Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen

Kommentit (792)

Vierailija
401/792 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Pyrrrhyla sustakin. Mulla on ihan samanlaiset fiilikset sun kanssa, että ois kiva olla ison mahan kanssa kesällä. Mulla on meinaa kanssa kaksi talvilasta ja on se kyllä aika pyllystä pukea talvella hirmuset määrät vaatetta päälle kun on iso maha ja koittaa löytää niitä tarpeeks isoja vaatteita.. Mutta joo ei sais olla noin pinnallinen vaan olla iloinen jos ylipäätänsä saa vauvan. Itellä on tullu nyt ainakin aika nöyrä olo ton vauvan saamisen suhteen, kun tuntuu et tulee vain tuulimunaraskauksia (tästä raskaudesta ei ole vielä tietoa, mutta on vaan niin sellanen olo että tässä ei oo kaikki kohdallaan)

Joo..jos vähän positiivista tähän väliin..

Inna: onnea omakotitalosta!! :) Millasen talon ostitte? Me ostettiin myös mieheni kanssa omakotitalo pari vuotta sitten. Kyllä puuhaa riittää sekä sisällä että ulkona, vaikka ostettiin suht uus talo missä ei meidän mielestä ostohetkellä ollut mitään rempattavaa..Nyt on sit uusittu ja remppailtu vaikka mitä enemmän oman näköseks :D

Eveys

Vierailija
402/792 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viestejänne lueskellut jo hyvän tovin, en vain oo saanut aikaiseksi itse mitään kirjoittaa.

Taustoistani sen verran että olen 34-vuotias ja mieheni myös. Meillä on neljä lasta, 13-, 10-, 9- ja 3-vuotiaat. Kaikki poikia paitsi kakkonen.

Meille piti tulla viides lapsi viime vuoden syyskuussa, mutta rv 17+4 ei terkka saanut ääniä kuulumaan neuvolassa. En ole eläessäni ollut niin järkyttynyt kuin silloin, kun sain tietää, että pikkuinen oli kuollut jo viikolla 14. Meillä ei tyhjennys sujunut ihan niinkuin pitäisi, vaan vaavi syntyi tyhjennyspäivää edeltävänä yönä vessaan, jäi sentään roikkumaan napanuorasta, ettei pudonnut pönttöön :( Se oli myös tosi järkkyä. Vauvaa ei sen kummemmin tutkittu kun oli ollut niin kauan kuolleena masussa, mitään syytä ei selvinnyt.

Syksyllä sitten huomasin olevani raskaana, mutta viikosta 5 lähtien alkoi vuotamaan. Viikolla 6+ alkoi runsaampi vuoto ja pääsin sairaalaan ultraan. Kohdussa ei ollut mitään, mutta oikeassa munanjohtimessa oli havaittavissa jotain epämääräistä, ei kuitenkaan sykettä. Lääkäri tais epäillä koko raskautta, ainakin tuntui siltä. Hcg-veritesti kuitenkin kertoi, että raskaana olin, diagnoosina kohdunulkoinen raskaus. Hoitui onneksi itsestään, raskaushormoni laski hiljalleen ja jälkitarkastuksessa kaikki oli okei. Siellä suullisesti luvattiin, että seuraavassa raskaudessa pääsisin alku-ultraan kohdunulkoisen uusiutumisriskin vuoksi.

Vuosin tuosta raskaudesta 8 viikkoa, mutta olin tuntevani oviksen. Sen perusteella testasin raskaustestillä jouluna ja hentoa plussaa näytti. Ei sitä vaan kovin onnellinen uskaltanut olla.

En päässyt suoraan sairaalaan ultraan vaan vasta kun neuvolan ultrassa ei näkynyt tarpeeksi. Kunnon laitteella sairaalassa näkyi pikkuinen ja sykekin. Silloin pääsi onnen kyyneleet. Viikolla kymmenen kuulin neuvolassa jo sydänäänet, ne on aina niin ihanat. Np-ultraan kun mentiin niin heti kysyin että onko elossa. Kätilö siinä katseli ja totesi, että valitettavasti ei näy sykettä :( Se oli kyllä taas semmoinen järkyttävä hetki, jonka haluais pyyhkiä pois mielestään. Vauva oli kuollut vain pari päivää aiemmin. Pikkuisella oli turvotusta 3 mm niskassa vatsassakin oli turvotusta. Lisäksi ultraaja sanoi, ettei aivolohkot erotu kunnolla eli jotain saattoi olla kromosomeissa vialla. Se selvinnee vauvasta otetusta näytteestä, tai sitten ei taas selviä mitään.

Tyhjennys onnistui sillä kertaa hyvin, vaikka pelkäsinkin vauvan ulostuloa etukäteen.

Tästä on nyt reilu kolme viikkoa aikaa ja tosi nopeasti fyysisesti oon toipunut. Vuotoa kesti vain n. viikon, nyt vaan semmoista ruskeaa valkovuotoa tulee. Pari viikkoa olin saikulla, nyt taas kotona kun kuopus sairastaa.

Vaikka vauvakuume onkin kova, täytyy vähän hengähtää välillä. Valmiiksi jo pelkää jos joskus vielä raskautuu. Jotenkin tuntuu, että antaako joku tuolta ylhäältä jotain vihjeitä siitä, että meidän lapsiluku olis täynnä. Kuitenkin tämmöisten kokemusten jälkeen tahtoo entistä enemmän vauvan. En haluais että tää homma jää tähän. Silti mä käytän nyt jonkun kuukauden ehkäisylaastareita, josko kesällä sitten lopettais. en kauaa halua niitä käyttää vaan haluun VAUVAN. Mun siskolla oli viikko sitten laskettu aika, haikeana niiden vauvaa odotetaan.

Onko teille monta keskenmenoa kokeneille selvinnyt keskenmenojen syy? Pyrhyllalle esimerkiksi. Onko niin että kolmen keskenmenon jälkeen aletaan selvittämään?

Tulipa omaa napaa... Täällä on pari tuttuakin, Katjalah ja Ellada...

Onnea läjäpäin raskautuneille ja toivorikasta kevättä kaikille!!!

Sanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/792 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja Sanna (Santsu) kiva kun päätit kirjoitella ja tulla joukkoomme ja pahoittelut kaikista kovista kokemuksista sinulle - monenmoista on sinullekkin tapahtunut. Hetken huokaisu varmasti hyvästä, että saa kasattua itsensä ja ajatuksensa kokoon.

Pyrrhyla kiva kuulla sinustakin. Oliko hyvä loma kotiseudulla :) ? Ja kyllä se ukko sua vielä alkaa uudelleen.... ihan varmasti.

Mulla tänään ollut iltapäivästä huonoa kutvelo oloa ja koko ajan nälkä. Olen yrittänyt olla syömättä paljoa hiihihydraatteja ja selvästi nyt kaipaisi leipää ja muuta ihan hulluna, tuntuu ettei muuten pysy nälkä poissa millään. Ja kyllä täytyy sanoa, että melekoinen "Pamela" täällä taloudessa alkaa olemaan. Sitten en tiiä mistä, mutta jostain yhtä äkkiä putkahti tänään vaan ajatus, että noinko tuota muka yhdellä vauvalla tällä kertaa muka päästään... ???! Totisesti toivon, että olisi jotain "harha-ajatuksia". No ei siitä sen enempää - sanoinpa vaan kun sellainen jostain päähän tuli. Isänälle kun kerroin, niin sanoi, että älä ala pelottelee :) .

Niin se meidän uusi talo on ihan tavallinen talo, vailla hienouksia - on jo 13 vuotta vanha eikä sellainen hieno "uudenaikainen". Mutta hyvän tuntunen, tuntui heti kodille, hyvällä etäisyydellä keskuksesta ja kouluista. Ja pihalla ihana hirsinen oikea kunnon pihasauna - sen löylyjä odotellessa alan pakkaamaan . Inna

Vierailija
404/792 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies iltavuorossa ja lapset sängyssä, äiti koneella. :)

Moikka Santsulle. Karmeita kokemuksia sullakin. :( Kävin usein lukemassa syyskuisia odotuspuolella sillon kun vielä olin raskaana, joten nimimerkki on "tuttu".

Kyselit miten km:ja on selvitelty, tässä siis vielä mun raskaushistoria. Alkuraskauden keskenmenoihin syynä on mahdollisesti kilpirauhanen. Sairastuin lapsena vaikeasti hoidettavaan kilpparitautiin, joka ehkä oireilee vieläkin. Varsinaiset kilpirauhasarvot on olleet aikuisiällä aina normaalit, mutta jotenkin hormonitasapaino on silti vinksallaan (kilpirauhanen säätelee raskauteenkin liittyviä hormoneja ja niitten oikeaa määrää). Tämän selityksen olen siis saanut omalta gyneltäni, joka on erikoistunut lapsettomuuteen ja riskiraskauksiin. Mitään varsinaisia lapsettomuustutkimuksia meille ei ole koskaan tehty, koska tulen (tai tulin) aina helposti raskaaksi, hedelmöittyminen ei ollut ongelma.

Ensimmäinen raskaus sujui unelmasti alusta loppuun. Vaikeudet alkoi toisen lapsen yrityksestä. Pari ekaa keskenmenoa ihmettelin itsekseni kotona. Toisen jälkeen soitin tk:seen, että pitäisikö tulla jälkitarkastukseen, tarkempiin tutkimuksiin tms. Aika tylysti täti ilmoitti, että jos vuoto loppuu itsestään eikä muita "oireita" ole, ei tarvitse tulla näytille. Ja jatkotutkimuksiin kehotti hakeutumaan omalle gynelle. Eli siis yksityiselle. Kolmannen jälkeen hakeuduin lääkäriasemalle ja siellä tehtiin ultraukset ym. Neljännen km:n jälkeen aloitin keltarauhashormonit ja ihmeellisesti poika sai alkunsa heti ekasta kierrosta. Nyt kolmatta lasta yrittäessä on ollut erilaisia annostuksia hormoneja, mutta silti vain km:ja tuloksena. Tässä viimeisessä epäonnistuneessa en enää ottanut hormoneja, mutta siinä olikin lopputuloksena vakava kehityshäiriö eikä siis liittynyt kilpirauhaseen tai hormoneihin mitenkään.

Kummallisesti julkisella puolellakin kiinnostuttiin nyt tämän viimeisen tapauksen myötä mun aikaisemmista km:sta. Yksi jos toinenkin lääkäri kummasteli miten voi olla näin monta keskenmenoa. Yksi jopa kehtasi epäillä, että ne ovat kemiallisia raskauksia, jotka olen vaan testannut liian aikaisin... Joopa joo, aikaisimmillaan olen testannut rv 5+ jotain ja sillon olin jo vuotanut verta pari päivää.

Toinen lääkäri tarjosi masentavaa tilastoa siitä kuinka tän ikäisellä alkaa nuo munasolut olla jo "vanhoja" ja mitä enemmän raskauksia takana, sitä todennäköisempää, että sieltä pamahtaa "mätämuna" joka ei siis pysty kehittymään loppuun asti normaalisti. Sekin vielä. Eikös muutenkin rupsahtaminen ja mummoutuminen ala 35-vuotiaana? :( Tunnen kyllä itseni tosi nuoreksi. :D

Pyrrhyla, myöskin hyvää 1975-vuosikertaa ;)

Vierailija
405/792 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, loma oli hyvä, mutta olisi saanut olla pidempi.

Jälkitarkastus on kuukauden päästä ja siellä pitäisi kuulla kaikki tulokset mitä on saatu. Mutta kehityshäiriö varmistui jo silloin keskeytyksessä, kun näkyi ettei sikiöllä ollut pään yläosa lainkaan kehittynyt. Tämän tapaiset häiriöt johtuu (lääkärin mukaan) siis joko munasolun tai siittiön viallisuudesta ja raskaus menee pieleen pian hedelmöittymisen jälkeen. Mitään ennustusta ei osattu antaa siitä, voiko tämä toistua seuraavassa odotuksessa. Pelottaa, josko lopuista munista suurin osa onkin viallisia...

Pyrrhyla

Vierailija
406/792 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä tulin vaan nopeesti kertomaan, että ne menkat tosiaan alko eilen, ja ketutus on aikamoinen. Vaikka kyllähän mä tän arvasin, on pettymys silti yllättävän musertava. =(

Loviisa

Vierailija
407/792 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... täällä on tupa hiljentynyt mahdottomasti.... kaikilla taitaa olla jonkin sortin odottamisvaihe menossa.

Harmistus menkoista Loviisa :( . Jospa se ensi kierrossa sitten jo tärppäisi ja tarttuisi. Pyrrhyla täällä saan minäkin sitten jo pelätä niitä vanhoja ja epäkuntoisia munasoluja iän puolesta. Sinulle toivon jo seuraavasta raskauskerrasta totisesti onnistunutta.

Meillä muuttopuuhat jatkuu täällä ja huomenna suunnataan ikeaan ostoksia tekemään isännän ja peräkärryn kanssa - lapset jätetään kyydistä pois.

Mulla on olo erittttttäin turvonnut. Maha pömpöttää pahemman kerran ja tuntuu että posket näkyy tossa silmien alla pullukoina ja ne tissit tietenkin sitten. Ei ole oikein hekumaalinen olotila. Ja pahoinvointi kuvotusta on ja joudun syömään vähän koko ajan ettei se ota valtaansa.

Mitäs teille kaikille muille ? Eveys miten sun raskaus? Entä Pilvilinna? Ja Thelma - onko vuoto alkanut ?

Nyt saunaan... Inna

Vierailija
408/792 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman rivin ajattelin kirjoittaa, vaikka olen niin väsynyt, ettei päässä liiku yhtään mitään. oon nukkunut jotenkin tosi huonosti (kaipa kaikki stressi vaivaa alitajuisesti) ja eilen menin ihan liian myöhään nukkumaan ja tänään oli aikainen herätys. Jumpassakin väsytti niin, että tuli ihan huono olo.

Inna, ei sen talon uusi tarvi olla. Pääasia, että tuntuu kotoisalta ja pihasauna on kyl tosi kiva juttu. Melkein oon kade. Mukavaa Ikea-reissua! Toivottavasti olo pysyy siedettävänä.

Pyrrhyla, mä ymmärrän niin hyvin ton tunteen, kun on pelannut liikaa sen kortin varaan, että raskaus jatkuu. Mulla on määräaikainen työsuhde, joka loppuu heinäkuussa, ja olin niin onnellinen loppuvuodesta, kun ajattelin, ettei tarvi murehtia jatkoa. Mulla ei kyllä mitään hakuja mennyt ohi sen takia tms., mut jotenkin ahdistaa ihan hirveästi, että pitääkin tehdä jotain päätöksiä työasioiden suhteen, eikä mulla ole aavistustakaan, mikä musta tulee isona. Mulla on yksi apurahahakemus vetämässä. Kahdessa muussa päättyy haku ensi viikolla, mut päätin olla hakematta niitä, kun on niin ristiriitainen olo jatko-opintojen osalta. Ohjaaja varmaan repii pelihousunsa, kun en hae niitä rahoja, enkä halua ruveta kokopäiväiseksi jatko-opiskelijaksi. Kyseenalaistan jostain syystä nyt tosi voimakkaasti, onko niissä mitään järkeä. Pyrrhyla, saanko udella, mihin aihepiiriin sun tutkimus liittyy?

Mun tilanne tän lisääntymisprojektin osalta on aika lailla ennallaan. Menkkoja ei näy ei kuulu. Siitä edellisestä kontrollista on reilu 2 viikkoa ja lääkäri sanoi ultran perusteella, että menkat alkaa varmaan ihan just. No just. Ei vaan näy. Kontrollin jälkeen tuli yhtenä päivänä aavistus veristä vuotoa ja sit on tullut muutamana yksittäisenä päivänä ihan vähän jotain rusehtavaa. Menkkamaiset alavatsa jomottelut jatkuu ja niitä on päivittäin. Mä oon jotenkin tosi lamaantunut tuon asian suhteen ja vielä kun painaa päälle ahdistus noista työ- ja opiskelukuvioista niin voitte varmaan kuvitella, että parisuhdekaan ei ole parhaalla mahdollisella tolalla, kun möllötän lähinnä itsekseni.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivotaan, että kevät alkais vähitelleen.

Thelma

Vierailija
409/792 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tilanne edelleen sama.. vuotoa ei oo näkyny, mutta silti tunne tuulimunasta on vahva.. Siksi en oo paljoo kirjotellu kun ei viitsi tänne tulla joka päivä valittamaan.

Inna: Mua huvitti tuo kun sanoit ettei teillä oo kovin uusi talo kun se on 13-vuotta vanha. Mä taisin kirjoittaa tällä viikolla että meillä on suht uusi talo, jolla tarkoitin 20- vuotta vanhaa taloa :D Mä meinaa vertasin esim. sellaseen rintamamies taloon, että siihen nähden tää talo ei oo kovin vanha :) Ja eihän sillä oo mitään väliä minkä ikäinen talo on..tärkeintä on kodikkuus :)

Thelma: Ikävää että se vuoto ei meinaa nyt millään alkaa. Kyllä sua nyt piinataan. Toivottelen siis tätin pikaista kyläilyä sinne :)

Eveys

Vierailija
410/792 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuja kaikille! Mullakin on kirjoittelu jäänyt vähille, kun työ vie kaikki voimat. Perjantaina oikein kihisin kiukusta, kun moni asia tuntui kaatuvan päälle ja töitä on vaikka kuinka. Kyllä nyt on vain vahvistunut olo siitä, että haluan tauon työkiireistä ja uusi elämänmuutos on todella tervetullut.

Onnea Inna uudesta talosta!! Hyvältähän tuo kuulostaa, oli sitten ns. vanha tai uusi. Sannalle myös tervetuloa keskusteluihin! Kamalaa, että jouduit kokemaan keskenmenon noin myöhäisillä viikoilla.

Tuttu huoli on taas hiipinyt rintaan ja perjantaina töissä yritin pitää stressin kurissa kaikin keinoin. Lopulta alkoi itkettää, kun ajattelin, että kai tämä työstressi nyt sikiöönkin vaikuttaa... Mies on sanonut, että ottaisin sairauslomaa, mutta tuntuu, ettei se mitään auta, pahentaa vain. Kukaan ei tuuraa poissaoloani ja työt ne vaan odottaa kun tulen takaisin.

Eilen saimme tuttavaparilta kotidopplerin lainaan ja se poltteli testaamista. Likkakaverien kanssa tuli istuttua iltaa pitkästä aikaa, mikä oli ihanaa, unohdin raskauden hetkeksi ja tunsin oloni "normaaliksi". Kotiuduin vasta yhden aikaan, mutta pakko oli vielä väsyneenä testata se doppler ja sydänäänet löytyivät! Ihanaa :). Nukuin sitten kuin tukki onnellisena. Mulla on ilmeisesti istukka takana, kun äänet löytyivät tuolla kotilaitteella jo nyt.

Nyt tuli aika omanapaista tilitystä, kommentoin teidän kirjoituksia seuraavalla kerralla. Jaksan uskoa, että Eveyksellä on kaikki hyvin, vaikka kurjaa, että tuo tuulimunatunne on niin vahva. Kovasti kummastelen sitä, ettei Thelman menkat oli vieläkään alkaneet. Voi p*ska! Luulisi, että liikunta auttaa ja olet kova urheilemaan, niin vuoto alkaisi suht pian itsekseen, mutta ei kun ei :(. Siitä ystäville kertomisesta, ymmärrän sua Thelma hyvin. Huomasin kyllä, että osa ystävistäni eivät pystyneet käsittelemään keskenmenoani mitenkään, eivät edes sanomaan, että ovat pahoillaan. Ja kun ihmettelen sitä toiselle ystävälleni, hän syyllisti minua siitä, että lasken ihmisten sanomisia. Loukkaannuin tästä kommentista enemmän kuin muiden puhumattomuudesta.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! Nyt voisi laittaa nokkansa välillä ulos.

Minnis7

Vierailija
411/792 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä menty taas viime viikkokin.. Ja kun listaan lisätään vielä sellaiset sanat kuin Ällötys, Ummetus ja Närästys, niin saadaankin jo aikas kattava kuvaus Pilviksen olotilasta. Sorry ladyt, kun oon pitänyt hiljaiseloa koko viime viikon, mutta ei vaan yksinkertaisesti jaksa yhtään mitään extraa! Ihan puhki oon ollut. Ehkäpä tämänpäiväinen auringonpaiste antoi lisäpotkua ja jaksan jopa raapustella viestin tynkää..

Ihan ensiksi onnittelut Innalle omakotitalosta ja tsemppiä pakkausrumbaan! Harmi, että turvotus vaivaa - tai ehkä ne Pamelat ei niinkään keljuta;) Täällä turvotusta tällä kertaa onneksi vähemmän kuin viimeksi (jolloin olin jo rv6 kauhea pallo..), mutta kyllä välillä vyötärönauhat kiristelee.. No, tilannetta ei tietenkään auta se, että koko ajan syö, koska a) on niin nälkä ja b) yrittää pitää huonovointisuuden kaukana.

Aikas monella tätsykkä saapunut paikalle. Harmitus teille Tattaraa, Loviisa ja Ahomansikka ja uutta matoa sitten vaan koukkuun. Ja Thelman luo, joka sitä tätiä odottelee, niin sinnepä ei sitten tietenkään älyä siirtyä!

Emmy, tuskinpa greippimehun litkimisestä mitään haittaakaan on. Oot varmaankin jo ovistakin tikutellut tällä välin, saitkos mehukkaita viivoja?

Pyrrhylalle kovasti tsemppiä jatkoon. Kurja, että täytyy näiden muiden juttujen lisäksi vielä pähkäillä kesän/syksyn työkuvioitakin. Ja aika tympeää minusta, että lääkäri antoi ymmärtää, että perheenlisäyksestä toivomisen voisi jättää muille..!!

Santsu, tervetuloa mukaan juttuihin. Ja hirmuisen kovia olet joutunut lyhyen ajan sisällä kokemaan! Varmasti on pelko sisuksissa mahdollisen uuden raskauden kohdalla - niin kuin meillä kaikilla tässä pinossa - mutta moisen taustan jälkeen vielä kahta pahempana.

Kurja Eveys, että tunne tuulimunasta niin vahva, että vaan sitä vuotoa “odottelet” alkavaksi. Voimia sinne ja miten toivonkaan, että tuntemuksesi ei tällä kertaa osuisi oikeaan!

Ihanaa Minnis, että sait dopplerilla sydänäänet jo kuulumaan! Voi kunpa vielä siellä töissä tilanne ees pikkuisen helpottaisi, ettet aivan uuvu, kun muutenkin väsyttää.

Aurinkoa viikkoonne,

Pilvis

p.s. Thelma lienee unohtanut mut kokonaan:-( .. kun ei mitään kommenttia sitten plussaonnittelun 3 viikkoa sitten.. oonkohan jotenkin tahattomasti loukannut tai jotain..

Vierailija
412/792 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitettiin näköjään Pilviksen kanssa yhtä aikaa. Pilvis, mä olen pahoillani, etten ole kommentoinut sun kuulumisia. Ei ole ollut tarkoitus, etkä ole loukannut mitenkään. Olen ollut aika uupunut ja ahdistunut oman tilanteeni takia, enkä ole hirveästi jaksanut keskittyä muiden juttujen kommentointiin. Jos joku muu kokee jääneensä paitsioon kommentoinneissani, pahoitteluni, ei ole missään nimessä ollut tarkoitus.

Toivottavasti kaikilla on lähtenyt viikko mukavissa merkeissä käyntiin. Mitäs kaikkea Innalle tarttui Ikeasta mukaan? Entä mitä muille kuuluu?

Eveys ikävää, että tunne tuulimunasta on ja pysyy. Toivotaan, että asiaan tulis selvyys mahdollisimman pian.

Minnis, ihana kuulla, että saitte dopplerilla sydänäänet kuulumaan. Varmasti helpotti huolta hetkeksi aikaa. Toivotaan, että vähitellen sulla olotila olis enemmän onnellisen odottava kuin jatkuvasti huolestunut.

Mä keskityin viikonloppuna pääasiassa koiraharrastuksiin ja oleskeluun, kun ei tarvinnut tehdä työhommia. Tänäänkään ei ole tunteja ja nyt on pöytä puhdas niin, että saan viettää vapaapäivää. Mä tuossa loppuviikosta rupesin ajattelemaan noihin mun työjuttuihin liittyen, että mitäpä jos keskittyisin nyt vähän enemmän elämän muihin sektoreihin (harrastuksiin, kotiin, parisuhteeseen) ja antaisin työkuvioiden mennä omalla painollaan. Ehkä mä jonain päivänä keksin, mikä musta tulee isona.

Vuotoa ei näy ei kuulu ja päivittäin on lievää menkkamaista jomottelua, mutta tuskinpa se mitään enteilee, kun sama on jatkunut jo aika pitkään. Keskenmenosta tulee tällä viikolla 12 viikkoa, aika masentavaa, että yhä olen tässä tilanteessa. Eipä muuta voi tehdä kuin odottaa ens viikon kontrollia.

Thelma

Vierailija
413/792 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Mitään kummempaa ei kuulu meillepäin. Kp 26 mennään, oireita ei ole oikein mihinkään suuntaan. Eka kierto keskenmenon jälkeen oli 37. Normaali mulla 27-32. Tikuttelin ahkerasti, mutta selkeää ovista en bongannut. Nyt ovistikku näyttää ihan viivatonta ( paitsi kontrolliviiva tietty ). Kamalasti toivoisin, että raskaana olisin. Se ois niin ihanaa :-) Mutta jotenkin tuntuu, että jotain oireita pitäisi olla.

Kamalaa tämä oireiden odottelu ja tutkiminen.

koskakohan taas testaisin? Tänään aamulla viimeksi, heh. Ja mitään ei näkynyt, edes haamua tai viivan paikkaa. Sain ovistestien mukana 6 raskaustestiä, siksi niitä on nyt pystynyt käyttämään.

tsempitykset kaikille!

-kuutti-

Vierailija
414/792 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin tänne joskus aikaa sitten, sen jälkeen olen silloin tällöin käynyt lukemassa kuulumisianne mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Tänne tuntuu tulevan viestejä niin paljon ettei perässä pysy :-)

Moni täällä on jo uudelleen plussannut, ja heille kaikille toivotan onnellista raskautta, ihan sinne loppuhuipentumaan saakka! Ihanaa kun annette toivoa muillekin! Ja kaikille muille pikaista toipumista ja uutta tärppiä :-)

Varsinkin Thelman ja vauvafanin kirjoitukset ovat olleet mielessäni, kun itselläkin tämä keskenmenosta toipuminen tuntuu ottavan aikaa luvattoman kauan :-/ Toivottavasti teillä pian helpottaa!

Mulla oli lääkkeellinen tyhjennys 18.12 rv 10. Silloin vuoto kesti noin 2 viikkoa, jonka jälkeen oli 4 viikkoa taukoa ja sitten ekat menkat. Tuolloin hcg oli vielä 20, mutta seuranta lopetettiin kun menkat alkoi. Menkkojen jälkeen meni pari päivää kun alkoi vuotamaan uudestaan, sitä kesti pari päivää. Sitten noin 4 viikkoa taukoa ja menkat. Sen jälkeen onkin ollut yhtä vuotoa; välillä muutama päivä taukoa ja taas vuotoa. Ja kamalat menkkakivut! Viime perjantaina pelästyin tosissaan kun hetkessä tuli reilusti vuotoa ja pari pientä hyytymääkin. Soitin neuvolaan, ja sain lääkäriajan tälle päivälle. Omalääkäri teki sisätutkimuksen, missä totesi kohdun olevan pieni ja taaksepäin kallellaan. Vasen munasarja tuntui isolta, epäili että siellä voisi olla kysta mikä aiheuttaa kipuja. Vuotoja sekään ei kuitenkaan selitä. Kävin labrassa ja huomenna saan hcg-arvon tuloksen ja sen perusteella jatkot. Jos hcg ei ole pudonnut helmikuun alun 20:sta, menen sairaalaan jatkotutkimuksiin ja todennäköisesti kaavintaan. Jos arvo on 0-5, ultra tehdään tk:ssa ja yritetään sen avulla selvittää vuodon syytä. Itse olen jo miettinyt kohtusyövät ja kaikki muut mahdollisuudet mistä keskenmenot ja nyt nää vuodot voisi johtua. Alan olla aika poikki tähän epätietoisuuteen ja asioiden pitkittymiseen. Miks tätäkin piti odottaa 3kk, eikä voitu heti silloin keskenmenon jälkeen tutkia kunnolla, kun hcg arvo ei kuitenkaan normaalia tahtia laskenut?!

Tän oman olon päälle kun vielä lisää kahden lapsen mahataudin ja miehen työreissun niin on vauvahaaveet aika matalalla. Mutta katsellaan niitä sitten kun tää joskus selviää, ja toivottavasti loppuu.

Aurinkoista kevättä kaikille!

paritonsukka

Vierailija
415/792 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko! Ihana keväinen paiste, harmi että "joutuu" olemaan sisällä.

Ovatko joukostamme onnellisesti raskautuneet edelleen onnellisesti raskaana? :) Eipä se alkuraskaus taida mitään hehkeää olla, vaikka kuinka olisi toivottu ja odotettu olotila. ;) Tsemppiä kaikille tasapuolisesti.

Voihan pöh Loviisan menkoista ja kuutin negatestistä.

Thelmalle ja Parittomalle sukalle paljon toivotuksia, että keho(t) alkais toimia normaalisti ja pääsisitte lääkärillä ravaamisesta eroon. :)

Olen räjähtänyt rusina (eli kamalassa univelassa, kts. Tatu & Patu: Outo unikirja). :D Poika on kammennut sänkyymme joka yö yli viikon ajan. Syynä kuulemma painajaiset, jano, märkä vaippa, omassa sängyssä/peitossa/tyynyssä on jotain vikaa jne... Olen ollut aina herkkäuninen, enkä pysty yhtään nukkumaan jos vieressä pyörii ja ähisee pieni ikiliikkuja (ei perhepetiä meille, kiitos). Tähän lisättynä esikoisen kaamea 5-vuotisuhma (onko sellainenkin?), niin aikalailla on voimat imetty äidistä. :( Tyttö käyttäytyy kuin murkkuikäinen: haistattelut, raivarit, vastaan hangoittelut on ihan päivittäisiä ilmiöitä. Kunpa menisi molemmilla pian ohi nämä vaikeat ajat. Viikonloppu oli vanhempien kannalta niin uuvuttava, että miehen kanssa oikein odotettiin maanantai-aamua ja arkea... Hehheh.

Thelma kyseli tutkimuksesta. Mulla on tähtäimessä lopullisesti (ehkä?) FT, mutta nyt teen siihen vasta esivalmisteluja ja sitten myöskin ihan muita juttuja. Tuo väittäri tulee olemaan monitieteinen, jossa vastaan "pehmeän tieteen" puolesta ja tarvitsen muita asiantuntijoita tekemään siihen mm. analyyseja ja muuta sellasta mitä en itse osaa riittävästi. Ja se tekee aika haasteelliseksi rahoituksen haun. Muutenkaan tutkimuksen aihe ei ole kovin mediaseksikäs tai yhteiskunnallisesti merkittävä. En siis ole keksimässä syöpälääkettä tms. :D Jos hakisin isoa apurahaa, ei olisi kiva ilmoittaa tutkimuskumppaneille, että jäänkin äitiyslomalle... No, ehkäpä jotain työtä ilmaantuu.

Mitäs muuta. Mulla oli vklna ovulaatio. Ainakin luulen niin vahvasti, sillä kaikki limat, nipistykset ja arat rinnat ilmaantui yllättäen ja pyytämättä. :D Jälkivuotoa on vielä, mutta vklna se väheni tosi minimiin eikä ole enää kirkasta verta. En tietenkään testannut ovista millään, koska pitää odottaa niitä ekoja menkkoja. Olisi aika ihmeellistä, jos kroppa toimisi näin pian. Tosin kaikissa mun alkuraskauden km:ssakin ovulaatio on tullut 2-3 viikon kuluessa km:n alkamisesta. Nyt sitten harmittaa, jos tämä ovulaatio olisi ollut se hyvä munasolu ja seuraavaksi saan taas viallisen. Omituisia mietteitä...

Pyrrhyla, hyvin hyvin väsyneenä

Vierailija
416/792 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin ku luvattiin vuoto alko 2 päivää jälkeen eli tänään olis sit kp 1!

On tää kyl ollu pitkä ruljanssi ja alkaa olla mehut loppu...

Ensin km vuoto 3vkoa sit 3vkoa välilä ja taas menkat 3vkoa ja sit 10 päivää keltarauhasta mikä lopetti vuodon 3:sta pilleristä ja nyt sit taas alko et kui kauan mahtaa tää kestää ja tuleeko ovikset normaalisti vai tuleeko lainkaan...

Mä olin muuten tosta hormoonista viimiset 3päivää aivan hormoonihirviö!!! tai miehelle olin :( oli totaallista lärviärsytystä vaik toinen ei mittään pahaa tehty tai sanonnu mut mä tiesin et vika mussa ja sanoin et päästä mun jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos et tää helppaa varmasti ku menkat alkaa ja niin kävikin onneks nyt olen taas niin normaali kun mä vaan voin ;)

Mä olen kans miettiny et onko mulla nyt sit vaan enää viallisia munasoluja ja en ainakaan helposti tule raskaaksi km jälkeen :( painoakin on taas tullu ku hormoonien aikana aivan hillitön nälkä koko ajan!

Inna: Ihanaa et sulla vuodot loppuneet ja uuteen kotiin olette muuttaneet :)

Thelma: mä näitä menkkatuulia sulle lähetän täältä, otas kiinni ja toivotaan et palanen lähtee pian pois.

Minnis: Hienoa lukea sun oireista ja ihanaa kuulla jo omalla sydänäänilaitteella vauvelin äänet :)

Santsu: Tervetuloa mukaan ja kovia olet joutunut kokemaan :( paljon jaksuja :)

Pariton sukka: Toivotaan et sullakin pian jo helppais ja saisit km pois päiväjärjestyksestä ja uuteen kiertoon :)

nyt mä lähen huushollia hoitamaan ja katsomaan tyttöjen kanssa kekseliäs Kaisaa :) se on mun lemppari =)

Paljon plussatuulia,oviksia,tarrasukkia ja rakkautta kaikille *hali*

Vierailija
417/792 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutti, paritonsukka ja vauvafani. Pyrrhyla- raskaana ollaan edelleen :) - ainakin oireet sille tuntuisi. Ja mulla on pahoinvointia (!) - mitä ei kyllä ole näissä mittasuhteissa ollut aiemmin ei tytöistä eikä tuplapojista - elikkäs onkohan siellä nyt sit kolomoset tulossa ;) - vai voiko tää ikä tehdä tällaista vai onko tää muuten vaan nyt erilainen raskaus? Olo ei todellakaan ole hehkeä - käynyt jopa mielessä että hullusako tähän vielä ryhtyi ;) . Juoksemassa yritin käydä mutta enpä pystynyt jostain syystä alaselkään otti juoksuaskelet ilkeesti niinpä piti heittää kävelyksi - ja kaikenlisäksi yökkiä piti siinä juoksuyrityksen lomassa. Väsynyt myöskin on ja vähän tehoton. Ei muuten olla vielä muutettu :) - vaan muuttoa tehdään. Lopullinen muutto olisi sit viimeistään ensi viikolla. Nyt täytyy lähtee syömään :) . Kaikille toivottelen vauvafanin tavoin plussatuulia, oviksia, menkkoja, tarrasukkia ja rakkautta kuka mitäkin tarvii. Inna

Vierailija
418/792 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut ihanan keväinen keli tänään. Mäkin ehdin ulkoilla ihan kunnolla, kun en ollut tänään töissä. Aika ihana työviikkoa, kun vaan to ja pe pitää mennä työpaikalle eikä muutenkaan ole tälle viikolle kauheasti hommia.

Pilvikselle ja Innalle tsemppiä raskausoireiden kanssa kärvistelyyn. Minniksellä olo on ilmeisesti aika siedettävä? Inna, tuo sun kertomus juoksulenkistä, kuulostaa just siltä, millaista mun lenkkeily oli loppuvuodesta. Vaikka ei käykään kateeksi teidän oireilua, niin vähän kuitenkin käy. :)

Vauvafanilla on nyt sit toivoa kropan normalisoitumisesta, jee! Toivotaan, että Paritonsukka ja mä päästään joskus samaan tilanteeseen. Kestää ja kestää. Tänään tuli taas juoksulenkillä noita lähes päivittäisiä alavatsakipuja. Paritonsukka, mikä sulla oli hcg-arvo eilisen mittauksen perusteella? Mullahan hcg on ollut nollissa ainakin kolme viikkoa, tod.näk. aika lailla kaavinnasta asti, josta on 6 viikkoa. Ensi viikon kontrollia odotellessa.

Ja hurjaa kun te puhuttu pilaantuneista munasoluista. Arvatkaa, onko mulla paniikki, että mulla on enää vaan pilaantuneita jäljellä ja mä vasta aloitan perheenperustamista. Toivotaan, että sieltä muutama tuore vielä löytyis meiltä kaikilta yli kolmekymppisiltä.

Pyrrhylalle tsemppiä lasten kanssa ja tutkimuksen edistämiseen. Mä olen tehnyt päätöksen, että mun elämässä ei ainakaan tällä hetkellä ole oikea aika kokopäiväiselle jatko-opiskelulle.

Kuutti, ai säkin kuulut testiaddikteihin... ;) Toivotaan, että plussa tulee.

Mitäs muille?

Mä täytyin tänään nyt sit siihen yhteen työpaikkaan, josta mainitsin, nettihakemuksen. Paikka olis tosi kiinnostava, mutta nurja puoli tosiaan on se 70 km työmatka tietä pitkin, joka on aika pimeä ja siellä liikkuu paljon rekkoja ja hirviä. Mun pitäis kaiken järjen mukaan olla tosi vahvoilla ko. paikkaan. Jos ei tärppää, niin sit en kyllä tiedä, mitä teen.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Thelma

Vierailija
419/792 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea kun oli paljon kirjoituksia! Ehdin jo huolestua mitä meidän pinolle käy, kun vakkarikirjoittajat Vauvafani ja Pilviskin ovat pitäneet hiljaiseloa!:) Mukavaa kuulla myös teistä, Kuutti ja Paritonsukka. Pidän, Kuutti, sulle peukkuja mahdollisen plussan suhteen!

Unohdin edellisessä kirjoituksessani pahoitella Loviisaa menkkojen alkamisesta! Voi harmistus.

Innan ja Pilvilinnan olotilat kuulostavat hurjan tutuilta! ;) Mutta kateeksi ei käy. Mulla oli kanssa alussa kamalan nöhlö olo, turvonnut ja epämiellyttävä. Mutta onhan tuo pahoinvonti tietty hyvä merkki raskaudesta. Nyt mulla vasta pamelat onkin, vaikka luulin, jo kuukausi sitten etti pahemmaksi voi mennä! args. Kiva kun Pilvilinna jaksat kuitenkin välillä kirjoittaa kuulumisiasi, väsymyksestä huolimatta.

Thelmalla ja Paritonsukalla tilanne on inhottavasti venynyt. Thelma, sun pitäis kyllä olla rv12 eikä 12 viikkoa km:stä! Sama juttu Parittomallasukalla! Tuntuu niin kohtuuttomalta. Ja päälle vielä huoli kystista ja muista. Eipä kyllä Vauvafanin vuodot mukavalta kuulosta. Toivottavasti saat, Thelma, sen työn, vaikka ajomatka on aika pitkä.

Pahoittelen, sekoitin Loviisan ja Pyrrhylan ammatit tuossa taannoin. Tykkäsin kanssa lukea työstäsi, Pyrrhyla.

Sunnuntaina kävi muuten ilmi, että ne lauantaiyönä kuullut sydämenlyönnit olivatkin mun omia. Su löytyi pikkuisenkin syke ja oli kyllä sen verran kiivas, että tiedettiin osuneemme oikeaan. Eilen oli neuvolalääkäri ja sain hyvät tulokset verenpaineista, sokereista ja hemoglobiinista. Paras juttu oli kyllä se, ettei paino ollut noussut lainkaan viime käynnistä eli viimeiseen kuukauteen! Kuulosti mun korvaan lähes yhtä hyvältä, kuin olisin laihtunut 10 kiloa! Eli alun 3kg:n jälkeen paino on jotenkin tasaantunut ja siksi kai olokin parempi kun ei tunnu niin isolta ja kömpelöltä.

Mitä muuten Emmylle kuuluu? Vieläkö sulla on paljon tenttejä??

Viikonjatkoa kaikille: plussaa, menkkoja, hyviä munasoluja (uskon, että meillä niitä on!!) ja tarrasukkia!

Minnis7

Vierailija
420/792 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie taas lueskelin ja unohdin jo mitä kukin oli kirjottanu. Nyt taas sen verran rauhallinen hetki ettei tarvi pelätä kuka niskan takana on kurkkimassa mitä kirjoitan ja mihin.

Täällä olo on suht hyvä, lenkkeillä olen yrittäny kun tuota painoa pitäs pudottaa, mutta ei tuo paino meinaa hievahtaakaan ja kymmen kiloa pitäs alkuun saada. Tänään olis sitten kp 30/30-35 mutta vielä ei menkkoja näy, aattelin jos sit ensviikolla kun käy kaupoilla ostais testin jos ei menkkoja siihen mennessä tuu, jos hermot kestää sinne asti, ja onko tuo kierto edes säännöllinen miten se heittää. Minulla oli kp20-23 tuli vähän outoa tiputtelu kirkasta limaa jossa hivenen verta, niin täyty pikkuhousun suojaa käyttää, mie aattelin että jotain menkkoja edeltävää tiputtelua mutta ei sitä tullu kuin kolmena päivänä. Mutta jos sais tuon ajattelun kytkettyä jotenkin ainakin viikoksi pois päältä.

Terv. Lakka