Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ole facebookissa turvallisuussyiden vuoksi?

Vierailija
26.02.2010 |

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikein ole turvallisuuskysymys, mutta vahva mielipiteeni. Mieheni on vielä jyrkemmin fb:tä vastaan, mutta hän työskenteleekin it-alalla ja tietää mitä kaikkea ihmisistä voi netistä kaivaa esiin.

Vierailija
62/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin keksiä, minkä vuoksi minä en laittaisi nimeäni ja kuvaani facebookiin... Jos vaikka joskus joutuisin johonkin dramaattiseen onnettomuuteen tai joutuisin muuten ilman omaa syytäni johonkin uutiskynnyksen ylittävään asiaan, voisin kuvitella, että joku paikkakunnan juorukello voisi linkittää facebook-kuvani heti jollekin keskustelupalstalle, ja käkättää ja hihkua tietävänsä, kuka siihen onnettomuuteen tms joutui. Sitten koko kaupunki/suomi/maailma saisi tietää kuka henkilö oli kyseessä. Ihan vain siksi, että olen joskus vuonna x laittanut nimeni ja kuvani nettiin. Nyt kun nimeäni ja kuvaani ei ole netissä, kukaan ei tämmöistä jäynää voi minulle tehdä. Saan olla incognito. toivottavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikein ole turvallisuuskysymys, mutta vahva mielipiteeni. Mieheni on vielä jyrkemmin fb:tä vastaan, mutta hän työskenteleekin it-alalla ja tietää mitä kaikkea ihmisistä voi netistä kaivaa esiin.

Juuri kaivelin netistä 1997 tekemiäni harjoitustehtäviä. En saa niitä verkosta millään pois. Tästä syystä en ole laittanut itsestäni verkkoon mitään sen jälkeen, kun avioliiton myötä sukunimeni vaihtui.

Vierailija
64/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain perähikiän kyläkaupan nettiarvonnasta viimeisen lohdutuspalkinnon, ja se juttu kummittelee netissä vielä vuosikymmenen jälkeenkin... olisi kiva saada se pois sieltä...

Vierailija
65/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän tietää jotain sellaista, mitä minä en vielä tiedä

Vierailija
66/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tahdo, että facebook pystyy profiloimaan jokaisen liikkeeni netissä ja mahdollisesti myymään musta tekemänsä profiilin kaupallisiin tarkoituksiin. Minusta netissä kerätyt tiedot voivat päätyä vääriin käsiin ja on helppo urkkia tietoja esim tekaistujen nettikauppaostosten tekoon, kun tietää minkälaisissa paikoissa henkilö pyöriin. Samoin salasanan urkinta on ihan liian helppoa, turhan moni käyttää samaa salasanaa useammassa paikassa.

En todellakaan kuvittele, että mussa on mitään kiinnostavaa tai erityistä, että joku henkilökohtaisesti alkaisi urkkia juuri minua, olisin vain uhri muiden joukossa. Muistelkaa vaikka alkuviikolla vääriin käsiin joutuneita pankkitietoja Helsinkiläisessä kaupassa. Se olisi voinut käydä juuri sinulle ja netissä...

Vierailija
67/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on ihan sama onko mun kuva netissä vai ei, jos joku siitä jotain kostuu niin antaa mennä. FB:tä käytän lähinnä yhteydenpitoon kavereiden kanssa, on erittäin kätevä siinä! Sensijaan mihkään ryhmiin en jaksa liittyä, enkä tee mitää testejä.. muutenkin on mielestäni ylihysteeristä tämä vouhotus fb:n vaarallisuudesta, kun samaan aikaan ihmiset kantaa paperinkeräykseen sanomalehtiään, joissa näkyy nimi ja osoite (yhtälailla näillä tiedoilla voi tehdä feikkitilauksia) tai jopa tiliotteita tai vanhoja veropapereita mistä näkyy tilinumerot ja henkilötunnuksetkin...

Vierailija
68/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on ihan sama onko mun kuva netissä vai ei, jos joku siitä jotain kostuu niin antaa mennä. FB:tä käytän lähinnä yhteydenpitoon kavereiden kanssa, on erittäin kätevä siinä! Sensijaan mihkään ryhmiin en jaksa liittyä, enkä tee mitää testejä.. muutenkin on mielestäni ylihysteeristä tämä vouhotus fb:n vaarallisuudesta, kun samaan aikaan ihmiset kantaa paperinkeräykseen sanomalehtiään, joissa näkyy nimi ja osoite (yhtälailla näillä tiedoilla voi tehdä feikkitilauksia) tai jopa tiliotteita tai vanhoja veropapereita mistä näkyy tilinumerot ja henkilötunnuksetkin...

herättävämpää on dyykata paperinkeräyslaatikoita kuin tracata sua netissä?

Vierailija
69/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tahdo, että facebook pystyy profiloimaan jokaisen liikkeeni netissä ja mahdollisesti myymään musta tekemänsä profiilin kaupallisiin tarkoituksiin. Minusta netissä kerätyt tiedot voivat päätyä vääriin käsiin ja on helppo urkkia tietoja esim tekaistujen nettikauppaostosten tekoon, kun tietää minkälaisissa paikoissa henkilö pyöriin. Samoin salasanan urkinta on ihan liian helppoa, turhan moni käyttää samaa salasanaa useammassa paikassa. En todellakaan kuvittele, että mussa on mitään kiinnostavaa tai erityistä, että joku henkilökohtaisesti alkaisi urkkia juuri minua, olisin vain uhri muiden joukossa. Muistelkaa vaikka alkuviikolla vääriin käsiin joutuneita pankkitietoja Helsinkiläisessä kaupassa. Se olisi voinut käydä juuri sinulle ja netissä...

en minä ainakaan ole laittanut pankkitietojani facebookiin. Miten se facebook tai joku hakkeri siellä sitten kerää tietoja, jos en itse niitä sinne laita? Kertokaa nyt tyhmälle.

Vierailija
70/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvästi täällä vastustavat Facebookia ne, jotka eivät tiedä mikä se on. Fb:ssä saa kertoa itsestään ihan mitä huvittaa/olla kertomatta. Kavereiksi saa valita kenet haluaa, vaikka pari parasta ystävää. Voit kirjautua Fb:hen vaikka nimimerkillä, jos koet sen tarpeelliseksi. Voit hyvin olla laittamatta osoitettasi (minun Fb-tutuillani ei ainakaan kenelläkään ole siellä osoitetta, eikä sille ole edes kohtaa). Mitään kuvaa ei tarvitse laittaa. Kuvat ja tekstit ja tiedot voi näyttää Fb-kavereille tai olla näyttämättä. Tietoja voi päivittää tai olla koskaan enää käymättä sivuillaan. Mitä ihmeen ongelmia jotkut tässä näkevät? Ja Fb-touhun voi lopettaa milloin vaan, eivät ne tiedot sinne jää!! Ymmärrän hyvin, että jotkut eivät halua Facebook-touhuun mukaan, mutta tuota turvallisuusperustelua en ymmärrä ollenkaan.

tulee, kun sen fb-tunnarin luot...

Minä reppana, joka tuon kirjoitin, en ole huomannut koneelleni tulleen yhtään mitään, Fb:ssa olen ollut vuoden. Mitä sinne olisi pitänyt tulla!? Mieheni on töissä tietoturva-alalla, ja hänkin on Fb:ssa.

Vierailija
71/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehdestä ja lippusesta ja lappusesta pois osoitetietoni. tiliotteita ei tulisi mieleenikään laittaa paperinkeräykseen.

Vierailija
72/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ei tietä, minkä mt-tapauksen ja häirikön saa kimppuunsa, jos tuote ei vastapuolta miellytäkään. siinä kun tulee antaneeksi osoitteensa tuiki tuntemattomalle ihmiselle.

Vierailija
73/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän osoitetietojanne ole siis myöskään noissa eniroissa sun muissa? Tietävätkö ystävänne ja esim työkaverinne missä asutte? Ettekö koskaan pidä esim syntymäpäiväjuhlia, jonka kutsuun laitatte osoitteenne? Tietävätkö naapurinne nimenne? Entä lukeeko postilaatikoissanne teidän nimi?

En vain ymmärrä miksi joku mielipuoli toiselta puolelta Suomea lähtisi vainoamaan minua ja jos lähtisi, eiköhän löytäisi minut ilman osoitetietojakin. Tietysti ymmärrän erityistapaukset, joissa oikeasti piilotellaan ja eletään maan alla, mutta suurin osa täälläkin kai elää ihan normaalia elämää.

Vierailija
74/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän osoitetietojanne ole siis myöskään noissa eniroissa sun muissa? Tietävätkö ystävänne ja esim työkaverinne missä asutte? Ettekö koskaan pidä esim syntymäpäiväjuhlia, jonka kutsuun laitatte osoitteenne? Tietävätkö naapurinne nimenne? Entä lukeeko postilaatikoissanne teidän nimi? En vain ymmärrä miksi joku mielipuoli toiselta puolelta Suomea lähtisi vainoamaan minua ja jos lähtisi, eiköhän löytäisi minut ilman osoitetietojakin. Tietysti ymmärrän erityistapaukset, joissa oikeasti piilotellaan ja eletään maan alla, mutta suurin osa täälläkin kai elää ihan normaalia elämää.

googlettaminen niin helppoa, että kuka tahansa toi sen tehdä tuosta vain

Vierailija
75/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän osoitetietojanne ole siis myöskään noissa eniroissa sun muissa? Tietävätkö ystävänne ja esim työkaverinne missä asutte? Ettekö koskaan pidä esim syntymäpäiväjuhlia, jonka kutsuun laitatte osoitteenne? Tietävätkö naapurinne nimenne? Entä lukeeko postilaatikoissanne teidän nimi? En vain ymmärrä miksi joku mielipuoli toiselta puolelta Suomea lähtisi vainoamaan minua ja jos lähtisi, eiköhän löytäisi minut ilman osoitetietojakin. Tietysti ymmärrän erityistapaukset, joissa oikeasti piilotellaan ja eletään maan alla, mutta suurin osa täälläkin kai elää ihan normaalia elämää.

miten tuo nyt liittyi viestiini? Kommenttini oli siis tarkoitettu noille, jotka sanovat, että repivät lehdistä osoitetiedot pois ja etteivät antaisi osoitetietojaan huutonetissä vieraalle ostajalle.

Vierailija
76/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuo nyt liittyi viestiini? Kommenttini oli siis tarkoitettu noille, jotka sanovat, että repivät lehdistä osoitetiedot pois ja etteivät antaisi osoitetietojaan huutonetissä vieraalle ostajalle.

Vierailija
77/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkin ihmettelen miten googlettaminen ja osoitetietojen salaaminen liittyy toisiinsa? Vaikka en laita nettiin osoitetietojani, ne saa ihan varmasti jostain muualta, jos tosissaan niitä tarvitsee. Siis tarkoitin sitä, että miten osoitetietojen pimittäminen tekee elämästäni yhtään turvallisempaa. Aika moni tietää kuitenkin missä asun ja sitä kautta pystyy päättelemään osoitteeni. Itsekin tiedän aika monen tutun osoitteen, enkä kyllä edes ymmärrä, mitä niillä tiedoilla voisin tehdä noin niinkuin pahantekomielessä.

Vierailija
78/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkin ihmettelen miten googlettaminen ja osoitetietojen salaaminen liittyy toisiinsa? Vaikka en laita nettiin osoitetietojani, ne saa ihan varmasti jostain muualta, jos tosissaan niitä tarvitsee. Siis tarkoitin sitä, että miten osoitetietojen pimittäminen tekee elämästäni yhtään turvallisempaa. Aika moni tietää kuitenkin missä asun ja sitä kautta pystyy päättelemään osoitteeni. Itsekin tiedän aika monen tutun osoitteen, enkä kyllä edes ymmärrä, mitä niillä tiedoilla voisin tehdä noin niinkuin pahantekomielessä.

ei tarvitse olla kuin kaupan kassa, niin kokemusta on, että kotiin on tullut häirikköpuheluita kun nimi on ollut kassakuitissa.

Vierailija
79/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro nyt oikeasti mitä pahaa niillä osoitetiedoilla voi tehdä, mitä muuten ei voisi tehdä. Häirikköpuheluja voi tulla, vaikkei ole nimeä kassakuitissa.

Vierailija
80/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on vielä jyrkemmin fb:tä vastaan, mutta hän työskenteleekin it-alalla ja tietää mitä kaikkea ihmisistä voi netistä kaivaa esiin.

itse en todellakaan laita mitään tietojani itsestäni mihinkään facebookiin tai mihinkään keskusteluryhmiin, en edes tänne. Ne hölmöt, jotka laittavat kuvansa tai jopa asuinpaikkatietojaan facebookiin, ovat jo saaneet kokea kaikenlaisia hankaluuksia. Suomen kokoisessa maassa ei ehkä vielä niin suuria, mutta esim. Britanniassa on varsinkin yksinhuoltajia joutunut väkivallan uhreiksi, jopa murhattu. Kaikenlaisia hullujahan maailmassa riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä