Mitä teidän 12-13-vuotiaat tytöt toivoo lahjaksi?
Meillä on tytöllä synttärit tulossa. Ja joulukin kohta. Mutta kysyttäessä vastaa vaan emmätiiä. Tiedän kuitenkin, että odottaa saavansa sekä synttäri että joululahjoja. Kertokaa siis mitä teillä teini-iän kynnyksellä olevat tytöt toivoo ja mistä pitää. Voin sitten yrittää raapia kasaan jotain ideoita.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Louis Vuitton laukun
Tykkääkö teini oikeasti näistä?
Uusi puhelin tai muu elektroniikka aika varma valinta, esimerkiksi kuulokkeet tai läppäri. Ei taida nykynuoret enää tabletteja oikein käyttää? Lahjakortit myös, kahvilat, vaatekaupat, body shop, Normal, mäkkäri tms. Urheiluvaatteita, lenkkarit, juomapullo, aktiivisuusranneke. Sisustusesineitä, olisiko jotain astiasarjaa tms mitä haluaisi kerätä, muumimukeja tms. Itse aloitin muumimukien ja astiastojen keräilyn tuossa iässä ja taisin 13-vuotiaana saada myös ensimmäisen mariskoolini ja Savonian aterinsetin joululahjaksi, toki olin itse niitä toivonut. Petivaatteet, pyyhkeet ja muut liinavaatteet olivat myös mieluisia lahjoja tuossakin iässä.
N20
Puppan tekemää silakkalaatikkoa 👴🏻👍🏻🐟
Mitä hän harrastaa tai mistä hän on yleensäkin kiinnostunut? Olisi helpompi antaa vinkkejä jos tietäisi. Toiset ovat tuossa iässä jo pikkuaikuisia ja toiset leikkivät vielä leluilla.
Tyttö 13 v. Kun siltä kysyy, niin ei koskaan oikein toivo mitään erikoista. Kyniä, hoitoainetta ja suklaata.
Tykkää kuitenkin laadukkaista tusseista (Copic tai Posca), koruaskartelutarvikkeista (luonnonkivihelmet ja erilaiset charmsit), kynsilakoista (Opa) ja kirjoista joissa on murhia (esim. Karen M. McManus, Holly Jackson).
Nyt kun koulussa kiellettiin puhelimet, ostettiin sille Nomination-rannekello, mikä on siitä kätevä, että voidaan jatkossa ostaa lahjoiksi niitä vaihtopaloja rannekkeeseen.
Muumimukin tai kuulokkeiden kannalla olen minäkin. Lahjakortit menee myös aina, ihan vaikka joku S- tai K-ryhmän, niin saa käyttää mihin itse tykkää, voi ostaa vaikka vaatteita tai elektroniikkaa jostain Prismasta tai Cittarista tai mennä vaikka Pizzabuffaan syömään kavereiden kanssa. Stanley tai muu trendikäs vesipullo tai termari voisi myös olla tuon ikäisellekin kova sana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän harrastaa tai mistä hän on yleensäkin kiinnostunut? Olisi helpompi antaa vinkkejä jos tietäisi. Toiset ovat tuossa iässä jo pikkuaikuisia ja toiset leikkivät vielä leluilla.
Harrastaa muutamaa urheilulajia, mutta ei tarvitse mitään niihin liittyvää. Tykkää lukea, mutta kirjoja ostetaan ja lainataan sitä mukaa, kun löytää uusia hyviä. Ei meikkaa, mutta on sillä tavalla maltillisesti kiinnostunut ulkonäöstään.
Meidän 12v tyttö on toivonut hamsterilleen virikkeitä, yhtä tiettyä Littlest pet shop settiä, Soturikissat kirjoja, taidetarvikkeita, Kirby peliä switch kakkoselle, kylpypommeja ja uutta hupparia kun lempihuppari alkaa olemaan jo tosi kulahtanut.
Pari vuotta sitten sai uuden puhelimen niin uudelle ei kuulemma tarvetta kun ehdotin.
Mieluisia lahjoja ovat olleet mm. Muumi-astiat, ratsastusleiri, lahjakortti urheiluvaateliikkeeseen, kirjat, rannekello, ruokaravintolassa käyminen, maalaustarvikkeet, Koiramme-lehti (Kennelliiton jäsenyys) ja hopeinen "Taika" kaulakoru. Nämä tuli nyt äkikseltään mieleen. Usein hankitaan lahja yhdessä tytön kummin kanssa niin vähän hinnakkaampikin on mahdollinen, mutta ei se lahjan suuruus ja kalleus vaan muistaminen. Ainakin meidän tyttö on ilahtunut vaikka vain mummolta saadusta suklaarasiasta. Hänen mielestään lahjan pitää olla yllätys eli ei meille mitään toiveita esitetä toisin kuin kaverinsa joka on naama nutturalla jos ei saa juurikin niitä lahjoja joita on halunnut. Ei ole hyvä oppia saamaan aina sitä haluamaansa..
Koiraa on toivottu kauan ja hartaasti, mutta se toive ei toteudu ennen kuin muutaman vuoden päästä jos silloinkaan, sillä se "lahja" vaatiikin sitten saajalta vastuullisuutta monen moneksi vuodeksi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Uusi puhelin tai muu elektroniikka aika varma valinta, esimerkiksi kuulokkeet tai läppäri. Ei taida nykynuoret enää tabletteja oikein käyttää? Lahjakortit myös, kahvilat, vaatekaupat, body shop, Normal, mäkkäri tms. Urheiluvaatteita, lenkkarit, juomapullo, aktiivisuusranneke. Sisustusesineitä, olisiko jotain astiasarjaa tms mitä haluaisi kerätä, muumimukeja tms. Itse aloitin muumimukien ja astiastojen keräilyn tuossa iässä ja taisin 13-vuotiaana saada myös ensimmäisen mariskoolini ja Savonian aterinsetin joululahjaksi, toki olin itse niitä toivonut. Petivaatteet, pyyhkeet ja muut liinavaatteet olivat myös mieluisia lahjoja tuossakin iässä.
N20
Itse vihasin tuon ikäisenä, kun yhtäkkiä ei saanut enää mitään kivoja lahjoja vaan 90% perheestä ja sukulaisista alkoi ostamaan kaikkea valmiiksi omaa kotia varten. En usko, että kauhean moni 13-vuotias arvostaa.
Vaatteita, hygienia- ja meikkituotteita, kuulokkeet, tietokone, villasukat, karkkia
Nuo oli joululahjatoiveet, kun tyttö oli 12v8kk..
Vierailija kirjoitti:
sitä, että isukki(ei oma) panee pyllyyn.
No se oli sun toive se, mutta nyt keskustellaankin täyspäisistä nuorista.
Meillä tyttö toivoo pehmoleluja, kirjoja, ma gaa, anime tavaraa, tiettyä nukkea ( anime jolle voi kerätä vaatteita), schlwich leluja.
En ole kyllä koskaan kuullut että joku 13 v saisi lahjaksi astioita ja liinavaatteita omaan kotiin. On tämä Suomi outo maa, vähän vihje että muuta nopeasti pois.
Meillä on ikäraja meikkeihinkin 14 v mutta olenkin isän puolelta italialainen. Siellä lapset ovat lapsia pidempään.
Olen itse ajatellut ostaa tuon ikäiselle tytölle Squismallow-pehmon, yöpuvun, hupparin, Pandoran ranneketjun ja siihen yhden helan sekä varmaan jonkun lahjakortin. Lahjakortti vaan pitää miettiä tarkkaan, kun usein lopulta me vanhemmat käytetään synttärilahjaksi tulevat s- ja k-ryhmän sekä normalin lahjakortit, kun tyttö ei näistä juuri osta kuin karkkia.
Meillä ostetaan tarpeeseen silloin, kun se tarve tulee eikä hillota mitään eri lahjomisajankohtiin.
Jos ilman mitään pelleilyjä aletaan miettimään mitä tuon ikäiset tytöt toivoisi lahjaksi niin kyllä minulla saattaisi siitä neljän lapsen tätinä joku käsitys olla.Kun yksi näistä neljästä sattuu olemaan teini ikäinen tyttö.
Tässä omat ehdotukseni:
Vaatteita.
Meikkejä.
Ihonhoitotuotteita.
Koruja.
Tupakkaa tai Vape.
Oma lemmikki.
Lahjakortti.
Energiajuomaa.
Ulkomaan matka.
Joku kallis laukku.
Hajuvesi.
Shoppailupäivä.
Uusi kallis puhelin.
Labubu.
Hiustenhoitotuotteita.
Skootteri.
Asusteita.
Huom! Tuo tupakka/vape ei ole mikään suositus.Mutta monet teinit nykyään tupakoi ja varsinkin vapettaa.Tod näk myös oma lapsesi vaikket sitä tiedäkään.Eli on helpompi antaa lupa kuin kestää että tekee sitä salaa.
Jokainen tavallaan. Mä aloin jo ala-aste ikäisenä keräämään erästä astiasarjaa ja perinteenä oli, että muutamat tietyt tyypit niitä mulle synttärilahjaksi antaa. Vanhemmilta saadut lahjat piti olla ylläreitä mullekin. Nyt jo täysi-ikäisenä mulla on kiva aikaa kestävä astiasto josta oli iso hyöty jo silloin kun lähdin lukion jälkeen toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Kippojen ja kuppien joukossa on muuten joku jo aika arvokaskin. Sain myös pussilakanasetin joskus 13-vuotiaana ja se oli todella mieluinen kun siihen oli painettu iso hevonen.
Uusi puhelin, kuulokkeet, joku vähän kalliimpi vesipullo (esim. Stanley), Starbucks tai Espresso House-lahjakortti, yöpuku, tossut, Sol de Janeiron tuotteita, muuta kosmetiikkaa/hygieniatuotteita. Tai sitten joku aineeton lahja ja yhteistä kivaa tekemistä?