Miltä tuntuu kun hallitukset vievät työkyvyttömiltä,työttömiltä ja sairailta? Ite oon valmis päättää päiväni.
En ole syntynyt kultalusikka suussa. Koko elämä ollut pelkkää taistelua ja selviytymistä. En ole tyhmä enkä laiska mut me kaikki emme voi olla täydellisiä politiikko astronautteja.
Mä on jo ihan valmis lähtee koska en tuu jaksaa tätä loputonta selviytymistä.
Töitä ei saa, rahasta stressaaminen vie yöunet pois, vahvojen tukiverkkojen puute surettaa.
Asunnottomuutta uhkaa kokoajan.
Miksi ei saa päättää päivänsä siististi?
Kommentit (171)
Mitäs jos sellaisen luuseriusen sijaan olisit valmis äänestämään Vas ensi vaaleissa!
Älä äänestä nykyhallituspuolueita niin tulee käänne parempaan. Sinä olet yhtä arvokas kuin muutkin, monilla on vaikeaa, itsellänikin. Yritetään kuitenkin jaksaa.
Kun liian tiukalle menee olen jo päättänyt mitä teen mutta haluaisin varman ja nopean lähdön
Ei miltään. En ota elämää tosissani ja olen siksi onnellinen ja vähään tyytyväinen.
-Työtön
Olen työtön, työkyvytön ja sairas. Olen ollut työttömänä työnhakijana ja toimeentulotuen varassa jo vuosia, enkä jaksa tätä jatkuvaa stressiä ja pelkoa siitä, että jokin sosiaaliturvaan tehtävä muutos pienentää toimeentuloani taas kerran.
Olen aivan yksin, joskin toistaiseksi sosiaalitoimen asiakas. Olen kuusikymppinen, joten olen nopeasti lähestymässä sitä elämänvaihetta, jossa joudun päättämään päiväni oma-aloitteisesti, kun vielä pystyn siihen. Tavat ovat rajalliset, koska en pysty kävelemään edes lähimmälle tielle saakka, eikä rahaa ole. Jonkinlainen sallittu ja avustettu tapa olisi paikallaan.
Ei kai heillä ole mitä viedä, jos ovat köyhiä tai eivät kykene töihin, enempi heille annetaan kuin otetaan.
Suomessa maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, silti vassarit valittaa. Missä maassa et ap. päättäisi päiviäsi?
Ettekö tajua että asunnottomuus uhkaa kokoajan?? Millä rahalla maksan vuokraa joka kuussa? Nytkin on kysenalaiset keinot miten elän ja missä koska rahaa ei vaa riitä kunnolliseen asumiseen.
Kaikki on kallistunut vielä niin paljon. 15-10 vuotta sitten ei ollut hätää.
Kuka jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan kun kansa on niin vihamielinen ihmisiä kohtaan ja äänestetään kaikki osaamattomia ja ylimielisiä ihmisiä sinne eduskuntaan.
Konkreettisuutta peliin! Tää kansa nukkuu vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun liian tiukalle menee olen jo päättänyt mitä teen mutta haluaisin varman ja nopean lähdön
tätäpä just kun ei kanttia riitä. Pitää olla varma menehtyminen. Jos jää vammaiseksi niin elämä muuttuu entistä pahemmaksi ei kipujen takia vaan ihan byrokratian takia.
Eläkeikää vielä nostetaan. Kamala ajatus että on oltava vielä parikymmentä vuotta työtön ja kaikki rangaistukset ja leikkaukset osuvat vaikkei kroonisen fyysisen vuosi vuodelta pahenevan sairauden vuoksi työhön kykene. Eläkkeelle ei vaan päästetä, kyllä lopetuspiikki olisi armeliaampi vaihtoehto.
Tuntuu merkityksettömältä. Huutaa ja huutaa ja kukaan ei reagoi mihinkään.
En yhtään ihmettele kaikki murhat ja rikokset mitä Suomessa tapahtuu. Katsotaan vain vierestä kuin ihmiset voivat pahoin.
Itsellä ollut samankaltaisia ajatuksia. Erityisesti asunnottomuuden mahdollisuus pelottaa. En sairauksineni nyt melkein kuusikymppisenä pärjäisi asunnottomana.
Yhden tärkeän läheiseni jo näiden tukileikkausten takia menetin. Asunnottomuuden uhka aiheutti hänelle tappavan sairauskohtauksen.
Mitä niiltä muka viedään? Ei niillä ole mitään vietävää. Vain rikkaiita viedään. Jatkossa viedään vähemmän.
tää tuska on todellinen ja raskas. Suomessa vielä kun pitää täysin yksin pärjätä.
Ei ole tuntunut missään. En elä täällä rahan ja omaisuuden takia vaan elämän ilosta ja halusta. Olen sairaseläkkeellä ja vähän kaikista saamistani tuista leikattiin, ei vaikuttanut elämän ilooni millään tavalla kun omaisuus ja raha on mulle täysin merkityksetön asia niin kauan kun tulen edes joten kuten toimeen ja on katto pään päällä. En siis osaa stressata ja murehtia niinkin turhasta asiasta kun omaisuus. Katto on edelleen pään päällä, nykyään vain halvempi sellainen ja toimeenkin tulen joten kuten, eli saan ruoan pöytään leipäjonon tukemana ja suurimmanosan lääkkeistä hankittua eli mikäs tässä on hätänä? Voi mennä vit usti huonomminkin. Ei niin pienintäkään halua päättä päiviä tai alkaa synkistellä ja masennella.
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Hallitus ei ole vienyt multa vielä mitään. T. työmarkkinatuella oleva työtön
Eli puolisosi tai vanhempasi elättävät sinua 😄 Pelkällä työmarkkinatuella ei ole kukaan yksinasuva Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tuntunut missään. En elä täällä rahan ja omaisuuden takia vaan elämän ilosta ja halusta. Olen sairaseläkkeellä ja vähän kaikista saamistani tuista leikattiin, ei vaikuttanut elämän ilooni millään tavalla kun omaisuus ja raha on mulle täysin merkityksetön asia niin kauan kun tulen edes joten kuten toimeen ja on katto pään päällä. En siis osaa stressata ja murehtia niinkin turhasta asiasta kun omaisuus. Katto on edelleen pään päällä, nykyään vain halvempi sellainen ja toimeenkin tulen joten kuten, eli saan ruoan pöytään leipäjonon tukemana ja suurimmanosan lääkkeistä hankittua eli mikäs tässä on hätänä? Voi mennä vit usti huonomminkin. Ei niin pienintäkään halua päättä päiviä tai alkaa synkistellä ja masennella.
Hienoa että olet päässyt eläkkeelle. Työkyvyttömän työttömän elämä on jatkuvaa stressiä karenssien ja tt-tuen leikkausten pelossa. Koskaan ei tiedä varmasti saako rahaa ja kuinka paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niiltä muka viedään? Ei niillä ole mitään vietävää. Vain rikkaiita viedään. Jatkossa viedään vähemmän.
Lopeta nyt jo tuo saivartelu, perspaska.
Elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi aina lyhentää. Tuntuu lohduttavalta ettei täällä ole mikään pakko olla ja aina voi lähteä.
Yritetään muuttaa asioita parempaan. Osa jo herännyt. Sua tarvitaan siinä ja muita. Muuten oon yksin sitä yrittämässä muutaman kanssa. Asioita on tutkittu ja rahasysteemit, kaikkea. Ja keskustelu jatkuu. Uuvuttavaa tämä onkin. Älä luovuta.