Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
Täälläkin ollaan edelleen raskaana ja myös tuntuu siltä..pahoinvointia on myös täällä! Mitään ei tee mieli ja sitten kun jotain syö niin alkaa oksettaa..
Ja mä itkeä vollotan oikeesti koko ajan kaikesta mahdollisesta :D Silti on skeptinen olo.. Vielä pitäis pari viikkoa kärsvistellä. Eilen kävin neuvolassa niin sieltä pisti lähetettä ultraan. Kutsu tulee sieltä sitten kohta. Ois niin ihana päästä tästä piinasta että onko sitä elämää vai ei.
Taas tuli niin reippaasti tätä omaa napaa että unohdin ihan täysin mitä piti kommentoida..
Eveys
Täällähän oli hyviä uutisia! Tai positiivisia ainakin! Loviisa vaikutti hyväntuuliselta ja nokka kohti uutta ovista.
Lakka, tuo sun kp20 "vuoto" kuulostaa ihan kiinnittymisvuodolta, toivotaan, että plussa tulee tikkuun ensi viikolla! Hyvältä vaikuttaa!
Ja Eveyksen raskausoireiden vahvistuminen tietää kanssa hyvää. Kerro sitten, koska pääset ultraan.
Omaan napaan ei mitään uutta. Väsyttää vaan aika hyvin töiden jälkeen, tänään jaksoin just heittää tunnin lenkin kun pakotin itseni ulos.
Minnis
Moi tytöt!
Mä en oo kertakaikkiaan ehtinyt kirjoittamaan tänne. Minnis olitkin kysellyt perääni, kiitos kysymästä, tentit on ohi ja loppukevät meneekin työharjoittelun parissa. Harjoittelu alkoi maanantaina ja mä oon ensimmäisten osastopäivien jälkeen ihan naatti! Tein alkuviikon iltavuoroa ja iltaisin ei ole ollut toivoakaan siitä että olisin jaksanut alkaa kirjoittamaan.
Eilen illalla käytin viimeiset voimani miehekkeen ihmetykseksi siihen et kellistin miehen sänkypuuhiin x) mä nimittäin luulin että mulla olis ollut eilen ovis... (Huom! Lyhyt eritetarina tulossa > )
Eilen tosiaan limat muuttui ihan selkeästi, "maitomaisesta" kirkkaaksi ja venyväksi. Kesken työpäivän alkoi runsastumaan huomattavasti. Mutta silti tikutin sekä eilen että tänään negan! Tänään kyllä meni tuo tikuttaminenkin vähän pieleen kun oli pakko käydä varhaisina aamuntunteina veskissä ja siinä unenpöpperössä päätin että en siihen aikaan ala tikuttamaan, niin jäi alle 4 tuntiin (ehkä 2-3h) sitten siihen tikuttamishetkeen kun kellon kanssa väkisin heräsin aamutoimiin.
Mä saan kyllä tikkuun koko ajan sellaista hailakkaa viivaa mut Clearbluen digitesti ei ole hymynaamaa vilauttanut, nyyh! Nyt mua lähinnä "huolettaa" et näinköhän mä ovuloin tässä kierrossa sit ollenkaan!? Tai aloitinko tikuttelun liian myöhään (tais olla kp 11). Toivottavasti O-ajankohta ei ainakaan kauheesti siirtyis, perjantaina mulle tulee likkakaveri kylään ja mies lähtee kotoa evakkoon, eli viikonloppu on sitten aikalailla poissuljettu onnistumisille. Täytyy täyttää varastot varmuuden vuoksi vielä huomisiltana! ;)
Joka tapauksessa näyttää vähän sille että ovistestit meni mulla ihan hukkaan... kamala jos mä taas kuulun tähän surullisen kuuluisaan marginaaliporukkaan ja siihen 1 % mikä virhemarginaali Clearbluessa kuulema olis (99% luotettava..?).
No, ei kai sitä joka kierrossa sitten tarvi ovuloida...plaah :S
Teidän onnellisesti raskaana olevien kuulumisia on kyllä kiva kuulla! Sitä niin toivoo että kaikki menee hyvin ja että tulee vielä se aika kun minä ja me muut "jälkipuintia" vielä käyvät olemme samassa jamassa!
Lakan puolesta nyt sitten jännäillään! Tule kertomaan tänne sitten pian tuliko kauppareissun myötä plussaa ;)
Kuutti:n kuulumisia myös jännäilen!
Ihanaa kun Minnis voi kuunnella pikkuisen sydämen jumpsutusta vaikka kotisoffalta!
Thelmalle pidän peukkuja hakemasi työpaikan johdosta! Eiköhän ne sut halua haastatteluun! :)
Innalle tsemppiä muuttokiireisiin! Eveykselle helpotusta pahoinvointiin, mut toisaalta hyvä et raskausoireita on kun muuten niin epävarma olit!
Loviisalle iloista oviksen odotusta! :)
On tää kanssa...
Hyviä unia ja aurinkoista loppuviikkoa koko poppoolle! emmy
Heippa!
Kp 27, menkkoja ei kuulu, mutta raskaustestikään ei anna viivaa. Inhottavan piinaavaa. Vielä olen toiveissa, että olisinkin plussannut, mutta miksei se näy. Väsyttää ja rinnat on arat, mutta kuvittelenko? Ovistakaan en kunnolla bongannut tässä kierrossa. Jos se olisi laskurin mukaan ollut 11.3., niin 10.3. kyllä harrasteltiin. Vähän nihkeää on ollut sen jälkeen. Isäni on meillä rakentamassa taloamme arkipäivät, (viikonlopuksi ajelee kotiin maalle) ja se kieltämättä vähän haittaa vauvaprojektia. Vaikka iskä nukkuukin alakerrassa ja menee aikaisin nukkumaan, niin silti se antaa jotenkin jännittyneen tunnelman :-0
Miten ihmeessä osaatte/muistatte kommentoida aina jokaista meitä erikseen? Ihanaa saada henk.koht. kommentti joltain, mutta itse en kyllä muista kuka on kuka ja kuka kirjoitti mitäkin ;-)
Pitäkääpä mulle peukkuja, ettei menkat alkaisi ja näkisin sen ihanan viivan.
Vointeja
-kuutti
Jo torstai. Hirmuista vauhtia menee päivät (ihmettelee hän, jolla projektin takaraja kolkuttelee kahden viikon päässä) Nyt on kerta kaikkiaan ryhdistäydyttävä, en usko että saan enää yhtään lisää aikaa raportin palauttamiseen. ;D
Loviisa, minäkin olen humanisti. Ai että olisikin helppoa, jos olisi aikanaan valinnut esim. biologian, lääketieteen tai fysiikan. Rahaa virtaisi ovista ja ikkunoista, kun tutkisi vaikka uusia ihmiskuntaa uhkaavia viruksia. :D Eipä kyllä meikäläisen matikan ja fysiikan taidoilla...
Vauvafani, mullekin keltarauhashormoni aiheutti kaikenlaista oiretta. Mulla se on ollut mukana jokaisessa kierrossa, jossa raskautta on yritetty (paitsi siinä viimeisessä) kp 16 eteenpäin alkion kiinnittymistä edistämässä. Ja tämä "turvotus", jonka luulin johtuvan keskeytyksestä ja raskaudesta, taitaa kyllä olla vyötärölle kertynyttä laardia. :( Syytän vahvasti Lugeja.
Thelma, ei vaivuta synkkyyteen tahi paniikkiin. Pakko niitä hyviä munasoluja on löytyä. ;) Olin aika harmissani kun se pöljä lääkäri lateli "faktaa" millaset onnistumisen mahdollisuudet tän ikäsellä on. Mitä sekin tietää, keski-ikäinen mies? Höh. Kovasti onnea työnhakuun!
Onnea lakalle ja kuutille testailuun.
Emmyn miehen kaatamiselle naureskelen täällä. :) Että "pitää" raskaan päivän jälkeen viimeisillä voimillaan sekin velvollisuus muistaa. Hihii. :D Plussatoivotuksia sinne myös.
Kaikille hyviä vointeja ja hyviä uutisia! Kaikkien juttuja en muista joka kerralla kommentoida, seuraavalla sitten. :)
Pahus kun ehdin kehua vuodon loppumisella. :( Tänään aamulla oli sänky ihan veressä, eli joko tulee vielä jotain km-vuotoa tai sitten jo menkat. Menkat tuskin kuitenkaan, kun keskeytyksestä on vasta kolme viikkoa? Vuoto on tosi runsasta, meinaa vähän pyörryttää. Onneksi tältä palstalta on saanut lukea teidän muiden oudoista vuodoista km:n jälkeen, muuten saattaisin panikoida. JOS nämä nyt olisi menkat, en kuitenkaan taida uskaltaa kalastella tositarkoituksella seuraavaa ovista. Jälkitarkastukseen on vielä monta viikkoa.
Pyrrhyla, tehokkaana
Hei,
Enpä tosiaan harrasta keskustelupalstoja, mutta nyt halusin jotenkin ilmoittautua kun teistä niin moni on samassa tilanteessa ja sitäpaitsi tykkään tyylistänne kirjoittaa.
Odotin ensimmäistäni talvella 2009, mutta dramaattisten vaiheiden kautta menetimme tämän kohdunulkoisen 02/09, toistaiseksi ei muuta raportoitavaa. Minulla ei ole lapsia, miehellä on tytär.
Mukavaa, että moni on raskaana ja lopuillakin toiveikas tunnelma. Ihan helppoahan sen ylläpitäminen ei aina ole.
Kirjoitan ihan pikaisesta täältä töistä, kun huonekaveri lähti hakemaan kahvia ja hänen läsnä ollessa en viitsi kirjoitella, kun mun pöytä on niin, että näkee suoraan mun näytölle.
Manat, tervetuloa joukkoon ja pahoitteluni kokemastanne. Täällä on mukavan kannustava ilmapiiri, joten voipi kirjoitella niin fyysisistä kuin psyykkisistä oireistä ja ihan vaan arkipäivän kuulumisista.
Kiva, että täällä on taas niin moni käynyt päivittämässä kuulumisia. Ainakin Emmystä ja Loviisasta ei ole vähään aikaan kuulunut. Ja Eveys, kiva kuulla, että oireita löytyy, jospa nyt oliskin kaikki hyvin sun epäilyksistä huolimatta.
Mä olen kyllä toiveikas sen työpaikan suhteen, mut muuten on kyl aika lailla toivoton torstai. Mä olen iloinen siitä, että teistä osa on jo uudestaan raskaana ja kovin moni jännäilee oviksia ja testaamista. Kunpa mäkin! Minnis tuolla kommentoi, että mulla pitäis olla rv 12 (olisin raskautunut heti keskenmenon jälkeen). Mulla pitäis oikeasti olla rv 28 tai rv 23 tai edes rv jotain, mut ei niin ei. Mulla ei ole kuukautisia, mulla ei ole ovulaatiota, mulla ei ole mitään muuta kuin istukan palanen kohdussa ja päivittäiset mahakivut. Vaikka kuinka yritän olla reipas ja toiveikas, niin paljon naurata. Hermot ovat menneet niin moneen kertaan ja itku tulee melkein joka päivä. Mies ihmettelee, mitä mä vollotan ja murehdin, kun ei asiat murehtimalla parane. Niinpä. Pahoitteluni omanapaisesta purkautumisesta, mutta hajottaa vaan aika rankasti taas.
Toivottavasti teillä muilla on paremmat torstaifiilikset kuin mulla.
Thelma
Eipä ole Thelma täälläkään erityisen hilpeät torstaitunnelmat, sillä mulle iskenyt kaamea flunssa. On kuumetta, nuhaa, kovaa yskää ja pahoinvointia, jei! Pienimmät lapset sairastuivat jo viime viikon lopulla ja vasta tänään aamulla meni aamiaisella jotain alaskin. Eivät ole onneksi oksentaneet, mutta olleet huonovointisia ja vatsa on ollut tosi kipeä ja ripulia ollut toisella. Yskä on heillä vasta helpottamassa. Pitkä taival siis itselläkin varmaan tiedossa.. Ja tietysti viikonloppuna olis vielä kokousta ja työkeikkaa.. Nyt en jaksa edes ajatella moisia, katsotaan kun olo vähän kohentunut.
Thelma, onhan tuo pirullista, kun sun tilanteesi jatkuu kaiken aikaa noin ankeana! Ei ole mikään ihme, että mieliala on maassa ja itkettää vaan. Jospa se ensi viikon ultra nyt toisi jotain todellisia ratkaisuja asiaan (ts. ilmeisesti uuden toimenpiteen, jonka on PAKKO tällä kertaa onnistua). Ja ihana oli kuulla, etten ollut sun mieltä tahattomasti mitenkään pahoittanut/loukannut.. Mä kun olen tällainen tunneihminen ja pohdin joskus kaikkea ihan liikaakin..
Mukava, kun tällä viikolla moni jälleen kirjoitellut kuulumisiaan. Kyllä mäkin täällä joka päivä lukemassa käyn, mutta nyt tämä raskausoireilu ja sitten vielä flunssa verottanut voimia niin, että ei ole jaksanut kirjoitella aikaisempaan malliin.
Manat, tervetuloa kirjoittelemaan ja kiva kuulla, että mm. meidän porukan kirjoitustyyli innosti sutkin keskusteluun mukaan;) Tämä on todellakin mukava porukka.
Mites Paritonsukka sun hcg-arvon kävi, millaiset tulokset sait? Harmi, kun sullakin “prosessi” venynyt noin pitkäksi. Voimia myös Vauvafanille, jolla sama kurja pitkittynyt tilanne.
Inna, ettäkö kolmoset..! Huih, se olisikin jo aikamoinen uutispommi. Millaista sun pahoinvointi on nyt sitten ollut laatuaan, kuinka pahaa? Eveyksenkin pahan olon kuulumiset kuulostavat kans kovin tutuilta. Itsekin eilen oikein istuin lattialle ruokakaapin eteen ja tutkiskelin hartaasti sen sisältöä sillä ajatuksella, että josko siellä edes joku tuote vähän innostais ruoan tekoon tahi syömiseen, eikä vaan ällöttäisi.. Tulos oli laiha nolla..
Minnis oli saanut hyviä arvoja neuvolasta, mahti homma! Ja kiva, kun sun olo tasaantunut sitten alkuviikkojen.
Lakalle ja Kuutille plussapuhureita. Hyvät taitavat olla Lakan mahikset, kun ilmeisesti kiinnittymisvuotoakin ollut. Loviisalla ilmeisesti kohta oviksen metsästysajat (sikäli mikäli niitä erityisesti aiot ees metsästää..). Tsemppiä.
Emmylle tsemppiä sinne työharjoitteluun. Toivottavasti kohta vähän helppaa, ettei koko loppukevät olisi yhtä näännyttävää.. Hyvä, kun kuitenkin miehen jaksoit viimeisillä voimillasi kellistää;) Ties vaikka olis ollut just se ratkaiseva tärppikerta!
Pyrrhyla, kurjaa, että jälleen vuotaa ja kait aika runsaastikin, mikäli sua oikein ymmärsin. Voimia lähettelen.
Pilvis, flunssan näännyttämänä
Ei mennyt se hcg kontrollikaan sitten kerrasta kunnolla. Maanantaina lääkäri oli laittanut lähetteeseen väärän verikoepyynnön, ja kävin keskiviikkona uudella näytteellä. Sen vastauksen lääkäri juuri soitti, ja hcg oli 6. Laskenut siis on, muttei vieläkään ole "virallisen negatiivisen rajan" alle eli 5 (mikä olisi pitänyt olla jo 2kk sitten). Lisäksi kun vasemmassa munasarjassa tosiaan tuntui jotain ylimääräistä, niin saan nyt lähetteen sairaalaan jatkotutkimuksiin. Saa nähdä kauanko menee ennen kun se aika tulee, mikään päivystysjuttu kun tämä ei tietenkään ole.
Paranemisia sairastuneille! Muille oviksia, tärppejä, vuodon loppumisia, onnellista raskausaikaa ja kaikkea muuta mukavaa kullekin tarpeen mukaan! Enempää en nyt ehdi kommentoimaan, kun esikoinen tuli juuri koulusta...
paritonsukka
Mun oli pakko tulla kommentoimaan pilvis tota pahoinvointi juttua. Eli se sun kertomus eilisestä kun yritit löytää jääkapsita edes jotain syötävää...Sehän kertoi juuri mun elämästäni eilen illalla. Mä menin sit mielummin vähän nälkäisenä nukkumaan kun yhtään mitään en voinut kuvitellakkaan syöväni.
Täällä aika moni joutuu näköjään kestämään km:n jälkipyykkiä..varmasti todella turhauttavaa! Toivotaan että vuodot loppuis/kroppa palautuis normaali tilaan pian.
Minnis: en muista kyselinkö jo aiemminkin, mutta millos sulla olikaan se laskettu aika? Mitkäs sulla olikaan ne viikot? Joko maha on ruvennut kasvamaan? :) Mä pääsen joskus pääsen joskus pääsiäisen jälkeen ultraan ellei sitten vuotoa tule ennen sitä..sitten viimeistään nähdään onko masussa elämää.
Emmy: Hauskasti kerroit miehen selättämisestä.. Toivotaan että touhuilut osui oikeaan ajankohtaan vaikka ei ovistesti ovista näyttänytkään. :)
Eveys
jollainhan sitä tarttui apteekista mukaan apteekin raskaustesti. No sentään maltoin varttua tänä aamuun ja yks ainoo viivahan sieltä vaan tuli Nyyyyh, tosin menkkoja ei vielä näy. eli nyt mennään 32/30-35. Ja mie kun kehittelin jo kaiken näkösiä oireita, mutta olenhan mie ennekin ollu "valeraskaana"
Terv. Lakka
... Pilvis no ei siellä oikeesti kolomisia ole :) . Tuskin tupliakaan... sillä kun aloin syömään kunnolla hiilareita (leipää ja vähän pottua/makaronia ym. liskuketta ruualle) niin pahoinvointi helpotti - elikkäs varmaan tämä liian vähäinen hiilaripitoisuus eväässä teki siitä aika ällöä. Vaikka energiaa kyllä muuten tuli niin ei ollut riittävää ja oikeanlaista vissiin ? Pahoinvoinnissa ei ole tarvinnu oksentaa vaan kamalaa ällötystä ja yökkäystä ajoittaista muuten oli. Nyt pari päivää ollu se pahin poissa ku muistaa syödä . Mutta arvatkaa mitkä ajatukset myös nousseet pintaan kun kuvotus hävinnyt ... no katsotaanpa tässä ihan rauhassa.
Uusi (anteeksi nyt meni nimimerkki ohi enkä pääse täältä urkkii) tervetuloa joukkoon :) .
Ja eveys ihana kuulla ku sulla oireita! Toiveita herättävää...
Lakka harmi ku ei tullu kahta viivaa :( .
Niin voipipa olla että minä olen tässä nyt tovin taka-alalla... tänään alkaa meillä "Hurjaremontti" ja sitten sitä tehden muutto ja linjat katkee jossain vaiheessa kun täytyy rueta nyt selvittää sinne yhteydet kun tätä nykyistä uuteen paikkaan ei saa siirrettyä... Elikkäs työntäyteisiä päiviä tiedossa kaikkiaan nyt tästä eteenpäin.... mutta yritän ainakin lukemassa käydä jos en muuta.
Tsemppiä sinne ensi viikon ultraan Thelma! Toivotaan että ennen sitä vuoto alkaisi ja sit nähtäisiin siellä puhdas kohtu. Ja muista sillon ku itkettää niin pittää itkee (sanopa ukot mitä vaan ;) ) .
Unohdinko jotain perustavanlaatuista kommentoida.... en nyt muista...
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille "tekruin" Inna
*muoks* Manat tervetuloa ja Pilvis pikaista paranemista meillä kanssa sairastettu TAAS. Toinen poijista ollu koko viikon kuumeessa :( ja kovassa sellaisessa -virustautia- nyt näyttää että on toisen miehen vuoro...jospa kuitenkaan ei vielä tänään, että päästään sinne remonttiin...
Mä kirjotin ummet ja lammet ja kaik men hukkaan ku painoin et lähetä!!!! Kommentoisin kaikille ja vaik mitä :( miks tää tekee tämmöstä( huokaus)
en jaksa enää uudestaan mut kaikille jaksuja ja mulla lopus vuoto eilen jo :)
Koetan jos jaksan kirjotella uudestaan hetken päästä .....
kaikki hyvin! Kp 12/26 menossa, ovis laskureitten mukaan tänään tahi huomenna. Viime kierrossa käytetty CB:n testit loppuun ja en raaskinut ostaa lisää vaan sunnuntaista astí ukko on saanut nautiskella ovisviikosta, eipä ole pahakseen pannut... :)
Ihanaa että täällä voidaan paksusti vaikkakin pahoinvointien kera mutta eikös se niin ole että kun oikein pahoinvoi km:non tod.näköisyys jotenkin olisi vähäisempi(näin ainakin muistaisin jostain lukaisseeni kun ystävä odotteli tuplia tossa reilu vuosi sitten)??? Voin tosin olla lukenut jotain soopaakin mutta näin toivon että ei olisi. Tosin kaikillahan on niin erilaisia oireita etten huolisi vaikkei kaakeliponia pääsisikään halailemaan.
Uusille tervehdys ja eikun vaan sydäntä avaamaan ja ruotimaan omaa oloaan ja tuntojaan.
Lakalle rutistus ja jos se plussa sieltä vähän myöhässä pärähtäisi!!!
Innalle voimia remonttipuuhiin ja heti kun saat yhteydet kuntoon tuleppas kertoilemaan mitä uutta kuuluu!
Nyt imurin varteen ja vielä viikon viimeisiin petihommiin! :D
Tattaraa
Nii elikkäs mul tosiaan kesti menkat vaan sen 3 päivää ja mä mietin et kaikki vaiheet kestää nyt 3:llä alkavalla numerolla, 3vkoa,3 päivää ja toivotaan et seuraava raskaus jos alkaa ni kestää yli 39 vkoa :)
tilasin äsken elämäni ensimmäisen kerran ovis testejä :) mä kun olen kans sellanen himotestaaja ni jos sais ees niihin testeihin 2 viivaa ;) huvit ne on kullakin ha ha
Joo ja sit painoa mä haluisin pudottaa ko olen 170cm ja 88kg ja taidan pysyäkki ko joka ainut ma aamu alotan ja ma ilta lopetan ja sit taas pitää viikko odottaa ja hontata ko aina vaan "voi " ma alottaa!!!! joo naurakaa vaan, tiedän itekki et olen idiootti =)
Mut kyl mä viel joskus painan sen 74kg niin ku poikien jälkeen...tytöt vie sen äitis kauneuden ja ei tair takasi tul ;)
Mul olis nyt sit kp 4 ja mietin et mahtaako kierto vähän lyhentyä ainakin ekalla kerralla hormoonien jälkeen niin ko jostain luin...no mul o niit ovis testejä ni koetan alkaa vaiks kp 15 ko siin o 7 testiä ja mul kp ollu yleensä 34-35
nyt koetan mitä muistan kommentoida muita...
Innalle ainakin tsemppiä muuttoon ja masun kasvatukseen :)
ja Pilvikselle pikaista paranemista ja toivotaan et et kovasti kipeeksi tulekkaan ku vauveli masussa kasvaa :)
Lakalle ja Kuutille: ennen ei luovuteta ku ne menkat alkaa ja uskotaan et uus elämä on alkanu :)
Thelmalle : mä miettisin et jossain sanottiin et kun kohtu "on käytetty" ni uus raskaus alkaa helposti ja sun kohtua on käytetty ko se istukanpalanen siel on asustanu ni toivotaan et sulla tärppää heti :)
Paritonsukka: sit ku alkaa joku tökkimään ni sit tökkii kaikki ja toivotaan et pian pääset uuteen kiertoon :)
Pyrrhyla: Mä kans en enää hätkähdä mistään vuodoista ko oli se sellasta sekoilua monta viikkoa et kaik mikä ei tapa ni vahvistaa :)
Minnis: Ihanaa et kuulet vauvelin sydänäänet jo kotosalla et tiedät et masussa kaikki hyvin :)
Eveys: Sun ultraa odotan kovasti ja toivon et kaikki hyvin :)
Tattaraa: Ovikseen peukkuja ja toivotaan et tärppää :)
Nyt en muista enempää ja jos joku jäi huomaamatta ni tahallani en jättänyt vaan kaikille tasapuolisesti kaikkea hyvää *hali*
Thelma, toivotan Sinulle ja muille samassa suossa tarpoville voimia ja pitkää pinnaa. Kamalan raskasta on tuo venyvä jälkipyykki... Mikäli oikein ymmärsin aikaisemmista viesteistä, olet kokenut aika tarkkaan saman kohtalon kun ystävättäreni tasan vuosi sitten. Myös hänellä kesti kierron palautumisessa ja vuodon loppumisessa kuukausi kaupalla... vihdoin juuri ennen kuin olivat tarttumassa sairaalan puolelta toimeen hän toipui kuitenkin luonnollisesti ilman toimenpiteitä ja kierto käynnistyi. Nyt onkin sitten jo puolessa välissä uutta tervettä raskautta!
Meillä on kyllä meikäläisen hermopaine ja sitä myöden myös parisuhde paukkunut tänä talvena. Shokista toipumisessa kesti muutama kuukausi (henkisesti, sitten kuin fyysinen mankeli oli ohi), tämän jälkeen meni muutama kuukausi reippailla mielin "ei tässä nyt jäniksen selässä olla"-mentaliteetilla, mutta nämä viime kuukaudet ovat kyllä olleet minulle todella raskaat, kun elämä jatkuu tavallisilla uomillaan ihan niin kuin meille ei ikinä olisi mitään vauvaa pitänyt tullakaan. Mies nyt tietty ei tajua mikä muijaa stressaa.
Nyt yritän ottaa rauhallisesti ja ajatella pms-oireita, mutta kovin ovat vähissä...
Kierron ainoa potentiaalinen -- hmm -- x2 osui juuri siihen missä oletan oviksen olleen ja laskujen mukaan nyt olisi ollut vieläpä se terve munasarja vuorossa.
Moni asia fiiliksissä ja tämän viikon meiningissä puhuu sen puolesta, että ehkä ne kk tulevat myöhässä tai sitten vasta ensi vuonna, mutta sitä en tohdi ajatella paitsi vähän salaa. Fiilikset ovat ennenkin pettäneet, mutta siltikin nyt on yhtä ja toista... Pitkä viikonloppu siis edessä.
Onnea teille, jotka jo odotatte.
manat
(kp27/29-30)
Mä tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu ko ajattelee just et ei täs ny jäniksen seläs olla ja siltin ajattelee ihan eri tavalla ja mies ei tajua mitään ja mä ainakin ajattelin et en viitti sil niin pali puhuakka ko sekin sit "stressaantuu" mut ite koetan ovistestei ym ihan niin et se ei huomaakaan ;)
Jaksuja sulle paljon ja toivotaan et pian teillä tärppää *hali*
Joo, kyllähän tämä tunteiden vuoristorata syö kumpaakin. Ei ehkä ole miehellekään ihan helppoa yrittää suhtautua "oikein" kun edellisen päivän reipas järkevä nainen muuttuukin seuraavana päivänä tunnekuohun ryvettämäksi surkimukseksi. Kaikkien kannalta olisi helpompaa, että nämä asiat sujuisivat ikään kuin luonnollisesti itsestään. Ne ystävättäret, joille elämä tarjoaa mukavia yllätyksiä ja luontevia elämänkäänteitä, eivät myöskään ymmärrä miten kipeää voi toisinaan olla, enkä siksi jaakaan omia tuntemuksiani kovin kernaasti. Vertaistuki on siksikin tärkeää.
manat, toi on niin tuttua. Mä olisin voinut kirjoittaa ton, mitä äsken kirjoitit.
Tulin katsomaan, mitä muut tänne on kirjoittanut ja ajattelin ensin, etten kirjoita mitään, kun tuntuu, että multa ei tule muuta kuin ahdistunutta omanapaista avautumista. Eipä tänäänkään varmaan paljon muuta tule. Tunnelma on yhtä harmaa kuin keli ulkona.
Heräsin aamulla vaihteeksi noihin mahakipuihin. Jos näitä oireita ei olis jatkunut jo viikkokausia, olisin ollut varma, että alkaa vuosisadan menkat, mut arvasin, että eipä täs mitään vuotoa tule, niin kuin ei tullutkaan. Melkein neljä viikkoa on oltu tässä tilanteessa. Edellisen 3,5 viikkoa sitten olleen kontrollin jälkeenhän mulle tuli yhtenä päivänä vähän veristä vuotoa, sen jälkeen pari päivänä ihan vähän rusehtavaa tuhrua, mut muuten ei mitään.
Manat, toivon todella, että mullakin tää sotku loppuis samalla tavalla kuin ystävälläsi. Tosin mullahan on sairaalan puolesta jo puututtu asiaan, olin kaavinnassa reilu 6 viikkoa sitten 6 viikkoa keskenmenon jälkeen. HCG on jo ollut nollissa useamman viikon, joten kropan pitäis toimia, mut ei vaan toimi. Myönnän, että kauhun ja jännityksen sekaisin tuntein odotan keskiviikon kontrollia. Joku selitys ja hoito tähän on pakko löytyä.
Pilvis, toivottavasti teillä rupeaa flunssa helpottamaan. Taidetaan olla vähän samanlaisia tunneihmisiä. Mä oon täällä kaiken muun lisäksi viime päivinä murehtinut sitä, että en ole huomannut kommentoida sun kuulumisia.
Paritonsukka, kurjaa, että sulla kans keskenmenon jälkipyykki venyy ja joudut odottelemaan sairaalaan tutkimuksiin pääsyä.
Eveysille tsemppiä pahoinvoinnin kans kamppailuun.
Emmy, toivotaan, että miehen kellistys olis ajoittunut sopivaan ajankohtaan. Tsemppiä työharjoitteluun.
Inna, toivottavasti saatte yhteydet pian kuntoon, ettet ihan putoa kärryiltä meidän juttuista... ;) Tsemppiä muuttorumbaan!
Onnea oviksen metsästykseen Tattaraa ja Vauvafani (ja olikos Loviisakin samassa jamassa?)!
Plussapuhureita Lakalle!
Pyrrhylalle tsemppiä tutkimuksen pariin ja toivotaan, että vuoto rauhottuis.
Meillä on tänään ohjelmassa onneksi vaan pelkkää oleilua, kotitöitä yms. Mä olen aika tehoton, kun aloitin aamun mahakipuani ja itsesääliä itkemällä. Huomenna mennään omakoti-, sisustus- ym. messuille vähän katsastelemaan talotehtaiden tarjontaa jne. (vaikka ei me vielä tänä vuonna ollakaan tonttia ostamassa).
Thelma
On ollu sen verran kiireistä tää elämä, ettei oo ehtiny kirjotella mitään, lukemassa oon kyl hätäsesti käyny teidän juttuja. Niin ja kiitos kaikille menkka-pahoitteluista, tuntuu mukavalta teidän empaattisuus. Eihän näitä juttuja viitti olla kauheesti tuolla muuten huutelemassa. Nyt täällä menossa kp 8, ja fiilis ihan jees. Kohti ovista siis! =D
Lakallahan on jännät ajat, toivottavasti napsahtais se plussa tikkuun! Ja samaa toivon tietenkin muillekin jännäilijöille!
Ja on muuten kiva lukea teidän raskautuneiden olotiloista, antaa jotenkin toivoo meille muillekin. Ai niin minnis, mäkin olen kyllä jatko-opiskelija ja teen tutkimustyötä, joten eipä haittaa sun sekaannus. Pyrrhylan tavoin mäkin voin kertoo, ettei oma ala todellakaan ole mikään mediaseksikäs. Oon humanistisella alalla, eikä rahoitusta ole todellakaan helppoo saada... No joo, en mee työjuttuihin tämän enempää. Mutta pyrrhylan tutkimus alkoi kyllä heti kiinnostaa, mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Huh, en kyllä pysty nyt kommentoimaan kaikkia juttuja mitä piti, mutta kiva joka tapauksessa että täällä on aktiivista keskustelua!
Loviisa