Miksi alasti nukkuminen on ällöä?
Muistaakseni siinä lakananvaihtoketjussa joku mainitsi alasti nukkumisen olevan ällöä, ja joku toinen halusi tietää miksi. Vastausta ei tainnut tulla. Minäkin haluaisin tietää miksi alasti nukkuminen on joistaan ällöttävää.
Sana on vapaa!
Kommentit (96)
Meillä on mieskin alkanut nukkumaan nakkena vaikka liki 20 vuotta piti tiukasti kalsarit jalassa yölläkin.
niin kauan kunnes lapsilta tarttui kihomadot. Sen jälkeen ei olla nukuttu alasti. Miehen kanssa nukuttiin monta vuotta ilman vaatteita, nyt ei enää pysty. Seksiä oli kyllä enemmän kun ilman vaatteita nukuttiin.. Toisaalta, vanhempi muksukin tulee nykyään joka yö meidän viereen nukkumaan, kivampi olla jotain päällä kun tuo pyörii ja potkii ties mihin.
nukuin paksut verkkarit, pitkähihainen paita + fleece ja villasukat päällä... no, meillä vanhassa kerrostaloasunnossa on aika vetoisaa. Kesällä nukun lyhythihaisella ja pikkareilla, on minusta mukavampi, kun lapset tulee siihen:-) Ja, en myöskään halua, että mieheni näkee minusta yhtään mitään - kun ei kerran (häntä) kiinnosta, niin haluan peittää kaiken!
Kahdet päällikkäiset lakanat ja alkkarit, niin ei ällötä
Likaista. Kahdet päällikkäiset lakanat ja alkkarit, niin ei ällötä
Tarkenna vähän!
ihon oman rasvan ja lian läpi nopeesti patjaan asti.
Kikkelistä voi tulla nestettä.
kiva olla jossain valkovuotoisissa lakanoissa, ja hyi jos vielä lapsetkin samassa sängyssä.
Mua häiritsee ihan hirmuisesti kaikki vaatteet yöllä. Ne kiertyy ympärille, puristaa ja kiristää. Nautinnollisempaa nukkua ilman. =)
En tosiaan halua herätä niin että lapsen käsi/jalka jomman kumman haarovälissä :P
Vähintään housut on jalassa niin mulla kuin miehellä.
Niin ja kyllä meillä lapset tulee silti viereen välillä. Ei alastomuuden tarvitse olla aina merkki seksistä. Itseasiassa en osaa nähdä alastomuutta mitenkään seksikkäänä. Saunassa ollaan alasti jatkuvasti koko perhe yhdessä ja kyllä se alastomuus on luonnollista. Ei pieni lapsi osaa ajatella asiaa muuna, kuin että nyt ollaan alasti. Teini onkin sitten jo ihan eri juttu... Ei se, että ollaan alasti, tarkoita aina sitä, että nyt tarvii harrastaa seksiä.
ja valupimppejä ja -kikkeleitä te oikein olette? Tottahan niihin peittoihin, tyynyihin ja petareihin nyt jotain tulee, mutta mä pesen niitä välillä! Mun mies on todellinen talitiainen, mutta hänellä kyllä rasvoittuu huomattavasti vain tyyny, jonka takia käytänkin hänellä kahta tyynyliinaa. Peitto ei ehdi rasvoittua (ainakaan niin että sitä huomais, siis haistaisi tai tuntisi) vaikka pesen vain noin kerran vuodessa, kun vaihdan kesäpeiton talvipeittoon tai toisinpäin.
Vai onko kysymys siitä, että eritteet pelottaa? Tää nykyajan hygieniakohkaus! Eritteet kuuluu elämään! Ei niissä tarvitse kylpeä, mutta ne pitäisi hyväksyä!
Ps. Mulle on sama, miten joku nukkuu. alasti vai pilkkihaalarissa, mutta tuo iik iik ällöö -mentaliteetti oudoksuttaa.
mutta en todellakan halua, että sitä olisi vaikkapa oman lapsen hiuksissa.
Mä olen nukkunut tähän asti alasti, mut nyt yritän opetella nukkumaan pyjama päällä kun lapsi on kasvanut. Tää on kauheaa. :( Ensiksikin yöllä tulee kuuma ja aamulla herää aivan nestehukassa ja pöpperössä. Alasti nukkuessa olo oli herätessä aivan erilainen. Toisekseen ääreisverenkierto on huonontunut, nyt palelee pakkasella varpaita ja sormia. Mut kaikkein kurjinta on se, että mulla on nykyään aina valkovuotoa koska paikat ei saa tuulettua. Tätä ennen ei ollut koskaan, ei hiivaa eikä samanlaista vuotoa. Mitään tulehduksia ei ole, vaan tää on kuulemma normaalia naisille. Ei todellakaan ole! Naisella ei kuulu olla jatkuvasti vuotoa, ainakaan mulla ei tähän mennessä ole ollut.
Mä kokeilin myös pitkää yöpaitaa, niin etten ois pitänyt pikkareita, mut eihän se päällä voi nukkua, sehän kiertyy heti hankalasti ympärille kun vähän kääntää kylkeä. Ihminen on tarkoitettu nukkumaan alasti...tai ainakin niin on paljon mukavampaa. ;)
älä vie valkkaria sänkyyn! meillä viinit juodaan sivistyneesti oleskeluhuoneessa. ;)
No jos ne lapset on syntynytkin naisen nesteistä niin ei ne tod.näk hirveän vaarallista ole kuivuneena plänttinä lakanassa...vai onko monillakin tapana nuoleskella lakanoita?
minä alan ymmärtää tätä aamuin illoin suihkussa käymistä, jos tosiaan yöt pyöritään alasti niissä eritteissä.
ja on muutenkin ällöä painaa poski tai suu lakanaan, johon on valunut siittiöitä tai valkkaria tai mihin on hangattu peräaukkoa! tai kiveksiä. lakanat voi olla täynnä häppäreitä ja ne tarttuu lapsiin...hyiiii.. mieluummin nukutaan alushousut jalassa!
ja on muutenkin ällöä painaa poski tai suu lakanaan, johon on valunut siittiöitä tai valkkaria tai mihin on hangattu peräaukkoa! tai kiveksiä. lakanat voi olla täynnä häppäreitä ja ne tarttuu lapsiin...hyiiii.. mieluummin nukutaan alushousut jalassa!
Pitäisköhän alkaa kehittelemään hygieniahaalareita lapsille? Siis sellaisia, joissa lapsi pysyy koko ajan hygieenissessä ympäristössä, riippumatta siitä, mitä ulkopuolella tapahtuu? AV:n hygieniafriikeille varmaan menisi kaupaksi.
Ihmiset eritteet ei ole myrkkyä, eivätkä ne ole mitenkään moraalittomia. Ainoa kauhea asia tuossa on se ajatus, että lapsi voi joutua koskemaan samaa pintaa kuin - gosh -kives! (Toisilla lapsilla tosin on itselläänkin kivekset - hyi! - tai jopa peräaukko - yök!), mitään todellista uhkaa ei ole.
Mulle on edelleen täysin sama, miten vaatetettuna tai -tamattomana kukin tahtoo nukkua yönsä, mutta haastaisin teidät hieman pohtimaan noita ajatuksianne. Ihmisen eritteet sekä lisääntymiseen ja /tai ulostamiseen tarkoitut kehonosat tai niillä kontaminoitujen pintojen koskettaminen kuuluu ihmiselmään. Sitä ei voi välttää. Miksi siis ajatella sitä ja luoda kaikenlaisia varotoimia?
kun nukun usein alasti, eikä se ainakaan miehen mielestä ällöä ole ;)
Kun kyllähän ne lakanat (ainakin meillä) vaihdetaan suht' usein.