Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ole facebookissa turvallisuussyiden vuoksi?

Vierailija
26.02.2010 |

Kommentit (161)

Vierailija
1/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikan nettisivuille on laitettu henkilöstöstä nimet ja kuvat ja työkännynumerokin. Ja totta kai titteli ja työpaikan osoitekin näkyy. Todella tyhmää mielestäni, vaikka on tietty kiva asiakkaiden kannalta.

Mutta tämän rinnalla vain kavereille näkyvä fb-profiilini on pientä.

Ja jos joku haluaa siihen naamakuvaani alastoman alavartalon liittää, niin sillehän sitten en voi mitään. Ehkäpä syytä työnantajaani sitten :)

Vierailija
2/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI voi saada irti mitään fbook-tietoja musta, sillä olen suojannut profiilini asianmukaisesti! Tyhmiä ovat ne, jotka eivät niin tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole hyväksynyt kavereikseni kuin ne, jotka tosielämässäkin saavat kotiini tulla ja elämääni kurkistaa. Enkä myöskään anna näyttää tietojani ulkopuolisille.

Ja jos joku kuvastani joskus kostuu jotain, siitä vaan. Siltähän minä näytän ja sellainen olen - mitä sitä salaamaan.

Vierailija
4/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI voi saada irti mitään fbook-tietoja musta, sillä olen suojannut profiilini asianmukaisesti! Tyhmiä ovat ne, jotka eivät niin tee.

Vierailija
5/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikein ole turvallisuuskysymys, mutta vahva mielipiteeni. Mieheni on vielä jyrkemmin fb:tä vastaan, mutta hän työskenteleekin it-alalla ja tietää mitä kaikkea ihmisistä voi netistä kaivaa esiin.

Vierailija
6/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ne suojattujen profiilien kuvat.

Niin ja en ole facebookissa itse. Mutta kuvat näin hyvin monelta suojatulta. Jopa sellaiselta, joka on suojannut itsensä niin hyvin, että edes haulla ei löydä häntä. Mutta tiedän hänen siellä olevan, joten etsin hänen valokuva-albuminsa ja kävin katsomassa perheen ja lasten kuvat.

Vierailija
7/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten liityin. "Pakko" olla - duunin takia.

Vierailija
8/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletitko kyseisten henkilöiden nimet ja sitten tutkit kuvat fbook-linkin kautta?

Mun profiili ei kyllä todellakaan tule esiin google-hauissa, koska olen tällaisen asetuksen profiiliini pannut. Olen myös testannut asian googlettamalla nimeni, monesti.

Vai pääsitkö käsiksi profiileihin toisten, suojaamattomien kautta?

Niin ja en ole facebookissa itse. Mutta kuvat näin hyvin monelta suojatulta. Jopa sellaiselta, joka on suojannut itsensä niin hyvin, että edes haulla ei löydä häntä. Mutta tiedän hänen siellä olevan, joten etsin hänen valokuva-albuminsa ja kävin katsomassa perheen ja lasten kuvat.

Vierailija
9/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein usko sua. Aika velho sun täytyy olla, jos tämän teit, sillä äsken googlasin kavereideni fbook-profiileita, enkä kenenkään julkisessa hakutuloksessa nähnyt mainintaa itsestäni. Enkä myöskään päässyt yhtään kenenkään kuviin tms. käsiksi, aina tuli ilmoitus "sinun täytyy reksiteröityä fbook-käyttäjäksi".

t. 68

Vierailija
10/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä syytä minulla olisi valehdella? Se nyt vain on mahdollista ja moni muukin, mitä ette aina huomaa.

Googletitko kyseisten henkilöiden nimet ja sitten tutkit kuvat fbook-linkin kautta?

Mun profiili ei kyllä todellakaan tule esiin google-hauissa, koska olen tällaisen asetuksen profiiliini pannut. Olen myös testannut asian googlettamalla nimeni, monesti.

Vierailija
11/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt kuitenkin valottaisit hiukan metodeitasi, niin sitten uskon sinua.

Olen oikeasti kiinnostunut asiasta.

t. 68

Mutta mitä syytä minulla olisi valehdella? Se nyt vain on mahdollista ja moni muukin, mitä ette aina huomaa.

Vierailija
12/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaahan joku "pimahtanut" skannata nettiin vaikka sun vanhan koulukuvakin, tai kirjotella sinuna vaikka mitä vaikka mihin. Se, että itse panee kuvansa facebookiin, ei kyllä takuulla kenenkään turvallisuutta vaaranna. Hoh hoijaa.

Vierailija
13/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nyt sellainen simppeli juttu niille, jotka vaikka marmattavat ettei heitä haittaa, jos ositetiedot saa jostain ja vaan kavereita on liittänyt FB:n.

Mullakin on ihan työni puolesta useampi feikkitunnari naamakirjaan. Voi niitä hölmöjä, jotka isoon ääneen siellä hehkuttavat tyyliin: "Jee, ennää 3 päivää ja sitten me lähdetään 2 viikoksi Thaikkuihin!". Minä en sillä tiedolla mitään tee, mutta entäs sellainen rikollinen, joka on havainnut ne osamaksulla kämppää kannetut kodin viihde.elektroniikat yms?

Teen työkseni hommia netin tietoturvan parissa ja kyllä ihmetyttää ihmisten naiivius ja holtittomuus!

Ja näsäviisaille asiasta tietämättömille, tänne kirjoitan nyt nimettömänä. Jos joku oikein haluaa saada selville jotain tämän kirjoituksen takana olevasta ihmisestä, niin näkee korkeintaan koneelleni antaman nimen ja ip-osoitteen, joka on operaattorin proxystä ja jonka saan vaihdettua ihan niin usein kun haluan boottaamalla verkkoboxin. Jos en sitä itse boottaa, niin ip-osoite vaihtuu viimeistään 120h kuluttua.

Vierailija
14/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole saanut vastausta, miksi ihmeessä se kuva siellä fb:ssä aiheuttaa sen, että joku ihan tuntematon hyypiö liittäisi kasvokuvani johonkin alastonkuvaan. Ja miksi ihmeessä joku hyypiö ottaisi juuri minun kuvani ja identiteettini ja loisi sillä profiilin. Ja jos tekisikin niin, mitä haittaa minulle loppujen lopuksi siitä olisi? Jos jotain rikollista tapahtuisi minun varastetulla identiteetilläni, se tulisi kyllä aika pian ilmi.

Ja tuolla joku mainitsi joidenkin lehtitilausten asiakasnumeroita ja kuvastojen tilauslomakkeita. Ensinnäkin miksi ihmeessä joku tilaisi minun asiakasnumerollani lehtiä tai kuvastojen tuotteita? Ja jos tilaisikin, enköhän itse tule myös aika pian siitä tietoiseksi, minullehan tavarat ja lasku tulisivat.

Käyttekö koskaan esimerkiksi häissä, syntymäpäivillä, lomakohteissa, konserteissa tms paikoissa jossa ihmisillä on kameroita mukana. Ettekö pelkää, että niillä kameroilla otetut kuvat päätyvät nettiin ja johonkin alastonkuviin? Entä onko teitä koskaan haastateltu vaikka paikallislehteen, vai kieltäydyttekö jos joku haluaa julkaista kuvanne lehdessä? Otetaanko lapsistanne kerhoissa, hoidossa ja koulussa ryhmäkuvia? Tunnetteko valokuvausliikkeen henkilökunnan ja kaikkien ryhmäkuvassa esiintyvien lasten vanhemmat niin hyvin, että voitte olla varmoja, ettei lapsestanne otettua kuvaa vain käytetä väärin?

Vierailija
15/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole saanut vastausta, miksi ihmeessä se kuva siellä fb:ssä aiheuttaa sen, että joku ihan tuntematon hyypiö liittäisi kasvokuvani johonkin alastonkuvaan. Ja miksi ihmeessä joku hyypiö ottaisi juuri minun kuvani ja identiteettini ja loisi sillä profiilin. Ja jos tekisikin niin, mitä haittaa minulle loppujen lopuksi siitä olisi? Jos jotain rikollista tapahtuisi minun varastetulla identiteetilläni, se tulisi kyllä aika pian ilmi.

Ja tuolla joku mainitsi joidenkin lehtitilausten asiakasnumeroita ja kuvastojen tilauslomakkeita. Ensinnäkin miksi ihmeessä joku tilaisi minun asiakasnumerollani lehtiä tai kuvastojen tuotteita? Ja jos tilaisikin, enköhän itse tule myös aika pian siitä tietoiseksi, minullehan tavarat ja lasku tulisivat.

Käyttekö koskaan esimerkiksi häissä, syntymäpäivillä, lomakohteissa, konserteissa tms paikoissa jossa ihmisillä on kameroita mukana. Ettekö pelkää, että niillä kameroilla otetut kuvat päätyvät nettiin ja johonkin alastonkuviin? Entä onko teitä koskaan haastateltu vaikka paikallislehteen, vai kieltäydyttekö jos joku haluaa julkaista kuvanne lehdessä? Otetaanko lapsistanne kerhoissa, hoidossa ja koulussa ryhmäkuvia? Tunnetteko valokuvausliikkeen henkilökunnan ja kaikkien ryhmäkuvassa esiintyvien lasten vanhemmat niin hyvin, että voitte olla varmoja, ettei lapsestanne otettua kuvaa vain käytetä väärin?

Lähes kaikissa nettikaupoissa on mahdollista tilata "lahjaksi", samoin lehtiä. Eihän ne kamat sulle tule. Tuskin sä nyt ihmisenä niitä rikollisia tai hulluja kiinnostat vaan sun tyhmyys netissä...

Vierailija
16/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt miten se rikollinen näkee fb:ssä sen tuuletukseni thaimaan matkasta? Tilapäivitykseni näkee ainoastaan kaverini, jotka ovat siis kavereita myös IRL. Voidaanhan tuollaista asiaa hehkuttaa vaikka kaupan kassallakin. Miksi jälleen se fb-hehkutus on vaarallisempaa?

Ja jos tarkoitat, että fb:ssa joku hakkeroi minun tietojani, niin onpas melkoinen sattuma että tämä hakkeri tutkii juuri minun tietojani niiden tuhansien fb-profiilien joukosta juuri silloin, kun satun hehkuttamaan thaimaan matkaani. Tai että tämä hakkeri on etsinyt juuri minut kaverikseen feikkiprofiilillaan tuhansien profiilien joukosta vain kytätäkseen koska hehkutan thaimaan lomaani (jota muuten tuskin koskaan tulee). Jos nämä hakkerit ovat niin hiton nerokkaita ja näppäriä, luulisi olevan helpompiakin konsteja, kuin kytätä fb-päivityksiä. Menisivät vaikka töihin matkatoimistoon.

Vierailija
17/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt miten se rikollinen näkee fb:ssä sen tuuletukseni thaimaan matkasta? Tilapäivitykseni näkee ainoastaan kaverini, jotka ovat siis kavereita myös IRL. Voidaanhan tuollaista asiaa hehkuttaa vaikka kaupan kassallakin. Miksi jälleen se fb-hehkutus on vaarallisempaa?

Ja jos tarkoitat, että fb:ssa joku hakkeroi minun tietojani, niin onpas melkoinen sattuma että tämä hakkeri tutkii juuri minun tietojani niiden tuhansien fb-profiilien joukosta juuri silloin, kun satun hehkuttamaan thaimaan matkaani. Tai että tämä hakkeri on etsinyt juuri minut kaverikseen feikkiprofiilillaan tuhansien profiilien joukosta vain kytätäkseen koska hehkutan thaimaan lomaani (jota muuten tuskin koskaan tulee). Jos nämä hakkerit ovat niin hiton nerokkaita ja näppäriä, luulisi olevan helpompiakin konsteja, kuin kytätä fb-päivityksiä. Menisivät vaikka töihin matkatoimistoon.

Vierailija
18/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvästi täällä vastustavat Facebookia ne, jotka eivät tiedä mikä se on. Fb:ssä saa kertoa itsestään ihan mitä huvittaa/olla kertomatta. Kavereiksi saa valita kenet haluaa, vaikka pari parasta ystävää. Voit kirjautua Fb:hen vaikka nimimerkillä, jos koet sen tarpeelliseksi. Voit hyvin olla laittamatta osoitettasi (minun Fb-tutuillani ei ainakaan kenelläkään ole siellä osoitetta, eikä sille ole edes kohtaa). Mitään kuvaa ei tarvitse laittaa. Kuvat ja tekstit ja tiedot voi näyttää Fb-kavereille tai olla näyttämättä. Tietoja voi päivittää tai olla koskaan enää käymättä sivuillaan. Mitä ihmeen ongelmia jotkut tässä näkevät? Ja Fb-touhun voi lopettaa milloin vaan, eivät ne tiedot sinne jää!!

Ymmärrän hyvin, että jotkut eivät halua Facebook-touhuun mukaan, mutta tuota turvallisuusperustelua en ymmärrä ollenkaan.

Vierailija
19/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän niistä tulee tilausvahvistukset sähköpostiini ja laskutkin tulee kotiin. Äkkiäkös niistä näkee, mihin osoitteeseen ne tavarat menee ja jos joku ylimääräinen tilausvahvistus yhtäkkiä pompsahtaa sähköpostiini, niin kyllä otan yhteyttä jo siinä vaiheessa. Kuinka tyhmiä ne rikolliset oikein ovat?

Vierailija
20/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nyt sellainen simppeli juttu niille, jotka vaikka marmattavat ettei heitä haittaa, jos ositetiedot saa jostain ja vaan kavereita on liittänyt FB:n.

Mullakin on ihan työni puolesta useampi feikkitunnari naamakirjaan. Voi niitä hölmöjä, jotka isoon ääneen siellä hehkuttavat tyyliin: "Jee, ennää 3 päivää ja sitten me lähdetään 2 viikoksi Thaikkuihin!". Minä en sillä tiedolla mitään tee, mutta entäs sellainen rikollinen, joka on havainnut ne osamaksulla kämppää kannetut kodin viihde.elektroniikat yms?

Teen työkseni hommia netin tietoturvan parissa ja kyllä ihmetyttää ihmisten naiivius ja holtittomuus!

Ja näsäviisaille asiasta tietämättömille, tänne kirjoitan nyt nimettömänä. Jos joku oikein haluaa saada selville jotain tämän kirjoituksen takana olevasta ihmisestä, niin näkee korkeintaan koneelleni antaman nimen ja ip-osoitteen, joka on operaattorin proxystä ja jonka saan vaihdettua ihan niin usein kun haluan boottaamalla verkkoboxin. Jos en sitä itse boottaa, niin ip-osoite vaihtuu viimeistään 120h kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän