Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
....hukka piiloon :) . Eveys toivotaan että fiiliksesi raskauden suhteen on parantuneet. Saisikohan jostain e. th:n tekemän ultran halvemmalla - meillä täällä seudulla on yksityinen neuvola missä saa sen e. 40€ hintaan. Mutta sen tosiaan tekee TH/Kätilö. Itse tosin en ole tätä palvelua käyttänyt. Yksityisellä ultra luvattiin 70€ jos ei tehdä sisätutkimuksia vaan pelkkä ultra. Aika kalliille tuo kyllä kuulostaa tuo hinta. Oletko Eveys testannut vielä - että onko viiva vahventunut vai saitko ihan tumman viivan viimeksi, kun testasit ? Mulla nimittäin ei selvästikkään kummassakkaan raskaudessa jotka meni kesken ja joista ainakin jälkimmäinen oli tuulimuna niin se viiva tummunut niin tummaksi kun esimerkiksi nyt jo heti tummui (yhtä tumma kun kontrolli) ja viiva tuli nopeaa esiin. En tosin tiedä onko tällä mitään merkitystä - itseäni olen vain tällä yrittänyt tyynnytellä että nyt kaikki hyvin menisi :) .... Paljonko sulla Eveys nyt viikot? Entäs Pilvis miten sulla nyt ?
Mulla ainoina oireina kipeät rinnat ja väsy - lähes 10 tuntia nukkuu heittämällä. Alaselkää on jomotellut eilen illalla ja tänään taas ilkeän menkkamaisesti - ja melkein maalaan jo piruja seinille. Samoin onko teillä ollut tuolla jossain syvällä emättimessä sellaisia ihme pistoksia ? Aivan ku joku neulalla tuikkisi ? Kun en tämmösiä kyllä aiemmin muista olleen.
Ja arvatkaa - siskoni sai tytön viime yönä - ihanaa nyt odotan vain hetkeä, että pääsen kyselemään pienokaisesta ja synnytyksestä joka oli aika pitkä ....
Sunnuntain ohjelmassa kuntoilua ja pakkailua... Inna
Täällä olikin Inna kanssa aamuvirkkuna. Mikähän siinä on kun pitää joka aamu herätä klo 7.15 riippumatta koska on mennyt nukkuun... grrr. Innalle onnittelut, onneksi se tiputtelu/vuoto loppui ja olet varmasti paremmalla mielin. Mulla on kanssa ollut sitä alapään jomottelua, josta puhuit, mut ei tuota neuloilla pistelyä.
Mä oon taas ahkerasti lukenut teidän juttuja, mutta kirjoitellut vähemmän. Ei kyllä oli mitään halua siirtyä odottajiin tai muille palstoille, tää meidän on paras! :)
Voi harmin paikka Ahomansikka ja Emmy! Emmyllä ei sitten tällä kertaa jäänyt se munasolu odottamaan niitä lomamuhinointeja. Kivaa kun Ahomansikka pääsi kirjoittamaan kuulumisiaan enemmän kuin kahden lauseen verran.
Loviisa kysyi jo aikaa sitten, että kenelle ollaan kerrottu tästä meidän raskaudesta. Jo ennen np-ultraa tiesivät molempien vanhemmat ja lähimmät ystävät - kaikki nämä tiesivät myös keskenmenosta, joten eivät olleet yllättyneitä uudesta raskaudesta. Ultran jälkeen ollaan varovaisesti kerrottu laajemmalle ystäväpiirille ja joillekin sukulaisille. Me ollaan miehen kanssa sellaista toisenlaista koulukuntaa eli ei osata eikä haluta salata näitä uutisia. Meille tämä sopii, koska saatiin paljon tukea molempiin raskauksiin. Tuntui ihanalta kun sain soittoja ja tekstiviestejä viime torstaina, joissa toivotettiin onnea ultraan ja pidettiin peukkuja. Niin kuin tietty täällä te palstalaisetkin. Ei silti, eräs ystäväni on nyt 16 viikolla ja on vasta kertonut pienelle porukalle kun vatsakaan ei pömpötä, he ottavat tosi varovasti. Töissä en kyllä aio kertoa ennen kuin on ihan pakko eli kun vatsa alkaa todella näkyä. Nyt menee vielä lihomisen piikkiin :)
Viime viikko on mennyt jotenkin tosi onnellisissa merkeissä. Olen alkanut jo mielessä suunnittelemaan miten tänne meidän kaupunkikotiin pieni sopii... ja mitä kaikkea tarvitsee hankkia. Viikon päästä on seuraava neuvola, joka jännittää niiden sydänäänien osalta.
Lakan puolesta jännittelen, pääsittekö hyödyntämään ovista? Vieläkö Tattaraa on ollut testaamatta? Hui... Onneksi olkoon koiravauvasta Katjalahille, minä toivoisin kanssa niin koiranpentua meille. Ihana juttu!
Mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia keltarauhashormoonista, mutta parikin kaveria ovat saaneet sitä kierron tasaamiseen ja ovat tulleet heti raskaaksi kuurin aloittamisen jälkeen. Mä näkisin, että keltarauhashormonilla on hyvä vaikutus kun se tukee sitä alkuraskautta, jos omat hormoonit on sekaisin. Joten Vauvafani se voi ollakin hyvä juttu. Thelman jatko-opiskelu- ja työkuviot kuulostavat mielenkiintoisilta. Kerro mihin päädyit! Eikö tutkijanakin voi sujuvasti pitää äitiyslomaa? Vai painaako siinä rahoittajien tahto aikataulun suhteen? Loviisalla on varmaan kokemuksia siitä miten tutkimustyön ja perhe-elämän yhdistäminen onnistuu. Mä yritän ottaa itseäni niskasta kiinni ja saada gradun alta pois ennen syksyä, saas nähdä miten käy.
Kamalan hintaisiahan noi yksityisten ultrat on. Olen käynyt siellä YTHS:llä opiskelijana ja kerran Mehiläisessä, jossa 15 min gyneaika ja varhaisultra maksoivat n.100 euroa. Apua, täytyy varmaan vaihtaa alaa kun tollasia voivat laskuttaa... Ymmärrän, ettei sua Eveys huvita tuollaisia pulittaa.
Pilviksen ruokahalut ja mahanpinkeydet on mullekin tuttuja!:) Heh, pidän kovasti peukkuja, että jatkuu hyvin tuo sun hienosti alkanut raskaus.
Piti jo lopetella, mutta mainitaan nyt vielä siitä hiton hiivasta...Damn, taas tuli oireet tällä viikolla ja nyt päätin, että loppuu lipputanko. Jätin makeet pois ruuasta ja olen syönyt maustamatonta A-jugurttia. Jos vielä tulee oireita niin seuraavaksi ostan 3 litraa bulgariajugurttia ja istun niissä pesuvadissa!
Minnis7
Clear Bluen tyly ilmoitus aamulla: ei raskaana. Nyt kp 30/25-32, joten nyt positiivinen tulos kyllä näkyis jo.
Ja nyt haluun teille kaikille sanoa, että niitä testejä EI KANNATA tosiaan tutkailla sen määrätyn ajan jälkeen. Se perjantainen roskishaamu oli tosi tyhmä, ja ihan väkisin nostatti vähän toiveita.. Plääh.
Loviisa
Mä olen viettänyt viikonloppua kuntoilun ja työn merkeissä. On vähän hommia rästissä, kun tehokkuus ei ole ollut paras mahdollinen viime aikoina. Jotenkin on muutenkin nuutunut olo, liekö flunssa iskemässä.
Loviisa, tylsää, että tuli nega testissä. Noi ClearBluet on kyl aika herkkiä, joten varmaan joutuu suuntaamaan ajatukset seuraavaan kiertoon. Tsemppiä!
Kiva kuulla, Minnis, sun kuulumisia. Ihanaa, että on ympärillä joukko läheisiä ihmisiä, jotka tukevat ja kannustavat. Niin sitä vaan pikku hiljaa pääset suunnittelemaan vauvaa varten tehtäviä hankintoja jne, mukavaa. :) Mulla on vähän päinvastainen kokemus keskenmenoon ja sen ihmissuhdevaikutuksiin liittyen. Muutama ihminen on ollut tosi kannustava ja tukenut tässä asiassa, mutta aika moneen ihmissuhteeseeni km ja kaikki tää jälkihässäkkä ja ahdistus on vaikuttanut negatiivisesti, valitettavasti. Niinpä seuraavassa raskaudessa asia taitaa pysyä hyvin rajatun piirin tiedossa mahdollisimman pitkään.
Tuosta tutkimustyön ja äitiysloman yhdistämisestä. Kyllähän apurahatutkijakin voi äitiyslomaa pitää, mut kyl siinä tilanteessa omat ongelmansa on. Jos on osana esim. jotain laajempaa hanketta, on projektiaikataulut olemassa ja kyllähän hankkeen pitäis edetä. Ja sit etenkin jos on tehnyt jo vähän aikaa apurahalla, on sillä myös taloudellisia vaikutuksia verrattuna esim. saman suuruiseen palkkaan. Äitiyspäivärahathan määräytyvät verotettavien tulojen perusteella ja apurahat eivät ole veronalaista tuloa, joten aika minimillä sitä joutuu pärjäämään. Toisaalta tutkimustyöhön on helppo palata osa-aikaiseksi äitiysloman jälkeen. Asioilla on puolensa. Mä haen nyt sitä avoinna olevaa paikkaa, josta edellisessä viestissä mainitsin. Se on kuin mulle tehty, mutta pitkä työmatka on ainoa miinuspuoli. Ja jään odottamaan sen yhden käsittelyssä olevan apuraha-anomuksen kohtaloa. Saa nähdä.
Leppoisaa sunnuntaita kaikille!
Thelma
Harmitus Ahomansikka ja Katjalah tädin saapumisesta! Ja Loviisakin ilmeisesti samassa veneessä kohtapuoliin.. Tsemppiä kaikille uuteen kiertoon ja toivottavasti siitä tulisi parempia tuloksia. Ihanalta kuulosti tuo Katjalahin koiravauvelin odottelu. Meillä olisi tytär enemmän kuin onnessaan, jos sellainen tänne tulisi, mutta ei kyllä millään voi, kun löytyy allergisia :(
Inna, ihmeellisen samanlaisia tuntemuksia olen tässä useaan otteeseen sun kanssa jakanut..;) Nimittäin kerroit sulla olevan sisäisesti rauhaisan olotilan ja täällä sama juttu. Eikä aavistustakaan miksi.. Siis tarkoitan sitä, että tokihan kyttään kehoani koko ajan pieni pelko takaraivossa nakertaen, mutta kuitenkin olotila on jotenkin seesteinen. Viimeksi keskenmenneessä olin aivan plussahetkestä asti skeptinen, hermostunut ja aavistelin vain, että kaikki ei ole ihan kohdallaan. Tuulimunaa arvelin alusta asti. Toivottavasti ei ole tämä tyyntä myrskyn edellä.. Kysyit tuosta viikkojen laskemisesta. Päädyin laskemaan neuvolankin käyttämän keskikierron mukaan, mutta tietoisena siitä, että mulla tulee olemaan tuosta ainakin pari päivää vähemmän, koska ovis oli tällä kertaa normia myöhemmin (vaan eiväthän ne moisen takia laskettua muuta). *** Ja voi kuinka ihanaa kuulla, että siskosi saanut pikkuruisen prinsessan;)
Thelma, hieno homma, että päätit hakea tuota avoinna olevaa hyvältä kuulostavaa paikkaa. Vaikka työmatka oiskin vähän pitempi, niin kyllä mielekäs työ lienee sen väärti!! Ja jännä sitten kuulla miten toisaalta sen apurahajutun kanssa käy. Hyviä jännättäviä sulla siis siellä muilla rintamilla, kun tuo keho ilmeisesti on päättänyt vedellä lonkkaa ja antaa istukanpalasen lymyillä siellä jossain ihan rauhassa!!
Eveys, multakin on näköjään tippunut parisen kiloa tässä raskauden alussa. Tuntuu aika oudoltakin, kun jotenkin syön mitä sattuu.. eikä aina niin järkevää. Välillä popsin herkkuja, mutta toisaalta sit välillä ei tee mieli niitä pätkääkään (ja hyvä niin). Kai tuo hervoton veden juontikin on osansa tehnyt..;) Inna antoikin jo sulle hyviä vinkkejä, miten voisit vielä löytää halvemman ultran, että pääsisit tilannettasi selvittämään jo nyt.
Minnis, mua rupes väkisinkin naurattamaan, kun kuvittelin sut istumassa pesuvadissa bulgarianjogurttikylvyssä! Mutta oikeesti, kokeile ihmeessä;) Täälläkin alkaa olla vähän sellaista tuntemusta, että taas se hiiva olis kääntämässä kärryänsä tähänkin osoitteeseen. Mulle NIIN tuttua raskausajan kiusaa. Taidan aloittaa alakerran piimäkuurin.. Ootko muuten Minnis vielä yhtään pyöristynyt massun seudulta?
Tämä tyttö on nyt kyllä ollut TODELLA väsynyt! La nukuin kymmeneen (kiitos ihanan mieheni, joka hoiti jälkikasvua) ja iltapäivällä oli pakko vetäistä vielä parin tunnin päikkärit, kun en millään pysynyt hereillä. Ja tänään liki 10h yöunien jälkeen aamupäivällä vaan väsytti ja väsytti. Ihana mies sitten aivan oma-aloitteisesti laittoi tiskit koneeseen ja tyhjensi sen, imuroi, laittoi ruokaa ja ripusti vielä pyykitkin kuivumaan!! Itse olin just ja just jaksanut täyttää pesukoneen ja painaa käynnistysnappia.. Kovasti pinnistellen jaksoin jotenkin vielä silittää pienen pyykkikumpareellisen.. Sen jälkeen olinkin aivan naatti. Onneksi ma on vielä vapaapäivä, jos vaikka pystyis keräämään voimia sit loppuviikkoa varten. Tulee olemaan työpäivät yhtä takkuamista tällä väsymyksellä.
Voimia kaikkien alkuviikkoon,
Pilvis rv 6+2
Täällä tosiaan viikonlopun ajan vuodettu niin perusteellisesti ettei ainakaan tarvi pähkäillä tyyliin: Jos se kuitenkin olisi kiinnittymisvuotoa... No, toisaalta tällä erää, kun tuo toinen kuume iski ihan kybällä päälle niin ei tunnu ihan niin pahalta kuin vaikkapa viime kuussa... Vaikka olisi se synttärilahjakin ollut kaivattu!
Sainpa kuitenkin edes toisen ja näinollen tosiaan sain miehenkin jo lupautumaan hauvavauvaan. Meilläkin on hieman riesaa allergiasta, tytöllä verestä todettu vasta-aineet, mutta ei ole koskaan saanut koirista oireita (meillä oli esim hiihtolomaviikolla vanhempieni koira sisätiloissa hoidossa) - ja joka tapauksessa koira tulee aikuisiässään viimeistään pihalle. Ulkona olemme hoitaneet jo puolisen vuotta mummon koiraa päivittäin ja tuostakaan ei oireita ole tullut, eikä minusta joka koirankarvoja varmasti levitän. Soitin eilen jo kasvattajalle ja nyt odotetaan muutaman viikon päästä olevaa ultraa, josta selviää tuleeko niitä karvavauvoja.......
Minä olen nyt niin porkkis, etten yksinkertaisesti saa mitään muuta kirjoitettua. Onnellista odotusta kaikille odottajille ja hyviä uutisia kaivataan joka taholta!
Oon päättäny että en mee aikasemmin ultraan. Jotenkin oon "unohtanu" koko raskaus jutun..Tai kyllä se mielessä välillä on, mutta aika todella vähän. Odotan nyt lähinnä vaan että milloin se vuoto alkaa, että pääsis elämässä eteen päin eli siis oon ihan 100% varma että tuulimuna on. En osaa selittää sitä, mutta tunne on vaan niin skeptinen. Ei oo närästyksen ja hillittömien itkukohtausten lisäks mitään raskausoireita. Oon kyllä ollut sellanen hormoonihirviö et kyllä vähän sääliks käy miestä ja lapsia kun joutuu mua kestämään..kiukuttaa niin pirusti ja itkettää..hui..
Inna: kyselit niitä viikkoja. Oon tosiaan yrittäny olla ajattelematta koko asiaa, mutta oon sen verran perillä et menkkojen mukaan laskettuna viikkoja ois jotain 7+.. Niin ja en oo tehny uutta testiä, mutta mulla viimeks kyllä viivat vahvistu ja sillä digitaalisella testillä viikot oli vähän ennen kuin vuoto alkoi 3+ että mulla siihenkään ei oo luottamista..
Kiva että Innalla ja Pilviksellä on hyvät fiilikset..eiköhän se enteile sitten sitä että kaikki menee tällä kertaa hyvin :)
Minnis: Millos sulla on se laskettu aika? Ihanaa että yksi meistä on päässyt noinkin pitkälle jo ja kaikki näyttää hyvältä :) Luottavaisin mielin vaan eteenpäin.. :)
Nyt tää lähtee pihalle pienelle kävelylle kipeitä lihaksiaan vetreyttämään..Tuntuu lauantain pumppi vieläkin hyvin. Oli uusi ohjelma niin intouduin lisäämään painoja ohjaajan yllyttämänä..ja kyllä muuten tuntuu :D
tässä jo pari päivää meni pienen innostuksen alaisena kun la kp 25/25 mitään ei tapahtunut eikä sunnuntainakaan vuoto alkanut... Mutta tänäänpä sitten täti kurvailikin vierailulle jo heti aamuvarhaisesta... Eli ei jännäilyjä enää.
Tattaraa
Tattaraa. Ollaan sitten kaikki samassa veneessä Katjalahin kanssa. Mites Loviisa? Tsempit kaikille
Tattaraa. Ollaan sitten kaikki samassa veneessä Katjalahin kanssa. Mites Loviisa? Tsempit kaikille
Mutta eipä mulla muuta ollut kuin että täällä kp3. Tsempit kaikille! Niin raskutuneille kuin pudonneillekin.
Onpas tosiaan moni joutunu nyt pettymään tädin kaahatessa paikalle. =( Ei auta muu kuin tsempata vaan seuraavaan kiertoon!
Mä odottelen niitä menkkoja edelleen, nyt kyllä tuntuu siltä et varmasti alkaa vuorokauden kuluessa, sen verran vahvasti jomottelee.. No toisaalta siis ihan hyvä juttu, pääsee eteenpäin. Mullahan keskenmenoo edeltävän puoli vuotta kierto oli useimmiten 26. Kerran oli sen 30. Ja keskenmenon jälkeinen kierto 32, jos sen nyt oikeen ees osasin laskee. Voipi olla että kierto tästä nyt sitten pitenee, toivottavasti ei kuitenkaan ihan hirveesti. Nyt kp 31.
Nyt en kerkiä kommentoimaan teidän juttuja sen paremmin, mut kaikille tsemppiä tasapuolisesti! =D
Loviisa
tänne on tullu aina niin paljon tekstiä että ei meinaa aika enään riittää kirjottamiseen. Minnis kyseli peitoojen heilutuksesta, minulla kun tuo kierto 30-35pv, jos olis 30pv niin siihen sattuin kolme krt parin päivän välein mutta jos menee pitempään niin oli taukoa, mutta nyt on ollu niin paljon kiireitä ja rästi hommia tekemättä ettei hirveesti ole kerennyt miettimäänkään koko asiaa. Paljon tarvis ennen toukoaikaa saada tehtyä, etekin kaikki paperityöt ja siivoukset, kun koko kesä menee sitten vauhdilla. Hirveesti tekis mieli tilata siemeniä ja kukkasia, mutta kuinka paljon se on eri asia, kun keväällä niitä istuttaa, mutta kuka sitten kerkee kitkee ja kastella kesän mittaan, samoten on tuo kasvimaa jota kakarat haluaa ja kylvää ja alkukesästä saattavat parikertaa kitkeä ja sitten se on loppu kesästä metrisessä rikassa. Toivotaan paljon tarrasukkia kaikille.
Terv. Lakka
joten pistetään uutta viesti sen verran että nyt mennnään nyt menee kp 22/30-35
terv.Lakka
Me omistetaan nyt omakotitalo :) - niin pankistahan se laina piti tieten ottaa eli ei ihan oma oo ;) . Ja muuttoon 2 viikkoa . Hui. Eli pakkaushässäkät kovat siis... ja sisustaminen mielessä :) . Pikkuista pintaremonttiakin tiedossa ja uusien huonekalujen hankintaa.
Harmitus teille joilla menkat alkoi :( .
Tämä raskaus kulkee tuossa sivussa, tänään oon miettinyt, jotta oonko ees raskaana ku ei juuri tunnu, muuten kuin turvonneina rintoina (suurin arkuus helpottanut tai siirtynyt nännin alueelle) ja pitkinä yöunina ja janona. Mutta kai siellä joku pikkuriikki kasvaa - toivottavasti :) .
Vähän vätystää Inna
Onnittelut tuoreille omakotitalon omistajille! Minkälainen talo teillä nyt on? On se mukavaa päästä suunnittelemaan sisustusta jne. Mäkin jo kovasti suunnittelen pintamateriaaleja ja sisustusta taloon, joka me joskus rakennetaan.
Mun tilanteessa ei ole mitään raportoitavaa. Huomenna tulee viimeisimmästä kontrollista 2 viikkoa. Silloin lääkäri veikkas, että menkat alkais hyvinkin pian ja siksi lähdettiin tälle seurantalinjalle. No, eipä ole vielä näkynyt. Saa nähdä, miten pitkään tän asian kans menee. Mä aion kyl odottaa seuraavaa kontrollia, johon on siis 2 viikkoa.
Mukavaa tiistai-iltaa kaikille!
Thelma
Oih, oma talo... Tahtoo myös! :)
Täällä pk-seudulla nuo talojen hinnat on vaan NIIN pilvissä että ei tuo pankki varmaankaan anna lainaa niin paljoa... Sekin on yksi syy siihen että vauva saisi tulla niin voitaisiin muuttaa hiukka kauemmas täältä kun sitten äippäloma ym. antaisi hieman saumaa asustella muualla. Ukko kun on kotoisin lännestä päin.
Itellä on ton tädin tulon suhteen hieman ristiriitaiset tunnelmat eli harmittaa kovasti mutta toisaalta voi nyt sitten pääsiäisenä taasen hieman rillutella ko ollaan lähdössä parhaan kaverin ja sen miehen kanssa pidennetylle viikonloppu lomalle Islantiin, JEEEEE LOMAAAA! Ja mieskin on innoissaan kun kerroin että nyt sitten yritetään vaan enemmän ja yritys pidetään yllä heti kun menkat loppuu ja jatkuu sinne kierron loppuun, ei voi ainakaan yrityksen puutteesta johtua sitten! :)
Tattaraa
Moikat kaikille!
Pienen tauon jälkeen ennätän minäkin kirjoittamaan. Ärstti niin perkuleesti tuo täti että en halunnut tulla tänne teille kiukuttelemaan! ;) Mut nyt on tätsy pakkaillut kimpsunja, jihuuu! Jos sitä toteuttais samanlaisen aktiivisen kuukauden kuin Tattaraakin suunitteli! Mies ei takuulla pistäs hanttiin...
Toinen syy miks en oo kirjoitellut on se että opinnot on pitänyt mut ihan liian kiireisenä! Iloinen asia on se että tentit on sujunut hyvin (poikkeuksena tänään ollut tentti...) joten panostaminen on kannattanut. Parisuhteeseen ei ole kyllä juuri ennättänyt panostaa mut jospa nyt sitten vähän enemmän kun tätsy on poistunut ja mies parantunut (sopivasti hoitui kaksi hidastetta yhdellä kertaa!).
Mitäs kaikkea te olittekaan täällä jutskailleet...
ihan ensimmäiseksi ONNEA INNA!! Oma talo, ihanaa! Se on kyllä mun unelma minkä todellakin aion vielä toteuttaakin. Mua kanssa kiinnostaa minkälaiseen kotiin muutatte?
Nyt jännäillään ilmeisesti sitten Lakkaa seuraavaksi!
Loviisa, miten sulle kävi?!! Tuliko ne menkat?
Thelmalle tsemppiä työnhakuun, toivottavasti tulee kutsua haastatteluun!
Katjalahille, Ahomansikalle ja Tattaraalle voin todeta vaan et tiedän tunteen, samassa veneessä mennään siis edelleen...ei muuta kuin uuteen kiertoon vaan paremmalla onnella! :)
Katjalahille pidän myös peukkuja et sieltä on teille hauvavauva tulossa! Mulla on kanssa koiranpentukuume. Huvitti kun totesin miehelle et on "pentukuume" niin hän vinkkas hyvin et "tiedetään...", viitaten ehkä lähinnä tähän meidän yritykseen ;) hoiva vietti mikä hoivavietti!
Mä muuten mietin että voikohan tuosta greippimehun juomisesta olla jotain haittaa?? Mä oon juonut sitä nyt koko edellisen kierron (ja pari viikkoa siihen päälle) vähintään lasin päivässä, toisinaan useammankin.
Mut nyt mä meen seurustelemaan meidän aikuisen koiravauvan kanssa.
Pilvikselle, Eveykselle, Minnikselle ja Innalle edelleen onnellista odotusta! :)
-Emmy-
Kp 7, koskahan pitäis alkaa tikuttamaan ovista? Ekaa kertaa elämässäni, hui!
Lomat tuli lusittua. Miten lomaviikon kesto tuntuukin aina lyhyemmältä kuin tavallisen viikon? Pyh.
Jos en ole vielä kaikkia plussanneita onnitellut, tässä tulee. Onnea Pilvis, Inna, Eveys! Nyt vaan siirrytte seesteiseen mielentilaan, tämä kerta onnistuu. ;) Innalle onnittelut vielä talokaupoista. Jännä tilanne sulla, eveys, kun joudut noin aikaisin äitiyslomalla. Toivotaan, että teillä kaikilla jatkuu odotus hyvin.
Harmittavan monta negaa ja niagaraa tullut. Höh. Apinanraivolla kohti uusia, onnekkaampia kiertoja! :D
Minniksellä oli hienoja ultra-uutisia, onnea niistä! Kyllä nyt voi jo (ainakin vähän ;) ) huokaista.
Toivottavasti Thelma saat kivut ja vuodot kuriin. Ollaan samassa veneessä, täälläkin lähinnä odottelua.
Piti varmaan vielä kommentoida jotain, mutta en nyt muista mitä.
Aika *ruma sana* fiilis itsellä. :( Lomalla huonot jutut unohtui, mutta kotiinpaluu sai ne taas pyörimään mieleen. Olin alkuvuonna (ehkä osin huomaamattani) järjestellyt elämää aikalailla yhden kortin, eli raskauden, varaan. Eilen sain sähköpostin tutkimukseni ohjaajalta. Hän kyseli hämmästyneenä, miksen ollut hakenut yhtä määräaikaista hommaa. Meillä oli puhetta ennen joulua, että hän puoltaisi valintaani siihen. No enhän mä mitään tietenkään hakenut, kun se olisi alkanut elokuussa, jolloin kuvittelin olevani ison mahan kanssa kotona. :( Hakuaika päättyi siis helmikuussa. Samasta syystä jätin hakematta pitkiä apurahoja. Nyt onkin sitten miettiminen, kun tämän projektin rahat on (kirjaimellisesti) pian syöty, mitä ihmettä mä teen kesällä/syksyllä?!
Harmittaa melko pinnallisetkin asiat. Molemmat lapseni ovat syntyneet alkuvuodesta ja olisin NIIN halunnut olla isovatsainen kesällä! Ilman tarvetta tunkea päälle kittanaa talvitakkia.
Mietityttää myös, pystynkö enää tulemaan raskaaksi. Tähän asti raskautuminen ei ole tuottanut mitään ongelmia, vaan se raskaana pysyminen. Mutta entäpä jos nyt saankin ihmetellä negatestejä kuukausia ja vuosia eteenpäin? :( En ole ikinä negatiivista r-testiä tehnyt... Ja sekin vaivaa, että saako näin monta raskautta kokenut enää toivoa yhtä tervettä vauvaa? Yksi mua hoitaneista lääkäreistä ilmoitti rivien välistä, että uudesta vauvasta haihattelu ei ole järkevää kun on ne kaksi tervettä kumminkin. :(
Huoh. Onko teillä muilla ollut turvotusta tyhjennyksen jälkeen? Mun housut on tiukemmat kuin mitä ne oli sillon kun mahassa oli vielä vauva. Jälkivuoto jatkuu vielä, mutta tosi runsasta se oli onneks vaan ekan viikon. Kunpa tulisi nopeasti jälkitarkastus, ekat menkat, ovis, plussaaminen, vauva... :D Tämä on muuten ensimmäinen kerta, kun todella tunnen vauvakuumetta. Ton keskeytyskokemuksen jälkeen on lähes pakottava tarve saada se kolmas lapsi. Täytyy varmaan sitten vaihtaa miestä, jos tuo nykyinen ei enää suostu. ;) :D
Pyrrhyla, ei-niin-positiivinen tänään
(Kauhee päänsärky ollut pari päivää)
tässä pikaisesti kirjottelen ennen kuin lähdetään muksujen kanssa nauttimaan ihanasta päivästä ulos.
Inna: Hyvä että vuoto loppui ja on levollinen olo raskauden suhteen. Mä olin varailemassa ultra aikaa, mutta kun sain kuulla hinnan niin peruin koko homman. Mä en rupee tavallisesta ultrasta maksaa 200 euroa. Eli nyt sitten vaan odotellaan neuvolaa ja ultraa mikä ois joskus viikolla 11 ellei sitten vuoto ala ennen sitä.
Mulla on edelleen aika paskat fiilikset kun tuntuu että taas on tuulimuna. Ei oo mitään tuntemuksia rinnoissa. Ainut uus "oire" on se, että mulle ei oikein maistu mikään ruoka. Tää on tuttua aiemmista raskauksista. Oon yleensä laihtunut muutaman kilon alkuraskaudessa kun ei mikään maistu. Oon varmaan hermoraunio jos tosiaan joudun vielä kuukauden odottelemaan vastausta, mut jos tuulimunaraskaus on niin eiköhän se ala vuotamaan ennen viikkoa 11 yleensä?!
Nyt mä taas unohdin mitä muuta tänne oli kirjoteltu, kun meni oma napa osastolle niin täysin.
Loviisa: Mikäs sulla oli nyt kiertopäivä? Tee ihmeessä uus testi jos tuli haamu meinaa mä en oo kyllä saanu mitään haamuja tohon samaiseen testiin, vaikka kuinka oon yrittäny jotain viivaa löytää :D