Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alasti nukkuminen on ällöä?

Vierailija
17.02.2010 |

Muistaakseni siinä lakananvaihtoketjussa joku mainitsi alasti nukkumisen olevan ällöä, ja joku toinen halusi tietää miksi. Vastausta ei tainnut tulla. Minäkin haluaisin tietää miksi alasti nukkuminen on joistaan ällöttävää.

Sana on vapaa!

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiveksenhajuiselle tyynylle. en myöskään kainalohienhajuiselle!eli kainalotkin pannaan sängystä.

Eikös se haise iholle. Hyi, mä kyllä enää halua ihoa mun sänkyyn!

Vierailija
82/96 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa pallihienhajuiset mielipiteenne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyynyllä pidetään yläpäätä!

Vierailija
84/96 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina tyynyllä.

Vierailija
85/96 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasseille on varattu oma pieni samettityyny. Siinä ne lepää yön.

Vierailija
86/96 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

( että saatais nauraa tänäänkin:D )

Vierailija
87/96 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä kirjoittajia jotka muka ällöö lakanoita jossa ollaan nukuttu alasti......ihmisiä jotka kuitenkin nukkuu koirien tai kissojen kanssa samoilla lakanoilla.yök.yök.

Vierailija
88/96 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme nuku alasti seuraavista seikoista johtuen:

- jarrutusjälkien riski

- valkovuodon ja siemennestevuodon riski

- lapsi nukkuu välissä, potkii tämän tästä (muutaman kerran suoraan isin nyyteille)

- nukumme paremmin viileässä, kun on yllä vaatetta, 17-18 astetta

Vierailija
89/96 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässä ketjussa ei näy peukutukset? 

Vierailija
90/96 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alasti nukkumisessa mitään väärää ole. Itse nukun täysin alastomana pikkukalsareita lukuunottamatta koska vaatteet päällä minulle tulisi aivan liian kuuma eikä nukkuminen meinaa onnistua lainkaan.

Itse olen niitä ihmisiä jotka ovat pienesti asti tottuneet olemaan viileässä. Yöllä oman makuuhuoneeni lämpötila on yleensä noin +19-21c. +25c on jo niin kuuma lämpötila,  että joudun jättämään peiton kokonaan pois etten hikoilisi kokoajan.

Vierailija
91/96 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kukin tehköön miten haluaa, mutta minusta on outoa, että tällä palstalla on ällöä käydä suihkussa "vain" joka toinen päivä ja vaihtaa lakanat "vain" kerran kuukaudessa, mutta on ihan ok pyöriä valkovuodoissa joka yö. Minä teen mieluummin toisin päin, eli pidän housut yöllä jalassa.

Nukutko alasti? Kannattaisi! 6 hyvää syytä nukkua ilman vaatteita

Terveys ja hyvinvointi | 26.08.2015 15:04 | Pauliina Jokinen | Luettu 12746 kertaa

Kuva: Fotolia

Ilman vaatteita nukkuminen voi parantaa elämänlaatuasi.

Vedätkö illalla ennen nukkumaanmenoa villasukat jalkaan ja puuvillaisen kaavun niskaan? Ei ehkä kannattaisi. Foxnewsin mukaan ilman vaatteita nukkuminen parantaa niin parisuhdetta kuin elämänlaatuakin.

1. Pidät kumppanistasi enemmän

Vuonna 2014 tehty brittitutkimus selvitti parisuhteen voivan paremmin, jos molemmat puolisot nukkuivat alasti. Tutkimuksen mukaan pariskunnat olivat peräti 57 prosenttia onnellisimpia kuin yövaatteissa nukkuvat pariskunnat.

2. Intiimialueesi tuulettuvat

Erityisesti naisilla ilman housuja nukkuminen voi edesauttaa intiimialueiden hyvinvointia. Ilman housuja nukkuminen saattaa ehkäistä muun muassa hiivatulehduksen kehittymistä, kun bakteerit eivät pääse öisin muhimaan.

3. Vastustuskykysi parantuu

Ihokontaktissa elimistösi saa viestin, jonka mukaan se voi vähentää stressihormonin tuotantoa ja olo on levollisempi. Lisäksi ihokosketus lisää oksitoniinin erittymistä, millä on positiivisia vaikutuksia verenpaineeseen.

4. Nukut paremmin

Ihmiset nukkuvat usein paremmin viileissä lämpötiloissa. Unettomuudesta kärsivien ihmisten elimistön lämpötila on tutkitusti korkeampi usein juuri ennen nukahtamista, kuin hyvin nukkuvilla ihmisillä. Vaatteet pois ja ikkuna auki!

5. Esi-isämmekin tekivät niin

Wall Street Journal kertoi taannoin esi-isiemmekin nukkuneen yönsä ilman vaatteita. Lehden haastatteleman neurologin mukaan se loi turvallisuuden tunteen, jonka tavoitteleminen suotavaa ennen nukahtamista.

Vierailija
92/96 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nukuin paksut verkkarit, pitkähihainen paita + fleece ja villasukat päällä... no, meillä vanhassa kerrostaloasunnossa on aika vetoisaa. Kesällä nukun lyhythihaisella ja pikkareilla, on minusta mukavampi, kun lapset tulee siihen:-) Ja, en myöskään halua, että mieheni näkee minusta yhtään mitään - kun ei kerran (häntä) kiinnosta, niin haluan peittää kaiken!

Meillä sama mutta sen takia kun muija ei halua että näen sitä alasti tai että koskisin siihen.

mun mielestä voitais nukkua pelkissä kalsareissa,mutta ei,aina jotain paskavammasia selittelyitä.

Vierailija
93/96 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluan nukkua yöpaidassa sen takia ettäne ovat kivoja asuja.Mulla on talveen hauskoja puuvillasekoitepaitoja ja housuja,kivoja printtejä,on ollut Maisaa ja Kaarinaa,Koiraa,kissaa ym.

Kesäksi on ohuita silkintapaisia yöpaitoja.No nyt on just vähän huonossa jamassa,pitäis ostaa joku uusi,mutta yleensä siis.En ole koskaan tykännyt nukkua alasti.Aamulla kun nousee,niin ei sitä halua ilkosillaan kekkaloida.

Vierailija
94/96 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun aina Marimekko -yöpaitaan, jotta voin vietellä mieheni se päällä kuumaksi ja kivikovaksi

https://www.google.fi/search?q=marimekko+y%C3%B6paita&prmd=imvn&source=…:

Vierailija
95/96 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vai? No kyllä mä oon sit ihan suosiolla ällö. Nukun aina alasti ja niin aion tehdä jatkossakin.

Vierailija
96/96 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenjäsenet nukkuvat yhdessä alasti ja sitten isän penis saattaa hänen nukkuessa osua hänen alastomaan tyttäreensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi