Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esikoishaaveet syksylle -09 :)

13.01.2009 |

Moi!

olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D

itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..

elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...

vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D

olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!

hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)

rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..

Kommentit (263)

Vierailija
181/263 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Jansku soita jo ihmeessä sinne lääkäriin! Pitää tuohon saada selvyys. Tee eka se varmistustesti niin saat ainakin jonkinlaisen selvyyden. Tai kyllä ne tekee siellä lääkärissäkin testin. Ilmottele kuinka kävi..

Eipäs sit varmaan muuta tällä kertaa. :)

Reetu1

Vierailija
182/263 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko liittya mukaan?? :)

Karmea vauvakuume vaivaa!! Yrityskertoja vasta yksi takana ja tati tuli kylaan tanaan.. :( Esikoista tassa ollaan taallakin hommaamassa.

Mulla kierron pituus vahan vaihtelee (lopetin pillerit lokakuussa) 28-32, mutta nyt muutamana kuukautena olen huomannut, etta oviksen aikaan on oikean puoleinen munasarjanseutu tosi kipea! Kavelykin sattuu. Kellaan muulla tuollaisia tuntemuksia??

Itsellani on vauvakuume ollut paalla jo vahan pitemman aikaa, mutta nyt viime kuussa myos isanta lahti mukaan hommaan! :)

Nama on tosi jannittavia aikoja, mutta odottavan aika on niin pitka.... Ja kun niita onnistumisen mahdollisuuksi on niin harvassa!

Kuinka kauan muuten muut olette yrittaneet??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/263 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysteeri on ratkennut...hammut oli haamuja ja täti tuli just kylään. Ihmeellistä, en edes muista kuinka pitkä kierto mulla on nyt ollut (varmaan jotain 70-80 päivää?) Hm. Täytynee raahautua gynelle ja ostaa ovistikkuja...

Hieman kuitenkin pettynyt Loppa

Vierailija
184/263 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollu ihana ilma! :) Kevät on kai sittenki vihdoin tulossa.

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Tinttuliina: mulla on ollu joskus kans tota vaivaa, et kävellessä sattuu. Ei oo ainakaa mitää vaarallista tietääkseni. :)

Omaa napaa: Mulla on nännit herkät, valkovuoto lisääntyny, pissahätää (edelleenki voimakkaan hajusta), janoa, hirvee ruokahalu, paleltaa... mitä kaikkee nyt onkaa. Lauantaina sitte testailen, jännittää kyl pikkase. Mut toisaalta jos näyttää negaa ni voi nähdä hyvät puolet siinä et meen juhlimaan sillon, joten saa ainaki juoda. Jos positiivinen ni tietty parhain mahdollinen tulos ja jätän juomat ilomielin pois! Meillä on vasta eka yrityskierto menossa, mutta menkat myöhässä. Saapi nähdä mitä tuloksia lauantaina selviää! ;) Voipa ne olla näitä vauvakuumeisen höperöitä tuntemuksia.

Hentta, toivon pilke silmäkulmassa.

Vierailija
185/263 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin sun kirjotuksen vasta äsken. :( Pahoitteluja tältä suunnalta, mut ei toivoa kuitenkaan pidä menettää! Uutta yritystä menemään vaan!

Vierailija
186/263 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Loppa mie oon pahoillani. :( Tuo on just pahinta, että saa sen viivan siihen tikkuun ja sit alkaa menkat. :( Voimia!

Tinttuliina: Tervetuloa mukaan! :) Joo mie tunnen kanssa ihan selvästi ovulaation. Niin limoista ku munasarjojen nippailuista. Ostin nyt kuitenkin tälle kierrolle ovulaatiotikkuja, kun ei ole vielä tärpänny ja yhdeksäs yritys kuukausi jos menossa. Että jos en sittenkään ole pongannut ovulaatiota.

Hentta: Ihan kyllä siltä alkaa vaikuttaa, että siulla on tärpänny. Miekin jo alan jännittää lauantaita, että kuinka siulle käy! :D

Omaa napaa: edelleen menkat, joten ei vielä olla päästy peittoja heiluttamaan, mutta tarkotus olisi koko kuukausi näitten jälkeen heilutella ainakin joka toinen päivä. Ovulaation aikaan enemmänkin. Kuulostaa hirmu "mekaaniselta" tai siis ei-luonnolliselta, mutta yritäppä kahdeksan kuukauden jälkeen olla luonnollinen. Hankin myös raskausvitamiineja ja niitä vielä kokeilen. Alkaa olla niitä viimesiä kikkoja. :/

Reetu kp 4 vai 5/30

Vierailija
187/263 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopalle pahoittelut! nyt vaan kohti uutta kuukautta ja ovista bongaamaan. ja Tinttuliinalle tervetuloa munkin puolesta.

Munkin mielestä Hentalla on nyt tärpännyt. Miten maltat odottaa testaamista lauantaihin asti?

).( ei mitään uutta. Menkkoja odotellessa kp 25/27-37

Galluppia hieman... Mitä "konsteja" teillä on käytössä?

Täällä foolihappo ja raskausajan vitamiinit ja ens kierrosta sitten nuo ovistikut. Greippimehua en ole vielä kokeillut, kun luulenpa etten sitä saisi alas jos kovin pahan makuista.

Vierailija
188/263 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ma en saa viesteja lapi???

Vierailija
189/263 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt nakojaan meni tuo "testiviesti" lapi...

Siis minakin taalla jannitan Hentan uutisia! Teehan testi heti aamusta ja sit heti tanne kertomaan uutiset! ;D

Tulpaani: meilla ei viela mitaan erityisia "konsteja" kaytossa, perinteinen "yritys" vaan... Vasta yksi yk takana. Mikas muuten tuon greippimehun taika on???

Lueskelin eilen vauva-lehtea (kaverilta lainattu) ja vauvakuume vaan kasvaa!! :)

Tosin taisi olla samainen lehti, josta luin, etta kolmekymppinen (itse 31v) ovuloi vain (?) 8-10 kertaa vuodessa! Siis vaikka kuinka kovasti yrittaa, niin vuodessa on 2-4 kuukautta, joina ei voi tulla ollenkaan raskaaksi! Masentavaa... :/

Mutta kun ei tassa kerran raskaana olla, niin korkkaanpa viinipullon! Mukavaa (plussantayteista) viikonloppua kaikille! :)

Vierailija
190/263 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinttulliina, olen ymmärtänyt greippimehut vahvistavan jotenkin limakalvoja ja siten auttavan siippoja paremmin perille. Olenko ymmärtänyt kovin väärin?

Täällä kanssa vähän samat suunnitelmat... Punaviiniä miehen kanssa tänään ja huomenna ystävän poltarit. Nautitaan nyt kuin "ei muuta voida" heh.

Hyvät ja plussaiset viikonloput kaikille!

Vierailija
191/263 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamulla testin ja negaahan se näytti. :( Aamulla oli myöskin vähän menkkamainen olo, mutta eipä ole vielä näkynyt. Kyllä mä melkein arvasin et nää oireet oli taas jotain omaa kuvitelmaa, tai sitten pillereiden lopettamisen jälkeen hormonimuutokset ovat tälläisia kehitelleet. Lohduttaa kuitenkin se, että tänään pääsee juhlimaan oikein kunnolla! ;D Olishan se vauva ollut todellakin ihanempaa, mutta lohduttaudutaan nyt sitten tällä. Munki täytyis varmaa tota greippimehuu kokeilla... No vastahan tässä on eka yrityskierto vielä meneillään pillereiden jälkeen, että kierto on varmaan sekasin muutenkin ja eipä olla kun vasta pari kuukautta yritetty. (tämä kierto kestänyt niinkin kauan, ehkä kestää jopa vielä kauemmin)

Hyvää illanjatkoa kaikille, ja pitäkää hauskaa missä sitten ikinä olettekin! :) Plussaonnea muille ainakin, kun tältä suunnalta ei sitten tärpännyt, ainakaan vielä ;) !

Vierailija
192/263 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hentta: Harmi, että tuli nega.. :( Mutta eikun vaan yritystä jatkamaan..

Siihen galluppiin: Olen kokeillu oikeesti kaikkea; vitamiineja, greippimehua, punaviiniä, liikunnan lisäämistä, asentoja, vehnäalkioöljyä ja öö jotain unohtu..Mutta siis kaikkea on kokeiltu..

Ja greippimehu ei ole mitään verrattuna tuohon vehnäalkioöljyyn!! Hyi yök!

eipä sit varmaan muuta...

Reetu1 kp 8/30

Vierailija
193/263 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuntuu...:-( Täällä nyt kp 4 ja ajattelin kokeilla ovistestejä Eli liuska vai puikko, onko näissä eroa? Kumpi "parempi"?

Vierailija
194/263 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain, että ovulaatiotikut eivät välttämättä edes kerro totuutta. Pitääkö paikkaansa?Muistaakseni siinä kirjoituksessa todettiin, että joillain tikku ei välttämättä näytä ovulaatiota lainkaan, vaikka sellainen olisikin. Hmmm. uskaltaisiko sitä alkaa itsekin tikuttamaan :)

Itse tuossa muutama päivä sitten kirjoittelin, että itsellä taisi mennä kierto sekaisin mahdollisesta varhaisesta keskenmenosta. Viimeksi kun kirjoitin, totesin, että taisi jäädä ovulaatio tässä kierrossa kokonaan, koska normaalin kierron mukaan mulla olisi ollut ovis tasan vko sitten. Tänään on sitten miltei koko päivän vihlonut oikean munasarjan kohdalta. Voiko se ovis siirtyä näin paljon!!!???

Vierailija
195/263 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kanssa ovista tikuttanut mutta jos ei vauvaa ala kuulumaan niin sitten otetaan se käyttöön. Olis kyllä kiva jos joku osais vastata tuohon ovistikkujen luotettavuuteen.

Täällä nyt kp 17/23, yk 2. Jos kierto edelleen tuo 23 niin viikonloppuna pitäis sitten menkkojen alkaa. Sunnuntaina testailen aikasintaan. Minkäänlaisia raskausoireita en ole nyt itestäni huomannut, mitään aavistusta siis ei ole. Kyllä olis intoa testata jo, mutta ei siinä vielä mitään näkyis, noita testejä kun tuolta kaapista löytyy. Viikonlopuks ollaan miehen kanssa lähdössä viettämään "kuherrusviikonloppua" niin olishan se plussa mahtava siihen päälle saada.

Vierailija
196/263 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ole ovistikkuja käyttänyt, aattelin että jos raskaudu vuoden aikana niin sitten pitäisi varmaan. Minä en käytä myöskään mitään valmisteita, jotta raskautuisi helpommin. (Vaikka eihä noita kaikkia voi varmaksi sanoa, että toimiiko edes) Eli ihan "luomuna" mennään. :D Enkä tiedä voiko tätä sanoa vauvan yrittämiseksi, kun ei ovistakaan bongailla jne., touhuillaan vaan sillon kun on fiilistä. Eli ei tässä muuta tehdä kun harrasteta seksiä ilman ehkäisyä. Mutta eiköhän sitäkin- kun kerran tietoisesti sitä tekee-voi sanoa yrittämiseksi.Toivotaan että kuitenkin pian tärppäisi! :) Outoa kyllä että mulla on nännit suurentuneet ja turvoksissa ja kipeät. Alavatsaa vihloo jne. Voiko johtua siitä kun lopetin pillerit ja niiden tuomista hormonimuutoksista? On tää naisen elämä vaikeeta! :D

Vauva-10: Toivotaan että sulla on nyt sitten tärpännyt! Viettäkääpä hauska viikonloppu miekkosen kanssa! ;)

Plussaonnea kaikille!

Hentta, menkkoja edelleen odotellessa...

Vierailija
197/263 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina oli juhlat, joissa tuli sitte "hiukan" juotua. Su-aamuna lämmöt reilusti koholla, mutta varmaan vain alkoholista johtuen. Limoja en osaa oikein tulkita... :/

Eilen jatkui vielä semmonen outo krapulamainen olotila, ja tietystihän sitä alkoi kuvitella mielessään, että raskausoireita. No, negaahan sieltä tuli. :/

Kp nyt 24, menkat vähän myöhässä, mutta toisaalta minun hormonitoimintakin voi heittää taas ihan häränpyllyä. Perjantaina olen lähdössä kaverin luo kylään, ja varmaan tulee lähdettyä baariinkiin, joten pe-aamuna sitten uusi testaus, mikäli menkkoja ei ala kuulua.

Muuten olenkin vain laiskotellu, vaikka pitäis tehdä viimeisiä opiskelujuttuja, että sais paperit ulos tänä keväänä/kesänä. :) Häät vasta reilun vuoden päästä tulossa, mutta jo nyt pitäny vähän käydä kattomassa kultaseppien kotisivuja ja morsiuspukumallistoja... ;)

Pitää tässä varmaan aktivoitua ja lähteä koiran kanssa lenkille!

Positiivista viikkoa kaikille!

Vierailija
198/263 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa jotain kp 20-23 ja oletan mahdollisen ovulaation tapahtuneen jo useampi päivä sitten. Koko ajan kuitenkin bongailen limoja? Ei nyt mitään tulvaa (anteeksi kanssa-sisareni), mutta normaalisti mulla on oviksen jälkeen ollut kuivaa kuin saharassa ja nyt kuitenkin koko ajan tulee jotain (pientä)...

Olisiko sittenkin niin, ettei ovulaatio vielä olisi tapahtunut?

Vierailija
199/263 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin tänä aamuna ja negahan sieltä tuli kuten odotinkin.

Pitäs vaan sinne lääkäriin sitten soittaa, että sais tädin kylään ja uuden yk:n käyntiin. Pitäskö mun soittaa tonne perhesuunnitteluneuvolaan vai ihan vaan normaalisti lääkäriin?

Mariahia, oletkos tikuttanut ja saanut ovisplussan? Kyllähän se ovis on voinut siirtyä. Tai sitten hedelmöitys on tapahtunut ja normaali ennen menkkoja tuleva "kuivakausi" ei siksi ole alkanut ;)

Vierailija
200/263 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii ekana omaa napaa. Ei mitään ihmeitä, mutta sunnuntaina rupeen ovista tikuttamaan. :) Toivottavasti löytyy. En oo kerenny nyt hirveesti kirjotella ku on ollu niin paljon kaikkea. Reissuun olis tarkotus lähteä taas parin viikon päästä niin sitä valmistellessa...

Mariahia: Joo siis kyllä limoja tulee vielä ovulaation jälkeen ja alkuraskauden limat muistuttaa ovulaatiolimoja. Tästä linkistä, jonka oon jo aikasemmin laittanu löytyy aika hyvin tietoa.

http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html

Jansku: kannattaa mennä jo lääkäriin. En tiedä kumpi vaihtoehto, neuvola vai lääkäri, on parempi, mutta kuhan jonnekkin meet. Tai gynelle, joka on kuitenkin alansa ammattilainen.

Eip sit kai muuta. Kertokaa oviksen tikuttajat jos pongaatte sen!

Reetu1 kp 12/30-