Olisiko teistä ok, jos mies alkaisi 5v asuntolainan
ottamisen jälkeen puhumaan, että sinun pitäisi maksaa asumisestasi vuokraa? Meillä siis miehen nimissä on talo ja laina, laina on mitoitettu miehen tuloihin ja itse tienasin lainanottohetkellä n.2000€/kk. Nyt mies on sitä mieltä etten maksa mistään mitään(maksan laskuista puolet) ja minun pitäisi maksaa asumisesta vuokraa. Meillä on siis omat rahat. teen lähes kaikki kotityöt ja käyn töissä.
Itseäni loukkaa tällainen, että minun pitäisi maksaa miehen asuntolainaa pois, hän ei halua taloa minun nimiini puoleksi.
Kommentit (332)
Sori, että sulla on ollut niin vittumainen elämä ja ilmeisen vittumaisia miehiäkin, että olet tullut noin katkeraksi ja kyyniseksi.
Miksi AP:n pitäisi maksaa puolet asumisesta, jos mies ei maksa puolia kaikista muista kuluista? Tai miehenhän pitäisi maksaa omat kulunsa, oman lapsensa kulut kokonaan ja omien lastensa kulut ja AP:n omat kulut kokonaan ja lapsensa kulut puoliksi.
Mistä niitä pilluhaukkoja tulee, jotka luulevat voivansa syödä ilmaiseksi?
tuolla jossain että mies oli ehdottanut että ap voi jäädä kotiin kun he pärjäävät hänen palkallaan.
Toisaalta jos jää kotiin niin olisi hyvä olla jotenkin se oma toimeentulo taattu, jos jotain ikävää sattuu.
tuolla jossain että mies oli ehdottanut että ap voi jäädä kotiin kun he pärjäävät hänen palkallaan.
Toisaalta jos jää kotiin niin olisi hyvä olla jotenkin se oma toimeentulo taattu, jos jotain ikävää sattuu.
Alkuperäisen EI todellakaan tarvitse maksaa vuokraa!!!
Jos mies halusi talon omiin nimiinsä, niin hän saa sitä itse maksaakin...joku syy miehelläkin on ollut haluta se vain omiin nimiinsä!
Toisekseen... eiköhän PERHEESSÄ maksut kuuluisi jakautua aika lailla tuloihin suhteutettuina!
Joka perheessä kuitenkin tilanteet, tulot, työt ja terveys muuttuu, eikä se ns. "enemmän" maksaja ole aina sama.
En todellakaan ymmärrä, miten miehesi edes kehtasi moista ehdottaa!!!
Kylläpä täällä on ihme mielipiteitä....
Ei sitten sinulle ole koko aikana pälähtänyt päähän, että normaalit aikuiset maksaa asumisestaan.
Aika erikoista, että tässä ketjussa enemmistö on sitä mieltä, että ap asuu ilmaiseksi kun ei osallistu lainan vähennykseen talosta joka miehen nimissä. (ja kun on avioehto niin myös pysyy miehellä) AP on kuitenkin hoitanut kaikki kotityöt oman työn ohella + hoitanut lapset. Kaiken lisäksi mies tienaa lähes kolmekertaa enemmän. Kuinka on kaikki te KOTIÂIDIT täällä jotka elätte kodinhoitotuella, maksatteko te puolet lainasta??
Mutta en kyllä olekaan sitä mieltä että pitäisi maksaa vuokraa. Meillä onkin tehty niin että minä ostan ruokaa niin paljon kuin rahalla saan + sitten lapsilisät menee lasten vaateostoksiin. Jos vain tarvitsee ostaa. Mies maksaa talon lainat. Ja maksanhan minä tietenkin omat laskut (puh. lasku ja pari muuta).
En millään pystyisi osallistumaan puoleksi kaikkeen.
jotain on tapahtunut, kun ap:n mies on kääntänyt yhtäkkiä kelkkansa tässä asiassa. Onhan siihen joku syy oltava. Jos kerran miehen raha-asioissa ei ole tapahtunut käännettä huonompaan, niin veikkaan toista naista. Kenties sitä exää jolta mies ei henno edes ottaa elatusmaksuja.
Meillä laina miehen nimissä ja mies maksaa lainan ja minä yhtiövastikkeen. mies auton ja minä tytön. yhdessä ostetaan ruuat ja muut maksut maksaa se kummalla on enemmän rahaa, yleensä mies kun on töissä ja minä hoitovapaalla kotona. Omat laskut maksaa kumpikin itse. Tämä järjestelmä on toiminut hyvin ja sitten kun valmistun ja pääsen joskus töihin niin tasapuolistamme kuluja. Ei oo onneks koskaan tarvinnu riidellä raha-asioista.
Aijai. Tämä on juuri se ansa, johon moni nainen lankeeaa. Oletteko naimisissa? Jos ette, niin jos joskus eroatte, asunto jää miehelle, sinulle ei jää yhtään mitään. Mies sijoittaa koko ajan tuottavasti, sinä maksat vain "juoksevia kuluja", joista ei kerry omaisuutta.
Tällä logiikalla suurin osa suomalaisista on "luusereita"! Ovatko kaikki, joilla palkka ei yllä viiteen tonnin ja alle todellakin mielestäsi luusereita? Ja se lastenhoidon ja kotitöiden hinta kyllä voi juurikin olla se, että ei ole edes mahdollisuutta niihin vaativiin hommiin. Yleensä se hyvä palkka kun vaatii pitkiä työpäiviä ja reissaamista jne. On omakohtaista kokemusta.
79, surkeatuloinen on kyllä luuseri. Ja kotitöiden arvo ei mitenkään voi olla monta tonnia kuussa.
(mikä on minust avioliitossa täysin älytön ajatus), niin maksa puolet asumiskuluista. Eli siis vastikkeesta (tai peruskuluista kiinteistössä), talon vakuutuksista jne. ja myös lainan koroista. Mies tietysti lyhentää itse lainaansa (säästöä tavallaan).
Muut kulut sitten tietysti täysin puoliksi, myös se kauppalasku.
(mikä on minust avioliitossa täysin älytön ajatus), niin maksa puolet asumiskuluista. Eli siis vastikkeesta (tai peruskuluista kiinteistössä), talon vakuutuksista jne. ja myös lainan koroista. Mies tietysti lyhentää itse lainaansa (säästöä tavallaan).
Muut kulut sitten tietysti täysin puoliksi, myös se kauppalasku.
kiinteistöverot maksoin viimeksi kokonaan.
Minusta on hämmästyttävää, että jos kerran ap on teistä hyvätuloinen, on silti oikein että hän ASUU ILMAISEKSI!
mies halusi talon mutta nyt huomaa, että rahat ei riitäkään ja haluaa sun maksavan sen hänelle.
No jos hän ei halua tarjota perheelleen asuntoa vaikka haluaa omistaa sellaisen yksin niin ok, mutta mä en suostuisi maksamaan hänelle vaan muuttaisin sitten muualle kokonaan. Olen valmis maksamaan asunnostani, mutta en siitä, että saan asua jonkun miehen kanssa. Ei ne miehet niin ihania ole.
ap voisi yhtä hyvin maksaa muut kulut kokonaan, mies asunnon.
Ja mitä kohtuullista on siinä, että asunto sosialisoidaan?
Jos mies haluaa asua omistusasunnossa jota maksaa lainan muodossa itselleen, voi ap tietenkin maksaa jotain asumisesta, mutta koska puolisot ovat tässä eriarvoisessa asemassa (miehen omaisuus karttuu ap:n maksamana), kannattaa tästä tehdä paperi esim. lakimiehellä ja ap:n kannattaa säilyttää itsellään kaikki kuitit asumisesta maksamisestaan.
Muutto vuokra-asuntoon olisi tässä tapauksessa ainoa järjellinen ratkaisu jos mies on tuollainen puupää. Silloin kulujen puolittaminenkin olisi helpompaa.
Ja sitten todellakin ihan kaikki kulut puoliksi poislukien aikaisemmasta lapsesta aiheutuvat kulut, jotka mies maksaa kokonaan itse.
AVIOliitto tarkoittaa YHTEISTÄ YRITYSTÄ, jossa kumpikin osallistuu kuluihin KYKYJENSÄ mukaan. ELINTASON pitää olla SAMA kaikilla perheeseen kuuluvilla vaikka toinen tienaisi 20'000 kuussa ja toinen olisi lasten kanssa kotona.
AVIOliitossa ei maksella vuokraa tms. Älyttömiä kirjoittelette. Ei kuluja laiteta puoliksi vaan TULOJEN SUHTEESSA. ja mun mielestä talonkin pitäisi olla molempien nimissä, koska ko. vaimo selvästi tekee oman osansa PERHEEN hyväksi.
Jos MIES asuisi yksin (tai siis poikansa kanssa), hoitasi hän kotityöt itse, pojan kaikki kulut itse ja ostaisi kaiken ruuan yksin jne.
hoitaa oman osansa perheen hyväksi tehtävästä työstä. Voihan sen lasketuttaa, mitä maksaisi palkata siivooja, lastenhoitaja/ kotiapulainen jne. tekemään nuo hommat joita mies ei tee.
99, ap:n tulot ovat nyt nousseet tuohon. Minusta on hämmästyttävää, että jos kerran ap on teistä hyvätuloinen, on silti oikein että hän ASUU ILMAISEKSI!
asuntoa katsottiin ja lainaa mies neuvotteli, niin missään vaiheessa ei tullut ilmi, että olisin talossa vuokralainen ja pitäisi asumisesta maksaa. Huoh
olette ja vuokraa pitäisi maksaa!! rupea maksamaan puolet lainasta ja PISTÄ NIMESI talon papereihin!
Onko teillä avioehto?
Paljonko mies on ehdottanut vuokran suuruudeksi?
Miksi mies haluaa pitää talon omilla nimillään?
Jos kerran ex tienaa noinkin paljon, niin ehdottomasti miehen tulee vaatia exältä elatusmaksuja ja sen jälkeen jos rahat ei riitä, niin sinulta vuokraa.
Onko sinulla mitään käsitystä, miksi mies yht'äkkiä haluaa sinulta vuokraa?
Ja jos nyt jotain alat maksamaan, niin laskekaa asumiskustannukset ja jakakaa ne tulojen suhteessa "puoliksi". Tulojen suhteessa se elatusmaksukin katsotaan.
Onko teillä avioehto?
Paljonko mies on ehdottanut vuokran suuruudeksi?
Miksi mies haluaa pitää talon omilla nimillään?Jos kerran ex tienaa noinkin paljon, niin ehdottomasti miehen tulee vaatia exältä elatusmaksuja ja sen jälkeen jos rahat ei riitä, niin sinulta vuokraa.
Onko sinulla mitään käsitystä, miksi mies yht'äkkiä haluaa sinulta vuokraa?
Ja jos nyt jotain alat maksamaan, niin laskekaa asumiskustannukset ja jakakaa ne tulojen suhteessa "puoliksi". Tulojen suhteessa se elatusmaksukin katsotaan.
Ja ei aio pyytää exältä mitään. Ja en tieäd miksi haluaa yhtäkkiä vuokraa, työasiat ovat ok, ei lomautuksia tms. tulossa. t.ap
No et todellakaan mitään vuokraa maksa. Sanoin tästä ketjusta miehelleni ja kyllä se nauroi makeasti. Ihmetteli että missä tuollaisia ukkoja on?
Meillä mies maksaa myös lainat talosta. Minä olen äitiyslomalla kotona, minimi vieläpä. Ostan ruoat ja maksan laskuja sen verran kuin voin. Eli suurinpiirtein vain omat. Eikä ole mitään ongelmia.
Minä hoidan lapset ja kodin. Mies maksaa talon ja tienaa.
Mistä näitä munahaukkoja tulee mitkä asuvat ilmatteeks?