esikoishaaveet syksylle -09 :)
Moi!
olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D
itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..
elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...
vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D
olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!
hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)
rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..
Kommentit (263)
Tässä muutama syy mikä voi olla. (yleisin on raskaus)
endometrioosi
kohdunkaulan syöpä
raskaus
sukupuolitauti (saattaa pysyä oireettomana vuosia ennen kun ilmaantuu)
verisuoni (voi alkaa oireilla yllättäen, vähän kuin nenäverenvuoto)
ovulaatio
Voi tietysti myös olla, että tuo on jotain täysin ohi menevää ja vaaratonta, mutta kannattaa ottaa ihan vakavasti.... Sillä samalla lääkärikäynnillähän se selviää jos sinne asti joskus eestyt... :D
Reetu1
Kannattaa meiän varmaan hypätä tuonne esikoishaaveilijoiden huhtikuuhun.. Sen pinon perustaja on kirjotellu tähänkin pinoon joskus... :)
Käyn kirjottaa sinne et voidaanko hypätä mukaan....
Tein nyt illalla uuden testin ja heti tuli selvä plussa :D
mutta onneksi tulin viela tamankin pinon lukemaan! Onnea kovasti Vauva-10!! Mihinkas sulla nyt menee se laskettu aika?? Jonnekin joulukuun loppupuolelle vissiin??
Reetu, en osaa sanoa noista ovistikuista ja niiden viivoista, kun en oo yhtaan niihin perehtynyt... Itse ajattelin, etta otan ne kayttoon, jos ei puoleen vuoteen tule plussaa!
Käy moikkaamassa meitä tuolla esikoishaaveilijoiden huhtikuussa, jos haluut.. :)
Muut: siirtykää tuonne esikoishaaveilijoiden huhtikuuhun----->
Mitäs tänne kuuluu? Aika hiljanen pino.. Itellä on tässä "kuukautisten" jälkeen tullu jatkuva väsymys, päänsärky ja ajoittainen pahoinvointi, mutta raskaustesti ei virka mitään.. Kuvittelua siis mahdollisesti tai myöhäinen ovis.. Toivottavasti jälkimmäinen ja tulis se pikkunen viimeinkin.. :)<3
Reetu kp 8/28-?
Muistin taas että kirjottelin tänne alkuviikosta, kumma miten hajamieliseksi sitä on tullutkaan! :D
Mitäs muille kuuluu?
Itsellä taka-alalla epäilys vieläkin että jospa sitä oliskin sittenkin onnistanut noista "menkoista" huolimatta, nimittäin sitä vaaleaa turhua kesti 4-5 päivää sen parin päivän vuodon lisäksi! Ja aivan kamala väsymys ollu siitä asti, sit kun alkaa oikein kuvittelemaan niin onpas tuo alamassukin vähän turvoksissa ja lonkat naksuu oudosti ja ihan kun rintojakin vähän jomottais ;) ja hajut oikeesti tuntee paljon herkemmin! mutta muistetaanpas nyt että se testi näytti negaa 19.1.
Olen lähdössä loppuviikosta risteilylle, joten täytyy ihan vaan varmuuden vuoksi tehä testi MIKÄLI nää tuntemukset jatkuu, ennen kun tarttuu siiderituoppiin :)
Laitelkaapas viestiä tänne, teidän viestejä ihana lukea kun muut saman ikäiset on samassa tilanteessa <3
Terv. Angelina kp 11/28-??
Täällähän osalla on tosi jännät paikat...mites joko ootte päässeet testailemaan?
Angelina kuulostaapa kivalle kun pääset risteilylle... itekki kaipais jotain reissua :) tekis niiiiiiiin mieli ulkomaille mut pitäs olla vähän enempi rahaa säästössä...ja sit tietysti kun toivoo että tärppäis pian niin sitä rahan menoa on muuhunki B-)
mulle siis kuuluu tällasta: oli ihan kauhee oksa tauti tuossa viikolla ja oon edelleen saikulla ku lääkärissä käydessä oli kova kuume ja kaikki arvot koholla..mm.tulehdus ja ne jotka kertoo että elimistö kuivuu.. no siitä masentuneena olen nyt sitten ihan varma että vaikka ois pikkunen tarttunu mukaan niin ei oo kyllä kyydissä pysyny...sen verran oli kaamee olo :(
nyt kuiteski oon jo ihan tolpillaan ja oottelen niitä menkkoja jotta pääsis uuteen yritykseen.. eli nyt menossa kp24/22-? siis kun en edes vielä tiiä mikä mun kierto on...no ihan on sellanen fiilis et lähipäivinä menkat alkaa..välillä vihloo siihen malliin et alkaa just nyt ja välillä ei tunnu mitään..
rosmariini :)
Mullakin ois toiveena saada esikoinen tuonne syys- lokakuun paikkeille. Oon 18-vuotias ja nyt ollut reilun vuoden yhdessä rrrakkaan 31v avomiehen kanssa. <3 Miehekkeellä on ennestään jo 5(!) muksua tehtynä niin toisella on ainakin kokemusta vaipanvaihdosta ym. :) Raskaustesti pitäis huomenna tehdä ja sitten saan vasta tietää onko jo pullat uunissa vai pitääkö yrittää uudestaan..
En osaa myöskään enää ajatella mitään muuta kuin vauva- ja vanhemmuusasioita ja haluan tietää kaiken kaikesta! Nimiehdotuksiakin oon jo ruvennut tyrkyttämään toiselle puoliskolle vaikka loppupeleissä eihän sen mielipiteellä mitään vaikutusta asiaan ole. ;)
Ohoh onpas meitä nyt monta, jotka epäilee, että pikkunen olis mukaan tarttunu menkoista huolimatta. :) Angelina nuo siun tuntemukset kuulostaa niin tutulta... Ite ei jaksa tehä muuta kun nukkua, nukkua ja nukkua. Ja en kyllä nyt muuta paljon teekkään.. :D
Reetu1 :)
Täällä siis testailtu tänään ja plussahan sieltä tuli :) :) Olen niin onnellinen.
Voi kamalasti onnea tiukunen! :)<3
Reetu1
Onnea vaan paljon tiukunen, tulipas hyvä mieli toisen puolesta :):) ehkä antaa meille muillekin toivoa että joskus me muutkin onnistutaan! <3
Itsellä edelleen samat tuntemukset, ja testiä ajattelin tehdä tiistaina tai keskiviikkona, ihan vaan varmuuden vuoksi risteilyä varten. Pitipäs teidän täällä ruveta puhumaan noista valemenkoista, toiveet vaan kasvaa itelläkin raskauden suhteen :D mut sehän se just on että eihän sitä koskaan tiedä?? tai että onks kaikki hyvin, mitä jos ne ihmemenkat kipuineen olikin jotain kamalaa tyyliin endometrioosia tai kohdun ulkopuolinen raskaus tms tms.... kivaa kun täällä voi oikein lietsoa toisia näiden raskausoireiden suhteen :D
Kauheeta miten sitä nyt vaan niin tarkkailee/kuulostelee omaa kroppaa koko ajan, elämä oikein pyörii oman navan ympärillä ;) paha kun just on yövuorot menossa niin elimistö muutenkin ihan sekaisin, kolottaa milloin minnekkin ja palelee ja kauhee väsymys tietenkin. Mutta yritetään jaksella tyttöset :)
Terv. Angelina :) jonka pitäis saada välillä muuta ajateltavaa...
Vilpittömästi onnea plussasta! Pidä meidät ajantasalla tuntemuksista. :)
Itse kävin tänään laboratoriossa virtsatesteissä. Soitin iltapäivällä tuloksia sairaanhoitajalta. Tulos oli epävarma. Nyt mennään aikaa 5+4. Mietin näin, että sen on pakko olla ollut haalea, koska jos testi ei olisi toiminut laboratoriosta olisi varmasti löytynyt uusi testi. Sairaanhoitaja laittoi lähetteen kolmen päivän päästä uuteen testiin. Ei ollut koskaan kuullut tälläisestä tapauksesta. Kyselin kovasti voiko tilaani tarkistaa muuten kuin testillä, koska selkeät raskausoireet on ollut jo pitkään, niin hän kehoitti menemään yksityiselle. Kerroin myös viiden viikon häämatkasta Thaimaahan, jota ennen haluaisin ultraan. Tämä myös onnistuu yksityisellä. Ei neuvolassa. Lähtöpäivänä viikkoja olisi jo 9+4, joten vähän ihmetyttää etten aikaa saa. Sairaanhoitaja muuten oli kyllä todella mukava, mutta jotenkin jäi oudoksuttamaan neuvolan käytäntö. Miksi tapausta jota ei ennen ole tullut vastaan ei voida ultrata aikaisemmin? Järjellä ajateltuna mietin koko ajan vaihtoehtoja siihen, miksei hormoonitaso ole vielä noussut, mutta tunnetta kuunnellen jotenkin tiedän, että kaikki on hyvin. Kerron perjantaina tuloksista.
Kävin eilen labrassa aamulla. Soittelin iltäpäivällä tuloksia hoitajalta. Tulos oli epävarma. Eilen elettiin aikaa 5+4. Noh, minähän olin ihan että, mitä! Hoitaja sanoi ettei ole koskaan tälläistä nähnyt. Torstaina uudestaa labraan. Kysyin voiko muuten selvittää missä mennään. Siihen hän sanoi että, kannattaa mennä yksityiselle ultraan, eikä minua missään tapauksessa ultrattaisi neuvolassa ennen viiden viikon häämatkaamme thaimaahan (lähtö 23.2= 9+). Mietin jo kohdun ulkopuolista raskautta, sun muuta ikävää. Hoitaja oli muuten todella mukava, mutta ihmetyttämään jäi kehotusta menemään yksityiselle. Jos on tapaus jota ennen ei ole tullut vastaan eikö pitäisi tarkistaa, että kaikki on ok?
Illalla soitin tutulle kätilölle ja kerroin tilanteen. Hän sai minut rauhoittumaan ja kertoi tälläisen olevan todella yleistä. Aika kuukautisien alusta ovulaatioon vaihtelee eri kierroissa, joten varmasti hedelmöitys on ollut kuviteltua myöhempään. Eikä ultraan tarvitse mennä ennen matkaa, jos kaikki menee muuten hyvin.
Tänä aamuna tein kotona testin ja haalea, mutta selvä viiva sieltä tuli. :) Käyn vielä torstaina varmistamassa asian labrassa. Tuntemukset on ollut niin selvät, että tiesin tuloksen jo aikaa sitten, mutta nyt ei tarvitse huolehtia raskaushormonin puutteesta enää. Ensimmäinen neuvola on aamulla ennen häämatkalle lähtöä 23.2.
En löytänyt heti viestiäni, joten kirjoitin uuden. Voi minua tumpeloa. Tietääkö kukaan ketään, jolla testistä olisi tullut plussa vasta 5+5?
Heips! Täällä olis vielä yksi haaveilija lisää... Olen 23v, mies 26v ja koira 3,5v, aika samanlaista kokoonpanoa tuntuu olevan monella muullakin :)
Meilläkin tehtiin sopimus että tulee jos on tullakseen mutta kyllä sitä vaan hösää ja hosuu vaikka kuinka yrittää malttaa mielensä,,, Meillä nyt toinen kierto menossa ja viikon päästä voisi olla aika testailla... saa nähdä kuinka käy :)
Ihanaa että on näin monta muutakin samanikäistä haaveilijaa!
Hei!
Jkl87: paljon onnea selvästä plussasta ja vauvaliimaa mukaan. toivotaan ja uskotaan parasta että pikkusella on kaikki hyvin :)
Ja tervetuloa Santsuli :) Aina mahtuu mukaan!! meillä taitaa olla aika lailla samalla suunnalla kierto :)
mulla mahatauti lopullisesti voitettu ja muutama päivä ollu sellanen maha ja selkäsärky et menkat alkaa just...vaan ei oo näkyny... tänään ei sitten mitään tuntemuksia...liekö jälkikipuja mahataudista..hmm..
no kiertopäivät on nyt 26/? eli voi kun tietäis milloin ne menkat pitäis alkaa... hätäpäissäni tietysti menin jo testaamaan ja negaa näytti :( nyt sitte vaan ootan et ne menkat alkais eikä kierto venyis kovin pitkäksi jotta pääsee uuteen yritykseen ;)
Hirmu himo tulee itellekkin testailla ku muutkin testailee. :D No vielä pitäis kaks viikkoa malttaa oottaa. :/
Tuossa oot Angelina ihan oikeessa, että hirveesti tulee tarkkailtua omaa kehoa. :D Sen takia sitten ´varmaan kehitteleekin itelleen kaikki maholliset raskausoireet, kun pongaa kaikki nekin oireet mitä on muutenkin esim. ennen kuukautisia.
Nuo yövuorot on kyllä kauheitä, pää menee entistä enemmän sekasin. Tulis jo se plussa niin pääsis takasin "normaalitilaan". :)
Reetu kp 12/30?
Toivottavasti haamu vahvistuu!!! :)
Ja miulla sit haamut katoaa.. En saanu missään vaiheessa kovin vahvaa viivaa ovistestiin ja nyt sekin haalistu pois... Tänään oli vaan tosi haamu haamu? Mitä tää tarkottaa.. Haalistuuko se viiva aina oviksen jälkeen vai ovuloinko ollenkaan?
Reetu1 kp 18/30