Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eduskunta hyväksyi alkoholin kotiinkuljetusta ja etämyyntiä koskevan lain.

Vierailija
23.06.2026 |

Onks nyt kliffaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alko voi jatkossa olla auki sunnuntaisin

Vierailija
2/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kauhea juoppo enkä näe tässä kuin ongelmia. 

Kaupoissa sentään useimmiten on esim vartijat, miten käy kun wolt-kuski haluaa känniseltä suomiukolta henkkarit? 

Entä kun talossa on lapsia? 

Eikös woltista saa klarnalla, nyt voi velkaantua lisää? 

 

Sairauspoissaolot ja väkivalta tulee lisääntymään, poliisille ja terveydenhuollolle lisää tehtävää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltille ja sen ul kk ari suhareille hyvä uutinen.

Vierailija
4/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi repii pelihousunsa hah.

Vierailija
5/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on vakava sairaus ja koskettaa ei vain potilas vaan myös läheisiä, puolisoita, lapsia jne.

Alkoholisteja on kaikkialla.

 

Todella huono päätös.

Vierailija
6/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuo spurgun homma sen verran raskas ja vaativa että tuskin kukaan rupeaa sen takia että saa kaljansa helpommin.

tuskin kukaan myöskään urakseen valinnut koska saa juomaa helposti.

tämän kun vielä lainsäätäjät tajuaisivat -varsinkin se uskisosasto...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ennen vastustanut kaikkea holhousta mutta ilmeisesti on ihmisiä joille se alkon tai lähikaupan myyjän kohtaaminen on jonkinlainen kurissa pitävä voima.

Vierailija
8/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti hyvä päätös. Nyt voitaisiin vielä alentaa veroja, laillistaa huumeet ja veloittaa aikuisten terveydenhuoltopalveluista kustannusten mukainen hinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ennen vastustanut kaikkea holhousta mutta ilmeisesti on ihmisiä joille se alkon tai lähikaupan myyjän kohtaaminen on jonkinlainen kurissa pitävä voima.

"mieluummin helposti tekevä ei pysty tekemään vaikeasti" - näinkö tarkoitit?

Vierailija
10/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo lisää alkoholinkulutusta pätkääkään.

Muistan joitain vuosia sitten kun ruokakauppoihin tuli neloskaljat ja -lonkerot. "Asiantuntijoiden" mukaan sen piti lisätä alkoholismia mutta todellisuudessa se ei vaikuttanut mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt on alkoholin hankkiminen niin helppoa että kaikki joilla riittää fyrkka ja on halua voivat alkaa täys alkkiksiksi.

Silti...kaikki eivät ole?

Joten, miksi saamisen helppoutta perustellaan sillä että "kaikki alkavat sikailemaan"?

Ei kohtuujuoja ala kohtuuttomaksi vain koska pystyisi.

Vierailija
12/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo nyt on alkoholin hankkiminen niin helppoa että kaikki joilla riittää fyrkka ja on halua voivat alkaa täys alkkiksiksi.

Silti...kaikki eivät ole?

Joten, miksi saamisen helppoutta perustellaan sillä että "kaikki alkavat sikailemaan"?

Ei kohtuujuoja ala kohtuuttomaksi vain koska pystyisi.

siis helppouden vastustamista. Hupsis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 prossan viinit on kätevä ostaa kaupasta. En tarvi väkevämpiä, joten Alko saa olla auki miten tahansa. 

Vierailija
14/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta haluaa, että kansa on vuorokaudet ja viikot ympäri liian päissään tajutakseen, miten hyvinvointiyhteiskuntaa koko ajan romutetaan. Tällaiset muutokset kyllä etenee hallituksessa ja eduskunnassa nopeasti.

 

Alkot voivat jatkossa olla auki vuoden jokaisena päivänä kello 9–21.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 prossan viinit on kätevä ostaa kaupasta. En tarvi väkevämpiä, joten Alko saa olla auki miten tahansa. 

Koska viininjuoja on monesti tarkka ja valikoiva suosikkiviiniensä maun suhteen,niin houkuttaneeko vesiohenteinen uskisversio paljonkin?

Vierailija
16/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tästä seuraa.Meille ei tartte kotiinkuljetaa mitään alkoja.Huvittuneena ja tietysti huolestuneena voi jäädä seuraamaan mitä käy.Juopon ei tartte poistuu kotiinsa kun viinat tuodaan ovelle???tätäkö se on.No työllistää hoitohklökuntaa,Laitoksia,kuntoutusta..jne Tässä on pakko olla jotain negaakin..

Vierailija
17/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eduskunta haluaa, että kansa on vuorokaudet ja viikot ympäri liian päissään tajutakseen, miten hyvinvointiyhteiskuntaa koko ajan romutetaan. Tällaiset muutokset kyllä etenee hallituksessa ja eduskunnassa nopeasti.

 

Alkot voivat jatkossa olla auki vuoden jokaisena päivänä kello 9–21.

nytkö ei siis ole juoppoja, kun ei ole kaupat jatkuvasti auki?

Vierailija
18/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta rahaa ajattelee,keksisin kaksikin asiaa mikä rahaa toisi ,ehkä kolmekin.Mutta niin negaa se olisi..epähyväksyttävää.Suonessa juodaan jo nyt liikaa,juhlapyhiä piisaa.

Vierailija
19/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös, saadaan juoman tarpeessa olevat rattijuopot pois liikenteestä. Ei se viina juomalla lopu.

Vierailija
20/22 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kauhea juoppo enkä näe tässä kuin ongelmia. 

Kaupoissa sentään useimmiten on esim vartijat, miten käy kun wolt-kuski haluaa känniseltä suomiukolta henkkarit? 

Entä kun talossa on lapsia? 

Eikös woltista saa klarnalla, nyt voi velkaantua lisää? 

 

Sairauspoissaolot ja väkivalta tulee lisääntymään, poliisille ja terveydenhuollolle lisää tehtävää. 

Ei se kuski saa sulle juopolle antaa niitä juomia jos olet päissäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan