekseen ja välillä meidän kanssa, käsikellukkeilla menee jo aika hyvin, kun ei ole liian syvä allas.
Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille
tuuti
Sylvi kiittää onnitteluista! Kemut menivät mukavasti ja neiti selvästi nautti vipinästä. Puolet vieraista ei päässyt paikalle flunssan tai vatsataudin vuoksi, mutta muutama taapero ja pari vanhempaa touhuajaa vanhempineen oli ihan riittävästi. Kakkuakaan ei onneksi jäänyt liikaa jäljelle. ;) Sylviä muutaman kuukauden vanhempi tyttö murusteli sipsejä ympäriinsä (heillä koira hoitaa rikkaimuroinnin) ja nyt Sylvi tutkii innoissaan nurkkia herkkujen toivossa, vaikka äiti ja isä ovat yrittäneet siivota.
Suurten suunnitelmien leipomukset muuttuivat muotoon Sunnuntai suklaamuffinssimix - lisää vain vesi ja öljy- sekä Sunnuntai yrttileipä/muffinssimix - lisää vain vesi ja öljy- ja myös Pirkka kakkupohja. Noita tuunattiin hieman ja hyvältä maistui, suosittelen! Ihan kuin Pikkuäiti vinkkasi! =) Kakkukerman kanssa tein klassisen mokan ja laitoin suolaa sokerin sijaan, onneksi maistoin ennen kuin levitin kakulle. Bona Marjaisat palat -sose sopi hyvin kakun sisään.
Lahjoja tuli onneksi enemmän pehmeinä kuin kovina paketteina. Sylvi ei nykyään oikein leiki leluilla, vaan nostelee ne yksitellen pois lelukorista ja levittää pitkin lattiaa. Myös vaatekaapit ja kirjahylly kokevat päivittäin saman kohtalon, jeejee. Sopivasti kirjoittelitte juuri autoista, sillä Sylvi sai lahjaksi ison punaisen auton! Ja samalla tajusin, ettei tytöllä ole yhtään nukkea, pitäisikö olla? Toisaalta haluan kasvattaa lastani niin, ettei ole tyytöjen/poikien leluja/värejä/juttuja, vaan kaikki ovat kaikille sopivia. Eiköhän se vaaleanpunainen prinsessa+nukke -vaihe vielä tule. Mä odotan koska pääsen leikkimään legoilla! =)
Nausikaa ja Jupe olivat päässeet uimahalliin! Mitenkähän mekin uskallettaisiin? Millainen uimavaippa teillä oli? Liberokerhon paketissa tuli mukana jotain uimakertsejä, ei viitsisi ostaa uimakestoa, jos uiminen ei olekaan kivaa.
Urhon ripset liehuvat kuin tukka!
Pillimehuista: kiitos vinkeistä! Löysin Semperin pillimehuja lastenruokahyllystä, eikä maksaneet sen enempää kuin "tavalliset" pillitäysmehut. Sylvi juo edelleen tosi vähän, joten koitan houkutella juomaan saunan yhteydessä vähän enemmän, jos mehu maistuisi paremmin kuin maito. Muki+pilli -yhdistelmä ei toimi, sillä se on liian mielenkiintoinen ja käsi pitää työntää mukiin, viskata muki lattialle nesteineen ja pureskella pelkkää pilliä.
Puuroista: Sylvi syö laiskojen vanhempien vuoksi edelleen vauvapuuroja. Olen pari kertaa haudutellut normipuuroa, mutta se ei kelpaa. Omasta viitsimisestä on paljon kiinni ja me ei vaan näköjään viitsitä. Yksivuotiaalle pitäisi nyt antaa samaa ruokaa kuin mekin syödään, mutta kun me syödään mausteista ruokaa tosi usein. Jotain Sylville sopivaa normiruokaa olen kokkaillut muutaman kerran ja aina jäänyt syömättä. Sormiruokana sitten meneekin melkein mikä vaan, mutta lusikalla syötettävät ei kelpaa kuin purkista.
Mämmistä: Alepan pakastealtaassa jäätelöiden vieressä oli semmoinen pikkupurkki mämmiä, Tuutille tiedoksi. =)
Samoin aamukakkavaippa kuuluu meidän aamuohjemaan. Haisut tulee AINA silloin kun olen puolivälissä omaa aamiaista.
Me yritetään tulla lauantaimiittiin. Ollaan yritetty pyhittää viikonloppuja perhe-elämälle, mutta jos ei keksitä sen kummosempaa perheaktiviteettia, niin voitas tulla miittiin. Siis mä ja neiti, mies tuskin tulee ;) Olis kiva nähdä Tuuti ja Päkkänä sekä pojat vihdoin livenä! Eiku olitkos Tuuti pääsemässä miittiin? Joo pääse ihmeessä!
Mulla kurkku kans kipeä kuten Pikkuäidillä, ja kuumeinen olo, vaikka mittari väitti muuta. Ihana ilma tosiaan, mutten jaksa mennä työntämään vaunuja tuoreeseen lumeen.
Eiköhän tässä riittävästi tällä kertaa, mainiota viikkoa ja pysykää terveinä!
t. Tsili 32,5 vee & Sylvi 1 vee
Kuvassa Sylvin huutiksesta ostettu kenkä (vielä vähän iso) kokoa 19 ja kummien 13-vuotiaan pojan kenkä kokoa 47!
Liberon mainosvaipalla jupe ui. Esikoinen ui aikoinaan paljon ihan vain uikkareissa, eikä yhtään kakkavahinkoa tullut altaaseen. Pissat tais joskus tulla, mutta niistä ei uimahallissa niin kai hermostuta. Ihan toimiva oli toi libero...
Lauantaista en osaa sanoa, tais olla miehellä joku meno illaksi. Riippuu sit vähän että mitä ja mihin aikaan. Varovaisen kiinnostunut...
tuuti
Meni konseptit sekaisin kun ei aamulla tänne päässytkään. Ihania kuvia tsililtä. 17vuoden kuluttua kuva Sylvistä uuden auton kanssa.
Mietin tuota mausteista ruokaa, eikös ne jossain Intiassa ja muuallakin päin maailmaa syö todella mausteista ruokaa ja varmaan jo ihan vauvoina? Ja elävät pitempään kuin me miedosti maustetut suomalaiset? Suolahan se kaikkein epäterveellisintä taitaa olla ja sitähän täällä taasen syödään.
Uiminen varmasti mukavaa pikkuisille. Tomppa eilen onnellisena polski ammeessa kun muistin pitkästä aikaa ammeen olemassaolon. Nyt kiire alkaa lounastamaan ja ulos päiväunille siis Tompalla. Laitan kuvan ukosta meidän pihalla se katsoo 4veen huoneen ikkunasta. Tulee kai nurinpäin...
Ihania kuvia Sylvistä. Pikkuäidin uus ukkokin on oikein hieno, taitaa vaan kevään tullen karata.
Urho on loukkaantunut mulle. Olin eilen siskon kanssa päiväristeilyllä Tallinnassa, manikyyriä, pedikyyriä ja (kohtuullista) shoppailua. Oli hauskaa. Kun tulin ysin aikaan kotiin, Urho ei suonut mulle hymynhäivähdystäkään, ei katsellut mua eikä suostunut nukkumaan mun kanssa. Taistelin eka sen kaa puoli tuntia, sitten tuli isä, Urho käpertyi sen kainaloon ja nukahti minuutissa. Tänään piti tehdä vähän töitä ja ukot oli ulkona. Nyt taas epäilyttävästi katselee mua.
Voi ei tätä äidin elämää. Onneksi noilla on lyhyt muisti.
Sande, joka yrittää päästä taas edes jonkinasteiseen poikansa suosioon.
Olipa sylvillä pähee biili. Näytti ihan morris miniltä. Saku tulee kateudesta vihreäksi. Meidän paras lelu on tällähetkellä siskolta peritty sähkön sininen pikku opel astra. On siis pikku auto muttei ihan pikkiriikkinen vaan vähän isompi. Vaara tilanteita se aiheuttaa liikenteessä kun se kädessä kiipeillään ja unohdetaan ettei siihen voi nojata kun pyörät liukuu.
Sandella oli vapaa päivä. Kuulosti tosi kivalta. Juu, ja kyllä Urho unohtaa. Se tottuu siihen, että äiti käy välillä jossain ja luottaa kohta siihen, että tulee aina takaisin. Jokos se on sun kaveri?
Mulla tuntui että oli eilen vapaa ilta, kun lapset nukkui, mies oli tiesikalla ja katsoin rauhassa Sooloilua leffan 21-23. Sen jälkeen oli totta tosiaan sellainen tunne, että oli ollut kaupungilla leffassa. Halpa huvi kotisohvalla. Tänään tulee kyllä toinen leffailta kun isosisko pitää viedä kavereidensa kanssa synttärileffaan. Luvassa siis Liisa Ihmemaassa ilta tänään. Mies olisi mennyt tyttöjen kanssa katsomaan Prinsessa ja Sammakkoa muttei Liisaa (!!??)
Lauantaiksi voitaisiin siis saada treffit aikaseksi. Ajattelin pasittaa miehen sillä aikaa kuntosalille niin saa sekin omaa aikaa kun se on viettänyt joka toisen viikonlpun nyt aina töissä.
Mikäs olisi nyt hyvä kiintopiste treffeille? Niinkuin sanoin, minulla ei ole väliä joten ehdotelkaa te muut.
Nyt päivän askareisiin!
Oiskohan se perinteinen sanomatalon Waynes ja klo 13? Siis lauantaimiitti.
Laitoin tytön pikkunokosille et jaksaa lähtee rautakauppaan ja sit silleen et mennään kaverille kylään, niin nyt se sit posottaa toista tuntia unta. Pikkunokoset tosiaan.
Erehdyin kattomaan facebookissa videon jonka lapsen isä oli kuvannu, hoitotätiä. Ja se tätihän riepotteli ja hakkas lasta... ei ois kannattanu, tuli niin hirvee olo. Mutta toisaalta ehkä itelle hyvä muistutus että mahtuu maailmaan väkivaltasia ja sairaita ihmisiä ja jotkut täysin väärälle alalle.
Meidän naapuritalossa on katto sortumassa, siis liikekiinteistö ja siellä on katolla koko aamun ollu äijää lunta laapomassa pois, ja telineitä toi toiset miehet pihaan, joten meillä on kokoajan ikkunan takana joku työmies. Täytyy yrittää muistaa pitää vaatetta päällä, siis ihmismäistä.
Nyt kuuluu et heräillään, täytyy siis mennä.
Mutta oli kyllä hieno auto Sylvillä.
Satuilija ja Aamu
Saisikohan jotain kirjoitetuksi.. On kyllä niin huono päivä täällä että ei tosikaan..
Nea aloitti aamunsa 20minuutin täyttä kurkkua huudolla ruokapöydässä.. Eikä auttanut edes maito mikä yleensä 99% varmuudella saa huudon loppumaan.. Tällä kertaa huuto loppui vasta, kun alkoi ääni neidistä loppumaan.. Sitten taas maistui ruoka ja on ollut ihan hyväntuulinen sen jälkeen..
Tosin ei se ääni 20 minuutissa vielä lopu.. Eilen kun oltiin toisille unille menossa niin Nea huusi ulkona rattaissa 30min!! Kiva siinä hytkytellä vaunuja ulkona ku naapurit toljaa.. Mein piha on sillai että kaikki näkee tänne.. Ollaan muiden talojen keskellä.. Ja jokaisessa talossa on melkein lapsiperheitä ja monessa Nean ikäisiä tai pienempiä.. Kenenkään muiden lapset ei täällä huuda, meidän lapsi huutaa muiden lapsien edestä.. Siinä nämä menee hiljaisien lapsiensa kanssa ohi ja kattelee, et mitä tuokin tuota tuolla huudattaa.. Sitten ku näin, että mies tulee kotio niin jätin muksun sille siihen huutamaan niin tämän täytyi vaan katsoa vaunuihin ja hytkyttää pari kertaa niin Nea alkoi nukkumaan.. Raivostuttavaa.. Tosin nukkui vaan vartin, mutta silti!!!
Mimmosia päikkyjä teillä muilla nukutaan? Ku musta tuntuu, et meille ei maistu enää kuin vaan ne yhdet.. Viime viikko mentiin niin, että Nea nukkui joka päivä 2-3h, mutta tällä viikolla vaan 1,5h.. Et piisaako muka tuo 1,5h sitten.. Nea tosin kitisi koko eilisen illan, että ei se oikein riitä, mutta ku ei sitä nukkumaankaan saa niin olkoon.. En toiste aio olla tuolla muiden tuijotettavana ja nukuttaa huutavaa lasta joka loppupeleis nukkuu sitten vaan 15min..
No mutta jotain ihanaakin.. Eilen kun menin Nean hakemaan aamulla sängystään niin tuli niin selkeellä suomenkielellä, että naapurin huonokuuloinen mummokin olisi saanut selvää: äiti! Se tuli kovasti ja t:llä.. Ennen kuin äiti on ollut lähinnä joku äishi.. Et selvää on saanut kyllä me ja muut, mutta nyt se tuli niin terävästi t kirjaimen kanssa!
Jaha.. Nea tiputti sitten lelun vahvistimen taakse, tosi kiva juttu.. Voisikohan siellä olla muutama muukin kadoksissa oleva lelu.. Kenties..
Njoo, mulla tosiaan oli se pelkopoli käynti ja täällä joku halusi kuulla mitä siellä tehdään.. Toivonmukaan muualla osataan asiat hoitaa niin kuin pitäisi tyksissä kun ei osata.. Minun käyntini oli no hmm.. Itku pääsi kun kotiin pääsi..
Mulla oli se aika varattuna lääkärille koska sektiota toivoin.. Menin sinne ja tämä nuori välinpitämätön naislääkäri kysyi, että miten olen voinut ja onko supistellut. Vastasin että hyvin ja ei paitsi rasituksessa. Kysyi, niin mutta ei levossa. Ei. Mitäs sä täällä sitten teet? Yritin siinä sitten selittää, että lähete tehtiin koska halusin suunnitellun sektion, mutta nyt en ole ihan varma enää. Ja että edellinen synnytys oli niin traumaattinen. Lääkäri ei kuunnellut lainkaan. Kävi edellisen synnytyksen läpi papereista ja totesi, että on ollut ihan normaali synnytys ja sektiossa aina tapahtuu komplikaatioita, että se on ihan normaalia.. Selvä!! Tyksissä komplikaatiot on normaaleja.. Ja sinne pitäis mennä synnyttämään!! Mä olin ihan lukossa lääkärin käytöksen takia ja ku se ei mitään kuunnellu mitä yritti edes sanoa.. Sitten se sanoi, että no ultrataan.. Se ultras ja totesi, että kaikki hyvin. Antoi uuden ajan ja sanoi, että ultrataan silloin uudelleen sitten.. Kiitos ja hei.. Hei hei..
Autoon ku pääsin niin tuli itku.. Ja kotona sitten katselin äitiyskorttia niin 1900g ja perätilassa.. Ja kaikki hyvin? Muksu on huomattavasti isompi mitä viikkoja vasten pitäisi olla plus että perätilassa ja parisen viikkoa olisi aikaa kääntyä.. Ja kaikki hyvin.. Haistakoon!!
En mä tajua miten tollanen sairaala voi olla olemassa. Mä en halua sinne synnyttämään. Kurja vaan ku pitää olla Lapissa saakka, että saa synnyttää jossain muussa sairaalassa, kun helsingistä, jyväskylästä ja porista käännytetään vielä takaisin turkuun synnyttämään ku ovat niin lähellä.
No mitähän muuta.. Sitten meidän sohva pirulainen..
Torstaina soittivat, että käykö, että perjantaina sohva tuodaan 16-21 välillä.. Käy. Aika supistuu perjantai aamuna tarkempaan kahteen tuntiin. No sieltä tuli sitten perjantai päivällä viesti, että 19.30-21.30. Aika piteni jo puolella tuntia.. Nean nukkumaan meno aika 21.. Sitä sitten venytettiin. Nea meni nukkuu vasta 21.30 ja sohvaa ei kuulu.. Sohva tuli 21.45!! Ja tietty hirvee meteli, mut onneks Nea nukkui sit yön hyvin.. No seuraavana päivänä sitten puretaan sohva paketista. Ja sohvan divaani on vääräkätinen!! Oltiin tilattu vasenkätinen sohva niin meillä on nyt oikea kätinen divaani. Divaani keskellä kämppää!! Vihainen soitto liikkeeseen, että ensinnäkin kuljetus tulee 45min myöhässä ja sitten sohva on vääränlainen.. Uusi sohva lähti tilaukseen ja taas odotellaan sitten.. Tätä saamma kuluttaa siihen saakka normaalisti ja myyvät sitten kakkoslaatuna eteenpäin.. En enää koskaan osta sohvaa tuosta firmasta..
Raivostuttaapi myös se, että mies ei tee osaa eikä arpaa hankkiikseen ruokaa tähän perheeseen.. Olen pyytänyt sitä tziljoona kertaa soittamaan srk:lle, mutta ei.. Ei kuulemma ehi.. Mut kaikkialle muualle kyllä ehtii soittelee.. Lääkekorvauslappu joka on menossa sossuun on ollut jo viikon pöydällä, kun hän aina unohtaa sen.. Jotenkin järkevää, että mies sen kerta veisi koska on viereinen talo työpaikastaan.. Saati sitten kun hänelle on tullut tärkeä yhteydenottopyyntö eräästä firmasta ajat sitten niin ei saa sinnekään soitetuksi hän.. Tai sitten nuo tiiliskivet tuolla ulkona jotka on menossa varastoon.. Ei saa aikaiseksi niitäkään vietyä perille saakka.. Tänään kävi sitten naapurin muksut niillä jo leikkimässä. Saa nähä koska tapahtuu jotain.. Eilen jo kannoin ne miehelle valmiiksi oven eteen että hänen ei tarvitsisi kuin nostaa se sinne kun joka päivä kahdesti sinne varastoon menee niin ei.. Ne on taas heitetty muualle.. Raivostuttavaa..
Nyt Nea kitisee sen verran, että pitää mennä antaa sille safkaa ja viemään unille.. Ja pari korttia pittää viedä postin kuljetettavaksi..
Noniin, Nea nukkuu ja kortit ovat postitettu. Ihanaa, että näin lamankin aikaan ihmiset jaksaa ostaa itsetehtyjä kortteja :)
Paik: 6.4.10 hoplop turku kello 15:30 on turun seuraava vauvamiitti ;)
Ei tullut vieläkään mitään vastausta sieltä joltain lautakunnalta, kun haettiin muutosta sossun päätökseen.. Ja se on lähetetty pian 2vko sitten :/ .. Kurjaa..
Tuossa taas pisti ärsyttämään yksi asia lisää :D .. Kun ihmiset peruu synttäreille tuloa.. Siis Nean synttäreille.. Ensin ne synttärit venyi kolmipäiväisiksi. Kun alkuun oli lauantaina sukulaissynttärit ja sunnuntaina kaverisynttärit.. No sitten tuli vielä yksi päivä lisää, kun yhdet sukulaiset ilmoittikin tulevansa silloin.. Niin nyt on sitten porukka ruvennut perumaan tulojansa.. Ja eihän siinä sillai mitään, mut kekseis ees kunnon tekosyitä!! Tosi noloa ilmoittaa ettei tule ja sit keksii jonkun niin läpinäkyvän jutun tekosyyksi, että ei hyvää päivää.. Nyt sitten varsinaiselle synttäripäivälle on tulossa peräti kaksi vierasseuruetta eli yhteensä 4 ihmistä!! Jippii ja Nea kiittää! On siinä broidilla kakussa syömistä, ku koko a4 kokoisen kakun vetelee..
Ja sitten tuo kun tekosyiden varjolla jätetään tulematta, niin luulevatko he sitten että meillä on kiinnostusta mennä heidän tai heidän lapsiensa juhliin jos ei meillekään voi vaivautua..
Nyt pitää sitten taas katsella menuuta uudelleen, kun ei viitsi ihan 20 hengen menuuta tehdä neljälle hengelle..
Menuusta tuli mieleen, että taidan alkaa pikkuhiljaa siirtymään Nean kohdalla normaaliin ns. aikuisten ruokaan.. Oon tähän saakka jotenkin pitänyt sitä kovin haasteellisena, että miten mä sen homman hoidan. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja kun itse syödään tulista ruokaa ja perunaa ehkä kerran kuussa jne.. Mut eilen sitten sain itseäni niskasta kiinni ja systeriltä kysyin, että mitä mä teen.. Ja nyt olen ihan vakuuttunut, että onnistun hänen vinkeillään.. Nea on muutenkin niin kiinnostunut siitä mitä muut syö ja tahtoo jo itse viedä lusikkansa suuhun jne. Niin nyt on ehkä oikea aika alkaa siirtymään kunnon ruokaan.. Tarvii vaan vielä saada itseään niskasta kiinni, että tekee kanssa sitä ruokaa :D ..Ja ehkä täytyy odottaa toukokuun loppuun saakka, kun tulee äitiysrahat taas, kun ei meillä muuten ole varaa Nealle ruokaa tehdä..
Nii joo se kasvispuoli edelleen tuottaa vähän päänvaivaa et miten se puolen lautasellista saa täytettyä jollain kasviksilla, salaatilla tms.. Ku lautasmallia toteutetaan.. Mutta eiköhän siihen jotain täytettä keksi..
Oih, Ylppö voicella.. Tauko :D Aamulla oli heräämössä lapko, toinen hyvä kotipaikkakunnan bändi ja entiset kamut..
Pottailusta.. Meillä ollaan vähintään joka toinen päivä potalla, kun Nea istuskelee siinä niin kauan, että kylpyvedet ym on laskettu.. Mutta joskus sitten välipäivinäkin käydään potalla.. Nea vaan on siitä jännä, että se suostuu olemaan potalla vaan alasti! Kerran olen saanut onnistumaan niin, että Nealla on ollut paita päällä.. Mut yleensä tulee jumalaton huuto jos hänellä on vaatteet päällä..
Nea oppi kanssa muuten juomaan pillimehua eikä ollut taaskaan mulle kertonut mitään.. Viimeksi joskus kk sitten kun tarjosin niin tämä vaan pureskeli pilliä.. Eilen annoin sitten pillimehuni hänelle, kun kitisi sitä minulta. Annoin sen sillai öö oikeella kädellä sitä ojensin sille suuhun ja samalla katsoin ja tein jotain vasemmalla suunnalla niin tämähän osasikin juoda pillillä ja veti melkein koko mun mehuni :D Hienoa! Nyt voikin kattella jotain vähä sokerillisia pillimehuja ja antaa sitten vaikka saunan yhteydessä..
Ai joo.. Neallekin tapahtui ensimmäinen tipahtaminen sitten tuossa öö perjantainakos se oli.. Johan sitä on hyvä 11kk iässä ekan kerran tippua :D.. Tippui meinaan hoitopöydältä alas.. Tosin istualleen.. Tai lähinnä valui siitä.. Selällään se oli, mut lähti valumaan ja sitten valui niin että oli pyllyllään lattialla.. Onneksi koska kaakeli lattia oli alla. Ja tämä kaikki tapahtui siinä ajassa, kun mies ojensi mulle Nean sukkahousuja. Ja samaan aikaan minä kirkaisin ja mies yritti jotenkin ottaa Neasta kiinni lopputuloksena se, että jalallaan sai Nean pään osumaan pesukoneeseen ja pieni pintanaarmu tuli päähän.. En oo ikinä tärissy niin paljon ku sillon! Ihan kamalaa, kun oma lapsi tippuu jostain.. Sit se meni vielä päikyille sen jälkeen ja olin ihan et kääk, se pittää ny herättää sit välillä ettei saanu mittää aivotärähystä niin Nea piti siitä ihan ite huolen ja 45min unien jälkeen heräs huutaa ja sitten rauhoittui takaisin nukkumaan..
Miekin haluan heliumipallon Nealle.. Mistähän semmosia saisi..?
Sempperin puurossa hometta.. Hyi olkoon!! Onneks tommosen varmaan haistaa ja maistaa ku sitä puuroa tekee.. Ei mekään tommosesta oltu missään luettu / kuultu.. Ku ei tule kerta mitään lehtiä jne.. Ja Nea nyt syö muutenki normi puuroo, et sinäänsä.. Mut silti, yök!!
No mitäs se nyt jo heräs kitisee.. Tunnin vasta nukkunut..
Sylvillä ei ole nukkea.. Ei ole meilläkään.. Ja tuskin tuleekaan ellei joku osta.. Mä en osaa ite mitään nukke ym leikkejä niin en semmosia ostakaan.. Odotan, että Nea vähän kasvaa niin voin ostaa sille autoradan :D .. Ei minustakaan sillai ole poikien ja tyttöjen leluja tai en ajattele niin.. Kaikella voi leikkiä millä saa leikkiä ja millä tykkää leikkiä.. Sama värien kanssa.. Ei oo tyttöjen ja poikien värejä. Mutta muiden nähtäville en silti pukisi tyttöä vaaleen siniseen ja poikaa vaaleen punaseen.. Koska en tykkää niistä kommenteista että onpa siinä semmonen ja semmonen tyttö tai poika vaikka on toista sukupuolta oikeesti..
Ihana kyllä tuo punainen auto!!
Pitäsköhän munkin muuten laittaa Nean 19 koon kengät huutikseen myyntiin.. Kun ei ne enää mahdu Nealle.. Voisikin koittaa saaha aikaiseksi tässä pian.. Miksi en aikaisemmin ole hoksinut..
Aivan varmasti tuo naapurin piski herättää Nean nyt kyl.. Siksi se varmaan heräs kitisemäänkin..
Tuossa yhdessä naapurissa on Neaa viikon nuorempi lapsi ja niillä on kaksi koiraa.. Ne haukkuu joka ikisen ohikulkijan ja harakan ja kaik mahdolliset.. Joskus Neaa nukuttamaan mennessä ne olikin ulkona.. Ja takasin päin tullessa ku Nea jo nukkui niin eikö ne jälleen meidätkin haukkunut.. Olis tehny mieli men kysyy et saako teidän neiti nukuttua muka tommosessa haukunnassa.. Odotan niin päivää, että saahaan koira meille (bernhardinkoira hope so) niin vien sen kanssa haukkumaan niiden pihan viereen kun heidän lapsi nukkuu..
Ja nyt en kyllä yhtään tykkää, että nuo naapurin lapset käy leikkimässä meidän pihassa.. Hirvee hörötys kuulu yhtäkkiä niin ihan vaunujen juuressa tuo muksu nauramassa.. Huokaus.. Onkohan meilläkin tuollaista sitten, kun toinenkin lapsukainen kasvaa..
Noilla näyttää olevan niin, että mitä 3v eeltä niin 1v tekee perästä.. Ja vanhemmilla on kova työ pitää niitä aisoissa.. Ei viitsi olla kesäisin samaan aikaan takapihalla kun he ovat.. Ei sitä kieltämisen ja kiroilun ym määrää jaksa kuunnella.. Lapset tekee kaiken pahansa.. Ei ne ennen oo meidänkä pihassa tolleen olleet.. Mut nyt näyttävät viihtyvän.. Eikä se mua haittaa, mut voisivat sen verran vanhemmat edes katsoa, että meillä joku nukkuu siinä pihalla..
Joo.. Tänään ei ollut hyvä päivä..
Verticia ja Nea jo yli 11kk..
Tomppa nukkui omassa sängkyssään koko yön! Pari kertaa laitoin tutin suuhun, eka kerran iltayöstä kun en itse ollut nukahtanutkaan. Yöllä heräsin syvästä unesta ja säikähdin missä Tomppa on, kunnes tajusin, että omassa sängyssäänhän tuo. Nyt hän heräsi ja kakkasikin jo ennen aamumaitoa. Siirryttiin tavalliseen maitoon kun nan-maidot loppui kaapista. Palaan asiaan.
t.hyvin nukkunut Tomppa ja pikkuäiti
Pinnasängystä herännyt jutteli tyytyväisenä, oli löytänyt tutin suuhun ja toisen käteen.
Nukeista ja autoista ja sukupuolesta..Siskollani nuorempi lapsi tyttö heillä esikoisen autoleluja oli siis pirtti täynnä tytön syntyessä. Tyttö oli jotain vuoden vanha kun näki kaverillaan vauvanuken ja voi miten silmät oli alkaneet loistaa. Meidän esikoisella on Pekka-nukke, joka on jossain se on jossain ehkä joskus löydämme sen... nyt aamumaidolle (äiti kahville)
Rauhallinen aamutuokio. Mies katsoo Myytinmurtajia boxilta, lapsi selaa cd-levyjä. Pääsee käsiksi alahyllyihin, joihin on aakkostuksesta liveten asetettu rupulevyjä, joita hänkin saa tutkia. Vaik on este levyhyllyjen edessä, pääsee pieni käsi ujuttautumaan osaan hyllyistä. Ovat kovin kiinnostavia levyt.
Kotiin on reissuilta palattu. Mies on isäkuukaudellaan nyt. Minä mietin, että jos hakisi opiskelemaan (jaa, rauha loppui, lapsi kupsahti nurin, mutta nyt tilanne taas hallinnassa). Taidan olla hullu, kun suunnittelen uutta tutkintoa näin 33-vuotiaana pikkulapsen äitinä, mutta... Saas nähdä. Ja nyt siis pitäisi hyötykäyttää isäkk ja lukea pääsykokeisiin. Tänään ajattelin mennä kirjastoon.
Pikkuäiteelle pikadieettikuulumiset. Sehän loppui mulla päivään 8 flunssan takia. Kuuri olisi kestänyt 13pv. Paino putosi siihen mennessä muistaakseni noin 4kg, joista reilu kaks on edelleen poissa. Eli ihan hyvä tulos minusta, varsinkin kun takana on 2vk koetinkivi äidin herkkulaarien äärellä. Huonosti luin noita tekstejä, ja jäi huomaamatta jos oli ollut puhetta Tompan isoveljen verikokeiden tuloksista. Mitä niille siis kuului?
Puurot ja muut isojen ruuat - Meillä syödään myös laiskojen vanhempien ansiosta puurojauhetta. Piltti täysjyvää. Kakoo tavallista puuroa ja lopettaa parin lusikallisen jälkeen. Pitäs jaksaa siitä huolimatta keittää ja tarjota että alkaisi tottua.. Mä oon kanssa ihan paniikissa sen normiruokaan siirtymisen kanssa. Toissapäivänä tein meille spagetti bolognesea ja siitä sitten erotin lapselle omat safkat ennen liian suuria maustemääriä ja suolaa, sitten ohensin sitä vielä korvikkeella. Lapsi söi kakoen pari lusikallista ja lopetti sitten, purkkiruoka upposi hienosti senkin jälkeen. Voi minkä kuopan olen itselleni kaivanut noilla purkkiruuilla.. :/
Maito - Ei mene meillä normimaito vieläkään. Näppylöitä tulee vatsaan aina kun yrittää pienenkin määrän hapanmaitotuotteita tms. Jäätelöä annoin ehkä teelusikallisen ja samana päivänä noin gramman juustoa ja heti oli hirveä määrä pieniä punaisia näppylöitä vatsassa. Onko teillä ollut maito-oireita millaisia?
Päiväunet - Meillä on menty nyt ehkä kk yksillä päiväunilla klo 12-15. Siis tuolla välillä nukkuu, joskus jopa tuon 3h joskus vähemmän, pari kertaa jopa yli 3h (!!). Usein pitää välillä käydä kerran hetkuttamassa vaunuja tai jopa kävelemässä muutama minuutti, jos herää kesken kaiken mutta välillä nukkuu jopa ihan putkeen tuon. Ihan luksusta tämä elämä! KUmmalllista, kun lapsi nukkuu päiväunia! :)
Sylville valtavat 1v-onnittelut! Eikös kohta ole Urhonkin vuoro täyttää täysiä vuosia? Ihan mieletön tuo Sylvin auto, kuten monet muutkin ovat täällä todenneet. Inkakin kadehtii. Meillä muuten tuli vasta eilen 11k täyteen, eli perässä tullaan.
Sauna - Me on käyty saunassa monta kertaa. Nyt uutena, kun on jo oltu vähän pidempään siellä, on mukana pesuvadillinen vettä, jossa Inka saa läträtä. Sillä on hyvä vilvoittaa myös pientä päätä löylyjen aikana. Pieniä ovat tosin löylytkin vielä, mutta totutellaan totutellaan.. Juodaan sitten vasta saunan jälkeen vettä, en ole sinne jaksanut viedä juomista, kun ei siellä nyt tuntitolkulla olla, eikä lapsi minusta mitenkään oireile kovin janoisesti siellä. Viimeksi ei heti saunasta tullessakaan halunnut juomista, vasta ehkä 20min kuluttua.
Ilman tukea - Ei meillä. Tai ehkä 2 sekunttia pysyy pystyssä, jos päästää irti, sit tipahtaa pepulleen. Tosin musta tuntuu, että tipahtaminen johtuu rohkeuden puutteesta, koska hän pysyy hienosti pystyssä kun pitää kiinni peukalo-etusormiotteella äidin liehuvasta paidanhelmasta. Ylösnousemiseen vaatii silti tuen.
Vkl-miitti - Meille periaatteessa kävisi, mutta nyt on vähän nuo päikkäriasiat sillä mallilla, että me ei lähdetä mihinkään klo 12-15 välillä. Silloin ollaan nukkumassa.
Lelut - Meilläkään ei ole nukkea vielä. Mummolasta löytyi mun vanhoja leluja jotain, nuket olivat niin hirveässä kunnossa, että nyt löytyineistä ei ole Inkalle enää iloa. Kirjoja tuotiin iso pino. Katsotaan jos 1v-synttäreille tulisi se eka pakollinen nukke. Auto meillä jo on. Mutta pieni sellainen, ei iso ja pähee kuten Sylvillä.
Nyt aamiaista ja sitten suunnittelemaan kirjastoon lähtöä. Pääsee sieltä sitten joskus poiskin.
Lyyti
Meillä nukkui Sakukin viime yönä elämänsä ensimmäistä kertaa koko yön putkeen. (tanssin täällä voiton tanssia.) Hommassa vielä erikoista on se, että nukkui eilen illalla päikkärit 18-20 sekä yöunet 22.30 - 06.50 ilman heräämistä.
Huonompi homma on se, että vatsa on TAAS ripurilla. Aamulla kakka oli täysin piki mustaa. Siis ihan jonkun kokiksen väristä. Meni kyllä hoitoon kun oli harvinaisen hyvällä ja onnellisella tuulella. Sanoin, että soittvat mulle jos tuntuu, että rupee ripulia tulemaan. Kipee ei tunnut poika olevan, mutta en tiedä mistä tuo johtuu. Onko saanut uusia ruokia hoidossa vai mitä.
Lyytille kommentti vielä, että meillä myös miitti päikkäriaikaan, mutta ajattelin, että jos klaarattaisiin se. Jos tulee sitten hepatiitti niin lähdemme kesken nukkumaan. Meillä tosin kyllä etuna se, että tod.näk ottaa aamulla vartin pikapäikyt.
Mutta nyt pitää mennä...
nähdään joo siellä Sanomatalossa. Keskeisellä paikalla on enkä löytänyt netistä suosituksia mistään muusta paikasta, mihin voi ilman pahaa silmää tehdä hyökkäsvaunumiitin. Soitin ja varmistin, että on lauantaina auki. Saa myös uuniperunaa. :)
Ihanaa, että jossain nukutaan täysiä öitä. Meillä yllättäen ei. Viime yönä Urholla ihme itkukohtauksia eikä tyynny millään. Nyt mun päätä koskee. Tavoitteena on saada Urho nukkumaan hyvin ja omassa huoneessa lokakuuhun mennessä. :) Teidän positiiviset kokemukset antaa toivoa.
Meilläkin miitti päiväuniaikaan, mutta aattelin, että sehän on hyvä. Saa ehkä syödä rauhassa, ja sitten Urho herää moikkaamaan muita muksuja. Muutenkin koitan kaikki meidän reissut ajoittaa just päiväuniaikaan (ainakin osittain). Nukkuva lapsi ei rimpuile rattaissa :)
Hirrrrveessti kirjoitusvirheitä näissä munkin jutuissa on. Pahoittelen. Mä oon koulutukseltani somen kelen masteri ja siis ihan työkseni korjaan tekstejä. Vapaalla en jaksa panostaa pilkunviilaamiseen yhtään. Pääasia että jutuissa joku tolkku :)
Tunnustus: meillä katotaan Teletappeja. Nyt varmaan to-su vielä enemmän. Ostan aikaa, että saan itse tehtyä itselleni ruokaa ja syötyä. Toisaalta Urholla on ihan uutena juttuna kirjojen itsenäinen lukeminen. Istuu "vankilassaan" ja saattaa selata kirjojaan vaikka puoli tuntia.
Mutta lauantaihin!
ZZZzzzande
Meillä taas aikasia poikia. Viimeyö ei niin hyvin mennyt kuin edellinen, mutta omassa sängyssään Tomppa suurimman osan yötä vietti. Kun esikoinen oppisi omaan sänkyyn. Niin Lyytille kerrottava, että esikoisen verikokeissa löytyi korkea kolesteroli. (6,6 eli todella korkea..) Kävin itsekin kolesterolin mittauttamassa, kun ei ole koskaan sitä mitattu, tuloksia odottelen nyt. Hyvin oli dieetti Lyytillä tehonnut.
Kiitos Sandelle ymmärryksestä kirjoitusvirheisiin. Tässäkin toisella korvalla kun kuuntelee mitä pojat touhuaa voi kirjoittaessa jäädä kirjaimia pois ja sanoja välistä ja yhdyssanat menee erikseen ja pilkut ja pisteet vääriin kohtiin.
Päkkänältä piti kysymäni onko Saku haukannut lakua? Musta kakka ja ripuli.. tai mustikkaa? Tompalle on yllättävän hyvin sopinut tavallinen maito (rasvatonta). Kakkaa tulee n.3krt päivässä eli ehkä hieman löysyttää.
Tomppa itkee
Eilen luin meidän paikallista sanomalehteä ja siinä oli pieni ilmoitus Oy Sember Ab:n riisiä ja banaania puurojauheesta parasta ennen päiväyksellä 13.10.2010 valmistuserä vedetään pois markinoilta siitä löytyneen homeen vuoksi. Jos joku sitä ostanut voi palauttaa tyhjän laatikon Semberille eikä tuotetta siis kannata käyttää.
Tämä tietysti ollut muissakin lehdissä ja tieto netistäkin löytynee, mutta ajattelin jos joku on ostanut eikä ole ilmoitusta mistään nähnyt. Huhtikuiset syönee jo tavallisia puuroja. Tompalle olen välillä tehnyt lasten puurojauheista puurot kun ei aina jaksa alkaa puuroa keitellä.
Jatkan aamukahvin juontia. Pojat päätti tänään herätä ennen seitsemää, huhhuijaa.