Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen
Kommentit (792)
Hyppään siis porukkaan mukaan. Ja heti alkuun onnea plussanneille, en vielä oikein muista teitä "nimeltä", mutta innalla ainakin oli viiva vahvistunut - hienoa!
Täällä on ollut puhetta keskenmenon jälkeisistä menkoista, ja ainakin mulla ne oli ihan hurjan runsaat, aivan erilaiset ku normaalisti. Ja kestikin tavallista pidempään. Ite aattelin, että ehkä sieltä nyt tuli sitten kaikki viimesetkin rippeet pois. Km vuodon jälkeinen aika menkkoihin asti olikin ihan outoa, vuodin ihan ihmeellistä limasta vuotoa melkeen koko ajan. Välillä siinä oli vertakin mukana. Siis varsinaisen km vuodon, jota kesti noin 2,5 viikkoo, jälkeenkin siis. Kipujakin oli välillä. Tämä kierto onkin sitten onneks vaikuttanu ihan normaalilta.
Tänään oli tossa parin tunnin ajan outoja menkkamaisia tuntemuksia, ja mä tietenkin jo kuvittelen vaikka mitä... Testaamiseen on kuitenkin vielä aikaa, joten nyt lappaan jäitä hattuun urakalla! (mulla ei siis ns. normaalisti vielä tässä vaiheessa minkäänlaista menkka-oloa.) Testailen aikasintaan tossa 14. pvä sunnuntaina, jos ei täti ennen sitä ole kurvannut paikalle... Onko muuten muita ketkä on mahollisesti testaamassa noihin aikoihin?
Aurinkoista viikonloppua kaikille! Ainakin täällä Keski-Suomessa on ollut aivan upean kirkas keli!
Loviisa, kp 21/25-32
Mahtavaa Pilvilinna, Inna ja Eveys! Onnittelut plussista! Oliko vielä muita plussanneita? :) täällä kun on tapahtunut vaikka mitä. Katjalahilla ainakin oireet on vahvat. Pilvis, uskoin kyllä siihen ovistestin tulokseen, olen kanssa kuullut, että ne näyttää raskauden. Siinä on useampi oviksen testaaja ollut ihmeissään kun ovistikkuun tulee viiva kp 35 tai yli... Inna, ei kuule hätää! Hyvältähän tuo vaikuttaa. Omassa ystäväpiirissäni on useampi odottava äiti, jotka ovat kärsineet alkuraskauden vuodoista. Eihän se tietty kivaa ole ja lisää vain stressiä.
Pyrrhyla, olet uskomattoman vahva ja rohkea nainen! Itse olisin pelännyt kovasti, mutta kertomasi mukaan kaikki oli sujunut hyvin ja pienen sikiön näkeminen oli ollut kaunista ja tuntunut hyvältä. Mä kyllä uskon kilttiyteen :), mutta tietty puolensa täytyy pitää. Toipumista sinulle!
Kunpa Thelmalla nyt vuoto alkaisi ja istukan pala lähtisi pois. Olen samaa mieltä, että sua koetellaan nyt liikaa. Mutta kyllä tämä vielä iloksi muuttuu. Vauvafanin vuoto taas viittaisi siihen, että kohtu tyhjenee oikein kunnolla.. toivotaan nyt, että vuoto lakkaisi, että pääset taas normaaliin kiinni. Kyllä se ovis sieltä tulee.
Aamulla oli se kauan odotettu ultra ja jännitys oli käsin kosketeltavissa. Onni ja ilo pyyhkäisi, kun näin ruudussa sikiön liikkumassa. Siellä se pikkukaveri oikoi jalkojaan ja pisti välillä sormen suuhun. Kauhea meno päällä, vaikka torkahtelikin. Pää-peppumitta oli 53,8 mm ja raskausviikkoja kasassa tasan 12+0. Oli aika uskomatonta miten tarkkaan sitä päästiin sikiötä katsomaan!
Niskaturvotusta ei meinattu millään saada mitattua kun pieni oli niin selkä kiinni kohdussa, mutta pari ylösalashyppyä siinä ilman housuja auttoi. Miehellä oli hauskaa. Turvotusta oli n. 1mm eli ok. Olen todella onnellinen. Mies on murjottanut jo pidemmän aikaa ja ollut pahantuulinen, tänään hänkin oli selvästi helpottunut ja iloinen.
Nyt täytyy taas jatkaa töiden tekoa. Kirjoittelen lisää viikonloppuna! Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!
Minnis
ja miten iiihania uutisia Innalla olikaan! Täähän menee ihan jännitysnäytelmäksi.. elikkäs oikea plussa siellä mitä ilmeisemmin on eikä pelkkä kemiallinen. Kiinnittymisvuotoa (hyvin niukkaa vuotoa/tiputtelua) on useimmiten n. viikko ovulaation jälkeen, mutta sitä voi olla myös milloin vain dpo5-14 välillä..tai sitten ei lainkaan. Tai sitten voi olla ns. valemenkat silloin kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mulla on ollut aiemmin kumpaakin. Uskaltaudunpa nyt kysymään uudelleen, että mihin Inna tuo sun la. sijoittuu?
Katjalah, mullakin kakkosen raskauden kanssa oli vuotelua, ensin nuo em. valemenkat ja sitten rv 13 alkoi oikein kunnon lorotus. Istukan verisuoni kuulemma siellä vuoteli, mutta vaavilla kaikki ok. Vuotoa kesti rv 18 asti. Ja ihan kuin sullakin, lapsivesi meni rv 31 ja keskostyttö syntyi. Onneksi pieni selvisi, vaikka alussa tilanne olikin vakava.
Hienoa Pyrrhyla, että keskeytys oli sujunut hyvin ja nopeasti. Ihme kyllä, ettei edes ultrattu lopuksi. Mullakin tuli verta keskenmenossa "kuin härän kurkusta" ja tuo oli ihan spontaani km. Kuusi tuntia istuin pytyllä ja sitten se oli ohi. Kovasti voimia sinulle ja miehellesi.
*Muoks* Kirjoittaessani olikin Minnikseltä tullut MAHTAVIA uutisia! Ihan kyynel tuli (nämä hormonit..) silmäkulmaan. Nyt on kyllä teidän taas helpompi jatkaa taivalta noiden uutisten siivittämänä.
Pilvis rv 5+0 (oviksesta laskettuna 4+5)
Ihania uutisia täällä, taas!! Onnittelut Minnikselle huikean hienosta ultrasta, kyllä nyt kelpaa jatkaa rauhallisin mielin odottelua ja pikkuisen kantamista. Oikein hyvälle kuulostaa! :)
Mä voin vaan kuvitella nuo ylösalashyppelyt ja miehen reaktiot, haha ;)
Innalle vielä myös uudet onnittelut! Kyllä se plussa alkaa sielläkin vissiin olla jo aika vakuuttava :) eli rennosti vaan!
Tulen niin hyvälle tuulelle kun näitä plussia tulee tähän pinoon ja oikeestaan jo näinkin pian! Lisäks tänään sain kuulla myös yhden myöh. km:n kokeneen kaverini plussanneen! Tämäkin tapahtui nyt aika nopeasti. Huippu juttu.
Thelma...mä ihmettelen taas sun lääkärissä saamaa palvelua. Siis miten ihmeessä ne sanoo että tähystys ja kaavinta tehtäisiin puudutuksessa?! Eihän tuossa ole mitään järkeä! Me käsiteltiin tänään kaavinta-asioita koulussakin ja opettaja painotti ettei todellakaan tehdä puudutuksessa vaan aina humautettuna! En ole siis kyllä ikinä kuullut että olis jätetty pelkkään puudutukseen, eikä ollut kyllä opettajakaan...
Toivon koko sydämestäni että asia hoituisi sulla nyt lopulta luonnollisesti ihan itsestään mutta mikäli edessä on vielä lääkärireissu ja mahdollisesti toinen toimenpide niin kyllä sun täytyy saada se nukutettuna! Vielä kerran voimia, vaikka tuntuukin että se on vaan sanojen helinää...ihan avuton olo tässä tulee kun kuulee miten kauan joudut tuon asian kanssa vatvomaan :(
Loviisa kyseli onko joku testaamassa viikon päästä. Mä varmaan testaan jollei täti ennätä tulemaan ennen tätä mun (mielestäni) loistavaa suunnitelmaa...
Nippailua on ollut tänään vähän vähemmän kuin edellisinä päivinä mut närästys se vaan jatkuu. Aamulla yökkäilin hampaita pestessäkin ihan sen takia...tosi inhottava riesa, johtui sitten mistä johtui! Mut ei mua järin montaa kertaa oo närästänyt, viimeksi sillon raskausaikana...
Lämmöt edelleen samat 37,4'C mut mulle on tullut tänään tosi väsynyt ja flunssainen olo et saapa nähdä pukkaako mulle nyt sitten oikeesti flunssaakin, sittenhän noista lämmöistäkään ei enää tiedä... Mut viikon päästä joka tapauksessa testaan jollei menkkoja sitä ennen kuulu. Jos kierto on palannut ennalleen niiden pitäis alkaa ens perjantaina.
Jos menkat sitten alkaa, menee nämä "oireet" kyllä mullakin valeraskauden piikkiin. Pelkän mielikuvituksen piikkiin ne ei enää mene koska närästys on jatkunut monta päivää ja samoin koulussa kyllä huomaan että vessareissujakin tarvii tehdä nyt tiheämpään.
Mulla olis kunnon luku-urakka tiedossa taas viikonlopuksi, maanantaina kaksi tenttiä. Voi kun ei tulis nyt sitä flunssaa! Olo on vaan ihan mielettömän kökkö tällä hetkellä, just kun pitäis jaksaa lukea...
Aurinkoista viikonlopun avausta, toivottelee Emmy
Pyrrhylalle piti vielä sanoa että olet tosi rohkea ja vahvalta ja ihailtavan positiiviselta kuulostava nainen! Tosi hyvä että sulla meni tyhjentyminen noin hyvin. Tsemppiä toipumiseen ja mukavaa viikonloppua kotikulmilla!
Emmy näppyinen (unohdin äsken vielä sanoa et mun naamaan puhkes taas näppyjä arsenaalikin kuten viimeks joulukuussa! Huoh, uskokaa pois että niitäkään en ole itse tietoisesti tekaissut...mut kaikista näistä asioista huolimatta olo on semmoinen että kyllä nyt kroppa vie mua vaan ihan 6-0!) =/
voi vitsit, että osaa olla KYLMÄ! Pitikin mennä tytön kanssa uimahalliin, vieläkin palelee... Vaikka käytiin polskinnan päälle kahdessa saunassa.
Ihania uutisia Minniksellä!
Tilanteen huomioonottaen myös Pyrrhulan uutiset oikein hyviä. Pikaista toipumista sinulle ja toivotaan, että seuraava kerta jo toisi sen onnellisen lopputuloksen.
Himpura...... mitä mä teen näiden kalisevien hampaiden kanssa!!!????
Ja Emmy plussaa sitten varmasti seuraavaksi tuohon loistavaan aaltoon!!!
Pilvikselle tulin vastailemaan että plussa tuli vasta kp 43/30-32. Lasketusta ajasta en nyt oikeen osaa sanoo kun en tiedä millon ovis ois ollu että onko kierto ollut vähän sekasin ja ovis ollut normaalia myöhemmin? Jos edellisten kuukautisten mukaan laskettais viikkoja ois kasassa varmaankin noin 6, mutta sehän voi olla myös vasta 4..?
Epäilen hyvin vahvasti tuulimuna raskautta, koska edellinen raskaus, joka siis osottautui tuulimunaraskaudeksi oli samanlainen. Plussa tuli noin kaksi viikkoa myöhässä, Oli erikoisia mahakipuja(joita ei ole ollut aiemmissa onnistuneissa raskauksissa) ja mulla ei ole mitään raskausoireita :( Hormoonit on sekasin kyllä sen verran että itken vähän väliä kaikesta mahdollisesta ja maha on turvonnut pari kertaa oikein kunnolla illalla, mutta esim tissit ei oo yhtään arat ja se on aikasemmissa raskauksissa ollut selvä merkki jo ennen kuin oon testiä edes tehnyt. Anteeks tää valitus, mutta en usko että tää olis oikea raskaus.
Mutta nyt muihin juttuihin. Hienoa Inna ettei se vuoto sitten alkanutkaan!! :)
Ja Minnis..aivan ihania uutisia sulla!
Mitäköhän muita juttuja piti kommentoida..en nyt yhtään muista..
Mites Pilvis ja Inna onko teillä millasia raskausoireita? Ja millon ois la?
..... ollaan tultu vielä vähän pohjoisemmaksi siskon luo. Tänään kuitenkin takaisin kotiin.
Ensinnäkin Eveys (mulla ei juuri ole raskausoireita, ja sitä ihmettelen kyllä myös itse) ehkä vähän turpeiset rinnat, mutta ei yhtään arat niinkuin aiemmin. Menkkoja ei ole kuulunut se lie ainoa merkki :) . Ja nälkä tulee kyllä aika nopeaa, mutta voi olla, että johtuu siitä, että olen yrittänyt vähentää noita hiilihydraattien saantia tällä viikolla :D . Suu tuntuu kuivuvan ja ikenet vuotaa.... mutta jotenkin toi rintojen arastelemattomuus ihmetyttää.
Jos tää nyt oikea raskaus olisi niin la olisi tuolla marraskuun puolivälin tietämillä (13.päivä ? ) . Mutta saas nyt nähdä, vähän epäillyttää kun on niin oireetonta.
Voi olla että ma aamuna vien testin TK:hon ja varmistan vielä siellä (lähete siellä valmiina) raskauden tai sit ti aamuna... kahtoo miten joutuu.
Ihailtavan urhea olet Pyrrhyla ollut kyllä, ja rauhallisesti tunnut ottavan. Minnis ihania uutisia sinulta ja ultrasta.
Jokos täällä on muut testannut ?
Nyt kaupungille... Inna
Mukava kun täällä on aktiivista porukkaa, joka oikeesti jaksaa kirjotella ja kommentoidakin toisten juttuja!
Minnistä on vielä onniteltava ultra-kuulumisista, voin kuvitella kuinka hieno fiilis! En nyt ihan heti muista onko tullu jo aikasemmin esiin, mutta oletteko kertonut raskaudesta lähipiirille? Ite oon aatellu että jos joskus vielä raskaana oon, en varmaan viitti huudella asiasta niin julkisesti kun viime kerralla... Tohon np-ultraan olis varmaan ihan hyvä oottaa. Mä vaan tuppaan olemaan sellanen hölösuu, että iloinen uutinen tulee paljastettua aika aikasin. Mutta eiköhän sitä nyt oo muuttunu paljon varovaisemmaks. Tosin läheiset ihanat ihmiset osas kyllä tukea keskenmenon yhteydessä tosi mahtavasti, enkä muutenkaan pystyis sellasta kokemusta salaamaan ystäviltä. Onneks mulla on niin upeita ystäviä ja sukulaisia, ketkä on aina valmiita tukemaan niin ylä- kuin alamäissäkin.
Mukavaa kun emmy olet ehkäpä testaamassa mun kans samoihin aikoihin! Sullahan on jo lupaavia oireitakin! Mulla muuten on ollu sellanen flunssamainen olo yks selkee raskausoire edellisillä kerroilla, etenkin nenä on ollu aamusin tukossa. Mut nyt ite oon ihan "oikeessa" flunssassa jo toista viikkoa..
Voi eveys, toivottavasti kyseessä kuitenkin olis ihan todellinen, oikea raskaus! Missä vaiheessa sitä pystyis ultralla tms. selvittää? Mä en oo käyny koskaan varhaisultrassa, tehäänkö se joskus 7+ viikolla? Jos joskus vielä tärppää, niin aion kyllä moiseen ultraan mennä.
Loviisa
Nopeasti tulin täällä saunan jäljiltä poikkeamaan ja kommentoinpahan nyt myös pikaisesti!
Ensinnäkin, voi Eveys...kurjaa jos sulla on tuollainen, huono fiilis. Toivotaan et raskausoireet alkais pikkuisen voimistua tai että ainakin sun epäilykset osoittautuis vääräks. Jokainen raskaushan kuitenkin voi olla niin erilainen ettei niitä oireitakaan vissiin aina ihan pysty rinnastamaan. Tsemppihalaus sinne siis!
Loviisa jutteli varhaisultrista. Mä olin varannut varhaisultran 9+ viikolle, olis ollut siis vaan kaks päivää km:n jälkeen, mut liian myöhään kuitenkin.
Mahdollisessa seuraavassa raskaudessa menen kyllä varhaisultraan niin pian kun se "järkevää" vain on, eli varmaan viim. 7+ viikolla!
Toivottavasti Innan pohjosenreissu ja kotimatka meni hyvin! Voi että oon kateellinen kun oot onnistunut vähentämään hiilareita...voi kunpa minäkin! Päinvastoin oon mussuttanut kaikennäköistä, karkkeja pullaa yms. "motivaattoreina" lukuhommiin! Koulu syö tällä hetkellä niin inhottavasti kaikkea vapaa-aikaa että on kyllä kuntoilut ja ruokailut menneet nyt ihan retuperälle :( harmittaa! Vielä ennen opiskelujen alkua oli rutiini käydä jumpissa ja tehdä välillä kaksikin pidempää lenkkiä päivässä koirien kanssa, työssä käynnin ohella. Nyt tuntuu että opinnot on syöneet kaiken vapaa-ajan...tai tää tenttisuma on tehnyt niin ainakin.
Me ollaan nyt Loviisan kanssa ihan samassa veneessä... mulla puhkes sitten myös illalla järkky räkätauti. Ei siis puhuta enää mistään pienestä tukkoisuudesta vaan nenä vuotaa ihan solkenaan! Nyt täytyy kyllä ottaa takapakkia noiden "muka" oireiden kanssa, ei oo meinaan tänään tuntunut olo enää yhtään raskaalle...eli luulenpa ettei mun tarvitse viikon päästä testailla. Samanlaista tuikkimista tuolla oikean munasarjan kohdalla edelleen on mut kai sitä voi olla muutenkin, eikä se ole yltynyt taikka mitään. Flunssa vie nyt kyllä kaikki tämän naisen voimat, just kun pitäis jaksaa lukeakin :(
Toiv. muilla on ollut mukava viikonloppu! Toivottavasti ette sairastu. Täällä tuntuu nyt jylläävän kunnon Noro-virus/flunssa-aalto!
-Kylläkin mieluummin flunssainen kuin noroinen, Emmy-
... ja tietenkin kaikki muutkin :) . Toivottavasti tytöt nyt flunssasta pian paranette! Meillä sairstettiin sitä oksutautia joku viikko sitten koko perheen voimin ja muita sairauksia ei nyt kyllä kaipaisi.
Pohjoisesta palattiin ehjin nahoin takaisin, hyvä oli la iltapäivällä ajella kun sai olla tienpäällä melkein yksin :) . Sellaisia pienempiä teitä puikkelehdin. Siellä mun sisko ison mahan kanssa oli (ensi ti laskettu) ja olisin niin toivonut, että olisi synnyttämään lähtenyt mun siellä ollessa, jotta olisin päässyt heti näkemään suvun uuden tulokkaan
... ja tietenkin kaikki muutkin :) . Toivottavasti tytöt nyt flunssasta pian paranette! Meillä sairstettiin sitä oksutautia joku viikko sitten koko perheen voimin ja muita sairauksia ei nyt kyllä kaipaisi.
Pohjoisesta palattiin ehjin nahoin takaisin, hyvä oli la iltapäivällä ajella kun sai olla tienpäällä melkein yksin :) . Sellaisia pienempiä teitä puikkelehdin. Siellä mun sisko ison mahan kanssa oli (ensi ti laskettu) ja olisin niin toivonut, että olisi synnyttämään lähtenyt mun siellä ollessa, jotta olisin päässyt heti näkemään suvun uuden tulokkaan
Kirjoitin pitkät jorinat .... eikä tää sitä lähettänyt!!!! Otti vain tuon alun, yitän toisella kertaa täytyy lähtee nukkuu. . . mutta toivottavasti Emmy pääset testaa en viikonloppuna Loviisan kanssa yhtäaikaa :) .
Loviisa, tervetuloa mukaan ja pahoittelut, että tänne jouduit!
Minnis, onnittelut helpottavista ultrakuulumisista! Toivottavasti parisuhdekin voi paremmin, kun tuo virstanpylväs on saavutettu.
Täällä tapahtuu nyt rytinällä. Plussia tulee ja testaamisia on edessä lähiviikkoina. Mä oon jäännyt pahasti jälkijunaan teistä muista. Keskiviikon huuhtelutoimenpiteen jälkeen ei ole mitään verisiä vuotoja ollut, kipuja jonkin verran. Menee siis varmastikin aikaa ennen kuin pääsee edes uudestaan yrittämään, jos edes lähdetään heti yrittämään uudestaan.
Inna, ihanaa, että viiva vahvistui ja työ- ja taloasiatkin tuntuvat olevan mallillaan.
Eveys, toivotaan nyt kovasti, ettei olis tuulimuna ja kaikki menis hyvin tällä kertaa.
Pyrrhyla, sä oot kyl tosi urhea. Hyvä, että tyhjennys meni hyvin ja toivotaan, että kaikki tuli ulos. Tsemppiä teille parisuhteen paranteluun ja toipumiseen!
Loviisa, mainitsit, että sulla oli km-vuodosta menkkoihin limaista vuotoa. Mulla on ollut samanlaista keskenmenosta lähtien. Ensin tuli km-vuotoa noin kaksi viikkoa ja sen jälkeen on tullut tota limaista vuotoa, jonka väri vaihtelee (välillä kirkkaampaa, välillä kellertävän rusehtavaa) ja seassa on välillä verta. Lisäksi välillä on tullut ihan kunnolla vertakin. Tätä oli ennen kaavintaan ja kaavinnan jälkeenkin. Nyt siis kaiken kaikkiaan mennyt reilu 9 viikkoa ja sama limainen vuoto jatkuu, istukan palaa ei vaan näy eikä kuulu.
Loviisa, kyselit tuosta varhaisultrasta. Sykkeen pitäis näkyä noin viikolla 6, sitä ennen ei paljon kannata ultraan mennä. Mä kävin tossa viimeisimmässä raskaudessa viikkojen määrittämiseksi ultrassa viikoilla 6+. Silloin näkyi oikeassa paikasssa oleva alkio, jonka sydän löi. Kun yksi km oli jo alla, tottakai tartuin siihen tietoon, että sydän lyö ja sen voimalla yritin sinnitellä eteenpäin, kun luin useammasta lähteestä, että raskaus jatkuu 85-90 % todennäköisyydellä normaalisti, kun syke on näkynyt. Niin ei kuitenkaan käynyt. En tiedä, missä vaiheessa sydän lakkasi lyömästä, mutta keskenmeno käynnistyi itsestään rv 11. Jos uudestaan vielä raskaaksi tulen, menen kyllä varmasti ultraan ennen ekaa virallista ultraa, mut en varmaan mene ihan noin varhaisilla viikoilla, elleivät sit neuvolasta lähetä (täällä laitetaan ultraan aika helpolla, jos ei viikoista ole täyttä varmuutta).
Toivottavasti kaikilla on mennyt viikonloppu mukavasti ja ulkoilusäät ovat muuallakin Suomessa yhtä hienot kuin täällä Uudellamaalla!
Thelma
Täällä on taas ihanan vilkasta :)
Kyl se kevät sieltä tulee ja plussia paljon :)
Kaikille piinailijoille plussatuulia ja jo raskautuneille tarrasukkia.
Ja muille niitä oviksia ja menkkoja mitä kukanenkin haluaa :)
Mä haluan oviksen mut tuskimpa tällä tavoin tulee :( nyt olis sit kp 12 ja edelleen vuotaa eikä mitään tuhrua edes et on tääkin niin turhauttavaa
:(
Mä olen nyt loppiaisesta asti vuotanut enemmän ja vähemmän ja tähän tuulimunaan on nyt kohta mennyt
puolivuotta :( jos mul viel toinen tämmönen tulee perään ni taidan heittää hanskat tiskiin... olen nyt todennut että vaikka mulla 4 lasta jo onkin niin sitä viidettä ei välttämättä koskaan tule :( nyt kyllä ei oo positiivisuudesta tietoakaan mut kaik sitä sit välillä saa rypeä itsesäälissä...:)
Nyt lähetään lasten kanssa ulos happi hyppelylle josko tää mielikin taas kirkastuisi :)
Hyvää alkavaa viikoa kaikille ja toivotaan et mä ens viikolla puhuisin jo vaiks ovislimoista enkä kuukautisvuodoista tai mitä tää nyt sit enää onkaa...
... yritin silloin aiemmin kirjoitella siitä varauä:sta. Itse en ole käynyt siinä aiemmin ja voi olla että en mene nytkään jos sinne asti päästään tai sit meen :) . Muuta hyötyähän siitä ei oo ku että näkee sen sykkeen ja että on oikeessa paikassa. Mutta takaahan se ei raskauden hyvin jatkumista vaikka syke siinä näkyisikin... niin kävi juuri mun yhdelle tuttavalle... samoin ku Thelmalle aiemmin :( . Eli mietin varmaan tarkkaan menenkö vai en... katsotaan nyt.
Mulla on ihan hölmö olo! Tää raskaus tuntuu jotenkin ihan hassulle, kun ei juuri oireita mitään (!) että voiko tää olla totta. Rinnat on kyllä nyt vähän turvonnut ja aavistuksen arat, mutta vain aavistuksen. NOissa kahdessa keskenmenneessä oli ne niiiiiin kipiät heti alusta asti. Jotenkin kummallisen oireetonta kyllä - tosin niin mulla on ollut nuo aiemmat loppuun menneetkin- mutta kun välissä oli tollaisia oirehtevia niin ei nyt enää tiedä mikä on normaalia ja mikä epänormaalia. Muutenkin jotenkin nyt vain olen - en oikeastaan ajattele koko raskautta juurikaan (itsensä suojeluako alitajuisesti jos kaikki ei menekkään taaskaan hyvin ?? ) . Toisaalta vessassa käydessä on kuitenkin kiva vilkaista tehtyä raskaustestiä ja hymyillä ja toivoa...
Vauvafaninkin tarina kuulostaa kyllä melkoiselle. Ja aikas tuttuja fiiliksiä nuo hanskojen tiskiin heitto - ja toivoton olo ajoittain asian kanssa.
Thelma kyllä sää sieltä perästä tulet - sitten kun aika on kypsä kaikin puolin. Hali sinulle.
Niin milloin se on testin aika "nuhaneidit" - meneekö ens viikonloppuun vai joko joku aamu viikolla? Entäs Katjalah ? Ja oliko vielä joku muukin ? Täällä jännätään ?
Kuinka Pilvilinnalla pyyhkii ? Millaisia oireita ??
Pyrrhyla toivottavasti oli mukava matka kotiseudulle....
Mulla kaksi päivä töitä ja sit lomalle :) Inna
Onnea kaikille plussanneille, ja toivottovasti asukit pysyvät loppuun asti mukana.
Minulla olisi huomenna kaksi viikkoa menkkojen alkamisesta, ja minulla on tuo normi kierto ollu 30-35pv eli parin viikon aikana sitten vissiin pitäs tuohuta aktiivisesti parin päivän välein, mitenkähän tuon ukon sais suostumaan, mie en ole koskaan tehny noita ovistestejä ja täällä niitä ei taija saada kuin apteekista.
Terv. Lakka
Mun piti jo eilen kirjoitella, mut sitten vaan tuijottelin ruutua huonovointisena ja väsyneenä ja mikään ei innostanut, joten pistin viisaasti ruudun pimeeks ja pään tyynyyn;) Eli kun Eveys ja Innakin noita oireita kyselivät, niin täällä alkoi pe väsymys nostaa päätään ja la oli huonovointinen olo koko päivän. Tänään vähän parempi sen suhteen. Nälättää ja jotain pitäis syödä, ettei huono olo voimistu> avaan jääkaapin, mutta kuitenkin kaikki siellä näkemäni ällöttää..tuttua huttua varmaan teille kaikille.. Vettä voisin juoda kaiken aikaa, ainoa, joka todella tuntuu "maistuvan".. Alavatsa ja ristiselkä ovat jomotelleet ihan päivittäin, ehdin jo kuvitellakin vaikka mitä.. Joka päivä palelen hulluna, erityisesti iltaisin. Ummetus yrittää pukata päälle (argh) ja närästyshän on jo ollut kaverina pari viikkoa.. Rinnat ovat aristavat/särkevät, mutta eivät pahasti, nännit eivät lainkaan. Tää kyllä mulle ikäänkuin hyvä juttu, sillä ainoastaan keskenmenneessä on rinnat olleet sikakipeet ja nännit myös. Että ei täällä ainakaan täysin oireetta olla oltu.
Eveys, toivotaan, että olis ovis ollut luultua myöhemmin ja siksi tuo plussakin tuli myöhemmin. Ja mitä tarkoitit noilla "erikoisilla mahakivuilla", millaisia ovat olleet? Kyselit mun laskettua, ois marraskuun alussa (5.-7.11. riippuen mistä lasketaan).
Eikös Inna tuo sitten ole oikeastaan hyvä merkki sun tapauksessasi tuo melkein oireettomuus, jos kerran kaikki onnistuneet ovat sellaisia olleet ja keskenmenneet kovasti oirehtivia? Olen itsekin ajatellut tätä raskauden tilaa mahdollisimman, miten sanoisi, neutraalisti yrittäen ajatella kuin mitään erikoista ei olisi meneilläänkään. Juuri tuota itsesuojelujuttua.. Mutta nyt tämä on vaikeutunut, kun ollut niin kurja olo, että väkisinkin huomaa tilansa.. Sulla nyt extrajännää, kun sisko kohta vaavin saa. Ja ihanaa kun loma tiedossa.
Kiva, kun Thelma taas kirjoittelit. Ihmettelin mihin olit kadonnut, vaikka vaan muutama päivä taukoa. Aattelin jo, että oot niin ahdistunut, ettei kirjoittelukaan maista. Ja kuten Inna totesi, niin perästä porskuttaen!!
Loviisa, kyselit raskaudesta kertomisesta. Me ei olla kyllä uskallettu kertoa liki kenellekään (ellei ole joku arvannut tms.) ja yritetty pitää salassa nt-ultraan tai jopa rakenneultraan asti. Erityisesti kakkosraskaudesta (vuotelua, keskosuus) asti menty näin. On vaan tullut niin araksi.
Tsemppiä Emmyn flunssaiseen oloon ja Vauvafanin vuoteluun. Molemmat ihan peffasta! Mutta tosiaan mieluummin se flunssa kuin noro!!
Ensi viikolla jännäillään ainakin sitten Katjalahia, Loviisaa ja Emmyäkin (vai miten se nyt oli).
Pilvilinna
Pyrrhyla... kiva kuulla että kaikki meni sinulla mukavasti .. palaan myöhemmin vielä tänne enemmän kommentoimaan...
Mutta oli pakko tulla laittaa, että viiva näyttäisi vahventuneen ! Eli toivoa on ! Eli ei sittenkään sitä mitä aiemmin ajattelin....Ihanaa... mutta mutta varovasti.... Inna