Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ole facebookissa turvallisuussyiden vuoksi?

Vierailija
26.02.2010 |

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on vielä jyrkemmin fb:tä vastaan, mutta hän työskenteleekin it-alalla ja tietää mitä kaikkea ihmisistä voi netistä kaivaa esiin.

itse en todellakaan laita mitään tietojani itsestäni mihinkään facebookiin tai mihinkään keskusteluryhmiin, en edes tänne. Ne hölmöt, jotka laittavat kuvansa tai jopa asuinpaikkatietojaan facebookiin, ovat jo saaneet kokea kaikenlaisia hankaluuksia. Suomen kokoisessa maassa ei ehkä vielä niin suuria, mutta esim. Britanniassa on varsinkin yksinhuoltajia joutunut väkivallan uhreiksi, jopa murhattu. Kaikenlaisia hullujahan maailmassa riittää.

suomalaiset vain luulevat asuvansa jossain lintukodossa ja ajattelevat että täällä ei voi tapahtua mitään pahaa.

Vierailija
82/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua jättää minkäänlaista jälkeä itsestäni yleisiin verkostoihin, en mielelläni edes paikkakuntani terveyskeskuksen "papereihin".

Kaikki mitä sanot voidaan käyttää sinua vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvani ja asuinpaikkakuntani netissä saattaisivat minut hankaluuksiin. Tuolla minä liikun ihan kaikkien ihmisten näkyvillä päiväsaikaan ja töissäkin ihan kuka vain voi minut halutessaan nähdä ja nimikylttikin on rintapielessä. Miten yhden nettikuvan takia minut voidaan murhata, mutta kuitenkin töissä, missä olen ihan nähtävissä edestä ja takaa ja monenlaisissa tilanteissa, olen ihan turvassa.

Vierailija
84/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin keksiä, minkä vuoksi minä en laittaisi nimeäni ja kuvaani facebookiin... Jos vaikka joskus joutuisin johonkin dramaattiseen onnettomuuteen tai joutuisin muuten ilman omaa syytäni johonkin uutiskynnyksen ylittävään asiaan, voisin kuvitella, että joku paikkakunnan juorukello voisi linkittää facebook-kuvani heti jollekin keskustelupalstalle, ja käkättää ja hihkua tietävänsä, kuka siihen onnettomuuteen tms joutui. Sitten koko kaupunki/suomi/maailma saisi tietää kuka henkilö oli kyseessä. Ihan vain siksi, että olen joskus vuonna x laittanut nimeni ja kuvani nettiin. Nyt kun nimeäni ja kuvaani ei ole netissä, kukaan ei tämmöistä jäynää voi minulle tehdä. Saan olla incognito. toivottavasti.

Vierailija
85/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvani ja asuinpaikkakuntani netissä saattaisivat minut hankaluuksiin. Tuolla minä liikun ihan kaikkien ihmisten näkyvillä päiväsaikaan ja töissäkin ihan kuka vain voi minut halutessaan nähdä ja nimikylttikin on rintapielessä. Miten yhden nettikuvan takia minut voidaan murhata, mutta kuitenkin töissä, missä olen ihan nähtävissä edestä ja takaa ja monenlaisissa tilanteissa, olen ihan turvassa.

Vierailija
86/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata mennä töihinkään. Mitähän työkkärissä sanoisivat, jos sanoisin, että sanoin itseni irti, koska en halua tulla murhatuksi työpaikallani? Eihän tuolla logiikalla koskaan voi mennä kodin ulkopuolelle tai jutella kenenkään kanssa saati sitten tutustua lähemmin ja kutsua tai mennä kylään.

Vierailija
87/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhden nettikuvan takia minut voidaan murhata, mutta kuitenkin töissä, missä olen ihan nähtävissä edestä ja takaa ja monenlaisissa tilanteissa, olen ihan turvassa.

- että siellä tavataan uusia "ystäviä"?

Vierailija
88/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yhden nettikuvan takia minut voidaan murhata, mutta kuitenkin töissä, missä olen ihan nähtävissä edestä ja takaa ja monenlaisissa tilanteissa, olen ihan turvassa.

- että siellä tavataan uusia "ystäviä"?

minulla ole ainakaan facebookissa yhtä ainutta uutta ystävää. Kaikki ovat ihan vanhoja tuttuja, joiden kanssa olen tekemisissä myös IRL. Ja edelleenkään en ymmärrä, miten se kuva edesauttaisi murhaamistani sen enempää kuin asiakaspalvelutyöni julkisella paikala.

Vierailija
89/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne kaikki it-osaajat on?

nyt ketään paikalla?

Vierailija
90/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluta antaa naamalle nimeä. Varsinkin jos on harvinainen nimi

Vierailija
91/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etunimi nimikyltissään. Joku potilas nettisurffailija saattaisi löytää hoitsun, facebookista esim jonkun tuttunsa kavereista ja jos sattuu olemaan joku mielenterveysongelmista kärsivä, niin voihan semmoinen kaikenlaista ikävää keksiä.

Vierailija
92/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi sossu, joka ei oman itsensä ja perheensä turvallisuuden takia ole näkyvänä fb:ssä

siis puuttuuko sun kuva, mutta nimi on vai?

Vierailija
93/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa joku voi esiintyä kaverinanne, vaikka ei ole kaverisi. Hän on siis saattanut luoda väärän identiteetin facebookiin. Siten hän voisi saada urkittua elämästäsi monenlaista tietoa.

Identiteettivarkauden riski on olemassa niinkin, että sinun identiteettisi voidaan varastaa. Joku voi kopioida kuvasi netistä ja nimesi ja käyttää niitä mitä mielikuvituksellisimmissa yhteyksissä ja sinä voit joutua hankaluuksiin sen takia. En tiedä, onko näitä tapauksia vielä niin paljon suomessa, mutta ulkomailla on. Moni facebookin käyttäjistä ei tule ajatelleeksi tai ei edes tiedä mitä kaikkea rikollisuutta netissä voi olla.

Vierailija
94/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole saanut vastausta, miksi ihmeessä se kuva siellä fb:ssä aiheuttaa sen, että joku ihan tuntematon hyypiö liittäisi kasvokuvani johonkin alastonkuvaan. Ja miksi ihmeessä joku hyypiö ottaisi juuri minun kuvani ja identiteettini ja loisi sillä profiilin. Ja jos tekisikin niin, mitä haittaa minulle loppujen lopuksi siitä olisi? Jos jotain rikollista tapahtuisi minun varastetulla identiteetilläni, se tulisi kyllä aika pian ilmi. Ja tuolla joku mainitsi joidenkin lehtitilausten asiakasnumeroita ja kuvastojen tilauslomakkeita. Ensinnäkin miksi ihmeessä joku tilaisi minun asiakasnumerollani lehtiä tai kuvastojen tuotteita? Ja jos tilaisikin, enköhän itse tule myös aika pian siitä tietoiseksi, minullehan tavarat ja lasku tulisivat. Käyttekö koskaan esimerkiksi häissä, syntymäpäivillä, lomakohteissa, konserteissa tms paikoissa jossa ihmisillä on kameroita mukana. Ettekö pelkää, että niillä kameroilla otetut kuvat päätyvät nettiin ja johonkin alastonkuviin? Entä onko teitä koskaan haastateltu vaikka paikallislehteen, vai kieltäydyttekö jos joku haluaa julkaista kuvanne lehdessä? Otetaanko lapsistanne kerhoissa, hoidossa ja koulussa ryhmäkuvia? Tunnetteko valokuvausliikkeen henkilökunnan ja kaikkien ryhmäkuvassa esiintyvien lasten vanhemmat niin hyvin, että voitte olla varmoja, ettei lapsestanne otettua kuvaa vain käytetä väärin?

tuollaisista häiriköistä, jotka tilaavat heidän nimellään tavaraa. tuollaista oikeasti tapahtuu irl.

Vierailija
95/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään laittaa tietojani johonkin facebookiin! Joku hourupää sitten alkaaa jossain vaiheessa elää elämääni jossain muualla netissä...

Ihmiset, joiden kanssa haluan olla tekemisissä tietävät yhteystiedot ja juttelemme tärkeät jutut.

Ihmiset eivät näytä käsittävän, että nettiin laitettu tieto on hyvin vaikea hävittää ja se leviää kulovalkean tavoin. Kirjoitettua sanaa on hyvin vaikea saada sanomattomaksi.

Ja juuri myös tuo: en halua, että jos jokin katastrofi sattuisi, niin av-mammat olisivat linkittämässä kuvaani tänne keskustelupalstalle. Inhottava ajatus.

Vierailija
96/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pientä kuvankäsittelyä hyväksikäyttäen liittää siihen jonkun vähäpukeisen alaosan ja kopioida sen ziljoonaan paikkaan.

On siis tuhat ja yksi syytä, miksi minä en kuvaani ja nimeäni sinne laita.

Vierailija
97/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä silloinkin osa ihmisistä piti numeronsa salaisena häiriköiden varalta.

Vierailija
98/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisista häiriköistä, jotka tilaavat heidän nimellään tavaraa. tuollaista oikeasti tapahtuu irl.

kyllä uskon, että tuollaista voi tapahtua irl, mutta miten se minun lehtikeräykseen heittämäni kuvasto, jossa näkyy asiakasnumeroni edistää asiaa. Minun nimeni ja monen muunkin ihmisten nimet ovat ihan julkista tietoa. Jos julkkisten nimellä tilataan tavaraa, onko heidän asiakasnumeronsa siis kaivettu jostain paperinkeräyslaatikoista. Kyllähän minä voin koska vain tehdä tilauksen Maija Meikäläisen nimellä, en epäile sitä hetkeäkään.

Vierailija
99/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä silloinkin osa ihmisistä piti numeronsa salaisena häiriköiden varalta.

osa ihmisistä, ihan niin kuin nytkin nämä, jotka eivät kirjaudu fb:hen ja muutenkin elävät "salattua elämää". Mutta kukaan ei silloin puhelinluetteloaikana kyseenalaistanut puhelinluettelon käyttöä.

Vierailija
100/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai Suomessa asuessa olisi tällaista miettinyt, mutta täällä ulkomailla asuessa olen tullut enemmän tietoiseksi turvallisuusriskeistä. Ja olemme varovaisia myös muuten: verhot ikkunoiden edessä, kerrostalossa vartiointi ja turvakamerat 24h/vrk, vältämme rutiineita ja liikkumista samaa reittiä samaan kellonaikaan (täällä rikolliset opiskelevat uhrin liikkeet parin viikon ajan), ennen roskikseen heittoa revin huolella infoa sisältävät kuitit ja paperit, kävelemme harvoin kaduilla ja yleensä kipitämme suoraan autolle, autossa ensiksi lukitsemme ovet ja sitten vasta käynnistämme auton jne.

Asumme Etelä-Amerikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän