Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mistään enää kestäviä ja hyvälaatuisia lakanoita?

Vierailija
25.06.2026 |

Joko ne ovat liian liukkaita ja sisältävät keinokuituja tai sitten ne ovat lyhytkarvaista puuvillaa, jotka nyppääntyvät ja repeytyvät nopeasti sekä ovat jotenkin karheita ja ohuitakin.

Harmittaa, kun en aikoinaan siinä 2000-luvun alussa ostanut enempää pussilakanoita ja lakanoita. Nyt 26 vuoden käytön jälkeen nuo vanhimmatkin vetelevät viimeisiään. Vielä noin 10 vuotta sitten ostetut lakanat ovat paksuja, sileän tuntuisia käteen, ei nyppääntymistä, mutta nyt nämä viime vuosina ostetut täyttä kuraa, paskemmassa kunnossa kuin noin yli 20 vuotta vanhat lakanat ja pussilakanat.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostanut stockmannilta hyväntuntuisia. Halvimmasta päästä villa stockmann merkki ollu hyvä esim aluslakana bianca ihan huippu! Pussilakanasta ritz muuten hyvä, mutta ohuehko. Schlossberg, gant yms kallimmat hyviä ja rahansa arvoisia jos haluat satsata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlayson

Vierailija
4/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori, kirpputorit, perikunnat yms.

Vanhat kunnon puuvilasta tehdyt paksut lakanat kestävät vuosikymmenien käytön ja sellaisia et löydä enää mistään uutena.

Sama koskee myös monia vaatteita mm.t-paidat ja kauluspaidat, jotka ovat nykyisin silkkaa paskaa. Ekassa pesussa kun peset tärkit ja muut myrkyt pois jää jäljelle ryhtinsä menettänyt lumppu, jolla käyttöä enää pesurättinä.

Vierailija
5/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sieltä mistä kätevästi saan ja heitän roskikseen, kun on sen aika. Ihan turhaa panostaa johonkin mukamassuperlakanoihin, kun lopputulos on aina sama.

Vierailija
6/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama Finlayson, ei mitään vikaa ja kivoja kuoseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jysk.

Vierailija
8/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat pussilakanani ovat olleet Stockmannilta ja yllättäen H&M:ltä. Jälkimmäisestä tilasin aikanani pussilakanasetin 10 eurolla, oli loistolaatua eikä tarvinut silittää tai mankeloida pesun jälkeen, kun oli täysin sileä. Harmitti etten tilannut useampia tuolloin. Kesti varmaan 20 vuotta kunnes siihen tuli joku repeämä ja heitin pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan sieltä mistä kätevästi saan ja heitän roskikseen, kun on sen aika. Ihan turhaa panostaa johonkin mukamassuperlakanoihin, kun lopputulos on aina sama.

Ei minustakaan lakanoiden tarvi yli kahtakymmentävuotta kestää. Ja yleensähän silloin viimeistään ompelusaumat rupeaa repeileen.

Vierailija
10/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma ja ajattelin etsiä oikeaa lakanakangasta ja ommella itse. Kankaan paino on se merkittävin.

 

"Paksu lakanakangas (usein nimityksellä kaliko tai puuvillapalttina) on vahva, tiheään kudottu 100 % puuvillakangas. Se kestää kovaa kulutusta ja toistuvaa kuumavesipesua. Neliöpainoltaan paksu lakanakangas on tyypillisesti 145–180 g/m (vrt. peruslakanat 125 g/m)"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompele itse.

Vierailija
12/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jysk.

Jyskillä ja Luhdalla on joskus ollut hyviä lakanoita ja normaalia paksumpia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankatiheys pitää olla yli 200 TC

Vierailija
14/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat pussilakanani ovat olleet Stockmannilta ja yllättäen H&M:ltä. Jälkimmäisestä tilasin aikanani pussilakanasetin 10 eurolla, oli loistolaatua eikä tarvinut silittää tai mankeloida pesun jälkeen, kun oli täysin sileä. Harmitti etten tilannut useampia tuolloin. Kesti varmaan 20 vuotta kunnes siihen tuli joku repeämä ja heitin pois.

Voitko kertoa minkä merkkisiä/nimisiä stokkalta sulla on kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sori, unohdin, kaikkea suomalaista pitää alapeukuttaa, mutta jyskiä ja hm ää yläpeukuttaa.

Tilatkaa vaikka temusta lakananne.

Vierailija
16/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankatiheys pitää olla yli 200 TC

Mikä lakipykälä niin sanoo?

Vierailija
17/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten ostin lakanoita Jyskistä -ovat erinomaisia. Loput tilasin temusta ja ovat kestäneet vaikka pesen niitä kuudessakympissä, pesuohjeessa lukee 40

Vierailija
18/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon lakanat kestää vuosikymmeniä hyvänä.

Vierailija
19/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskistä sain ja ollut yli vuoden käytössä eikä yhtään reikää. Siellä oli joku alennus lakanoille muistan että 40 eurolla 5 lakanaa. Jotkut finlaysonin lakanat ei kestä puolta vuotta edes ja maksavat 20 euroa.

Vierailija
20/21 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin! Kunnollisia lakanoitaei saa enää oikein mistään, siis suht normaalihinnalla, eikä myöskään pyyhkeitä eikä keittiöpyyhkeitä. Kirpputoreilta olen keräillyt mitä löytyy. Parhaat löydöt vanhoilta Pelastusarmeijan kirppiksiltä silloin kun niitä täällä Turussakin oli useita.

Aina välillä surffailen jollain luxussivustoilla ha haaveilen että millaistahan  olisi käyttää tuollaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä