Eduskunta hyväksyi alkoholin kotiinkuljetusta ja etämyyntiä koskevan lain.
Kommentit (22)
Oon kauhea juoppo enkä näe tässä kuin ongelmia.
Kaupoissa sentään useimmiten on esim vartijat, miten käy kun wolt-kuski haluaa känniseltä suomiukolta henkkarit?
Entä kun talossa on lapsia?
Eikös woltista saa klarnalla, nyt voi velkaantua lisää?
Sairauspoissaolot ja väkivalta tulee lisääntymään, poliisille ja terveydenhuollolle lisää tehtävää.
Woltille ja sen ul kk ari suhareille hyvä uutinen.
Alkoholismi on vakava sairaus ja koskettaa ei vain potilas vaan myös läheisiä, puolisoita, lapsia jne.
Alkoholisteja on kaikkialla.
Todella huono päätös.
on tuo spurgun homma sen verran raskas ja vaativa että tuskin kukaan rupeaa sen takia että saa kaljansa helpommin.
tuskin kukaan myöskään urakseen valinnut koska saa juomaa helposti.
tämän kun vielä lainsäätäjät tajuaisivat -varsinkin se uskisosasto...
Olen aina ennen vastustanut kaikkea holhousta mutta ilmeisesti on ihmisiä joille se alkon tai lähikaupan myyjän kohtaaminen on jonkinlainen kurissa pitävä voima.
Ehdottomasti hyvä päätös. Nyt voitaisiin vielä alentaa veroja, laillistaa huumeet ja veloittaa aikuisten terveydenhuoltopalveluista kustannusten mukainen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ennen vastustanut kaikkea holhousta mutta ilmeisesti on ihmisiä joille se alkon tai lähikaupan myyjän kohtaaminen on jonkinlainen kurissa pitävä voima.
"mieluummin helposti tekevä ei pysty tekemään vaikeasti" - näinkö tarkoitit?
Ei tuo lisää alkoholinkulutusta pätkääkään.
Muistan joitain vuosia sitten kun ruokakauppoihin tuli neloskaljat ja -lonkerot. "Asiantuntijoiden" mukaan sen piti lisätä alkoholismia mutta todellisuudessa se ei vaikuttanut mihinkään.
Jo nyt on alkoholin hankkiminen niin helppoa että kaikki joilla riittää fyrkka ja on halua voivat alkaa täys alkkiksiksi.
Silti...kaikki eivät ole?
Joten, miksi saamisen helppoutta perustellaan sillä että "kaikki alkavat sikailemaan"?
Ei kohtuujuoja ala kohtuuttomaksi vain koska pystyisi.
Vierailija kirjoitti:
Jo nyt on alkoholin hankkiminen niin helppoa että kaikki joilla riittää fyrkka ja on halua voivat alkaa täys alkkiksiksi.
Silti...kaikki eivät ole?
Joten, miksi saamisen helppoutta perustellaan sillä että "kaikki alkavat sikailemaan"?
Ei kohtuujuoja ala kohtuuttomaksi vain koska pystyisi.
siis helppouden vastustamista. Hupsis.
8 prossan viinit on kätevä ostaa kaupasta. En tarvi väkevämpiä, joten Alko saa olla auki miten tahansa.
Eduskunta haluaa, että kansa on vuorokaudet ja viikot ympäri liian päissään tajutakseen, miten hyvinvointiyhteiskuntaa koko ajan romutetaan. Tällaiset muutokset kyllä etenee hallituksessa ja eduskunnassa nopeasti.
Alkot voivat jatkossa olla auki vuoden jokaisena päivänä kello 9–21.
Vierailija kirjoitti:
8 prossan viinit on kätevä ostaa kaupasta. En tarvi väkevämpiä, joten Alko saa olla auki miten tahansa.
Koska viininjuoja on monesti tarkka ja valikoiva suosikkiviiniensä maun suhteen,niin houkuttaneeko vesiohenteinen uskisversio paljonkin?
Mitähän tästä seuraa.Meille ei tartte kotiinkuljetaa mitään alkoja.Huvittuneena ja tietysti huolestuneena voi jäädä seuraamaan mitä käy.Juopon ei tartte poistuu kotiinsa kun viinat tuodaan ovelle???tätäkö se on.No työllistää hoitohklökuntaa,Laitoksia,kuntoutusta..jne Tässä on pakko olla jotain negaakin..
Vierailija kirjoitti:
Eduskunta haluaa, että kansa on vuorokaudet ja viikot ympäri liian päissään tajutakseen, miten hyvinvointiyhteiskuntaa koko ajan romutetaan. Tällaiset muutokset kyllä etenee hallituksessa ja eduskunnassa nopeasti.
Alkot voivat jatkossa olla auki vuoden jokaisena päivänä kello 9–21.
nytkö ei siis ole juoppoja, kun ei ole kaupat jatkuvasti auki?
Eduskunta rahaa ajattelee,keksisin kaksikin asiaa mikä rahaa toisi ,ehkä kolmekin.Mutta niin negaa se olisi..epähyväksyttävää.Suonessa juodaan jo nyt liikaa,juhlapyhiä piisaa.
Hyvä päätös, saadaan juoman tarpeessa olevat rattijuopot pois liikenteestä. Ei se viina juomalla lopu.
Vierailija kirjoitti:
Oon kauhea juoppo enkä näe tässä kuin ongelmia.
Kaupoissa sentään useimmiten on esim vartijat, miten käy kun wolt-kuski haluaa känniseltä suomiukolta henkkarit?
Entä kun talossa on lapsia?
Eikös woltista saa klarnalla, nyt voi velkaantua lisää?
Sairauspoissaolot ja väkivalta tulee lisääntymään, poliisille ja terveydenhuollolle lisää tehtävää.
Ei se kuski saa sulle juopolle antaa niitä juomia jos olet päissäsi.
Alko voi jatkossa olla auki sunnuntaisin