Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen

Kommentit (792)

Vierailija
441/792 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin olisi tehnyt mieli lähteä omakoti-puutarha ym.messuille. Meillä olisi kesällä pihan työstäminen. Taloa on rakennettu pari vuotta, reilu vuosi asuttu ja seuraavaksi on valmistumassa kellarikerrokseen sauna.

Mutta emme millään ehdi, kun tässä on ohjelmaa koko viikonlopuksi. Tänään olimme siskonpojan ristiäisissä :-) Siellä äidilleni ja siskolleni paljastin, että menkat on myöhässä ja tänä aamuna tuli testiin selvä haalea viiva. Jokohan uskaltaisi vähän iloita?

Jotenkin ihana ajatella, että siskon poika ja meidän vauva olisivat saman vuoden vauvoja ja mm. kouluun menossa samana vuonna. Oonkos taas vähän edellä ajatuksissani ;-) On myös ihmeellistä, että toisen kastepäivänä minä plussasin. Silloin kun tämä kastettu vauva syntyi tammikuun lopussa, niin minä juuri keskenmenon kokeneena ja vuotavana kävin heitä sairaalassa katsomassa. Ei tuntunut elämä oikein reilulta silloin. Mutta näköjään elämä kantaa ja kaikella on joku tarkoitus. Toivotaan, että kaikki menisi tässsä raskaudessa hyvin loppuun saakka. Ajattelin, että jos pystyn, niin testaisin pitkänäperjantaina seuraavan kerran. Silloin pitäisi selvän plussan jo näkyä.

-kuutti

Vierailija
442/792 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluhalaus Kuutille! Tulipas hyvä mieli kurjan öklötyspäivän päätteeksi. Ihanaa, kun alkaa tulla plussia ja kevään valoa tähän pinoon. Sitä valoa toivon erityisesti teille, jotka painitte km:n jälkipyykin ja siitä johtuvan ahdistuksen kanssa. Eli ainakin Thelma ja Paritonsukka, voimia. Vauvafanin tilanne taitaakin pikkuhiljaa kääntyä parempaan suuntaan.

Jospa Manat ja Lakka pääsisittekin plussajunan kyytiin tuossa Kuutin peesissä.. Olishan se mahtavaa. Jänniä hetkiä siellä kumpikin elätte. Toivotaan, että Lakan nega siis vielä plussaks kehittyis.

Ja Thelmasein, älä nyt todellakaan murehdi tän toisen tunneihmisen pohdintoja, vaan niitä todellisia juttuja.. Tai en siis tietenkään toivo sun murehtivan yhtään mitään! Mutta tosiasia lienee, että nyt tilanteesi vaan on niin kurja, että ei siitä murehtimatta ainakaan tunteikas immeinen selviä. Olen tosi iloinen, että sulla on su tiedossa kivat messut ja toivottavasti sitä kautta vähän parempi mieli. Itse olen miehen kanssa käynyt monet kerrat vast. messuilla. Omakotitalo rakennutettiin viitisen vuotta sitten eli tiedän kyllä mikä projekti se puolestaan on;) Meillä homma eteni tosi vauhdikkaasti yksien messujen jälkeen.. Ollaan molemmat sellaisia tuumasta toimeen -tapauksia.

Ja Inna onkin siellä jo tositoimissa remontin ja muuton kanssa. Tuut sitten kertoilemaan tunnelmat, kun olette muuttaneet ja yhteydet jälleen pelaavat. Ja kunpa flunssa ei nyt sotkis teidän kuvioita. Mä en olis kyllä pystynyt kuvittelemaankaan muuttopuuhia viimeisen kolmen päivän aikana.. Kiva, että sun pahoinvointi on helpottanut ruokavaliomuutoksella.

Minnis, Eveyksen tavoin mäkin kyselin jo aiemmin tuosta sun massusta.. eli joko on alkanut pyöristyä?

Eveykselle voimia ultran odotteluun. Piinaava pääsiäinen ehkä siis tulossa.. vaan toivotaan, että pääsiäisenä oiskin jotain mukavaa tiedossa, että unohtuis hetkeksi asioiden vatvominen.

Tattaraalla ollutkin ilmeisesti täysillä hyödynnetty ovisviikko siellä.. Toivotaan parhainta tulosta kovasta uurastuksesta;)

Täällä ollut tänäänkin kammo öklöolopäivä aamusta asti. Ei kiva. En oikein tiedä, onko tämä yhä lievää vatsaflunssaa (en ole siis kuitenkaan oksentanut), vaiko “vaan” raskausoireilua vai ehkä näiden yhdistelmää. Ja tietysti flunssa vetää huonompaan kuntoon ja se puolestaan lisää pahoinvointia, kun jo pelkkä väsymyskin näyttää sitä tekevän. Ja sitten tämä hirvittävä ummetus! Tuossa tunti sitten tuli istuttua pytyllä pitkään ja hartaasti.. tuskissani ja epätoivoissani sitten jo kyyneleitäkin vuodatin. Mitä ihmettä teen tän kanssa..? Normaalisti ei ole koskaan moista, mutta annas olla kun raskaudun. Ja siis juon vettä väh. 1,5l päivässä, liikun ainakin 12h viikossa ja syön myös reilusti kasviksia (niitä, joita närästykseltäni pystyn..) sekä aina aamu- ja iltapuuron. Että nuo puitteet pitäisi olla kunnossa. Luumusosettakin olen kokeillut, mutta aiheutti kovaa närästystä, joten oli jätettävä. Nyt oli pakko ostaa apteekista Levolacia, kun näin tukossa ollaan:( Vaan ei näköjään tämänaamuinen annos lääkettä vielä tehonnut. Nostetaanpa huomenna annostusta. Jollakin tietoa vielä tehokkaammista keinoista?? Sorry valitusvirsi, mutta helpottaa, kun saa vähän tuntojaan tuulettaa.

Nyt nukkumaan. Muistakaahan su siirtyä kesäaikaan (jee).

Pilvis, tukossa kaikin puolin;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/792 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli hyvämieli kun sun viestisi luin :) kyllä se kevät sit vaan tekee ihmeitä ja plussia.Toivottavasti meille kaikille :)

Pilvis: vehnäleseet on hyviä vatsalle.meil käyttää sitä lapsetkin :) ripottelee ruokaan ja hampparinkin väliin =) ja sit vaan juo kovasti päivän aikana ni alkaa vatsa toimimaan.

Joo toivotaan et mul olis nyt jo kroppa palautunu mut sen näkee sit et tuleeko ovista.mulla on aina ollut tosi selvä ovis, limat ja kivut et katotaan tuleeko nyt....sitä odotelles mut ei viel vähään aikaan ko niin pitkä se kierto aina :(

Nyt ruuanlaittoon ja sit synttäreille herkuttelemaan ko huomen on vast maanantai ;) ha ha

Hyvää sunnuntaita kaikille :)

Vierailija
444/792 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Kuutti plussasta! Täällähän käy melkoinen plussapuhuri.

Ainakin meillä täällä Uudellamaalla on aikasta harmaa kevätpäivä. Keli on just sopiva messuilla kiertämiseen. Onneks tänään on muuten vähän parempi päivä kuin eilinen. Ei siihen mitään syytä ole, miksi eilen oli niin surkea olo tai miksi tänään on parempi olo, tällaistahan tää on ollut viimeiset 3 kk.

Käytiin tänään tosiaan omakotimessuilla, joissa oli myös kaikenlaisia piha-, sisustus- ym. juttuja. Lähinnä tsekkailtiin talotehtaiden tarjontaa, lämmitysjärjestelmävaihtoehtoja jne. Meillä kun lähivuosien suunnitelmissa on isomman tontin hankkiminen ja isomman talon rakentaminen. Pilvis, meillä on sit suunnilleen yhtä vanhat talot. Meidän talo on reilu 5 vuotta vanha. Mies rakensi sen itselleen ennen kuin tavattiin. Tällä hetkellä tää on meille ihan hyvä ja mahdutaan tähän kahdestaan koirinemme, mutta jos perheenlisäystä siunaantuu, niin vähän isompi talo olis tarpeen. Ja nyt tontti on tällainen tavallinen omakotialueella sijaitseva tontti. Me haluttais vähän enemmän lääniä ympärille ja omaa rauhaa johonkin metsän keskelle.

Työrintamalla mulla on nyt vähän dilemma. Nyt on auki toinenkin mulle sopiva paikka. Ja nyt mun täytyis pähkäillä kumpi kiinnostaa enemmän, jos kävis niin, että saisin molemmat. Vaihtoehto A on varmasti sisällöllisesti mielenkiintoisempi, mutta uskon, että vie enemmän aikaa ja energiaa kuin toinen vaihtoehto. Työmatka olis se 70 km ja siihen menee aika tarkkaan tunti. Sit olis vaihtoehto B, joka ei ole tehtävänä niin mielenkiintoinen (mut siis ihan ok, vastaavaa olen tehnyt), mut toisaalta ei myöskään olis varmaan kovin stressaavaa. Työmatka olis noin 15-20 minuuttia. Molemmat on vakituisia paikkoja ja palkka on melko saman suuruinen. Mistäköhän tietäis, kumpi vaihtoehto olis parempi.

Pilvikselle tsemppiä kaikenlaisen tukkoisuuden kanssa kamppailemiseen.

Plussatuulia ja tarrasukkia niitä tarvitseville!

Thelma

Vierailija
445/792 |
28.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se uusi plussa sieltä taas meidän pinoon! :) Uskokaa pois Siskot aurinko, kevät ja kesä tekee meille vielä ihmeitä!

Täällä myös ollut ihan harmaa viikonloppu säiden puolesta. Muuten kyllä vapaa viikonloppu mennyt aivan liian nopeasti ihanassa seurassa! Isäntä palaili just kotiin ja mun vieras lähti kotimatkalle, joten normaaliin päiväjärjestykseen on palattu.

Palaan sen verran vielä perjantaihin, että meikä sai sit sillon ovisplussan! Tämä = hyvä ja huono.

Huono homma sen takia et avokkini lähti silloin reissun päälle ja normaalioloissa olis päässyt hyödyntämään plussan näin viikonlopun aikana paljon paremmin! Hyvä juttu taas sen puolesta kun ehdin jo huolestua että onko niin etten mä ovuloi joka kierrosta JA myös siksi olen iloinen että ehdin just ja just kellistää miehen ennen kuin hän lähti perjantaina liikenteeseen! ;)

Meni jotakuinkin näin, että tein testin aamulla juuri ennen töihin lähtöä, säikähdin ruudulle pompannutta hymynaamaa ja aloin oitis suremaan sen huonoa ajankohtaa. Oli jo kiire töihin eikä toivoakaan että siinä aamulla olis enää ehtinyt plussaa hyödyntämään. Siispä miehelle tekstaria töistä käsin ettet SAA lähteä tienpäälle ennen kun oon kotona! Mä en oo myöskään halunnut hermostuttaa miestä noiden o-testejen kanssa joten oon testaillut salaa. Oli siinä äijällä taas ihmettelemistä kun iltapäivällä syöksyn koti-ovelta suihkuun ja suihkusta suoraan pyyhepäällä vikittelemään miestä x) voi luoja... touhukas viikko siis takana, mut silti epäilyttää näinkö ottaa muka onnistuakseen. Olishan se huomattavasti suurempi todennäköisyys onnistua kun oltais touhuttu nyt viikonlopun kuin viime viikon aikana, mut täytyy toivoa et olis sitkeitä pikkukavereita liikenteessä ;)

Ovis oli taas täsmälleen samassa ajankohdassa kuin se viime kierrossakin oli. Ei voi kyllä kuin ihmetellä kuinka säännöllisenä kierto on pysynyt km:sta huolimatta.

Thelma, nuo työpaikka dilemmat on vaikeita! Tuntuu että silläkään saralla ei voi koskaan saada kaikkea mitä haluais. Itsekin ollut joskus vastaavassa tilanteessa. Tapana on myös valmiiksi jo pohdiskella ja "murehtia" et mitäs sitten tekisikään jos molemmista paikoista tärppäisi! ;)

Koska noihin päättyy hakuajat eli onko haastattelukutsuja miten pian odotettavissa? Pistit siis tuohon toiseenkin avoimeen paikkaan jo hakemuksen? Kovasti peukkuja!! :)

Sulla on jännäviikko tiedossa, kontrollin puitteissa. Kyllä nyt on viimein aika saadaa piste tälle sua piinaavalle odottelulle!

Pilvis, tuo ummetus on kyllä niin kamala riesa että oksat pois... mulla ei oo kans koskaan aikaisemmin ollut paitsi just raskauteni aikana. Se oli kamalaa! Myöskin pöntöllä melkein itkua tihrustin... ostin myös luumuja ja kiivejä (niidenkin pitäisi auttaa). Olin jo melkein kääntynyt Levolacin puoleen kunnes ummetus lakkasi. Tiedä sitten oliko luumuista ja kiiveistä muka niin iso apu, enemmän mä epäilen että taisi pikkuinen silloin päästää jo irti...taisi olla noin viikko siitä eteenpäin kun vuoto alkoi. Mut siis selvä raskauden merkki oli ainakin mulla ja niin myös hyvällä ystävälläni.

Jos luumuja ei jaksa syödä, kuulin myös että illalla vois laittaa pari luumua vesilasiin ja aamulla juoda sitten se vesi pois, pitäis tepsiä myös tehokkaasti (jonkun mukaan jopa niin tehokkaasti ettei kannata poistua kotoa/läheltä wc:tä). Tiedä sitten, en ehtinyt kokeilla :)

Manat, mä en tainnut viimeks muistaa toivottaa sua tervetulleeksi! Eli länpimästi tervetuloa joukkoomme! Toivotaan ettei täti kurvailisi sinne :) Milloin ajattelit testailla?

Mitä tarkoitit tuolla että laskujesi mukaan olisi terve munasarja vuorossa?

Pyrrrrhyla, mulla ainakin alkoi menkat joku 2,5 viikkoa kaavinnan jälkeen, eli kyllä ne sullakin voi hyvinkin jo menkat olla! :)

Toivottavasti Tattaraan suunnalla on ollut onnistunut oviksen hyödynnysviikko! ;)

Innalle tsemppiä hurjaan remppaan, kuulumisia odotellaan!

Leppoisaa sunnuntai-iltaa kaikille! Mulla on taas pienoinen sunnuntaimorkkis...kurjaa kun nämä vkl:t menee näin nopeasti, onneks ensi viikko on sentään nelipäiväinen :)

Voikaa hyvin -Emmy-

Vierailija
446/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että Thelmalla on ollut helpompi päivä. On se ihme miten jotkut päivät ovat niin paljon raskaampia kuin useimmat. Nämä ovat niin vaikeasti hallittavia tunne-elämän asioita, eikä hormonihyrrä auta asiaa ollenkaan. Hienoa, että työrintamalla on kiireitä. Se(kään) ei ole ollenkaan itsestäänselvää. Tsemppiä kontrolliin, onhan se hyvä että asioita selvitellään vihdoin, soisin kohtuuttoman pitkälle toipilaisuudellesi jo tulevan lopun.

Mulla alkoi vuosi sitten menkat tasan 2 vkoa siitä kun hcg tippui alle viiden. Siitä lähtien, eli vuoden verran on ollut säännöllinen kierto niin kuin aina ennen raskauttakin. Hyvin voi siis minunkin mielestäni olla pyrrhulalla jo menkat.

Hahaa Emmy; ootpa oikea nymfo miehesi mielestä varmana!

Emmy: kävin tammikuussa tavallisessa gynen tarkastuksessa, jolloin oli oikeassa munasarjassa ovulaatio käsillä (silloin jäi harmillisesti hyödyntämättä käytännön syistä). Mun kohdun ulkoinen oli vasemmassa munatorvessa, minkä takia oikea tuntuu "terveeltä", vaikka ei niissä kai mitään tilastollista eroa pitäisi olla... Lääkärit sanoivat kuitenkin, että arpeuma tms pintavaurio saattaa vasenta tuubaa altistaa uudelleen kohdunulkoiseen, joten sitä tietenkin jännitän. Näiden laskujen mukaan siis nyt pitäisi olla oikealla ja koska leikattu puoli tuntuu aktiivisena ollessaan epämääräisen erilaiselta (ovis kipeämpi jne) uskon näin olevankin.

Testasin jo aamu 28 / 29-30(hätähousuhölmöläinenhermoraunio) ja nega oli tietenkin. En sentään ole kovin pettynyt enkä negasta huolimatta oikein usko kuukautisten alkavan. Ja jos kuitenkin alkavat, ovat kyllä rökälemyöhässä! Mulla on aivan hurjan säännölliset menkkoihinlaskeutumisrutiinit kropassa ja olis pitänyt jo to oireilla ekan kerran eikä vielä ole pienintäkään merkkiä! Muunlaista merkkiä kyllä sen sijaan riittää. Mieskin jo huomauttelee. Odotellaan ihan iisisti nyt muutama päivä, että olis sitten "varma" tulos kun testataan --- jos siis ei sittenkin ala menkat.

Olipa kyllä karsea lokakuinen päivä etelässä. Toivottavasti saatais kevätpäivän kirkkautta ensi viikkoon!

Hyviä viikon alkuja kaikille ja tsemppiä jokaiselle tulevan viikon haasteissa ja koetuksissa.

Vierailija
447/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti ennen töihin lähtöä - ihan kamala viikko tulossa - töissä ja kotona. Remontoitu on viikonloppu ja tänään alkaa muutto. Raskaus on taka-alalla - ja ajoittain ahdistaa (???! ) koko ajatus. Mikä ihme nyt ??? Hormoonit ?

Mutta Onnea Kuutti! Ja toivotaan että nämä meidän kaksi plussaa metsästävää ja oireilevaa sen plussan tikkuun saa. Kaikille tsemppiä oloihinsa :) . Palaan taas joskus Inna

Vierailija
448/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, pitäisi varmaan kirjotella tänne useammin, tekstiä on tullut niin paljon, muistankohan kaikkea kommentoida.

Onnea Kuutti! Kerrassaan hienoja nämä plussauutiset. :)

Lakka, plussaa toivotellaan, kunnes on näyttöä jostain muusta. Eiks vaan? :)

Tervetuloa manat! Komppaan Thelmaa ja totean, että samansuuntaisia ajatuksia täälläkin. Toivo ja epätoivo vuorottelevat, parisuhde saa siinä sivussa jotenkin pärjätä. Kunpa asiat todellakin sujuisivat luonnollisesti! Halutaan lapsi--> saadaan lapsi. Ilman, että joutuu kestämään testejä, tutkimuksia, ronkkimisia, ultria, jännitystä ennen plussaa ja pelkoa sen jälkeen.

Thelma, musta on vaan hyvä että tänne kirjoitetaan myös ne "ahdistuneet omanapaiset avautumiset". :) Mulla ei ainakaan ole juuri muita kanavia mihin purkaa tätä tunteiden vuoristorataa. No tietty mies, mutta senkin empatialla ja ymmärryksellä on rajansa. ;) Toivottavasti saat kontrollikäynnillä hyviä uutisia! Onnea myöskin työasioiden pähkäilyyn. Ai, miten olisi ihanaa päästä haaveilemaan talonrakennuksesta...

Paritonsukka, harmi että jouduit jatkotutkimuksiin.

Emmylla ja Tattaraalla mahdollisesti jo "pullat uunissa"? Olette ainakin raivokkaasti hyödyntäneet otolliset hetket. :D :D

Oliko eveysin ultra jo tällä viikolla? Tsemppiä sinne.

Pilvis, mulla oli tämä viimeisin raskaus ainoa, jossa ummetus iski ihan alussa. Olin kyllä totaalisen ihmeissäni miten voi tulla (tuokin) vaiva jo niin aikaisin. Ah, kunpa pian pääsisin kokemaan sen uudestaan, ;)

Innalle hyvää muuttoa ja pitkää pinnaa hässäkkään ja kaaokseen. Itse inhoan muuttamista, siis sitä pakkaamista, purkamista ja järjestelyä. ;) Ehkäpä siksi olenkin muuttanut elämäni aikana hyvin harvoin.

Hyvää vointia ihan kaikille!

Mun "menkat" on melko ihmeelliset. Rajua vuotoa kesti vuorokauden ja nyt tulee melko vähäistä vain aamupäivisin, illalla ja yöllä ei yhtään. Outoa. Voi kun ei vaan olisi sitä, että kohtuun on jäänyt jotain. Mua niin ihmetytti silloin keskeytyksen jälkeen kun ei millään tavalla tsekattu oliko kohtu tyhjä. Hoitaja vaan sanoi, että "näytti täydelliseltä tyhjentymiseltä". Miten muka näkee onko koko istukka tullut ulos? Jos Thelmaakin rassaa sellanen pienen pieni kohtuu jäänyt pala, niin tuskin sitä istukkaan katsomalla olisi erottanut...

Olen aika lailla tympääntynyt jatkuvaan siteiden käyttöön. Normaalisti käytän pääasiassa tamponeja, mutta nyt sanottiin ettei ennen jälkitarkastusta saa käyttää kuin siteitä. Mulle alkaa tulla jo vaippaihottumaa vaikka kuinka tiheään niitä vaihtaisin. :( Kaikkea sitä ihminen voikin valittaa! :D

Sain raskausden aikana otettujen kilpirauhaskokeiden tulokset. Ja niinkun mä olen "kehunut" että aikuisiällä ne on aina olleet normaalit. Eikös vaan ole nyt sitten vajaatoiminta! Juuri se, mikä vielä entisestään vaikeuttaa raskautumista ja alkionkehitystä! Voi vee sentään!

Mahatauti taitaa iskeä meijän perheeseen. Lapset valitteli mahojansa vklna ja nyt tuntuu että joudun kohta oksulle. :( Ihanaa, oikein odotan sitä pyykki- ja valvomisrumbaa. Ajankohta suorastaan loistava, kun pääsiäisen jälkeen on oltava raportti palautettuna. Viime viikolla sain ihan kolme sivua valmista tekstiä aikaiseksi ja sekin tuntui jälkikäteen luettuna alakoululaisen kirjoittamalta. :( Pyh ja pah, viikko alkaa matalissa mietteissä.

Pyrrhyla

Vierailija
449/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kuutille plussasta.

Vielä ei menkkoja näy menossa kp 35/30-35, ainoat oireet on että kaikki vyötärö housut puristaa ja lattain mieluummin siivoo pitkävartisen rikkalapion kanssa kuin viittis kumartua ja jatkuvasti tarvii käydä vessassa, se oli kaiken huippu lauantai iltana kun kävin reilun 1,5h sauvakävely lenkillä tarvi kesken lenkin käydä mettässä kun meinas tulla pissat housuun, onneksi oli sillon jo pimiää.

Terv. Lakka

Vierailija
450/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mä olin kirjoittanut jo pitkät pätkä, mut onnistuin hukkaamaan tekstin, kun tän kannettavan hiiri on vähän kökkö. Onneks mulla on tänään kotityöpäivä (ei siis kotitöitä vaan töiden tekemistä kotona), joten voin aloittaa tarinoinnin uudelleen. Ei hirveästi ole motivaatiota töihin tänään.

Tänään on onneks yhtä siedettävä fiilis kuin eilen. Mä oikeasti kammoan noita huonoja päiviä, kun aamulla jo tulee itku ja pessimistiset ajatukset mieleen. En vaan tiedä, millä ne estäis, kun liittyvät tähän raskaus-keskenmeno-vauvahaave-sotkuun, ei mulla normaalisti tuollaisia ole. Pyrrhyla, mulla on vähän sama, että ei ole ihan hirveästi kanavia purkaa näitä tuntemuksia, joten tänne kirjoittelen oli fiilikset, mitkä tahansa. Mies kyllä yrittää ymmärtää, mut ei taida kyllä ihan tajuta mun heilahtelevia fiiliksiä.

Emmy sait sit oviksen hyödynnettyä, hyvähyvä. Toivottavasti tuo toivotun tuloksen.

Manat, toivotaan, että sun tuntemukset siitä, että menkat ei ole alkamassa pitävät paikkaansa. Huomasin, etten ole lisännyt sua tonne listaan, täytyykin lisätä. Lakallakin on jännät paikat. Oireet kyllä kuulostavat lupaavilta.

Innalle tsemppiä alkaneeseen viikkoon. Ei kuulosta houkuttelevalta kombinaatiolta tuo kiire töissä ja muuttohässäkkä höystettynä raskauspahoinvoinnilla. No, ajattele, miten mukava on sit pian päästä oman pihasaunan löylyihin. :)

Pyrrhylalle jaksuja mahataudin selättämiseen ja mahatautisten lasten hoitamiseen, jos se teille nyt kunnolla iskee. Ja tsemppiä raportin työstämiseen. Se on kyl kurjaa, kun on työllä ja tuskalla saanut väännettyä jotain ja sit itse huomaa, että se onkin vähän kökköä. Mä todellakin toivon, että sulla ei ole jäänyt kohtuun mitään. Mut ei ne hoitajat kyllä todellakaan voi mistään päätellä, että olis tyhjentynyt totaalisesti. Mullakin ne sanoi silloin, että keskenmenovuoto vaikutti siltä, että kaikki olis tullut pois. Eipä tullut, eikä tullut vielä kaavinnassakaan. Koskas sulla on se jälkitarkastus?

Eveys, koska sä sinne ultraan pääsetkään?

Toivottavasti Pilvis on saanut selätettyä flunssan ja pahoivointikin on siedettävällä tasolla.

Miten Minniksen masu kasvaa vai onko kasvanut? Oletteko jo tehneet paljon hankintoja tai konkreettisia suunnitelmia vauvan varalle? Paljonko sulla niitä viikkoja nyt onkaan?

Miten Vauvafanin viikko on lähtenyt käyntiin?

Mä kävin aamupäivällä vähän kaupoilla ja ostin muutaman kivan kevätvaatteen, vaikka ei tuo ilma vielä keväiseltä näytä. Täällä on satanut nyt jonkin aikaa räntää. Ei ole oikein keväistä, eikä ihan tunnu siltä, että kesäloma kolkuttaa oven takana. Mulla nimittäin loppuu opetukset huhtikuun lopussa.

Thelma

Vierailija
451/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähän varpaisillani ko eilen tulin suihkusta ja yhtäkkiä holahti ja luulin et valkkaria mut eiko vaaleenpunaista Taas!!!! Mä ajattelin et eikö tää ikinä lopu ja alavattakin vähän outo mut ei sit enempää tullu et mä oikeesti olen jo ihan täynnä näit kaikkii outoja vuotoja et ei kai mun kroppa vieläkään ok :( ajattelin et jos se vuoto viel taas alkaa ni otan toisen kuurin noita keltahormooneja ko se pitää alottaa kp 15 ja mul on niit viel 2 laattaa...mut jos nyt ei enää tule ni sit tietty en mut kyl mä ny ihmettelen et mistä nää kaikki johtuu ko pitäis kaiken järjen kukaan jo olla kohtu Tyhjä! mul on nyt sit kp 7 ja ei ole kyl ovistoiveetkaan korkealla ko tämmöstä on ja vaik oliskin ovis ni tuskin tärppää :( et tämmöset fiilikset ja omaa napaa vaan anteeksi mut tulen paremmalla ajalla ja paremmalla tuulella uudestaan pääsiäisenä ku aikaa :)

Kaikkea hyvää kaikille *hali* :)

T:Vauvafani

Vierailija
452/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan nopeesti kertomaan, että luulin pääseväni ultraan ensi viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla, mutta ei... Pääsen sinne vasta kolmen viikon päästä!! Mä oon nyt jo niin kypsä tähän piinaamiseen ja toiveet herää kun vuoto ei oo vielä alkanut.. Masentaa! Pitäis yrittää vaan olla ajattelematta liikaa, mutta kyllä se nyt jotenkin vaan meinaa pyöriä ajatuksissa koko ajan..

Kiitos kaikille teille ihanille tsemppaamisesta.

Niin ja tervetuloa Manat. Harmi että olet tänne joutunut, mutta toivotaan että seuraava raskaus onnistuisi :)

Eveys

Vierailija
453/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset onnitteluista. Olo on hyvä, vaikkakin väsymys alkaa vaivata. Normaalisti en käy koskaan öisin pissalla, mutta nyt siitä on tullut jokaöinen rutiini. Pahoinvointia ei ole ollut koskaan, joten sitä en haluaisi nytkään.

En malttanut odottaa pääsiäiseen testaamista, joten testasin tänään illalla. Selvä plussa, joten kyllä oikeasti nyt saan jo iloita.

Lakan kuulumisia jännitän kovasti, plussasäteitä sinne suunnalle.

-kuutti

Vierailija
454/792 |
29.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kuutille plussassa! Ihana juttu!! Nyt pidetään peukkuja, että hienosti menee (olen varma siitä!) ja että voit ottaa alun rennosti.

Manatin toivotan tervetulleeksi mukaan keskusteluihin!

Mulla oli tänään Thelman tavoin etätyöpäivä, mutta ei siitä oikein mitään tullut kun päätä on särkenyt. Olen yrittänyt huilia, käynyt sauvakävelyllä ja mies on hieronut, mutta särky vaan on ja pysyy. Args. Yritän kirjoittaa nopeasti ja mennä sitten suoraan nukkuun, nyt vaan tälläistä omaanapaa :).

Kiitos kaikille kyselyistä, maha on nyt alkanut kasvaa. Jo ysiviikolta huomasi sellaisen vähemmän seksikkään rasvamakkaran ilmestyneen tuohon vyötärölle ja nyt se on vaan isontunut ja tullut hiukan pinkeämmäksi. Tuntuu, etten pysty sitä enää kauaa peittämään, vaikken haluaisi kertoa töissä ennen rakenneultraa. Kai se pakko on jossakin vaiheessa. Nyt on menossa 16. raskausviikko, menkoista laskettuna 15+0, sikiön koosta 15+3. Ens viikolla oon jo 5.kuulla, hui! :)

Ostin viikonloppuna kahdet äitiysfarkut Hennesiltä ja olen niistä superonnellinen. Tähän asti oon kulkenut omissani ja niissä isoimmissa (ja huonoiten istuvimmissa) mitkä kaapista löytyy. Uudet farkut on tosi siistit, kehtaa taas kulkea eikä tarvitse avata nappia joka istumalla, jes.

Doppler on hieman koukuttanut... Nyt lainattiin se viikoksi kaveripariskunnalle, mutta koko ajan tekisi mieli pyytää se takaisin. Mies oli niin ihana lauantaina kun heti herättyään kömpi dopplerin kanssa mun luokse ja "halusi tietää mitä lapselleen kuuluu" ;). No, sunnuntaina testaillaan taas.

Mua hymyilytti Emmyn kellistykset taas kerran ja tekstiviestit kesken päivää. Sun miehellä on aika hyvät oltavat!:) Thelmalle haluan sanoa samaa kuin Pyrrhylakin - tää pino on just se paikka, jossa saa olla sitä mitä tuntee. On hyvä, että kirjoitat tuntemuksistasi. Mulla tulee toisinaan sellainen olo, etten tiedä mitä sanoisin, tuntuu niin kurjalta puolestasi. Km on jo henkisesti niin raskasta ja vielä tuollaiset fyysiset kivut ja murheet vielä päälle... Olet ajatuksissani!

Pilviksen ummetus kuulosti aika tutulta, vaikka mulla ei ihan noin pahana ole ollut. Söin yhdessä vaiheessa luumuja ja ruisleipää, mutta tuli niistä vain vihaiseksi kun lisäsi niin pirusti ilmavaivoja. Parhaiten mulla auttaa A-jugurtti, jota nykyään litkin säännöllisesti. Vauvafanin suosittelemia leseitä ajattelin kanssa kokeilla.

Voi Eveys, vielä joudut odottamaan! Harmin paikka :/.

Nyt on pakko painua petiin, pahoittelen, etten kommentoinut kaikkien kirjoituksia, nyt vaan niitä jotka satuin ens hätään muistamaan. Kirjoittelen lisää taas viikolla. Mukavaa pääsiäisen odotusta kaikille!

Minnis7

Vierailija
455/792 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tervetulotoivotuksista kaikille :)

Komppaan minnistä, pyrrhulaa, thelmaa ja muita: tämä on juuri oikea osoite omanapaisuudelle silloin(kin), kun venttiilit paukkuvat ja voimat ovat vähissä.

Oletpa Minnis jo pitkällä! Hauskaa lukea raskauskuulumisia tällaisessakin pinossa. Äitiysfarkut ja mahamakkarat konkretisoivat ainakin minulle tuota erikoisen hienoa elämänvaihetta jota nyt elät.

Ymmärrän myös Eveyksen turhautumista hyvin. Itsekin olen miettinyt monesti, että mahtavat olla raastavia nuo uuden raskauden alkuviikot huolineen ja epävarmuuksineen sitten jos sinne asti joskus pääsee.

Omanapa on äkkiä kerrottu. Aivan yhtäkkiä pamahti viime hetkillä ennen "virallista" myöhästymistä aivan epätyypillinen menkkasetti.

Kivuista kipeänä kotoa käsin työskentelen siis tänään. En tiedä enää kuinka kovasti tässä voi enää sanoa pettyneensä, tuntuu, että näinhän sen piti meillä mennäkin. Taas. Sinänsä aika surkea asenne, mutta parempi hiljainen hyväksyntä kuin kauhistuttava pettymys ja angsti, luulisin.

Tsemppiä jokaiselle siihen mihin sitä juuri nyt tarvitsette.

manat & menkat

Vierailija
456/792 |
30.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä viimeisiä työpuserruksia ennen pääsiäislomaa.

Kuutille sylin täydeltä onnea!!! MAHTAVAAA!!

Miten se aika juokseekaan näin nopiasti että Minnis on jo nuinkin pitkällä, kohtahan jo puoliväli käsillä! :)

ON: nyt mennään siis kp 16/26, ovis oli oletettavasti pe tai la. Ei ovis tuntemuksia eikä limoja tms. Sunnuntaina kauppareissulla mahassa tuntui ikäänkuin pieniä sähköiskuja ja nyt on sitten eilen ja tänään ollut menkkamaista selkä/vatsasärkyä. Ei kait vaan kierto oo mennyt sekaisin ja menkat alkamassa. Koko ajan on vähän "kuumeinen" olo mutta mittari näyttää 36,5-36,9, mikä kait aivan normaalia näin oviksen jälkeen. Että tällasta tällä erää...

Manatille tsemppiä menkkasettiin, eiköhän se päivä joskus meillekkin risukasaan paista ja todellakin tuo plussanneitten kirjoittelu luo valoa tähänkin puskaan!

Tattaraa

Vierailija
457/792 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Thelmalle tsemppiä tämän päivän tutkimuksiin ja ultraan. Eiks se ollut tänään..? Muuta en nyt tältä kaiken aikaa kestävältä öklötykseltä ja väsymykseltä oikein jaksa, mutta katsotaan jos iltapäivällä ois parempi olo..;)

Vointeja kaikille,

Pilvis

Vierailija
458/792 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvis, kiitos tsempityksestä. Tänäänhän mulla se kontrolli oli. Kohtuullisen levollisin mielin sitä odotin, vaikka ei eilen illalla uni meinannutkaan tulla, kun ilmeisesti alitajuisesti jännitin, mitä lääkäri tänään sanoo. Mulle sattui sama lääkäri, joka teki kaavinnan. Se on sellainen mukava nuori naislääkäri. Sinänsä ihan kiva, koska sanaisen arkkuni avaamiskynnys ketutuksen vuoksi on aika alhainen, en siis saanut itkupotkuraivareita lääkärissä.

Ultra kertoi sen, että käytännössä mitään ei ole tapahtunut 4 viikkoon ja lääkärin mukaan vaikutti siltä, ettei ilmeisesti itsestään tapahdukaan. Mulle tehtiin taas keittosuolaruiskutus. Viimeksi katetrin vieminen kohtuun ei sattunut, tuntui vaan epämiellyttävältä, mut tänään sattuikin sit ihan kunnolla. Toi erikoistuva konsultoi vielä erikoislääkäri ja tulivat siihen tulokseen, että tässä vaiheessa on paras kokeilla keltarauhashormonia. Sitä syön nyt sit 10 päivää ja jos ei vuoto ala, niin ilmeisesti harkitaan toista kaavintaa. Jos vuoto alkaa, kontrollia ei enää ole, ja syön sit seuraavaan kiertoon sitä taas. HCG on ollut niin alhaalla jo ainakin 4 viikkoa, että kropan olis pitänyt herätä toimimaan, mut ei vaan toimi itsellään. Jäämme siis odottamaan, tehoaako hormonikuuri vai lähdenkö uuteen kaavintaan.

No, se hyvä puoli tässä nyt ainakin on, että ehdin tuleviin työkuvioihin saada selvyyden ennen kuin raskautuminen on edes mahdollista uudestaan. Eikä sit tarvis heti jäädä uudesta työstä pois, vaan ainakin syksyn vois olla normaalisti töissä. Pakkohan täs on kaivamalla kaivaa hyviä puolia asiasta.

Täällä on näköjään viikko alkanut vaihtelevissa tunnelmissa: pahoinvointia, väsymystä, plussailoa, ketutusta jne. Pilvikselle tsemppiä pahoinvoinnin kans kärvistelyyn. Eveysille kärsivällisyyttä ultran odotteluun. Ikävää, että ultra siirtyi.

Toivottavasti Vauvafanin piina helpottaa. Mä kauhulla luen noita sun kuulumisia vuodoista. Hirvittää, että jos mullakin käy niin, että sit kun vuodot alkaa, niissä ei ole mitään tolkkua.

Ihanaa, että Kuutin plussa vahvistui. Hui kuinka jännää, että meille tähän pinoon on kertynyt nyt noita plussia enemmänkin. Ja Minniksellä on jo aika paljon viikkoja kasassa. Ehkäpä sä saat tunikoilla ym. anteeksiantavilla vaatteilla piiloteltua raskautta vielä jonkin aikaa.

Manatille pahoittelut menkoista. Yritetään me jälkijunassa olevat pitää lippu korkealla ajoittaisista epätoivon fiiliksistä huolimatta.

Tattaraan ja Emmyn puolesta peukutetaan nyt kovasti, että oviksen hyödyntäminen olis onnistunut.

Onkos Lakka jo testaillut uudestaan?

Toivottavasti Pyrrhylan viikko on jatkunut paremmissa fiiliksissä kuin mitä maanantaina oli.

Innan muuttokuulumisia odottelemme kärsivällisesti.

Thelma

Vierailija
459/792 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin lukemaan miten Thelman kontrollissa meni. Toivottavasti lähtee menkat alkamaan keltarauhashormonilla eikä uutta kaavintaa tarvisi tehdä! Uskon, että se tepsii ja pääset tuosta jo pitkään vaivanneesta alavatsakivuista ja istukanpalasta miettimään uutta yritystä.

Manatille pahoittelut menkoista! Hto, kun antoivat ensin lupaavasti odottaa ja tulivat kuitenkin. Tattaraalla on pian sitten jännät paikat, kun olet päässyt ovista hyödyntämään :).

Olen tänään kärsinyt oudoista vatsakivuista ja tällainen hermoheikkohan murehtii niistä. Ensin lounaalla vihloi vatsasta sivuilta ja toisen kerran töiden jälkeen vatsa oli aika kipeä. Oli myös maha hiukan sekaisin, joten olisiko vain ruuansulatusjuttuja tai kohdun kasvamista - toivotaan, ettei mitään vakavaa kuitenkaan. Hormonit on entiseen tapaan pinnassa... En ole hankkinut vielä mitään vauvatavaraa, kunnes tänään silmiini osui pieni 56cm beessivalkoinen body -50% alennuksella ja ostin sen. Soitin miehelle asiasta ja hän oli sitä mieltä, että täysin järjetön teko ja suorastaan huonon onnen manaamista. No, itku ja mielipahahan siitä seurasi. Miehet ei tajua mitään ja tuntuu, etten pääse nauttimaan tästä raskaudesta lainkaan, kiitos omien murehtimisien ja muiden. Kai tämä vielä jossakin vaiheessa iloksi muuttuu, nyt on vaan hiukan apea olo.

Mukavata iltaa kaikille ja pääsiäisjärjestelyjä!

Minnis

Vierailija
460/792 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin myös kurkkimaan Thelman kuulumisia. Kapuloita rattaisiin, voisipa hyvinkin kuvitella että keltarauhashormonikuuri (yhdyssanahirviö!) edesauttaisi sun kroppaa vihdoin heräilemään! hCG kuitenkin alhaalla niin kuin pitääkin.

Thelma, uskon vahvasti että alkava huhtikuu nostattaa vielä hymyn sinunkin huulillesi! :)

Mukava kyllä et oli sama lääkärikin sulla. Niin paljon helpompi varmasti jutustella eikä tarvi ihan alusta joka asiaa alkaa selittää. Raportoithan sitten meille miten kuuri alkaa tehoamaan?

Voi Minnis...miehet ei tosiaankaan osaa aina ajatella ihan viimeiseen asti!! Tosi kurja kommentti mieheltäsi. Taitaa hän vaan edelleen suojella samalla itseään kuin sinuakin. Mut sulla on jo niin hyvin r.viikkoja et kyllä varmasti itsekin olisin jo ostanut bodyn jos toisenkin!

Tyypillisesti miehet tuntuu olevan aika puupäitä eteenkin näissä raskausasioissa. Se ymmärrys taitaa useimmilla riittää just siihen miten niitä vauvoja yritetään "tehdä" ;)

Ei mutta se on ainakin selvää että teidän pienoinen ei tule jäämään ilman rakkautta!

Luulisin että noi kivutkin on noilla viikoilla kohdun kasvukipuja, tarvitseehan napero siellä koko ajan lisää tilaa :) Iso rutistus! Toivotaan et huomenna on parempi päivä.

Oletteko jo miettineet, aiotteko selvittää naperon sukupuolta etukäteen vai pidättekö yllätyksenä?

Manatille pahoittelut ikävästä tädistä! :( Tiedän sen pettymyksen...mua harmitti edelliskierrossakin tosi paljon vaikka tiesin että ovis oli mennyt aika tunaroiden.

Eveys, tosi harmi ettet pääsekään vielä ultraan! Voi hitto, kyllä sunkin kärsivällisyyttä koetellaan... Miten sä oot nyt muuten voinut?

Toivottavasti Pyrrhylan perhe ei ole kovin kipeänä! Pikaista paranemista ja jaksuja, jos näin on käynnyt!

Lakkaaaa, mikä tilannet?!

Kuinkas Vauvafani jakselet?

Musta on kivaa kun Tattaraa on hyödyntänyt ovista mun kanssa samoihin aikoihin tarmokkaan ryhdikkäästi! ;) Pidän peukkuja sulle ihan täysillä!

Täällä on menossa kp 22/27-28... mä kyllä toivon että mun kierto vähän venyis nyt. Tai mikäli jää kp 27 alkaa mua huolettaa että luteriaali vaihe jää liian lyhyeksi! Ovisplussa kuitenkin kp 17 ja eikös yleensä voida olettaa et varsinainen ovulaatio tapahtuisi siitä noin vuorokauden kahden kuluessa. Näin kierron 27 pituudella luteriaali vois jäädä vaan just 10 kp:n. Hitto...

No, katsotaan mitä tuleman pitää.

Mä oon vuodellut nyt viikolla vähän valkkaria, eli "kuiva kausi" ei oo ainakaan vielä alkanut. Nännit + tissit on paikoin kipeät, mutta ne taitaa sopia vielä ovisoireisiinkin.

Keho kyllä kertoo joko siitä että kierto jää pelätyn lyhyeks tai että tuolla jossain sisimmässä tapahtuu jotain par'aikaa. Nippailee taas välillä niin julmetusti. Menkkaolojakin on, joten eiköhän ne sieltä tule... Silti tulee kyllä taas karvas pettymys, etenkin valkkari ja tissejen herkkyys on taas saanut niitä kirottuja "jospa sittenkin..."-ajatuksiakin heräämään!

Mutta nyt pakkaamaan! Oon lähdössä huomenna töiden jälkeen kotiseuduille "pääsiäislomalle". Ihan hyvään saumaan tulee niin saa taas vähän muutakin ajateltavaa kuin helkutin kiertopäivät! ;)

Aurinkoista pääsiäistä naisille ihanaisille!

Tuun kyllä lukemaan teidän kuulumisia reissun päältäkin :) Ootte kultaisia! emmy