Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esikoishaaveet syksylle -09 :)

13.01.2009 |

Moi!

olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D

itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..

elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...

vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D

olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!

hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)

rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..

Kommentit (263)

Vierailija
241/263 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääsee vielä mukaan. Eli oon 21-v, mies 22-v ja molemmilla kova vauvakuume päällä. Kiertopäivät on nyt 30/30-31, joten vähän jänskättää et alkaako menkat vai ei. :)

Vierailija
242/263 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täältä löytyy vielä yksi kuumeilija :)

Vauvakuume on vaivannut jo pitkään minua ja avokkia molempia. Minä olen vuosimallia -90 eli 19 vuotta tulee pian täyteen (taidan olla porukan nuorin :D ) ja avokki on syntynyt vuonna -87. Yhdessä ollaan oltu jo 4 vuotta. Kodissamme elelee myös muutamia lemmikkejä :)

Tässä pitkän pohdinnan jälkeen tultiin siihen tulokseen, että jätetään ehkäisy pois ja toivotaan parasta :) Jo pienestä pitäen olen haaveillut, että minulla on kolme lasta ennen kuin täytän 25. Mutta jos nyt keskitytään vielä tähän ensimmäiseen :P Vielä ainakaan en meinaa seurailla kiertoja sen tarkemmin, mennään ihan hakuammunnalla ;)

Yritetään ottaa rennosti, mutta luulen kyllä, että joka kuukausi keksin itselleni selviä raskausoireita ja sitten testaillaan.. :D Ja innostusta ei helpota, kun lukee, että joillain on jo tärpännyt. Onnea heille! :)

Sellaista haluisin kysäistä, että pitääkö pillereiden lopettamisen jälkeen pitää yksi normaali kierto ennen yrittämistä? Onko jotain riskejä jos ei pidä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/263 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä täälläkln päin huomattu, että kaikkia ihme kipristelyjä ym oireita löytää itsestään... Sitten kun vielä lukee noita kaikkia nettijuttuja niin se on ihan sama mikä oire on niin jossain se mainitaan raskausoireena :)

Meillä on häät tulossa helmikuun lopulla ja olis niin mukava siellä kertoa hyvät uutiset kaikille läheisille, mutta tällä hetkellä se nyt on ainakin vielä toiveajattelua... Mutta vielä on aikaa, tällä hetkellä olen siis kp 22/?..

Mulla vasta toinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen menossa, joten en ihan varma ole noista kiertopäivistä...

Janksu: mä en ainakaan ole kuullut mistään varmasta tietolähteestä että pitäisi olla yrittämättä, sen olen kuullut että on tosi harvinaista tulla raskaaksi heti ekasta kierrosta... Mutta kaikenlaisia uskomuksiahan on olemassa, toiset enemmän tosia ja toiset vähemmän,,,

Miten muuten täällä porukat, kauanko ootte syönyt pillereitä? Siitäkin on niin monta eri mielipidettä että vaikeuttaako se raskaaksi tulemista jos on syönyt pillereitä pitkään..

Vierailija
244/263 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsuli: neljättä vuotta pillereitä jo syön. Välissä on ollut lyhyitä taukoja monenlaisista syistä. Olen myös kuullut, että monivuotinen pillereiden syöminen voi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen, mutta ilmeisesti mitään varmaa tietoa ei ole(?). Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

Tiedän vain, että esim äitini odottaessa ensimmäistään oli häntä peloteltu neuvolassa vauvan kehitysvammaisuudesta kun heti oli raskaaksi tullut pillereiden lopettamisen jälkeen. Tosin siitä on aikaa ja tieto asiasta todennäköisesti lisääntynyt/muuttunut. Ja vanhempi sisarukseni on käsittääkseni melko normaali siitä huolimatta :D

Vierailija
245/263 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsuli: Meillä on kanssa häät 21.2. Ajateltiin, että pappi sanoisi puheessaan kirkossa uutiset, jos kaikki menee niin kuin on tarkoitus. On jo sen verran mahaakin (turvotusta) että, joudun pukuun tekemään pidemmän halkion selkään ihan varmuuden vuoksi. Aamuisin kaikki menee päälle mutta, voi sitä ilta turvotusta. Juuri tälläinen pikku maha on häissä ikävä. Osa vieraista ei kuitenkaan kehtaa kysellä tai ajattelee lihomista. Helpompi vaan yllättää kertomalla suoraan.

Vierailija
246/263 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa häähuumaa :) onnea paljon jkl:lle ja santsulille!!!

ja tervetuloa kaikki uudet!!! hyvä vaan kun tulee porukkaa niin meiän ketjuki vähän piristyy tästä....ja saatais aina vaan lisää plussia :D

mulla ois tullu nyt 4 vuotta pillereitä mut lopetin marraskuun lopussa.... sit tuli melkeen heti menkat ja kesti 22pvä ja nyt on menossa toinen kirto pillereiden jälkeen... kp:t nyt 27...ja kohta vaihtuu päivä niin voi kai jo sanoa et 28. kp menossa...hirveesti tekis mieli testata uudestaan mut oon yrittäny ovista laskeskella summia niin ei mulla välttis pitäs edes alkaa menkat ennenku jotain 30.1...hmmm...ei auta kun odottaa.....piinavaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

ainii ja takas asiaan =) pillereiden jälkeen me oltiin kuukasi kumilla ehkästynä ihan vaan siks et haluttiin alottaa "yritys" tai oikeestaan tää "tulee jos on tullakseen" (tjot) niin vuoden alusta... eli mulla nyt eka tärppikausi takana ja saas nähdä onko tulosta vielä syntyny....

ite oon kuullu et ois hyvä pitää yks kierto väliä ku lopettaa pillerit...ihan elimistön tasaantumisen vuoksi mut en oo kuullu et siitä haittaa ois vaikka alottais heti yrityksen ja oon kuullu myös et pillereiden jälkeen muutama eka kuukausi on niitä hedelmällisimpiä aikoja naisella ;) että tiedä sitten... no toivossa on hyvä elää....ja näin teen :)

rosmariini yk1 kp27/?

Vierailija
247/263 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan heitti entterillä viestin jo menemään... mutta ei se mitään.

Olen tuonne kuukausipinoihin kirjoitellut, mutta ajattelin tännekin viestiä laittaa, esikoista kun yritetään. Ikää mulla 29 ja miehellä 33v. Puoli vuotta kohta jo yritystä takana, endometrioosi kai raskautumista vaikeuttaa. Mutta mennään kierto kerrallaan.

Piinaviikko menossa. Ensi viikon alussa pitäisi tädin taas tulla tai mieluummin olla tulematta.

Moona yk6, kp22/25-27, 11.dpo

Vierailija
248/263 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks miun viestit ei enää tallennu tänne?

reetu1

Vierailija
249/263 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aamulla teen kyllä testin, jos ei menkat sit ala illalla.. :(

Toivottavasti tärppäis nyt, alkaa kyllästyttään nuo ainaiset pettymykset. Se ku on nii pienestä kiinni.. :)

On ollu jo muutama päivä sellasia ihme menkkakipuja alamahassa. Mut eihän se mitään viel tarkota, viime kierto meni 8 päivää yli ja olin jo varma et olin raskaana, koska kaikki oireetki viittas siihen, mut sit näyttiki negaa..

Kai niitä oireita voi tulla pelkästä ajattelemisestaki.. :)

Vierailija
250/263 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei eikö nää miun viestit oikeesti tallennu? :( :(

Vierailija
251/263 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tänään sitten otin viimeisestä pilleriliuskasta viimeisen pillerin :P

Eli sitten vain odottamaan ensimmäistä ehkäisyvapaata kiertoa ja yrittämään.

En elättele liikoja toiveita, että heti tärppäis, mutta viimeistään joulukäärö olis ihana saada :) Olisin kuitenkin tyytyväinen siihenkin, että edes tämän vuoden aikana tärppäis, vaikka syntyiskin vasta ens vuoden puolella.

Muista koska viimeksi olisin ollut näin innoissani jostakin! :)

vauvakuumeilija-87: Toivottavasti tärppäs, pidän täällä peukkuja :)

Vierailija
252/263 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tein testin aamulla ja plussa tuli!!! :) En kyl voi uskoa tätä vielä todeks, mut eiköhän tämä tästä. Oon ikionnellinen!! :)

Vierailija
253/263 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumeilija-87: Kasoittain onnea plussasta! :)

Pääsispä sitä itsekin pian hehkuttamaan!

Oon koko tämän viikon ihmetellyt meidän kissojen käytöstä. Toinen on aina tullut lähelle vain öisin ja ainoastaan sillon kehrännyt. Nyt tällä viikolla se on joka päivä hakeutunut vähän väliä mun viereen, puskenut ja kehrännyt hulluna :o ja ikinä ennen se ei ole niin tehnyt.. Ja se hakeutuu juuri minun viereen, ei avokin. Oon tässä yrittänyt pohtia miksi se niin tekee ja tuli tänään mieleen, että eläimillähän on todella hyvät vaistot. Ehkä ne vaistoavat, että jotain on nyt tekeillä.. Tai sitten sille on tullut joku mielenhäiriö :D Ei kenelläkään sattuis olemaan kokemuksia?

Vierailija
254/263 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuumeilija-87: paljon paljon onnea plussasta :)

Itse täällä pähkäilen että koskahan mahtaa olla polttarit ja pitäiskö testaa ihan varmuuden vuoksi jos sattuukin olemaan jnejne mut ei taida olla testailusta paljon hyötyä kun on kp 24 menossa :D

Vierailija
255/263 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Ajattelin myös esittäytyä. Olen 27 v ja mies 26v. Esikoisesta haaveillaan, ylläri, ylläri. Tällä kierrolla alkaa yrittäminen. Pillereitä söin kans pitkään n. 7 vuotta ja itse olen lukenut, ettei pillereiden syönnillä ole vaikutusta raskaaksi tulemiseen. Lähinnä niiden lopettamisen jälkeen voi mennä joillakin kauankin, ennnen kuin menkat alkavat. Tämän takia yrittämisenkin on hyvä alkaa vasta ensimäisten menkkojen jälkeen, jotta laskettu aika on helpompi selvittää. Itsellä tosin oli pitkä kierto menkkojen jälkeen ja nyt vähän tasaantunut.

Nyt kun ois niin valmis vauvan tuloon niin aika tuntuu matelevan...

kai sitä täytyy jotain tehdäkin sitten asian eteen :)

Vierailija
256/263 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jkl87 oletko saanut varmistuksen?

Vierailija
257/263 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

blääh....sieltähän ne menkat sitte saapuivat.... eli nyt menossa yk2 kp3/28

hmm...kauheeta....katselin kalenteria ja laskeskelin tulevaa ovista ja totesin sen tulevan (ainakin pitäis) viikolla 7 eli silloin pitäs ahkeraan peittoja heilutella...sitte tajusin mitä oon jo suunnittelemassa... niin äkkiä läväsin kalenterin kiinni ja päätin etten kyllä tasan ala mitään pupuilupäiviä aikatauluttaan...siitäkös se ressi tulis ja kuka siitä enää edes nauttis...huiiiii....pois se minusta!!!

tähän kiertoon nyt sitte hain greippimehua ja totesin sen olevan ihan ok makuista...viimekierrossa en pongaillu minkäänlaisia limoja ja en edes tiiä oliko koko ovista ollenkaan.. jospa tää mehu nyt siihen ainaski auttais..

Vierailija
258/263 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saan sekoiltua näiden viestien kanssa näin :(

Kyllä varmistus on tullut.Plussa tuli päiviä muistaakseni 5+4. Nyt päiviä 6+2. Pientä etomista on ollut ja maha pullistuu isoksi joka illaksi. Ensimmäisen ultran sain puhuttua olemaan 20.2, häät 21.2 ja matkalle 23.2 eli ei tuossa silti paljon ehdi, jos kaikki ei olekaan kunnossa. Lähdetään kuitenkin siitä että, kaikki on kunnossa. En tiedä ketään jolla, ovulaatio olisi myöhästynyt tällä tavalla että, testi plussaa vasta noin myöhään, mutta on kuulemma tosi yleistä. Nyt sitten vaan odottelen ultraa ja tarkastelen tuntemuksia.

Vierailija
259/263 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosmariini -86, tuo on niiin samaa, mitä ite teen.Mulla on tullut ovulaatiolaskureista ja kalenterin tutkiskelusta tullut ihan tapa. Nytkin ihmettelen, että ku olis pitäny olla ovis tämän viikonlopun aikana, että ovistikut ei näytä kuin hailakkaa viivaa. Kai minä olen siis stressannu niin paljon, (yleensä kaikesta) että se on siirtynyt tai sitten ovis jää kokonaan pois tästä kierrosta. Vaikka varsinaisesti yrityskerta 2 menossa niin silti olen ihan hurahtanut kaikkiin juttuihin, vitamiinit, greippimehu, ovistikut jne. Ja toisaalta ajoitus on aika tärkeää, joten voihan sitä nyt jonku verran laittaa merkkejä kalenteriin .Samalla voi tutkailla, että millaiset tuntemukset on silloin....jos nyt ei ovistikkua ole :)

Vierailija
260/263 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt raivostuttaa. Tädin piti tulla jo kylään ja antoikin eilen pienen näytteen tulostaan, mutta se jäikin siihen. Eilen siis vähän tiputteli ja sen jälkeen ei ole näkynyt. Tulis nyt sitten jo, jos on tullakseen. Pitäisikin kyllä tulla, kun pillerit oli vielä käytössä. (Tosin melko huolimattomasti, taisi useampi jäädä välistä.) Haluaisin nyt vaan saada uuden kierron kunnolla käyntiin! Greippimehutkin on jo ostettu! :D Turhauttavaa tämä odottelu..

Olen nyt jo sortunut samaan kuin Rosmariini ja Tessa. Olen siis jo laskeskellut tärppipäiviä kalenteri kädessä.. Ja olen tomerasti äijälle ilmoittanut, että silloin ei poistuta lainkaan makkarin puolelta ;) kiltisti näyttänyt sen hyväksyvän..