Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ole facebookissa turvallisuussyiden vuoksi?

Vierailija
26.02.2010 |

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai Suomessa asuessa olisi tällaista miettinyt, mutta täällä ulkomailla asuessa olen tullut enemmän tietoiseksi turvallisuusriskeistä. Ja olemme varovaisia myös muuten: verhot ikkunoiden edessä, kerrostalossa vartiointi ja turvakamerat 24h/vrk, vältämme rutiineita ja liikkumista samaa reittiä samaan kellonaikaan (täällä rikolliset opiskelevat uhrin liikkeet parin viikon ajan), ennen roskikseen heittoa revin huolella infoa sisältävät kuitit ja paperit, kävelemme harvoin kaduilla ja yleensä kipitämme suoraan autolle, autossa ensiksi lukitsemme ovet ja sitten vasta käynnistämme auton jne. Asumme Etelä-Amerikassa.

En asu minäkään Suomessa mutta onneksi maassa, jossa nyt ei noin tarvi pelätä.Itse asiassa meno tuntuu olevan rauhallisempaa kuin Suomessa.

Naamakirjaan ite menin pitkin hampain mutta sen kautta löytyi se elämän suurin onni :)

Jos netissä on liikkeellä, kaikki tulee tavalla tai toisella julkiseksi, jos niikseen on. Ei se naamakirjasta kiinni ole.

Vierailija
102/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, puhelinnumeroni on salainen ja olen kieltänyt osoitetietojeni luovutuksen.

Olenko vainoharhainen? En, mutta olen ollut suunnittelemassa useampaa datamining -palvelua, ja tullut siihen lopputulokseen, että antaa niiden elää julkista elämää, jotka tahtovat.

Minä en tahdo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole tarve levitellä elämääni muiden näkösälle.

Fb:n kautta levitetään nykyisin valtavia määriä erilaisia haittaohjelmia, kerätään tietoa jne. Ei kiinnosta.

Ja sitten sanotaan, että sen kautta on hyvä olla yhteyksissä. Eikös se kuitenkin rajoita yhteydenpitoa aika tavalla, jos pitää varoa, mitä kirjoittaa ja julkaisee siellä?

Vierailija
104/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne suojattujen profiilien kuvatkin:)

Mutta en tosiaan kerro sitä tässä julkisella palstalla, miten sen pystyy tekemään. Moni muukin on tehnyt kuulemma samalla tavalla ja päässyt katsomaan suljettuja albumeja, vaikka eivät itse ole facebookissa.

"it-osaajat" olivat pelkkiä feikkejä kaikki. Voin todellakin kertoa, että kunnolla suojattuihin fb-profiileihin ei pääse mitkään harrastelijahakkerit käsiksi. Toki ihmiset tekevät virheitä ja ovat huolimattomia suojauksen kanssa, myös toisten taggaamat kuvat sinusta voivat olla kansiossa, jonka näkyvyys on kaikille, mutta jos huolellisesti suojattuun profiiliin pääsee käsiksi, on kyseessä ollut fb:n oma bugi, jotka ovat kaikki korjattu heti kun ovat tulleet fb:n tietoon. Asiasta löytyy googlettamalla paljonkin.

Vierailija
105/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse kun tutut kertovat parhaimmat ja mehevimmät juorut.

Ihmiset kyllä avautuvat ihmeen avoimesti asioistaan siellä. Monta hauskaa juttua olen kuullut muiden kertomina.

Vierailija
106/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä suojatut profiilit? Kerro nyt edes, miten tiedät millaiset asetukset hakkeroimillasi profiileilla on, näkikö ne jostain. Ja kerro vielä se, oletko itse rekisteröitynyt ja olivatko nämä jotain kavereiden kavereita ja mistä edes keksit etsiä näitä suojattuja henkilöitä, tunnetko heidät vai keksitkö nimiä randomilla?

Vierailija
107/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuihisi tulisi vähän enemmän uskottavuutta, jos edes vähän raottaisit hämäräperäisiä touhujasi.

No, siinähän kattelet mun suojattua fbook-albumia, en siellä kyllä mitään ihmeellisiä salaisuuksia julkaisisikaan. Matkakohteiden arkkitehtuurikohteet ovat varmaan überkiinnostavia :) (Ja joo, kerron siitä lomamatkasta vasta jälkikäteen!)

Mutta en tosiaan kerro sitä tässä julkisella palstalla, miten sen pystyy tekemään. Moni muukin on tehnyt kuulemma samalla tavalla ja päässyt katsomaan suljettuja albumeja, vaikka eivät itse ole facebookissa.

"it-osaajat" olivat pelkkiä feikkejä kaikki. Voin todellakin kertoa, että kunnolla suojattuihin fb-profiileihin ei pääse mitkään harrastelijahakkerit käsiksi. Toki ihmiset tekevät virheitä ja ovat huolimattomia suojauksen kanssa, myös toisten taggaamat kuvat sinusta voivat olla kansiossa, jonka näkyvyys on kaikille, mutta jos huolellisesti suojattuun profiiliin pääsee käsiksi, on kyseessä ollut fb:n oma bugi, jotka ovat kaikki korjattu heti kun ovat tulleet fb:n tietoon. Asiasta löytyy googlettamalla paljonkin.

Vierailija
108/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt edes vastata, mistä tiedät millaiset asetukset noissa hakkeroimissasi kuvissa on?

Vierailija
109/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä vinksahtaneita tapauksia jotka eivät avaa ovea kun ovikello soi eivätkä vastaa puhelimeen jos numero ei ole tuttu...

ja kyllä silloinkin osa ihmisistä piti numeronsa salaisena häiriköiden varalta.

osa ihmisistä, ihan niin kuin nytkin nämä, jotka eivät kirjaudu fb:hen ja muutenkin elävät "salattua elämää". Mutta kukaan ei silloin puhelinluetteloaikana kyseenalaistanut puhelinluettelon käyttöä.

Vierailija
110/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vähän selvittelytyötä. Olet siis ladannut koneellesi helpon hakkerointiohjelman, jolla urpompikin pääsee käsiksi fb-profiileihin.

Suoraan sanottuna armottoman nöyrää! Kuinka joku voi olla noin idioottimainen stalkkaaja?

Oletko muuten ajatellut, mitä SINUN koneellesi tulee tuollaisten hämäräperäisten stalkkausohjelmien kautta?

Sitäpaitsi, Facebook sulkee koko ajan ovia näiden hakkerointiyritysten edessä. Bugeja korjataan. Menetelmäsi saattaa siis toimia tänään, muttei välttämättä huomenna.

Vierailija
111/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä vinksahtaneita tapauksia jotka eivät avaa ovea kun ovikello soi eivätkä vastaa puhelimeen jos numero ei ole tuttu...

ja kyllä silloinkin osa ihmisistä piti numeronsa salaisena häiriköiden varalta.

osa ihmisistä, ihan niin kuin nytkin nämä, jotka eivät kirjaudu fb:hen ja muutenkin elävät "salattua elämää". Mutta kukaan ei silloin puhelinluetteloaikana kyseenalaistanut puhelinluettelon käyttöä.

en minäkään vastaa outoihin numeroihin, mutta se on vain laiskuutta ja saamattomuutta, kun en jaksa änkätä lehtikauppiaiden kanssa, enkä ole saanut ajalliseksi tehdä sitä markkinointiestoa. En kuitenkaan pelkää pöpipäiden ja mafiosojen puheluita, vaan ihan niitä samperin lehtikauppiaita. :D

Vierailija
112/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin, että en ole mitään hakkeroinut. Ihan googlen kautta aloitin hakemisen ja sattumalta näitä juttuja pääsin katsomaan. Kun sen huomasin, päätin kokeilla muutamaa tuttua ja kas, albumit aukesi ja sieltä näin heidän kuviaan kesäreissuista yms.

Ja jälkeen päin kun tuli puhetta erään tutun kanssa, joka on tässä fb.ssä niin kuulin, että kaksi näistä, joiden kuvia katsoin, on piilottanut profiilin niin, että sitä ei löydy edes haulla.

Näin yksinkertaista se oli.

Tein vähän selvittelytyötä. Olet siis ladannut koneellesi helpon hakkerointiohjelman, jolla urpompikin pääsee käsiksi fb-profiileihin.

Suoraan sanottuna armottoman nöyrää! Kuinka joku voi olla noin idioottimainen stalkkaaja?

Oletko muuten ajatellut, mitä SINUN koneellesi tulee tuollaisten hämäräperäisten stalkkausohjelmien kautta?

Sitäpaitsi, Facebook sulkee koko ajan ovia näiden hakkerointiyritysten edessä. Bugeja korjataan. Menetelmäsi saattaa siis toimia tänään, muttei välttämättä huomenna.

Vierailija
113/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jälkeen päin kuulin, että kaksi näistä on kuulemma suojattu niin, ettei edes fb.n haulla löydy heitä. Heidät voi kutsua ystäviksi vain sillä tavalla, että he itse ilmoittavat haluavansa ja olemassaolonsa.

Profiilit on kuulemma suojattu ja albumit myös suljettu ja pitäisi näkyä vain ystäville.

mitkä suojatut profiilit? Kerro nyt edes, miten tiedät millaiset asetukset hakkeroimillasi profiileilla on, näkikö ne jostain. Ja kerro vielä se, oletko itse rekisteröitynyt ja olivatko nämä jotain kavereiden kavereita ja mistä edes keksit etsiä näitä suojattuja henkilöitä, tunnetko heidät vai keksitkö nimiä randomilla?

Vierailija
114/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tiedät, mitkä asetukset olivat tuolla hakkerointihetkellä juuri näillä kuvilla?

Vierailija
115/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten profiileja ja kuvia ilman mitään ohjelmaa tai muuta vippaskonstia.

Tiedän niiden olleen suljettuna, koska samaan aikaan oli tuttuja fb.ssä ja olen kysellyt tätä ja ihmettelin heille, miten tämä on mahdollista. He tarkistivat kyseisten ihmisten pfofiilit, seinät ja albumit ja ne olivat suljettuja.

Keksin vain keinon, miten se on mahdollista. Nyt sen tietää moni muukin.

siis tiedät, mitkä asetukset olivat tuolla hakkerointihetkellä juuri näillä kuvilla?

Vierailija
116/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jälkeen päin kuulin, että kaksi näistä on kuulemma suojattu niin, ettei edes fb.n haulla löydy heitä. Heidät voi kutsua ystäviksi vain sillä tavalla, että he itse ilmoittavat haluavansa ja olemassaolonsa. Profiilit on kuulemma suojattu ja albumit myös suljettu ja pitäisi näkyä vain ystäville.

Siis nämä ihmiset ovat tehneet jotain väärin, eivätkä ole suojanneet profiiliaan kuten heillä oli tarkoitus. Esim. taannoin Fb kysyi, hyväksyykö käyttäjä uudet asetukset. Jos siihen epähuomiossa vastasi kyllä, tuli koko profiili näkyviin.

Vierailija
117/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi oikeasti kiinnostaa, koska kokeilin googlettaa oman nimeni ja sitä kautta näkyy fb-profiilista tasan se profiilikuva ja luettelo kavereistani. En edes pääse tuosta sivulta mihinkään, kun aina vaatii rekisteröitymisen, vaikka mistä klikkaa.

Oletko varma, että nuo kuvat ovat juuri kyseisen henkilön itse laittamia kuvia, eikä hänen kavereidensa laittamia?

Vierailija
118/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsokaa nyt ensin asetuksista että vaikka on salainen profiili niin valokuva-asetuksissa voi olla että ne näkyy kaikille. kannattaisi ensin selvittää miten ja mitä kaikkea näkyy ennen kuin levittää kaiken nettiin. Ja jokainen pystyy ne asetukset tekemään itse siellä facebookissa. jos ei tämän vertaa osaa itse tehdä niin kannattaisiko oikeasti pysyä pois sieltä naamakirjasta?

Vierailija
119/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiilit ja albumit oli suojattu vai suljettu tai mitä se nyt oikealla nimellä on.

Niitä ei päässyt noin vain katsomaan. Mutta itse pääsin katsomaan kuvat noin vain. Ja ilman, että katsotut itse tiesivät, että niitä katsoo ulkopuolisetkin. Ja ilman, että itse olen kirjautunut facebookkiin. Ja ilman, että nämä ihmiset tietää minun käyneet heidän profiileissaan.

Tarkistin asian muutamalta tutulta, jotka on fb.ssä. He tarkistivat, että onko tosiaaan nämä profiilit piilossa ja aukeavatko kaikille ja onko seinät auki ja albumit auki. Ei olleet. Samalla myös tarkistivat omat asetukset, koska pääsin katsomaan heidänkin kuviaan, vaikka en ollut fb.ssä.

Toki ilmoitin tästä vain ystävilleni. En välittänyt ilmoittaa muille. Mutta ystävilleni halusin ilmoittaa siksi, että eivät kovin henkilökohtaista levittäisi. Tietoturva nimittäin ei pidä fb.ssä.

Siitä en ota vastuuta, mitä ystäväni tekevät tiedolla, miten sen tein.

Vierailija
120/161 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aukenivatko nuo kuvat sinulle siinä fb-näkymässä, vaikket ollut kirjautunut, vai jossain muussa muodossa? Ei ymmärrä ei..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi