Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko teistä ok, jos mies alkaisi 5v asuntolainan

Vierailija
21.01.2010 |

ottamisen jälkeen puhumaan, että sinun pitäisi maksaa asumisestasi vuokraa? Meillä siis miehen nimissä on talo ja laina, laina on mitoitettu miehen tuloihin ja itse tienasin lainanottohetkellä n.2000€/kk. Nyt mies on sitä mieltä etten maksa mistään mitään(maksan laskuista puolet) ja minun pitäisi maksaa asumisesta vuokraa. Meillä on siis omat rahat. teen lähes kaikki kotityöt ja käyn töissä.

Itseäni loukkaa tällainen, että minun pitäisi maksaa miehen asuntolainaa pois, hän ei halua taloa minun nimiini puoleksi.

Kommentit (332)

Vierailija
161/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait nyt se kotiruokakin pitää lämmittää? Vai ottaako jääkaapista ja tunkee kylmänä lasten eteen? Ja jos siivooja käy kerran viikkoon, niin kyllä sitä sille äidillekin työtä tietää kotonakin.

Vierailija
162/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään hankit lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lasten lääkärireissut ja päiväkoti/koulujen vanhempainillat, keskustelut jne keskellä päivää? Mulla on kolme alakoululaista kotona ja vaikka itsenäisiä ovatkin, niin ei tässä ehdi paljoa sohvalla makoilemaan, aina on jotain tekemistä kotona tai sitten lasten harrastusmenoja jne.

Vierailija
164/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun niin (muka) paljon halvemmalla pääsee :)

Vierailija
165/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja omakotitalossa, kustannukset on oikeasti nettona noin satasen kuussa. Ja sillä toisella satasella ostan kotiruokaa. Meillä sen saa työpaikan ruokalasta ja suunnilleen sen verran siihen käytän kuussa. Neljän hengen talous meilläkin.

Meilläkin käy siivooja, okt, viiden hengen perhe, neliöitä 145, siivooja kerran viikossa. Kustannukset ilman verovähennystä n. 430 euroa/kk. Jos ei siivottaisi viikolla yhtään, menisi siivoojalla varmaan tunti pidempään, eli se lisäisi kustannuksia n. 550 euroon. Siitä jää maksettavaksi 300 euroa itselle. Sitten joku tekemään ruokaa joka illaksi tai noutoateria. Matkakustannukset, ruuan laitto ja sen jälkeinen siivous maksaisi ehkä 40 euroa kerta (matkakustannuksia 10 euroa, tuntitaksa 30 euroa) Tästä tulisi 1200 euroa kuukaudessa ja raaka-aineet päälle. Tällä saisi siis ruuan kerran päivässä.

Ja jos vaimo maksaa tämä itselleen ja puoliksi lapsilleen, jäisi tästä vaimon ja hänen lastensa osuudeksi 480 ja miehelle loput. Nythän vaimo ostaa ruuat ja kokkaa ne.

Jos tilaisi koko poppoolle pizzat tai vastaavat joka ilta, menisi siihen 40 euroa/kerta. Vähemmällä voisi päästä jos lapset söisivät vain puoli pizzaa aterialla. Eli saman verran menisi tähän.

Meidän viisihenkinen perhe ei ikinä söisi satasella kuussa. Vaikka lounaat syödään töissä ja koulussa, menee ruokakauppaan silti 500-600 euroa kuukaudessa (sisältää paperit ja pesuaineet yms.)

Meillä käy siivooja omakotitalossa, kustannukset on oikeasti nettona noin satasen kuussa. Ja sillä toisella satasella ostan kotiruokaa. Meillä sen saa työpaikan ruokalasta ja suunnilleen sen verran siihen käytän kuussa. Neljän hengen talous meilläkin.

Vierailija
166/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset osaavatkin olla kieroja ja rahanahneita.

Vierailija
167/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisessa paikassa, mistä saat työpaikka etuna ruoan halvalla.

Vierailija
168/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ko. firmassa ns. freelancer eli työpaikkaedut eivät edes koske minua.

Vierailija
169/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostetaan ruoat valmiina ja siivooja kotiin. Siinä se?

Vierailija
170/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen ko. firmassa ns. freelancer eli työpaikkaedut eivät edes koske minua.

Taidat varastaa ruokaa.

Vierailija
171/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan kirjoitin, että OSTAN sieltä työmaaruokalasta ruokaa. Meidän firmassa työmaaruokalan pitäjä on yksityinen yrittäjä, joka tarjoaa erilaisia palveluja.

Vierailija
172/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkellä? oletko jutellut miehellesi tästä asiasta?

Vierailija
173/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkina olen kyllä myynyt ruokaa ihmisille työpaikkaruokalassa ja tuolla hinnalla en usko sinun syöttävän 4 henkeä 100€ kuussa työpaikka ruokalan ruoalla. Jos he haluavat voittoa itselleen.

Vierailija
174/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

67 senttiä. Wow!

Mutta ymmärrätkös, kultapieni, että kaikki ei voi ostaa alle euron annoksia työmaaruokalasta? Jos pitää ostaa kaupan valmisruokaa, se maksaa n. 3,50 annos, eli 105 euroa per henkilö kuussa, eli 525 euroa/kk. Ja tällä ei saisi viikonlopun lounaita, ei aamupaloja, ei välipaloja, ei herkkuja, ei muuta kuin Saarioisten mikroaterian pöydälle...

Vierailija
175/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

83 senttiä.

Vierailija
176/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 annosta ruokaa arkipäiviksi per kuu per henkilö ja 16 annosta ruokaa viikoinlopuiksi, eli jos syötte viikonloppuisin kaksi lämmintä ateriaa, tulee ateriahinnaksi reilut 65 senttiä. Ja tosiaan, sitten syödään sitä työmaaruokalan ruokaa joka arki-illallisella ja viikonloppuisin kummallakin aterialla. Mutta aamupalaksi voi lapsille tarjota teetä muutaman kertaan käytetystä teepussista ja väli- ja iltapalat voi unohtaa.

Sääliksi käy teidän perhettä, totta tosiaan.

Vierailija
177/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten sinulle ole koko aikana pälähtänyt päähän, että normaalit aikuiset maksaa asumisestaan.

Aika erikoista, että tässä ketjussa enemmistö on sitä mieltä, että ap asuu ilmaiseksi kun ei osallistu lainan vähennykseen talosta joka miehen nimissä. (ja kun on avioehto niin myös pysyy miehellä)

AP on kuitenkin hoitanut kaikki kotityöt oman työn ohella + hoitanut lapset. Kaiken lisäksi mies tienaa lähes kolmekertaa enemmän.

Kuinka on kaikki te KOTIÂIDIT täällä jotka elätte kodinhoitotuella, maksatteko te puolet lainasta??

Vierailija
178/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua taloa yhteisiin nimiin, mutta vaatii vuokraa. Astetta ääliömpi äijä.

Ala sinäkin ap pyytämään kaikista kotiöistä+seksistä palkkaa, niin eiköhän herran tulisi tajuta, että olet vaimo, etkä mikään sisäkkö.

Itse lähtisin läppäsemään tilanteesta. Saisipahan maksaa itse kaikki menonsa. Ja vielä noilla tuloilla. Huhhuh!

Vierailija
179/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun minä nostin kotihoidontukea, tein muuten koko ajan myös töitä.

Vierailija
180/332 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ruokaa jääkapissa, jossa ei ole kenenkään omia hyllyjä, vaan jokainen voi ottaa sieltä mitä haluaa huolimatta siitä, paljonko tienaa. On rahaa sen verran kuin tarvitaan ja niihin tarpeisiin joihin tarvitaan. On rakkautta, jota ei tarvitsee ostaa tai myydä ja jota jokainen ansaitsee ja saa ihan yhtä paljon.

Kyllä taas löytyi syytä olla onnellinen omassa, tavallisessa elämässään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme