Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät ole facebookissa turvallisuussyiden vuoksi?

Vierailija
26.02.2010 |

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ymmärtäisin, että fbookin ulkopuolelta on erinomaisen hankalaa päästä ihmisten kuviin käsiksi, ellei nyt ole joku nerokas hakkeri.

Feikkiprofiililla taas saattaa päästä kuviin, vaikka ne olisi salattujakin, sen uskon. Siksipä mitään arkaluontoisia kuvia ei siellä kannata julkaista.

Jossain vaiheessa joku kai puhui GOOGLESTA ja hakukoneiden suoltamasta fbook-tiedosta. Sitä voi kontrolloida, uskon mä.

t. 68

Mutta mitä syytä minulla olisi valehdella? Se nyt vain on mahdollista ja moni muukin, mitä ette aina huomaa.

Googletitko kyseisten henkilöiden nimet ja sitten tutkit kuvat fbook-linkin kautta?

Mun profiili ei kyllä todellakaan tule esiin google-hauissa, koska olen tällaisen asetuksen profiiliini pannut. Olen myös testannut asian googlettamalla nimeni, monesti.

Vai pääsitkö käsiksi profiileihin toisten, suojaamattomien kautta?

EI voi saada irti mitään fbook-tietoja musta, sillä olen suojannut profiilini asianmukaisesti! Tyhmiä ovat ne, jotka eivät niin tee.

myös ne suojattujen profiilien kuvat.

Niin ja en ole facebookissa itse. Mutta kuvat näin hyvin monelta suojatulta. Jopa sellaiselta, joka on suojannut itsensä niin hyvin, että edes haulla ei löydä häntä. Mutta tiedän hänen siellä olevan, joten etsin hänen valokuva-albuminsa ja kävin katsomassa perheen ja lasten kuvat.

Ihan nyt sellainen simppeli juttu niille, jotka vaikka marmattavat ettei heitä haittaa, jos ositetiedot saa jostain ja vaan kavereita on liittänyt FB:n.

Mullakin on ihan työni puolesta useampi feikkitunnari naamakirjaan. Voi niitä hölmöjä, jotka isoon ääneen siellä hehkuttavat tyyliin: "Jee, ennää 3 päivää ja sitten me lähdetään 2 viikoksi Thaikkuihin!". Minä en sillä tiedolla mitään tee, mutta entäs sellainen rikollinen, joka on havainnut ne osamaksulla kämppää kannetut kodin viihde.elektroniikat yms?

Teen työkseni hommia netin tietoturvan parissa ja kyllä ihmetyttää ihmisten naiivius ja holtittomuus!

Ja näsäviisaille asiasta tietämättömille, tänne kirjoitan nyt nimettömänä. Jos joku oikein haluaa saada selville jotain tämän kirjoituksen takana olevasta ihmisestä, niin näkee korkeintaan koneelleni antaman nimen ja ip-osoitteen, joka on operaattorin proxystä ja jonka saan vaihdettua ihan niin usein kun haluan boottaamalla verkkoboxin. Jos en sitä itse boottaa, niin ip-osoite vaihtuu viimeistään 120h kuluttua.

Vierailija
22/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvästi täällä vastustavat Facebookia ne, jotka eivät tiedä mikä se on. Fb:ssä saa kertoa itsestään ihan mitä huvittaa/olla kertomatta. Kavereiksi saa valita kenet haluaa, vaikka pari parasta ystävää. Voit kirjautua Fb:hen vaikka nimimerkillä, jos koet sen tarpeelliseksi. Voit hyvin olla laittamatta osoitettasi (minun Fb-tutuillani ei ainakaan kenelläkään ole siellä osoitetta, eikä sille ole edes kohtaa). Mitään kuvaa ei tarvitse laittaa. Kuvat ja tekstit ja tiedot voi näyttää Fb-kavereille tai olla näyttämättä. Tietoja voi päivittää tai olla koskaan enää käymättä sivuillaan. Mitä ihmeen ongelmia jotkut tässä näkevät? Ja Fb-touhun voi lopettaa milloin vaan, eivät ne tiedot sinne jää!!

Ymmärrän hyvin, että jotkut eivät halua Facebook-touhuun mukaan, mutta tuota turvallisuusperustelua en ymmärrä ollenkaan.

tulee, kun sen fb-tunnarin luot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän niistä tulee tilausvahvistukset sähköpostiini ja laskutkin tulee kotiin. Äkkiäkös niistä näkee, mihin osoitteeseen ne tavarat menee ja jos joku ylimääräinen tilausvahvistus yhtäkkiä pompsahtaa sähköpostiini, niin kyllä otan yhteyttä jo siinä vaiheessa. Kuinka tyhmiä ne rikolliset oikein ovat?

sähköpostiosoitteeseen. Kyllä sen rikaollisen neropattia sen verran kutittaa, ettei sun omaa mailiosoitetta siihen laita.

Vierailija
24/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastasit taas vain yhteen kysymykseen. Vastaisitko vielä noihin muihinkin. Kyttääkö joku tosiaan yötä päivää tuhansien ihmisten fb-päivityksiä vain odottaakseen tilaisuutta käynnistää pakun ja lähteä ryöstöretkelle. Luulisi olevan helpompiakin tapoja. Ja varsinkin kun miettii, että nämä ylläpitäjät melko todennäköisesti asuvat aika kaukana ja tästä keikasta eivätä kovin paljon edes nettoaisi.

Tiedän kyllä että kaikki on mahdollista, mutta ovatko rikolliset tosiaan noin tyhmiä? Minä ainakin keksin monia muita paljon tehokkaampia ja järkevämpiä keinoja, miten saa selville onko joku kotona vai ei, esim soittamalla ovikelloa.

Vierailija
25/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et usko, niin et usko. Turhaa mun on sulle vääntää.

Mahtaa olla tosiaan tehokasta ja huomaamatonta ajella pitkin maakuntaa pimpottelemassa ovikelloja...

Vierailija
26/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä mun koneelle tulee, jos luon fb-tunnarin?

Voi kun säkin reppana tietäsit mitä kaikkea sun koneelle tulee, kun sen fb-tunnarin luot...

Vierailija
27/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et usko, niin et usko. Turhaa mun on sulle vääntää. Mahtaa olla tosiaan tehokasta ja huomaamatonta ajella pitkin maakuntaa pimpottelemassa ovikelloja...

ei sen huomaamattomampaa ja tehokkaampaa, kuin mennä fb-päivityksen vuoksi 400 kilometrin päähän ryöstösaaliin toivossa ja huomata, että paikalla ovatkin lapset ja isovanhemmat.

Jos olen tyhmä, kun en ymmärrä, miten se kuva fb:ssä tai thaimaan matkan hehkutus kavereille on niin äärettömän vaarallista, luulisi olevan helppo vastata näihin kysymyksiin.

Vierailija
28/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo kaikki tavat fb:n omiin bugeihin? Onhan niitä ollut, mutta niitä on myös fiksattu sitä mukaan kun on tullut tietoon.

Mutta mitä syytä minulla olisi valehdella? Se nyt vain on mahdollista ja moni muukin, mitä ette aina huomaa.

Googletitko kyseisten henkilöiden nimet ja sitten tutkit kuvat fbook-linkin kautta?

Mun profiili ei kyllä todellakaan tule esiin google-hauissa, koska olen tällaisen asetuksen profiiliini pannut. Olen myös testannut asian googlettamalla nimeni, monesti.

Vai pääsitkö käsiksi profiileihin toisten, suojaamattomien kautta?

EI voi saada irti mitään fbook-tietoja musta, sillä olen suojannut profiilini asianmukaisesti! Tyhmiä ovat ne, jotka eivät niin tee.

myös ne suojattujen profiilien kuvat.

Niin ja en ole facebookissa itse. Mutta kuvat näin hyvin monelta suojatulta. Jopa sellaiselta, joka on suojannut itsensä niin hyvin, että edes haulla ei löydä häntä. Mutta tiedän hänen siellä olevan, joten etsin hänen valokuva-albuminsa ja kävin katsomassa perheen ja lasten kuvat.

Ihan nyt sellainen simppeli juttu niille, jotka vaikka marmattavat ettei heitä haittaa, jos ositetiedot saa jostain ja vaan kavereita on liittänyt FB:n.

Mullakin on ihan työni puolesta useampi feikkitunnari naamakirjaan. Voi niitä hölmöjä, jotka isoon ääneen siellä hehkuttavat tyyliin: "Jee, ennää 3 päivää ja sitten me lähdetään 2 viikoksi Thaikkuihin!". Minä en sillä tiedolla mitään tee, mutta entäs sellainen rikollinen, joka on havainnut ne osamaksulla kämppää kannetut kodin viihde.elektroniikat yms?

Teen työkseni hommia netin tietoturvan parissa ja kyllä ihmetyttää ihmisten naiivius ja holtittomuus!

Ja näsäviisaille asiasta tietämättömille, tänne kirjoitan nyt nimettömänä. Jos joku oikein haluaa saada selville jotain tämän kirjoituksen takana olevasta ihmisestä, niin näkee korkeintaan koneelleni antaman nimen ja ip-osoitteen, joka on operaattorin proxystä ja jonka saan vaihdettua ihan niin usein kun haluan boottaamalla verkkoboxin. Jos en sitä itse boottaa, niin ip-osoite vaihtuu viimeistään 120h kuluttua.

Vierailija
29/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän niistä tulee tilausvahvistukset sähköpostiini ja laskutkin tulee kotiin. Äkkiäkös niistä näkee, mihin osoitteeseen ne tavarat menee ja jos joku ylimääräinen tilausvahvistus yhtäkkiä pompsahtaa sähköpostiini, niin kyllä otan yhteyttä jo siinä vaiheessa. Kuinka tyhmiä ne rikolliset oikein ovat?

sähköpostiosoitteeseen. Kyllä sen rikaollisen neropattia sen verran kutittaa, ettei sun omaa mailiosoitetta siihen laita.

se laskuhan minulle kuitenkin tulee vai kuinka? Ja siinä kai näkyy osoite, johon on tavarat toimitettu?

Vierailija
30/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttäviä nämä it-alan "osaajat", jotka päivittelevät ihmisten tyhmyyttä ja reppanuutta, mutteivät suostu jakamaan hallussaan olevaa ymmärrystä. Ihan niin kuin se olisi jotain salatiedettä. Eikö juuri sillä tavalla tietoturvaa saataisi parannettua, että ihmisiä valistettaisiin asioista?

Jos kerran Facebookin yksityisyystietojen tarkka lukeminen, suojaaminen ja kontrollointi ei auta, niin mitä sitten pitäisi tehdä? Kuitenkin haluaisin kyseistä yhteisöpalvelua käyttää.

että mitä mun koneelle tulee, jos luon fb-tunnarin?

Voi kun säkin reppana tietäsit mitä kaikkea sun koneelle tulee, kun sen fb-tunnarin luot...

Vierailija
31/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin asiantuntijalle ja ajaa pois? Mua olisi kiinnostanut!

Vierailija
32/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tarkoitat turvallisuussyillä? Miten fb:ssa oleminen uhkaa turvallisuutta?

Vierailija
33/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toinenkin asiantuntija, joka mielenkiinnolla odottaa tämän alkuperäisen fb-velhon vastausta...

jollekin asiantuntijalle ja ajaa pois? Mua olisi kiinnostanut!

Vierailija
34/161 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoja edes antaa?

Vierailija
35/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran Facebookin yksityisyystietojen tarkka lukeminen, suojaaminen ja kontrollointi ei auta, niin mitä sitten pitäisi tehdä? Kuitenkin haluaisin kyseistä yhteisöpalvelua käyttää.

mutta kun niitä ei saa missään tapauksessa käyttää, kun kaikki maailman mafiosot saavat selville minkä näköinen olet ja missä asut, niin tottakai he tekevät kaikkensa, että saavat pilattua juuri sinun elämäsi. Auta armias, jos kerrot fb:ssä meneväsi vessaan, ne lykkäävät viemäriisi sellaisen alligaattorin, ettet ole ennen nähnyt. Äläkä vain kerro fb:ssä katsovasi olympialätkää, he saavat Leijonat häviämään. Huhuu!!!

Vierailija
36/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päänaukomista se on, jos oikeasti ei ymmärrä mikä ongelma tuossa fb:ssä on? Onhan niitä ongelmia, jos kaikesta niitä haluaa kaivaa, mutta miten fb on sen ongelmallisempi ja vaarallisempi kuin ne lapsen koulukuvat.

Vierailija
37/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työnantajatkin käyvät tarkistamassa fb:stä henkilöiden profiileja valintavaiheess. Jos annat fb:ssä itsestäsi hölmön kuvan se voi koitua myös tuolla rintamalla sinulle kohtalokkaaksi. Tästä oli myös juttua puolivuotta sitten iltiksessä.

Itselläni ei ole profiilia fb:ssä eikä myös koskaan tule olemaan.

Vierailija
38/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen vanhaan ihmisten nimet, puhelinnumerot ja osoitteet olivat ihan puhelinluettelossa! Usein oli ammattikin.

Vierailija
39/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten uskaltaisi laittaa mitään tietoja nettiin, ettei pahikset jäljitä meidän perhettä.

Vierailija
40/161 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työnantajatkin käyvät tarkistamassa fb:stä henkilöiden profiileja valintavaiheess. Jos annat fb:ssä itsestäsi hölmön kuvan se voi koitua myös tuolla rintamalla sinulle kohtalokkaaksi. Tästä oli myös juttua puolivuotta sitten iltiksessä. Itselläni ei ole profiilia fb:ssä eikä myös koskaan tule olemaan.

taas kerran, miten se työnantaja pääsee sinne minun profiiliini? Ja toisekseen miksi profiilini antaisi hölmön kuvan? Sehän on sitten ihan oikeaa hölmöyttä, jos ei ole suojannut profiiliaan ja hölmöilee fb:ssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi